~
တကယ့္ကိုပါပဲ၊ ကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရင္း အလြမ္းေတြက ရင္ကို လႊမ္းသြားပါတယ္။ ကိုေဝႀကီးလို႔ ခ်စ္စႏိုးေခၚၾကတဲ့ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ “ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕၊ လ သုံးစင္း” ကဗ်ာ စာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈရင္း က်ေနာ့္ အေတြးစိတ္ကူးနဲ႔ ဘဝထဲကို ေခါင္းစဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီး တိုးဝင္လာတဲ့ အလြမ္းေတြကို လြမ္းမိပါတယ္။
အဲဒီအလြမ္းေတြကို တိတိက်က် ေျပာဖို႔ အမည္ေပး သတ္မွတ္ဖို႔ အေတာ္ ခက္ပါတယ္။
ေသာ္ဒီေဝ၏ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕၊ လသုံးစင္း ကဗ်ာစာအုပ္ မ်က္ႏွာဖုံး
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ဘဝဟာ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ၿမိဳ႕ျဖစ္တယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ အႏုပညာ တိမ္စင္“လ” သုံးစင္း ရွိတယ္။
အဲဒီ လ သုံးစင္းကေတာ့ ပန္းခ်ီဖန္တီးေရးဆြဲျခင္း၊ သီခ်င္းေရးသားသီကုံးျခင္းနဲ႔ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕ျခင္းေတြပါ။
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ “ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕၊ လသုံးစင္း” ကဗ်ာစာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈလိုက္တာနဲ႔ ေသာ္ဒီေဝကို အဲဒီလို နားလည္သြားရတယ္။
အဲဒီ နားလည္ သြားတဲ့အထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ၊ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ အေတြးအေခၚေတြလည္း ပါဝင္ေနပါတယ္။
အခု တင္ျပမွာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕ ဖန္တီးမႈ အေပၚ ဦးစားေပး တင္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ထုတ္ေဝေနက် ပုံစံအတိုင္း မဟုတ္တဲ့ အစီအစဥ္က ကဗ်ာဆရာ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ဘဝ ေကာက္ေၾကာင္းကို စာအုပ္မွာ ထည့္သြင္းတင္ျပထားပါပဲ။
ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာေတြကို အဂၤလိပ္လိုလည္း ဘာသာျပန္ထားပါေသးတယ္။ (သူ႔ဘဝ ေကာက္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္မထားပါ။)
ဒီအခ်က္ ၂ ခ်က္ဟာ အႏုပညာ ခံစားမႈ ကူးစက္ စီးဆင္းဖို႔ အတြက္ လမ္းသြယ္ေပးတဲ့ အေကာင္းဆုံး တံတားေတြပါ။
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ဘဝေကာက္ေၾကာင္းကို ဖတ္႐ႈရေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အလြန္႐ိုးသား ႐ိုးရွင္းတဲ့ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ၊ မာန္မာန ပလႊားမႈ မရွိတဲ့ ၿငိမ္းေအးစိတ္ နဲ႔ ဘဝျဖတ္သန္း ေတြ႕ႀကဳံရမႈ အေပၚ ေလာကအေရး၊ ဓမၼအေရး အျမင္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ မႈ ေတြကို ေတြ႕ရပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ျပင္းျပတဲ့ ခံယူခ်က္ကိုေတာ့ ကဗ်ာေတြ ဖတ္႐ႈရတဲ့ အခါ ေတြ႕ျမင္လာရပါတယ္။
ေတးေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ ေသာ္ဒီေဝကို စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး တန္႔ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ ၾကက္ဆူကန္ရြာမွာ ကုန္သည္မ်ိဳး႐ိုး မိဘေတြက ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာေမြးဖြားပါတယ္။
ေမြးၿပီး ၁ လသားမွာပဲ အဲဒီရြာမွာ ဓားျပေတြ ေသာင္းက်န္းလို႔ ေရဦးၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရၿပီး ေရးဦး အထက ၁ မွာ အထက္တန္းအထိ တက္ေရာက္ခဲ့သူပါ။
အသက္ ၂ဝ အရြယ္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းမွာ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္အထိ သုံးႏွစ္သင္တန္း တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
သူနဲ႔ Same Batch ေတြကေတာ့ ကိုမာလာ၊ ဖိုးသွ်ား (ကိုေဇာ္ဝင္း)၊ ညမင္းေက်ာ္ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ပန္းခ်ီေရးဆြဲရာမွာ Pattern ေရးဆြဲနည္းနဲ႔ သူ႔စိတ္ျမင္ အေရာင္ေတြသုံးစြဲေရးဆြဲတတ္သလို၊ composition ကိုလည္း သူ႔စိတ္ကူးအတိုင္း ထင္ဟပ္တင္ျပတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ သူသြားေလရာ အရပ္ေဒေတြကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ မွတ္တမ္း ေလ့ရွိသလို၊ အဲဒီမွတ္တမ္း ဓာတ္ပုံေတြကို ပန္းခ်ီကားေရးဆြဲၿပီး ျပန္လည္တင္ျပတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
သီခ်င္းေရးဖြဲ႕ရာမွာလည္း ႐ိုးရွင္းလွပၿပီး အဓိပၸာယ္ ထိမိတဲ့ စကားလုံးေတြ သုံးစြဲတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေလးျဖဴ သီဆိုထားတဲ့ “အေကာင္းဆုံး” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲမွာဆိုရင္ -
“ဘုရားေဟာတဲ့ က်မ္းမ်ားထဲမွာ ဖတ္ဖူးတယ္…. လူ႔ဘဝကို ရခဲတယ္.. အေကာင္းဆုံး.. ႀကိဳးစား.. လူ႔ဘဝထဲက အမွန္တရား…” ဆိုၿပီး ေရးဖြဲ႕ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
တဖန္ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕မႈမွာေတာ့ စကားလုံး စတန္႔ထြင္သလို စကားလုံး အသုံးအႏႈန္းေတြ ေထြျပား ေဝဝါးမေနဘဲ လက္ရွိ အေနအထားမွာ သုံးစြဲေနက် စကားလုံးေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သုံးစြဲ တင္ျပေရးဖြဲ႕ထားပါတယ္။
ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္အခံ ႐ိုးရွင္းမႈနဲ႔ ႐ိုးသားမႈကို ထင္သာျမင္သာ ရွိေစတာပါ။ သူ႔ရဲ႕ “ဆပ္ကပ္ၾကည့္သူ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ၾကည့္ပါ။
သူတို႔ေပါ့…
အလွ်ံၿငီးၿငီး မီးေတာက္ေတြၾကား ဒိုင္ဗင္ထိုးျပၾက
ဟန္ခ်က္ မပ်က္၊ တဘီးတည္းနဲ႔ လွိမ့္ျပၾက
ႀကိဳးတန္းပါးပါးေလးေပၚ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား လမ္းေလွ်ာက္ျပၾက
သံတိုင္ေတြရဲ႕ၾကား၊ သားရဲ တိရိစၧာန္မ်ားနဲ႔ ေဆာ့ကစား ျပၾက
ေနာက္… တေယာက္ကို တေယာက္
အသြားခြ်န္ထက္ ဓားေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ျပၾကနဲ႔…၊
ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ
ဘယ္ေတာ့မွလည္း အသည္းမကြဲၾက
ဘယ္ေတာ့မွလည္း မနာက်င္ၾက
တကယ္ အသည္းကြဲၾက
တကယ္ နာက်င္ၾကရသူေတြကေတာ့
အဲဒီ အစီအစဥ္ေတြကို ေငးေမာၾကည့္ေနၾကတဲ့
ပရိတ္သတ္ေတြမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ။
ဒီကဗ်ာထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ ဘဝအျမင္ကို ထင္ဟပ္ျပတာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
လူေတြဟာ အမွန္တကယ္ မဟုတ္တဲ့ အရာေတြကို (ထင္ေယာင္မွား ျဖစ္ၿပီး) အမွန္အျဖစ္အေနနဲ႔ ခံစားတတ္တဲ့ သဘာဝကို လွစ္ဟ ျပပါတယ္။
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ “ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမ်ား ေကာက္ႏုတ္ခ်က္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာမွာေတာ့ ေပးဆပ္ျခင္း သေဘာကို အားမလိုအားမရ ျဖစ္ၿပီး ေရးဖြဲ႕ထားတာက
အဲဒီမိန္းမ ေပါ့
အႏုပညာ
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈနဲ႔
စိတ္က်ေရာဂါသည္ တဦးတို႔ကို
ခပ္ေပါ့ေပါ့ တၿပိဳင္နက္
လက္ထပ္ယူခဲ့တာ…၊
အဲဒီေယာက္်ားေပါ့
ဝီစကီ ေျခာက္ပက္
အင္ပရက္ရွင္းနစ္ ပန္းခ်ီေရးနည္းနဲ႔
အေမရိကတိုက္ကို ေတြ႕ရွိဖို႔
ကိုလံဘတ္စ္ရဲ႕ ခရီးသြားေျမပုံတို႔ကို
အဲဒီမိန္းမထံ ေပးဆပ္လိုက္ေလရဲ႕။ ။
ေသာ္ဒီေဝဟာ သူေတြ႕ျမင္ရာ ေတြ႕ႀကဳံရာကို သူ႔ခံစားမႈကို အရင္းအတိုင္း ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ေရးဖြဲ႕တင္ျပထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ႐ိုးရွင္းတဲ့ တင္ျပမႈဟာ သူ႔ရဲ႕ တုႏႈိင္းမဲ့ အႏုပညာ ျဖစ္တည္မႈပါပဲ။ ။
ႏိုင္စြမ္း
.
အဲဒီအလြမ္းေတြကို တိတိက်က် ေျပာဖို႔ အမည္ေပး သတ္မွတ္ဖို႔ အေတာ္ ခက္ပါတယ္။
ေသာ္ဒီေဝ၏ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕၊ လသုံးစင္း ကဗ်ာစာအုပ္ မ်က္ႏွာဖုံး
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ဘဝဟာ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ၿမိဳ႕ျဖစ္တယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ အႏုပညာ တိမ္စင္“လ” သုံးစင္း ရွိတယ္။
အဲဒီ လ သုံးစင္းကေတာ့ ပန္းခ်ီဖန္တီးေရးဆြဲျခင္း၊ သီခ်င္းေရးသားသီကုံးျခင္းနဲ႔ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕ျခင္းေတြပါ။
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ “ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕၊ လသုံးစင္း” ကဗ်ာစာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈလိုက္တာနဲ႔ ေသာ္ဒီေဝကို အဲဒီလို နားလည္သြားရတယ္။
အဲဒီ နားလည္ သြားတဲ့အထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ၊ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ အေတြးအေခၚေတြလည္း ပါဝင္ေနပါတယ္။
အခု တင္ျပမွာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕ ဖန္တီးမႈ အေပၚ ဦးစားေပး တင္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ထုတ္ေဝေနက် ပုံစံအတိုင္း မဟုတ္တဲ့ အစီအစဥ္က ကဗ်ာဆရာ ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ဘဝ ေကာက္ေၾကာင္းကို စာအုပ္မွာ ထည့္သြင္းတင္ျပထားပါပဲ။
ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာေတြကို အဂၤလိပ္လိုလည္း ဘာသာျပန္ထားပါေသးတယ္။ (သူ႔ဘဝ ေကာက္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္မထားပါ။)
ဒီအခ်က္ ၂ ခ်က္ဟာ အႏုပညာ ခံစားမႈ ကူးစက္ စီးဆင္းဖို႔ အတြက္ လမ္းသြယ္ေပးတဲ့ အေကာင္းဆုံး တံတားေတြပါ။
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ ဘဝေကာက္ေၾကာင္းကို ဖတ္႐ႈရေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အလြန္႐ိုးသား ႐ိုးရွင္းတဲ့ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ၊ မာန္မာန ပလႊားမႈ မရွိတဲ့ ၿငိမ္းေအးစိတ္ နဲ႔ ဘဝျဖတ္သန္း ေတြ႕ႀကဳံရမႈ အေပၚ ေလာကအေရး၊ ဓမၼအေရး အျမင္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ မႈ ေတြကို ေတြ႕ရပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ျပင္းျပတဲ့ ခံယူခ်က္ကိုေတာ့ ကဗ်ာေတြ ဖတ္႐ႈရတဲ့ အခါ ေတြ႕ျမင္လာရပါတယ္။
ေတးေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ ေသာ္ဒီေဝကို စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး တန္႔ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ ၾကက္ဆူကန္ရြာမွာ ကုန္သည္မ်ိဳး႐ိုး မိဘေတြက ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာေမြးဖြားပါတယ္။
ေမြးၿပီး ၁ လသားမွာပဲ အဲဒီရြာမွာ ဓားျပေတြ ေသာင္းက်န္းလို႔ ေရဦးၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရၿပီး ေရးဦး အထက ၁ မွာ အထက္တန္းအထိ တက္ေရာက္ခဲ့သူပါ။
အသက္ ၂ဝ အရြယ္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းမွာ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္အထိ သုံးႏွစ္သင္တန္း တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
သူနဲ႔ Same Batch ေတြကေတာ့ ကိုမာလာ၊ ဖိုးသွ်ား (ကိုေဇာ္ဝင္း)၊ ညမင္းေက်ာ္ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ပန္းခ်ီေရးဆြဲရာမွာ Pattern ေရးဆြဲနည္းနဲ႔ သူ႔စိတ္ျမင္ အေရာင္ေတြသုံးစြဲေရးဆြဲတတ္သလို၊ composition ကိုလည္း သူ႔စိတ္ကူးအတိုင္း ထင္ဟပ္တင္ျပတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ သူသြားေလရာ အရပ္ေဒေတြကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ မွတ္တမ္း ေလ့ရွိသလို၊ အဲဒီမွတ္တမ္း ဓာတ္ပုံေတြကို ပန္းခ်ီကားေရးဆြဲၿပီး ျပန္လည္တင္ျပတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
သီခ်င္းေရးဖြဲ႕ရာမွာလည္း ႐ိုးရွင္းလွပၿပီး အဓိပၸာယ္ ထိမိတဲ့ စကားလုံးေတြ သုံးစြဲတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေလးျဖဴ သီဆိုထားတဲ့ “အေကာင္းဆုံး” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲမွာဆိုရင္ -
“ဘုရားေဟာတဲ့ က်မ္းမ်ားထဲမွာ ဖတ္ဖူးတယ္…. လူ႔ဘဝကို ရခဲတယ္.. အေကာင္းဆုံး.. ႀကိဳးစား.. လူ႔ဘဝထဲက အမွန္တရား…” ဆိုၿပီး ေရးဖြဲ႕ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
တဖန္ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕မႈမွာေတာ့ စကားလုံး စတန္႔ထြင္သလို စကားလုံး အသုံးအႏႈန္းေတြ ေထြျပား ေဝဝါးမေနဘဲ လက္ရွိ အေနအထားမွာ သုံးစြဲေနက် စကားလုံးေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သုံးစြဲ တင္ျပေရးဖြဲ႕ထားပါတယ္။
ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္အခံ ႐ိုးရွင္းမႈနဲ႔ ႐ိုးသားမႈကို ထင္သာျမင္သာ ရွိေစတာပါ။ သူ႔ရဲ႕ “ဆပ္ကပ္ၾကည့္သူ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ၾကည့္ပါ။
သူတို႔ေပါ့…
အလွ်ံၿငီးၿငီး မီးေတာက္ေတြၾကား ဒိုင္ဗင္ထိုးျပၾက
ဟန္ခ်က္ မပ်က္၊ တဘီးတည္းနဲ႔ လွိမ့္ျပၾက
ႀကိဳးတန္းပါးပါးေလးေပၚ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား လမ္းေလွ်ာက္ျပၾက
သံတိုင္ေတြရဲ႕ၾကား၊ သားရဲ တိရိစၧာန္မ်ားနဲ႔ ေဆာ့ကစား ျပၾက
ေနာက္… တေယာက္ကို တေယာက္
အသြားခြ်န္ထက္ ဓားေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ျပၾကနဲ႔…၊
ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ
ဘယ္ေတာ့မွလည္း အသည္းမကြဲၾက
ဘယ္ေတာ့မွလည္း မနာက်င္ၾက
တကယ္ အသည္းကြဲၾက
တကယ္ နာက်င္ၾကရသူေတြကေတာ့
အဲဒီ အစီအစဥ္ေတြကို ေငးေမာၾကည့္ေနၾကတဲ့
ပရိတ္သတ္ေတြမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ။
ဒီကဗ်ာထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ ဘဝအျမင္ကို ထင္ဟပ္ျပတာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
လူေတြဟာ အမွန္တကယ္ မဟုတ္တဲ့ အရာေတြကို (ထင္ေယာင္မွား ျဖစ္ၿပီး) အမွန္အျဖစ္အေနနဲ႔ ခံစားတတ္တဲ့ သဘာဝကို လွစ္ဟ ျပပါတယ္။
ေသာ္ဒီေဝရဲ႕ “ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမ်ား ေကာက္ႏုတ္ခ်က္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာမွာေတာ့ ေပးဆပ္ျခင္း သေဘာကို အားမလိုအားမရ ျဖစ္ၿပီး ေရးဖြဲ႕ထားတာက
အဲဒီမိန္းမ ေပါ့
အႏုပညာ
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈနဲ႔
စိတ္က်ေရာဂါသည္ တဦးတို႔ကို
ခပ္ေပါ့ေပါ့ တၿပိဳင္နက္
လက္ထပ္ယူခဲ့တာ…၊
အဲဒီေယာက္်ားေပါ့
ဝီစကီ ေျခာက္ပက္
အင္ပရက္ရွင္းနစ္ ပန္းခ်ီေရးနည္းနဲ႔
အေမရိကတိုက္ကို ေတြ႕ရွိဖို႔
ကိုလံဘတ္စ္ရဲ႕ ခရီးသြားေျမပုံတို႔ကို
အဲဒီမိန္းမထံ ေပးဆပ္လိုက္ေလရဲ႕။ ။
ေသာ္ဒီေဝဟာ သူေတြ႕ျမင္ရာ ေတြ႕ႀကဳံရာကို သူ႔ခံစားမႈကို အရင္းအတိုင္း ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ေရးဖြဲ႕တင္ျပထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ႐ိုးရွင္းတဲ့ တင္ျပမႈဟာ သူ႔ရဲ႕ တုႏႈိင္းမဲ့ အႏုပညာ ျဖစ္တည္မႈပါပဲ။ ။
ႏိုင္စြမ္း
.
0 comments :
Post a Comment