ေအာင္ျမင္ေနတ့ဲ စာေရးဆရာ မင္းဒင္

Saturday, May 25, 2013


"ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္  ကိုယ္တိုင္ ´မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္´ကို ဖတ္ခ်င္သည္ ဆုိ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေအာင္ ပို႕ေပးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္ ....."

 (က)
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၆ ရက္ေန႕ ညဦးပိုင္း။

ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အျမင့္ဆံုး အေဆာက္အအုံႀကီးတခုျဖစ္ေသာ ဘိုင္းေယာင့္အေဆာက္အအုံနားက ဂ်ဴးလဒစ္ဟုိတယ္၏ ၁၄ ထပ္ သူတည္းခုိရာအခန္းတြင္ က်ေနာ့မိတ္ေဆြက အခုလိုေျပာသည္။

´ဗိုလ္ေဌး။ က်ေနာ္လည္း မထင္မွတ္ဘဲနဲ႕ အလုပ္ႀကီးတခုကို လုပ္မိလွ်က္သား ျဖစ္ေနၿပီဗ်ာ´ ဟု သူက ဆုိသည္။

အခုအခ်ိန္မွာ သူဟာ အရင္ကလို ဖူးကက္ၿမိဳ႕က ျမန္မာပစၥည္းေရာင္းတဲ့ ကုန္သည္ သက္သက္ မဟုတ္ေတာ့။ အြန္လိုင္းေပၚမွာေရာ ပံုႏွိပ္စာေပေလာကမွာပါ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ေအာင္ျမင္တဲ့ စာေရးဆရာတေယာက္ ျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။

´မထင္မွတ္ဘဲလုပ္မိတယ္ရယ္ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ ဆရာဒင္။ ခင္ဗ်ားစာအုပ္က ေခတ္တေခတ္ကို ျပတင္းေပါက္က လွမ္းၾကည့္လို႕ ျမင္ရသလိုမ်ိဳး ျမင္ေအာင္ေရးထားတာ မဟုတ္လား။
 ၿပီးေတာ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကလည္း သက္ရွိ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ပါေနတယ္ေလ။ ကာလ ေဒသ အေျခအေနကလည္း ဒီေန႕ လူလတ္ပိုင္းေတြ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ား ဇာတ္ေကာင္ သက္ခိုင္ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ အခင္းအက်င္းမ်ိဳးမွာ တနည္းမဟုတ္တနည္း ပတ္သက္ေနခဲ့ေတာ့ သူနဲ႕တူသလိုလို ကိုယ္နဲ႕ပဲ ဆင္သလိုလို ထင္မိေယာင္မွားေတြလည္း ခံစားလို႕ရတာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားတာေပါ့ဗ်ာ´ ဟု က်ေနာ္က သူ႔ကို ျပန္ေျပာသည္။

သူသည္ ´မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္´ အမည္ရွိ ဇာတ္လမ္းတြဲ ဝတၱဳရွည္ႀကီးတပုဒ္ကို ေရးသား ထုတ္ေဝခဲ့သူ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာမင္းဒင္ ျဖစ္၏။
သူႏွင့္က်ေနာ္ကား ´သက္ခုိင္´ ကို မေရးသားမီ အခ်ိန္ကပင္ မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူက မထင္မွတ္ဘဲ အလုပ္ႀကီးတခုကို လုပ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနၿပီဗ်ာဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

(ခ)
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္း။

ထိုစဥ္က က်ေနာ္သည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ဘန္ေဘာ္အရပ္ရွိ ဧကခ်ိဳင္လမ္းမႀကီးရဲ႕ လမ္းသြယ္ ၈၃ တြင္ ေနထိုင္ရင္း ရခိုင္အမ်ိဳးသား သတင္းစာကို ထုတ္ေဝလ်က္ရွိသည္။

တေန႕တြင္ ကိုမင္းဒင္က က်ေနာ့ကို ´ဗိုလ္ေဌး ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဖုိ႔  ႀကိဳးစားေနတယ္။ ဝတၳဳေရးဖုိ႕ေပါ့။ အရင္က နည္းနည္းပါးပါး ေရးဖူးတယ္။ က်ေနာ့လက္ရာကို ခင္ဗ်ား နည္းနည္း ျမည္းစမ္းၾကည့္ၿပီး ေဝဖန္ေပးပါဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားက တကၠသိုလ္က ျမန္မာစာနည္းျပဆရာေဟာင္းဆိုေတာ့´ လုိ႔ ဆုိလာသည္။

သူစၿပီး ျမည္းခိုင္းသည့္စာက သက္ခိုင္စာအုပ္မဟုတ္ေသး။ သူ႔အရင္ေရးၿပီး အခုရက္ပိုင္းအတြင္းထြက္ရွိလာတဲ့ ´ျဖစ္ပ်က္ ရွာပံုေတာ္´ ဝတၳဳရွည္ပါ။
ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ကေတာ့ သက္ခိုင္ပါပဲ။ သူေပးလာတုန္းက အစအဆံုးေရးထားတဲ့ ဝတၳႀကီး မဟုတ္ေသး။ ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္ကို စတည္ခါစ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမည္းၾကည့္ေတာ့ က်ေနာ့မိတ္ေဆြမွာ ေမွာ္ကေလာင္တေခ်ာင္း ရွိေနပါလားဆိုတာကို  သိလုိက္ရသည္။
ဒါေၾကာင့္ ´ကိုယ့္ဆရာ ခင္ဗ်ား လက္ရာမိုက္တယ္။ ခင္ဗ်ား ေသခ်ာေပါက္ေအာင္ျမင္တဲ့ စာေရးဆရာတေယာက္ ျဖစ္ကိုျဖစ္မယ္´လို႕ အားေပးတာလည္းဟုတ္ အနာဂတ္ကို ႀကိဳေဟာတဲ့ သေဘာလည္းပါတဲ့စကားကို စိတ္ထဲက အရွိအတိုင္း ေျပာခ်လိုက္သည္။

သူစာစေရးတုန္းက မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာေဝးကြာေသာ ဖူးကက္ႏွင့္ ဘန္ေကာက္ ၿမိဳ႕မ်ားမွာေနထိုင္ၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္သည္ တခါတခါ အြန္လိုင္းေပၚမွာ။ တခါတေလလည္း တယ္လီဖုန္းနဲ႕ စာေပအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾက ျငင္းၾက ခုန္ၾကသည္။


(ဂ)
ေရးၿပီးတဲ့စာမူမ်ားကို သူ႔၏ကိုယ္ပိုင္ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္သည္။ ဖတ္ၿပီး ခ်ီးမြမ္းတဲ့လူလည္းရွိသလို ´ခင္ဗ်ား စာမေရးတတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေရးမေနပါနဲ႕´လို႕ ေထာပနာ ျပဳသူလည္းျပဳ။ ´မင္းသိခၤ´လိုလို ´ေရႊဥေဒါင္းလိုလိုလို႕ ေင့ါသူကေငါ့။
´ခင္ဗ်ား ေရာင္ႀကီးေဗြ ဇာတ္လမ္းႀကီး မၿပီးေသးဘူးလား´ ဆိုၿပီး ခနဲ႕သူကခနဲ႕။ ဒီၾကားထဲ မင္းဒင္ကေလာင္က စ်ာန္ဝင္ကာ တခန္းၿပီးတခန္း ဆက္ေရးေနသည္။

က်ေနာ္တို႕ကား လူပုစိတ္တိုဟုသာ ၾကားဖူးသည္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့မိတ္ေဆြကေတာ့ အရပ္ေျခာက္ေပနီးပါးရွည္ၿပီး ကီလို ၈ဝ ေက်ာ္ရွိတဲ့ လူရွည္စိတ္တို အမ်ိဳးအစားထင္ပါရဲ႕။
 တခါတခါ ရွဴးရွဴးရွားရွား လုပ္တတ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ က်ေနာ္က သူ႔ကို အခုလို ေဖ်ာင္းဖ်ေပးခဲ့ဖူး၏။

´ေဟ့လူ ဒါမ်ား တင္းစရာလားဗ်ာ။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းလို ဂႏၱဝင္ ဆင္ကေလာင္နဲ႕ ႏႈိင္းေျပာခံရတာ။ မင္းသိခၤလို တိုင္းေက်ာ္ ျပည္ေက်ာ္နဲ႕ ႏိႈင္းေျပာခံရတာ က်ေနာ္ျဖင့္ ခင္ဗ်ားအစား ဂုဏ္ယူတယ္ဗ်ာ။ ေျပာတဲ့လူေတြက ေရႊဥေဒါင္းရဲ့ စာမ်ိဳးေရးဖို႕အသာထား စဥ္းစားဖို႕ေတာင္ ေခါင္းရွိမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီလိုဘဲ မင္းသိခၤဆိုတာလည္း ျမန္မာျပည္ စာေပေလာကမွာ အထင္ကရ ဘက္ဆဲလားဗ်ာ။ ဘယ္အရာမဆို အစမွာေတာ့ ဒီလုိဘဲ မလိုတမာေတြ ေျပာၾကမွာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ဒါေတြအားလံုးဟာ ေလထဲမွာလြင့္က်န္ရစ္ၿပီး မင္းဒင္ မင္းဒင္ ျဖစ္ေနမွာ ျမင္ေယာင္ေသး´ ဟု သူ႔ကို ေျပာျဖစ္သည္။

´ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္´ ကို ဖတ္ရႈရတဲ့ အြန္လိုင္းပရိသတ္ေတြက စာေတြဆက္ေရးဖို႔ ပူဆာၾကသည္။
ေန႔စဥ္ ပို႕စ္အသစ္ေတြ တင္ဖို႔ တြန္းလာၾကသည္။
သူလည္း စာေပစ်ာန္ အေတာ္ဝင္သြားၿပီး ျဖစ္သည္။
အစကနဦးကလို မိမိလက္ကို မယံုမရဲ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကေလာင္ဝင့္လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
သူက ... ´ဗိုလ္ေဌး ခင္ဗ်ားေျပာတာ မွန္တယ္ဗ်။ ခုေလာက္ဆို က်ေနာ့္လက္က စာေကာင္းေကာင္းေရးႏိုင္ၿပီဆိုတာ ယံုသြားၿပီ။
ခင္ဗ်ား နိမိတ္ဖတ္ေပးတာ အားေပးတာ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ိဳ႕။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္စာစေရးတုန္းက ေဝဖန္ေပး၊ လုိတာကို ေျပာေပးဆိုေပးတာလည္း တကယ္ေက်းဇူးတင္တယ္´ဟုလည္း ဆိုသည္။

ထို႕ေနာက္ သူ႔ဘဝအေတြ႕အႀကံဳေတြကို အေျခခံၿပီး စာတအုပ္ ေရးမယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီဟုေျပာၿပီး မၾကာခင္မွာ ´မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခုိင္´ကို သူ႔ဘေလာ့ဂ္တြင္ စျမင္ရသည္။

သက္ခိုင္ အခန္း ၂၅ ေလာက္ထိေတာ့ သူနဲ႕ က်ေနာ္ အဆက္အသြယ္ သိပ္မျပတ္။ အသစ္တင္တိုင္း က်ေနာ္နဲ႕ အခ်ီအခ် ေျပာၾကသည္။
အခန္း ၂၅ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူ႔မွာ ပရိသတ္ေတြ အံုခဲလာသည္။
ကမၻာအေရွ႕ျခမ္းက စာဖတ္သူမွ သည္ ကမၻာအေနာက္ျခမ္းထိ။ ေျမာက္ျခမ္းမွ ေတာင္ျခမ္းထိ။ အြန္လိုင္းျဖန္႔က်က္ရာ ေဒသအသီးသီးမွ ျမန္မာစာဖတ္ ပရိသတ္ အေထာင္အေသာင္းႏွင့္ ေျပာေနဆိုေနရတာ မ်ားလာသည္။

က်ေနာ္လည္း ထုိစဥ္က အလုပ္လုပ္ေနေသာ ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ဘဝမွ ရုတ္တရက္ ျပဳတ္သြားသျဖင့္ စားဝတ္ေနေရးခက္ခဲကာ သူ႔စာကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ အရင္လို မဖတ္အားေတာ့။ အလ်ဥ္းသင့္သည့္အခါ ၾကည့္ျဖစ္ရံုမွ်သာ။ သူ႔ကို လည္း ေဝဖန္ေထာက္ျပစရာ မလိုေတာ့ပါ။
ဆင္ကေလာင္ ျမန္မာစာေရးဆရာမ်ား ကမၻာအႏွံ႕ ေက်ာ္ၾကားေသာ ျမန္မာျပည္ဘြားမ်ားက ဘရာဗို ခ်ီးယားစ္ ကြန္ကရက္ က်ဴးေလးရွင္း လုပ္ခံေနရခ်ိန္မွာ ကိုယ္က ဝမ္းသာအားရ လက္ခုပ္ တီးရံုကလြဲၿပီး မိတ္ေဆြႀကီးကို အႀကံျပဳစရာ လိုမွမလိုေတာ့တာ။

မင္းဒင္ ေရးသားတ့ဲ သက္ခုိင္နဲ႔ ဂူတင္ဘတ္ မိတ္ေဆြျဖစ္သြားတ့ဲအေၾကာင္း ဧရာဝတီဘေလာ့ http://blog.irrawaddy.org/2010/12/blog-post_6978.html မွာ ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္

(ဃ)
ေနာက္ပိုင္း ၾကားရတာက သူ႔စာကို ပရင့္ထုတ္ၿပီး မိတၱဴပြားကာ ဖတ္ေနၾကေၾကာင္း။ စကၤာပူမွာဆိုရင္ မိတၱဴပြားထားတဲ့ စာကို အားရပါးရ ဝယ္ဖတ္ေနၾကသည္ဟုလည္း သိရသည္။

ထုိ႕ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာလည္း ဒိုင္လွ်ိဳ မိတၱဴကူးကာ အခ်င္းခ်င္း ျဖန္႕ေဝေနၾကသျဖင့္ ေခတ္ပ်က္ သူေဌးမ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္ အသိုင္းအဝန္းၾကားတြင္ ´ခင္ဗ်ား ရုတ္ရုတ္ ရုတ္ရုတ္ မလုပ္နဲ႕ မင္းဒင္ကို ေျပာလိုက္ရမလား´ ဟူေသာ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ စကားတခြန္း ေပၚေပါက္ရသည္ထိ သက္ခိုင္စာအုပ္က ေပါက္ေနသည္။

ဒီၾကားထဲမွာ သူနဲ႕ ဖုန္းေျပာျဖစ္တိုင္း စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေဝရန္ က်ေနာ္က သူ႔ကိုတြန္းသည္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျပည္ပမွာ ထုတ္ေဝၾကတဲ့ စာေပအမ်ားစုက အလွဴ႕ရွင္ပိုက္ဆံႏွင့္ ထုတ္ၾကေသာ သုတစာေပမ်ား အစီရင္ခံစာမ်ား မွတ္တမ္းမ်ားသာ မ်ားသည္။
ရသစာေပ လံုးခ်င္းဝတၳဳႀကီးတအုပ္ကို ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းသည့္ ျမန္မာစာအုပ္မ်ိဳး က်ေနာ္ မၾကားဖူးေသး။ ရွိေတာ့ ရွိပါလိမ့္မည္။ ေခတ္ၿပိဳင္ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တြင္ ဆရာေမာင္သာရ ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ေတြ႕ဘူးသည္။ သို႕ေသာ္ ေစ်းကြက္အရ အဘယ္မွ် ေပါက္ေရာက္သည္ကို က်ေနာ္မသိ။


မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခုိင္ကိုေတာ့ က်ေနာ္လံုးဝယံုသည္။ ထို႕ျပင္ ဆရာမင္းဒင္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ မိတၱဗလကို ပိုၿပီးယံုသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဇြတ္တြန္းခဲ့သည္။
သူ႔စာအုပ္ကို ထုတ္ေဝလိုသူမ်ားက ကမ္းလွမ္းမႈေတာ့ ရွိသည္ဟု သဲ့သဲ့ၾကားရသည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာ မင္းဒင္က သူ႔စာအုပ္ကို  သူကိုယ္တိုင္သာ ထုတ္လိုေၾကာင္း ေနာက္ဆံုးတြင္ က်ေနာ့အား ဆိုလာသည္။

´ဗိုလ္ေဌး။ သက္ခုိင္ကိုထုတ္ဖုိ႕ အေမရိကန္ကတေယာက္ ကမ္းလွမ္းတယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့စာမူကို က်ေနာ္ပဲ မူပိုင္ ထားခ်င္တာ။
က်ေနာ္မရွိတဲ့တေန႕မွာ က်ေနာ့ရဲ့ တဦးတည္းေသာ သမီးေလးအတြက္ မူပိုင္ခြင့္ အေမြေပးခဲ့ခ်င္တာ။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႕ ကိုယ္ခ်မယ္ဗ်ာ´ ဟု သူကေျပာသည္။

ဒါေၾကာင့္ သူဟာ မဲေဆာက္က စာေပမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ၿပီး စိစစ္တာ တည္းျဖတ္တာ ဒီဇိုင္းဆင္တာေတြကို ကိုယ္တိုင္ေဘးမွေန၍ ႀကီးၾကပ္ၿပီး စာမ်က္ႏွာ ၇ဝဝ ေက်ာ္ရွိေသာ စာအုပ္ကို သုတ္သင္ တည္းျဖတ္၍ ၿပီးစီးေၾကာင္း သတင္းပို႕လာသည္။

က်ေနာ္ အင္မတန္ဝမ္းသာပါသည္။ က်ေနာ့မိတ္ေဆြႀကီး ေရးသားေသာ မဆလေခတ္ နဝတေခတ္ နအဖေခတ္ ေနာက္ခံႏွင့္ သက္ရွိ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ပါဝင္ေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ သမိုင္းဇာတ္လမ္းတြဲႀကီး သို႕မဟုတ္ မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္ ဝတၳဳႀကီး အမွန္တကယ္ ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ ေပၚထြက္လာေတာ့မည္ဟု။

(င)

၂ဝ၁ဝ ကုန္ခါနီး ကာလေလာက္ထင္သည္။
ကိုမင္းဒင္ က်ေနာ္ရွိရာ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ဖက္လန္ေဆာင္ စြယ္ ၆၆ သို႕ တကၠစီစီးၿပီး ေပါက္ခ်လာသည္။

´ဗိုလ္ေဌး စာအုပ္ထုတ္မယ္။ ပံုႏွိပ္စက္အပ္မယ္။ ခင္ဗ်ား အပ္ေနက် ပံုႏွိပ္တုိက္ သြားမယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားမဒမ္က ထိုင္း စကား တတ္တယ္မဟုတ္လား´ ဟု ဆိုၿပီး က်ေနာ့ဇနီးကိုပါ ေခ်ာဆြဲေလသည္။

သူသည္ ပံုႏွိပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ အေသးစိပ္ ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ေစ်းစကားေျပာၾကေတာ့ ပံုႏွိပ္တိုက္က ဘတ္ သံုးသိန္းနီးပါး က်မည္ဟု ေျပာသည္။
 ကိုယ့္ဆရာ ေတြသြားသည္။ ပံုႏွိပ္တုိက္မတင္ခင္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားႏွင့္ပါဆုိလွ်င္ စာအုပ္တအုပ္ကို ဘတ္ သံုးရာေက်ာ္ေတာ့မည္။
တအုပ္သံုးရာဆုိလွ်င္ အရင္းသက္သက္ပင္ ဘတ္ သံုးသိန္းအထက္ ကုန္ေတာ့မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ရန္ကုန္က ဇနီးႏွင့္ စကၤာပူက သမီးကို အေျခအေနအား ရွင္းျပသည္။
အံ့ဖြယ္ေကာင္းလိုက္သည့္ ဇနီးႏွင့္ သမီးပါပဲ။

စာေရးဆရာကေတာ္က´ရွင္ သိပ္ထုတ္ခ်င္ေနတဲ့ စာအုပ္ကို ထုတ္သာထုတ္။ ဘာမွ ေနာက္မတြန္႕နဲ႕။ မေတြေဝနဲ႕´ တဲ့။

သမီးျဖစ္သူကလည္း ´အေဖ ေနာက္မဆုတ္နဲ႕ လုိတာအကုန္ သမီးေပးမယ္။ သမီးဟာ အေဖ့သမီး။ စာေရးဆရာ မင္းဒင္ သမီး ျဖစ္ရတာကို အရမ္းဂုဏ္ယူမိတယ္ အေဖ။ အေဖ လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္´ ဟု   ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံအားေပးခဲ့သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ အြန္လိုင္းတြင္သာ ေက်ာ္ၾကားမင္းမူခဲ့ေသာ ´မင္းဒင္၏ သက္ခုိင္´ သည္ ဤကမၻာေျမေပၚသို႕ စကၠဴျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ထားေသာ ခန္႕ျငားသည့္ စာအုပ္အျဖစ္ျဖင့္ ေရာက္လာခဲ့ရသည္။

စာအုပ္အပ္ၿပီး တပတ္အတြင္း ဘန္ေကာက္မွ ဖူးကက္သို႕ သက္ခိုင္စာအုပ္မ်ား ေရာက္ရွိသြားေတာ့သည္။ မင္းဒင္၏လက္ရာ သက္ခုိင္ကား ၆လေလာက္ အၾကာတြင္ လက္က်န္ အနည္းငယ္သာ က်န္သည့္အဆင့္သို႕ ေရာက္လာသည္။

သက္ခုိင္စာအုပ္မ်ားကုိ တိုက်ိဳ။ ဆိုးလ္။ ဆစ္ဒနီ။ လန္ဒန္။ ဝါရွင္တန္။ ေအာ့တဝါ။ ကာတာ။ ဆုိက္ပရပ္စ္။ ကြာလာလမ္ပူ အစရွိေသာ ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားေန မင္းဒင္ပရိသတ္မ်ားက အလုအယက္ မွာယူၾကသည္။
ရန္ကုန္ မႏၱေလးကလည္း သူ႔ အဆက္အသြယ္ႏွင့္သူ မွာယူဖတ္ရႈၾကသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ ခ်င္းမိုင္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မ်ားကလည္း အားေပးၾကသည္။

သက္ခိုင္ကို ေမြးဖြားရာ ဖူးကက္တြင္ေတာ့ သိပ္စြံပံုမရ။ အထူးသျဖင့္ စာအုပ္ေစ်းႀကီး၍လား ဒါမွမဟုတ္ စာဖတ္အား နည္း၍လား မေျပာတတ္။
ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားက ဝယ္ယူအားေပးမႈ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိပါသည္။

စာအုပ္ထြက္ၿပီး တႏွစ္ခန္႕အၾကာတြင္ေတာ့ အမွတ္တရ သိမ္းဆည္းထားရန္ သက္ခိုင္စာအုပ္မွာ ခုဂဏန္းမွ်သာ လက္က်န္ရွိေတာ့ေၾကာင္း သူက ေျပာလာသည္။

(င)
လူတေယာက္၏ ဘဝကံၾကမၼာသည္ ႀကိဳတင္မွန္းဆ၍ မရစေကာင္းပါ။ သီခ်င္းတေခြတည္းႏွင့္ ေပါက္ခဲ့သူမ်ားအျဖစ္ အဆိုေတာ္ ဖိုးခ်ိဳ၊ ထူးအိမ္သင္ စသည့္ ႏိုင္ငံေက်ာ္မ်ားကို ေတြ႕ဖူးပါသည္။
စာအုပ္တအုပ္တည္းႏွင့္ ေပါက္သည့္ ျမန္မာ ဝတၳဳေရးဆရာက ဆယ္စုႏွစ္ တခု၊ ႏွစ္ခုတြင္ တေယာက္ေပၚထြန္းခ်င္မွ ေပၚထြန္းပါမည္။

ထို႕ျပင္ ရသစာေပေရးသားျခင္း ဆိုသည္က အခက္တကာ့ အခက္ခဲဆံုး အလုပ္ထဲက တခု ျဖစ္၏။
ယင္းအခက္အခဲကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ နတ္ေမာက္သား မင္းဒင္သည္ ဖူးကက္ကၽြန္းမွတဆင့္ အြန္လိုင္းမွ စတင္ေပၚထြန္းၿပီး ယခုအခါ စာေပေလာကထဲတြင္ အထင္ကရ ကေလာင္တေခ်ာင္းအျဖစ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေပၿပီ။
ယင္းသို႕ ေအာင္ျမင္လာျခင္းမွာ အလြယ္တကူ ေအာင္ျမင္လာျခင္းေတာ့မဟုတ္။ ဤစာအုပ္ကို သံုးႏွစ္သံုးမိုး အပတ္တကုတ္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။


ႏိုင္ငံတြင္းက စာေရးဆရာမ်ားကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားေသာ စာေရးဆရာမ်ားကဲ့သို႕ စာအုပ္ ထုတ္ေဝရန္လည္း ကနဦးက တင္ကူး ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိ၍လည္း မဟုတ္။ သူ႔ရင္ဘတ္ထဲတြင္ ေအာင္းေနေသာ သက္ခုိင္ကို ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

လူမ်ားစြာတို႕သည္ ပိုက္ဆံရေသာ အလုပ္မ်ားကိုေတာင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ဇြဲနပဲႏွင့္မလုပ္ဘဲ ေမ်ာက္လႊဲေက်ာ္ပမာ ဟိုက သည္ကူး သည္ကဟိုကူးျဖင့္ က်င္လည္ေနၾက၏။
ကုန္သြယ္ စီးပြားအလုပ္ကို လုပ္ေနသူ ကုန္သည္ ကိုမင္းဒင္အဖို႕မွာေတာ့ တဘက္က အေရာင္းအဝယ္လုပ္ရင္း က်န္သည့္ အခ်ိန္တိုင္းတြင္ သက္ခိုင္ကို ဖန္တီးေနခဲ့သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ထင္၏။ ခ်င္းမိုင္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ျမန္မာ့သတင္းသမဂၢ ညီလာခံသဘင္တြင္ သူ႔ကို တႏွစ္တာ အေကာင္းဆံုး ရသစာေပ ကေလာင္ရွင္အျဖစ္ ဆုေပးကာ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါသည္။ ထို႕ထက္ ႀကီးမားေသာ ဆုတခု က်န္ပါေသးသည္။ ယင္းကား အျခားမဟုတ္။ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္  ကိုယ္တိုင္ ´မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္´ကို ဖတ္ခ်င္သည္ ဆုိ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေအာင္ ပို႕ေပးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းစာအုပ္ကို ရန္ကုန္သို႕သြားမည့္ ဗိုလ္မွဴး ေသာင္းထိုက္လက္သို႕ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ စယမ္ မိုးပ်ံရထားဘူတာတြင္ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ ထည့္ေပးခဲ့ပါသည္။

(စ)
ဖူးကက္ၿမိဳ႕မွ အာမခန္အရပ္သည္ ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္တခု ျဖစ္၏။ စီးပြားေရး ေျပလည္သူမ်ားေနသည့္ အရပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသြားလူလာနည္းပါးကာ တခါတရံ ကားႏွင့္ ဆိုင္ကယ္မ်ား ျဖတ္ေမာင္းသြားသည့္ အသံမွလြဲ၍ ေန႕ခင္း ေန႕လည္မ်ားဆိုလွ်င္ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ရွိလွသည္။

သူသည္ ယင္းဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ႏွစ္ထပ္တိုက္အိမ္၏ အေပၚထပ္တြင္ အြန္လိုင္းျပတင္းေပါက္ကတဆင့္ ကမၻာအႏွံ႕မွ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ စကားေျပာေနသည္။
မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္ကား ယခုစာေရးေနခ်ိန္တြင္ ပဥၥမအၾကိမ္ေျမာက္ ရုိက္ႏွိပ္ေနေလျပီ။ စာေပေဝဖန္ေရး ဂုရုၾကီး ဆရာေအာင္သင္းကလည္း မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္ကုိ အားရလွသည္ ဟု ဆုိသည္။ တကၠသုိလ္စိန္တင္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကလည္း ျမန္မာစာကုိ ေခ်ာေမြ႔ေျပျပစ္ေအာင္ ေရးႏုိင္စြမ္းသူဟု ဆုိျပန္သည္။
 မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္အေပၚ ခ်ီးက်ဴးၾကသည့္ ရီဗ်ဴးမ်ား ျပည္တြင္းထုတ္ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေနရာယူေနလ်က္ရွိေနျပီ။
သူ၏ ဒုတိယေျမာက္ လံုးခ်င္းလက္ရာ ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္ခရီးသည္ကုိ ထုတ္ေဝႏုိင္ခဲ့ျပီ။

သူသည္ က်ေနာ့္အား မထင္မွတ္ဘဲ အလုပ္ႀကီးတခုကို လုပ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနၿပီဟု ဆုိခဲ့သည္။
သို႕ေသာ္ ယင္းအလုပ္ ကား ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ သူ႔ဘဝကိုလည္း ေအာင္ျမင္ေသာ စာေရးဆရာျဖစ္ေစခဲ့သလို ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေခတ္ၿပိဳင္သမုိင္းကိုလည္း ေနာင္အခါ ဂႏၳဝင္တင္ခံရမည့္ စာအုပ္တအုပ္ကို ေရးမိလ်က္သား ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းပင္တည္း။  

ဘေစာတင္



.

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved