ေခြးတူ ႏြားတူ လူဋီကာ

Saturday, August 6, 2011


ဦးအလံမလွဲ

ဦးေလးႀကီးႏွင ့္ကိုတူေမာင္ စကားကို အတိုင္အေဖာက္လုပ္ၿပီး ေခြးဋီကာကို ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ ႏြားဋီကာကိုလည္း ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။ ယခု ေခြးတူ ႏြားတူ လူဋီကာကို ဖြင့္ဆိုဖို႔ရာ ဦးေလးႀကီးကစကား `စ´ လိုက္သည္။

“ကိုတူေမာင္..ေရ့..။ ခုစကား၀ိုင္းရဲ့ေခါင္းစဥ္က`ေခြးတူႏြားတူလူဋီကာ´ တဲ့..”

ကိုတူေမာင့္အဖို႔ `ေခြးဋီကာ´က ရွင္းသည္။ `ႏြားဋီကာ´ကလည္း ရွင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ယခု`ေခြးတူ ႏြားတူ လူဋီကာ´ကမူ မရွင္း မရွင္း..။ ဘာဆိုလိုသည္ကို စဥ္းစားၾကည့္ရာ ရယ္ခ်င္တင္တင္ ခံစားမိၿပီး ႏႈတ္က ပြင့္ထြက္သြားသည္။

“ေခြးတူ ႏြားတူ လူဋီကာ တဲ့.. အဟိ..”

“အဟိ မလုပ္နဲ႔ ကိုတူေမာင္..။ လမ္းဆံုးရင္ ရြာေတြ႕လိမ့္မယ္။ စကား၀ိုင္းဆံုးရင္ အဓိပၸာယ္ ေတြ႕လိမ့္မယ္..ဟဲ..ဟဲ..”

ဦးေလးႀကီးက လိုရင္းတိုရွင္း ေတာ့မည္။

“ေခြးဋီကာတုန္းက ေခြးစရိုက္ရွိတဲ့လူ ေခြးနဲ႔တူတဲ့လူကို ပံုေဖၚခဲ့တယ္။ ႏြားဋီကာမွာေတာ့ ႏြားစရိုက္ရွိတဲ့လူ၊ ႏြားနဲ႔တူတဲ့လူကို ပံုေဖာ္ခဲ့တယ္။ ခု ေခြးတူ ႏြားတူ လူဋီကာ မွာေတာ့…

ဦးေလးႀကီးက ေၿပာလက္စကိုတန္းလန္းလုပ္..။ ဟိုးယခင္က သီခ်င္းတပုဒ္၏ အပိုင္းအစကို ေခတ္ႏွင့္အညီတမူကြန္႔..။
ၿပီးေတာ့မွ သံေန သံထားျဖင့္ ဟဲ လိုက္သည္။

“အိပ္,စား,ကာမ, ဤသံုး၀ ၀ယ္၊
ေခြး ရယ္, ႏြား ရယ္, လူ ရယ္၊
မျခားပါဘူးကြယ္, အတူတူ ရယ္။
လူ လူ လူ ေၾသာ္ တစ္မူထူးတာက..ဟဲ..ဟဲ.. ကိုတူေမာင္ ေရ့ ဒီေလာက္ပဲဆိုတတ္တယ္..ဟဲ..ဟဲ”

ဦးေလးႀကီးက ရယ္ရႊန္းပတ္ရႊန္းေၿပာအၿပီးမွာေတာ့ နက္နက္နဲနဲ အသားပါပါ ရွင္းၿပသည္။

“လူေတြဟာ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ဆိုတဲ့ ကံသံုးပါးကို ျပဳေနၾကတယ္။ လူ႔ေလာကရဲ့ သေဘာသဘာ၀အရ
ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ျပဳေနၾကတာ..”

ဤသို႔အစခ်ီၿပီး ဦးေလးႀကီးက ဆက္လက္၍ အေလးထားရွင္းျပသည္မွာ ကာယကံဟူသည္ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳလုပ္မႈျဖစ္သည္။ ၀စီကံဟူသည္ ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာဆိုမႈျဖစ္သည္။ မေနာကံဟူသည္ စိတ္ျဖင့္ႀကံစည္မႈျဖစ္သည္။ ထိုသံုးပါးေသာကံတို႔သည္၊ ေကာင္းက်ိဳးကိုျဖစ္ေစလွ်င္ ကုသိုလ္ကံတည္း။ ဆိုးက်ိဳးကိုျဖစ္ေစလွ်င္ အကုသိုလ္ကံတည္း။

“ဒီေတာ့..ကိုတူေမာင္။ ကုသိုလ္ဆိုတာဘာလဲ။ အကုသိုလ္ဆိုတာဘာလဲ။ ခဲြခဲြျခားျခား, ကဲြကြဲျပားျပား ဘယ္သူသိသလဲ။
ဘယ္သူက ေကာင္းမႈကုသိုလ္ လုပ္ေနၾကသလဲ။ ဘယ္သူက မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ လုပ္ေနၾကသလဲ။”

ဦးေလးႀကီးက သူ႔ေမးခြန္းကို သူ႔ဘာသာသူ ေျဖသည္။

“ေခြးတို႔..ႏြားတို႔ ဟာ၊ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးနဲ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းမရွိ..။
ဒါေၾကာင့္..ေခြးစရိုက္ရွိလို႔ ေခြးနဲ႔တူတဲ့..လူ။
ႏြားစရိုက္ရွိလို႔ ႏြားနဲ႔တူတဲ့..လူ။
ေခြးစရိုက္ေရာ,ႏြားစရိုက္ပါရွိလို႔ ေခြးတူႏြားတူ လူ..။

“အဲဒီ ေခြးတူႏြားတူ လူ..ေတြဟာ အမွန္,အမွား၊ အေကာင္း,အဆိုး၊ ကုသိုလ္,အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ခဲြခဲြၿခားၿခား
ကဲြကဲြျပားျပာသိႏိုင္မွာလဲ။ “မသိေတာ့ ဗိုလ္ေန၀င္ကစလို႔ ငတိသန္းေရႊအထိ စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္ရဲ့ ခါးပိုက္ေဆာင္လက္ပါးေစ, ပါးကြက္သားအျဖစ္နဲ႔ (၁) ဘုရားသား၊ (၂) ေက်ာင္းသား၊ (၃) ဗမာမဟုတ္တဲ့ တိုင္းရင္းသား၊ (၄) ဗမာအပါအ၀င္ တိုင္းသူျပည္သား၊ (၅) စစ္ဗိုလ္စစ္သားဆိုတဲ့ သား`ငါး´သား ကို စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္ရဲ့ အမိန္႔အရ သတ္ခဲ့ၾကတယ္”

ပထမသား`ေလး´သား အသတ္ခံရတာကို မ်ားတကာကအရွင္းသား အထင္းသားသိသည္။ စစ္ဗိုလ္စစ္သား အသတ္ခံရတာကိုေတာ့ လူအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သတိမျပဳမိၾက။ ထို႔ေၾကာင့္ဦးေလးႀကီးက ဒီအေၾကာင္းကို ညႊန္ျပဖို႔လိုအပ္လာသည္ျဖစ္၍ ညႊန္ျပၿပီ။

“ရွင္းရွင္းႀကီး ထင္သာျမင္သာတာကိုပဲ ညႊန္ျပမယ္။ မဆလေခတ္မွာ ဗိုလ္ေန၀င္နဲ႔တကြ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လုပ္ႀကံဖို႔ ႀကံစည္တယ္လို႔ စြပ္စဲြၿပီး ဗိုလ္ႀကီးအုန္းေက်ာ္ျမင့္ကို အင္းစိန္ေထာင္မွာ ႀကိဳးေပးသတ္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ မဆလေခတ္ကျဖစ္ရပ္မို႔ ငါနဲ႔မဆိုင္လို႔ ငတိသန္းေရႊကျငင္းမလား။ မျငင္းနဲ႔ငတိ။ ခုေျပာေနတာက စစ္အာဏာရွင္တို႔ရဲ့ စရိုက္ကို ေျပာေနတာ။ ငတိသန္းေရႊ နဲ႔ သူ႔လက္ပါးေစ, ပါးကြက္သားေတြ ဟာ အမွန္,အမွား၊ အေကာင္း,အဆိုး၊ ကုသိုလ္,အကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းနဲ႔, အက်ိဳးနဲ႔ ခြဲခြဲျခားျခား, ကြဲကဲြၿပားၿပားမသိတဲ့ ေခြးတူႏြားတူလူေတြ ျဖစ္ေနၾကလို႔သတ္တာ။ အက်ိဳးဆက္က.. ငတိသန္းေရႊနဲ႔ သူ႔လက္ပါးေစ, ပါးကြက္သားေတြ အပါယ္ကိုလားရမယ္။ သုဂတိကိုမလားရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူျဖစ္ရက်ိဳးမနပ္ဘူး။”

ဦးေလးႀကီးက ေရွ႕ကိုဆက္သည္။

“လူ႔အရည္အခ်င္းျပည့္မီတဲ့ လူပီသတဲ့လူကေတာ့ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးနဲ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းရွိလို႔ အမွန္,အမွား၊
အေကာင္း,အဆိုး၊ ကုသိုလ္,အကုသိုလ္ ကို ခဲြခဲြျခားျခား, ကဲြကဲြျပားျပား သိတယ္။ အဲဒီလိုသိလို႔ ကုသိုလ္ကို ေဆာင္ႏိုင္တယ္။ အကုသိုလ္ကို ေရွာင္ႏိုင္တယ္။ အက်ိဳးဆက္က သုဂတိကိုလားမယ္။ အပါယ္ကိုမလားဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္တယ္”

ကံသံုးပါးကို အေၿခခံေသာ စကား၀ိုင္းၿပီးဆံုးသြားၿပီ။ ကိုတူေမာင္ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီ။
ေခြးစရိုက္ရွိလို႔ ေခြးနဲ႔တူတဲ့လူ..။
ႏြားစရိုက္ရွိလို႔ ႏြားနဲ႔တူတဲ့လူ..။
ေခြးစရိုက္ေရာ ႏြားစရိုက္ပါရွိလို႔ ေခြးနဲ႔လည္းတူ, ႏြားနဲ႔လည္းတူ၊ ေခြးတူႏြားတူလူ..။
ေခြးတူႏြားတူလူေတြ၏ လားရာကား သုဂတိဘံုလား..။ အပါယ္ဘံုဆိုတဲ့ ဒယ္အိုးလား..။
လူတတ္လုပ္ၿပီး ဇာခ်ဲ႕ဖို႔မလုိ..။ ထို႔ေၾကာင့္ `ေခြးတူႏြားတူလူဋီကာ´ ေဆာင္းပါးခန္း ဤတြင္နိ႒ိတံေလၿပီ။ ။

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved