'
နိုင္ငံေက်ာ္ အနုပညာတစ္ေယာက္နွင့္ မဆလ ေခတ္တစ္ေခတ္ (၂)
ရန္နိုင္ဝင္း
စုိင္းထီးဆုိင္ (၁၉၅၀-၂၀၀၈)
သရုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီ - ေအာင္လတ္
ဧရာ၀တီမွာ နိုဝင္ဘာ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၊ တုန္းက ေဖာ္ျပခ့ဲတ့ဲ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။
မဆလ ေခတ္ဦးပိုင္းမွာ “စိုင္းထီးဆိုင္” ဆိုတဲ့ နာမည္ဆန္းဆန္းနဲ႔ အဆိုေတာ္ရဲ႕သီခ်င္းေတြ စျပီးထြက္လာပါတယ္။ အသံသြင္းတိတ္ၾကိဳးေခြေပၚက ပထမဆံုး ေပၚထြက္လာတဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းသံကေတာ့ ‘ကဲြေနေသာမွန္စမ်ား’ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈဘဝ ပံုရိပ္တစြန္းတစကို ဖဲြ႔နဲြ႔ျပီး သီဆိုထားရာမွာ လူမႈေနာက္ခံ အေျခအေနမ်ားကို သေရာ္ထားတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၊ ေတးေရးသူ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႕ ငယ္နုစဥ္အခါက ေရးဖဲြ႔ဟန္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေစတနာ(သဒၶါ)တရား ထက္သန္တယ္ဆိုတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ အေပးအကမ္းနည္းလုိ႔ မဝေရစာ စားေနရတဲ့ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္အတြက္ “ဗုဒၶတရားေရ မခန္းေသးသေရြ႕ သူမငတ္ေသးပါဘူး” လုိ႔ဆိုျပီး အဆံုးသတ္ထားပါတယ္။ ဒီစီးရီးမွာပဲ “အစ္ကိုတုိ႔ေရ - ေပ်ာ္ေနတဲ့ အိပ္မက္ကေန အျပင္ထြက္ခဲ့ေလ၊ ေတာင္ေပၚေျမရဲ႕ အျခားတစ္ဖက္မ်က္နွာမွာ - ခ်ယ္ရီေတြလည္း ယမ္းနံ့စဲြေန၊ သာယာတယ္ဆိုတဲ့ ထင္းရွူး ေတာေတြဟာ - ေလာင္ရာေတြနဲ႔ရုပ္ပ်က္ေန” ဆိုျပီး ေရးဖဲြ႔သီဆိုထားပံုဟာ ခ်ယ္ရီေျမက ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြ အတြက္ေတာ့ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတဲ့ ရွမ္းျပည္က ျပည္တြင္းစစ္ခံစားမႈ တစိတ္တပိုင္းကို သီခ်င္းထဲကေန ထင္ဟပ္ျပလိုက္သလိုပါပဲ။
၁၉၄၇ ခုနွစ္ ျမန္မာနိုင္ငံဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒအရ ရွမ္းျပည္ခဲြထြက္ခြင့္ဆံုးရံႈးခဲ့ရတာကို ရည္ညႊန္းလိုဟန္ရိွတဲ့ တျခားသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ေနာက္စီးရီးတစ္ခုထဲက ‘ေငြေတာင္တန္းဆီသုိ႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္’ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁ဝ နွစ္နီးပါး ေစာင့္စားခဲ့ျပီးမွ ေဝးကြာခဲ့ရတဲ့ ခ်စ္သူမိန္းကေလးကို တိုင္တည္ သီဆိုထားသလိုနဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ ျပည္မၾကီး(မင္းသမီးပ်ဳိေလး)မွာေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေနျပီး ေငြေတာင္တန္းမ်ားေနာက္က ရွမ္းျပည္နယ္(အေဝးေရာက္သား) အတြက္ကေတာ့ မီးေလာင္ေနဆဲပဲ ဆိုတာကို လွလွပပ တိတ္တခိုးေျပာျပလိုက္တဲ့ သီခ်င္းပါပဲ။ စိုင္းထီးဆိုင္၊ စိုင္းခမ္းလိတ္တုိ႔ရဲ႕ မဆလေခတ္ျပိဳင္ ခံစားမႈတစ္ခုပါ။
မဆလအစိုးရ ေခတ္ေကာင္းေနခိ်န္၊ ျမန္မာျပည္လူထု စားဝတ္ေနေရးက်ပ္တည္းေနခိ်န္၊ စာေပေလာကမွာ စာေပစိစစ္ေရး အကန္႔အသတ္ေတြမ်ားျပားလာခိ်န္မွာ ေတးဂီတေလာကကေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္ လြတ္လပ္ခြင့္ ရိွသေယာင္ေယာင္ပါပဲ။ ဒီကာလမွာ ထြက္လာတဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္း အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ခ်စ္ျခင္းေမတၲာဖဲြ႔ ေတးအနုအလွမ်ားသာမကဘဲ သာမန္ျပည္သူေတြရဲ႕ခံစားမႈကို ထင္ဟပ္နိုင္ခဲ့တဲ့သီခ်င္း အမ်ားအျပား ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္က တစ္နိုင္ငံလံုးအနံွ႔ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ေတးစီးရီးမ်ားျဖစ္တဲ့ လူၾကမ္းမင္းသား၊ ပလက္ေဖာင္းမင္းသား စီးရီးေတြကိုၾကည့္ရင္ ‘နံရံကို လက္သီးနဲ႔ထိုးမိတယ္’ ‘တရုတ္တန္းေစ်းက အျဖစ္အပ်က္ကေလး’ ‘ပလက္ေဖာင္းမင္းသား’ စတဲ့သီခ်င္းေတြဟာ ေခတ္လူငယ္ အမ်ားေရာ လူၾကီးေတြပါ နွစ္သက္နားဝင္တဲ့ လူမႈဘဝပံုရိပ္ျပ သီခ်င္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မကဘဲ လူမႈဘဝေတြထဲက ရင္နာဖြယ္၊ ရင္နင့္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ အေတြ႔အႀကံဳတခ်ဳိ႕ကို ဖဲြ႔စပ္သီဆိုထားတဲ့ ‘အေဖေရာက္တဲ့အခါ ျပန္နိႈးပါ’၊ ‘ဆင္းရဲသားအေတြး’ စတဲ့ သီခ်င္းေတြလည္း ပရိသတ္အၾကားမွာ ပံ့်လြင့္ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္လူငယ္မ်ားအတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖစရာ၊ ဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးစရာ အလြန္ရွားပါးလွတဲ့ ဒီ မဆလ ေခတ္မွာ လမ္းေဘး ဂစ္တာဝိုင္းကေလးေတြဟာ လူငယ္ေတြအတြက္ ထြက္ေပါက္တစ္ခု၊ ေဖ်ာ္ေျဖမႈတစ္ခု အေသအခ်ာကို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ရိွ နအဖ ေခတ္လို ကာရာအိုေကတုိ႔ ဘီယာဘားတုိ႔ နိုက္ကလပ္တုိ႔ မရိွေသးတဲ့အတြက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြျပီးရင္ လမ္းေဘးဂစ္တာဝိုင္းေတြဟာ ေခတ္လူငယ္ေတြ စုေဝးမိရာ ေနရာတစ္ခုပါပဲ။ ေခတ္ျပိဳင္အဆိုေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ခိုင္ထူး၊ ခင္ေမာင္တိုး၊ ခင္ဝမ္း တုိ႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို လမ္းေဘးဂစ္တာဝိုင္းေတြမွာ လူငယ္ေတြ တမက္ေမာေမာ သီဆိုၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းေတြကို ရွမ္းျပည္လူငယ္ပရိသတ္အမ်ားစုက ပိုျပီး ျမတ္ျမတ္နိုးနိုး သီဆိုၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ရွမ္းျပည္ အေငြ႔အသက္မ်ားပါဝင္တဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက ‘ခ်ယ္ရီပင္ေအာက္ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္ေတြ႔တဲ့အထိ’လို သီခ်င္းမ်ဳိးကိုလည္း မရိုးနိုင္ေအာင္ သီဆိုၾကသလို လူငယ္အားလံုး ခံစားနိုင္ၾကတဲ့ ‘သဘာဝရဲ႕ရင္ေသြးငယ္’လို သီခ်င္းေတြကိုလည္း နွစ္သက္စြာ သီဆိုၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ရွမ္းရိုးရာရင္ခုန္သံကို နိႈးဆြေပးနိုင္တဲ့သံစဥ္မ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ‘စတုထၴနိဗၺာန္ကအျပန္’၊ ‘တဲြကတဲ့ ညေလးတစ္ည’၊ ‘ဂိ်မ္းေဖာသူ’ စတဲ့သီခ်င္းေတြကိုလည္း ရင္ခုန္လြမ္းေမာစြာ သီဆိုၾကပါတယ္။ လူႀကဳိက္မ်ားတဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းေတြကို ေဖာ္ျပရမယ္ဆိုရင္ သီခ်င္းအကုန္လံုး နီးပါးကို ျပန္ေရးခ်ျပရေလာက္ေအာင္ပဲ မ်ားပါလိမ့္မယ္။ ဒီေခတ္ဒီကာလမွာ ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းအမ်ားစုဟာ ေဝဖန္စရာမရိွေလာက္ေအာင္ပဲ သံစဥ္၊ စာသား၊ သီဆိုမႈ၊ တီးခတ္မႈအပိုင္း အစစ အရာရာ ျပည့္စံုလြန္းပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ဖန္တီးသူမ်ားရဲ႕ အနုပညာအားေကာင္းျခင္း၊ ရိုးသားျခင္း ဆိုတဲ့ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ အရည္အခ်င္းကို ျပသေနတာပါ။
"လူႀကဳိက္မ်ားတဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းေတြကို ေဖာ္ျပရမယ္ဆိုရင္ သီခ်င္းအကုန္လံုး နီးပါးကို ျပန္ေရးခ်ျပရေလာက္ေအာင္ပဲ မ်ားပါလိမ့္မယ္"
ဒီေလာက္အနုပညာအားေကာင္းျပီး ပရိသတ္ရဲ႕ရင္ခုန္သံ၊ ခံစားမႈကို နွလံုးသားအာဟာရ ျဖည့္စြမ္းေပးနိုင္ခဲ့တဲ့ အနုပညာသည္တစ္ဦးကို ဒီလိုေခတ္အခါမ်ဳိးမွာ ရရိွလိုက္တာဟာ အင္မတန္အဖိုးတန္တဲ့ ရတနာပစၥည္းတစ္ခု ရရိွလိုက္သလိုပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ မဆလေခတ္ဆိုတာကလည္း အစစ္ရတနာရွားပါးျပီး အတုအညာေတြ ေပါမ်ားခဲ့တဲ့ေခတ္ဆိုေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္လိုအဆိုေတာ္ေတြအပါအဝင္ တခ်ဳိ႕ေသာ အနုပညာရွင္ေတြကို တန္ဖိုးထားၾကတာဟာ တကယ္လည္း သဘာဝက်ပါတယ္။ တန္ဖိုးလည္းထားသင့္ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေခတ္ျပိဳင္ရင္ခုန္သံေတြ၊ ခံစားမႈေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အနုပညာဖန္တီးမႈေတြပါပဲ။
စာေပနည္းတူပဲ သီခ်င္းေတြမွာလည္း ေခတ္òပိင္ခံစားမႈကို ထင္ဟပ္ေဖာ္က်ဴးတဲ့ သီခ်င္းအခ်ဳိ႕ဟာ ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးဖန္တီးလိုသူမ်ားရဲ႕ တားျမစ္ပိတ္ပင္တာကို ခံခဲ့ရပါေသးတယ္။ ကြယ္လြန္သူ ေတးေရးဆရာ ကိုသန္းေဌး ၁၉၈ဝ ျပည့္နွစ္ မတိုင္မီက ေရးဖဲြ႔ခဲ့တဲ့ ‘စစ္ နွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး’၊ စိုင္းခမ္းလိတ္ေရးဖဲြ႔တဲ့‘လူငယ္ေျခက်’၊ ‘စာေျခာက္ရုပ္’ စတဲ့သီခ်င္းေတြကို အသံသြင္းထုတ္ေဝခြင့္မရခဲ့ပါဘူး။ ရန္ကုန္စတိတ္ရိႈးတခ်ဳိ႕မွာ ‘စစ္ နွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရး’ ကို ခိုင္ထူး ဆိုျပခဲ့ဖူးတယ္။ ‘လူငယ္ေျခက်’၊ ‘စာေျခာက္ရုပ္’ ကိုေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္ အလ်ဥ္းသင့္သလို သူ႔ပရိသတ္အခ်ဳိ႕ကို ဆိုျပခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဒီသီခ်င္းေတြကို တစ္ေယာက္ကတစ္ေယာက္ လက္ဆင့္ကမ္းျပီး လူငယ္ေတြ သီဆိုနိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးကို ေဝဖန္ထင္ဟပ္ျပတဲ့သီခ်င္းေတြကို အဲဒီေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးမွာ ၾကီးျပင္းလာရတဲ့ လူငယ္အမ်ားစုက ကိုယ့္ရဲ႕လက္ေတြ႔ဘဝနဲ႔ယွဥ္ျပီး နွစ္သက္လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။
စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႕ နိုင္ငံေရးနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့သီခ်င္းေတြအပါအဝင္ သီခ်င္းအားလံုးကို တစ္ျပည္လံုး ပံ်႕နံွ႔ေစခဲ့သူ စိုင္းထီးဆိုင္ကိုလည္း လူငယ္ေတြက (သူ မူးယစ္ေဆးဝါးသံုးစဲြခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုေတာင္ အေရးတၾကီး ထည့္မစဥ္းစားဘဲ) ပရိသတ္ကို ရင္ခုန္နွစ္သိမ့္ေစသူ၊ ပရိသတ္ကို ေလးစားခ်စ္ခင္သူ အနုပညာသမားတစ္ဦးအျဖစ္ပဲ သေဘာထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ပရိသတ္တင္မကဘဲ ျပည္သူလူထုအျမင္မွာပါ တန္ဖိုးထားထိုက္သူတစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ၾကတာကေတာ့ ၁၉၈၈ ခုနွစ္၊ စစ္အစိုးရက ေသနတ္ကိုမိုးေပၚေထာင္မပစ္ဘဲ လူထုရင္ဝကို တည့္တည့္ပစ္ေနတဲ့အခိ်န္၊ ဒီမိုကေရစီေရးဆႏၵျပပဲြမ်ား မိုးလံုးညံေနခဲ့တဲ့ကာလ၊ အနုပညာရွင္မ်ားကိုယ္စား သူနဲ႔ အဆိုေတာ္ တူးတူးတုိ႔ နွစ္ေယာက္ ေရွ႕ဆံုးကေန သတၲိရိွရိွ စာတန္းကိုင္ဆဲြ ခီ်တက္ဆနၵျပခဲ့တဲ့အခိ်န္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဦးေဆာင္ျပီး အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ စတင္ဖဲြ႔စည္းတဲ့အခါမွာလည္း သတင္းစာဆရာၾကီး ဦးဝင္းတင္ (အက်ဥ္းက်ခံေနရဆဲ)၊ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသာ္က (အက်ဥ္းက်ခံေနရစဥ္ ကြယ္လြန္) တုိ႔နဲ႔အတူ စိုင္းထီးဆိုင္ဟာလည္း တတ္သိပညာရွင္မ်ား အစုအဖဲြ႔အေနနဲ႔ နိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ပါဝင္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ အနုပညာဘဝနဲ႔ ပုဂၢလိကဘဝ အၾကားက နယ္သတ္မ်ဥ္းပါးပါးေလးကို အနုပညာသမားစစ္စစ္တုိ႔ရဲ႕ တတိယအဂၤါရပ္က မွတ္ေက်ာက္တင္စစ္ေဆးဖုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။
စည္းရံုးေရးလုပ္ငန္းစဥ္တခ်ဳိ႕နဲ႔ပတ္သက္ျပီး စိုင္းထီးဆိုင္က သူ အားနာတတ္တဲ့အေၾကာင္း အဖဲြ႔ခ်ဳပ္(NLD)ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေျပာတဲ့အခါမွာ “စိုင္းထီးဆိုင္ - နိုင္ငံေရးလုပ္ရင္ေတာ့ အဲဒီလိုအားနာလုိ႔မရဘူး”ဆိုျပီး ျပန္ေျပာခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ မိမိယံုၾကည္ရာကိုလုပ္တဲ့အခါမွာ အားနာျခင္းဆိုတာ ေၾကာက္ျခင္းတစ္မ်ဳိးပဲလုိ႔ ယူဆရမွာျဖစ္ပါတယ္။ နိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္တစ္ေယာက္ စစ္အစိုးရရဲ႕ ကန့္္္သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြကို လက္ေတြ႔ရင္ဆိုင္လာရတဲ့အခိ်န္မွာ သူ႔အတြက္ “လမ္းနွစ္သြယ္” ေရြးခ်ယ္စရာóကံလာရပါေတာ့တယ္။
ကဗ်ာဆရာၾကီး (ဦး)တင္မိုးေျပာသလို “သီခ်င္းဆိုတဲ့လူပဲ၊ တိတ္ေခြမထုတ္ရဘူး စတိတ္ရိႈးမဆိုရဘူး ဆိုလည္း ဘာျဖစ္လဲ။ သစ္ပင္ေအာက္မွာဆိုမယ္ - ရတာပဲ” ဆိုတဲ့ မိမိအနုပညာအတြက္ ဘယ္အကန္႔အသတ္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္နဲ႔မွ ေစ်းမဆစ္ဘဲ သတၲိရိွရိွရပ္တည္ရဲတဲ့လမ္းမ်ဳိးကို စိုင္းထီးဆိုင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါသလား။ တိတ္ေခြထုတ္ခြင့္၊ စတိတ္ရိႈးဆိုခြင့္၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္ခြင့္ရရိွဖုိ႔အတြက္ ခိုင္းတာလုပ္ရတဲ့လမ္းကို စိုင္းထီးဆိုင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါျပီ။ သူရရိွလိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြကေတာ့ တိတ္ေခြထုတ္ခြင့္၊ စတိတ္ရိႈးဆိုခြင့္၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္ခြင့္တင္မကပါဘူး၊ “ပါပီမ”လို (ျမန္မာစစ္အစိုးရရဲ႕ ဝါဒျဖန္႔ခိ်ေရး)ရုပ္ရွင္ေတြမွာ ေနာက္ခံသီခ်င္း သီဆိုခြင့္ကိုပါ အပိုဆုအျဖစ္ရခဲ့ပါတယ္။
သူဆံုးရံႈးခဲ့ရတာကေတာ့ အနုပညာဘဝနဲ႔ ပုဂၢလိကဘဝအၾကားက နယ္သတ္မ်ဥ္းေလးပါပဲ။ သူဟာ အနုပညာရွင္လား၊ အဆိုေတာ္လားဆိုတာ သူ႔ပရိသတ္ကို ဆံုးျဖတ္ခိုင္းခဲ့တဲ့ အလွည့္အေျပာင္းေလးပါပဲ။ အနုပညာရွင္ စစ္စစ္ေတြမွာမွ ေတြ႔နိုင္တဲ့အဂၤါရပ္ ၃ ခုျဖစ္တဲ့ “အနုပညာအားေကာင္းျခင္း၊ ရိုးသားျခင္း၊ သတၲိရိွျခင္း” ဆိုတဲ့ မွတ္ေက်ာက္မွာ စိုင္းထီးဆိုင္ ပြတ္တိုက္စစ္ေဆးခံခဲ့ရပါျပီ။
စိုင္းခမ္းလိတ္ေရးျပီး စိုင္းထီးဆိုင္သီဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းတိတ္ေခြေတြကေတာ့ ဒီေန႔အထိလည္း အေရာင္းဆိုင္မ်ားမွာ ေရာင္းေနၾကဆဲပါပဲ။ သူစတင္သီဆိုခဲ့တဲ့တိတ္ေခြေတြေရာ သူျပန္ဆိုတဲ့ အမွတ္တရတုိ႔၊ ထာဝရတုိ႔၊ အေကာင္းဆံုး တုိ႔ဆိုတဲ့ တိတ္ေခြေတြအျပင္ အဆိုေတာ္အမ်ား ဝိုင္းဝန္း သီဆိုၾကတဲ့ ကာရာအိုေက အပါအဝင္ ျပန္ဆိုေတး ပေဒသာတိတ္ေခြေတြပါ ဒီေန႔ နအဖေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ ေရာင္းေနၾကဆဲပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ပရိသတ္ရဲ႕ရင္ကို လႈပ္ခတ္ေစခဲ့တဲ့ တစ္ေခတ္တစ္ခါက စိုင္းထီးဆိုင္အနွစ္သာရေတးမ်ား Essential Sai Htee Hseng လို တိတ္ေခြထြက္ခိ်န္ကို စိတ္ဝင္တစားေစာင့္ဆိုင္းနားေထာင္ၾကရတဲ့ သီခ်င္းေတြမဟုတ္ေတာ့ဘဲ Hypocritical Sai Htee Hseng ေရာင္းတမ္းဝင္သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါျပီ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မဆလ ေခတ္မွာ ၾကီးျပင္းလာရသူေတြအတြက္ေတာ့ ပရိသတ္ရင္ကို လႈပ္ခတ္ပံ်႕လြင့္ခဲ့တဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းေတြကို တခါတေလ လြမ္းဆြတ္ေအာက္ေမ့ေနၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။ ။
'
လူႀကဳိက္မ်ားတဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းေတြကို ေဖာ္ျပရမယ္ဆိုရင္ သီခ်င္းအကုန္လံုး နီးပါးကို ျပန္ေရးခ်ျပရေလာက္ေအာင္ပဲ မ်ားပါလိမ့္မယ္။ Youtube မွာ က်ေနာ္တင္ခဲ့တဲ့ ျခေသၤ့လည္ျပန္ သီခ်င္းဖိုင္ေလးကို သုံးထားတာ ေတြ႕ရလို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။
ReplyDeleteအေဟာင္းေတြထဲကအေကာင္းေတြကုိထပ္တင္ေပးပါအူံး
ReplyDeleteThis article is totally bias and unfair to Sai Tee Saing. There are so many Myanmar artists and actors who had sided with Ne Win and Military Junta. Like Nyunt Win, Lwin Moe etc.. You name it...These two are even proud of what they did.. Compare to them, and you decide....Remember No one is perfect ...
ReplyDeleteစိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းဆိုခြင့္ရေအာင္ မဆလ အသံုးခ်တာခံလိုက္တာမွန္တယ္ ဒါမွသီခ်င္းဆိုခြင့္ရမွာ အဆိုေတာ္ သီခ်င္းမဆိုရရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ လူဆိုးလက္ထဲ ေခါင္းမာေနရင္ ေသဘို႕ပဲရွိတယ္ အစိုးရႀကိဳက္တာဆိုလိုက္ ျပည္သူႀကိဳက္တာဆိုလိုက္
ReplyDeleteတို႕ႀကိဳက္တဲ့အနဳပညာရႈင္နဲ႕ ထိေတြ႕ခြင့္ရတာ