ဒီ မဲ့ပြန္းေက်းရြာေလးဟာ ထိုင္းကရင္ရြာျဖစ္ၿပီး ရြာထည္ေထာင္တာ အႏွစ္ ၆၀ ၀န္းက်င္ရွိပါၿပီ။ အခုဆို အိမ္ေျခေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ လူဦးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ေနထိုင္ၾကၿပီး အမ်ားစုက ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ေတြပါ။ ဘာသာမခြဲ ႏုိင္ငံမခြဲျခားဘဲ ႏိုင္ငံအရပ္ရပ္မွ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ ျပန္လည္ ေပါင္းစည္းၿပီး စည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ျပသတဲ႔အေနနဲ႔႔ ဒီ ကရင္ႏွစ္သက္ကူး ပြဲေတာ္ကို က်င္းပရျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒီပြဲျပဳလုပ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဆန္နီဒန္း ေပါင္ပီက ယခုလို ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။
ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဆန္နီဒန္း ေပါင္ပီ |
ဖြင့္ပြဲကိုေတာ့ ပထမေန႔ျဖစ္တဲ႔ ဇန္န၀ါရီ ၁၄ ရက္ ညေန ၆ နာရီမွာ ကရင္ဒံုးယိမ္းအက ရုိးရာေတးသ႐ုပ္ေဖာ္မ်ားနဲ႔ တင္ဆက္ေဖ်ာ္ေျဖၿပီး ႏွစ္ကူးခ်ိန္ ည ၁၂ နာရီမွာေတာ့ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ားနဲ႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ေနာက္တေန႔ ၁၅ ရက္မွာေတာ့ အလံကိုင္ စုရုံးခ်ီတက္ၿပီး ရုိးရာအလံတင္ အခမ္းအနားကို မဲ့ပြန္းရြာ ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္း၀င္းမွာ စည္းစည္းကားကား က်င္းပခဲ႔ပါတယ္။ မြန္းလြဲပိုင္းမွာေတာ့ ထိုင္း႐ုပ္သံလႊင့္ဌာန ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကတဆင့္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ထိုင္းျပည္သူေတြ တိုက္ရုိက္ ၾကည့္ရႈ႕ႏုိင္ေအာင္ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ပန္နက္ဒါနဲ႔ ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီ၀င္မ်ားကို အေမးအေျဖ အစီအစဥ္ က႑တခုကိုပါ ျပဳလုပ္သြားပါတယ္။
တိုင္းရင္းသားေတြမ်ားတဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ ကရင္အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားတိုင္းဟာ ဖိႏွိပ္ခံ လူတန္စားအျဖစ္နဲ႔သာ ေနခဲ႔ၾကရသလို ေနရာတိုင္းမွာ ေအာက္ႀကိဳ႕ခံေနရၿပီး စာသင္ေက်ာင္းနဲ႔ အလုပ္ဌာနေတြမွာဆို မတူမတန္ ဆက္ဆံမႈမ်ဳိးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲပါ။ ထိုင္းႏုိ္င္ငံမွာေတာ့ ဒီလို အဆင္႔အတန္းခြဲျခား ဆက္ခံမႈေတြ မရွိပါဘူး။ ထိုင္းအစိုးရက တိ္ုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြကို အျပည့္အ၀ေပးထားသလို တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ရုိးရာပြဲေတြမွာလည္း အစစအရာရာ ကူညီပံပို႔မႈေတြ ရွိပါတယ္။
ဒီပြဲကို လာေရာက္ဆင္ႏႊဲခဲ့တဲ့ ဆရာမ ေဒၚမူးမူေဖာကေတာ့ သူ႔ခံစားခ်က္ကို အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။
ဆရာမ ေဒၚမူးမူေဖာ |
မဲ့ပြန္းရြာသူရြာသား အမ်ားစုကေတာ့ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ကလည္း ရြာကေန ကီလိုမီတာ ၇၀ ေက်ာ္ေ၀းတဲ့ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕မွာ အလုပ္လာလုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔မွာေတာ့ အားလံုးရြာျပန္ၿပီး ပြဲေတာ္အတြက္ က်ရာတာ၀န္ ေတြကို တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ ပါ၀င္ၾကပါတယ္။ အေမရိကန္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ာမနီ၊ ကေနဒါ စတဲ့ ႏုိင္ငံရပ္ျခားေရာက္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားပါ လာေရာက္ ဆင္ႏြဲၾကတာဟာ မဲ့ပြန္းရြာသားေတြ အတြက္ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာအားရေၾကာင္းနဲ႔ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဆက္လက္ျပဳလုပ္လိုတဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကိုလည္း ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဆန္နီဒန္း ေပါင္ပီက အခုလို ေျပာျပပါတယ္။
“က်ေတာ္တို႔ ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ အတြက္ ေရွ႕ဆက္ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ ဒီပြဲဟာ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းပါ။ ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ာမနီ အဲဒီႏုိင္ငံက လူေတြ ေနာက္လဲ အမ်ားႀကီးလာႏို္င္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒီထက္မက က်င္းပႏုိင္ဖို႔ကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒီပြဲကို တက္ေရာက္လာၾကလာတဲ႔ အျခားေဒသေတြက ညီရင္းအစ္ကို မိတ္ေဆြအားလံုးကို က်န္းမာခ်မ္းသာ ေဘးကင္းကြာေစေၾကာင္း ဒီႏွစ္သစ္ကူးကေန ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္လိုက္ပါတယ္”။
မဲ့ပြန္းရြာသူ ခ်ဗီဝမ္ |
“က်မတို႔ ရြာမွာ ပြဲလုပ္တာ ဒါဒီတႀကိမ္ဘဲ ရွိေသးတယ္။ အရမ္းေပ်ာ္တယ္။ အိမ္မွာ အေ၀းက ဧည့္သည္ေတြ လာတည္းတာ အရမ္းေပ်ာ္တယ္။ က်မအေနနဲ႔ ႏွစ္တိုင္းတႏွစ္တႀကိမ္ က်င္းပေစခ်င္တယ္။ အခုလို ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို ပါ၀င္ၾကတဲ႔ လူႀကီးမိဘ၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ပြဲမရွိလဲ ေနာင္လည္း လာလည္လို႔ ရပါတယ္။ ။
ေအာင္ေအာင္၊ ၿငိမ္းေဇာ္
(ဓာတ္ပံု - ေအာင္ေအာင္၊ ေနာင္ေနာင္)
ထို္င္းႏုိင္ငံမွာ ဒီလိုက်င္းပဖို ့အခြင့္အေရးရတာနဲ့ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးက်င္းပခြင့္ရတာ တကယ္ကို ထိုင္းကရင္ လူမ်ဳိးေတြအတြက္ အလားအလာေကာင္းေတြပါ။ တကယ္ေကာင္းတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အဆင့္အတန္းခြဲၿခားမူလုံးဝမရွိတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး အနဲ နဲ ့အမ်ားေတာ့ကြာတာေပါ့။ ရွပ္နီဝတ္ေတြဆိုရင္ ဆင္းရဲသား၊ ပညာမဲ့၊ ေတာသား စသည္ၿဖင့္ ဆိုၿပီး အနိမ္ခံရတာရွိပါတယ္။ ဒါေတြဟာသာဓကပါ။ ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ က်င္းပၾကပါတယ္။ ဘယ္သူမွ မပိတ္ပင္ပါဘူး စာအုပ္စာေပအနည္းငယ္က လြဲၿပီး က်န္တာလုပ္ေနၾကတာပဲ။ ေလ့လာၾကပါအံုး။ ထုိင္းႏိုင္ငံမွာေလာက္အခြင့္အေရး နဲ ့ပံပိုးမူ မရေပမယ့္ ၿမန္မာၿပည္ရွိတဲ့ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ ေပ်ာ္ရြင္ၾကည္ႏူးစြာ ပါဝင္ဆင္ႏြဲလုပ္ေနၾကတာ ေတြ ့ေစခ်င္တယ္။ ဒါဟာ positive ဆိုတာ ေဖာ္ညြန္းေနတာပဲေလ မဟုတ္လား။ Something is better is better than nothing. ၿမန္မာၿပည္မွာ ကရင္လူမ်ဳိးဆိုရင္ အစိုးရက ဖိန္ ့ဖိန္ ့တုန္ပဲေနာ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေကာ ကရင္လူမ်ဳးိေတြ ဆက္ၿပီးေတာ့ၾကိ ုးစားဖို ့အမ်ားၾကီးလိုပါေသးတယ္။ ဒီေလာက္ေလးအခြင့္အေရးနဲ ့မႏွစ္သိမ့္ေနၾကပါနဲ ့ထုိင္းႏိုင္ငံမွာလည္း ကရင္ေတြအၿမင့္မွာေနရာရဖို ့ကရင္ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ဓာတ္နဲ ့ၾကိ ုးစားၾကပါစို ့။