စည္း႐ိုးႏွစ္ထပ္ႏွင့္ အိမ္ကေလး

Saturday, September 22, 2012

~




သြင္ဆန္းေမာင္ ~
http://www.shweamyutay.com/images/news/s_aug11/seeyoe2htetninteain.jpg
သည္လမ္းအတြင္းရွိ အိမ္ႏွင့္ ျခံ၀ုိင္းေတြသည္ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ႏွင့္ ေနခ်င္စဖြယ္ေတြခ်ည္းပါ။

ခပ္ျမင့္ျမင့္ အုတ္တံတုိင္းႀကီးေတြ၊ ဧရာမသံပန္း သံတံခါးႀကီးေတြႏွင့္ ရဲတိုက္ဆန္ဆန္ တိုက္တာႀကီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေနရာယူကာ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားထည္၀ါစြာ တည္ရွိေနၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ေလးလက္မကြန္ကရစ္တိုင္ေလးမ်ား ထူကာ သံဆန္ခါေလးမ်ား ေသေသသပ္သပ္ ကာရံၿပီး အျမင္ရွင္းေအာင္ ေဆာက္လုပ္ထားၾကေသးသည္။

မေတာ္တဆ ေငးမိ႐ံုျဖင့္ မၾကာခဏ ျပန္ျပန္ ေတြးမိေအာင္ ဆဲြေဆာင္မႈ အားေကာင္းသည့္ အိမ္ႏွင့္ျခံ၀ိုင္းေလးကလည္း ဆန္းဆန္းျပားျပား တည္ရွိေနျပန္သည္။ ႏွစ္စဥ္ေရနံေခ်း သုတ္ေပးထား၍ မႈန္မႈန္မႈိင္းမႈိင္းေလးျဖစ္ေနသည့္ သစ္သားျခံစည္း႐ုိးေလးက စတင္ ဖမ္းစားပါေတာ့သည္။ စည္း႐ိုး ကာထားပံုေလးက ႐ိုးသမွ သိပ္႐ိုး။ အ႐ိုး လြန္သြားရာမွ အဆန္းဘက္သို႔ ကူးသြားျခင္း ျဖစ္ႏုိင္၏။ ပ်ဥ္းကတုိး ႏွစ္တစ္လက္မ သစ္သားေခ်ာင္းေလးမ်ားကို လက္ႏွစ္လံုးသာသာ ျခားျခားၿပီး ေထာင္ကာထားပါသည္။ ထိပ္ဖ်ားေလးမ်ားကို ျမားဦးသဏၭာန္ ခၽြန္ထားလိုက္ေသးသည္။ ထုိသည္က အျပင္စည္း။

မဟားတရား ေခတ္ႀကီးႏွင့္အညီ တိုးပြားလာေသာ ကိုကိုေစာရမ်ားရန္ကို ေၾကာက္လြန္း၍ မၾကာေသးခင္ကမွ ကာရံထားျခင္းသာ။ နဂိုအတြင္းစည္းက ပု႑ရိက္ပန္းပင္မ်ားကို ထူထူထပ္ထပ္ စီစီညီညီ စိုက္ထားျခင္းပင္။ စည္း႐ိုးႏွစ္ထပ္ႏွင့္ မွတ္မွတ္ရရ အိမ္ကေလး။ ထုိသည္က ျခံစည္း႐ိုး။ အိမ္ကေလး၏ အသြင္အျပင္ကို ျမင္သာေအာင္ ေရးျပပါရေစဦး။ တုိက္တာ အေဆာက္အဦေတြၾကားက ေရွး႐ိုးဆန္ ပ်ဥ္ေထာင္ အိမ္ကေလးတစ္လံုးမွ်သာ။ ျမင္ေနက်အိမ္မ်ားႏွင့္ မတူကြဲျပားလွပါသည္။

အေဆာင္ေဆာင္ အခန္းခန္းေတြကို ေ၀ေ၀ဆာဆာဖြဲ႔၍ အုပ္၀ိုင္း၀ိုင္းေလး တည္ေန၏။ ဘုရားခန္းကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ သီးသန္႔တစ္ေဆာင္ ထုတ္ထားလိုက္ေသးသည္။ အသား ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း ပ်ဥ္ကတုိးလွ်ာထုိးမ်ားကိုေထာင္ၿပီး တစ္အိမ္လံုးကို ကာရံထား၏။ ယင္းသစ္မ်ား၏ မူလအေရာင္ကို ပိုမို ေတာက္ပလာေစရန္ ဗားနစ္တို႔ျဖင့္ အေရာင္တင္ထား၏။ ထ႔ုိေၾကာင့္ အေ၀းကပင္ ျမင္ႏိုင္ပါသည္ဆိုရေလာက္ေအာင္ ေပၚလြင္ပါသည္။ ျခံႏွင့္၀င္းကလည္း က်ယ္ေပသည္ကိုး။

နည္းနည္း အျပစ္ရွာ ေျပာစရာရွိသည္မွာ တစ္ထပ္အိမ္ဆိုသည့္တုိင္ ေအာက္ဘက္မွာ လူတစ္ရပ္သာသာ ခ်န္ထားခဲ့ပံုက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဇရပ္ႏွင့္ တူသလိုလို။ သည္အခ်က္ကပင္ ေလွကားအလွကုိ အမ်ားသူငါ ျမင္ေအာင္ အလွဆင္ခြင့္ အမ်ားႀကီး ရရွိသြားပါသည္။

ဤအနီးတစ္၀ိုက္ရွိ အိမ္မ်ားသည္ ေျမရွိသမွ် အေဆာက္အဦမ်ားကို မဆ့ံမျပဲ ေဆာက္ထားတတ္ၾက၏။ ယင္းေၾကာင့္ သူတို႔၏ အိမ္မ်ားသည္ လွသင့္သေလာက္ မလွၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိစည္း႐ိုးႏွစ္ထပ္ႏွင့္ အိမ္ေလးကမူ ေျမျပင္က်ယ္က်ယ္မွာ ေျပးလႊားေပ်ာ္ျမဴးေနသည့္ ျမင္းနီမေလးႏွင့္တူလွ၏။

အလံုးစံု ၿပီးျပည့္စံုျခင္းဆိုသည္မွာ မည္သည့္အရာမွာမွ မရွိႏိုင္ဟု ဆိုၾက၏။ ဤအခ်က္ကို ျငင္းစရာမရွိပါ။ စည္း႐ိုးႏွစ္ထပ္ႏွင့္ အိမ္ေလးကို အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ေအာင္ အိမ္ေရွ႕ျခံစည္း႐ိုးတြင္ ခ်ိတ္ဆဲြထားသည့္ “အိမ္ျခံဖုန္း ေရာင္းမည္” ဆိုသည့္ ေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္ေလးက မိမိရရ ေႏွာင့္ယွက္ ထားလိုက္၏။ A4 စာရြက္ေလးအေပၚမွာ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ စာစီ၍ ပလတ္စတစ္ကတ္ေလးပင္ အေသအခ်ာေလာင္းထားလုိက္ေသးသည္။

အသက္ငါးဆယ္အရြယ္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ စည္း႐ိုးႏွစ္ထပ္ႏွင့္ အိမ္ေလးထဲမွ တလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ ေပၚထြက္လာ၏။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္မွ တရြတ္ဆဲြကာ က်န္တစ္ဖက္က ဆာတာတာ။ လက္မ်ားက တြန္႔လိမ္ ေကာက္ေကြးေန၏။ ပါးစပ္ထဲမွ သြားရည္မ်ားသည္ အံလြဲေနသည့္အတုိင္း တစ္ခ်ိန္လံုး ယိုစီးေနပါသည္။ ခါး၀တ္ပုဆိုးခမ်ာ မျမဲရွာ၍ စစ္သံုး ခါးပတ္ႀကီးႏွင့္ ပတ္ထားရေသးသည္။ ထုိသူသည္ စည္း႐ိုးႏွစ္ထပ္ႏွင့္ အိမ္ေလး၏ အရွင္သခင္ ဦးၾကည္လွျဖစ္ပါသည္။

ယင္း ေ၀ဒနာဆိုးႀကီးကို ၿပီးခဲ့သည့္လကမွ ေလာကဓံတရားဆီမွ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ အိမ္တက္ဆြမ္းေကၽြးသည့္ေန႔ကေပါ့။ သံမဏိ စိတ္ဓာတ္ပုိင္ရွင္ ဦးၾကည္လွသည္ တဗုန္းဗုန္း လဲလိုက္၊ ျပန္ထလိုက္။ တဗုန္းဗုန္းလဲလိုက္ကေန ယခုဆုိ ယိုင္ထုိးယိုင္ထိုး သြားႏိုင္သည့္အဆင့္ထိ တိုးတက္လာခဲ့ပါသည္။ ပထမေတာ့ ႀကိဳးတန္းေတြ၊ ၀ါးလံုးတန္းေတြ၏ အကူအညီကို ယူခဲ့ရေသးသည္။ မနားမေန တစ္သြားတည္းသြားကာ ေလ့က်င့္၏။ အားလံုး ျမင္ၾကသည့္အတိုင္းပါ။ ထုိသည္က ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈအေနအထား။ စိတ္အေျခခံအေဆာက္အဦကိုေတာ့ ခန္႔မွန္းရ ခက္လွ၏။ ဘာရယ္ မဟုတ္ဘဲ ရယ္လုိက္ ငိုလိုက္က ရွိေသးသည္ကိုး။

အခုလည္း အိမ္ျခံဖုန္း ေရာင္းမည္ဆိုသည့္ ဆိုင္းဘုတ္ေလးကို မမွိတ္မသုန္ စိုက္ၾကည့္ေနျပန္သည္။ ထုိ႔ ေနာက္ လမ္းဆက္မေလွ်ာက္ေတာ့ဘဲ ျခံစည္း႐ုိးေလးကို ေက်ာေပးကာ ေျခလြတ္လက္လြတ္ထုိင္ခ်လိုက္၏။ မ်က္ႏွာအမူအရာက တစ္ခုခုကို ေတြးေနဟန္ျဖင့္ သုန္ကာမႈန္ကာ။ ငိုမ်ား ငိုခ်လိုက္ေတာ့မလားဟု ထင္ရ၏။ ခဏ အၾကာမွာ ျခံစည္း႐ိုး သစ္သားေခ်ာင္းေလးေတြကို အားျပဳၿပီး ထဖို႔ရန္ ႀကိဳးစားျပန္သည္။ သူ႔၀န္ႏွင့္သူ႔အားက မမွ်။ လဲက်မတတ္ ႏွစ္ခါေလာက္ ျဖစ္ၿပီးမွ ထႏိုင္သြားပါသည္။ ေျခလွမ္းေတြက ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္ေလးဆီကို ဦးတည္ေရြ႕လ်ားေန၏။ ယခင္ကထက္ ပိုျမန္ ေနသလုိသာ။ ေခၽြးေတြက တစ္ကိုယ္လံုး ရႊဲရႊဲစိုလို႔ေန၏။

ဆိုင္းဘုတ္ေလးကို ျခံစည္း႐ိုးမွာ သံႏွင့္ ႐ိုက္ထားျခင္းသာ။ အျမင့္က တစ္ရပ္သာသာ။ ဦးၾကည္လွ ဆိုင္းဘုတ္ေလးကို လက္ျဖင့္လွမ္းကိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါသည္။ သူ႔လက္ေတြက သူ႔အလုိသို႔မလုိက္ တံု႔ဆုိင္းေနၾက၏။ ထုိအခါ ေဒါသေတြ တစ္စတစ္စ ထြက္ေပၚလာ၏။ အားထုတ္ေလ မရေလ၊ ေဒါသထြက္ေလ။ တစ္ကုိယ္လံုး နတ္ပူးေနသလို တုန္ခါေနပါေတာ့သည္။ ဦးၾကည္လွ၏ လုပ္ရပ္ကို လမ္းသြားလမ္းလာေတြ နားမလည္ၾကပါ။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ထင္ေၾကး ေပးၾက၏။ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္မသြားဘဲ ရပ္ၾကည့္သူက ရွိေသး။ တခ်ဳိ႕က သနားလို႔ဆုိကာ မ်က္ႏွာမေကာင္းၾက။

မၾကာပါေခ်။ ပံုပ်က္ ပန္းပ်က္ျဖစ္ေနသည့္ ဦးၾကည္လွ ေျမႀကီးေပၚသို႔ ကိုး႐ိုးကားရား လဲက်ပါေတာ့သည္။ နာပံု မရေခ်။ မ်က္ႏွာက ျပံဳး၍ရႊင္၍။ ေၾသာ္- အနားျပဳတ္ၿပီး ပါလာသည့္ ဆိုင္းဘုတ္ေလးက သူ႔လက္ထဲမွာကိုး။ သူ႔ပရိသတ္ေတြကလည္း သူကဲ့သို႔ ရယ္ကာ ေမာကာ။

ဦးၾကည္လွသည္ ေတာရြာေလးတစ္ရြာမွာ ေမြးဖြားလာသူပါ။ မိဘမ်ား၏ လက္ငုတ္လက္ရင္း ျဖစ္သည့္ လယ္ယာေခ်ာင္းေျမာင္း အလုပ္ကိုသာ ခါးေတာင္းက်ဳိက္ မျဖဳတ္တမ္း လုပ္ကိုင္ပါသည္။ အလုပ္ကိုအလုပ္ႏွင့္ တူေအာင္လုပ္သည့္အျပင္ စနစ္ဇယားက ေကာင္းျပန္သည့္အတြက္ အဖိတ္အစဥ္မရွိ။ အေသာက္အစား မဖက္၊ ေလာင္းကစားႏွင့္ကလည္း ကင္းကင္းပ်က္ပ်က္ ေနတတ္သူမုိ႔။ စဥ္းစားသာၾကည့္၊ ႏွစ္စဥ္ ၀င္ေငြက တိုးၿပီးရင္း တိုးျဖစ္ေလသည္။

ငါ ပင္ပန္းသလုိ ငါ့ သားသမီးေတြ မပင္ပန္းေစရဘူး ဆိုသည့္ မဟာစီမံကိန္းႀကီးကို ဦးထိပ္တင္ထားသူမို႔ သားသမီးေတြကို လယ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲ အသီမခံဘဲ ပညာေရး တစ္ခုသာ အာ႐ံုစုိက္ေလ၏။ ပညာေရးဟူ၍သာ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္၊ ေတာင္းသမွ် ေငြ မေႏွးအျမန္ ရေစရမည္။ ပညာမွတစ္ပါး တျခားအလုပ္ပိုေတြ နည္းေစခ်င္၍ ရြာႏွင့္မုိင္ႏွစ္ဆယ္ ေ၀းသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ အိမ္ႏွင့္ျခံ ၀ယ္ေပးထား၏။ မယားႏွင့္ သားသမီးေတြ မပူမပင္ ေနေစ။

မိဘ၏ ေစတနာကို အရင္းအတိုင္း နားလည္ၾကသည့္ သားႀကီးႏွင့္ သမီးလတ္ ပညာတတ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾက။ ေငြေၾကးဆိုသည့္ ႏွစ္ဖက္သြား ဓားႀကီးကို ေနရာတကာ အသံုးခ်မိသျဖင့္ အေထြးဆံုး သားေလးမွာမူ လမ္းမွားကိုေရာက္၍ မိဘေတြႏွင့္ အဆက္ျပတ္သည္မွာ ငါးႏွစ္ၾကာၿပီ။ တစ္မိေပါက္ တစ္ေယာက္ထြန္းလို႔သာ ေျဖၾက႐ံု။ ေခတ္ျမန္ႀကီးႏွင့္ ပက္ပင္းတိုး၍ ဟပ္ထုိးလဲသြားျခင္းလည္း ပါသည္ေပါ့။

ထုိ ငဆိုးေလးကိုမွ သံေယာဇဥ္က ပိုေနျပန္သျဖင့္ ဦးၾကည္လွ အေတာ္စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ရပါသည္။ သည္စိတ္ႏွင့္ပင္ လယ္ေတြယာေတြ ေရာင္းကာ ၿမိဳ႕ပုိင္းေျပာင္းေရႊ႕ ပါေတာ့သည္။ ၿမိဳ႕ကိုေျပာင္းၿပီး ေနာက္ႏွစ္မွာပင္ ထာ၀ရ တိုးတိုးေဖာ္ႀကီးက သူ႔ကို အထီးက်န္ေအာင္ လုပ္သြားျပန္ပါသည္။ ေဆး၀ါးေတြ၊ ပိုက္ဆံေတြႏွင့္ ခုခံတြန္းလွန္လို႔ မရသည့္ ကင္ဆာေရာဂါတဲ့။

အခုမွ ငါမပိုင္ ငါမဆုိင္ ဆိုသည့္ အနတၱသေဘာကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဟာတာထက္ ပိုျမင္ ပိုသိခဲ့ရပါသည္။ လူမွန္း သိတတ္ကတည္းက သူ႔ဘ၀မွာ လုပ္တုိင္း ျဖစ္ခဲ့သည္မို႔ တရားလက္လြတ္တာ မဆန္းေပ။

ယခု သံေ၀ဂရၿပီမို႔ သံသရာ ျပတ္မည့္ အလုပ္ကို ထလုပ္ပါေတာ့လားဆိုသည့္အခါ လက္ရွိအိမ္ေလးကို ဂ်ပန္က သမီးလတ္အတြက္ ျပင္ေပးခ်င္ေသးသည္ တဲ့။ သားႀကီးက ရန္ကုန္မွာ အင္ဂ်င္နီယာဘ၀ႏွင့္ အေျခတက် ျဖစ္ေနၿပီ။ သည္အိမ္ႏွင့္ ျခံကို ညီမေလးအတြက္ ထားေပးပါဟု စကားကုန္ ေျပာၿပီးသား။ အိမ္ေဟာင္းဖ်က္၍ အိမ္သစ္လည္း တည္မည္လုပ္ေရာ ေျခရင္းဘက္က ေျမကြက္ ပိုင္ရွင္ လင္ေသေႂကြးပူေစ်းႏွင့္ ေျမတစ္၀က္ပိုင္း ေရာင္းပါသည္။ ေစ်းကလည္းခ်ဳိ ရြာမွာကဲ့သို႔ ျခံက်ယ္က်ယ္ေနခ်င္သည့္ အာသီသက ရွိေနသျဖင့္ မစဥ္းစားဘဲ ၀ယ္ထားလုိက္ပါေတာ့သည္။

အိမ္ေဆာက္မည္ လုပ္ေတာ့မွသာ ေခါင္းျဖဴေအာင္ စဥ္းစားရေတာ့သည္။ မည္သည့္ပံုစံ ေဆာက္ၾကမည္နည္း။ ဂ်ပန္မွသမီးက သူ႔အတြက္ ေဆာက္ေပးမည္ကို သိေနသျဖင့္ ဂ်ပန္အိမ္ပံုစံေလးေတြ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ပို႔ေပးပါသည္။ ဦးၾကည္လွ သေဘာမက်ေပ။ က်မည့္က်ေတာ့ ထုိင္းႏိုင္ငံမွာအေဆာက္မ်ားသည့္ အိမ္ပံုစံေလး ေရြးခ်ယ္၏။

ေနာက္ထပ္ ျပႆနာတစ္ခုက သည္ၿမိဳ႕ေပၚက သစ္ေတြကို ေခြးေခ်းထက္ ေၾကာက္သည့္ ဦးၾကည္လွက “အသား မမွန္ဘူး။ ဆိုက္မမွန္ဘူး။ ေစ်းက တအားႀကီးတာ” စသျဖင့္ ဇီဇာေၾကာင္ပါေတာ့သည္။ ရြာတကာ လွည့္ၿပီး အိမ္ေဟာင္းေတြ ရေအာင္ရွာ၀ယ္ျပန္ပါသည္။ အခ်ိန္နည္းနည္း ပိုေပးရတာကလြဲၿပီး သူလုိခ်င္သည့္ သစ္အေနအထား အကုန္ရပါသည္။

ဦးၾကည္လွ စနစ္ဇယားႀကီးတာ သိၾကသည့္အတုိင္း။ ယခုလည္း ျဖစ္ျပန္ၿပီ။ ယခုေခတ္ လက္သမားေတြက ပညာမစံုသကဲ့သို႔ ဆူလြယ္နပ္လြယ္ေတြ လုပ္သည္ဟု ဆိုေတာ့၏။ သို႔ဆိုလွ်င္ ထမင္းထုပ္ သိုးေအာင္ ရွာေပဦးေတာ့။ အိမ္ေဆာက္ေနသည့္ အိမ္ရွင္အမ်ားစုက ပညာရွင္ကို ပညာရွင္ေစ်း မေပးခ်င္ၾကသည္မွာလည္း သူ႔အခက္အခဲႏွင့္ သူပင္။ သည္ကိစၥကို မျငင္းဆန္ရဲသည့္ လက္သမားဆရာေတြ ရရာေစ်းႏွင့္ ၀င္လုပ္ၾက၏။ တျဖည္းျဖည္း ျမန္ေကာင္းသက္သာတို႔၊ ေပါေခ်ာင္ေကာင္းတို႔၊ ၿပီးၿပီးေရာတို႔မွ ယခုဆို သံုးမရ ခ်ာတူးလန္ အဆင့္ထိ ေလ်ာ့က် လာပါေတာ့သည္။ အလြယ္ မလုိက္ခ်င္သည့္ လက္သမားဆရာအစစ္ႀကီးေတြက စိတ္အနာႀကီး နာၿပီး လက္သမားဘ၀ကို စြန္႔ခြာသြားၾကသည္။ သည္အရာမ်ားကို ခေရေစ့တြင္းက် သိထားသည့္ ဦးၾကည္လွသည္ စြယ္စံုရ လက္သမားဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ေအာင္ရွာၿပီး သူ႔အိမ္ကို အေဆာက္ခိုင္းပါသည္။ ထုိဆရာႀကီးလည္း ဦးၾကည္လွႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျငင္းခံုရေသး၏။

အိမ္ေဆာက္၍ မၿပီးခင္မွာပင္ ဖုန္း၀ယ္တပ္ဖို႔ ပိုက္ဆံမ်ားကို ဂ်ပန္ကေန လႊဲလိုက္၏။ ဦးၾကည္လွ၏ ဆႏၵအတုိင္းဆို ၀ယ္မတပ္ခ်င္ပါ။ လုိမွ မလိုအပ္ဘဲကိုး။ ဟုတ္ပါသည္။ ယခုဆို အိမ္ျခံဖုန္းမ်ားသည္ အပိုေတြသာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဦးၾကည္လွသည္ အ၀တ္အစား သစ္ေတြႏွင့္ ေတာက္ေတာက္ပပ ျဖစ္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ႏွာကေတာ့ ေအာက္သိုးသိုးႀကီး ေန၏။ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္၍ ထင္ပါ၏။ သည္ေန႔ သူ႔ကို သူ႔သား ႀကီး ကိုျမင့္စိုးကိုယ္တုိင္ ေရခ်ဳိးေပး၏။ ႀကိဳႀကိဳၾကားၾကားက ေၾကးေတြပါ မက်န္ တုိက္ခၽြတ္ေပးပါသည္။ အခ်ိန္အေတာ္ ၾကာသြား၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဦးၾကည္လွ ႀကိဳက္မည္ထင္ေသာ ဟင္းလ်ာမ်ားကို သားလုပ္သူက ထူးထူးျခားျခား ၀ယ္ေကၽြး လိုက္ေသးသည္။

ဦးၾကည္လွ၏အနီးရွိ ကုလားထိုင္တြင္ ကိုျမင့္စိုး ၀င္ထုိင္ေလ၏။ တစ္ခုခုကို ဖြင့္ေျပာေတာ့မည့္အသြင္ ေဆာင္ေန၏။ သူ႔အေဖကို ၾကည့္လိုက္၊ လမ္းမကို အဓိပၸာယ္မဲ့ ေငးလိုက္၊ သက္ျပင္းရွည္ႀကီးေတြ ခ်လိုက္ႏွင့္ အတြင္းစိတ္ေတြ ေယာက္ယက္ ခတ္ေန၏။ လက္ေခ်ာင္းေလးကလည္း တုန္ရီေန၏။ ခဏအၾကာတြင္ လက္သီးကို တင္းတင္းဆုပ္ၿပီး ကိုယ္ကို မတ္မတ္ထားလုိက္၏။
“အေဖ အေဖ”

ဦးၾကည္လွ သူ႔ကို ေခၚေနမွန္း သိလည္းသိ၏။ အနီးကပ္မို႔ ၾကားလည္းၾကား၏။ သုိ႔ေသာ္ လွည့္မၾကည့္ပါ။ ေနျမဲတိုင္းေန၏။ မ်က္စိမ်က္ႏွာေတာ့ အေတာ္ ပ်က္ေန၏။ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာမည္ကို ႀကိဳသိထားသကဲ့သို႔ပင္။
“အေဖ၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ရန္ကုန္ လိုက္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကို ခဏ ခဏ ျပန္လာလို႔ မရေတာ့ဘူး။ တျခားလူေတြနဲ႔ အေဖနဲ႔ မျဖစ္ဘူး။ အေဖေနေကာင္းရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကို ျပန္ပို႔ေပးမယ္ေနာ္ အေဖေနာ္”

“ဟင္း အူး အူး”

ဦးၾကည္လွ မပီမသ ေျပာကာ ေခါင္းတယမ္းယမ္းျဖင့္ တု႔ံျပန္၏။ မလုိက္ဘူးဟု ျငင္းပယ္ေနျခင္းသာ။
“အေဖ၊ က်န္းမာေရးက အေရးႀကီးတယ္။ က်န္တာေတြ အေရးမႀကီးပါဘူး အေဖရာ။ လိုက္ခဲ့ေနာ္ အေဖ”

“အား အူ အူး အား”
အာေခါင္ျခစ္ေအာ္႐ံုႏွင့္ အားမရေပ။ လက္ေတြက ကိုျမင့္စိုးကို ႐ိုက္ေတာ့ပုတ္ေတာ့မတတ္ လုပ္လာျပန္သည္။
“အေဖ၊ ကၽြန္ေတာ္ ကန္ေတာ့ပါတယ္ အေဖ၊ ကၽြန္ေတာ္ ကန္ေတာ့ပါတယ္”

ၾကံရာမရသည့္ အဆံုး ကိုျမင့္စိုး ထုိင္ကန္ေတာ့ေလေတာ့သည္။ ႐ိုက္လွ်င္လည္း ခံလိုက္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။

ဦးၾကည္လွ သူ႔သား၏လုပ္ရပ္ကို မ်က္လံုးျပဴး မ်က္ဆန္ျပဴးျဖင့္ တစ္ခ်က္ လွည့္ၾကည့္၏။ ေနာက္ထပ္ ဘာတစ္ခြန္းမွ မေျပာေတာ့ဘဲ ၾကက္ႀကီးလည္လိမ္ထားသလို ထုိင္ေနပါေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွာပင္ ရန္ကုန္က လာႀကိဳသည့္ကားလည္း ေရာက္လာပါသည္။ ကားရွိရာသို႔ ကိုျမင့္စိုး ခပ္သုတ္သုတ္ ထသြားေလ၏။ ကားဒ႐ုိင္ဘာ၏ အေမးကို ခပ္တုိတုိေျဖ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ကိုျမင့္စိုးဦးေဆာင္ကာ ႏွစ္ေယာက္ အိမ္ေပၚသို႔ တက္လာၾက၏။ ကိုျမင့္စုိး ဒုတိယ အႀကိမ္ထပ္ ကန္ေတာ့ျပန္၏။ ဦးၾကည္လွ ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းဆဲ။ မ်က္ႏွာ မည္းမည္းႀကီးေပၚမွာ မ်က္ရည္ေတြ အိုင္ထြန္းလ်က္။ ကိုျမင့္စိုး သတိမထားမိေပ။ သူသိသည္မွာ သူ႔အေဖကို ရန္ကုန္ ေခၚသြားရန္ပင္။

ကိုျမင့္စိုး ကားဒ႐ုိင္ဘာကို အသာလက္တို႔ကာ ဦးၾကည္လွအား လက္ေမာင္းကေန တစ္ေယာက္တစ္ဖက္စီမ၍ ကားရိွရာသို႔ ေခၚေဆာင္သြားၾကပါသည္။ ဦးၾကည္လွ၏ ေျခေထာက္ေတြသည္ ေျမႀကီးႏွင့္ မထိတစ္ခ်က္ ထိတစ္ခ်က္ျဖင့္ ပါသြားေလ၏။
တစ္လမ္းလံုး ၿငိမ္ၿပီး လိုက္လာၿပီးခါမွ ျခံ၀အေရာက္တြင္ သူ႔သား၏ လက္ကို ခပ္တင္းတင္းဆုပ္ ကုိင္ထားလိုက္၏။ ကိုျမင့္စိုး သိလိုက္သည္က သူ႔အိမ္ေလးကို မသြားခင္ ၾကည့္ခ်င္ေသး၍ ခြင့္ေတာင္းျခင္းဟု ထင္လိုက္၏ အျဖဴေရာင္သန္း ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ မ်က္လံုးေတြကလည္း ထပ္မံ အသနားခံေနျပန္၏။ ကိုျမင့္စိုး အေတာ္သနားသြားပါသည္။
“ကိုေသာင္း၊ ခဏေလာက္ ေအာက္ခ်ေပးလုိက္ဦး”

ေျပာလည္းေျပာ၊ ရပ္လည္းရပ္။ ကားဆရာ အလိုက္သင့္ ရပ္လိုက္ရ၏။ ဦးၾကည္လွ ဆတ္ခနဲ ႐ုန္းလိုက္သည္ကို အသာ လႊတ္ေပးလိုက္ၾကပါသည္။ ယိုင္ထိုး ယုိင္ထုိးျဖင့္ ျခံစည္း႐ုိးေတြဆီ တိုးကပ္သြားပါသည္။
“အီး အီး အား အား အီ”

ျခံစည္း႐ုိးရွိ သစ္သားမ်ားကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ အေသဆုပ္ထားၿပီး ေအာ္ငိုေနပါေတာ့သည္။ ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာထိ ငိုေန၏။ ကိုျမင့္စိုး မေနသာေတာ့ဘဲ သူ႔အေဖ၏လက္ေတြကို အတင္းေျဖ ကာ ကားေပၚ ေပြ႔တင္ရန္ ႀကိဳးစားပါသည္။ မ မႏိုင္ပါ။ ကိုေသာင္း ၀င္ကူရ၏။ ေတာ္ေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲႀကီးကို ေျဖယူရ၏။ ကားေပၚ ေရာက္သည့္ အခါမွသာ ဦးၾကည္လွ၏ အရိပ္အျခည္ကို အကဲခတ္ရပါေတာ့သည္။ မလႈပ္မယွက္ ၿငိမ္သက္ေန၏။ သံသယ ျဖစ္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၿငိမ္သက္ေနပါသည္။

“အေဖ...အေဖ”
ကိုျမင့္စိုး မယံုမရဲျဖင့္ သူ႔အေဖအား လႈပ္ၾကည့္ေလ၏။ ထင္မထားသည့္ တုံ႔ ျပန္မႈမ်ဳိး။ ကားကူရွင္ေပၚတြင္ ထုိင္ေနရာမွ တစ္ဖက္သို႔ လည္က်သြားေလ၏။ ထုိအခ်ိန္မွာပဲ ေလတစ္ခ်က္ ေ၀့တိုက္လုိက္ပါသည္။ ယင္းေလသည္ ျခံတံခါး ႏွစ္ခ်ပ္ကို ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ဆိုသလို ပိတ္ပစ္လုိက္၏။ ယခုထိ ပိတ္ေနဆဲ။ ပိတ္လတၱံ႔။



(၂၀၁၁ ဩဂုတ္လထုတ္ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ ၀တၳဳတုိ)




~

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved