ဗိုလ္ဖိုက္တာ၊ ဇြန္ ၂၇၊ ၂၀၁၁
ေမ်ာက္အစြမ္းအစ `ေဖာက္´ သြားလို႔ သစ္ကိုင္းေပၚက ျပဳတ္က်တာေၾကာင့္ အက်ဥ္ခံအပယ္ခံရတဲ့ သစ္ကိုင္းက် ေမ်ာက္အို္ႀကီးတစ္ေယာက္..ဟဲ...ဟဲ...။ အဲဒီေမ်ာက္အိုႀကီးကို ခ်စ္စႏိုးပါ၍ ယားက်ိက်ိၿဖစ္ေအာင္ `ကလိ´ သည့္အလား၊ က်ီစယ္, က်ီစားလိုတဲ့သေဘာနဲ႔..ဟဲ..ဟဲ..။ ေမ်ာက္အိုႀကီး အင္မတန္ခံတြင္းေတြ႔လွတဲ့ `ပို႔စ္ေမာ္ဒန္´ အမ်ိဳးအစား “အီေကြးရွင္းေခါင္းစီး” ကို `တင္´ထားတာပါခင္ဗ်ာ။
ဒါေၾကာင့္.. “အီေကြးရွင္းေခါင္းစီး”အရ တင္ျပရပါေတာ့မည္။ အဲ..တင္ျပၿပီ။
`ဒီမိုကေရစီ´ ဆိုတာကဘာလဲ။`စစ္ဗိုလ္´ ဆိုတာကဘာလဲ။`စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ´ဆိုတာကဘာလဲ။
ဒီသံုးခ်က္ကို တိုင္းရင္းသားျပည္သူအားလံုးက ကဲြကဲြျပားျပား, ခြဲခြဲၿခားၿခား, ေက်ေက်ညက္ညက္ သိထားရမယ္။ သိမထားရင္ ၀တ္စံုမ်ိဳးစံုကိုထည္လဲ၀တ္၊ မင္းသားေခါင္းမ်ိဳးစံုကို ထည္လဲေဆာင္းတဲ့ အာဏာရွင္ေပါင္းစံုရဲ့ `နားလွည့္ ပါးရိုက္´ ခံရတဲ့ဘ၀က ဘယ္ေတာ့မွ်လြတ္ေၿမာက္မွာ မဟုတ္ေပဘူးဗ်။
ဒါေၾကာင့္.. `ဒီမိုကေရစီ´ရဲ့ အနက္သေဘာကို ေရွ႕ရႈၿပီး, ေစ့ငု ၾကည့္ၾကပါစို႔ဗ်ာ။
ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကေတာ့ အေနာက္တိုင္း ဒီပနီက်မ္းႀကီးေတြကို ကိုးၿပီး မ်က္ႏွာဖံုးမွာ, မိုးထိနီးပါး, ဟိတ္ဟန္ႀကီးထားတာက “of the people, by the people, for the people” တဲ့.. ဟဲ..ဟဲ..။
ဒီစကားညွပ္ကို ဒီမွာၿဖတ္ၿပီး ေျပာလိုရင္းစကားကိုဆက္ရရင္ အေနာက္တိုင္းဒီပနီက်မ္းကိုးက သိပ္သိပ္သည္းသည္း`ထိ´ပါဘိ..။ `မိ´ပါဘိ..။ သို႔ပါေသာ္လည္း.. အဲ.. လွည္းေနေလွေအာင္း ၿမင္းေဇာင္းမက်န္ ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုး လမ္းေဘးေစ်းသည္ ကူလီကပ္ပါး ေတာသူေတာင္သားေတြက နားမလည္ဘူးဗ်။
ဗိုလ္ဖိုက္တာ ယခု စာေရးေနတုန္း ျပန္လည္သတိရတာကို ခ်ျပပါ့မယ္။ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ ခင္ဗ်ာ။
“ဗမာျပည္သည္…ဒို႔ ျပည္။ ဗမာစာသည္…ဒို႔ စာ။ ဗမာစကားသည္… ဒို႔စကား။ လာမယ့္ေဘး…ေျပးေတြ႕။ သခင္မ်ိဳး ေဟ့…ဒို႔ ဗမာ။” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြပါ့ဗ်ာ။
ဒါေတြကို လွည္းေနေလွေအာင္းကအစ ေတာသူေတာင္သားအဆံုး အမ်ားျပည္သူအားလံုးက ကြင္းခနဲကြက္ခနဲ, လင္းခနဲလက္ခနဲ `သေဘာမိ´ ၾကပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးကို ၿပိဳင္စံရွား`စြမ္း´သူက သခင္ဘေသာင္း ရယ္..ဗ်။
သခင္ဘေသာင္းက ၁၉၆၀-ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြကာလအႀကိဳမွာ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း စာတစ္အုပ္ေရးထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္ထဲကအေၾကာင္းအရာေတြရဲ့ အဆီအႏွစ္ကိုထုတ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီရဲ့ သရုပ္သ႑ာန္အဟုတ္အမွန္ကို စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ပန္းခ်ီနဲ႔သရုပ္ေဖာ္ခဲ့တာ ..ႀသခ်ၾကရပါသဗ်ာ။
သခင္ဘေသာင္း ရဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို သခင္ဘေသာင္း ကိုယ္တိုင္ရဲ့ ညႊန္ျပခ်က္အရ ပန္းခ်ီဆရာက ေရးဆဲြခဲ့ရတာပါ။
ဒီပန္းခ်ီကို ရုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ရင္ ႏြားလွည္းတစီးကိုၿမင္ရမယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ အႏုစိတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႏြားလွည္း, ဦးတည္ၿပီးသြားေနတာက ေၿမစိုက္ဆိုင္းဘုတ္တခုဆီကိုပါ။ ဆိုင္းဘုတ္မွာစာေရးထားတာက “ပန္းတိုင္”တဲ့..။
လွည္းကိုဆြဲေနတဲ့ ႏြားႏွစ္ေကာင္လံုးကိုလည္း စာတန္းထိုးထားေလရဲ့..။ “အစိုးရ” တဲ့.. ။
ႏြားႏွစ္ေကာင္ရဲ့ႀကိဳးကို ၀ဲလက္ၿဖင့္ၿမဲၿမဲခိုင္ခိုင္ဆဲြကိုင္ထား..။ ယမထာေရႊႀကိမ္လံုးကို ယာလက္ၿဖင့္ေ၀ွ႔ရမ္းေန..။ အဲဒီေမာင္ဟာ,လွည္းေမာင္းေနတဲ့ `လွည္းႀဆာ´ ပါ။ ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ကိုလည္း စာတန္းထိုးထားပါတယ္။ “ ျပည္သူ” တဲ့..ခင္ဗ်။
စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီက ၾကည့္ေသာသူရဲ့ စိတ္မေနာကိုညိႈ႕ထားကာ ဘာေတြေျပာျပေနတာလဲ။ ဘာသေဘာလဲ။ အဲ..ပန္းခ်ီ ရဲ့ အနက္သေဘာကို ေစ့ေစ့ ၾကည့္လိုက္ေတာ့.. လား..လား..
`ပန္းတိုင္´ဆီ ခ်ီတက္ရာမွာ `အစိုးရ´ က `ႏြား´။`ျပည္သူ´ က `လွည္းႀဆာ´ ။
အစိုးရဆိုတဲ့ႏြားကို ျပည္သူဆိုတဲ့လွည္းႀဆာက လိုသလိုႀကိဳးဆဲြတယ္။ လိုသလိုႀကိမ္နဲ႔ ဆံုးမၿပီးခရီးႏွင္တယ္။ သရုပ္ေဖၚခ်က္ကၿဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေမာ္လၿမိဳင္စကားနဲ႔ေျပာရရင္..`အာ..ပါး´…။ ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္.. `မိုက္´မွ`မိုက္´..ဟဲ..ဟဲ...။
ဒီသရုပ္ေဖာ္ခ်က္ဟာ အရပ္ထဲက အရပ္သူအရပ္သားေတြရဲ့ ႏႈတ္ဖ်ားမွာေျပာေနဆိုေနၾကတဲ့.. `ဖြဲ႕စည္းပံု´ပါခင္ဗ်ာ..။ `ဇယား´ပါခင္ဗ်ာ..။
အရပ္သူအရပ္သားေတြ ေျပာဆိုၾကတဲ့ `ဖဲြ႕စည္းပံု´ ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးအႀကံေပး အဖဲြ႕ေခါင္းေဆာင္ MRTV4 ကိုကိုလိႈင့္ေခါင္းထဲက `ဖြဲ႕စည္းပံု´မဟုတ္ပါ..ဟဲ..ဟဲ..။ `ဇယား´ဆိုတာကလည္း စီးပြားေရးအႀကံေပးအဖဲြ႕ ေခါင္းထဲက`ဇယား´ မဟုတ္ပါ..ဟဲ..ဟဲ..။ `ဘုရားကေအာက္၊ ေမ်ာက္က,အထက္´ ဆိုသလို `ေနရာမွန္,လူမွန္´ မဟုတ္တဲ့ ေျပာင္းျပန္အေနအထားကို ဆိုလိုတာပါ..ဟဲ..ဟဲ..ဟဲ..။
ကိုင္း..ခုပင္လွ်င္ ၾကားညွပ္,စကားခ်ပ္ကို ဒီမွာၿဖတ္ခဲ့ၿပီး ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းကိုပဲ ထပ္ကာေဆာင္းလိုက္ခ်င္ပါရဲ့..။
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အရ `အစိုးရ´ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တာက `ျပည္သူ´..။
ဒါေၾကာင့္..ျပည္သူသာ..အမိ။ ျပည္သူသာ..အဘ။ ဒီအေနအထားအရ `အစိုးရ´က ေအာက္မွာ..။
`ျပည္သူ´က အထက္မွာ..။ `အစိုးရ´က `ျပည္သူ´ကို နာခံရတယ္။
အလုပ္အေကၽြးျပဳရတယ္။ ျပည္သူကမႀကိဳက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အဲဒီအစိုးရက ေနရာမွ ဖယ္ေပးရတယ္။
ဗိုလ္ဖိုက္တာ ေျပာခဲ့တဲ့အထဲမွာ လိွမ့္´လံုး, ဟိတ္´လံုး ေတြပါေနလို႔ အမ်ားျပည္သူက နားမလည္ပါဘူးဆိုရင္လည္း ေထာက္ျပၾကပါ။ `ငါ..လိုေသးသည္´ဆိုတဲ့မူကို စြဲကိုင္ထားသူမို႔ ေထာက္ျပသူမွန္သမွ်ကို ႀကီးစြာေက်းဇူးတင္မွာပါခင္ဗ်ာ။
ဒီေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီကို ဗိုလ္ဖိုက္တာရဲ့ ဆရာတစ္ဆူ အနက္ဖြင့္ဆိုပံုကိုလည္း လိုရင္း,တိုရွင္းတဲ့ေနရာမွာ လက္ဖ်ားခါရလြန္းလို႔ ထပ္ကာေဆာင္းေပးလိုက္ဦးမယ္ခင္ဗ်..။ ဆရာက critical thinking နည္းဆိုလား..ဟဲ..ဟဲ.. ေမးခြန္းနဲ႔ `စ´လိုက္တာက -
“အာဏာရွင္ကိုသိသလား” တဲ့..။
အာဏာရွင္ကို ဒီေခတ္ႀကီးမွာလူတိုင္းက ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိတာေပါ့ဗ်ာ။
အာဏာရွင္အဆင့္ဆင့္ကလည္း ေနရာတိုင္းမွာ အာဏာနဲ႔ခ်ည္း စိတ္ရူးေပါက္တိုင္း လုပ္ခ်င္သလို ကိုယ္တိုင္လုပ္ေနၾကတာမို႔ သူ႔ကိုယ္သူ အာဏာရွိတဲ့အာဏာရွင္ဆိုတာ ဘ၀ေပးအရ အလိုလိုသိေနသဗ်။
အာဏာအသံုးခ် လုပ္သမွ်ဒဏ္ကိုခံေနရတဲ့ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူေတြကလည္း ဘ၀ေပးအရ, ခံစားခ်က္အရ, အာဏာရွင္ကို အလိုလိုသိေနသဗ်။ ဒီေတာ့ “ဟာ..အာဏာရွင္ကို သိတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေလးမ်ား..ဟဲ..ဟဲ..” တဲ့။
ဒီေတာ့ ဆရာက တိုတိုတုတ္တုတ္ အမိအရ ေထာက္ျပလိုက္ပါတယ္။
“အာဏာရွင္ ရဲ့ ေျပာင္းျပန္ဟာ ဒီမိုကေရစီ”
ကဲ.. `ဒီမိုကေရစီ´ ကေတာ့ လြယ္ေအာင္ေျပာေတာ့ လြယ္လြယ္ပဲ `လြယ္´ သြားပါၿပီ။
`စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ´ အေၾကာင္းကို ဆက္ဖို႔ရာ၊`စစ္ဗိုလ္´ ဆိုတာဘာလဲက `စ´ ရပါလိမ့္မယ္။
ကိုင္း.. `စစ္ဗိုလ္´ ဆိုတာ ဘာလဲခင္ဗ်ာ။
စစ္ဗိုလ္ရဲ့ လက္ေအာက္မွာ စစ္သားေတြရွိတယ္။ စစ္ဗိုလ္ရဲ့ လက္ထဲမွာေရာ သူ႔ စစ္သားေတြ ရဲ့ လက္ထဲမွာပါ လူသတ္လက္နက္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီစစ္သားေတြနဲ႔ အဲဒီလက္နက္ေတြဟာ စစ္ဗိုလ္ရဲ႕ MIGHT ဆိုတဲ့ `ႀကီးမားလွတဲ့အင္အား´ ပါ့ဗ်ာ။
စစ္ဗိုလ္နဲ႔ MIGHT အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ဖို႔ရာ စစ္တကၠသိုလ္ေရာက္စ အခါသမယကေန ဇာတ္လမ္းစမယ္ဗ်ာ။
ဗိုလ္ေလာင္းအသစ္က်ပ္ခၽြတ္ `ဂ်ဴနီယာ´ေလးမ်ားကို စစ္တကၠသိုလ္ေရာက္ခါစ မအူမလည္ဘ၀မွာ ပထမဆံုး lesson ေပးတဲ့အေနနဲ႔ ေက်ာင္းပါး၀ေနတဲ့ `စီနီယာ´ ႀကီးေတြက အေၾကာင္းမရွိအေၾကာင္းရွာၿပီး ထိုးႀကိတ္ကန္ေၾကာက္ ထုေထာင္းနားရင္းအုပ္ ပါးရိုက္လုပ္ၾကတယ္ခင္ဗ်။
ေက်ာင္းပါး၀လို႔ အင္အားႀကီးလာတဲ့ MIGHTရွိလာတဲ့ `စီနီယာ´ ႀကီးေတြ`က်ံဳးႏွံ´သမွ် အင္အားမႀကီးေသးတဲ့ MIGHT မရွိေသးတဲ့ `ဂ်ဴနီယာ´ ေလးေတြ `ကုန္းခံ´ ၾကရသဗ်ာ…။ ေမ်ာ့ေမ်ာ့ကေလးၿဖစ္သြားလို႔ `ႏွာႏွတ္´ ယူရသူေတြကလည္း မနည္းမေနာပါဗ်ာတို႔ရာ..။ ကုန္းမခံပဲရုန္းကန္ၿပီး တုန္႔ျပန္ရင္ `အမိန္႔မနာခံဘူး´ ဆိုတဲ့စဲြခ်က္နဲ႔ ေသရမေလာက္ထပ္ခံရဦးမယ္လို႔သာ မွတ္ပါေလ..တဲ့။
ဒီ lesson က ႀကီးသူ `ႀကံဳးႏွံ´ သမွ် ငယ္သူ `ကုန္းခံ´ ရတဲ့အေလ့အက်င့္ရွိလာေအာင္ train တာပါ..တဲ့ဗ်ား။ ဒီအရိုင္းအစိုင္း ႏိုင္ရာစားစတမ္းေတာထဲက jungle law ကို ရြံမုန္းတဲ့စိတ္ဓါတ္အခံရွိ ဗိုလ္ေလာင္းေလးေတြ အေခ်ာင္လိုက္တာ အၾကပ္ေတြ႕လို႔ စိတ္ဓါတ္က်တဲ့လူေဘာ္ေၾကာ့ ဗိုလ္ေလာင္းရူးေလးေတြ ထြက္ေျပးၾကတာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုလို႔ေတာင္မ်ားလာပါသတဲ့ဗ်ာ။
ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမင္ရေတြ႕ရသူမွန္သမွ်ကို အေပၚစီးနဲ႔ၾကည့္တဲ့ အေလ့အက်င့္ဆိုး၊ အႏိုင္က်င့္ရန္းကားတဲ့ အေလ့အက်င့္ဆိုးေတြကၿဖင့္ စစ္ေက်ာင္းစတက္ကတည္းက အၿမစ္စတြယ္ၿပီး စစ္ေက်ာင္းကလည္းဆင္းေရာ အၿမစ္ကႏႈတ္မရေအာင္ ခိုင္ၿမဲသြားပါကေရာ..။ ဒီေတာ့.. တင္ေအာင္ၿမင့္ဦးရဲ့ လူၿမင္ရင္ပါးရိုက္မယ့္ မ်က္ႏွာထားနဲ႔ `သာဒင္ ကို ဘာထင္သလဲ´ဆိုတဲ့ လုပ္ေပါက္မ်ိဳးေတြ လုပ္လာၾကတာ ဘာဆန္းသလဲဗ်ာ။
ဗိုလ္ေလာင္းမွန္သမွ်ရဲ့ ေခါင္းထဲကို အဓိကထားၿပီး သင္ၾကားရိုက္သြင္းေပးလိုက္တာက အထက္ကအမိန္႔မွန္သမွ်ကို တေသြမတိမ္း ရိုက်ိဳးႏွိမ့္ခ်နာခံတဲ့ အေလ့အက်င့္...။ ေအာက္ကလူကို အေပၚစီးနဲ႔ရိုင္းစိုင္းေမာက္မာ အမိန္႔ေပးတဲ့ အေလ့အက်င့္...။ ဒီအေလ့,အက်င့္ေတြဟာ တိုင္းျပည္ကို ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာေစႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ေတြမွ မဟုတ္ေပပဲဗ်ာ။
ဒီေတာ့စစ္ဗိုလ္ေတြဟာ မိမိရဲ့ဦးေႏွာက္နဲ႔ ထိုးထြင္းႀကံဆ အေကာင္အထည္ေဖာ္တာမ်ိဳးမွာ အစြမ္းအစမရွိေတာ့ဘူး။ မိမိရဲ့ႏွလံုးသားနဲ႔ စာနာတာမ်ိဳးလည္း ခန္းေၿခာက္ကုန္ၿပီ။ ဒီလိုလူစားေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အံ၀င္,မွာလား.။ အံတင္,မွားလား..။ ဒိအတြက္ ျပတ္သားရွင္းလင္းတဲ့ အေၿဖထြက္လာဖို႔ ဒီမိုကေရစီလႊတ္ေတာ္ရဲ့ `အထာ´ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔..။
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အရ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ `ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး´ ရယ္ `ဗိုလ္ငယ္ေလး´ရယ္လို႔ အထက္ဖိေအာက္ျပား အဆင့္အတန္း´ မခဲြၿခားဘူး။ အားလံုးဟာ ေျပာပိုင္ခြင့္, ဆိုပိုင္ခြင့္, ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ပိုင္ခြင့္ေတြမွာ အခြင့္ေရးတန္းတူရရွိၾကၿပီး အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳၾက။ အျပန္အလွန္ ေလးစားၾက။ နဖူးတိုက္, ဒူးတိုက္ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္း တိုင္ပင္ၾက။ လိုအပ္လာခဲ့ရင္ၿငင္းခံုၾက။ ၿငင္းခံုရင္းအရိွန္တက္လာ ရင္လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၾက..။ အားမလိုအားမရ ၿဖစ္လာၿပီးစာပဲြးကို လက္သီးဆုပ္နဲ႔ထုၾက..။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔, နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း, အႀကိတ္အနယ္ေျပာဆိုညွိႏိႈင္းလို႔ စံုတကာေစ့ေတာ့မွ အမ်ားဆႏၵအရ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်လို႔ရၿပီ။ အဲဒါပဲဗ်.. unity of diversity ။
အဲ.. လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ထြက္လည္းလာက်ေရာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းခဲ့သူအခ်င္းခ်င္း၊ စာပဲြကိုလက္သီးဆုပ္နဲ႔ထုခဲ့သူအခ်င္းခ်င္း၊ လည္ပင္းဖက္ၾက။ ဒါပဲဗ်.. ဒီမိုကေရစီရဲ့က်င့္စဥ္။ ဒီက်င့္စဥ္ဟာ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ ထံုးတမ္းစဥ္လာပါဗ်ာ။
အဲဒီ.. ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ကို `ႀကီးရင္ႏွံ,ငယ္ရင္ခံ´ ေပၚလစီက်င့္သံုးတဲ့ `အမိန္႔အာဏာသမား´ေတြက ဘယ္နည္းနဲမွ် မက်င့္သံုးခ်င္ဘူး။ မက်င့္သံုးတတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္.. လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တစ္ဦးၿဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခၽြတ္ခင္ေအာင္ၿမင့္ကိုယ္တိုင္က ယွက္စရာစကားကို ယွက္စရာစကားမွန္းမသိပါပဲ၊ ေျဗာင္ေပၚတင္ထုတ္ေျပာေတာ့တာ..။
`လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ စကားကို အၿပိဳင္မေျပာရဘူး။ အၿငင္းအခံုမေျပာရဘူး´တဲ့..။ အဲဒီလို ပိတ္ဆို႔တာထက္ပိုဆိုးတာက `စကားႏိုင္မလုရဘူး´ ဆိုတဲ့ ေသးသိမ္သေယာင္အဓိပၸာယ္ေဆာင္တဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီကို ေလာ္ေလာ္မာမာ ေစာ္ကားတာခင္ဗ်။
ေနာက္ၿပီး.. လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ေဆြးေႏြးခ်င္တာမ်ားကို စာေရးသားၿပီး ေစာစီးစြာတင္ျပရတယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွ ေဆြးေႏြးရတယ္။ တင္ျပထားတဲ့ ေဆြးေႏြးလိုရာမ်ားကို ဆင္ဆာၿဖတ္ေတာက္လိုက္ရင္..၊ ခြင့္ျပဳသမွ်ေလးေလာက္ကိုပဲ အာသာေျပ, အရွက္ေျပ, ေဆြးေႏြးရတယ္။
ကိုင္း..ဒါေတြဟာ ဒီမိုကေရစီကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ၿဖစ္ေအာင္ ပံုဖ်က္ပစ္တာ, ႏွိပ္ကြပ္တာေတြပါ့ဗ်ာ..။
စစ္အာဏာရွင္သန္းေရႊနဲ႔ သူ႔လက္ပါးေစေတြက သူတို႔ရဲ့ အဲဒီဗရုန္းသုန္းကား စိတ္ရူးေပါက္တိုင္း ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြး ထင္ရာစိုင္းရမ္းကားတဲ့လုပ္ရပ္ကို ဖံုးကြယ္ဖို႔ရာ ကလိမ္ေစ့ၿငမ္းဆင္ လုပ္လာခဲ့တယ္။ သူတို႔ရဲ့လုပ္ေပါက္က ဒီလိုခင္ဗ်။
ဒီေဆာင္းပါးရဲ့အဦးအစမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့အတိုင္း ဒီမိုကေရစီ´ ဆိုတဲ့ `ေ၀ါဟာရ´ ရဲ့ေရွ႕မွာ၊ `စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ´ ဆိုတဲ့ ေကာင္းသလိုလိုထင္ရတဲ့ မိတ္ကပ္ (make up) လိမ္းအလွဆင္ကာ ပို၍ေကာင္းၿမတ္သေယာင္ ပံုဖမ္းၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာပါဗ်ာ။
တကယ္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီေရး တက္ႀကြလႈပ္ရွားသူမ်ားကို လႈပ္ရွားမရေအာင္၊ ေရႊလက္ေကာက္, ေရႊေျခက်င္းတို႔နဲ႔ ဆင္ဆင္တူလွတဲ့ ေရႊရည္စိမ္လက္ထိပ္, ေၿခထိပ္တို႔ခတ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီကို ေဘာင္ကန္႔ ခ်ဳပ္ထိန္းထားတာပါ။
ဒါကို `စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ´ လို႔တံဆိပ္ကပ္ၿပီး သပြတ္အူလိုက္ေအာင္ ပံုမွားရိုက္ထားတာဗ်..။ အဲ.. အလံုးစံုကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ -
ေမ်ာက္အစြမ္းအစ `ေဖာက္´ သြားလို႔ သစ္ကိုင္းေပၚက ျပဳတ္က်တာေၾကာင့္ အက်ဥ္ခံအပယ္ခံရတဲ့ သစ္ကိုင္းက် ေမ်ာက္အို္ႀကီးတစ္ေယာက္..ဟဲ...ဟဲ...။ အဲဒီေမ်ာက္အိုႀကီးကို ခ်စ္စႏိုးပါ၍ ယားက်ိက်ိၿဖစ္ေအာင္ `ကလိ´ သည့္အလား၊ က်ီစယ္, က်ီစားလိုတဲ့သေဘာနဲ႔..ဟဲ..ဟဲ..။ ေမ်ာက္အိုႀကီး အင္မတန္ခံတြင္းေတြ႔လွတဲ့ `ပို႔စ္ေမာ္ဒန္´ အမ်ိဳးအစား “အီေကြးရွင္းေခါင္းစီး” ကို `တင္´ထားတာပါခင္ဗ်ာ။
ဒါေၾကာင့္.. “အီေကြးရွင္းေခါင္းစီး”အရ တင္ျပရပါေတာ့မည္။ အဲ..တင္ျပၿပီ။
`ဒီမိုကေရစီ´ ဆိုတာကဘာလဲ။`စစ္ဗိုလ္´ ဆိုတာကဘာလဲ။`စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ´ဆိုတာကဘာလဲ။
ဒီသံုးခ်က္ကို တိုင္းရင္းသားျပည္သူအားလံုးက ကဲြကဲြျပားျပား, ခြဲခြဲၿခားၿခား, ေက်ေက်ညက္ညက္ သိထားရမယ္။ သိမထားရင္ ၀တ္စံုမ်ိဳးစံုကိုထည္လဲ၀တ္၊ မင္းသားေခါင္းမ်ိဳးစံုကို ထည္လဲေဆာင္းတဲ့ အာဏာရွင္ေပါင္းစံုရဲ့ `နားလွည့္ ပါးရိုက္´ ခံရတဲ့ဘ၀က ဘယ္ေတာ့မွ်လြတ္ေၿမာက္မွာ မဟုတ္ေပဘူးဗ်။
ဒါေၾကာင့္.. `ဒီမိုကေရစီ´ရဲ့ အနက္သေဘာကို ေရွ႕ရႈၿပီး, ေစ့ငု ၾကည့္ၾကပါစို႔ဗ်ာ။
ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကေတာ့ အေနာက္တိုင္း ဒီပနီက်မ္းႀကီးေတြကို ကိုးၿပီး မ်က္ႏွာဖံုးမွာ, မိုးထိနီးပါး, ဟိတ္ဟန္ႀကီးထားတာက “of the people, by the people, for the people” တဲ့.. ဟဲ..ဟဲ..။
ဒီစကားညွပ္ကို ဒီမွာၿဖတ္ၿပီး ေျပာလိုရင္းစကားကိုဆက္ရရင္ အေနာက္တိုင္းဒီပနီက်မ္းကိုးက သိပ္သိပ္သည္းသည္း`ထိ´ပါဘိ..။ `မိ´ပါဘိ..။ သို႔ပါေသာ္လည္း.. အဲ.. လွည္းေနေလွေအာင္း ၿမင္းေဇာင္းမက်န္ ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုး လမ္းေဘးေစ်းသည္ ကူလီကပ္ပါး ေတာသူေတာင္သားေတြက နားမလည္ဘူးဗ်။
ဗိုလ္ဖိုက္တာ ယခု စာေရးေနတုန္း ျပန္လည္သတိရတာကို ခ်ျပပါ့မယ္။ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ ခင္ဗ်ာ။
“ဗမာျပည္သည္…ဒို႔ ျပည္။ ဗမာစာသည္…ဒို႔ စာ။ ဗမာစကားသည္… ဒို႔စကား။ လာမယ့္ေဘး…ေျပးေတြ႕။ သခင္မ်ိဳး ေဟ့…ဒို႔ ဗမာ။” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြပါ့ဗ်ာ။
ဒါေတြကို လွည္းေနေလွေအာင္းကအစ ေတာသူေတာင္သားအဆံုး အမ်ားျပည္သူအားလံုးက ကြင္းခနဲကြက္ခနဲ, လင္းခနဲလက္ခနဲ `သေဘာမိ´ ၾကပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးကို ၿပိဳင္စံရွား`စြမ္း´သူက သခင္ဘေသာင္း ရယ္..ဗ်။
သခင္ဘေသာင္းက ၁၉၆၀-ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြကာလအႀကိဳမွာ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း စာတစ္အုပ္ေရးထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္ထဲကအေၾကာင္းအရာေတြရဲ့ အဆီအႏွစ္ကိုထုတ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီရဲ့ သရုပ္သ႑ာန္အဟုတ္အမွန္ကို စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ပန္းခ်ီနဲ႔သရုပ္ေဖာ္ခဲ့တာ ..ႀသခ်ၾကရပါသဗ်ာ။
သခင္ဘေသာင္း ရဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို သခင္ဘေသာင္း ကိုယ္တိုင္ရဲ့ ညႊန္ျပခ်က္အရ ပန္းခ်ီဆရာက ေရးဆဲြခဲ့ရတာပါ။
ဒီပန္းခ်ီကို ရုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ရင္ ႏြားလွည္းတစီးကိုၿမင္ရမယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ အႏုစိတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႏြားလွည္း, ဦးတည္ၿပီးသြားေနတာက ေၿမစိုက္ဆိုင္းဘုတ္တခုဆီကိုပါ။ ဆိုင္းဘုတ္မွာစာေရးထားတာက “ပန္းတိုင္”တဲ့..။
လွည္းကိုဆြဲေနတဲ့ ႏြားႏွစ္ေကာင္လံုးကိုလည္း စာတန္းထိုးထားေလရဲ့..။ “အစိုးရ” တဲ့.. ။
ႏြားႏွစ္ေကာင္ရဲ့ႀကိဳးကို ၀ဲလက္ၿဖင့္ၿမဲၿမဲခိုင္ခိုင္ဆဲြကိုင္ထား..။ ယမထာေရႊႀကိမ္လံုးကို ယာလက္ၿဖင့္ေ၀ွ႔ရမ္းေန..။ အဲဒီေမာင္ဟာ,လွည္းေမာင္းေနတဲ့ `လွည္းႀဆာ´ ပါ။ ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ကိုလည္း စာတန္းထိုးထားပါတယ္။ “ ျပည္သူ” တဲ့..ခင္ဗ်။
စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီက ၾကည့္ေသာသူရဲ့ စိတ္မေနာကိုညိႈ႕ထားကာ ဘာေတြေျပာျပေနတာလဲ။ ဘာသေဘာလဲ။ အဲ..ပန္းခ်ီ ရဲ့ အနက္သေဘာကို ေစ့ေစ့ ၾကည့္လိုက္ေတာ့.. လား..လား..
`ပန္းတိုင္´ဆီ ခ်ီတက္ရာမွာ `အစိုးရ´ က `ႏြား´။`ျပည္သူ´ က `လွည္းႀဆာ´ ။
အစိုးရဆိုတဲ့ႏြားကို ျပည္သူဆိုတဲ့လွည္းႀဆာက လိုသလိုႀကိဳးဆဲြတယ္။ လိုသလိုႀကိမ္နဲ႔ ဆံုးမၿပီးခရီးႏွင္တယ္။ သရုပ္ေဖၚခ်က္ကၿဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေမာ္လၿမိဳင္စကားနဲ႔ေျပာရရင္..`အာ..ပါး´…။ ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္.. `မိုက္´မွ`မိုက္´..ဟဲ..ဟဲ...။
ဒီသရုပ္ေဖာ္ခ်က္ဟာ အရပ္ထဲက အရပ္သူအရပ္သားေတြရဲ့ ႏႈတ္ဖ်ားမွာေျပာေနဆိုေနၾကတဲ့.. `ဖြဲ႕စည္းပံု´ပါခင္ဗ်ာ..။ `ဇယား´ပါခင္ဗ်ာ..။
အရပ္သူအရပ္သားေတြ ေျပာဆိုၾကတဲ့ `ဖဲြ႕စည္းပံု´ ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးအႀကံေပး အဖဲြ႕ေခါင္းေဆာင္ MRTV4 ကိုကိုလိႈင့္ေခါင္းထဲက `ဖြဲ႕စည္းပံု´မဟုတ္ပါ..ဟဲ..ဟဲ..။ `ဇယား´ဆိုတာကလည္း စီးပြားေရးအႀကံေပးအဖဲြ႕ ေခါင္းထဲက`ဇယား´ မဟုတ္ပါ..ဟဲ..ဟဲ..။ `ဘုရားကေအာက္၊ ေမ်ာက္က,အထက္´ ဆိုသလို `ေနရာမွန္,လူမွန္´ မဟုတ္တဲ့ ေျပာင္းျပန္အေနအထားကို ဆိုလိုတာပါ..ဟဲ..ဟဲ..ဟဲ..။
ကိုင္း..ခုပင္လွ်င္ ၾကားညွပ္,စကားခ်ပ္ကို ဒီမွာၿဖတ္ခဲ့ၿပီး ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းကိုပဲ ထပ္ကာေဆာင္းလိုက္ခ်င္ပါရဲ့..။
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အရ `အစိုးရ´ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တာက `ျပည္သူ´..။
ဒါေၾကာင့္..ျပည္သူသာ..အမိ။ ျပည္သူသာ..အဘ။ ဒီအေနအထားအရ `အစိုးရ´က ေအာက္မွာ..။
`ျပည္သူ´က အထက္မွာ..။ `အစိုးရ´က `ျပည္သူ´ကို နာခံရတယ္။
အလုပ္အေကၽြးျပဳရတယ္။ ျပည္သူကမႀကိဳက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အဲဒီအစိုးရက ေနရာမွ ဖယ္ေပးရတယ္။
ဗိုလ္ဖိုက္တာ ေျပာခဲ့တဲ့အထဲမွာ လိွမ့္´လံုး, ဟိတ္´လံုး ေတြပါေနလို႔ အမ်ားျပည္သူက နားမလည္ပါဘူးဆိုရင္လည္း ေထာက္ျပၾကပါ။ `ငါ..လိုေသးသည္´ဆိုတဲ့မူကို စြဲကိုင္ထားသူမို႔ ေထာက္ျပသူမွန္သမွ်ကို ႀကီးစြာေက်းဇူးတင္မွာပါခင္ဗ်ာ။
ဒီေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီကို ဗိုလ္ဖိုက္တာရဲ့ ဆရာတစ္ဆူ အနက္ဖြင့္ဆိုပံုကိုလည္း လိုရင္း,တိုရွင္းတဲ့ေနရာမွာ လက္ဖ်ားခါရလြန္းလို႔ ထပ္ကာေဆာင္းေပးလိုက္ဦးမယ္ခင္ဗ်..။ ဆရာက critical thinking နည္းဆိုလား..ဟဲ..ဟဲ.. ေမးခြန္းနဲ႔ `စ´လိုက္တာက -
“အာဏာရွင္ကိုသိသလား” တဲ့..။
အာဏာရွင္ကို ဒီေခတ္ႀကီးမွာလူတိုင္းက ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိတာေပါ့ဗ်ာ။
အာဏာရွင္အဆင့္ဆင့္ကလည္း ေနရာတိုင္းမွာ အာဏာနဲ႔ခ်ည္း စိတ္ရူးေပါက္တိုင္း လုပ္ခ်င္သလို ကိုယ္တိုင္လုပ္ေနၾကတာမို႔ သူ႔ကိုယ္သူ အာဏာရွိတဲ့အာဏာရွင္ဆိုတာ ဘ၀ေပးအရ အလိုလိုသိေနသဗ်။
အာဏာအသံုးခ် လုပ္သမွ်ဒဏ္ကိုခံေနရတဲ့ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူေတြကလည္း ဘ၀ေပးအရ, ခံစားခ်က္အရ, အာဏာရွင္ကို အလိုလိုသိေနသဗ်။ ဒီေတာ့ “ဟာ..အာဏာရွင္ကို သိတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေလးမ်ား..ဟဲ..ဟဲ..” တဲ့။
ဒီေတာ့ ဆရာက တိုတိုတုတ္တုတ္ အမိအရ ေထာက္ျပလိုက္ပါတယ္။
“အာဏာရွင္ ရဲ့ ေျပာင္းျပန္ဟာ ဒီမိုကေရစီ”
ကဲ.. `ဒီမိုကေရစီ´ ကေတာ့ လြယ္ေအာင္ေျပာေတာ့ လြယ္လြယ္ပဲ `လြယ္´ သြားပါၿပီ။
`စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ´ အေၾကာင္းကို ဆက္ဖို႔ရာ၊`စစ္ဗိုလ္´ ဆိုတာဘာလဲက `စ´ ရပါလိမ့္မယ္။
ကိုင္း.. `စစ္ဗိုလ္´ ဆိုတာ ဘာလဲခင္ဗ်ာ။
စစ္ဗိုလ္ရဲ့ လက္ေအာက္မွာ စစ္သားေတြရွိတယ္။ စစ္ဗိုလ္ရဲ့ လက္ထဲမွာေရာ သူ႔ စစ္သားေတြ ရဲ့ လက္ထဲမွာပါ လူသတ္လက္နက္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီစစ္သားေတြနဲ႔ အဲဒီလက္နက္ေတြဟာ စစ္ဗိုလ္ရဲ႕ MIGHT ဆိုတဲ့ `ႀကီးမားလွတဲ့အင္အား´ ပါ့ဗ်ာ။
စစ္ဗိုလ္နဲ႔ MIGHT အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ဖို႔ရာ စစ္တကၠသိုလ္ေရာက္စ အခါသမယကေန ဇာတ္လမ္းစမယ္ဗ်ာ။
ဗိုလ္ေလာင္းအသစ္က်ပ္ခၽြတ္ `ဂ်ဴနီယာ´ေလးမ်ားကို စစ္တကၠသိုလ္ေရာက္ခါစ မအူမလည္ဘ၀မွာ ပထမဆံုး lesson ေပးတဲ့အေနနဲ႔ ေက်ာင္းပါး၀ေနတဲ့ `စီနီယာ´ ႀကီးေတြက အေၾကာင္းမရွိအေၾကာင္းရွာၿပီး ထိုးႀကိတ္ကန္ေၾကာက္ ထုေထာင္းနားရင္းအုပ္ ပါးရိုက္လုပ္ၾကတယ္ခင္ဗ်။
ေက်ာင္းပါး၀လို႔ အင္အားႀကီးလာတဲ့ MIGHTရွိလာတဲ့ `စီနီယာ´ ႀကီးေတြ`က်ံဳးႏွံ´သမွ် အင္အားမႀကီးေသးတဲ့ MIGHT မရွိေသးတဲ့ `ဂ်ဴနီယာ´ ေလးေတြ `ကုန္းခံ´ ၾကရသဗ်ာ…။ ေမ်ာ့ေမ်ာ့ကေလးၿဖစ္သြားလို႔ `ႏွာႏွတ္´ ယူရသူေတြကလည္း မနည္းမေနာပါဗ်ာတို႔ရာ..။ ကုန္းမခံပဲရုန္းကန္ၿပီး တုန္႔ျပန္ရင္ `အမိန္႔မနာခံဘူး´ ဆိုတဲ့စဲြခ်က္နဲ႔ ေသရမေလာက္ထပ္ခံရဦးမယ္လို႔သာ မွတ္ပါေလ..တဲ့။
ဒီ lesson က ႀကီးသူ `ႀကံဳးႏွံ´ သမွ် ငယ္သူ `ကုန္းခံ´ ရတဲ့အေလ့အက်င့္ရွိလာေအာင္ train တာပါ..တဲ့ဗ်ား။ ဒီအရိုင္းအစိုင္း ႏိုင္ရာစားစတမ္းေတာထဲက jungle law ကို ရြံမုန္းတဲ့စိတ္ဓါတ္အခံရွိ ဗိုလ္ေလာင္းေလးေတြ အေခ်ာင္လိုက္တာ အၾကပ္ေတြ႕လို႔ စိတ္ဓါတ္က်တဲ့လူေဘာ္ေၾကာ့ ဗိုလ္ေလာင္းရူးေလးေတြ ထြက္ေျပးၾကတာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုလို႔ေတာင္မ်ားလာပါသတဲ့ဗ်ာ။
ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမင္ရေတြ႕ရသူမွန္သမွ်ကို အေပၚစီးနဲ႔ၾကည့္တဲ့ အေလ့အက်င့္ဆိုး၊ အႏိုင္က်င့္ရန္းကားတဲ့ အေလ့အက်င့္ဆိုးေတြကၿဖင့္ စစ္ေက်ာင္းစတက္ကတည္းက အၿမစ္စတြယ္ၿပီး စစ္ေက်ာင္းကလည္းဆင္းေရာ အၿမစ္ကႏႈတ္မရေအာင္ ခိုင္ၿမဲသြားပါကေရာ..။ ဒီေတာ့.. တင္ေအာင္ၿမင့္ဦးရဲ့ လူၿမင္ရင္ပါးရိုက္မယ့္ မ်က္ႏွာထားနဲ႔ `သာဒင္ ကို ဘာထင္သလဲ´ဆိုတဲ့ လုပ္ေပါက္မ်ိဳးေတြ လုပ္လာၾကတာ ဘာဆန္းသလဲဗ်ာ။
ဗိုလ္ေလာင္းမွန္သမွ်ရဲ့ ေခါင္းထဲကို အဓိကထားၿပီး သင္ၾကားရိုက္သြင္းေပးလိုက္တာက အထက္ကအမိန္႔မွန္သမွ်ကို တေသြမတိမ္း ရိုက်ိဳးႏွိမ့္ခ်နာခံတဲ့ အေလ့အက်င့္...။ ေအာက္ကလူကို အေပၚစီးနဲ႔ရိုင္းစိုင္းေမာက္မာ အမိန္႔ေပးတဲ့ အေလ့အက်င့္...။ ဒီအေလ့,အက်င့္ေတြဟာ တိုင္းျပည္ကို ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာေစႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ေတြမွ မဟုတ္ေပပဲဗ်ာ။
ဒီေတာ့စစ္ဗိုလ္ေတြဟာ မိမိရဲ့ဦးေႏွာက္နဲ႔ ထိုးထြင္းႀကံဆ အေကာင္အထည္ေဖာ္တာမ်ိဳးမွာ အစြမ္းအစမရွိေတာ့ဘူး။ မိမိရဲ့ႏွလံုးသားနဲ႔ စာနာတာမ်ိဳးလည္း ခန္းေၿခာက္ကုန္ၿပီ။ ဒီလိုလူစားေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အံ၀င္,မွာလား.။ အံတင္,မွားလား..။ ဒိအတြက္ ျပတ္သားရွင္းလင္းတဲ့ အေၿဖထြက္လာဖို႔ ဒီမိုကေရစီလႊတ္ေတာ္ရဲ့ `အထာ´ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔..။
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အရ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ `ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး´ ရယ္ `ဗိုလ္ငယ္ေလး´ရယ္လို႔ အထက္ဖိေအာက္ျပား အဆင့္အတန္း´ မခဲြၿခားဘူး။ အားလံုးဟာ ေျပာပိုင္ခြင့္, ဆိုပိုင္ခြင့္, ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ပိုင္ခြင့္ေတြမွာ အခြင့္ေရးတန္းတူရရွိၾကၿပီး အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳၾက။ အျပန္အလွန္ ေလးစားၾက။ နဖူးတိုက္, ဒူးတိုက္ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္း တိုင္ပင္ၾက။ လိုအပ္လာခဲ့ရင္ၿငင္းခံုၾက။ ၿငင္းခံုရင္းအရိွန္တက္လာ ရင္လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၾက..။ အားမလိုအားမရ ၿဖစ္လာၿပီးစာပဲြးကို လက္သီးဆုပ္နဲ႔ထုၾက..။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔, နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း, အႀကိတ္အနယ္ေျပာဆိုညွိႏိႈင္းလို႔ စံုတကာေစ့ေတာ့မွ အမ်ားဆႏၵအရ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်လို႔ရၿပီ။ အဲဒါပဲဗ်.. unity of diversity ။
အဲ.. လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ထြက္လည္းလာက်ေရာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းခဲ့သူအခ်င္းခ်င္း၊ စာပဲြကိုလက္သီးဆုပ္နဲ႔ထုခဲ့သူအခ်င္းခ်င္း၊ လည္ပင္းဖက္ၾက။ ဒါပဲဗ်.. ဒီမိုကေရစီရဲ့က်င့္စဥ္။ ဒီက်င့္စဥ္ဟာ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ ထံုးတမ္းစဥ္လာပါဗ်ာ။
အဲဒီ.. ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ကို `ႀကီးရင္ႏွံ,ငယ္ရင္ခံ´ ေပၚလစီက်င့္သံုးတဲ့ `အမိန္႔အာဏာသမား´ေတြက ဘယ္နည္းနဲမွ် မက်င့္သံုးခ်င္ဘူး။ မက်င့္သံုးတတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္.. လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တစ္ဦးၿဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခၽြတ္ခင္ေအာင္ၿမင့္ကိုယ္တိုင္က ယွက္စရာစကားကို ယွက္စရာစကားမွန္းမသိပါပဲ၊ ေျဗာင္ေပၚတင္ထုတ္ေျပာေတာ့တာ..။
`လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ စကားကို အၿပိဳင္မေျပာရဘူး။ အၿငင္းအခံုမေျပာရဘူး´တဲ့..။ အဲဒီလို ပိတ္ဆို႔တာထက္ပိုဆိုးတာက `စကားႏိုင္မလုရဘူး´ ဆိုတဲ့ ေသးသိမ္သေယာင္အဓိပၸာယ္ေဆာင္တဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီကို ေလာ္ေလာ္မာမာ ေစာ္ကားတာခင္ဗ်။
ေနာက္ၿပီး.. လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ေဆြးေႏြးခ်င္တာမ်ားကို စာေရးသားၿပီး ေစာစီးစြာတင္ျပရတယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွ ေဆြးေႏြးရတယ္။ တင္ျပထားတဲ့ ေဆြးေႏြးလိုရာမ်ားကို ဆင္ဆာၿဖတ္ေတာက္လိုက္ရင္..၊ ခြင့္ျပဳသမွ်ေလးေလာက္ကိုပဲ အာသာေျပ, အရွက္ေျပ, ေဆြးေႏြးရတယ္။
ကိုင္း..ဒါေတြဟာ ဒီမိုကေရစီကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ၿဖစ္ေအာင္ ပံုဖ်က္ပစ္တာ, ႏွိပ္ကြပ္တာေတြပါ့ဗ်ာ..။
စစ္အာဏာရွင္သန္းေရႊနဲ႔ သူ႔လက္ပါးေစေတြက သူတို႔ရဲ့ အဲဒီဗရုန္းသုန္းကား စိတ္ရူးေပါက္တိုင္း ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြး ထင္ရာစိုင္းရမ္းကားတဲ့လုပ္ရပ္ကို ဖံုးကြယ္ဖို႔ရာ ကလိမ္ေစ့ၿငမ္းဆင္ လုပ္လာခဲ့တယ္။ သူတို႔ရဲ့လုပ္ေပါက္က ဒီလိုခင္ဗ်။
ဒီေဆာင္းပါးရဲ့အဦးအစမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့အတိုင္း ဒီမိုကေရစီ´ ဆိုတဲ့ `ေ၀ါဟာရ´ ရဲ့ေရွ႕မွာ၊ `စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ´ ဆိုတဲ့ ေကာင္းသလိုလိုထင္ရတဲ့ မိတ္ကပ္ (make up) လိမ္းအလွဆင္ကာ ပို၍ေကာင္းၿမတ္သေယာင္ ပံုဖမ္းၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာပါဗ်ာ။
တကယ္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီေရး တက္ႀကြလႈပ္ရွားသူမ်ားကို လႈပ္ရွားမရေအာင္၊ ေရႊလက္ေကာက္, ေရႊေျခက်င္းတို႔နဲ႔ ဆင္ဆင္တူလွတဲ့ ေရႊရည္စိမ္လက္ထိပ္, ေၿခထိပ္တို႔ခတ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီကို ေဘာင္ကန္႔ ခ်ဳပ္ထိန္းထားတာပါ။
ဒါကို `စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ´ လို႔တံဆိပ္ကပ္ၿပီး သပြတ္အူလိုက္ေအာင္ ပံုမွားရိုက္ထားတာဗ်..။ အဲ.. အလံုးစံုကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ -
ဒီမိုကေရစီ + စစ္ဗိုလ္ = စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာဒီမိုကေရစီ
အဲဒီကာတြန္းေလးကုိ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းလိမ့္မယ္လို. အႀကံေပးပါရေစ