ေပးစာ
ရမ္းျဗဲနဲ႕ ေတာင္ကုတ္လူသတ္မႈ နိရဥၥရာ လက္မခံ
ခိုင္ျမတ္ေက်ာ္
ျငိမ္းခ်မ္းေအး ေရးတဲ့ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းဆီသို႕ သူ႕အေတြး သူ႕အျမင္ ေဆာင္းပါးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဘ၀င္ မက်စရာေတြ ရွိတဲ့ အတြက္ ဒီစာကို ေရးသားလိုက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေဆာင္းပါးမွာ ဌာေန တိုင္းရင္းသားကို ကုိယ္စားျပဳဟန္ရွိတဲ့ မီဒီယာရဲ႕ သတင္းတင္ျပပံုနဲ႕ ထပ္ဆင့္ ျဖန္႕ေဝသူေတြရဲ႕ ျပဳမူပံုေတြမွာ စကား ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ပါတယ္ဆိုျပီး ေရးသားလာပါတယ္။
သူေရးသားတဲ့ ေဆာင္းပါးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ပထမ ရွင္းခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ မသီတာေထြး သတင္းကို အခင္းျဖစ္ျပီး ေနာက္တစ္္ေန႕ ေမလ ၂၉ ရက္ေန႕မွာ စတင္ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ သတင္း ေခါင္းစဥ္က ရမ္းျဗဲတြင္ အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ဦး မုဒိမ္းက်င့္ သတ္ျဖတ္ခံရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ လင့္မွာ သြားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ http://www.narinjara.com/burmese/?p=473
ကၽြန္ေတာ္တို႕ မသီတာေထြးရဲ႕ ေသြးသံရဲရဲနဲ႕ သူေျပာတဲ့ အနိဌာရံု ဓါတ္ပံုေတြကို တင္သလား၊ မတင္ဘူးလား ဆိုတာကို ဒီလင့္ကို ၀င္ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူမရဲ႕ ဓါတ္ပံု တစ္ပံုမွ မတင္ပါ။ တျခား ေဒသအတြင္းက သင့္ေတာ္ရာရာ ဓါတ္ပံုုတစ္ခုနဲ႕ တြဲတင္ခဲ့ပါတယ္။ ေခါင္းစည္းကို ၾကည့္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္းေရးသားခဲ့တယ္ဆိုတာကို သေဘာ ေပါက္ႏိုင္ ပါတယ္။ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္တိုု႕က တကယ္ျပႆနာကို ၾကီးေလးေအာင္ လုပ္လိုတယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေခါင္းစည္းကို တပ္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဒီထက္ ထိေရာက္ ေလးနက္တဲ့ ေခါင္းစည္းမ်ိဳးကို ေပးလို႕ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မလုပ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ဒီသတင္းရဲ႕ အဆက္္ကို ေမလ ၃၀ ေန႕မွာ ဆက္ေရး တင္္ျပပါတယ္။ ဒီလင့္မွာ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ http://www.narinjara.com/burmese/?p=482
ေနာက္တခါ ေမ ၃၁ ရက္ေန႕မွာ ဆက္တင္ပါတယ္။ ဒီလင့္မွာၾကည့္ပါ။ http://www.narinjara.com/burmese/?p=504 ကၽြန္ေတာ္တို႕ မသီတာေထြး ဓါတ္ပံုကုိ မတင္ပါ။ တျခား ဓါတ္ပံုကိုဘဲ အသံုးျပဳထားတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူသတ္မူ ျဖစ္ျပီး (၅) ရက္အၾကာ ဇြန္လ ၂ ရက္ေန႕ကို ေရာက္မွဘဲ သူမရဲ႕ ေဘးတုိက္ ေသေနတဲ့ ဓါတ္ပံု တစ္ပံုကို သတင္းနဲ႕ အတူ ပူးတြဲ ေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီလင့္မွာ ၾကည့္ပါ။ http://www.narinjara.com/burmese/?p=542
ဒီပံုကို တင္ရတာကလည္း ဒီဓါတ္ပံုေတြဟာ အင္တာနက္ေတြ၊ Facebook တို႕မွာ ပလူပ်ံေအာင္ ျပန္႕ေနျပီမွ တင္ေပးလိုက္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တင္တဲ့ အထဲမွာ လူေတြအတြက္ ထိခိုက္ႏိုင္တဲ့ ေသြးလန္႕စရာ လည္ပင္း အလွီးခံထားရတဲ့ အနိဌာရံု ဓါတ္ပံုကို မတင္ခဲ့ပါ။ ဒါေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဟာ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း လုပ္ခဲ့ဆိုတာကို ေပၚလႊင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားသူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႕ သတင္းကို ျဖတ္ညွပ္ ကပ္လုပ္ျပီး မသီတာေထြး အသတ္ခံရတဲ့ ဓါတ္ပံုေတြနဲ႕ အတူ Facebook မွာ ေရးသားတာတို႕၊ နက္ေပၚမွာ တင္တို႕ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕နဲ႕ မဆိုင္ပါ။ ဒါက သူတို႕ အပိုင္းပါ။
ေနာက္တခု ဘာသာ လူမ်ိဳးဆိုတဲ့ စကားလံုးကို သံုးႏုန္းရတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေနနဲ႕ ေ၀ါဟာရ သံုးစြဲရတာ ေတာ္ေတာ္ကို အခက္အခဲ ရွိပါတယ္။ ဘဂၤလီလို႕ သံုးရင္ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲက အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြက မၾကိဳက္ပါ။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ အသံုးအႏုန္းကို သံုးရင္လည္း ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြက လံုး၀ လက္မခံပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြဆိုတဲ့ အသံုးအနဳန္းကို သံုးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာကို ေစာ္ကားလိုတဲ့ အတြက္ သံုးျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဒီလို သံုးတဲ့ အတြက္ ျငိမ္းခ်မ္းေအးက သတင္းမီဒီယာရဲ႕ က်ဴးလြန္သူေတြလို႕ စြပ္စြဲခံရတဲ့ သူေတြအေပၚ ဘာသာ၊ လူမ်ိဳး မတူညီမႈကို အသားေပးေဖာ္ျပတာဟာ က်င့္ဝတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ဆိုျပီး ေရးပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ကမၻာေက်ာ္ သတင္းဌာနေတြ ျဖစ္တဲ့ ေအပီတို႕ ရြိတ္တာတို႕က ေတာင္ကုတ္ သတင္းမွာ ဘာေၾကာင့္ ရခိုင္ေတြ သတ္တယ္လို႕ ေခါင္းစဥ္တပ္ ေရးသားသလဲ ဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါျပင္ ပါလက္စတိုင္းန႕ဲ အစၥေရးက သတင္းေတြကို ကမၻာေက်ာ္ ေအပီ၊ ေအအက္ဖ္ပီ စတဲ့ သတင္းဌာနေတြက ေရးတဲ့ အခါမွာလည္း အစၥေရးက သတ္တဲ့ အတြက္ ပါလက္စတိုင္း အမ်ိဳးသား ၅ ဦးေသဆံုးတယ္လို႕ အဲသလိုမ်ိဳး ေရးသားၾကတာပါဘဲ။ ဒီေနရာမွာ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕႕ နာမည္ကို မေဖၚျပရင္ အဲဒီ သတင္းေတြဟာ ဘယ္လိုမွ တန္ဖိုးနဲ႕ ေလးနက္မူ မရွိ ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ နယူးေယာက္ ကမၻာကုန္သြယ္ေရး အေဆာက္အဦး တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့ အခါ ဘာေၾကာင့္ အစၥလာမ္မစ္ စစ္ေသြးၾကြေတြလို႕ ေရးသား ရသလဲ ဆိုတာလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္္ပါတယ္။
ျငိမ္းခ်မ္းေအး ေရးသားတာက သူ႕အေတြး သူ႕အျမင္ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္ထင္တာကို ေလွ်ာက္ေရးလို႕ မရပါ။ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ သူေရးတာဟာ အထင္အျမင္လြဲမွားမူနဲ႕ အတူ တျခားတစ္ဖက္မွာ ထိခိုက္စရာေတြ ရွိေနတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံက အစိုးရကလည္း အခုဆိုရင္ ဒီမင္းမဲ႕ဆံဆံ လူသတ္မူေတြ အတြက္ စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕ကို တရား၀င္ ဖြဲ႕လိုက္ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အဖြဲ႕က အစီရင္ခံစာ မထုတ္ခင္မွာ ဟိုအဖြဲ႕က ဟုိလို လုုပ္လို႕၊ ဒီသတင္းဌာနက ဒီလို လုပ္လို႕ ဆိုျပီး ကိုယ့္အျမင္နဲ႕ ကုိယ္ တဘက္သတ္ စြပ္စြဲ ေျပာဆိုတာမ်ိဳးဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းကို တည္ေထာင္လိုသူ တစ္ဦး အေနနဲ႕ လုပ္သင့္ပါရဲ႕လား။ ေမးစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ျပီးရင္ ေတာင္္ကုတ္၊ ရမ္းျဗဲဆိုတာက နီးနီးေလးပါ။ ရမ္းျဗဲမွာ လူထုေတြ မေက်နပ္တာ၊ ဆႏၵျပတာေတြ၊ ရဲစခန္းကို ၀ိုင္းတာေတြ၊ ေသနတ္ပစ္ေဖါက္ လူစုခြဲရတာေတြ ေတာင္ကုတ္က လူေတြ မၾကားဘဲ ေနပါမလား။ ပီးရင္ အင္တာနက္သံုးသူ၊ ၀က္ဘ္ဆိုက္ေတြကို သြားလည္ၾကည့္သူ ဘယ္နွစ္ဦးမ်ား ေတာင္ကုတ္မွာ ရွိပါမလဲ။ နိုင္ငံျခားမွာေနျပီး နိုင္ငံျခားလို မိမိေဒသကို ထင္ေနရင္ေတာ့ မွားသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိက အိုင္တီ သမား ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ျပႆနာေတြ အေပၚ ရွဳ႕ျမင္တဲ့ အခါ အရာရာကို အိုင္တီနဲ႕ ခ်ိန္ထိုး စဥ္းစားေတြးေခၚလို႕ မရပါ။
ေတာင္ကုတ္ ျဖစ္စဥ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီးလည္း အေသအခ်ာ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕ဟာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ မရေအာင္ အာဏာပိုင္ေတြက ျမိဳ႕ခံေတြကို စည္းရံုးျပီး အကြက္က်က် စီစဥ္ထားတဲ့ ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီျမိဳ႕မွာ အခင္းျဖစ္ပြားတဲ့ေန႕က မသီတာေထြးရဲ႕ ရက္ရက္ စက္စက္ အသတ္ခံထားရတဲ့ ဓါတ္ပံုနဲ႕ စာေတြကို ပလူပ်ံေအာင္ ျဖန္႕ေ၀ ထားတဲ့ အတြက္ ေတာင္ကုတ္ လူထု ေဒါသ အထြတ္အထိပ္ကို ေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဘုရားဖူးေတြ လိုက္ပါလာတဲ့ကားက ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕ထဲကို ၀င္ေရာက္လာတာဟာ ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသစရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူက အဲဒီကားကို ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕ထဲကို သြင္းေပးလိုက္သလဲဆိုတာဟာလည္း အထူး စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ အသိအျမင္က်ယ္တဲ့ သူေတြက ဒီျပႆနာမွာ တစံုတဦးကမ်ား ဖန္တီးေနတာ ရွိသလားဆုိျပီး ေတြးေတာ ေ၀ဖန္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လိုဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ အခု ရမ္းျဗဲနဲ႕ ေတာင္ကုတ္ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္မွာ အျပစ္မဲ့တဲ့ ျပည္သူေတြ ေသဆံုး ခဲ့ၾကရပါျပီ။ ခုလို လူသတ္မူေတြကို ယဥ္ေက်းတဲ့ ဘယ္လူသားကမွ လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း လက္မခံပါဘူး။ ခုလို အျပစ္မဲ့တဲ့ သူေတြကုိ သတ္ျဖတ္တာ၊ လက္စားေခ်တာ၊ ေသေၾက ပ်က္စီးတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ လံုး၀ မလိုုလားပါ။ ဒီအတြက္လည္း အထူး စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ရပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ခိုင္ျမတ္ေက်ာ္
အယ္ဒီတာ
နိရဥၥရာ သတင္းဌာန
ယဥ္ေက်းတဲ့ အသံုုးအႏႈန္းအေရးအသားမ်ားေၾကာင့္
စာဖတ္သူမ်ားအားလံုးကုိယ္စားေက်းဇူးတင္ပါတယ္
နိရဥၥရာ ကိုလည္း..(ရွင္းျပထားတဲ့အတိုင္းဆိုရင္)
ေထာက္ခံပါတယ္..။