~ အိမ့္သံစဥ္ ~
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေနာက္ဆံုး မင္းဆက္ သီေပါ ဘုရင္ လက္ထက္ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ တခုလံုး ဟာ ၿဗိတိသွ် ကိုလုိနီလက္ေအာက္ကို က်ေရာက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို အိႏၵိယရဲ႕ ျပည္နယ္ခြဲ တခု အေနနဲ႔ အုပ္စုိးခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ၁၈၂၄ ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္ပြဲ အၿပီးကတည္းက ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံ တနသၤာရီ တေလွ်ာက္ ၿဗိတိသွ် လက္ေအာက္က်ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၁၈၅၅ ခု အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယ စစ္ပြဲ အၿပီးမွာ ေ
ေတာ့ ျမန္မာျပည္ ေအာက္ပိုင္းနဲ႔ အလယ္ပိုင္းအထိ ၿဗိတိသွ် ကိုလုိနီလက္ေအာက္က်ေရာက္ခဲ့တာ သိၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ အပူပုိင္းေဒသ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟာ တပုိင္းအားျဖင့္ အိႏၵိယဟန္ ေရာေထြးေန တာကိုလည္း ေမ့ပစ္လုိ႔ မရပါဘူး။
ထုိက တဆင့္ လြတ္လပ္ေရး စစ္ႀကိဳေခတ္ ျမန္မာမ်ားရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမွာ ေတာင္ရွည္၀တ္၊ ထုိင္ မသိမ္းနဲ႔ ဟန္ေတြဟာ နန္း၀တ္ နန္းစားဟန္ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္း ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈဟာ အနည္း ငယ္ ေရြ႕လ်ားလာခဲ့ၿပီး ၿဗိတိသွ် ဟန္ ေရာေထြး ယွက္တင္ လာတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ပါလီမန္ေခတ္တေလွ်ာက္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ နဲ႔ ေခတ္မီပံုေတြ ဟာ တခ်ိန္က သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ ထင္ဟပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ထုိေခတ္က လွယဥ္ေက်းမယ္၊ ကိုယ္ ကာယအလွမယ္ စတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွတ္တမ္းေတြအရ ထင္ထင္ရွား ရွား သိျမင္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံုေတြမွာေတာ့ ပုိၿပီး လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ၀တ္စားလာတာကိုလည္း သတိထားမိပါတယ္။
ေရွးျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ အခု ေနာက္ပိုင္း ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြက ပိုၿပီး ယဥ္ ေက်း လာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ပိုၿပီး ယဥ္ေက်းမႈ နိမ့္ပါးသြားတာလား ဆုိတာေတာ့ မစဥ္းစား တတ္ေအာင္ျဖစ္မိပါတယ္။
ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္က ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးအလွမယ္ေတြရဲ႕ ႏို္င္ငံေတာ္အဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲေတြက ဓာတ္ပံု
ေဟာင္းေတြ၊ မွတ္တမ္းေဟာင္းေတြကုိ ျပန္ေလ့လာတ့ဲအခါမွာလည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီဘူး လုိ႔ ေျပာဆုိ ျပစ္တင္တာ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။
တကယ္တမ္း ေျပာၾကစတမ္းဆုိရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေဒသတခုနဲ႔ တခုကလည္း ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံုခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ မႏၱေလးနဲ႔ အနီးတ၀ိုက္က ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမွာဆုိ တမ်ိဳး တဘာသာ၊ တခတ္ဆန္းပါတယ္။ တခ်ိန္က ေရႊေျခခ်င္းနဲ႔ ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံု၊ ဇာ ပန္းေပါက္နဲ႔ ဘေလာက္စ္ အကၤ်ီေတြဟာေတြဟာ အထင္အရွားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုေတြဟာ အေပၚပိုင္း ဗလာက်င္းခဲ့ရာက ရင္ေစ့၊ ထုိကတဆင့္ ရင္ကြဲ၊ ထုိက တဆင့္ ရင္ဖံုး၊ ထုိကတဆင့္ တျဖည္းျဖည္း ထမိန္၀တ္ရာက စကပ္၊ စကပ္၀တ္ရာ က ေဘာင္းဘီရွည္၊ ေဘာင္းဘီတုိ စသျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ၀တ္စားဆင္ယင္ လာၾကပါတယ္။
အမ်ိဳးသမီး တဦးရဲ႕ တန္ဘုိးဟာ အ၀တ္အစားနဲ႔ တုိင္းတာတာ မဟုတ္ပဲသူ႔ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္နဲ႔သာ တုိင္းတာ သင့္ပါတယ္။
ဒီဘက္ေခတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕၀တ္စားဆင္ယင္မႈမွာ တကယ္ေတာ့ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္ မႈကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ လာတာေတြ႔ရသလုိ ဒါကလည္း ဘ၀က ေပးတဲ့ အသိတရားေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ေျပာရ မလားဘဲ။
တခ်ိန္က အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဘ၀ ေနဟန္၊ ဘ၀ တန္ဘုိးနဲ႔ ယခုေခတ္ ဘ၀ေနဟန္ တန္ဘုိးေတြ ကြဲလြဲ လာၾကပါတယ္။ တခ်ိန္က အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အိမ္မႈကိစၥမ်ားနဲ႔ အိမ္ေထာင္ထိမ္းသိမ္းရတဲ့ ဘ၀ အေျခမွာ ပဲ ေလွာင္ပိတ္ေနခဲ့ၾကတာ မ်ားပါတယ္။
အခု ေခတ္မွာေတာ့ အမ်ိဳးသားေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းကာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး စတဲ့ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက တေထာင့္တေနရာက ေလာကအက်ိဳး သယ္ပိုး ေနထုိင္လာၾက တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဘ၀ အေျခအေန ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔ အမွ် အျမင္ လံုး၀ မရုိင္းပဲ လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးစြာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ဟာ ျမန္မာ့ ရုိးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီဘူးလို႔ ေျပာလုိ႔ရပါ့မလား။
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာစစ္အစုိးရမ်ား ေခတ္က လူႀကီးမင္းမ်ားကေတာ့ ျမန္္မာ့ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ၀တ္စားဆင္ ယင္မႈ ဆုိတဲ့ ကန္႔သတ္ တားျမစ္မႈေတြနဲ႔ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ကို အေမွာင္ခ်ထားခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေရး ကစားကြက္အျဖစ္ အသံုး ျပဳၾကတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ Elite ဆုိတဲ့ လူ႔မလုိင္လႊာ လူတန္းစားေတြကပဲ အျမင္မေတာ္ ၀တ္စား ဆင္ယင္တတ္ၾကတာ ႏုိင္ငံသားတုိင္း သိၾကၿပီးျဖစ္မွာပါ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
န၀တ၊ နအဖေခတ္မွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႔ မသင့္ေလ်ာ္တဲံ့ ၀တ္ဆင္မွဳေတြကုိ စင္ျမင့္ေပၚမွာ မ၀တ္ေအာင္ တင္းက်ပ္စြာ တားျမစ္ခဲ႔ပါတယ္၊ အဲ သူတုိ႔ ရန္ပုံေငြပြဲေတြမွာေတာ့ မေပါ့တေပၚ ၀တ္ျပီး ကၾက ခုန္ၾကတာေတြကုိ ခြင့္ျပဳသဗ်။
မီဒီယာမွာ မလုံ႕တလုံပုံေတြကုိ တိက်စြာ တားျမစ္သဗ်။ အဲ ျမက္ခင္းသစ္ဆုိတဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးထုတ္ အတင္းအဖ်င္း ညစ္ညမ္း လစဥ္ထုတ္ကေတာ့ ျမန္မာမိန္းကေလးပုံေတြသာမက ျပည္ပက ပုံေတြပါယူျပီး ထည့္သဗ်။
ဥပေဒက ၂-မ်ိဳးျဖစ္ေနခဲ႔ဘူးတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ဥေပဒစုိးမုိးေရး အျမဳွတ္ထြက္ေအာင္ ေျပာေနေသာ သမတၾကီးတုိ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌၾကီးတုိ႔ ဦးေဆာင္ေသာ ျပည္သူ႔အေရြးခ်ယ္ခံဆုိေသာ အစုိးရမင္းမ်ား လက္ေအာက္မွာေတာ့ ဥပေဒသည္ ေက်ာသား၊ ရင္သား၊ စစ္သား၊ ခရုိိနီမခြဲျခား တစ္သားတည္းျဖစ္လိမ့္မည္လုိ႔ ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ေနေၾကာင္းပါ။