~
~
“...အဲဒီရြာက ဘုရားေတြအကုန္လုံး အလွဴရွင္ေတြေလွ်ာက္ျပင္တာ ေရွးလက္ရာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး...”
ေကာင္းျမတ္မင္း
ရဟႏၱာ ရုပ္ပြားေတာ္ ၈၀၊ ၿပိဳက်လုနီးပါးျဖစ္ေနတဲ့ ေစတီ ၉ ဆူ၊ ထုထည္ႀကီးမားတဲ့သိမ္ေက်ာင္းႀကီးတုိ႔ကုိ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕မွာ ၿပီးခ့ဲတ့ဲရက္ပုိင္းအတြင္း ရွာေဖြ ေတြ႔ရိွခ့ဲပါတယ္။
အင္ၾကင္းစင္ရြာနဲ႔ ေပကုန္းေက်းရြာ အၾကား သိမ္လွ်ိဳလုိ႔ ေဒသခံေတြေခၚေဝၚတဲ့ ေနရာမွာ ဘုရားပ်က္ေတြနဲ႔ ေတာအုပ္ႀကီးတခု ရွိေနတာကုိ သိေပမဲ့ ေရွးေဟာင္းဘုရားရွိေနတယ္ဆုိတာကုိ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနက ေျမပုံေတြအရ လာေရာက္ရွာေဖြေတာ့မွ သိခဲ့ရတာလုိ႔ ေဒသခံေတာင္သူ ဦးခင္ေမာင္က ဧရာဝတီကုိေျပာပါတယ္။
“တေပါင္းလဆန္း ၈ ရက္ေန႔( မတ္လ ၈) မာဇဒါဂ်စ္နဲ႔ ျပည္ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနက အရာရွိတဦးက ေျမပုံႀကီးၾကည့္ၿပီးေရာက္လာတယ္။
တေသာင္းေပးၿပီး ရွင္းခုိင္းတယ္။ ရွင္းရင္းရွင္းရင္းနဲ႔ ေၾကာက္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ကုိရင္ႀကီးကုိေခၚၿပီး ေဘးမွာ ထုိင္ၿပီးေစာင့္ခုိင္းရတယ္။
ဒီေလာက္ႀကီးတဲ့ သိမ္ေတြဘုရားေတြ က်ေနာ့္လယ္ေဘးမွာရွိေန သိကုိ မသိတာ။
သိမ္လွ်ိဳ ဆိုေတာ့ ေတာ္ရုံတန္ရုံလူေတြ မသြားမလာရဲတဲ့ေနရာႀကီးေပါ့”
ထုထည္ႀကီးမွာတဲ့ သိမ္းေက်ာင္းႀကီးရဲ့ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ေတာင္၊ ေျမာက္ တဘက္စီမွာ တင္ပ်င္ေခြထုိင္ေနတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္ အဆူ (၂၀)စီရွိၿပီး ရဟႏၱာ ၈၀ သိမ္ေတာ္ႀကီးလုိ႔ ေခၚၾကတ့ဲအေၾကာင္း ေဒသခံစာေရးဆရာတဦးျဖစ္တဲ့ အဘဦးခင္ဦး(ေတာေဘာ္လုံး)က ရွင္းျပပါတယ္။
“၂၀၀၄ ခုႏွစ္က သရက္ေတာရပ္ကြက္၊ ဖုိးသိန္းတန္ရြာမွာ တခု ေပၚလာတယ္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္က်ေတာ့ ေညာင္ဇေရးတုိက္နယ္ ဆင္ေသရြာမွာ တခု ေပၚလာတယ္။
အဲဒီရြာက ဘုရားေတြအကုန္လုံး အလွဴရွင္ေတြေလွ်ာက္ျပင္တာ ေရွးလက္ရာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။
အခု ၂၀၁၄ မွာ ဒီသိမ္ေပၚလာတယ္။ ေနထြက္သိမ္လုိ႔ ဒီသိမ္ကုိ ေခၚတယ္။ ဟုိ (၂)ခုကေတာ့ ဘယ္ဟာမြန္းတည့္သိမ္၊ ဘယ္ဟာ ေနဝင္သိမ္မွန္း မသိရေသးဘူး။
ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီသိမ္က ေနထြက္သိမ္ဆုိတာပဲ။
သုံးခုစလုံးက တပုံစံတည္းပဲ”
“ အဘတုိ႔ကေတာ့ ျပဳျပင္မြန္းမံတာတုိ႔ဘာတုိ႔ကုိ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဒုိ႔အတြက္က အုတ္ခဲပုံ၊ ဘုရားပ်က္ေလာက္သာ သတ္မွတ္ေပမဲ့ ဘယ္ေခတ္အဘယ္ခါက ယဥ္ေက်းမႈလဲဆုိတာ သုေတသနျပဳမဲ့လူေတြအတြက္က ပုိအေရးႀကီးတယ္။...
ဒီအုတ္ခဲပုံေတြက သမိုင္းတေခတ္ကုိ စကားေျပာႏုိင္တယ္ဆိုတာ သိဖို႔ လိုအပ္တယ္”
သိမ္းေက်ာင္းႀကီးရဲ့ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္မွာေတာ့ အင္ၾကင္ေက်ာက္တုံးႀကီးတတုံးကုိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
သိမ္သမုတ္တဲ့
အင္ၾကင္းေက်ာက္လုိ႔ ေဒသခံေတြက ခန္႔မွန္း ေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။
အဲဒီမွာအသုံးျပဳထားတဲ့ အုတ္ေတြကေတာ့ ယခုေခတ္မွာျပင္ေတြ႕ရတဲ့ အုတ္အမ်ိဳးအစားထက္ ႀကီးမားေနပါတယ္။
ေစတီ(၉)ဆူရွိၿပီး၊ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီမခန္းေျခာက္ႏုိင္တဲ့ နတ္ေရကန္ လုိ႔ ေဒသခံေတြ ေခၚတဲ့ အုိေဟာင္းေနတဲ့ ကန္ႀကီးတကန္လည္း ရိွေနတာပါ။
အုိေဟာင္း က်ဳိးပ်က္ေနတဲ့ ေစတီ၊ ဆင္းတု၊ ျခေသၤ့ရုပ္၊ ဘီလူးရုပ္ေတြကုိ အမ်ားဆုံးျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီယဥ္ေက်းမႈလက္ရာေတြဟာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါက လက္ရာေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိေတာ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနရဲ့ အတည္ျပဳခ်က္ေတြနဲ႔ မၾကာခင္ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။
.
~
“...အဲဒီရြာက ဘုရားေတြအကုန္လုံး အလွဴရွင္ေတြေလွ်ာက္ျပင္တာ ေရွးလက္ရာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး...”
ေကာင္းျမတ္မင္း
ရဟႏၱာ ရုပ္ပြားေတာ္ ၈၀၊ ၿပိဳက်လုနီးပါးျဖစ္ေနတဲ့ ေစတီ ၉ ဆူ၊ ထုထည္ႀကီးမားတဲ့သိမ္ေက်ာင္းႀကီးတုိ႔ကုိ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕မွာ ၿပီးခ့ဲတ့ဲရက္ပုိင္းအတြင္း ရွာေဖြ ေတြ႔ရိွခ့ဲပါတယ္။
အင္ၾကင္းစင္ရြာနဲ႔ ေပကုန္းေက်းရြာ အၾကား သိမ္လွ်ိဳလုိ႔ ေဒသခံေတြေခၚေဝၚတဲ့ ေနရာမွာ ဘုရားပ်က္ေတြနဲ႔ ေတာအုပ္ႀကီးတခု ရွိေနတာကုိ သိေပမဲ့ ေရွးေဟာင္းဘုရားရွိေနတယ္ဆုိတာကုိ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနက ေျမပုံေတြအရ လာေရာက္ရွာေဖြေတာ့မွ သိခဲ့ရတာလုိ႔ ေဒသခံေတာင္သူ ဦးခင္ေမာင္က ဧရာဝတီကုိေျပာပါတယ္။
“တေပါင္းလဆန္း ၈ ရက္ေန႔( မတ္လ ၈) မာဇဒါဂ်စ္နဲ႔ ျပည္ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနက အရာရွိတဦးက ေျမပုံႀကီးၾကည့္ၿပီးေရာက္လာတယ္။
တေသာင္းေပးၿပီး ရွင္းခုိင္းတယ္။ ရွင္းရင္းရွင္းရင္းနဲ႔ ေၾကာက္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ကုိရင္ႀကီးကုိေခၚၿပီး ေဘးမွာ ထုိင္ၿပီးေစာင့္ခုိင္းရတယ္။
ဒီေလာက္ႀကီးတဲ့ သိမ္ေတြဘုရားေတြ က်ေနာ့္လယ္ေဘးမွာရွိေန သိကုိ မသိတာ။
သိမ္လွ်ိဳ ဆိုေတာ့ ေတာ္ရုံတန္ရုံလူေတြ မသြားမလာရဲတဲ့ေနရာႀကီးေပါ့”
ထုထည္ႀကီးမွာတဲ့ သိမ္းေက်ာင္းႀကီးရဲ့ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ေတာင္၊ ေျမာက္ တဘက္စီမွာ တင္ပ်င္ေခြထုိင္ေနတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္ အဆူ (၂၀)စီရွိၿပီး ရဟႏၱာ ၈၀ သိမ္ေတာ္ႀကီးလုိ႔ ေခၚၾကတ့ဲအေၾကာင္း ေဒသခံစာေရးဆရာတဦးျဖစ္တဲ့ အဘဦးခင္ဦး(ေတာေဘာ္လုံး)က ရွင္းျပပါတယ္။
“၂၀၀၄ ခုႏွစ္က သရက္ေတာရပ္ကြက္၊ ဖုိးသိန္းတန္ရြာမွာ တခု ေပၚလာတယ္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္က်ေတာ့ ေညာင္ဇေရးတုိက္နယ္ ဆင္ေသရြာမွာ တခု ေပၚလာတယ္။
အဲဒီရြာက ဘုရားေတြအကုန္လုံး အလွဴရွင္ေတြေလွ်ာက္ျပင္တာ ေရွးလက္ရာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။
အခု ၂၀၁၄ မွာ ဒီသိမ္ေပၚလာတယ္။ ေနထြက္သိမ္လုိ႔ ဒီသိမ္ကုိ ေခၚတယ္။ ဟုိ (၂)ခုကေတာ့ ဘယ္ဟာမြန္းတည့္သိမ္၊ ဘယ္ဟာ ေနဝင္သိမ္မွန္း မသိရေသးဘူး။
ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီသိမ္က ေနထြက္သိမ္ဆုိတာပဲ။
သုံးခုစလုံးက တပုံစံတည္းပဲ”
“ အဘတုိ႔ကေတာ့ ျပဳျပင္မြန္းမံတာတုိ႔ဘာတုိ႔ကုိ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဒုိ႔အတြက္က အုတ္ခဲပုံ၊ ဘုရားပ်က္ေလာက္သာ သတ္မွတ္ေပမဲ့ ဘယ္ေခတ္အဘယ္ခါက ယဥ္ေက်းမႈလဲဆုိတာ သုေတသနျပဳမဲ့လူေတြအတြက္က ပုိအေရးႀကီးတယ္။...
ဒီအုတ္ခဲပုံေတြက သမိုင္းတေခတ္ကုိ စကားေျပာႏုိင္တယ္ဆိုတာ သိဖို႔ လိုအပ္တယ္”
သိမ္းေက်ာင္းႀကီးရဲ့ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္မွာေတာ့ အင္ၾကင္ေက်ာက္တုံးႀကီးတတုံးကုိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီမွာအသုံးျပဳထားတဲ့ အုတ္ေတြကေတာ့ ယခုေခတ္မွာျပင္ေတြ႕ရတဲ့ အုတ္အမ်ိဳးအစားထက္ ႀကီးမားေနပါတယ္။
ေစတီ(၉)ဆူရွိၿပီး၊ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီမခန္းေျခာက္ႏုိင္တဲ့ နတ္ေရကန္ လုိ႔ ေဒသခံေတြ ေခၚတဲ့ အုိေဟာင္းေနတဲ့ ကန္ႀကီးတကန္လည္း ရိွေနတာပါ။
အုိေဟာင္း က်ဳိးပ်က္ေနတဲ့ ေစတီ၊ ဆင္းတု၊ ျခေသၤ့ရုပ္၊ ဘီလူးရုပ္ေတြကုိ အမ်ားဆုံးျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီယဥ္ေက်းမႈလက္ရာေတြဟာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါက လက္ရာေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိေတာ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနရဲ့ အတည္ျပဳခ်က္ေတြနဲ႔ မၾကာခင္ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။
.
0 comments :
Post a Comment