၁၂၂ ဆိုတဲ့ ၃ လံုး ဂဏန္းဟာ ဘာကို ဆုိလုိေနပါသလဲ။
တခ်ိန္က ႏိုင္ငံေရး အရ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္သူ ေတြ၊ အတုိက္အခံလုပ္သူေတြကို ႏုိင္ငံေတာ္ ပုန္ကန္မႈနဲ႔ တရားစြဲတဲ့ ပုဒ္မ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ေျပာမယ့္ ၁၂၂ ဆုိတာကလည္း ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္တာပါ။
ဒါကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ေသာၾကာေန႔က လက္က်န္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီ၀င္ေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံ အႏွံ႔ အျပားက အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ေကာက္ခံရရွိထားတဲ့ အတည္ျပဳလုိ႔ရတဲ့ ေထာင္က် ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၁၂၂ ဦး ရွိတယ္လို႔ ထုတ္ေျပာလာပါတယ္။
အဲဒီေကာ္မတီမွာ သမၼတ ရံုး ၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း ဦးေဆာင္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ေဟာင္ေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူေတြလည္း ပါ၀င္တာပါ။
တေန႔က ရန္ကုန္မွာ ရွိတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စင္တာ ( MPC ) မွာ သတင္းစာ ႐ွင္းလင္းပြဲ လုပ္ၿပီး အခုလို လက္က်န္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၁၂၂ ဦး ရွိ တယ္လို႔ ေျပာလုိက္တာပါ။
သိပ္မၾကာေသးခင္ကပဲ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ေရဒီယုိ မိန္႔ခြန္းက တဆင့္ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားေတြ အားလံုး ကို လူသိရွင္ၾကား ေျပာခဲ့တာကေတာ့ အားလံုး မွတ္မိေနၾကမလားပါပဲ။
“ကၽြန္ေတာ့္ အေနနွင့္ အမွန္တကယ္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက် ခံေနရတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား တစ္ဦး တစ္ ေယာက္ မွ် အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ရွိေနေစလိုၿခင္းမရွိပါဘူး” လုိ႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လ ၄ ရက္ေန႔က ေရဒီယုိ က တဆင့္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
တဖက္မွာလည္း ႏုိင္ငံေရးအရ တက္ၾကြ လႈပ္ရွားသူေတြ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံရၿပီး စုစုေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ ရွိတဲ့အထဲက ေထာင္ဒဏ္ က်ခံရၿပီးသူ စုစုေပါင္း ၁၂၂ ဦး ရွိတယ္လို႔ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ကူညီေစာင့္
ေရွာက္ေရး အသင္း AAPP က ေျပာထားသလုိ အမူရင္ဆုိ္င္ရဆဲ ထိမ္းသိမ္းခံထားရသူ ၁၀၀ ၀န္းက်င္
ေလာက္ရွိတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ႏုိင္ငံေရးအရ ဖမ္းဆီးမႈေတြ ဆက္ၿပီး ရွိေနေသးေပမယ့္ အရင္ပံုစံနဲ႔ မတူပဲ အသြင္သစ္ နဲ႔ ႏွိပ္ကြပ္ေနမႈေတြ ရွိေနၿပီး ႏုိင္ငံေရး တက္ၾကြ လႈပ္ရွားသူေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ေနတ့ဲ ပုဒ္မ တခ်ိဳ႕ေတာ့ ရွိေန
ေသး တယ္လို႔ AAPP ႐ံုးအဖြဲ႔မႉး ဦးေအာင္ခိုင္မင္းက ဧရာ၀တီ ကုိ ေျပာထားပါတယ္။
“ပံုစံသစ္က ဘာလဲဆုိေတာ့၊ ဖမ္းတယ္ ဒါေပမယ့္ အရင္လုိ တုိက္ရိုက္ ေထာင္မခ်ဘူး၊ ဖမ္းတယ္ စစ္တယ္ တရားစဲြတယ္၊ ျပန္ လႊတ္တယ္ အမႈ ရင္ဆုိင္ရတာနဲ႔ အလုပ္ရႈပ္ေအာင္လုပ္ထားတယ္၊ ေထာင္ထဲမွာေတာ့ မရွိဘူးေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ႀကိဳက္တဲ့ အခ်ိန္ ေထာင္ခ် လုိ႔ရေအာင္ လုပ္ထားတယ္”ဟု သူက ဆုိပါတယ္။
အိမ့္သံစဥ္ ~
No comments:
Post a Comment