အရူးစကား

Wednesday, June 27, 2012

~


သေရာ္စာ

စိုးမင္း ေရးသားသည္)


“ခ်စ္ေစလို ခံတြင္းလက္ေလးသစ္၊ မုန္းေစလို ခံတြင္းလက္ေလးသစ္” လို႔ ဆိုၾကသဗ်။ လူဆိုတာ သူမ်ားက ကိုယ္႔အေပၚ ခ်စ္ေအာင္ ခင္ေအာင္ ေျပာေတာ႔လည္း ေဟာဒီပါးစပ္ႀကီးပဲ။ မုန္းေအာင္ နာေအာင္ ေျပာျပန္ေတာ႔လည္း အဲဒီပါးစပ္ႀကီးပါပဲခင္ဗ်ာ။ ေျပာမိတဲ႔စကားတစ္ခြန္းတည္းမွာကိုပဲ အခ်ိန္္အခါ ေနရာေဒသ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါအလိုက္ ခ်စ္တဲ႔သူကခ်စ္၊ မုန္းတဲ႔သူကမုန္း၊ ဘယ္႔ႏွယ္မွ မေနတဲ႔သူလည္း ရွိေပလိမ္႔ဦးမယ္။ ဆိတ္ဆိတ္ေန ေထာင္တန္ ဆိုေတာ႔ ဘာမွ မေျပာပဲ ပါးစပ္ႀကီးပိတ္လို႔ ေရငုံေနႏိုင္ရင္ေတာ႔ အေကာင္းဆုံးေပါ႔ဗ်ာ။ မေနႏိုင္လို႔ ေျပာမိၿပီဆိုရင္ေတာ႔ မေနာကံကေန ၀ဇီကံကိုေျမာက္သြားေရာ။ ကိုယ္႔ရဲ႕ ၀ဇီကံဟာ တဘက္သား ေသာတနားကေန ေယာနိေသာမနသီကာယ မျဖစ္တဲ႔အခါ ကာယကံေျမာက္လာေစဖို႔က သိပ္မခက္ေတာ႔ဘူး။ စိတ္လိုက္ရင္ မာန္ပါလာတယ္ လို႔ ဆိုၾကတာကိုး။ စကားစကား ေျပာပါမ်ားလို႔ စကားထဲက ဇာတိျပလာတဲ႔အခါက်ေတာ႔လည္း ကိုယ္႔ေအာက္ဖဲႀကီး လူသိကုန္လို႔ “မႈိခ်ဥ္လိုဟိတ္ႀကီး နဲ႔ ဇီးျဖဴသီးသနပ္ပါလားကြယ္ရို႕။” ဆိုၿပီး ကိုယ္အဖိုးမတန္တာ အထုပ္ေျဖျပသလို ရွိပါလိမ္႔မယ္။ ဘယ္သူ႔မ်ား ေစာင္းေျပာေနပါလိမ္႔လို႔ သံသယေတြ မ၀င္နဲ႔ေနာ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ဆုံးမေနတာပါဗ်။

ေတာေျပာေတာင္ေျပာ စကားေရာေဖာေရာနဲ႔ ၿမဳိ႕ေမတၱာခံယူေနလိုက္တာ။ သိေဟာင္းကၽြမ္းေဟာင္းမ်ားကေတာင္ မေနနိုင္လို႔ “အသက္လည္း ႀကီးပါၿပီ။ အေနွာင္႔အသြားမလြတ္တဲ႔ အေျပာေတြ ေလွ်ာ႔ပါဦး။” လို႔ သတိေပးရ။ အင္တာနက္နဲ႔ မပတ္သက္တဲ႔ ေမြးသမိခင္ကလည္း လူေျပာသူေျပာမ်ားေတာ႔ စိတ္ေတြပူၿပီး “အဲဒါေတြ မေရးပါနဲ႔ေတာ႔။” လို႔ လွမ္းၿပီး တားရဆီးရ။ ေစ်းလယ္ေခါင္ကအရူး ပါးစပ္ဆိုင္းကေလးနဲ႔ကေနသလို ကေလးေတြျပဳံ၊ ေခြးေတြအုံဆို ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ေတာ႔ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ေလာက္ စိတ္ႀကီး၀င္ေနမိတာပ။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ႔ ခုေလာက္ရွိ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ လူမုန္းမ်ားေနၿပီလဲဆိုတာ မခန္႔မွန္းတတ္ေတာ႔ဘူး။ ပေ၀သဏီကတည္းက ျပည့္ေနတဲ႔ မိတ္ ၅၀၀၀ ဟာ ေတာ္ၾကာရင္း ေလ်ာ႔သြားလို႔ ထပ္ေဆာင္းလိုက္ရရင္းဆိုေတာ႔ ငယ္စာရင္း ဖ်က္သြားတဲ႔သူေတြလည္း နည္းေတာ႔ မနည္းေလာက္ဘူး လို႔ ရိပ္မိပါတယ္။ အဲဒီေဖ႔စ္ဘုတ္ႀကီးကလည္း တိုေရရွားေရ ရွိလိုက္ပုံမ်ားနွယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတာင္ ကန္႔သတ္ထားရတယ္လို႔။ တကယ္ဆို မိတ္ ၅၀၀၀ ခြင္႔ျပဳရင္ ရန္ ၅၀၀၀ လည္း ခြင္႔ျပဳသင္႔တာေပါ႔။ လူဆိုတာ ဘယ္ေသာအခါမွ မိတ္ေဆြခ်ည့္ပဲ မရွိနိုင္ဘူးဆိုတာ မသိဘူးလား။ ကိုယ္႔အတြက္ကေတာ႔ မိတ္ ၅၀၀၀၊ ရန္ ၅၀၀၀ ထက္ မေလာက္မငွျဖစ္စရာ ပရိသတ္လူထုႀကီး ရွိေသးသဗ်။ ေသာက္ညင္ကပ္သူမ်ားဆိုၿပီး စာရင္းျပဳစု ဆႏၵမဲေကာက္ခံရင္ အိုဘားမားႀကီးကိုေတာင္ အႏိုင္ရဦးမလား မသိ။ သူမ်ားအျမင္ကပ္ခ်င္စဖြယ္ ေျပာတတ္ဆိုတတ္တာဟာ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၀ါသနာဘာဂီ ဆက္တိုင္းမီလာတာေလ။ သည္ကေန႔ဖဲနိုင္ထားရင္ ေနာက္တေန႔ အ၀တ္သစ္အစားသစ္ေတြနဲ႔ ရႈံးတဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြေရွ႕ မျမင္ျမင္ေအာင္ျပၿပီး “အဲဒါ ဖဲႏိုင္တဲ႔ ပိုက္ဆံနဲ႔ ၀ယ္ထားတာ။” လို႔ ေခါင္းကေလးတေမာ႔ေမာ႔ ေျပာတတ္တယ္။ “ဒီပလက္တီနမ္ဆြဲႀကိဳးက ဒယ္ဒီေပးထားတာ။” လို႔ ၾကြားစရာ မရွိေပမယ္႔ ဘာေလးလုပ္လုပ္ လူေျပာစရာျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ကိုယ္ကပဲဦးေအာင္ “အတင္းေျပာတဲ႔ သူေတြကလည္း မနည္းဘူး။ ကဲ..။” လို႔ ျပဳံးၿဖဲၿဖဲနဲ႔ မေက်နပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္တတ္ေသးတယ္။ နည္းနည္းပါးပါးမ်ား ေျမွာက္ပင္႔မေပးလိုက္နဲ႔။ “ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ကိုယ္႔ဘာကိုယ္လည္းသိတယ္။ သူမ်ားေတြလည္း ေျပာတယ္ေလ။” လို႔ ေမတၱာပ်က္ေအာင္လည္း ေျပာတတ္ပ။

ခုေတာ႔ ဟိုလူေျပာ သည္လူေျပာနဲ႔မို႔ စိတ္ေတြေလွ်ာ႔ၿပီး ေျပာမွားဆိုမွားရွိသမွ် လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၱာမိပါ လို႔ ေတာင္းပန္ရန္အလို႔ငွာ ႏႈတ္ကၽြံသမႈ အစုစုတို႔ကို အႏုလုံ ပဋိလုံ ျခဳံငုံၾကည့္တယ္ဗ်။ ငါေျပာသမွ် အမွန္ေတြခ်ည့္ပဲ လို႔လည္း ငါတေကာေကာ မေကာလိုပါဘူး။ ဟုတ္ေတာ႔ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒါေပမယ္႔ မေျပာသင္႔ဘူးေပါ႔ ဆိုတာလည္း လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပသိ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူ၊ တစ္သင္းတစ္ဖြဲ႔ေသာ အစုအေ၀းတို႔ကို တိုက္ခိုက္ခ်ဳိးဖဲ႔ ထိခိုက္ပုတ္ခတ္ၿပီးေျပာဖို႔ရာေတာ႔ ဘယ္တုန္းကမွ မရည္ရြယ္ပါဘူးခင္ဗ်။ အမွတ္မထင္ အေနွာင္႔အသြားမလြတ္တာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ကေလးစကား အရူးစကား၊ မွန္ခ်င္လည္းမွန္၊ မွားခ်င္လည္းမွားပါလိမ္႔မယ္။ ေဘြယူလို႔ ရမွာေတာ႔ ဟုတ္ေလာက္ဘူးရယ္ေနာ႔။ ရူးသလို ေပါသလိုနဲ႔ ေလွ်ာခ်ေလတယ္ေတာ႔ မထင္ပါနဲ႔။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ သည္လိုလူ သည္လိုစကားမ်ဳိးဆိုတာ ဘယ္ေခတ္မွာမဆို ရွိခဲ႔တယ္။ ရွိဖို႔လည္း လိုတယ္ လို႔ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

ရွိတ္စပီးယားရဲ႕ ျပဇာတ္ေတြထဲမွာျဖစ္ျဖစ္၊ လီယိုေတာ္စတြဳိင္းရဲ႕ ၀တၳဳေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းပါးခစား မူးမတ္မ်ားအလယ္မွာ အရူးေတာ္ႀကီးလို႔ေခၚတဲ႔ အဆီအေငၚမတည့္မႈေတြကို ရယ္ကာေမာကာ ေသာကာေထ႔ကာနဲ႔ ေရႊနားေတာ္သြင္းေပးရတဲ႔သူေတြ ရွိတယ္လို႔ ဖတ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။ အဂၤလိပ္လိုဆိုရင္ေတာ႔ Clown လို႔ေခၚမလားမသိဘူး။ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ က်ပ္မျပည့္တျပည့္မို႔ ထင္ရာေျပာပါေပတယ္ လို႔ ေျပာသမွ်ဆိုသမွ်တို႔ကို ခြင္႔လႊတ္ရယ္ေမာၿပီး အျပစ္ေတာ္ယူေလ႔မရွိပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း အရူးေတာ္ႀကီးမ်ားဟာ ငါ႔ဖမ္းလို႔ မရဘူးကြဆိုၿပီး အလကားေန သူမ်ားလိုက္ရႈိ႕ေန၊ ေညွာ္ေနတဲ႔သူေတြေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ကမွ အေျပာအဆို ပိုၿပီးသတိထား ဂရုတစိုက္ရွိၾကပါတယ္။ ေျပာခ်င္တဲ႔စကားမ်ဳိးကိုလည္း ဘယ္ေသာအခါမွ လူသာမာန္ေတြလို တိုက္ရိုက္ ဒဲ႔မေျပာဘူး။ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္သာ ေတြးယူေစပါသတဲ႔။ “အဂၤါနံနဲ႔စတဲ႔ နံမယ္ေလးလုံးအဆိုေတာ္ကေလးဟာ ဗုဒၶဟူးနံနဲ႔စတဲ႔ မင္းသမီးကေလးရဲ႕ စေနနံႏွစ္ဘက္ (နားထင္) ကို ေမႊးေမႊးေပးပါသတဲ႔” ဆိုတာမ်ဳိး ေစာင္းေျပာေျမာင္းေျပာ အတင္းအဖ်င္းေတာ႔ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ ကိုယ္႔ဆဲသြားလို႔ေတာင္ ဆဲမွန္းမသိပဲ ၿပဳံးတုံးတုံးျဖစ္က်န္ေစတဲ႔ အေျပာမ်ုိဳးကို ေနာက္ေတာ႔မွ “ေအာင္မယ္ ဒင္းကမ်ား ငါ႔ကို..။” ဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ေျပာတတ္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင္႔ေတာ႔ သဘင္သည္ေတြ ျဖစ္တတ္ၿပီး ျပင္သစ္မွာဆိုရင္ေတာ႔ Molière လို ျပဇာတ္ဆရာမ်ဳိးပါ။

ျမန္မာရာဇ၀င္ထဲမွာလည္း အဲလိုအားက်ေလာက္စရာ ပုဂၢဳိလ္ေတြ မရွိခဲ႔ဘူးလားဆိုရင္ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦးကို နမူနာျပပါမယ္။ “ဟဲ႔ ေပၚဦး။ သူ႔ခ်ည့္သာေလာ။” လို႔ ေမးရင္လည္း “ဆားႏွင္႔ပါဘုရား။” လို႔ သတိမခၽြတ္ မွတ္မွတ္သားသားရွိတယ္။ ရွင္ဘုရင္ စိတ္ဆိုးသြားရင္လည္း ေနာက္တေန႔မနက္ အိမ္ေတာ္တံခါး၀ကေန ကိုယ္ေတာ္ေတာထြက္ရင္ အဆင္သင္႔လိုက္မလို႔ ဆိုၿပီး ရယ္ေအာင္ေမာေအာင္ ျပန္ေခ်ာ႔တတ္တယ္။ ရွင္ဘုရင္လုပ္သူက ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ေတြဆီက လယ္ယာေျမေတြ မတရားသိမ္းယူမိတဲ႔အခါ သူကိုယ္တိုင္ ခုံဖြဲ႔လို႔ “အမရပူရ နန္းညဳိျမ၀ယ္ မ်ားလွေျခြေရြ စံပါယ္ေနသူ လူေမႊႀကီးထိပ္တင္၀ိုင္း သိေစရန္” လို႔ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး တရားရုံးဆင္႔ဆိုစာပို႔ေပးေလတယ္။ ဘိုးေတာ္မင္းတရားႀကီး ကိုယ္တိုင္က “ေပၚဦးစကားမ်ား ေဘြယူလို႔ဟယ္..။” ဆို ေဘးမဲ႔ေပးေတာ္မူထားရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဦးေပၚဦး တြန္းလိုက္ ခၽြန္လိုက္လို႔ ဘယ္အမတ္ေတာ႔ျဖင္႔ ဒုကၡေရာက္သြားရေလတယ္ လို႔ တစ္ေယာက္ေတာင္ မၾကားဖူးခဲ႔ပါဘူး။ (သူမ်ားေတြကသာ သူ႔ကို ခၽြန္ၾကတြန္းၾကတာ)။ ေအာင္မယ္ သူ႔ကိုယ္သူမ်ား အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦးနဲ႔ႏႈိင္းလို႔ မတန္မရာ လို႔ဆိုရင္ မဟုတ္ရေပါင္ဗ်ာ။ က်ဳပ္က အရူးေနရာကပဲ ေနပါ႔မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔သာ ရွင္ဘုရင္ လုပ္ေတာ္မူၾကပါ။ ေျပာသမွ်ဆိုသမွ် သည္းခံခြင္႔လႊတ္ေပးတယ္ဆိုရင္ ၿပီးတာပဲ။ အရူးစကား အႏွမ္းစကားဆိုတာ ဟုတ္တာေတြလည္း ပါခ်င္ပါေပလိမ္႔မယ္။ မဟုတ္တာေတြလည္း ရွိတဲ႔အခါရွိမယ္။ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ သိဖို႔ၾကားဖို႔ေတာ႔ ေကာင္းပါတယ္။ ေပၚကုန္တယ္ထင္ရင္လည္း လုံေအာင္ျပင္ထိုင္လိုက္ဖို႔သာ ရွိတာပဲ။ အရူးနဲ႔ဘက္ ရန္ျဖစ္၊ အရူးစကား ေဘြယူေနရင္ေတာ႔ လူႀကီးသိကၡာက်ရုံပဲ ရွိေတာ႔မေပါ႔။

ဒီကလည္း အရူး အရူးနဲ႔ အိမ္ဦးခ်ီးပါ မျပဳတတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔ေနရာကိုယ္ သိပါတယ္။ အလုပ္ထဲမွာလည္း အခုလို က်ပ္မျပည့္တဲ႔စကားေတြေျပာဆိုၿပီး ေပါက္ပန္းေစ်း ထင္ရာစိုင္းေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ႔မလဲ။ အတည္အတံ႔ ေျပာရတဲ႔ေနရာက်ေတာ႔လည္း ရုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ မုန္႔တီစားရတာေပါ႔။ ကိုယ္႔အရာ မဟုတ္တဲ႔ ေနရာမ်ားက်ေတာ႔လည္း ဘာသိဘာသာေနရတာေပါ႔။ ဘူတန္က ျပန္လာကာစတုန္းက အဲဒီမွာ အလုပ္လုပ္တဲ႔ ျမန္မာဆရာ၀န္ေတြအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးခ်င္လို႔ ဘီဘီစီက ဖုန္းနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးခြင္႔ ေတာင္းဖူးတယ္ခင္ဗ်။ ဒါမ်ဳိးက် ဒီက အရူးပါးက ေရွာင္ရတာေပါ႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို အဲဒီေနရာကေန မီဒီယာေတြ အလယ္မွာ ေျပာေရးဆိုခြင္႔ ဘယ္သူက ေပးထားလို႔တုန္း။ ေဖ႔စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေရးခ်င္တာေတြ ေရးတာက ပုဂၢလိက အေတြးအျမင္ေလ။ ကိုယ္ကလြဲရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကိုယ္စားမျပဳဘူး။ ကိုယ္႔အျပင္ ကိုယ္႔မိသားစုရဲ႕သေဘာထားကို တင္ျပခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ အနည္းဆုံးေတာ႔ မိန္းမခြင္႔ျပဳခ်က္ လိုလာၿပီဗ်။ မိသားစု၀င္တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ သူ႔ကိုယ္ပိုင္သေဘာထားနဲ႔သူ ရွိရမွာေပါ႔။ “ဟင္႔အင္း ဟင္႔အင္း။ ဒါမ်ဳိးေတာ႔ လုပ္ရဲဘူး။ ေၾကာက္တယ္။ အိမ္ေရာက္ရင္ မိန္းမအရိုက္ခံရမွာ။” ဆိုတာမ်ဳိး တျခားလူရဲ႕စိတ္ကို ကိုယ္က အသိဆုံးျဖစ္ေပမယ္႔ သူ႔ကိုယ္စားကိုယ္က ေျပာခ်င္တယ္ဆိုရင္ သူ႔သေဘာတူခြင္႔ျပဳခ်က္အရသာ ျဖစ္သင္႔တယ္။ (မိန္းမေၾကာက္တယ္ဆိုတဲ႔သူေတြထက္ကို ပိုေၾကာက္ေနရပုံပဲ)။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ကိုယ္က အရူးအႏွမ္းပီပီ အရူးစကားကိုပဲ ေျပာပါတယ္။ အရူးပါးစပ္က နတ္စကားထြက္ရေအာင္ ကိုယ္ေတာ္ေလး ေကာက္ထားတဲ႔သူမွ မဟုတ္တာ။

အရူးက အရူးေနရာမွာ ေနေပမယ္႔ အေကာင္းေတြက အေကာင္းေနရာမွာ မေနပဲ အရူးေနရာ လာလာလုၾကတဲ႔အခါမွာ အရူးလည္း စိတ္ညစ္မိပါတယ္။ အရူးစကားထဲမွာ ပုဂၢဳိလ္ေရး ပါခဲပါတယ္။ အဆီအေငၚမတည့္တဲ႔ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္က အဓိကပါ။ အေကာင္းႀကီးေတြကေတာ႔ ပုဂၢဳိလ္ေရးတိုက္ခိုက္လုိမႈနဲ႔ သတင္းစာေတြမွာ အရူးပါးစပ္ကေတာင္ မထြက္ရဲတဲ႔စကားမ်ဳိးေတြကို ၿမိန္ေရရွက္ေရ ေျပာေနတာ အံ႔ၾသဘနန္းၾကားလိုက္မိပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးက်ေတာ႔ အဲဒီလူေတြကို “မုန္းလြန္းလို႔ ခ်ီးနဲ႔ငုံေထြးဖို႔ ႀကဳိးစားေနပါလား” လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ သူမ်ားကို မေထြးခင္ အဲသဟာႀကီးေတြကို ကိုယ္က အရင္ ငုံလိုက္ရတယ္ လို႔ ဘာလို႔မ်ား မေတြးမိၾကပါလိမ္႔။ ဒီစကားမ်ဳိးကို အရူးပါးစပ္ကေျပာရင္ေတာ႔ “သည္အေကာင္ ရူးေနလို႔ပဲ” လို႔ လူတိုင္း နားလည္မွာျဖစ္ေပမယ္႔ နိုင္ငံေတာ္ကို၊ ၀န္ႀကီးဌာနကို ကိုယ္စားျပဳတဲ႔ အႀကီးအကဲႀကီးမ်ားက ဂ်ာနယ္သတင္းေထာက္ေတြကို ကြမ္းစကား၊ လက္ဘက္စကား မဟုတ္ပဲ တရား၀င္ေျဖၾကားေျပာဆိုေနတာ အံ႔ၾသလို႔ မဆုံးပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင္႔ ေျပာရရင္ေတာ႔ တခါတုန္းက ျပည္ပသံတမန္ႀကီးတစ္ဦးဟာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတစ္ခုမွာ “ညႀကီးမင္းႀကီး ျခံထဲေရကူး၀င္တာဟာ သူခ်ိန္းထားတဲ႔ ရည္းစားမို႔လို႔ ျဖစ္မွာေပါ႔။” လို႔ လက္လြတ္စပယ္ ေျဖသြားဖူးပါတယ္။ (ခပ္ေ၀းေ၀းက ဥပမာပဲ ျပန္ေကာက္တာေပါ႔ေနာ္။ သားသားေၾကာက္ေၾကာက္)။ သံတမန္ဆိုတာ တိုင္းျပည္ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ တိုင္းျပည္က သူ႔ကို ကိုယ္စားမျပဳပါဘူး။ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု အျခင္းအရာတစ္ခုကို တိုင္းျပည္ရဲ႕ သေဘာထားရပ္တည္ခ်က္ မပါပဲ သူ႔ရဲ႕ပုဂၢလိက အျမင္ကို တင္ျပခြင္႔ မရွိပါဘူး။ ဒီ႔ထက္ဆိုးတဲ႔အျဖစ္ကေတာ႔ သူနစ္နာေစလိုလို႔ ေျပာလိုက္တဲ႔စကားဟာ ဘယ္သူ႔သိကၡာကို ထိခိုက္နစ္နာေစတယ္ ဆိုတာကို နည္းနည္းေလးမွ ေတြးမိပုံမေပၚပါဘူး။ နင္တု႔ိနိုင္ငံမွာ ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြ ဒီေနရာမ်ဳိးထားသကိုးလို႔ အထင္ခံရရင္ သူ႔အစား အရူးေတာင္ ရွက္လြန္းလို႔ လဲေသခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္နွစ္ျပားမတန္ မဲ႔ကာရြဲ႕ကာေျပာေနသူက နိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးႏွီးေႏွာေနသူေတြနဲ႔ သူ႔လိုမ်ဳိး ဓါတ္ပုံတြဲရိုက္ခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ေတာင္ မဒမ္တူးေဆာ႔မွာပဲ ရမယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ဘာမွ မေျပာပဲေနတာကမွ “သူ မေျပာခ်င္လို႔ေနမွာေပါ႔” လို႔ ထင္ရုံအျပင္ သိကၡာမက်ဘူးေလ။

တခ်ဳိ႕တေလက်ေတာ႔ အရူးက ဥာဏ္မမီတာလား။ သူတို႔က ဥာဏ္မမီတာလားေတာင္ မသိေတာ႔ဘူး။ ဘာေျပာေနမွန္းမသိပဲ သူတို႔ထင္တာ ေျပာခ်င္တာေတြကို အထအနေကာက္ၿပီး စြတ္ရြတ္ေျပာသြားၾကပါတယ္။ ျပန္ရွင္းျပလည္း မရ။ “အို ဘာမွ လာေျပာမေနနဲ႔။ ဒါဟာ ဒါပဲ။ ဒီလိုပဲ။ ဒီအတိုင္းပဲ။” လို႔ ဆြဲခ်ေရာ၊ သက္ေသေရာ၊ တရားသူႀကီးေရာ၊ ဂ်ဴရီပါ သူတစ္ေယာက္တည္းလုပ္ၿပီး ကိုယ္႔ကိုေတာ႔ စီရင္ခ်က္ပါခ်ၿပီးသား တရားခံေနရာမွာထားပါတယ္။ (ကြက္စိပ္မ်ား ေဟာသလားမွတ္ရတယ္)။ ငယ္ငယ္တုန္းက သမိုင္းဆရာမတစ္ေယာက္ဟာ အတန္းထဲမွာ သူက သမိန္ေပါသြပ္ကာတြန္းေတြကို အားႀကီးမုန္းတာပဲ လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ သမိန္ဆိုတာ မြန္သူရဲေကာင္းေတြကို ေပးတဲ႔နံမယ္။ အဲဒါကို ေပါသြပ္ လို႔တပ္ၿပီး ကာတြန္းဆြဲေတာ႔ မြန္ရာဇ၀င္ထဲက သူရဲေကာင္းေတြကို ေသးသိမ္ေစတယ္။ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္မႈကို ၿပဳိကြဲေစတယ္ တဲ႔။ ျမတ္စြာဘုရား ပုဒ္မႀကီးေတြက ႀကီးခ်က္ႏွယ္။ “တီခ်ယ္ ဘယ္ႏွစ္အုပ္ ဖတ္ဖူးသတုန္း” လို႔ေမးေတာ႔ “အျမင္ကပ္လို႔ ဖတ္ကို မဖတ္တာ” လို႔ဆိုတယ္။ ေအာင္မယ္ေလး ရယ္ခ်င္လိုက္တာ ဖတ္ဖတ္ေမာ၊ ရင္ဘတ္ေနာက္ကေက်ာပဲ။ ကိုယ္ေတြျဖင္႔ “ဘူးတြားဟားဟား” တို႔၊ “ရယ္ရတယ္ေတာ႔ ၿဗဲ” တို႔၊ “ေသၿပီဆရာ တိန္” တို႔၊ “ေမြးေမေလ႔” တို႔ကို စြဲလန္းလြန္းလို႔။ သမိန္ေပါသြပ္တင္မကပါဘူး။ ရွင္ဂြမ္းဂြိ၊ ဒယ္ဒီဦးအာလူး၊ အာတာလြတ္ၿမဳိ႔စားႀကီး ကိုိကိုထင္ရာစိုင္း၊ ေဆးဆရာဦးတုတ္ႀကီး၊ အလကားေက်ာ္စြာ၊ ကိုေပတရာ၊ ေညာင္ရမ္းဂြတိုပါမက်န္၊ ေဆြမ်ဳိးရင္းခ်ာေတြလိုကို မွတ္မိေနတာ။ သူကေတာ႔ သမိန္ေပါသြပ္ ေလးလုံးဖတ္ၿပီး မုန္းတယ္ မုန္းတယ္ မုန္းတယ္ အေျမွာက္တစ္သိန္းနဲ႔ ရပ္သြားေတာ႔ ဦး၀ဏၰေပးတဲ႔အရသာေတြကို ဘယ္မွာ ခံစားတတ္ပါ႔မလဲ။

အရပ္ထဲမွာ ေျပာေလ႔ရွိၾကတာကေတာ႔ အရူးဆယ္ခြန္းေျပာ တစ္ခြန္းမွန္တတ္သတဲ႔။ ဒီကအရူးစကားေတြကေတာ႔ မွားတယ္ မွန္တယ္ကုိယ္႕ဘာသာကိုယ္ပဲ သုံးသပ္ရပါလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္ေျပာတိုင္း အမွန္ခ်ည့္လို႔လည္း မဆိုလိုဘူး။ ဘယ္သူေျပာသမွ်ကိုမွ သစၥာစကားပါလို႔ မယုံေစခ်င္ဘူး။ ကို္ယ္႔ဦးေႏွာက္နဲ႔ကိုယ္ စဥ္းစားရမယ္႔ အရာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခါထခါမွာ (တကယ္ေတာ႔ မၾကာခန ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္) အရူးစကားေၾကာင္႔ ေအာင္႔သီးေအာင္႔သက္ အခံရခက္ေစတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေသြးပုခ်ိ၊ ေသြးပုခ်ိပါ။ “ငါ႔ကိုကလည္း အရူးေျပာမယ္ဆို ေျပာစရာျဖစ္ေပသကိုးကြယ္။” လို႔ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ရယ္ေမာျပဳျပင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ဒီကမာၻေလာကႀကီးမွာ အရူးေလာက္ စာေရးရႀကဳိးနပ္တာ ရွိမယ္ မထင္ပါဘူး။ ကဲ .. သားသား ကမယ္ဗ်။ သားသား ကေတာ႔မယ္။“ဒီတခါေတာ႔ေလ ဒီေကာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္ လို႔ ထင္ပါမည္။ ဒီလိုေတာ႔လည္း ဒီေကာင္ေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါမည္။ စာစီသမား ရယ္၊ လာ ဒီအနား ကြယ္။ ပါရမီကားနဲ႔ တံတားေလးကိုျပန္မယ္…။”(ရြာသာႀကီးေတာ႔ မျပန္ခ်င္ေပါင္။ ေ၀းကလည္း ေ၀းလြန္း၊ လိုင္းကားလည္း မရွိ၊ မီးကမလာ၊ ျခင္ကကိုက္၊ ေရကလည္း ႀကီးေသးတာ။ အရူးစိတ္ညစ္ေအာင္ မလုပ္နဲ႔။ ငိုလိုက္မွာေနာ္ .. ၿဗဲ..)။

ညႊန္း - စိုးမင္း Facebook - www.facebook.com/SoeMin

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved