မ်က္လုံး႐ိုင္းတို႔ ရာဇ၀င္

Monday, October 13, 2014



.



 
လူသားတို႔သည္ အျမင္ အၾကား ေနသားက်မႈမ်ားတြင္ ေပ်ာ္၀င္ေနရာက တခုခု ထူးျခားလာၿပီ ဆိုလွ်င္ မ်က္လုံး႐ိုင္းတို႔ သည္ စူးစမ္းမႈႏွင့္ လူးလြန္႔လာတတ္ စၿမဲျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ ဖန္တီးမႈသစ္၊ အေတြးအေခၚသစ္၊ တင္ျပမႈသစ္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ရသည့္ အခါတြင္လည္း မ်က္လုံး႐ိုင္းတို႔သည္ ပြင့္ႏိုးလာၾကၿမဲပင္။
ယင္း သေဘာကို တကၠသိုလ္ ပရ၀ုဏ္ အတြင္းမွ စတင္ခဲ့သည့္ Wild Eye အႏုပညာအုပ္စု၏ အႏုပညာ ျဖတ္သန္းမႈကို ၾကည့္လွ်င္ ထင္ရွားစြာ ျမင္ႏိုင္သည္။
 ၎တို႔ သည္ ဖန္တီးတင္ျပမႈ၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ဆန္းသစ္မႈမ်ားႏွင့္ ေခတ္သစ္ျမန္မာ့ ပန္းခ်ီ လႈပ္ရွားမႈကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၿပီး၊ ကန္႔သတ္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မြန္းဖြဲ႔ခံရမႈ အဖုံဖုံကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။

 


Wild Eye အုပ္စု စတင္ရာမွ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ အတြင္း ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ တားဆီးမႈ အဖုံဖုံေအာက္တြင္ ၎တို႔၏ အႏုပညာလမ္းကို တိုးခ်ဲ႕လႊင့္ထူရန္ လႈပ္ရွားႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။
ယခု ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂၂ မွ၂၇ အထိ Wild Eye အႏုပညာအုပ္စု၏ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ ပန္းခ်ီျပပြဲကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ န၀ေဒးလမ္း အမွတ္ ၂၃ ရွိ `သင့္´ (Think) ဂယ္လာရီတြင္ တင္ဆက္ ျပသႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

Wild Eye အုပ္စု စတင္ခဲ့ပုံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာတြင္ လိပ္ခုံးခန္းမတြင္ ပထမဆုံး ျပပြဲျပသႏိုင္ခဲ့ ေၾကာင္း၊ ဦးေဆာင္ပါ၀င္သူ ပန္းခ်ီဆရာ ၁၂ ဦးမွာ စံမင္း၊ ေအာင္ေက်ာ္၀င္း၊ အင္ဒ႐ူး၊ တင္ေမာင္ေဆြ၊ ေဇယ်ာမ်ိဳးသန္႔၊ ေအာင္ခိုင္၊ ေရႊ၀င္းေမာင္၊ ၀င္းေဖျမင့္၊ ေအာင္ေက်ာ္မိုး၊ တင္၀င္းႏွင့္ ႀကီးျမင့္ေစာ တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ပန္းခ်ီဆရာ စံမင္းက ေျပာျပပါသည္။

`အဲဒီတုန္းက ျပပြဲ စိစစ္ေရးက တင္းၾကပ္လြန္းေတာ့ တခ်ိဳ႕လည္း အေတြးအိုင္ဒီယာသစ္နဲ႔ ေရးဆြဲတာေတြ ရွိေပမယ့္ ပယ္ခ်ခံရမွာ စိုးရိမ္ေတာ့ မျပေတာ့တာေတြ၊ မေရးေတာ့တာေတြ ရွိသလို၊ တခ်ိဳ႕လည္း ပယ္ပယ္ မပယ္ပယ္ ဆက္ေရးဆြဲတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီကား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျပသခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။
အခုက်ေတာ့ နည္းနည္း ေျပာင္းသြားၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။
လြတ္လပ္လာသေလာက္ က်ေနာ္တို႔ ဖန္တီးမႈေတြလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ ျပည့္စုံလာမွာပါ´

ထိုစဥ္က အႏုပညာလႈပ္ရွားမႈ တခုအျဖစ္ ျပပြဲျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ ပန္းခ်ီ သမားမ်ားကို ၀မ္းပမ္းတသာ လက္တြဲေခၚေဆာင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ လုပ္ေဆာင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာဆိုသည္။

 


ပထမဆုံး ျပပြဲေနာက္ ၈ ႏွစ္အၾကာ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယ အႀကိမ္ Wild Eye II Modern Art Exhibition ကို လိပ္ခုံးခန္းမတြင္ ျပသႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ တတိယအႀကိမ္ ျပသႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
၎တို႔၏ စတုတၳႏွင့္ ပဥၥမအႀကိမ္ျပပြဲမ်ားကို Modern အစား Contemporary ဟု ေျပာင္းကာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေရာက္မွ ျပန္လည္ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စကာ ႏွစ္စဥ္ဆက္တိုက္ ျပန္လည္ ျပသႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ဦးစီး စုစည္းတင္ဆက္သူ (Organizer) ႏွစ္စဥ္ ေျပာင္းလဲ၍ ျပပြဲမ်ားကို စီစဥ္ခဲ့သည္မွာလည္း Wild Eye အဖြဲ႔၏ ထူးျခားသည့္ အစီအစဥ္ဟု ဆိုရပါမည္။
ယခုႏွစ္၏ ျပပြဲဦးစီး တင္ဆက္သူက ပန္းခ်ီဆရာ သန္းေဌးျဖစ္ၿပီး၊ ပန္းခ်ီႏွင့္ ပန္းပုဆရာ ၃၂ ဦးတို႔၏ အႏုပညာလက္ရာ ၁၀၃ ခုကို စုစည္းတင္ဆက္ ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

ယခု ႏွစ္တြင္ အဖြဲ႔၀င္သစ္ ၅ ဦး ပါ၀င္လာၿပီး အဖြဲ႔၀င္ ေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎က - `အဖြဲ႔၀င္ အျဖစ္ ပါ၀င္ဖို႔ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခ်မွတ္ထားတာေတြေတာ့ မရွိပါဘူး။
အေရးႀကီးတာက ပန္းခ်ီကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ စူးစူးနစ္နစ္ လုပ္ေနသူ ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ သမ႐ိုးက်ပုံေဖာ္ ဖန္တီးမႈထက္ ဆန္းသစ္ဖန္တီးတဲ့ လက္ရာေတြကို အထူးျပဳ ေရြးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြကို လက္တြဲေခၚယူ အားေပးၿပီး ပန္းခ်ီအႏုပညာ က်ယ္ျပန္႔ေရး ႀကိဳးပမ္းတဲ့ လႈပ္ရွားမႈ ျပပြဲေတြ ျဖစ္ေအာင္ စုစည္းပါတယ္´ ဟု ေျပာသည္။


Wild Eye အဖြဲ႔၀င္သစ္တို႔ လက္ရာမ်ား

အဖြဲ႔၀င္သစ္ ၅ ဦးမွာ ပန္းခ်ီဆရာ ခက္ထန္၊ ကိုစစ္ႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာမ အုံအုံ၊ ၀င့္သႏၲာ၊ ေနျခည္ တို႔ ျဖစ္သည္။

ပန္းခ်ီဆရာမ အုံအုံ၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားတြင္ မတူညီသည့္ (သက္ရွိ/သက္မဲ့) အရာ၀တၳဳ ၂ ခုကို ယွဥ္တြဲေရးဆြဲ တင္ျပ ထားသည္ကို ေတြ႔ရၿပီး တတိယ အေတြးစိတ္ကူးပုံစံ တမ်ိဳး ရရွိေစႏိုင္ေသာ ႐ိုးစင္းသည့္ တင္ျပမႈ ျဖစ္သည္။ သူမ သုံးစြဲသည့္ အေရာင္မ်ားေၾကာင့္ Surreal Mood ကို ရေစျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ယခင္ ျပသခဲ့သည့္ သူမ၏ တကိုယ္ေတာ္ ျပပြဲ ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားႏွင့္ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲလာမႈ ဟူ၍ မ်ားစြာ မေတြ႔ရပါ။

ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲလာသည့္ တက္တူးပညာရွင္ ကိုစစ္က တက္တူးကို Detail (အေသးစိတ္) ေရးထိုးသူ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီဆြဲရာတြင္ လွ်ပ္တျပက္ စိတ္ခံစားမႈကို အေျခခံသည့္ Abstract ပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆြဲသည္ကို ေတြ႔ရ သည္။
၎သည္ ပန္းခ်ီကား ၀ယ္ယူစုေဆာင္းသူ တဦးလည္း ျဖစ္ၿပီး Myanmar Ink ဂယ္လာရီကို ဖြင့္လွစ္ထား သူ ျဖစ္သည္။
ပန္းခ်ီကား ေရးဆြဲရန္ ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ `ဘာ ေရးဖို႔ စိတ္ကူး ရွိသလဲ ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးတယ္ (ကိုယ့္စိတ္ကုိယ္ ၾကည့္တယ္)၊
အဲဒီမွာ တခုခု ေရးဖို႔ စိတ္မွာ ျဖစ္ေနတာ ေသခ်ာ သိၿပီဆိုရင္ အဲဒီ အတိုင္း ခ်ေရးတာပါ´ ဟု ဆိုသည္။
သူ၏ ပန္းခ်ီကားမ်ား Color Composition အားျပဳသည့္ Abstract ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္သည္။

 


ပန္းခ်ီဆရာမ ၀င့္သႏၲာ၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားမွာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းသည္။ Realism ပန္းခ်ီကားမ်ား ဟု ခ်က္ခ်င္း သိသာေစေသာ္လည္း ယင္းထက္ ပိုလြန္ထူးျခားေသာ ဖန္တီးမႈမ်ား ပါ၀င္ေန သည္ကို ေသခ်ာၾကည့္လွ်င္ ေတြ႔ရသည္။
အမ်ိဳးသမီးပုံ (Figure) ႏွင့္ သစ္ထြင္းကႏုတ္ပန္းမ်ား ယွဥ္တြဲကာ လိုင္းတို႔၏ သြယ္ႏြဲ႔ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈ၊ အသားစိုင္တို႔၏ ေပ်ာအိ ႏူးညံ့မႈ သဘာ၀ကို ေရးဆြဲတင္ျပထားသည္။

ပန္းခ်ီဆရာ ခက္ထန္၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ သီးျခားရွိသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားဟု ဆိုႏိုင္သည္။ လိုင္း အေကြးမ်ား၊ Subject အေကြး အတြန္႔မ်ားျဖင့္ (Distorted လုပ္) ဖန္တီးထားသည့္ အခန္းအတြင္းသို႔ ထိုးေဖာက္ တိုး၀င္လာသည့္ အလင္းအမွ်င္ အလင္းတန္းမ်ားေၾကာင့္ ဆြဲေဆာင္မႈ အားေကာင္းသည္။ အခန္းအတြင္း Atmosphere ေၾကာင့္လည္း အထီးက်န္ဆန္မႈ၊ ၿငိမ္သက္ စိုးထိတ္မႈ၊ မေရရာမႈမ်ားႏွင့္ ေႏွာင္ငင္စြဲလမ္း ခံစားမႈမ်ား ရေစတာ ေတြ႔ရပါသည္။
 သူ တည္းခိုေနထိုင္ခဲ့ဖူးတဲ့ အခန္းေတြကို ျပန္လည္ေရးဆြဲတင္ျပျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

မ်က္လုံး႐ိုင္းတို႔သည္ ဖန္တီးတင္ျပမႈ၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ဆန္းသစ္မႈမ်ားႏွင့္ ေခတ္သစ္ျမန္မာ့ ပန္းခ်ီ လႈပ္ရွားမ်ားကို ဆက္လက္ဦးေဆာင္ ေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။    ။

 

ႏိုင္စြမ္း


 







 




.

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved