အေဝးျမင္ ... မႏၱေလး

Saturday, June 15, 2013


 



မႏၱေလးက အဆဲေလးႏွင့္ႀကိဳသည္။

မနက္ေစာေစာ ကၽြဲဆည္ကန္ ကားဝင္းကို ခရီးသည္တင္ ကားဆုိက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အံုခဲလာသည့္ ဆုိင္ကယ္ တကၠစီ သမားမ်ားကို ဘယ္လိုမွ ေရွာင္လို႔ မလြတ္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ကားေပၚက ဆင္း၍ မရေလာက္ေအာင္ ဆြဲခ်လုနီးပါး အံုခဲေနသည့္ ဆုိင္ကယ္ တကၠစီသမားမ်ားကို အတင္းတိုးေဝွ႔ျဖတ္သန္းကာ ကားေအာက္ေရာက္ေအာင္ ဆင္းရသည္။ ကိုယ့္ ပစၥည္းကိုယ္ ယူဖို႔လည္း အတင္းတုိးေဝွ႔ရျပန္သည္။

မႏၱေလး အေျခစိုက္ သတင္းေထာက္က “ပရိုေဘာက္စ္ေတြ ရွိတယ္ အစ္မ။ ပရိုေဘာက္စ္ပဲ ငွားစီး” ဟု ႀကိဳမွာထား ေသာေၾကာင့္ ပရိုေဘာက္စ္ကားမ်ားကို မ်က္လံုးက ရွာရင္း၊ တကၠစီသမားမ်ားကို ေရွာင္ရင္း ကိုယ့္ပစၥည္းကိုယ္ ေရြးယူရသည္။ အနားကေန တက်ီက်ီ “တကၠစီရွိတယ္၊ ဆလြန္းရွိတယ္” ဟု ကပ္ေျပာရင္း လူကို ဆြဲမတက္ လုပ္ၾကျပန္သည္။ အတူပါလာသည့္ သတင္းေထာက္ ေမစစ္ပိုင္ကိုလည္း သူတုိ႔က ရိသဲ့သဲ့ ေျပာၾကေသးသည္။ တကၠစီသမားမ်ား လူေခၚၾကပံုကို ရန္ကုန္ ေအာင္မဂၤလာ အေဝးေျပးတြင္ ႀကံဳဖူးေသာ္လည္း အခုေလာက္ မဆိုးဟုထင္သည္။ ပရိုေဘာက္စ္ ကား သံုးေလးစီး ရပ္ထားရာေနရာသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ သြားျပန္ေတာ့လည္း အနားက တက်ီက်ီေခၚရင္း လိုက္လာျပန္သည္။ ဘာစကားမွ ျပန္မေျပာဘဲ ပရိုေဘာက္စ္ ကားေမာင္းသူကို အဆင္သင့္ေတြ႕သည္ႏွင့္ ေစ်းေမးၾကည့္သည္။

ျမမႏၱလာဟိုတယ္ (ယခင္ ထြန္းလွဟိုတယ္) ကို က်ပ္ ၆၀၀၀ ဟုဆိုသည္၊ မဆိုးလွ။ မႏၱေလး အေျခစိုက္ သတင္းေထာက္က ၇၀၀၀ ေလာက္ေတာ့ ေပးရမည္ဟု ဆုိထားသျဖင့္ ေစ်းမဆစ္ေတာ့ဘဲ သြားမည္ဟုဆုိကာ ကားေပၚအျမန္တက္လုိက္သည္ႏွင့္ အဆဲခံလိုက္ရျခင္းျဖစ္၏။

“--- ပရိုေဘာက္စ္နဲ႔ လိုက္သြားတယ္ --- ပဲ”

ဆဲသံက နားထဲ ကန္႔လန္႔ႀကီး ဝင္လာသည္။ ဒါနဲ႔ မၿပီးေသး။ ဆဲ၍ လွည့္ထြက္သြားၿပီး ကားစက္ႏႈိးစဥ္ ေနာက္တေခါက္ ျပန္လွည့္လာကာ ဆဲျပန္သည္။ သူဆဲသည္ကို စိတ္မဆုိးႏုိင္ဘဲ ရယ္ခ်င္မိ၏။ မႏၱေလး အႀကိဳ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားဟုသာ မွတ္ယူလိုက္သည္။ ေမစစ္ပိုင္ကေတာ့ ေစာေစာစီးစီး ဆဲရမလားဟုဆုိကာ စိတ္ဆိုးခ်င္ေနသည္။

ကားဝင္းႏွင့္ ဟိုတယ္က နည္းနည္းေတာ့ လွမ္းသည္။ မႏၱေလး သတင္းေထာက္က ကားဝင္းမွာပဲ ဆင္းဖို႔ ေျပာေသာေၾကာင့္ ဘူတာႀကီးတြင္ အရင္ရပ္စဥ္ မဆင္းခဲ့။ တကယ္ဆုိ ဘူတာႀကီးႏွင့္ ျမမႏၱလာက ပိုနီးသည္။ ကားေပၚတြင္ ဟိုဟိုဒီဒီၾကည့္ရင္း မႏၱေလး မနက္ေစာေစာက အသက္မဝင္ေသးတာ သတိထားမိသည္။ မႏၱေလးကို အႏွစ္ ၂၀ ကာလအတြင္း ပထမဆံုး ျပန္ေရာက္တာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေဘးဘီဝဲယာက ေငးစရာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနသည္။ ေျပာင္းလဲသြားသည့္ အေျပာင္းအလဲ မ်ားက စာဖြဲ႕၍ မမီ။ အေဆာက္အဦးသစ္ေတြ ဟီးထလို႔၊ ေရွာ့ပင္းေမာေတြ၊ ဘဏ္ေတြ၊ ဟိုတယ္ေတြ အမ်ားႀကီး။ ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္ ၾကည့္ရင္း ဟိုတယ္ေရာက္လာသည္။

ခရီးသည္တင္ ကားေပၚ လိုက္ပါလာစဥ္ သတိထားမိလိုက္တာ တခုရွိေသးသည္။ ရန္ကုန္ကေန မႏၱေလးအလာ လမ္းတေလွ်ာက္ ညဘက္မို႔ထင္သည္။ ခရီးသည္အားလံုး တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္။ ကားက မႏၱေလးဝင္သည္ႏွင့္ “ကြိစိကြစ” အသံေတြ စၾကားရသည္။ ဆူညံလာသည္။ ျမန္မာစကားေတာ့ ျမန္မာစကား၊ သို႔ေသာ္ က်မတို႔ နားမလည္သည့္ ျမန္မာစကားကို ႀကိဳးစားေျပာေနသည့္ လူမ်ိဳးျခား အသံမ်ား။ ဒါ လက္ရွိမႏၱေလးပဲ။


ဟိုတယ္ေရာက္သည္ႏွင့္ ေကာင္တာတြင္ ေတြ႕ရသူကလည္း ျမန္မာစကားကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ေျပာေနရသူ။ ငယ္ငယ္က ဖတ္ဖူးသည့္ စာအုုပ္အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ထြန္းလွဟိုတယ္ ဆိုသည့္ နာမည္ ေတြ႕ရသည္။ ရန္ကုန္က သြားသည့္ စာေရးဆရာ ႀကီးငယ္မ်ားက ထြန္းလွဟိုတယ္တြင္ တည္းၾကသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ဟိုတယ္ ပိုင္ရွင္ ဦးထြန္းလွက စာေပျမတ္ႏိုးသူ၊ စာေရးဆရာမ်ားကို ခင္မင္သူဟု သိရသည္။ သူ႔သားတဦးက မႏၱေလး အာဇာနည္ ၁၇ ဦးထဲတြင္ တဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ ဟုိတယ္က အစုိးရပိုင္၊ တရုတ္သူေဌးတဦးကို တႏွစ္ က်ပ္ သိန္း ၄၀ (တရားဝင္) ျဖင့္ ငွားထားသည္။
ဟိုတယ္တြင္ နားပင္မနားေတာ့ဘဲ ေစ်းခ်ိဳဘက္ကို သြားၾကည့္ရင္း နံနက္စာစားရန္ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ဟိုတယ္က အထြက္ ဘယ္ဘက္အခ်ိဳးမွာ က်ံဳးကိုေတြ႕သည္။ တဘေလာက္ ခပ္တုိတို ေလွ်ာက္လိုက္သည္ႏွင့္ က်ံဳးကိုေရာက္ၿပီ။ ေစ်းခ်ိဳသြားဖို႔ ကားငွားမည္ဆိုေတာ့မွ အခက္ေတြ႕ရ၏။ မနက္ေစာေစာ ဘာတကၠစီမွ မရွိ။ ဆန္နီပစ္ကပ္ ခပ္စုတ္စုတ္ကေလး တစီး နံပါတ္ အနီႏွင့္ ေတြ႕ရလို႔ လွမ္းတားေတာ့ ရပ္ေပးသည္။ ေစ်းခ်ိဳကို က်ပ္ ၃၀၀၀။ ေစ်းခ်ိဳေရာက္ေတာ့ နံနက္ ၇ နာရီေက်ာ္ၿပီ။ ေစ်းခ်ိဳက မဖြင့္ေသး၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္လည္း မေတြ႕ရ၊ ဆုိင္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ပိတ္ထားဆဲ၊ တခ်ိဳ႕ ဖြင့္စ။ ဟိုေမးဒီေမးႏွင့္ ေလွ်ာက္သြားလိုက္ေတာ့ ယူနီစန္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကို ေရာက္သည္။ လူမစည္ေသး။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ မႏၱေလးသား ကာတြန္းဆရာ ကာတြန္းငယ္ေလး၏ လက္ရာကို နံရံေပၚတြင္ အျဖဴအမည္းႏွင့္ ေရးထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ မုန္႔တီႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ စားေသာက္ၿပီးေတာ့ ေနပူစျပဳၿပီ။

ရန္ကုန္က လာသူတဦးအတြက္ မႏၱေလးက ထင္သေလာက္မပူလွ။ ေမလဆန္း ေနပူေသာ္လည္း ရန္ကုန္မွာလို လူကို အပူလႈိင္းေတြ ရိုက္ခတ္ေနသည္ဟု မထင္ရ။ က်ပ္ညပ္ေနသည့္ တုိက္ခန္းမ်ားႏွင့္ ထူထပ္ေသာ ကားတန္းမ်ား မရွိသျဖင့္ အပူေလ်ာ့ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္၏။


မႏၱေလးသူ၊ မႏၱေလးသားမ်ားက ေအးေအးေဆးေဆး လႈပ္ရွားေနသည္။ ရန္ကုန္ေလာက္ ဖိအားမ်ားပံုမရ၊ ေနာက္က က်ားလိုက္သလို ေျပးလႊားေနသူမ်ား မေတြ႕ရ။ အနည္းငယ္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိသည္။ က်ံဳးေရႏွင့္ ၿမိဳ႕ရိုး၊ မႏၱေလးေတာင္၊ ေတာင္သမန္အင္း၊ ဦးပိန္တံတား တို႔က စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေပးစြမ္းသည္။ ဧည့္လာခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ့သျဖင့္ လည္ပတ္ေနသည့္ ႏုိင္ငံျခားသား သိပ္မေတြ႕ရ။


ေတာင္သမန္အင္းတြင္ ထံုးစံအတုိင္း ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကို ကူညီပါ စာတန္းေတြ႕ရသည္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ အင္းေဘးက ဆုိင္တဆိုင္တြင္ ဥေရာပ ႏုိင္ငံ တခုခုမွ ႏုိင္ငံျခားသားတစုႏွင့္ ဆုိင္ရွင္တို႔ အေပးအယူမမွ် ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရသည္။ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဆိုင္ရွင္ခ်ေပးသည့္ ဘီယာပုလင္းက အနည္းငယ္ ခဲေနသည္ကို ႏုိင္ငံျခားသားက မေသာက္ႏုိင္ဟုဆိုကာ ျပန္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ခပ္ဝဲဝဲ အဂၤလိပ္စကားကို ဆုိင္ရွင္က နားမလည္။ ဖြင့္ၿပီးသား ဘီယာပုလင္းကို အတင္း ျပန္ထုိးေပးေနသည့္ ႏုိင္ငံျခားသားႏွင့္ ဆုိင္ရွင္တို႔ အနည္းငယ္ ျပႆနာျဖစ္ၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဆုိင္ရွင္က ဖြင့္ၿပီးသား ဘီယာပုလင္းကို ျပန္မယူႏိုင္ဟုဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆုိင္ရွင္ကပဲ အေလွ်ာ့ေပးၿပီး ဘီယာပုလင္း အသစ္တလံုး ျပန္လဲေပးလိုက္သည္။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကို ကူညီသည့္သေဘာ ျဖစ္မည္ထင္၏။

မႏၱေလးက စီးပြားေရး ေကာင္းၾကသည္။ ကြမ္းယာသည္၊ အေၾကာ္သည္မွ စ၍ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ အလုပ္ျဖစ္ၾကေၾကာင္း ေဒသခံ ကားသမားတဦးက ေျပာျပသည္။ ကုန္စည္ဒိုင္ႀကီးကို ၿမိဳ႕ျပင္ေရႊ႕လိုက္ၿပီ။ ဧက မ်ားစြာ က်ယ္ဝန္းသည့္ ကုန္စည္ဒိုင္ အသစ္ႀကီးတြင္ ဆုိင္ခန္းသစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဂိုေဒါင္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပင္ဆင္ေနၿပီ။ ကုန္ကားႀကီး တခ်ိဳ႕လည္း ဆုိက္ထားသည္။ ဆုိင္ လာေရာက္ ဖြင့္လွစ္သူ သိပ္မေတြ႕ရေသး ေသာ္လည္း မၾကာမီ မႏၱေလး အထက္ လားရႈိး၊ မူဆယ္ မွစ၍၊ ေအာက္ျပည္ ရန္ကုန္အထိ ပို႔ကုန္၊ ဝင္ကုန္မ်ားျဖင့္ စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္လာမည့္ ေနရာတခု အျဖစ္ အရွိန္ယူေနေၾကာင္း ျမင္သာလွသည္။

အားလံုး ဆုိင္ကယ္စီးၾကသျဖင့္ အငွားကား သိပ္မေတြ႕ရ၊ ဧည့္သည္မ်ားက ဟိုတယ္က ကားမ်ား၊ ကုမၸဏီ ကားမ်ားကိုသာ ငွားစီးရသည္။ ရန္ကုန္ထက္စာလွ်င္ ကားခ ေစ်းႀကီးသည္။ တဝီဝီ ေမာင္းခ်င္သလို ေမာင္းေနသည့္ ဆုိင္ကယ္မ်ားကို မစီးရဲသျဖင့္ ကုမၸဏီကားကိုသာ ငွားစီးရသည္။ ၿမိဳ႕တြင္း မနက္ ၆ နာရီမွ ည ၆ နာရီ က်ပ္ ၆ ေသာင္းဝန္းက်င္၊ ၿမိဳ႕ျပင္ဆို တေစ်း  ျဖစ္သည္။ မနက္ ဘယ္အခ်ိန္စစီးစီး ညေန ၆ နာရီတြင္ ကားသိမ္းရသည္။

ေရနံ႔သာရြာရွိ နံ႔သာၿမိဳင္ အနာႀကီးေရာဂါသည္ စခန္းသို႔အသြား မႏၱေလး - မတၱရာ လမ္းေပၚတြင္ ထူးထူးျခားျခား လွည္းယာဥ္မ်ား အလွဆင္ထားသည့္ ရွင္ျပဳ အလွဴတခု ေတြ႕ေသာေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုဆင္းရိုက္ျဖစ္သည္။ အလွဴကို ဦးေဆာင္သူထဲက လူတဦးက “ဟုိဘက္လည္း ရိုက္ပါဦး” “ဒီဘက္ကိုလည္း ရိုက္ပါ” “ဟဲ့ကေလးမေတြ ၿပံဳးၿပံဳးေလး ေနေလ၊ နင္တုိ႔ကို ဓာတ္ပံုရိုက္မလို႔” ဟုဆိုကာ ရိုက္ခိုင္းေနသျဖင့္ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ရိုက္ေပးရေသးသည္။ ရွင္ျပဳ အလွဴကို ခမ္းခမ္း နားနား ျပင္ဆင္ထားေသာ္လည္း ဓာတ္ပံုဆရာ တဦးမွ မေတြ႕ရ။ က်မတုိ႔ ရိုက္ယူေနသည့္ ပံုမ်ား ဘယ္အတြက္ သံုးမည္ကိုလည္း သူတို႔ မေမး၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ပံုေတြ ျပန္ရမလား ဆိုတာလည္း မေတာင္းဆုိ။ လမ္းခုလပ္တြင္ ေခတၱကားရပ္ကာ ဓာတ္ပံုရိုက္ျဖင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမန္းကတန္း ရိုက္ေပးၿပီး ကားေပၚျပန္တက္ခါ ထြက္ခြာခဲ့ရသည္။

ေရနံ႔သာက အျပန္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ထဲ ျပန္ေရာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းရွိလမ္းမ်ား၊ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို ေဆးအသစ္ ျပန္သုတ္ေနသည္။ သမၼတ လာရန္ရွိေသာေၾကာင့္ဟု သိရသည္။

တာရဲတန္းတြင္ ဇာတ္၊ အၿငိမ့္ ေၾကာ္ျငာမ်ား ေဝေဝဆာဆာ ေတြ႕ရသည္။ ေက်ာက္ဆစ္တန္း အလြန္ မဟာမုနိ ဘုရားႀကီးတြင္ ေရႊဆုိင္းခ်ေနသူမ်ား၊ ျပည္တြင္း ဘုရားဖူးမ်ားျဖင့္ စည္ကားလွသည္။ ဘုရားႀကီး၏ ကိုယ္ထည္ ေရႊထုထည္ကဖုထစ္ျပစ္ခဲေနၿပီ။ ေရႊမႈိက္ေကာက္သူမ်ား ႏွစ္စဥ္ ေရႊပိႆာခ်ိန္ ၆ ပိႆာ၊ ၇ ပိႆာခန္႔ရေၾကာင္း သိရသည္။


မႏၱေလး ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားဝင္း အတြင္းရွိ သက္တမ္း ၁၁၈ ႏွစ္ၾကာ ခေရပင္ႀကီး တခ်ိဳ႕ အျမစ္မွကၽြတ္ထြက္ လဲၿပိဳေနၾက၏။ ေရႊေက်ာင္းကေတာ့ မေျပာင္းမလဲ၊ လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ၂၀ ကအတုိင္း။ ေတာက္ပသည့္ ေနေရာင္ေအာက္မွ သစ္သားပန္းႂကြ လက္ရာမ်ားက ၾကည့္၍ မဝေအာင္ တင့္တယ္ေနသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သမုိင္းကိုေလ့လာလိုသူ၊ အႏုပညာလက္ရာ ေလ့လာလိုသူမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသား ဧည့္သည္မ်ား မစဲျခင္းျဖစ္မည္ ထင္၏။

မႏၱေလး နန္းေတာ္ထဲမဝင္ခင္ အဝင္ဝတြင္ ကားဒရိုင္ဘာ ေအာက္ဆင္းေပးရသည္။ စစ္သားတဦးက ကားတံခါးကို ဖြင့္ခိုင္းသျဖင့္ ဖြင့္ေပးလိုက္ရသည္။ မွတ္ပံုတင္ စစ္ျခင္းျဖစ္၏။ မွတ္ပံုတင္မ်ား ဟိုတယ္တြင္ က်န္ခဲ့ၿပီ၊ ဝန္ထမ္းကတ္ ျပႏုိင္သည္ဟု ဆိုေသာအခါ ယင္းစစ္သားက “ရတယ္ ရတယ္။ ျမန္မာစကား တတ္မတတ္ စမ္းၾကည့္တာ” ဟု ျပန္ေျပာသည္။

ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ပ်က္စီးခဲ့ၿပီးေနာက္ နန္းေတာ္ႀကီးကို ယခင္ပံုစံမပ်က္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္၏ ထီးနန္းစိုးစံခဲ့စဥ္ ေခတ္ကာလတခုကို အမွတ္မရဘဲ မေနႏုိင္။

နန္းေတာ္ေဘး ေနပူက်ဲက်ဲတြင္ ရပ္ရင္း သတင္းေထာက္ ေမစစ္ပိုင္က “အရင္က ဒီေနရာမွာ နန္းတြင္းသူ၊ နန္းတြင္းသားေတြ သြားလာလႈပ္ရွားေနၾက မွာပဲေနာ္” ဟု ေျပာသည္။

နန္းေတာ္ႀကီးထဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္း စာေရးဆရာမႀကီး ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ေရးသည့္ “စာဆိုေတာ္” စာအုပ္ကို အမွတ္ရမိသည္။ သီေပါမင္း၊ စုဖုရားလတ္၊ ေမာင္ေဖငယ္၊ ဒိုင္းခင္ခင္၊ ေမာင္ေမာင္တုတ္တို႔ တဦးခ်င္းစီ၏ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္မ်ား၊ လြမ္းေမာဖြယ္၊ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ နန္းတြင္း အရႈပ္ ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ အာဏာ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ အျပင္ အခ်စ္လြန္ မိန္းမတဦး၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ စိတ္ဓာတ္တို႔ကို မေတြးဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။

ေျမာက္နန္း၊ ေတာင္နန္း၊ အေရွ႕နန္း၊ အေနာက္နန္း စသျဖင့္ စံစားၾကသည့္ မိဘုရားႀကီးမ်ား အပါအဝင္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ မ်ားစြာ၊ မိဘုရားေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ စံစားခဲ့သည့္ သက္ဦးစံပိုင္ ဘုရင္စနစ္ကို မစဥ္းစားဘဲ မေနႏိုင္။ မႏၱေလးသည္ ထီးနန္းစိုက္ခဲ့ရာ ၿမိဳ႕ တၿမိဳ႕ အျဖစ္ အရွိန္အဝါ ႀကီးမားဆဲ။ ေခတ္မီ နည္းစနစ္မ်ား၊ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေၾကာ္ျငာေနၾကသည့္ မိုဘုိင္းဖုန္း အေရာင္းဆုိင္မ်ား၊ သစ္လြင္ေသာ အေဆာက္အအံုႀကီးမ်ား၊ ဥေရာပဆန္ဆန္ ေကာ္ဖီဆုိင္မ်ားႏွင့္ပင္ မႏၱေလးက မဟာဆန္ဆဲ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ မႏၱေလးက လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ၂၀ ကႏွင့္ အနည္းငယ္ေတာ့ ကြဲလြဲေနသည္။ သူစိမ္းဆန္သလို ခံစားရသည္။ ေနရာတိုင္းတြင္ ေတြ႕ရ ၾကားရေသာ မရင္းႏွီးသည့္ တုိင္းျခားမ်က္ႏွာ ျဖဴစပ္စပ္မ်ားႏွင့္ မပီမသ ျမန္မာစကားသံ မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ထင္၏။

မႏၱေလး၏ မေျပာင္းလဲျခင္းအရာ တခုေတာ့ ရွိသည္။ ျခင္ေပါမ်ား ျခင္း။ ညဘက္ ဖြဲႏွင့္ ဆုပ္ပက္သလို အလုံးအရင္းႏွင့္ ဝင္လာေသာ ျခင္မ်ားက အရင္အတုိင္း မႏၱေလးျပယုဂ္ဟု ဆိုရမည္။

မႏၱေလးသားမ်ားကိုေတာ့ Brand အစြဲအလန္း ႀကီးသူမ်ားဟု ယူဆမိသည္။ ဘယ္ဆုိင္က မုန္႔တီ၊ ဘယ္က ၿမီးရွည္၊ ဘယ္ဆုိင္က နန္းႀကီး၊ ဖက္ထုပ္က ဘယ္ဆုိင္ကမွ၊ ဖိနပ္ဝယ္မယ္ဆုိ ဘယ္ဆုိင္မွာဝယ္ ဆိုသည့္ အစြဲအလန္းကို ဆိုလိုသည္။ သူတုိ႔ ညႊန္သလို ေကာင္းလည္း ေကာင္းပါသည္။ နာမည္တခုကို တည္ေဆာက္ရသည္မွာ မလြယ္ကူသကဲ့သို႔ ရလာၿပီးေသာနာမည္ကို ႏွစ္ရွည္လမ်ား ထိန္းသိမ္းရသည္မွာလည္း ခက္ခဲေပလိမ့္မည္။ ဒါကလည္း အရင္အတုိင္းပါပဲ။ အစြဲအလန္းႀကီးသည့္ မႏၱေလးသား အမ်ားစု အတြက္ စိတ္္မေကာင္းတာ တခုကေတာ့ သူတုိ႔ စြဲလန္းခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕လယ္ေနရာကို စြန္႔ခြာကာ ၿမိဳ႕သစ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကရ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ေရႊျပည္မိုး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္ႏွင့္ ဆံုျဖစ္ေတာ့ သူတို႔ စာေပသမားေတြ၊ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာေတြနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ အရင္ကလို ေန႔တုိင္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ဆံုဖို႔၊ စကားဝုိင္းဖြဲ႕ဖို႔ ခက္သြားၿပီဟု ဆိုသည္။

“ပြဲတခုခု၊ အခမ္းအနား တခုခု ရွိမွာပဲ ဆံုျဖစ္ၾကေတာ့တယ္။ တေယာက္ တေနရာစီ ျပန္႔က်ဲကုန္ၾကၿပီ၊ ဆံုဖို႔ဆိုရင္ တကူးတက လာမွ ရမွာ” ဟု ဆရာဆူးငွက္က ေျပာျပသည္။

မႏၱေလးမွ ျပန္လည္ထြက္ခြာမည့္ ေန႔တြင္ေတာ့ မိုးေလျပင္းထန္ခဲ့သည္။ မိုးေကာေလပါ က်ခ်ိန္တြင္ က်မတို႔က မင္းဘူးဘက္ ေရာက္ေနသည္။ မင္းဘူးမွာ မိုးတၿပိဳက္ခန္႔သာ ရြာခဲ့ေသာ္လည္း မႏၱေလး ကန္ေတာ္ႀကီးနား ျပန္ေရာက္လာေတာ့ ေလမိုးက်ခဲ့ သျဖင့္ တဲၿပိဳမ်ား၊ လဲေနသည့္ သစ္ပင္သစ္ကိုင္းမ်ား၊ ၿပိဳလဲလာသည့္ သစ္ပင္ပိေနေသာ ကားတခ်ိဳ႕ကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျမင္ရသည္။ မႏၱေလးတြင္ မိုးသီးမ်ားလည္း ေႂကြခဲ့ေသးသည္ ဆုိ၏။ ၿမိဳ႕ထဲလမ္းမ်ားက မိုးေၾကာင့္ ေရျမဳပ္ေနသည္။ ဒါကေတာ့ ရန္ကုန္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္။

မႏၱေလးက အျပန္ ညဘက္ ကၽြဲဆည္ကန္ ကားဝင္းတြင္ မီးပ်က္ေန၏။ ေန႔လယ္က ရြာထားသည့္မိုး အရွိန္ႏွင့္ တဖြဲဖြဲ ေစြေနေသာ မိုးတို႔ေၾကာင့္ ကားဝင္းက ဗြက္ေပါက္ေနသည္။ ေခတ္မီကားသစ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ မအပ္စပ္ေလာက္ေအာင္ မႏၱေလး ကားဝင္းက အေျခအေန ဆိုးသည္။ မီးစက္သံ တဝုန္းဝုန္းကို နားဆင္ရင္း ဗြက္အိုင္မ်ားကို ေက်ာ္ရင္းခြရင္း လမ္းေလွ်ာက္ ရသည္မွာ မသက္သာလွ။ 

ကားအထြက္တြင္ သူစိမ္းဆန္သည့္ မႏၱေလးက ခပ္တည္တည္ႏွင့္ လက္မျပဘဲ ဗြက္ထ၍ ႏႈတ္ဆက္ က်န္ရစ္သည္။
ေအးခ်မ္းေျမ့


.

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved