အဖိႏွိပ္ခံ လယ္သမားေတြရဲ႕ဘ၀ကို ထင္ဟပ္ေစမယ့္ ငဘ လာၿပီ

Friday, July 24, 2015


အမ်ဳိးသားစာေပဆုရ စာေရးဆရာ ေမာင္ထင္ရဲ႕ "ငဘ" အမည္ရွိ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေခတ္က အဖိႏွိပ္ခံ လယ္သမားေတြအေၾကာင္း သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ၀တၳဳကုိ ရုပ္ရွင္အျဖစ္ ျပန္လည္အသက္သြင္းၿပီး ရုိက္ကူးေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ဇာတ္ကားကို သုခမိန္ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးက ထုတ္လုပ္ရုိက္ကူးတာျဖစ္ၿပီး ဒါရိုက္တာ ခင္ေစာမ်ဳိးနဲ႔ အႏုပညာအႀကံေပး ဒါရုိက္တာ မ်ဳိးထူးတုိ႔က ဇူလုိင္၂၂ ရက္မွာ စတင္ ရုိက္ကူး ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ငဘ ဇာတ္ကားမွ ဇာတ္၀င္ခန္းတခု (ဓာတ္ပုံမ်ား - သီဟတုိး/ The Irrawaddy)

ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ငဘ အျဖစ္ ေက်ာ္သူက ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္မွာျဖစ္ၿပီး တျခားအႏုပညာရွင္မ်ားအေနနဲ႔        ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ မင္းဦး၊ မုိးယံဇြန္၊ စုိးျမတ္သူဇာ၊ ေအးျမတ္သူ၊ ေဇာ္ဦး၊ ေဗလု၀နဲ႔ ခင္လႈိင္တုိ႔က ပါ၀င္ၾကမွာပါ။

ဒီဇာတ္ကားမွာ ငဘ အျဖစ္ ေက်ာ္သူ၊ ငဘရဲ႕မိန္းမ မိေဖာ့အျဖစ္ စိုးျမတ္သူူဇာ၊ သမီးမိနီအျဖစ္ ေအးျမတ္သူ၊ ဂ်ပန္အလုိေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္သခင္မ်ဳိးညြန္႔ေနရာမွာ မင္းဦးနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ မုိးၾကယ္အျဖစ္ မုိးယံဇြန္တုိ႔က ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ထားၾကပါတယ္။
 ဇူလုိင္၂၃ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ငဘကုိ ဓားျပမႈျဖင့္ ဂ်ပန္အလိုေတာ္ႀကီးက တရားစြဲၿပီး ေထာင္ထဲ ထည့္ထားတဲ့ အခန္းကို ေရႊေတာင္ၾကားရွိ ရုပ္ရွင္ျမွင့္တင့္ေရးရံုး၀န္းတြင္းမွာ ရုိက္ကူးေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ရုိုက္ကူးေနတဲ့ဇာတ္၀င္ခန္းကေတာ့ ငဘကုိ ေထာင္ထဲမွာထည့္ထားတုန္း ဇနီးျဖစ္သူ မိေဖာ့(စုိးျမတ္သူဇာ)နဲ႔ သမီးျဖစ္သူ မိနီ(ေအးျမတ္သူ)တုိ႔က လာေရာက္ေတြ႔ဆံုတဲ့ အခန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေခတ္ရဲ႕ အဖိႏွိပ္ခံ လယ္သမားဘ၀ ၊ မတရားဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္ခ်ခံရတဲ့ ငဘရဲ႕ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ ရုိက္ကူးပံုေဖာ္ေနတဲ့ ဒါရိုက္တာ ခင္ေစာမ်ဳိးနဲ႔ အဓိက ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့  ေက်ာ္သူနဲ႔ စိုးျမတ္သူဇာတုိ႔ကုိ ဧရာ၀တီကေမးျမန္းၿပီး ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ဒါရိုက္တာ ခင္ေစာမ်ိဳးနဲ႔ သရုပ္ေဆာင္ ေအးျမတ္သူ

ဒါရုိ္က္တာ ခင္ေစာမ်ဳိး

ဒီဇာတ္ကားကုိ ရုိုက္ကူးျဖစ္တာက က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္တုန္းက ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ငဘ ကုိ စကားေျပအျဖစ္နဲ႔ သင္ရုိးတန္းမွာ သင္ခဲ့ရတာေလ။ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ဒါရုိက္တာျဖစ္လာၿပီးတဲ့အခါ ဒီဇာတ္ကားကို ရုပ္ရွင္ရုိက္ကူးခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းရုိက္ကူးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဆင္ဆာကုိ ဇာတ္လမ္းကို သံုးႀကိမ္တိတိတင္ခဲ့ရပါတယ္။ မက်ခဲ့ဘူး။ အခု ေလးႀကိမ္ေျမာက္မွာ ရုိက္ကူးဖုိ႔က်ခဲ့တာပါ။ ေနာက္ၿပီး ငဘ ဇာတ္လမ္းကို ေနာက္ပုိင္းက လူငယ္ေတြ မသိၾကေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒီလူေတြအတြက္ အဓိက ရုိက္ကူး ခဲ့တာပါ။ အရင္ေခတ္က လယ္သမားေတြအေၾကာင္းကုိ မသိၾကဘူးေလ။ ဒီေခတ္က လယ္သမား အေၾကာင္းကုိပဲ သိၾကတယ္။ အခုေခတ္ကလည္း အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္၊ ေလးဆယ့္ငါးအထိက ငဘကုိ မသိၾကပါဘူး။ ငဘ က ဆရာႀကီးေမာင္ထင္ေရးခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီးေရးခဲ့တဲ့ စာအုပ္က ပါးပါးေလးပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ျပန္ရုိက္တဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းအရာေတြက အမ်ားႀကီးပဲေလ။ သူ႔အတုိင္းေတာင္ အတိအက် လုိက္မရုိက္ႏုိင္ဘူး။ လုိက္ရုိက္မယ္ဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားမယ္။ မူရင္းအတုိင္း အရသာ မပ်က္သြားေအာင္လည္း ႀကိဳးစားရုိက္ကူးထားၿပီး ဆရာႀကီးေရးတုန္းကေတာ့ ရီစရာသိပ္မပါေပမယ့္ ကုိယ္ကေတာ့ရီစရာေလးေတာ့ ထည့္ေပးရတာေပါ့။ အခုေခတ္ကလည္း ရီစရာေလး နည္းနည္းပါမွ သေဘာက်ႀကတာေလ။ ငိုေနလို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ေတာကားႀကီးလုိ႔လည္း ေျပာၾကလိိမ့္မယ္။ ခင္လိႈင္တုိ႔၊ ေဗလု၀ တုိ႔ ထည့္ထားရတာေပါ့။ ကုိေက်ာ္သူနဲ႔ ရုိက္ျဖစ္တာကလည္း သူနဲ႔က ညီအကိုလုိပဲေလ။ သူနဲ႔ ဆိတ္ဖြားျပန္ရုိက္ျဖစ္တာကလည္း သူက မင္းရုိက္မယ္ဆုိရင္ ငါျပန္ရုိက္ေပးမယ္ ေျပာလို႔ ရုိက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆိတ္ဖြားၿပီးရင္ တမ်ဳိးတမည္ျဖစ္ေအာင္ ငဘ ရုိက္ရေအာင္လုိ႔ ေျပာေတာ့ သူကလည္း ရုိက္မယ္ဆုိၿပီး ရုိက္ျဖစ္ခဲ့တာ။

ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆုိရင္ အရင္ေခတ္က လယ္သမားေတြ ဘယ္လုိျဖစ္သလဲ၊ ကုိလုိနီေခတ္က လယ္သမားေတြ ဘယ္လုိျဖစ္ခဲ့လဲ၊ ဂ်ပန္ေခတ္က လယ္သမားေတြ ဘယ္လုိျဖစ္ခဲ့လဲ၊ ဒီမုိကေရစီေခတ္မွာေရာ လယ္သမားေတြ ဘယ္လုိထပ္ျဖစ္ဦးမလဲဆုိတာ ကုိယ့္ဘာသာ ေစာင့္ၾကည့္ ၾကပါလို႔။

ငဘ ဇာတ္ကားမွ သရုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္သူ

ေက်ာ္သူ

ဒီဇာတ္ကားမွာပါ၀င္တဲ့အခါ ျပင္ဆင္ခဲ့တဲ့အပုိင္းကေတာ့ အေထာက္အကူျဖစ္မယ့္ ပစၥည္းေတြကို က်ေနာ္စုရတာေပါ့။ ငဘတို႔ေခတ္က လယ္သမားကုိင္တဲ့ တံစဥ္းတို႔ တကယ့္ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြလည္း က်ေနာ္ရထားတယ္ေလ။ အဲဒီပစၥညိးေတြက ႏွစ္ေပါင္း ၁၈၀ ေလာက္ရွိၿပီေလ။ ေနာက္ႏွစ္ေပါင္း ၈၀ က တံစဥ္းေတြေပါ့။ အဲဒါေတြကလည္း က်ေနာ္ နယ္ေတြဘက္က လူေတြကိုပဲ အကူအညီေတာင္းၿပီး ရွာထား ရတာပါ။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈအပုိင္းကလည္း ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ ျပန္ၿပီး ဖန္တီးယူရတာပဲေလ။ ငဘ ဇာတ္က အဖိႏွိပ္ခံ လူတန္းစားကုိ သရုပ္ေဆာင္ရတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကုိလည္း ေလ်ာ့ထားရတာေပါ့။ ကိုလိုနီေခတ္က လယ္သမားေတြကလည္း ဖိႏွိပ္ခံရတယ္၊ ဖက္ဆစ္ေခတ္က လယ္သမားေတြလည္း ဖိႏွိပ္ခံရတယ္။ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္လယ္သမားသည္လည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပဲ။ အခု ဒီမုိကေရစီလယ္သမားေတြလည္း အခုလယ္ေတြအသိမ္းခံရတယ္။ လယ္သမားလူတန္းစားကေတာ့ အဖိႏွိပ္ခံ လူတန္းစားလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီဇာတ္ကားကို ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ငါတို႔ ဘယ္လုိ ျပင္ဆင္သင့္မလဲ၊ဘာေတြေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္လဲဆုိတာကုိ သိမွာပါ။ ဒီဇာတ္ကား ရုိက္ကူးျဖစ္တာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆုိရင္ လူဆုိတာ ေက်းဇူးတရားကို သိတတ္ရမယ္။ ေက်းဇူးရွင္ကုိ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေပးတတ္ရမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က ထမင္းစားေနရတာဆုိေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္က ဆန္စပါးရေအာင္လုပ္ေပးတဲ့ လယ္သမားေတြပဲေလ။ လယ္သမားေတြက ဖိႏွိပ္ခံရတယ္၊ ညဥ္းဆဲခံရတယ္ ဒါမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ ၊ေျပာင္းလဲသင့္တာေတြ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ျပည္သူလူထုေရာ၊ ႏုိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူေတြေရာ သိသြားဖို႔ဆိုတဲ့ အသိေလး ရသြားဖုိ႔ က်ေနာ္ ဒီဇာတ္ေလး  ရုိက္ျဖစ္တာပါ။ ပရိသတ္ကို ေနာက္ၿပီး ငဘဟာ ဘယ္လုိလူမ်ဳိးျဖစ္သလဲ၊ ငဘဟာ ဘာကုိျပခ်င္တာကိုလည္းဆိုတာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ့္ဇာတ္ကားေတြဆုိရင္လည္း ျပည္သူလူထုကို အက်ဳိးျပဳမယ့္ဇာတ္မ်ဳိး၊ ပရဟိတကို အက်ဳိးျပဳမယ့္ ဇာတ္မ်ဳိး၊ မိဘေမတၱာကို သရုပ္ေဖာ္မယ့္ ဇာတ္မ်ဳိး၊ ေနာက္ၿပီး အယူသည္းတာကုိ တုိက္ဖ်က္မယ့္ ဇာတ္မ်ဳိး ဒါမ်ဳိး ဇာတ္ေတြကိုပဲ က်ေနာ္ရုိက္ကူးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးပါတယ္။ က်န္တဲ့ေဖ်ာ္ေျဖေရးအေနနဲ႔ကို ေခါင္းထဲမွာ မရွိေသးပါဘူး။

သရုပ္ေဆာင္ စုိးျမတ္သူဇာ

စုိးျမတ္သူဇာ

မႀကီးက ဒီကားမွာ ငဘရဲ႕ မိန္းမ မယ္ေဖာ့အျဖစ္ ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ထားတယ္။ ေတာင္ယာအလုပ္လုပ္တဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားမိသားစုအေၾကာင္းေပါ့။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီလုိဇာတ္ကားမ်ဳိး ရုိက္ကူးဖို႔ဆုိတာက သိပ္ေတာ့မလြယ္လွဘူးေပါ့။ ဘယ္သူမွလည္း  ရုိက္ေလ့ရုိက္ထ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဟာသေတြနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ဇာတ္လမ္းေတြပဲ ရုိက္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီလုိကားမ်ဳိး ရုိက္လာတဲ့အခါ မႀကီးတုိ႔သရုပ္ေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ ပံုစံေျပာင္းလည္းတမ်ဳိး တဘာသာ သရုပ္ေဆာင္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ အထူးအခြင့္အေရးလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒီလုိကားမ်ဳိးမွာ ပါ၀င္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ မႀကီးကလည္း ေက်နပ္ပါတယ္။

အ၀တ္အစားျပင္ဆင္ရတဲ့အခါ လွလွပပ အ၀တ္အစားအတြက္က အလြယ္တကူ ၀ယ္၀တ္လုိက္လို႔ ရေပမယ့္ ဒီလုိ စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ အ၀တ္အစားက်ေတာ့ ခက္တယ္ေလ။ ဒီဇာတ္ကားက မႀကီးဇာတ္လမ္းမဟုတ္ေပမယ့္လည္း ငဘကုိ မႀကီးတို႔က ၀ိုင္း၀န္းပံ့ပုိးေပးတဲ့ဇာတ္ပါ။ အဲလုိပံ့ပုိးေပးၿပီး ပါ၀င္ရတာကုိပဲ ေက်နပ္လွပါၿပီ၊ ဇာတ္ကားေတြက မ်ားေသာ္ျငားလည္း ဒီလုိပရိသတ္ရင္ထဲ ထိထိေရာက္ေရာက္ျဖစ္မယ့္ ကားမ်ဳိးက ရွားတာကိုး။ ကိုေမာင္(ေက်ာ္သူ)နဲ႔ကလည္း အခု သူသရုပ္ေဆာင္ျပန္လုပ္တဲ့အခါ ပထမဆံုးျပန္ေတြ႔တဲ့ကားေလးေပါ့။ သူနဲ႔ကလည္းဟုိးအရင္ထဲက အေပးအယူမွ်မွ် သရုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကဖူးတဲ့သူေတြပါ။

မႀကီးကုိ ဒီ၀တၳဳကို မဖတ္ဘဲ ရုိက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေျပာၾကတဲ့အေပၚကို ဘယ္လုိေျပာျပခ်င္လဲဆုိရင္ ၀တၳဳမဖတ္ဘဲရုိက္တယ္ဆုိရင္ မႀကီးေမးခ်င္တာက ၀တၱဳကို ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေပးလို႔လဲ။ ဘယ္သူက ဖတ္ရလုိ႔လဲ။ ကိုေမာင္ကေတာ့ ဖတ္ေကာင္းဖတ္ရလိမ့္မယ္။ ကိုေမာင္ကေတာ့ ဖတ္သင့္တယ္ေလ။ ၀တၳဳကလည္း အခုခ်ိန္မွာ အရမ္းကို ရွားပါးပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ ဒါရုိက္တာေတြကလည္း ေပးတယ္ဆုိတာ ဇာတ္ညြန္းကိုပဲ ေပးၾကတာ။ ၀တၳဳကို ဘယ္သူမွ လာမေပးၾကပါဘူး။ ဖတ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ဘာသာ တကူးတကရွာဖတ္ရတာေပါ့။ဘယ္သူမွေတာ့ တကူးတက ေပးတယ္ဆုိတာ ထံုးစံမရွိပါဘူး။ မႀကီးက ၀တၳဳဖတ္ထားေပေသာ္ျငားလည္း ဒီ Sence မွာပါသေလာက္ပဲ ရုိက္ကူးခြင့္ရမွာေလ။ ဒီစာအုပ္က ဟုိးအရင္က စာအုပ္ဆုိေတာ့ ရွားလည္းရွားတယ္ေလ။ ဒါကို အျပစ္ေျပာလုိ႔ေတာ့ မရဘူးေပါ့။

အခု ရုိက္ကူးတဲ့အခါ မိတ္ကပ္ကုိ မႀကီးက အသားနဲနဲျဖဴေတာ့ ေအာက္က အညိဳေရာင္ မိတ္ကပ္ကို ခံလိမ္းရပါတယ္။ တခါတေလက်ရင္ အုန္းမႈတ္ခြံ႔ေလ အဲဒါကို သံပရာသီးေလးနဲ႔ေသြးၿပီးလိမ္းရတယ္။ ေခၽြးထြက္လာေတာ့ မ်က္ႏွာက မဲမဲသည္းသည္းထြက္လာေရာ၊

အခု ဒီကားေလးရယ္၊ ရက္ရက္စက္စက္မုိး ဆုိတဲ့ကားေလးရယ္ကို မႀကီး အားကုိးမိတယ္။ ဒီလုိကားေလးေတြက ရွားတယ္ေလ။ ဒီဇာတ္ကားကုိ ပရိသတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ႀကိဳက္မယ့္ကားတကားပါ။ စိတ္လည္း        ညစ္ေကာင္းညစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္မညစ္ပါနဲ႔ ၿပီးေအာင္ေတာ့ၾကည့္ပါ။ ႀကိဳးတန္းလို႔ ျဖစ္မွာဆုိးလုိ႔ပါ။

ငဘဇာတ္ကားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ရုိက္ကူးမႈမ်ားၿပီးဆံုးတဲ့အခါ နယ္ၿမိဳ႕ေတြျဖစ္တဲ့ ပုဂံနဲ႔ ပုပၸါးၿမိဳ႕ေတြမွာ   သြားေရာက္ ရုိက္ကူးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ယုမြန္ေက်ာ္

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved