ဓာတ္ပံု - ရန္ပိုင္/ဧရာဝတီ
(မယ္လသြား ေတာလား အမွတ္ - ၁ ဖတ္ရန္)
ေတာင္ေပၚလမ္းက်ဥ္းေလးအတုိင္း ဦးေဆာင္သူ ေစရာေနာက္ကုိ လုိက္ခဲ့ျပန္ေတာ့ ဘြားကနဲ ေတြ႔လုိက္ရတာက သီရိစႏၵာဆုိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေလးပါပဲ။ ေက်ာင္းသား ၄၀ ေက်ာ္၊ ကုိရင္ အပါး ၆၀ ေက်ာ္နဲ႔ သံဃာအပါး ၂၀ နီးပါး သီတင္း သုံးေနထုိင္ၾကတယ္လို႔ ဦးပဥၨင္းတပါးက ရွင္းျပတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေလာကုတၱရာ အတြက္သာမက ေလာကီပညာေရးပါ စိတ္ေအးရေအာင္ ARTIC JAPAN ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔ အေထာက္အပ့ံနဲ႔ မူလတန္းကေန အထက္တန္းပညာအထိပါ သင္ႏုိင္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပညာေရးကုိပါ တြဲဖက္ဖြင့္ထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပရ၀ုဏ္မွာေတာ့ စာအုပ္ကေလးေတြ ကုိယ္စီကုိင္ၿပီး ေဆာ့လုိက္၊ စာအံလုိက္ လုပ္ေနတဲ့ ကုိရင္ေလးေတြကုိ ျမင္ေတြ႔ရသလုိ၊ တခ်ိဳ႕လည္း စက္ဘီးစီးလုိက္ ေဘာလုံးကန္လုိက္ေပါ့။ အဆုိေတာ္ ၀ုိင္၀ုိင္းရဲ႕ သီခ်င္းကုိ ဖြင့္ၿပီး ၿငိမ့္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးတခ်ိဳ႕ကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။
ေက်ာင္းေပၚမွာေတာ့ သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္တဲ့ လျပည့္လကြယ္ ဥပုဒ္ေန႔ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ဖုိ႔ အေစာႀကီး ေရာက္ေနတဲ့ အဖုိး ၂ ေယာက္ အဖြား ၁ ေယာက္ကုိ ေက်ာင္းေပၚမွာေတြ႔ရ ျပန္ေတာ့ စကား၀ုိင္းေလး ဖြဲ႔ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဖုိးအဖြား သုံးေယာက္ထဲက အသက္ ၈၃ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ အဘ ဦးေက်ာ္ပစ္ကေတာ့ လႈိင္းဘြဲ႔ၿမိဳ႕ မအဲေက်းရြာဇာတိတဲ့။ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ သမီးသား၊ ဇနီးမယားပါ အကုန္ေခၚၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ အစိတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက ေမြးရပ္ေျမကုိ စြန္႔ခြာခဲ့ရသူပါ။
ကရင္ျပည္နယ္ တပ္မဟာ ၇ နယ္ေျမထဲက ကရင္အမ်ိဳးသာ အစည္းအ႐ံုး (KNU) စခန္းေတြ တခုၿပီးတခုမွာ လွည့္လည္ ေနထုိင္ရင္ ေနာက္ဆုံး KNU ႒ာနခ်ဳပ္ မာနယ္ပေလာ အစုိးရတပ္ လက္ထဲက်ခ်ိန္မွာေတာ့ သူလည္း ေနာက္ဆုံးစခန္း ျဖစ္တဲ့ မယ္လဒုကၡသည္ စခန္းကုိ ေရာက္လာတာပါ။
ဘယ္လုိအေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ေမြးရပ္ကုိခြာခဲ့ရသလဲလုိ႔ စပ္စုၾကည့္မိျပန္ေတာ့ “ရြာမွာ KNU နဲ႔အစုိးရတပ္ေတြကလည္း တဂ်ိန္းဂ်ိန္းခ်၊ အစုိးရတပ္၀င္ လာရင္လည္း ေျပးၾက၊ မေျပးရင္ ေပၚတာပါ၊ KNU ကလည္း စစ္တပ္နဲ႔ မျခားဆုိေတာ့ ေျပးရတာပဲလုိ႔ အဘုိး ဦးေက်ာ္ပစ္က ဆုိတယ္။
မယ္လစခန္းမွာေတာ့ သက္တမ္းရင့္ ဘုိးေတာ္ႀကီး တဦးေပါ့။ ရြာမွာတုန္းက ႀကံစုိက္ၿပီး အသက္ေမြးခဲ့ေပမယ့္ အခုအခါ အသက္ ၈၃ ႏွစ္ရွိၿပီမို႔ စခန္းက ေ၀ျခမ္းတဲ့ ရိကၡာနဲ႔ သားသမီးေတြရဲ႕ လုပ္စာကုိပဲ ထုိင္စားေတာ့တယ္။ သူမ်ားေတြ တတိယႏုိင္ငံကုိ အေျခခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ အဖုိး ဦးေက်ာ္ပစ္ကေတာ့ အေမရိကန္လည္း မသြားခ်င္ဘူး၊ မသြားရဲဘူး ကုိယ့္ေျမ ကုိယ္ေရမွာပဲ ျပန္ေနခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ စကားကုိ ကရင္ေလသံ၀ဲ၀ဲ၊ ေလေအးေအးနဲ႔ ၿပဳံးၿပဳံးႀကီး ရွင္းျပေနေလရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ “ဇာတိေျမကုိ ျပန္ဖုိ႔ဆုိတာ စိတ္ကူးပဲရွိပါတယ္။ မိရုိးဖလာ ဓားမဦးခ် လုပ္ကုိင္စားေသာက္ခဲ့တဲ့ လယ္ယာဥယ်ာဥ္ၿခံေျမေတြကေတာ့ အခုဆုိ ဘယ္ဆီေရာက္မွန္းမသိ အားလုံးနိ႒ိတံသြားၿပီ၊ ဒီေတာ့ စခန္းမွာပဲ ေခါင္းခ်ရမယ့္ သေဘာပါဆုိၿပီး ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ သံေ၀ဂသံ ျပည့္ေနတဲ့ စကားေတြကုိလည္း ၾကားရတယ္။
ေျပာလက္စ စကားကုိ ျဖတ္ၿပီး အဖိုးအဖြားေတြကုိ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ ခရီးထြက္ခဲ့ျပန္ေတာ့ လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္တေနရာမွာ ေဆး တံတုိကုိ မာန္ပါပါခဲၿပီး ကရင္လြယ္အိတ္ ေဘးတေစာင္းလြယ္ထားတဲ့ ႀကီးေတာ္တေယာက္ကုိ ေတြ႔လုိက္မိေတာ့ ပါလာတဲ့ ေကာက္ညင္းငခ်ိတ္ေပါင္းနဲ႔ ဖိတ္မႏၲက ျပဳရင္းနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႔ျဖစ္တယ္။ ေကာက္ညင္းေပါင္းကုိ ၀မ္းသာအားရ တၿပဳံးၿပဳံးစားေနတဲ့ ႀကီးေတာ္ကုိ ဓာတ္ပုံ အရုိက္ခံဖုိ႔ေျပာေတာ့ ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ပဲ ေဆးတံတုိကုိ ျပန္ခဲကာ ဓာတ္ပုံ အရုိက္ခံျပန္တယ္။
“ထူးအိမ္သင္း” အိမ္ျပန္ခ်င္ၿပီ... ဟူး..ဟူး..ဟူး... ဆိုတဲ့သီခ်င္းကို သတိရမိတယ္။ BLC သင္တန္းသြားတက္လို႔ ေလ့လာေရးခရီးသြားတုန္းကလည္း ဝ၊ ျမန္မာ၊ ႐ွမ္းေတြထိမ္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဖက္မွာ ႐ွမ္းဒုကၡသည္စခန္းမွာလည္း အဲလိုအိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ သူေတြႏွင့္စကားေျပျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ သူတို႔ဇာတ္လမ္းေတြကို သိရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ ဘယ္တတ္ႏိုင္မွာလဲေလ....... ဝဋ္ဆို႐ွိစၿမဲဆိုေတာ့ တစ္ေန႔ ဝဋ္လည္ၾကအံုးမွာပါ....