အထင္ကရ မဟုတ္ေပမယ့္ အလြန္လွပတဲ့ ကမၼေတာင္

Sunday, September 23, 2012

~


စမ္းစမ္းစိမ့္ (မႏာၱလာေျမ) ~

http://shweamyutay.com/images/stories/sept-own-2.jpg 
အမွတ္ ၁ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန စက္႐ံုမ်ား နယ္ေျမ ေက်ာက္ဆည္တြင္းမွာ ရွိေသာ ကမၼေတာင္ေပၚကို တက္ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းေလးကို teen မဂၢဇင္း၏ ကိုယ္ေတြ႕ ခရီးက႑မွာ ေ၀မွ်ခ်င္ပါသည္။
မႏၲေလးတိုင္း ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ သံရြာအုပ္စု၊ ေနာင္ခမ္းရြာ၊ ငေျပာင္ဆည္ေျမႇာက္ဘက္၊ ကမၼေတာင္ ေက်ာက္ဂူေတာရ ေအာင္ေတာ္မူ ဓမၼရိပ္သာ (ေအာင္ေမတၱာ) ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲဓမၼနႏၵသာမိ၏ တရားဓမၼမ်ားကို နာယူ မွတ္ၾကားရင္း ၾကည္ႏူး ခ်မ္းေျမ႕ခဲ့ရသည္ကို မွ်ေ၀ ခံစားေစခ်င္ပါသည္။ စစ္ကိုင္းမွ သီလရွင္ေလး တစ္ပါးႏွင့္ ခင္မင္မႈေၾကာင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေက်ာက္ဂူေတာရ ဓမၼရိပ္သာမွာ ၂၀၀၈ သႀကၤန္တြင္း ကာလတြင္ ၁၀ ရက္ တရားစခန္း ၀င္ခဲ့ပါသည္။

ထိုမွစ၍ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ဆရာေတာ္ မျဖစ္မီ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကိုရင္ဘ၀မွ စ၍ ထူးဆန္းစြာ တရားက်င့္ပံု၊ ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာ၊ ေစတနာႏွင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမ်ားကို နာယူမႈေတြကို ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ ခရီးထြက္လာမႈ အေပၚ ေက်နပ္အားရမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

စခန္းၿပီး ျပန္မည္ျပဳလွ်င္ အရင္ ကမၼေတာင္ တက္ခ့ဲဖူးေသာ နယ္ခံလူေတြ က “ေတာင္တက္သြားပါလား”ဟုဆို၍ “ဘယ္ေတာင္လဲ” “ဟိုေတာင္ပဲ”ဆို ၿပီး လက္ညိႇဳး ထိုးျပလိုက္ရာ ျမင္လိုက္ရသည့္ ေတာင္ကိုၾကည့္ၿပီး “အမေလး”ဟု လန္႔ေတာင္ သြားမိပါသည္။ ေတာင္ေျခရိပ္သာမွ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ ဟိုးအေ၀းႀကီး ေတာင္အထပ္ထပ္ ေက်ာ္ၿပီး အျမင့္ဆံုး ေတာင္ထိပ္ႀကီးမွာ တည္ထားသည့္ ေစတီေလးကို မႈန္ပ်ပ်ျမင္ရေသာေၾကာင့္ တက္ရမွာလန္႔ ေနမိပါသည္။
နယ္ခံ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က “ဒီေလာက္အျမင့္ႀကီး ေတာင္မွာ တစ္ခါ တက္ဖူးရင္ ေနာက္တစ္ေခါက္ တက္ခ်င္စိတ္ေပါက္တယ္” ဆိုေသာ အညႊန္းကို လက္ေတြ႔ စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ တက္ခဲ့ၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္း ေျပာသည့္ အတုိင္း ၂၀၀၈ မွာ တက္ခဲ့ဖူးေသာ ကြၽန္ေတာ္က ၂၀၀၉ သႀကၤန္မွာ စခန္း မ၀င္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယအႀကိမ္ တက္ခ်င္သည့္ စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚလာတာေၾကာင့္ တမင္ သက္သက္ပင္ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ ေက်ာက္ဂူေတာရရိပ္သာ ေက်ာင္းကိုသြားၿပီး ဆရာေလး ေက်ာင္း၌ တစ္ညအိပ္ၿပီး မနက္ေစာေစာ အဖြဲ႕စုၿပီး တက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ သႀကၤန္ အၾကတ္ေန႔ ၈ နာရီခြဲတြင္ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ ထြက္လာခဲ့ရာ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕တြင္းတြင္ ေရကစား မ႑ပ္မ်ားႏွင့္ လမ္းပိတ္ဆို႔ ေန၍ တစ္ဖန္ ေတာင္ႀကီး လမ္းခြဲသြားရာ ဟံျမင့္မိုရ္ ရြာလမ္းဘက္ မွ ေမာင္းတာေၾကာင့္ ၁၀ နာရီေက်ာ္မွ ေက်ာင္းေရာက္ပါသည္။ ေက်ာင္းေရာက္ေရာက္ခ်င္း ခင္မင္သူ ဆရာေလးက ဆရာေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းတိုက္သို႔ လိုက္ပို႔ပါသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေဆာင္၊ ဒုလႅဘ ၀င္သူ ရဟန္းသံဃာ ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေယာဂီမ်ား၊ သီလရွင္၊ လူ၀တ္ေၾကာင္ ရိပ္သာ ၀င္သူမ်ား ေက်ာင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္က တသီးတျခားစီ စီမံထားတာေၾကာင့္ နည္းနည္း လွမ္းပါေသးသည္။ ကမၼေတာင္ေျခက ဆရာေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းႏွင့္ ပိုနီးပါသည္။
ဆရာေတာ္ ဘုရားအားပါလာသည့္မုန္႔ထုပ္ျဖင့္ လွဴဒါန္း ရွိခိုးၿပီး ခင္မင္ သူဓမၼ မိတ္ေဆြမ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ကာ မနက္ျဖန္ေတာင္ တက္မည့္ အဖြဲ႕ကို ရွာ၍ အေဖာ္စုရပါသည္။ မနက္ျဖန္ သႀကၤန္ အတက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးရက္ စခန္းသိမ္း ခါနီးလည္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ တက္မည့္သူ မရွားလွပါ။ သူသူကိုယ္ကိုယ္ ဒီေတာင္ထိပ္ႀကီးကို စမ္းတက္ၾကည့္ခ်င္ၾကသည္။
 မႏွစ္က အတူတက္ခဲ့ဖူး သူ “ကိုမ်ဳိးျမင့္သန္း”က ေတာလမ္းကို ပို၍ မွတ္မိေသာေၾကာင့္ သူပါလိုက္မည္ ဟုဆိုကာ ေနာက္ထပ္ ေယာက္်ားေလး တစ္ေယာက္ လိုက္မည္ဆိုေသာေၾကာင့္ မိန္းကေလး ၇ ေယာက္အဖြဲ႕ႏွင့္ တေပ်ာ္တပါး စီစဥ္ၾကသည္။

ဆရာယိမ္းႏြဲ႕ပါး၏ ခါကာဘိုရာဇီသို႔ တစ္ေခါက္ ဟူေသာ စာအုပ္ထူ ထူႀကီးကို ပူပူေႏြးေႏြး ဖတ္ၿပီးခါစ ျဖစ္၍ စိတ္က ပိုၿပီး တက္ႂကြေနသည္။
ထိုစာအုပ္ႀကီး ဖတ္စဥ္ကလည္း ဆရာတို႔ ခရီးစဥ္မွာ ကိုယ္တိုင္ လိုက္ပါခဲ့ရ သကဲ့သို႔ ခံစားမိရင္း စာအုပ္ေၾကာတြင္ ေမ်ာသြားသည္။
 “ေၾသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ ဒီလို ေလးနက္ေသာ ခံစားမႈရွိသည့္၊ အဓိပၸာယ္ လွပသည့္ ေနရာေတြ ရွိေနပါလားဟု ခံစားရင္း ေရာက္ဖူးခ်င္ခဲ့သည္။
ဆရာမ ေမတၱာဦး၊ ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)တို႔၏ ခရီးသြား ေဆာင္းပါးမ်ား၊ တျခား စာေရးဆရာမ်ား၏ ခရီးစဥ္ အေၾကာင္းေတြ ဖတ္ဖူး၍ ယခု မထင္မရွား ေတာေတာင္ထဲကို သြားရမည္ဆိုေသာ အခါ ႀကီးႀကီးမားမားေနရာ သြားရမည္ကဲ့သုိ႔ စိတ္သြင္း ထားသည္။

မနက္ခင္းေစာေစာ ၂ နာရီထိုးတြင္ ဆရာေလးက တစ္ဖြဲ႔လံုးကို ႏႈိးပါသည္။ ေနပူလွ်င္ လံုး၀သြားလို႔ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေအးေအးလူလူ သြားႏိုင္ရန္ စိတ္ကူးျခင္း ျဖစ္သည္။
မနက္ခင္း အိပ္ရာထ၊ သြားတိုက္၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ အိပ္ရာသိမ္း၊ သနပ္ခါး လိမ္းသူ လိမ္းႏွင့္ အေစာစာ အတြက္ ထမင္းခ်က္၊ ယမ္ယမ္ျပဳတ္သူ ျပဳတ္ႏွင့္ စည္စည္ ကားကားေလး ျဖစ္ေနသည္။
ေရဘူးႏွင့္ ဖိနပ္မပါလွ်င္ ကမၼေတာင္တက္လွ်င္ သိသြားမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာေလးက ေရဘူးေပါင္းမ်ားစြာ တန္းစီ ထည့္ေပးထားသည္။ တစ္ေယာက္ တစ္ဘူးစီ ေဆာင္သြားရန္ လိုသည္။
ကြၽန္မတို႔ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ အခ်ဥ္ေပါင္းထုပ္ လိုရင္းထိမိစြာ သေဘာေပါက္ေအာင္ တရားေဟာျပေကာင္းမႈေၾကာင့္ ရိပ္သာ၀င္သူ ေယာဂီမ်ား၊ ဒုလႅဘ၀င္သူ ရဟန္းသံဃာမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာစြာ တရားဆည္းပူးမ်ား ႀကိဳတင္၀ယ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ အားလံုး ျပင္ဆင္ၿပီး စထြက္ေတာ့ ၄ နာရီထိုးသြားၿပီ။ ရိပ္သာထဲတြင္ ပထမႀကိမ္ ေယာဂီမ်ား တရားထိုင္ေနၾက သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ေတာင္တက္တာမ်ား ဘာဆန္းသလဲ ဆိုလွ်င္ ဆန္းသည္ဟု ေျပာပါရေစ။ ကြၽန္ေတာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာေတာင္သည္ မန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွ ပုပၸားေတာင္၊ ဇြဲကပင္ေတာင္လို နာမည္ မႀကီးလွသလို၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေသာ မႏၲေလးေတာင္၊ ရန္ကင္းေတာင္၊ ေက်ာက္ဆည္ေတာင္တို႔ကဲ့သုိ႔ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္း ေညာင္းတက္ရေသာ ေတာင္မ်ဳိး မဟုတ္ပါေပ။
အ၀တ္အစားေကာင္း သန္႔သန္႔ေလး ၀တ္ၿပီး ေခြၽးမထြက္ဘဲ ျပံဳး႐ံုေလး သ႐ုပ္ေဆာင္ျပရေသာ အလွျပ မင္းသားႏွင့္ ပုဆိုး တိုခ်င္ တိုပါေစ၊ အကႌ်စုတ္ခ်င္ စုတ္ပါေစ၊ ေခြၽးနံ႔ ထြက္၍ သနပ္ခါး ပ်က္ခ်င္ ပ်က္ပါေစ သ႐ုပ္ေဆာင္ ပီျပင္ရန္ အဓိကထားေသာ သဘာ၀ မင္းသားတို႔ ကြာျခားပံုမ်ဳိး ကြာျခားလွပါသည္။ မႏၲေလးေတာင္၊ ရန္ကင္းေတာင္တို႔သည္ ကားလမ္း ေပါက္သည္။
ကားလမ္းမွ မတက္ခ်င္လွ်င္ လမ္းေလွ်ာက္တက္ဦး မလား။ မိုးလံုေလလံု ဘုရားတန္ေဆာင္း အရိပ္ေကာင္းမွ ေလွကားထစ္မ်ားေပၚ နင္းၿပီး လွလွပပ တက္သြား႐ံုသာ။ အေမာ ေျဖစရာ အျဖစ္ အေအးဆိုင္၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ စားေသာက္ အေမာေျဖၿပီး ဆက္လက္တက္သြား ဘုရားဖူး႐ံုသာ။ ယခု ကြၽန္ေတာ္ တက္ခဲ့ဖူးေသာ ကမၼေတာင္သည္ အထင္ကရ မရွိေသးေပ။ ဘုရား ေစာင္းတန္းမရွိပါ။ အရိပ္ေကာင္း သစ္ပင္ႀကီး မရွိပါ။ ကားလမ္းမေပါက္ပါ။ စားစရာမရွိပါ။ လူသြားလမ္းေတာင္ ေရွ႕လူ ေနာက္လူ တက္ခဲ့ဖူးေသာ လမ္းၾကမ္းက်ဥ္းေလးေတြသာ ရွိသည္။

လျပည့္ေက်ာ္ ညေပမို႔ အလင္းေရာင္က ခပ္ေမွးေမွးရွိတာေၾကာင့္ ဓာတ္မီး အလင္းေရာင္ကို အားျပဳၿပီး စမ္းတ၀ါး၀ါး တက္ခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္ကို ဓာတ္မီးတစ္လက္ပါမွ ေတာ္ကာက်သည္။
ေတာေတာင္ တစ္ခြင္ မည္းေမွာင္ေနသည့္ၾကားမွ ဟိုအေ၀း အျမင့္ႀကီးမွ မီးေရာင္လက္လက္ ေလးေတြကို လွမ္းျမင္ရသည္။ ဒါဆို ေသခ်ာၿပီ။ ကိုယ့္ထက္အရင္ ၁ နာရီ၊ ၂ နာရီတက္ၾကသူေတြ။
ညအေမွာင္မွာ ေဘးဘီကိုရမ္းမၾကည့္ရဲ။ လမ္းမွား မည္စိုးေသာေၾကာင့္ ေရွ႕ကဦးေဆာင္သူ ေနာက္မွာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေအာင္ ဂ႐ုစိုက္၍ လွမ္းတက္ရသည္။ ကိုယ့္အဖြဲ႕ကိုယ္ “ရေသးလားေဟ့” ရေသး တယ္ဆို ဆက္တက္၊ မရေတာ့ဘူးဆို နားလိုက္ ေစာင့္လိုက္ႏွင့္ လုပ္ရသည္။
တက္ရင္း ေတာင္ေတြ ျမင့္လာေလ ပိုပိုေမာလာေလ၊ ေလတိုက္ႏႈန္းမ်ားလာ ေလျဖစ္သည္။

ကမၼေတာင္သည္ ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ မႏၲေလးေတာင္ ၂ ေတာင္ ဆင့္စာေတာင္ ေက်ာ္ႏိုင္သည္။ ၾကားထဲမွာ ရန္ကင္းေတာင္လိုမ်ဳိး ေတာင္ ေပါင္း ၈ ေတာင္၊ ၉ ေတာင္ျဖတ္ခဲ့ရသည္ဟု နယ္ခံေတြက ေျပာၾကသည္။
ေတာင္ျမင့္ေပၚ ကုန္း႐ုန္းတက္လိုက္ရ။ တစ္ဖန္ ေတာင္နိမ့္ထဲ ေလွ်ာဆင္း ေျပးလိုက္ႏွင့္ ခဏခဏ ျမင့္သြားလိုက္၊ နိမ့္သြားလိုက္ႏွင့္ ခက္ခက္ခဲခဲ ဇြဲႏွင့္တက္ရသည္။
တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ လူသြားလမ္းရယ္ဟု သတ္သတ္မွတ္ မွတ္ မရွိ။ တကယ္အတိ ေတာင္လမ္းစစ္စစ္ ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေတာင္ကမ္းပါးေဘးမွ ကပ္၍ ျဖတ္တက္ရသည္။
နားေနတာမ်ား ၾကာသြားလွ်င္ ေနာက္တက္အဖြဲ႕က ေက်ာ္တက္၊ သူတို႔နားေနလွ်င္ ကိုယ့္အဖြဲ႕က ေက်ာ္တက္သြားႏွင့္ ေတာင္တက္လမ္းမွာ မိတ္ေဆြသစ္မ်ား ရသည္။

အေဖာ္စု သြားေသာ္လည္း သြားရင္းလာရင္း ေမာသျဖင့္ မလိုက္ႏိုင္၍ ျပတ္က်န္ခဲ့လွ်င္ ေတာဓေလ့ ဟူး...ေ၀း...ႏွင့္ ေအာ္ေခၚ၍ လူျပန္စုရ သည္။
 တခ်ဳိ႕ ၅၀၊ ၆၀ အရြယ္ အန္တီႀကီးမ်ား အစပိုင္းတြင္ စိတ္ဓာတ္တက္ ႂကြခဲ့ၾကၿပီး ေတာင္က တကယ္ျမင့္ၿပီး ေမာေသာအခါ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ ဆင္းခ်င္ၾကသည္။
ထိုအခါ လူငယ္မ်ားက တက္လက္စႏွင့္ စိတ္ေလွ်ာ့မပစ္ပါႏွင့္ ေရာက္ေအာင္တက္ၿပီး ဘုရားဖူးပါဆိုၿပီး အားေပးကာမွ ဆက္တက္ခဲ့ၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕မွ “ထားထား”ဆိုသူ သူငယ္ခ်င္းက “အမေလး၊ ဟူး ေမာလိုက္တာ၊ ေမာလိုက္တာ ဆရာေတာ္ဘုရားေျပာတဲ့ ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလတရားက ခုမွ အာ႐ံုရေတာ့တယ္”ဟု ေျပာ၍ ေမာသည့္ ၾကားက ရယ္ရေသးသည္။

သူေျပာသည္မွာလည္း ဟုတ္သည္။ ေတာင္က ျမင့္လာေလေလ တက္ရတာ အေမာ ပိုေလေလ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဟင္း ဟင္း၊ ဟူး ဟူး၊ ေဟာဟဲ ေဟာဟဲ ဆိုတ့ဲ အသက္႐ွဴသံေတြက အတိုင္းသား ၾကားေနရသည္။
ဗိုက္ကပိန္လိုက္၊ ေဖာင္းလိုက္ ဆိုသည္မွာလည္း အထင္းသားျဖစ္ေနသလို ခံစားရသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ေရအသက္ တစ္မနက္ ဆိုသည္မွာလည္း မွန္လိုက္သည္ ျဖစ္ျခင္း။
ေရေလး နည္းနည္းေလာက္ ပါးစပ္ထဲ ၀င္လုိက္ရင္ျဖင့္ အေမာေျပၿပီး ေလတဟူးဟူးႏွင့္ ဆိုေတာ့ နားရတာ အရသာရွိလွသည္။ သို႔ေသာ္ ျပန္ဆက္ တက္မည္ဆိုရင္ ကိုယ္ပါလာသည့္ ေရဘူးေတြႏွင့္ အိတ္ကို မသယ္ခ်င္ ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။
 ေရာက္ခါနီး ဘုရားေစတီျမင့္ျမင့္ေလး လွမ္းျမင္ ရခ်ိန္တြင္ ေတာင္ထိပ္၏ ၃ ပံု ၂ ပံု ေရာက္လာခ်ိန္ အျမင့္တြင္ ေတာေတာင္တစ္ခြင္ မႈိင္းမႈိင္းညိဳ႕ညိဳ႕ဆင္ၿပီး တေ၀ါေ၀ါႏွင့္ အသံျမည္တိုက္ခုိက္လာသည့္ ေလၾကားမွာ မိုးတေျဖာက္ေျဖာက္ ရြာလာသည္။ အာကာတစ္ခြင္ ေမွာင္ရိပ္ဆင္ သြားသည္မို႔ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ႏွင့္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ားေတာင္ ျဖစ္လာသည္။

အေမာေျပသည္ႏွင့္ တစ္ခါ ဆက္တက္ခဲ့ၾကသည္။ ေရာက္ခါ နီးတက္ရေသာ ခရီးလမ္းသည္ မတ္ေစာက္လာ၍ သဘာ၀မိုးေရ တိုက္စားမႈေၾကာင့္ ေက်ာက္တံုး ႀကီးမ်ား ပဲ့ေႂကြ၍ ေရစီးေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေက်ာက္သားအတိ လမ္းျဖစ္ေနသည္။ အလင္း ေရာင္လည္း သဲကြဲလာၿပီ ျဖစ္သည္။
တိမ္ရိပ္ တိမ္မည္းေတြ က်ဲေတာက္သြား၍ ရာသီဥတု ၾကည္လင္လာခ်ိန္တြင္ ထီးထီး မတ္မတ္ႀကီး ရွိေနသည့္ ေတာင္ထိပ္ေစတီကို ေသခ်ာ ျမင္လာရသည္။
မတ္ေစာက္သည္ ထက္မတ္ ေစာက္ျမင့္မားလာေသာေၾကာင့္ တစ္ဖက္က ေက်ာက္သား နံရံႀကီး၊ တစ္ဖက္က ေခ်ာက္ႀကီး၊ အဲသည္ေခ်ာက္ႀကီးဘက္မွ ၀ါးလံုးတန္းမ်ားခ်ည္ ၿပီး ကာထားသည္။
အဲသည္ ၀ါးလံုးကို အားျပဳၿပီး တက္၍မရ။ ေခ်ာက္ထဲ က်သြားႏိုင္သည္။ ၀ါးတန္းက ကာထား႐ံုပင္။ တစ္ဖက္က ေက်ာက္သားနံရံ အထစ္အေငါ့ေတြကို ကိုင္တြယ္ ဖက္ထားၿပီး ေလးဖက္ကုန္း တက္ရသည္။
 မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ေက်ာ့ေက်ာ့ေလး တက္၍မရ။ ရင္တုန္ ပန္းတုန္ႏွင့္ သတိထားၿပီး တက္ရသည္။ ေရာက္ခါနီး မတ္ေစာက္လာေလ၊ ေလးဖက္ကုန္း တက္ရေလ ျဖစ္လာသည္။

၄ နာရီတြင္ စတက္ေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ သည္ မနက္ ၆ နာရီ ၃၀မိနစ္တြင္ ေတာင္ထိပ္ ေပၚသို႔ ေအာင္ျမင္စြာ တက္ေရာက္ႏိုင္ခ့ဲသည္။
အေပၚ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္းက ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ ရင္အစံုကို ေအးျမ ၾကည္ႏူးေစသည္။
ေစတီ ဘုရားအား ဦးခိုက္ရွိခိုး လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ လာရက်ဳိးနပ္သည့္ ပီတိကို ခံစားလိုက္ရသည္။ ေတာင္ေပၚေစတီ ဘုရားသည္ ေတာင္ကမ္းပါးထိပ္တြင္ အတြင္းဘက္ လုိဏ္ဂူ သေဘာျဖင့္ ငံု၍ တည္ထားသည္။
 အျပင္နံရံတြင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူ၊ တစ္ ခန္းႏွင့္ ေလးခန္းတစ္ေပါက္ ျပဳလုပ္ထားေသာ္လည္း အတြင္းဘက္တြင္ တစ္ဆူ၊ တစ္ခန္းႏွင့္ ၃ ခန္း တစ္ေပါက္ ပူေဇာ္ထားပါသည္။

၃ ခန္း ၿပီးလွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္ ေတာင္႐ႈခင္းကို လွမ္းျမင္ ရသည့္ တ႐ုတ္ကပ္မွန္ႏွင့္ ပိတ္ထားေသာ အေပါက္ ေလးေပါက္ ရွိသည္။ မွန္ဖြင့္လိုက္လွ်င္ ေလတဟူးဟူးႏွင့္ ဘုရား ကန္ေတာ့ရင္း ေအးျမမႈကို ခံစားရသည္။
ထူးျခားသည္မွာ အလယ္ဗဟိုတြင္ ပံုမွန္ေစတီေတာ္ ပူေဇာ္မထားဘဲ ေလးဖက္ေလး တန္ ေက်ာက္သား အပိတ္ေပၚတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္ရာ ပံုစံထဲတြင္ အတြင္းမွ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္ၾကံ အားထုတ္ႏိုင္လွ်င္ အျပင္ဘက္မွာက သစၥာ ၄ ပါးတရားကို ျမင္ႏိုင္ၿပီဟု ျပထားသည့္ သေဘာေဆာင္သည္ ဟု စာေရးသူ ထင္ပါသည္။
ေစတီႏွင့္ ကပ္လ်က္က“အမ်ဳိးသမီးမ်ား မတက္ ရ”ဟု ေရးထားသည့္ သိမ္ေက်ာင္းေဆာင္ ရွိပါသည္။ သိမ္ေက်ာင္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တ႐ုတ္စကားပင္မ်ားၾကားတြင္ သြပ္မိုး ၂ ခန္း ေဆာင္ တစ္ထပ္တုိက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိသည္။

ေတာင္ထိပ္မွ စီးမိုးၾကည့္လွ်င္ ကိုယ္တက္လာရသည္မွ ဟုတ္ပါေလစဟု အံ့ၾသရေလာက္ေအာင္ ေတာင္အထပ္ထပ္ကို လွမ္းျမင္ရသည္။ “လႈိင္းႀကီးေလွေအာက္၊ ေတာင္ႀကီးဖ၀ါးေအာက္” ဆိုသည့္ အတုိင္းျဖစ္ေနသည္။
 ေတာင္အေနာက္ဘက္ ဆင္းေလွ်ာက္ၾကည့္လွ်င္ တည္လက္စ ေစတီငယ္ တစ္ခုႏွင့္ ဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီငယ္ေလးမ်ား ရွိသည္။
ဘုရားလည္ပတ္ဖူးေျမာ္ၿပီး လွ်င္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ၀င္ၿပီး ပါလာသည့္လွဴ ဖြယ္ပစၥည္း လွဴဒါန္းရင္း ၀င္ကန္ေတာ့ၾကသည္။ ေတာင္ေပၚေရာက္မွ ထူးဆန္းအ့ံၾသဖြယ္ရာေတြကို ေတြ႕ရသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္တက္ခဲ့ရာ တြင္ လူခ်ည္း သက္သက္ေတာင္မွ အႏိုင္ႏိုင္တက္ ခဲ့ရသည္မို႔ ယခုေတာင္ေပၚတြင္ သြပ္၊ အုတ္၊ ထံုး၊ သဲေက်ာက္၊ ေရဘယ္လိုမ်ား တင္ၿပီး ဘယ္လို တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္ကို စိတ္၀င္စား စရာမို႔ ဘုန္းဘုန္းထံ ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္ခဲ့သည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အရင္ေဆာက္ လုပ္ခဲ့သည္။

ေက်ာင္းေဆာက္ၿပီးလွ်င္ မိုးေရကန္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ၿပီး ေရရမွ ေစတီကို တည္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
 ေက်ာင္းၿပီးစီးသည့္ ခုႏွစ္က ၁၃၆၅-၁၉၉၅ ဟု ေရးထားသည္။ အဲသည့္ အရင္ ၂ ႏွစ္၊ ၃ ႏွစ္ ပစၥည္းစုၿပီးမွ ေဆာက္သည္ဟု သိရသည္။
အဲသည့္ ႏွစ္တုန္းကဆိုလွ်င္ ၃ ဂါလံပံုး၊ ၂ ပံုး ၁ ထမ္းကို ၅၀ က်ပ္၊ အုတ္တစ္ခဲ ၅ က်ပ္၊ သဲတစ္ျပည္ ၅ က်ပ္ႏွင့္ တင္၍ ေနာက္ အုတ္တစ္ခဲ ၅၀ ႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ တိုး၍ တင္ခဲ့ၾက သည္ဟု သိရသည္။
ကုသိုလ္ရခ်င္ေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ တင္သည့္ လူလည္း ရွိၾကသည္။ ထူးျခားေပစြ။ ဘုရား တန္ခိုး၊ တရား တန္ခိုး၊ သံဃာ တန္ခိုး (ဆရာေတာ္ေက်းဇူး) မ်ားေၾကာင့္ သည္လို ျမင့္မားေသာ ေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ ေစတီတည္၍ ဘုရား ဖူးခြင့္ရျခင္း ျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ႐ႈမၿငီးႏိုင္ေသာ၊ ၾကည့္႐ႈမ၀ ႏိုင္ေသာ ေတာေတာင္ ႐ႈခင္းေတြကို ကင္မရာႏွင့္ မွတ္တမ္းတင္႐ိုက္ခဲ့သည္။ ကင္မရာက သိပ္မေကာင္း၍ စိတ္တိုင္းမက် ျဖစ္ရသည္။

ေတာင္ေပၚတြင္ ေႂကြပန္းပင္မ်ား ေပါမ်ားလွသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က သႀကၤန္ခါတြင္ အဲသည္ ေႂကြပန္းမ်ားကို တစ္ေခါင္းလံုးေ၀ေအာင္ ပန္ဆင္ခဲ့ဖူးသည္။
ခုေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ရွားသြားၿပီ။ ေတာင္ေပၚမွ ၾကည့္လွ်င္ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ကို လွမ္းျမင္ရသည္။ ဘုန္းဘုန္းေက်ာင္းမွ မွန္ေျပာင္းႀကီးကို ငွားၿပီး ၾကည့္ရာတြင္ ေတာင္ေပၚသို႔ ေနာက္ထပ္ တက္လာသူမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။
အုတ္နီစက္႐ံု၊ ဖိနပ္စက္႐ံု၊ သၾကားလံုး စက္႐ံုစသည့္ စက္႐ံုမ်ား နယ္ေျမကိုလည္း ျမင္ရသည္။ ေတာင္ေတာ္ရြာ၊ ေနာင္ခမ္းရြာ၊ ငေျပာင္ရြာ၊ သဂၤဟိုရြာ၊ သံရြာစသည့္ ေက်းရြာမ်ားကိုလည္း မွန္ေျပာင္းျဖင့္ ၾကည့္ခဲ့ေသးသည္။ တကယ့္ မေမ့ႏိုင္စရာ လွပေသာ ျမန္မာျပည္၏ ေတာင္ေပၚ႐ႈခင္း ပါေလ။

ေတာင္ေပၚ ဘုန္းႀကီးသည္ ဥပုသ္သည္မ်ား ပါလာလွ်င္ ေတာင္ေအာက္ ဆရာေတာ္ဘုန္းႀကီး၏ မနက္ခင္း သီလတရား မမီမွာစိုး၍ သီလေပးသည္။ ၾကည္ႏူးစရာ ဗုဒၶဘာသာ ပီသမႈ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ၿပီး ေတာင္တက္လာ သူအားလံုးကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ တစ္ေနကုန္ ထမင္းအ၀ ေကြၽးသည္။ ေက်ာင္းကပၸိယဦးႀကီးသည္ “အ၀စား၊ အ၀စားေနာ္၊ အလွစားမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးရင္ေတာ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥေလး လုပ္အားေပးၾကပါဦး” ဟု ေအာ္ေနသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြ႕ဲလည္း ၾကာဇံခတ္ ကုလားပဲဟင္း၊ င႐ုတ္သီးေၾကာ္၊ သရက္ ခ်ဥ္သုပ္ျဖင့္ ထမင္းအ၀ စားခဲ့ၾကေသးသည္။
ထမင္းစားၿပီး ေနာက္လူမ်ား အတြက္ လုပ္အားေပး စားပြဲထိုး လုပ္ခဲ့ေသးသည္။ ယခု ေကြၽးေနေသာ ထမင္း၊ ဟင္းမ်ားမွာ ကပၸိယႀကီးမွ ခ်က္ျပဳတ္စရာမ်ား ထုတ္ေပးထား၍ အရင္ တက္လာသူက ခ်က္သြား ၿပီးရင္ စားေသာက္၊ ျပန္ဆင္း၊ ေနာက္လူက အရင္လူ ခ်က္ၿပီးသား ၀င္စား၊ ၿပီးရင္ ျပန္ခ်က္သြား၊ အဲသည္လို နည္းႏွင့္ တစ္ေနကုန္ ထမင္း၀ိုင္း မပ်က္ရွိခဲ့သည္။
 ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔၏ အခ်င္းခ်င္း ကူညီမႈ၊ ခ်စ္စရာလူမႈေရးအသိကို ေတြ႔ရသည္။ ရဟန္းသံဃာမ်ား ေတာင္ တက္လာလွ်င္လည္း ဘုန္းဘုန္းက မြန္းမလဲြမီ ဘုဥ္းေပးႏိုင္ရန္ စီမံေပးသည္။ ယခုကဲ့သို႔ အခါႀကီးရက္မ်ားတြင္ တစ္ေနကုန္ ဆန္ ၃၊ ၄ တင္း ကုန္သည္ဟု သိရသည္။ ပံုမွန္ ရက္ဆိုရင္ေတာ့ တက္သည့္လူ သိပ္မရွိဟု သိရသည္။ အဆင္းတြင္ျမန္မွာပဲဟု တြက္လွ်င္ မွားမည္။

မတ္ေစာက္ေသာ ေတာင္မွ ေဇာက္ထိုးႀကီး ဆင္းရသလို ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒူးေတြ ညြတ္ညြတ္သြားကာ ေျခဖ၀ါးေတြ နာလာေသာေၾကာင့္ ေထာက္ဆင္းစရာ ၀ါးလံုးရွာၿပီး ျဖည္းျဖည္း ထိန္းဆင္းခဲ့ရသည္။
အတက္ခရီးႏွင့္ အဆင္းခရီး အခ်ိန္ခ်င္းက တူတူေလာက္ က်သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အထင္ကရ မဟုတ္ေသာ္လည္း ဒီလို မထင္မရွားေတာင္မ်ားမွာ လွ်ဳိ႕၀ွက္နက္နဲသည့္ သဘာ၀ အလွေတြ၊ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသည့္ ေတာေတာင္၏ ပင္ကို ဟန္ေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာ၏ ေလးနက္သည့္ အဓိပၸာယ္ေတြကို ရင္ထဲမွာ သိျမင္ ခံစားလာရပါသည္။
ေရာက္ဖူး၊ တက္ဖူးခဲ့လွ်င္ျဖင့္ “ကမၻာမွာ ျမန္မာအလွရယ္” ဆိုသည့္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ကိန္းေအာင္းလာမွာ အေသအခ်ာမို႔ “လူငယ္မ်ားကို” ကံမေစမည့္ ကမၼေတာင္သို႔ တက္ၾကည့္ပါလားဟု ေစတနာစကားျဖင့္ အမွာပါးခ်င္ပါသည္။ “ေမာေတာ့___ေမာတာ ေပါ့ ___ ဒါေပမယ့္ မေမာဘူးေပါ့ေနာ္”။


ဖူးငုံမဂၢဇင္း
http://shweamyutay.com

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved