~
ေႏြရာသီရဲ့ အပူဆုံးအခ်ိန္ေတြျဖစ္တဲ့ တေပါင္းလ( မတ္လ )နဲ႔ တန္ခူးလ( ဧၿပီ )လေတြမွာ ပြဲလမ္းသဘင္သြားဖုိ႔ မဆုိထားနဲ႔ မျဖစ္မေနခရီးသြားဖို႔ပင္ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားရမယ့္ အေျခအေနပါပဲ။ .
. (ဓာတ္ပုံမ်ား - ေကာင္းျမတ္မင္း / ဧရာဝတီ)
.
ေန႔အပူခ်ိန္ ၃၅ - ၃၈ ဒီဂရီအထိရွိၿပီး ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ အညြန္းကိန္းျမင့္တက္ေနမႈေၾကာင့္ အဲဒိဒဏ္ေတြကုိခံႏုိင္ဖို႔ အကာအကြယ္ယူၿပီးမွ အျပင္ထြက္ၾကပါလုိ႔ မၾကာခဏသတိေပးေျပာဆုိသံေတြကုိ သတင္းစာေတြ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြကေန ၾကား၊ ျမင္ေနရလုိ႔ပါ။
အပူပုိင္းေဒသလုိ႔ အမ်ားကေခၚၾကတဲ့ အညာနဲ႔ မနီးမေဝးျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပုိင္းေျမလတ္ေဒသ ေတာရြာေလးတခုမွာေတာ့ အဲဒီအပူရွိန္ကုိ အန္တုၿပီး ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီးရွိတဲ့လူေတြကေတာ့ ေရႊနတ္ေတာင္ဆုိတဲ့ ဘုရားပြဲမွာ ဘုရားဖူးေရာက္ရွိခ့ဲၾကပါတယ္။
ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ့ ဇာတိျဖစ္တဲ့ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ဝါးေတာေက်းရြာရဲ့ ေလးမုိင္အကြာေလာက္မွာရွိတဲ့ မယားမာန္ေက်းရြာေလးက ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပြဲကုိ ႏွစ္စဥ္ တေပါင္းလဆန္း (၈)ရက္ေန႔ကေန (၁၅) ရက္ေန႔အထိ (၈)ရက္တုိင္တုိင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိတာပါ။
လယ္ကြင္းေတြရဲ႕အလယ္ ေတာင္ထီးထီးႀကီးတလုံးေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားရဲ႕ ပြဲေတာ္ကုိေတာ့ ေတာင္သူ၊ လယ္သမားေတြ လာေရာက္ၾကတာမ်ားတယ္လုိ႔ ဘုရားေဂါပကအဖြဲ႔ ဒုဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက ေျပာပါတယ္။
“သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးဘုရားဖူးေတြလာၾကတဲ့အထဲက ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဟာ ေတာသူေတာင္သားလယ္သမားေတြပါပဲ။
ဘယ္ကေနေတာင္လာၾကသလဲဆုိရင္ သဲကုန္း၊ ဇီးကုန္း၊ မင္းလွ၊ မုိးညိဳကေနေတာင္လာတယ္။ အေနာက္ဘက္ဆုိ က်ီးသဲ၊ ေညာင္စာေရး၊ ဘန္႔ေဘြးကုန္းဘက္ကေနေတာင္လာၾကတယ္။
သူတုိ႔က ေပါင္းမုိးလွည္းနဲ႔လာတာ” လုိ႔ သူကရွင္းျပပါတယ္။
သူေျပာတ့ဲ ေပါင္းမုိးလွည္း ဆုိတာက ေနပူခံႏုိင္ဖုိ႔ အမိုးတပ္ထားေသာႏြားလွည္းကုိ ဆုိလုိတာပါ။
ရာေထာင္ခ်ီတ့ဲ ေပါင္းမုိးလွည္းေတြဟာ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ အုပ္စုလုိက္ရပ္နားၾကတာပါ။ ဘုရားေတာင္ေတာ္ေအာက္က လယ္ကြင္းတျပင္လုံး ႏြားလွည္းေတြ၊ သုံးဘီးဆုိင္ကယ္ေတြ၊ ေထာ္လာဂ်ီအျပင္ ေျမသယ္ကားေတြနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။
အဲဒိလွည္းေတြေပၚမွာေတာ့ ထမင္းဟင္းခ်က္စားဖုိ႔ အုိးခြက္၊ ပန္းကန္ေတြ ေရထန္းပုံေတြအျပင္ ေစာင္၊ ျခင္ေထာင္နဲ႔ ေနဒဏ္ေလဒဏ္ကုိ အံတုဖုိ႔အတြက္ ပလပ္စတစ္မုိးကာစေတြနဲ႔ အစုလုိက္အစုလုိက္ အိမ္ေျပာင္းလာသူေတြလုိပဲ အကုန္အစုံသယ္လာၿပီး ဘုရားပြဲကုိလာၾက၊ ပြဲေတာ္အစမွ အဆုံး လယ္ကြင္းေတြထဲ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာေတြမွာ စခန္းခ်ေနထုိင္ၾကပါတယ္။
.
.
(ေထာ္လာဂ်ီက လွည္းထက္ ပုိျမန္မယ္၊ ႏြားအစာေကြ်း ေရတုိက္ရတ့ဲအလုပ္လည္း သက္သာမယ္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ဆီမထည့္ရင္ေတာ့ ရပ္ထားရပါလိမ့္မယ္)
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အသင့္အတင့္ေကာင္းမြန္လာတဲ့ ယေန႔ေခတ္လုိအခိ်န္မွာ ဘုရားပြဲကုိလာဖုိ႔အတြက္ တရက္နဲ႔တည လွည္းေမာင္းလာရတဲ့ သဲကုန္းၿမိဳ႕နယ္က ေတာင္သူတဦးကလည္း အခုလုိေျပာျပပါတယ္။
“က်ေနာ္တုိ႔ဆုိ သဲကုန္းဘက္ကလာတာ၊ တရက္နဲ႔တညလွည္းေမာင္းၿပီးလာၾကတာ။ သုံးဘီးဆုိင္ကယ္တုိ႔ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔လာလည္းျဖစ္တယ္။ ႏွစ္တုိင္းလွည္းနဲ႔လာေနၾက လွည္းနဲ႔လာရမွကုိ ေက်နပ္တာ။
ေနာက္ႏွစ္လည္း လွည္းနဲ႔ပဲလာမယ္။ ဒီလွည္းဝိုင္းမွာ လွည္းဆယ္စီး(၁၀)ပါတယ္။ ကုိယ့္ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ကုိယ္ေပါ့ ေဂါပကကေနရာခ်ေပးတာမဟုတ္ဘူး အဆင္ေျပတဲ့ေနရာမွာပဲ စခန္းခ်ၾကတာ။
မိသားစုလုိက္လာတာ အိမ္ကေခြးေတာင္ပါေသးတယ္။ ပြဲၿပီးမွျပန္မွာ ေနာက္ (၂) ရက္ေလာက္ေတာ့ ေနအုံးမွာ”
ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားနဲ႔ မုိင္ ၄၀ ေလာက္ေဝးတဲ့ သဲကုန္းၿမိဳ႕နယ္က ဆုိေတာ့ ဒီခရီးကုိ တရက္နဲ႔တည လာရပါတယ္။
ႏွစ္စဥ္ဘုရားပြဲေတာ္အခ်ိန္ကာလအတြင္း ေကာက္ခံရရွိတ့ဲ အလွဴေငြ အေပၚ မူတည္ၿပီး ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ့ လုပ္ငန္းကုိင္ငန္း ေကာင္းမြန္မႈကုိသိရွိႏုိင္သလုိ ဘုရားပြဲစည္မစည္ကုိလည္း သိရွိႏုိင္ေၾကာင္း ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက ဆုိပါတယ္။
“ဒီႏွစ္က ေျမပဲကလြဲၿပီး၊ တျခားပဲ အကုန္ ေစ်းေကာင္းတယ္။ စပါးေစ်းဆုိလည္း ေလးသိန္းေက်ာ္ဆုိေတာ့ လယ္သမားေတြပုိ လွဴႏုိင္တန္းႏုိင္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာေပါ့။
ဘုရားပြဲစတာ ဒီကေန႔နဲ႔ဆုိ ၆ ရက္ရွိၿပီး သိန္း (၈၀)ေက်ာ္ေတာ့ရၿပီး၊ မႏွစ္က စံခ်ိန္ေတာ့မမွီေသးဘူး။
မႏွစ္က ဒီလုိအခ်ိန္ဆုိ သိန္း ရာေက်ာ္ၿပီ။ ေနာက္ (၂) ရက္ေတာ့ က်န္ပါေသးတယ္။ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ႏွစ္တုိင္း သိန္း(၁၀၀) ေက်ာ္ပါတယ္”
ဘုရားပြဲေတာ္အတြင္း ေကာက္ခံရရွိတဲ့ အလွဴေငြေတြရဲ႕ (၇ ) ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ပမာဏမွာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြက ခုိင္းႏြားႀကီးမ်ားအတြက္ သီးသန္႔လွဴဒါန္းခဲ့သည့္ အလွဴေငြမ်ားျဖစ္ပါတယ္ တ့ဲ။ ဆုိလုိတာက လူေတြအတြက္သာမဟုတ္ဘဲ ခုိင္းႏြားႀကီးေတြ အမည္နဲ႔ လွဴဒါန္းထားတဲ့ ျဖတ္ပုိင္းေတြကုိ တရြက္စီလွန္ျပရင္း ေဂါပကလူႀကီးျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက ရွင္းျပပါတယ္။
(ေစ်းတန္းမွာေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္သုံး၊ အိမ္သုံးပစၥည္းေတြ စုံစုံလင္လင္ ရိွတာေၾကာင့္ စိမ္ေျပနေျပ ၾကည့္ရႈ စဥ္းစားၿပီး ေစ်းဆစ္ ဝယ္ယူၾကပါတယ္)
ဘုရားပြဲေစ်းတန္းမွာ ဆုိင္ခန္းေပါင္း (၈၀၀) ေက်ာ္ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ ႏြားႏွင့္ လွည္းယာဥ္အလွဆင္ဖုိ႔ အပိုပစၥည္းေရာင္းခ်သည့္ ဆုိင္ခန္းမ်ားမွာ အမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး၊ လက္မႈလယ္ယာသုံးပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ ထြန္တုံး၊ ထယ္သြားစတ့ဲ ပစၥည္းေတြကုိေရာင္းခ်တဲ့ဆုိင္ေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ တရားမဝင္ျပည္ပထုတ္ကုန္အျဖစ္ ကၽြဲ၊ ႏြားမ်ား ေစ်းေကာင္းေပးဝယ္ေနတဲ့ ဒီကေန႔လုိေခတ္မ်ိဳးမွာ ရွားရွားပါးပါး ႏြားေခ်ာ၊ ႏြားေကာင္းေတြကုိလည္း အဲဒီမွာျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာလည္း လူႏွစ္ဦးသာ အေရွာင္အတိမ္းျပဳလုပ္ဖုိ႔လမ္းမွအပ ရင္ျပင္တခုလုံး ထုိင္ေနသူေတြ အိပ္စက္အနားယူသူေတြ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနၿပီး ေႏြေခါင္ေခါင္ လယ္ကြင္းျပင္ထဲ ေနကပူပူ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ၾကက္ပ်ံမက်ေလာက္ေအာင္ လူစည္းကားရ သလဲဆုိတာ အဆုိပါေဂါပကလူႀကီးကုိ ေမးျမန္းလုိက္ပါတယ္။
“ပဲခူးတုိင္းအေနာက္ပုိင္းမွာ ေတာ္သလင္းလ ေပါင္းတည္ဘုရားစြယ္ေတာ္ကစလုိက္တာ၊ အခုတေပါင္းလ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပြဲကေနာက္ဆုံးပဲြျဖစ္တာ တေၾကာင္း၊ ေတာင္သူေတြရဲ့ အသီးအႏွံေတြလည္း ရိတ္သိမ္းထားၿပီးကာစ ဆုိေတာ့ ေငြရႊင္တာလည္း ပါတယ္။
ႏြားေတြ လွည္းေတြ လယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တာေတြလည္း လာဝယ္ၾကတယ္။ ဒီေလာက္ေနပူဒဏ္ကေတာ့ ေတာင္သူလယ္သမားအတြက္ မမႈပါဘူး။ ဘုရားပြဲအဓိကစည္ကားတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ေတြေၾကာင့္ပါ” လုိ႔ သူကဆက္ရွင္းျပပါတယ္။
အခုလုိေႏြရာသီမ်ိဳးမွာ ေငြေၾကးအသင့္အတင့္ရွိသူေတြအတြက္ ငပလီ၊ ေခ်ာင္းသာ၊ ေငြေဆာင္ စတဲ့ေနရာေတြဟာ ဘဝအေမာေတြကုိေျပေစဖုိ႔ အပန္းေျဖစရာေနရာေတြ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္၊ ေနပူမေရွာင္မုိးရြာမေရွာင္ ႏြားနဲ႔ရုန္းကန္ၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ကုိင္ၾကတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပြဲဟာ တႏွစ္တာလုံး ပင္ပန္းခဲ့သမွွ်ဘဝအေမာေတြကုိေျပေစဖုိ႔ အပန္းေျဖအနားယူစရာ ေနရာတခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဘုရားပြဲက ဒီႏွစ္ဆုိရင္ (၁၇၅) ႀကိမ္ေျမာက္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ၿပီး ဘယ္ႏွစ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပြဲအတြင္း ခုိက္ရန္ေဒါသျဖစ္ပြားမႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသူ တဦးမွ်မရွိေၾကာင္း၊ ဘုရားပြဲအတြင္း အရက္ မေရာင္းခ်ရန္ တားျမစ္ထားေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။
ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားသမုိင္းကုိ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းက ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၇၃/ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာရာဇဝင္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေရႊနတ္ေတာင္သမုိင္းအမည္ျဖင့္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့သလုိ၊ သခင္ေအးကလည္း ၁၃၂၉/၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ ေရႊနတ္ေတာင္ေစတီေတာ္သမုိင္းစာအုပ္အျဖစ္ ရုိက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေရႊနတ္ေတာင္ေစတီဟာ ျပည္ၿမိဳ႕ကေနဆုိ (၁၅) မုိင္ခန္႔ေဝးၿပီး ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕ကဆုိရင္ (၄)မုိင္အကြာခန္႔မွာရွိတဲ့ မယားမာန္ေကၽြးရြာမွာ တည္ထားကုိးကြယ္တာပါ။ ဒီလမ္းဟာ ေရႊေတာင္၊ က်ီးသဲ၊ ေညာင္စာေရးၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းေပၚမွာ တည္ရွိပါတယ္။
ဘုရားပဲြကုိ အရပ္ရပ္ကေန လွည္းနဲ႔ ေရာက္လာၾကရာကေန လွည္းမက ကားမက်လုိ႔ ေျပာႏုိင္တ့ဲ ေထာ္လာဂ်ီေတြ အသုံးမ်ားလာတ့ဲအခုေခတ္မွာေတာ့ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔ ခ်ီတက္လာတာေတြကုိလည္း အမ်ားအျပား ေတြ႔ခ့ဲရပါတယ္။ ေခတ္ေျပာင္းလာတ့ဲအတြက္ လူေတြရဲ႕ ေနထုိင္မႈပုံစံလည္း ေျပာင္းလဲ၊ ဘုရားပဲြရဲ႕ ျမင္ကြင္းလည္း ေျပာင္းလဲလာပါၿပီ။
ကိုယ္တုိင္မေရာက္ျဖစ္တ့ဲ ဧရာ၀တီဘေလာ့ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပဲြျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
ေကာင္းျမတ္မင္း
.
ေႏြရာသီရဲ့ အပူဆုံးအခ်ိန္ေတြျဖစ္တဲ့ တေပါင္းလ( မတ္လ )နဲ႔ တန္ခူးလ( ဧၿပီ )လေတြမွာ ပြဲလမ္းသဘင္သြားဖုိ႔ မဆုိထားနဲ႔ မျဖစ္မေနခရီးသြားဖို႔ပင္ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားရမယ့္ အေျခအေနပါပဲ။ .
. (ဓာတ္ပုံမ်ား - ေကာင္းျမတ္မင္း / ဧရာဝတီ)
.
ေန႔အပူခ်ိန္ ၃၅ - ၃၈ ဒီဂရီအထိရွိၿပီး ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ အညြန္းကိန္းျမင့္တက္ေနမႈေၾကာင့္ အဲဒိဒဏ္ေတြကုိခံႏုိင္ဖို႔ အကာအကြယ္ယူၿပီးမွ အျပင္ထြက္ၾကပါလုိ႔ မၾကာခဏသတိေပးေျပာဆုိသံေတြကုိ သတင္းစာေတြ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြကေန ၾကား၊ ျမင္ေနရလုိ႔ပါ။
အပူပုိင္းေဒသလုိ႔ အမ်ားကေခၚၾကတဲ့ အညာနဲ႔ မနီးမေဝးျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပုိင္းေျမလတ္ေဒသ ေတာရြာေလးတခုမွာေတာ့ အဲဒီအပူရွိန္ကုိ အန္တုၿပီး ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီးရွိတဲ့လူေတြကေတာ့ ေရႊနတ္ေတာင္ဆုိတဲ့ ဘုရားပြဲမွာ ဘုရားဖူးေရာက္ရွိခ့ဲၾကပါတယ္။
ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ့ ဇာတိျဖစ္တဲ့ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ဝါးေတာေက်းရြာရဲ့ ေလးမုိင္အကြာေလာက္မွာရွိတဲ့ မယားမာန္ေက်းရြာေလးက ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပြဲကုိ ႏွစ္စဥ္ တေပါင္းလဆန္း (၈)ရက္ေန႔ကေန (၁၅) ရက္ေန႔အထိ (၈)ရက္တုိင္တုိင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိတာပါ။
လယ္ကြင္းေတြရဲ႕အလယ္ ေတာင္ထီးထီးႀကီးတလုံးေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားရဲ႕ ပြဲေတာ္ကုိေတာ့ ေတာင္သူ၊ လယ္သမားေတြ လာေရာက္ၾကတာမ်ားတယ္လုိ႔ ဘုရားေဂါပကအဖြဲ႔ ဒုဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက ေျပာပါတယ္။
“သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးဘုရားဖူးေတြလာၾကတဲ့အထဲက ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဟာ ေတာသူေတာင္သားလယ္သမားေတြပါပဲ။
ဘယ္ကေနေတာင္လာၾကသလဲဆုိရင္ သဲကုန္း၊ ဇီးကုန္း၊ မင္းလွ၊ မုိးညိဳကေနေတာင္လာတယ္။ အေနာက္ဘက္ဆုိ က်ီးသဲ၊ ေညာင္စာေရး၊ ဘန္႔ေဘြးကုန္းဘက္ကေနေတာင္လာၾကတယ္။
သူတုိ႔က ေပါင္းမုိးလွည္းနဲ႔လာတာ” လုိ႔ သူကရွင္းျပပါတယ္။
သူေျပာတ့ဲ ေပါင္းမုိးလွည္း ဆုိတာက ေနပူခံႏုိင္ဖုိ႔ အမိုးတပ္ထားေသာႏြားလွည္းကုိ ဆုိလုိတာပါ။
ရာေထာင္ခ်ီတ့ဲ ေပါင္းမုိးလွည္းေတြဟာ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ အုပ္စုလုိက္ရပ္နားၾကတာပါ။ ဘုရားေတာင္ေတာ္ေအာက္က လယ္ကြင္းတျပင္လုံး ႏြားလွည္းေတြ၊ သုံးဘီးဆုိင္ကယ္ေတြ၊ ေထာ္လာဂ်ီအျပင္ ေျမသယ္ကားေတြနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။
အဲဒိလွည္းေတြေပၚမွာေတာ့ ထမင္းဟင္းခ်က္စားဖုိ႔ အုိးခြက္၊ ပန္းကန္ေတြ ေရထန္းပုံေတြအျပင္ ေစာင္၊ ျခင္ေထာင္နဲ႔ ေနဒဏ္ေလဒဏ္ကုိ အံတုဖုိ႔အတြက္ ပလပ္စတစ္မုိးကာစေတြနဲ႔ အစုလုိက္အစုလုိက္ အိမ္ေျပာင္းလာသူေတြလုိပဲ အကုန္အစုံသယ္လာၿပီး ဘုရားပြဲကုိလာၾက၊ ပြဲေတာ္အစမွ အဆုံး လယ္ကြင္းေတြထဲ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာေတြမွာ စခန္းခ်ေနထုိင္ၾကပါတယ္။
.
.
(ေထာ္လာဂ်ီက လွည္းထက္ ပုိျမန္မယ္၊ ႏြားအစာေကြ်း ေရတုိက္ရတ့ဲအလုပ္လည္း သက္သာမယ္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ဆီမထည့္ရင္ေတာ့ ရပ္ထားရပါလိမ့္မယ္)
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အသင့္အတင့္ေကာင္းမြန္လာတဲ့ ယေန႔ေခတ္လုိအခိ်န္မွာ ဘုရားပြဲကုိလာဖုိ႔အတြက္ တရက္နဲ႔တည လွည္းေမာင္းလာရတဲ့ သဲကုန္းၿမိဳ႕နယ္က ေတာင္သူတဦးကလည္း အခုလုိေျပာျပပါတယ္။
“က်ေနာ္တုိ႔ဆုိ သဲကုန္းဘက္ကလာတာ၊ တရက္နဲ႔တညလွည္းေမာင္းၿပီးလာၾကတာ။ သုံးဘီးဆုိင္ကယ္တုိ႔ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔လာလည္းျဖစ္တယ္။ ႏွစ္တုိင္းလွည္းနဲ႔လာေနၾက လွည္းနဲ႔လာရမွကုိ ေက်နပ္တာ။
ေနာက္ႏွစ္လည္း လွည္းနဲ႔ပဲလာမယ္။ ဒီလွည္းဝိုင္းမွာ လွည္းဆယ္စီး(၁၀)ပါတယ္။ ကုိယ့္ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ကုိယ္ေပါ့ ေဂါပကကေနရာခ်ေပးတာမဟုတ္ဘူး အဆင္ေျပတဲ့ေနရာမွာပဲ စခန္းခ်ၾကတာ။
မိသားစုလုိက္လာတာ အိမ္ကေခြးေတာင္ပါေသးတယ္။ ပြဲၿပီးမွျပန္မွာ ေနာက္ (၂) ရက္ေလာက္ေတာ့ ေနအုံးမွာ”
ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားနဲ႔ မုိင္ ၄၀ ေလာက္ေဝးတဲ့ သဲကုန္းၿမိဳ႕နယ္က ဆုိေတာ့ ဒီခရီးကုိ တရက္နဲ႔တည လာရပါတယ္။
ႏွစ္စဥ္ဘုရားပြဲေတာ္အခ်ိန္ကာလအတြင္း ေကာက္ခံရရွိတ့ဲ အလွဴေငြ အေပၚ မူတည္ၿပီး ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ့ လုပ္ငန္းကုိင္ငန္း ေကာင္းမြန္မႈကုိသိရွိႏုိင္သလုိ ဘုရားပြဲစည္မစည္ကုိလည္း သိရွိႏုိင္ေၾကာင္း ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက ဆုိပါတယ္။
“ဒီႏွစ္က ေျမပဲကလြဲၿပီး၊ တျခားပဲ အကုန္ ေစ်းေကာင္းတယ္။ စပါးေစ်းဆုိလည္း ေလးသိန္းေက်ာ္ဆုိေတာ့ လယ္သမားေတြပုိ လွဴႏုိင္တန္းႏုိင္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာေပါ့။
ဘုရားပြဲစတာ ဒီကေန႔နဲ႔ဆုိ ၆ ရက္ရွိၿပီး သိန္း (၈၀)ေက်ာ္ေတာ့ရၿပီး၊ မႏွစ္က စံခ်ိန္ေတာ့မမွီေသးဘူး။
မႏွစ္က ဒီလုိအခ်ိန္ဆုိ သိန္း ရာေက်ာ္ၿပီ။ ေနာက္ (၂) ရက္ေတာ့ က်န္ပါေသးတယ္။ ၂၀၁၀ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ႏွစ္တုိင္း သိန္း(၁၀၀) ေက်ာ္ပါတယ္”
ဘုရားပြဲေတာ္အတြင္း ေကာက္ခံရရွိတဲ့ အလွဴေငြေတြရဲ႕ (၇ ) ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ပမာဏမွာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြက ခုိင္းႏြားႀကီးမ်ားအတြက္ သီးသန္႔လွဴဒါန္းခဲ့သည့္ အလွဴေငြမ်ားျဖစ္ပါတယ္ တ့ဲ။ ဆုိလုိတာက လူေတြအတြက္သာမဟုတ္ဘဲ ခုိင္းႏြားႀကီးေတြ အမည္နဲ႔ လွဴဒါန္းထားတဲ့ ျဖတ္ပုိင္းေတြကုိ တရြက္စီလွန္ျပရင္း ေဂါပကလူႀကီးျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက ရွင္းျပပါတယ္။
(ေစ်းတန္းမွာေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္သုံး၊ အိမ္သုံးပစၥည္းေတြ စုံစုံလင္လင္ ရိွတာေၾကာင့္ စိမ္ေျပနေျပ ၾကည့္ရႈ စဥ္းစားၿပီး ေစ်းဆစ္ ဝယ္ယူၾကပါတယ္)
ဘုရားပြဲေစ်းတန္းမွာ ဆုိင္ခန္းေပါင္း (၈၀၀) ေက်ာ္ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ ႏြားႏွင့္ လွည္းယာဥ္အလွဆင္ဖုိ႔ အပိုပစၥည္းေရာင္းခ်သည့္ ဆုိင္ခန္းမ်ားမွာ အမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး၊ လက္မႈလယ္ယာသုံးပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ ထြန္တုံး၊ ထယ္သြားစတ့ဲ ပစၥည္းေတြကုိေရာင္းခ်တဲ့ဆုိင္ေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ တရားမဝင္ျပည္ပထုတ္ကုန္အျဖစ္ ကၽြဲ၊ ႏြားမ်ား ေစ်းေကာင္းေပးဝယ္ေနတဲ့ ဒီကေန႔လုိေခတ္မ်ိဳးမွာ ရွားရွားပါးပါး ႏြားေခ်ာ၊ ႏြားေကာင္းေတြကုိလည္း အဲဒီမွာျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာလည္း လူႏွစ္ဦးသာ အေရွာင္အတိမ္းျပဳလုပ္ဖုိ႔လမ္းမွအပ ရင္ျပင္တခုလုံး ထုိင္ေနသူေတြ အိပ္စက္အနားယူသူေတြ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနၿပီး ေႏြေခါင္ေခါင္ လယ္ကြင္းျပင္ထဲ ေနကပူပူ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ၾကက္ပ်ံမက်ေလာက္ေအာင္ လူစည္းကားရ သလဲဆုိတာ အဆုိပါေဂါပကလူႀကီးကုိ ေမးျမန္းလုိက္ပါတယ္။
“ပဲခူးတုိင္းအေနာက္ပုိင္းမွာ ေတာ္သလင္းလ ေပါင္းတည္ဘုရားစြယ္ေတာ္ကစလုိက္တာ၊ အခုတေပါင္းလ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပြဲကေနာက္ဆုံးပဲြျဖစ္တာ တေၾကာင္း၊ ေတာင္သူေတြရဲ့ အသီးအႏွံေတြလည္း ရိတ္သိမ္းထားၿပီးကာစ ဆုိေတာ့ ေငြရႊင္တာလည္း ပါတယ္။
ႏြားေတြ လွည္းေတြ လယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တာေတြလည္း လာဝယ္ၾကတယ္။ ဒီေလာက္ေနပူဒဏ္ကေတာ့ ေတာင္သူလယ္သမားအတြက္ မမႈပါဘူး။ ဘုရားပြဲအဓိကစည္ကားတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ေတြေၾကာင့္ပါ” လုိ႔ သူကဆက္ရွင္းျပပါတယ္။
အခုလုိေႏြရာသီမ်ိဳးမွာ ေငြေၾကးအသင့္အတင့္ရွိသူေတြအတြက္ ငပလီ၊ ေခ်ာင္းသာ၊ ေငြေဆာင္ စတဲ့ေနရာေတြဟာ ဘဝအေမာေတြကုိေျပေစဖုိ႔ အပန္းေျဖစရာေနရာေတြ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္၊ ေနပူမေရွာင္မုိးရြာမေရွာင္ ႏြားနဲ႔ရုန္းကန္ၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ကုိင္ၾကတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပြဲဟာ တႏွစ္တာလုံး ပင္ပန္းခဲ့သမွွ်ဘဝအေမာေတြကုိေျပေစဖုိ႔ အပန္းေျဖအနားယူစရာ ေနရာတခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဘုရားပြဲက ဒီႏွစ္ဆုိရင္ (၁၇၅) ႀကိမ္ေျမာက္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ၿပီး ဘယ္ႏွစ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပြဲအတြင္း ခုိက္ရန္ေဒါသျဖစ္ပြားမႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသူ တဦးမွ်မရွိေၾကာင္း၊ ဘုရားပြဲအတြင္း အရက္ မေရာင္းခ်ရန္ တားျမစ္ထားေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။
ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားသမုိင္းကုိ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းက ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၇၃/ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာရာဇဝင္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေရႊနတ္ေတာင္သမုိင္းအမည္ျဖင့္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့သလုိ၊ သခင္ေအးကလည္း ၁၃၂၉/၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ ေရႊနတ္ေတာင္ေစတီေတာ္သမုိင္းစာအုပ္အျဖစ္ ရုိက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေရႊနတ္ေတာင္ေစတီဟာ ျပည္ၿမိဳ႕ကေနဆုိ (၁၅) မုိင္ခန္႔ေဝးၿပီး ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕ကဆုိရင္ (၄)မုိင္အကြာခန္႔မွာရွိတဲ့ မယားမာန္ေကၽြးရြာမွာ တည္ထားကုိးကြယ္တာပါ။ ဒီလမ္းဟာ ေရႊေတာင္၊ က်ီးသဲ၊ ေညာင္စာေရးၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းေပၚမွာ တည္ရွိပါတယ္။
ဘုရားပဲြကုိ အရပ္ရပ္ကေန လွည္းနဲ႔ ေရာက္လာၾကရာကေန လွည္းမက ကားမက်လုိ႔ ေျပာႏုိင္တ့ဲ ေထာ္လာဂ်ီေတြ အသုံးမ်ားလာတ့ဲအခုေခတ္မွာေတာ့ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔ ခ်ီတက္လာတာေတြကုိလည္း အမ်ားအျပား ေတြ႔ခ့ဲရပါတယ္။ ေခတ္ေျပာင္းလာတ့ဲအတြက္ လူေတြရဲ႕ ေနထုိင္မႈပုံစံလည္း ေျပာင္းလဲ၊ ဘုရားပဲြရဲ႕ ျမင္ကြင္းလည္း ေျပာင္းလဲလာပါၿပီ။
ကိုယ္တုိင္မေရာက္ျဖစ္တ့ဲ ဧရာ၀တီဘေလာ့ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရားပဲြျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
ေကာင္းျမတ္မင္း
.
0 comments :
Post a Comment