ေဝဖန္ေရးသည္ အသက္ဝိညာဥ္၊ ေဝဖန္ေရးသည္ ေမာင္းနွင္ေရးခြန္အား
ေမာင္သစ္ဦး
စာအုပ္အမည္ - ေဝဖန္ေရးအလွရွာပံုေတာ္
ေတြဆံုေမးျမန္းတင္ဆက္သူ - ေမာင္ေမာင္ျမင့္သိန္း (စက္မႈတကၠသိုလ္)
စာေပတိုက္ - FUTURE စာအုပ္တိုက္
ထုတ္ေဝခုနွစ္ - ၂ဝဝ၃ ခုနွစ္ ဧျပီလ၊ ပထမအၾကိမ္
တန္ဖိုး။ ။ ၄၅ဝ က်ပ္
(၁)
၁၉၈၃ ခုနွစ္က ျဖစ္သည္။က်ေနာ္နွင့္ ကိုေနဝင္း (မာန္သစ္စာေပ)တုိ႔ ၂ ဦး၊ ျဖဴးၿမဳိ႕တြင္ စာေပေဟာေျပာပဲြ ျပဳလုပ္နိုင္ေအာင္ ၾကိုးစားခဲ့ၾကဖူးသည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုနွစ္က ျဖဴးၿမဳိ႕တြင္ စာေပေဟာေျပာပဲြ ျပဳလုပ္နိုင္ခဲ့သည္ မွန္ေသာ္ျငားလည္း က်ေနာ္တုိ႔ စတင္တိုင္ပင္ေဆြးေနြးခဲ့စဥ္က ၁၉၈၂ ခုနွစ္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုနွစ္က ျဖဴးတြင္ စာေပေဟာေျပာပဲြ မလုပ္နိုင္ခဲ့။ ထိုစဥ္ ကိုေနဝင္းက ျဖဴးတြင္ေနထိုင္ျပီး က်ေနာ္က ျဖဴးနွင့္ နာရီဝက္ခန္႔ စက္ဘီးစီးသြားလွ်င္ေရာက္သည့္ ေဇယ်ဝတီၿမဳိ႕တြင္ ေနထိုင္၏။
၁၉၈၂ ခုနွစ္ ျဖဴးၿမဳိ႕တြင္ စာေပေဟာေျပာပဲြက်င္းပနိုင္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ ေယာက္တိုင္ပင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔၏ လူမႈေရးအေနအထားနွင့္ ေငြေၾကးအခက္အခဲေၾကာင့္ ျဖဴးၿမဳိ႕က စာေပဝါသနာရွင္မ်ားကို ရုတ္တရက္စုစည္းဖုိ႔ရာ ခက္ခဲခဲ့ၾက၏။ ေဇယ်ာဝတီၿမဳိ႕မွာမူ သၾကားစက္နွင့္အရက္ပံ်စက္ရံု ၂ ခုရိွေနျပီး၊ စက္ရံု ၂ ခုစလံုး၏ “စာေပနွင့္ယဥ္ေက်းမႈအဖဲြ႔ငယ္”ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ က်ေနာ္နွင့္ရင္းနီွးၾကသျဖင့္ ထိုနွစ္က ေဇယ်ာဝတီစက္ရံု ၂ ရံုကိုပင္ အေျခခံကာ ေဇယ်ာဝတီၿမဳိ႕ စာေပေဟာေျပာပဲြ က်င္းပနိုင္ခဲ့၏။ ျဖဴးၿမဳိ႕တြင္ မက်င္းပနိုင္ခဲ့။ ကိုေနဝင္းသည္ ေဇယ်ာဝတီၿမဳိ႕ စာေပေဟာေျပာပဲြအတြက္ “လူအားေငြအား” ၂ ခုစလံုး အားသြန္ခြန္စိုက္ အကူအညီေပးခဲ့၏။ ၁၉၈၃ ခုနွစ္တြင္မူ ျဖဴးၿမဳိ႕စာေပေဟာေျပာပဲြ က်င္းပနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ေဟာေျပာပဲြအခမ္းအနား တစ္ခုလံုးအတြက္ ကိုေနဝင္းသည္ အစြမ္းကုန္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
ျဖဴးၿမဳိ႕စာေပေဟာေျပာပဲြကို ရုပ္ရွင္ရံုတြင္ က်င္းပအျပီး ည ၂ နာရီေက်ာ္ခန္႔တြင္ စာေရးသူမ်ားနွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေနြးပဲြ (စကားဝိုင္း) တစ္ခု ဆက္လက္ျပဳလုပ္လိုသျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔က လူစုျပီး ေစာင့္ေနခဲ့ၾက၏။ စာဆိုေတာ္ေန့ စာေပေဟာေျပာပဲြက်င္းပေရး ေကာ္မတီဝင္တခ်ဳိ႕က “ေဆြးေနြးပဲြ”ကို ခြင့္မျပဳခ်င္ၾက။ သုိ႔ေသာ္ ကိုေနဝင္း၏ စီစဥ္ေပးမႈေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ လူ ၂ဝ ခန္႔ စာေရးဆရာမ်ားတည္းခိုရာ ျဖဴးၿမဳိ႕စာတိုက္သုိ႔ ေရာက္လာခဲ့ၾက၏။ စာေရးဆရာမ်ားမွာ “ခ်စ္ဦးညို၊ ျမသန္းတင့္၊ ေအာင္သင္း”တုိ႔ ၃ ဦး ျဖစ္ခဲ့ၾက၏။
က်ေနာ္တုိ႔က ၾကိုတင္ဖတ္ရႈထား တိုင္ပင္ထားၾကျပီးမွ ထိုစာေရးဆရာမ်ားကို ေလးစားသမႈနွင့္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးခဲ့ၾကသည္မွန္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး၏ အေျခခံသေဘာထားမွာ “စာေရးဆရာမ်ားကို ေစာဒက”ျပဳဖုိ႔ကိုသာ အေျခခံခဲ့ၾကသည္ကို ေနာင္အခါ ဝန္ခံလာခဲ့ၾကရ၏။
ထိုစဥ္က က်ေနာ္တုိ႔သည္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ “နွင္းေကသရာခ်စ္တဲ့ သူရဲေကာင္း”ဝတၴုကိုလည္းေကာင္း၊ ဆရာျမသန္းတင့္၏ “ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္” ဝတၴဳကိုလည္းေကာင္း၊ ဆရာေအာင္သင္း၏ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ပါရိွသည့္ စာေပေဝဖန္ေရး ေဆာင္းပါးမ်ားကိုလည္းေကာင္း ေမးခြန္းမ်ားေမးျပီး ေဝဖန္ခဲ့ၾက၏။ မွတ္မွတ္ရရ၊ ထိုညက ဆရာေအာင္သင္းနွင့္က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေနြးပဲြ အဆင္မေျပခ်င္ၾကပါ။ ဆရာက ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ငုတ္တုတ္ ထထိုင္သည္အထိ၊ စားပဲြကို လက္သီးျဖင့္ မသိမသာထုသည္အထိ၊ “ခင္ဗ်ားတုိ႔ေမးတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးေတြ က်ေနာ့္တပည့္ေတြ ေမးခဲ့တာၾကာျပီ”ဆိုျပီး မေက်မလည္ျဖစ္သည္အထိ က်ေနာ္တုိ႔နွင့္ ဆရာေအာင္သင္း နားလည္မႈ လဲြခဲ့ၾကရ၏။
အမွန္စစ္စစ္ က်ေနာ္တုိ႔ကိုယ္တိုင္က “ေဝဖန္ေရး”နည္းနာမ်ားကို စနစ္တက် နားလည္ထားခဲ့ၾကသူမ်ား မဟုတ္ခဲ့ၾကပါ။ စာေရးသူမ်ားနွင့္ ေတြ႔ဆံုခြင့္ရရိွခိ်န္တြင္ စာေရးသူမ်ားကို ဘယ္လိုဘယ္လို ထိုးနွက္လိုက္ရလွ်င္ ေကာင္းမလဲဆိုေသာ မမွန္ကန္သည့္ ေဝဖန္ေရးအခံျဖင့္သာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးခဲ့မိၾက၏။ “ေဝဖန္ေရး၏ ေဝဖန္ေရး”ဆိုသည့္ စကားလံုးဆိုလွ်င္မူ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ ၾကားပင္ မၾကားဖူးခဲ့ၾကေသးပါ။
(၂)
“ေဝဖန္ေရးအလွရွာပံုေတာ္”စာအုပ္ကို ဖတ္ရေသာအခါ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္း ၂ဝ ခန္႔က ဆရာေအာင္သင္းအပါအဝင္ ခ်စ္ဦးညိုနွင့္ျမသန္းတင့္တုိ႔အေပၚ ေဝဖန္ခဲ့ပံုအမွားမ်ားအတြက္ ပို၍ ေနာင္တ ရေနခဲ့မိ၏။ ယင္;စာအုပ္တြင္ပါရိွသည့္ ေအာင္သင္း၊ ေမာင္စြမ္းရည္တုိ႔နွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမ်ားက က်ေနာ့္ေနာင္တမ်ားကို ထပ္ကာထပ္ကာ ပိုမို ေနာင္တ ရေစ၏။ ထိုဆရာသမားမ်ား၏ “ျမန္မာစာေပအေပၚထားရိွသည့္ ေစတနာေတာ္”မ်ားသည္ အေရာင္အဝါ ေတာက္ပလြန္းလွပါသည္။
က်ေနာ္တုိ႔က ထိုဆရာမ်ား၏ ေစတနာကို ေဘးခိ်တ္ျပီး က်ေနာ္တုိ႔အေသကိုင္စဲြထားသည့္ လူတန္းစားသမိုင္းအျမင္၊ လူတန္းစားတိုက္ပဲြနည္းနာ၊ လူတန္းစားဘက္လိုက္မႈ အေျခခံေပၚတြင္ရပ္တည္ကာ၊ ဆိုရွယ္လစ္သရုပ္မွန္ဝါဒတစ္ခုတည္းကိုသာ အေသဆုပ္ကိုင္ျပီး၊ စာေရးဆရာမ်ားကို စဲြခ်က္တင္ဖုိ႔ကိုသာ အားသန္ခဲ့ၾက၏။ ဒီၾကားထဲ æ ဆရာေအာင္သင္းက “က်ေနာ္ æ အေၾကာင္းအရာကို မေျပာဘူး၊ အတတ္ပညာကိစၥကိုပဲ ေျပာမယ္”ဆိုျပီး တင္းလိုက္သည့္အခါ “အေၾကာင္းအရာက အဓိက အတတ္ပညာက သာမည”၊ “အေၾကာင္းအရာက အတတ္ပညာကို ျပ႒ာန္းသည္”ဆိုျပီး က်ေနာ္တုိ႔၏ အသိတရားမ်ား ေျခာက္သေယာင္းေနမႈမ်ားမွာ ပိုမိုေျခာက္သေယာင္းသြားၾကကာ ဆရာေအာင္သင္းကို မေက်နပ္ခဲ့ၾက။
“ေဝဖန္ေရးအလွရွာပံုေတာ္”စာအုပ္တြင္ ဆရာေအာင္သင္းနွင့္ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္တုိ႔နွစ္ဦး၏ အေျခခံအျမင္မ်ားမွာ မတူၾကပါ။ ဒါက အခုမွမဟုတ္၊ ယခင္ကတည္းက မတူခဲ့ၾကပါ။ ဆရာၾကည္မင္း၊ ဆရာေမာင္ခိုင္လတ္(ေမာ္ကြ်န္း)နွင့္ ဆရာျမင့္သန္းတုိ႔သည္မူ ၁၉၈၈ ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္း ပိုမိုေရွ့တန္းေရာက္သည့္ ေဝဖန္ေရးဆရာမ်ားျဖစ္ၾကျပီး၊ “အတတ္ပညာဆန္းသစ္ေရး”ကာလအတြင္း စာေပေဝဖန္ေရးဆရာမ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားလာၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ “ေမာ္ဒန္စာေပ၊ ေမာ္ဒန္လြန္စာေပ၊ ပဥၥလက္သရုပ္မွန္စာေပ”အစရိွသည့္ စာေပလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ယင္းေဝဖန္ေရးဆရာမ်ားေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔အဖုိ႔ ပိုမိုနားလည္ သေဘာေပါက္ေစရပါသည္။ ေဝဖန္ေရးဆရာမ်ား၏ ေစတနာကိုလည္း ပိုမိုေလးနက္လာေစရပါသည္။
(၃)
ေဝဖန္ေရးအလွရွာပံုေတာ္ စာအုပ္ကိုဖတ္လွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔သည္ က်ေနာ္တုိ႔ဖတ္ရႈခဲ့ျပီးေသာစာအုပ္မ်ားကို ျပန္လည္ဖတ္ရႈခ်င္စိတ္ ေပၚလာရ၏။ ေဝဖန္ေရးဆရာမ်ားစြန္႔ၾကဲလိုက္သည့္ ေပတံမ်ားကိုကိုင္ကာ၊ မဖတ္ရႈရေသးသည့္ စာအုပ္မ်ားကို အပူတျပင္း ဖတ္ရႈဖုိ႔ စိတ္ထက္သန္လာၾကရ၏။ မိမိတြင္ ယခင္က ရိွေနခဲ့သည့္ စံေဟာင္မ်ားကိုပယ္ကာ၊ စံသစ္စံေကာင္းမ်ားကို ကိုင္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာရ၏။ ေခတ္မ်ားစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲဆဲြကိုင္ရန္ ဝန္မေလးၾကေတာ့ပါ။ ထိုမွတဆင့္ မိမိဘဝကို မိမိ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖုိ႔ရာ ပိုမိုရဲရင့္လာၾကရ၏။
ေဝဖန္ေရးဆိုသည္မွာ စာေပေလာကတြင္သာမဟုတ္၊ ေလာကအားလံုး၏ အသက္ဝိညာဥ္တမွ် ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ လြန္အံ့မထင္ဟု က်ေနာ္ယူမိေပသည္။ ။
{ဧျပီ ၂၅၊ ၂ဝဝ၃ ရက္ေန႔က ဧရာ၀တီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲျပီးျဖစ္သည္}
.
.
0 comments :
Post a Comment