ဘႏွင့္ စ၍ တႏွင့္ ဆံုးေသာ
ဘာတံုး
ဘာလို႕တုံုး
ဘာလုပ္လို႔တံုး
ဘာလုပ္မိလို႕တံုး
ဘာေတြလုပ္မိလို႕တုံး
ဘာေတြကိုငါလုပ္မိလို႕တံုး
ဘာေတြကိုငါတို႕လုပ္မိလို႕တုံး
ဘာေတြကိုငါတို႕ေတြလုပ္မိလို႕တုံး
ဘာေတြကိုငါတို႕ေတြလုပ္ခဲ႕မိလို႕တံုး
ဘာေတြကိုငါတို႕ေတြလုပ္ခဲ႕မိၾကလို႕တံုး
ဘာေတြကိုငါတို႕ေတြေျပာမိခဲ႕လို႕တံုး
ဘာေတြကိုငါတို႕ေျပာမိလို႕တံုး
ဘာေတြကိုငါေျပာမိလို႕တံုး
ဘာေတြကိုေျပာမိလို႕တံုး
ဘာေတြေျပာမိလို႕တံုး
ဘာေျပာမိလို႕တံုး
ဘာေျပာလို႕တံုး
ဘာလို႕တံုး
ဘာတံုး
ေတေလ
(ဆိုးရြားစြာ) “ထိ” “ခိုက္” “ေစ” ႏိုင္ပါသည္ ကဗ်ာစာအုပ္မွ ...
ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ေလာကမွာ ဘေလာ့ဂ္ကဗ်ာေတြကလည္း တြန္းထိုးရုန္းကန္ရင္း ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေမ်ာသလို ေမ်ာပါလာခဲ့တာ ေတြ႕ရသည္။ လင္းနီညိဳ၊ လင္းရမၼာနဲ႔ ေတေလ ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ ကဗ်ာဆရာ ၃ ေယာက္က (ဆိုးရြားစြာ) “ထိ” “ခိုက္” “ေစ” ႏိုင္ပါသည္ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးကို ထုတ္ေဝလိုက္သည္။ သူတို႔ အသက္မ်ားက ၂၀ ခန္႔စီ။ သူတို႔စာအုပ္မွာ ကဗ်ာဆရာ သစၥာနီက “အမွာစကားလိုလို အကဲျဖတ္စာလုိလို ဘာလိုလို” ဆိုၿပီး အမွာစာေရးေပးထားသည္။ ဒီကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္တဲ့ သူေတြက လူတုိင္း နီးပါးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဂရက္ထက်န္ခဲ့တဲ့၊ လႈိင္းလံုးႀကီးတလံုးလို လူေတြေပၚမွာ လႊမ္းၿခံဳသြားတဲ့ ၈၈ အေရးအခင္းမွာ မေမြးေသးတဲ့သူေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝအျမင္ေတြ ဘယ္လိုရွိမလဲ ဆိုတာကို ကဗ်ာဆရာ သစၥာနီက ေမးခြန္းထုတ္ထားသည္။ သူတုိ႔ကဗ်ာေတြထဲမွာ သူတို႔ရဲ႕ ဒႆနေတြ ပါေနမလားဆိုတာလည္း ေတြးစရာျဖစ္သည္။
“စာနယ္ဇင္းကဗ်ာေတြ (On Paper) ထက္ ဘေလာ့ဂ္ကဗ်ာ(Online Poem) က သာတဲ့အခ်က္ေတြ ရွိေနသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္ က်ယ္ျပန္႔သည္။ (ကမၻာတ၀ွမ္း ရွိနိုင္သည္။) အႏုပညာ ဖန္တီးခြင့္ ပိုမိုလြတ္လပ္သည္။ ပရိတ္သတ္ေရွ႕ေရာက္ရန္ လ်င္ျမန္ လြယ္ကူသည္” လို႔ ဆရာသစၥာနီက အမွာစာမွာ ေရးထားသည္။
ဆရာ သစၥာနီကေတာ့ စာနယ္ဇင္းကဗ်ာဆရာေတြ အြန္လိုင္းေပၚ တက္လာေစခ်င္သလို အြန္လိုင္းကဗ်ာဆရာေတြလည္း စာနယ္ဇင္းမွာ ဝင္ေရးေစခ်င္သည့္ သေဘာ တုိက္တြန္းထားသည္။ ေရးသူတို႔လည္း ေရးေနၾကၿပီ။ အားလံုးေတာ့မဟုတ္ေသး။
“ကဗ်ာ အေနႏွင့္ ေျပာရလ်င္ ထူးျခားခ်က္မွာ စိုင္း၀င္းျမင့္ အထိ ရိုးတိုးရိပ္တိတ္ ရွိေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၏ ၾသဇာကို သူတို႔ ကဗ်ာမ်ားထဲတြင္ လံုး၀နည္းပါးစြာ ေတြ႕ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ (ျမန္မာလူငယ္ကဗ်ာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၏ အရိပ္ေအာက္မွ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ၾကျခင္းမွာ ျမန္မာကဗ်ာ ေလာကအတြက္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ ကိစၥ မဟုတ္ေခ်။)” ဆိုသည့္ ဆရာသစၥာနီရဲ႕ အမွာအရ ဆိုရင္ ဘေလာ့ဂ္ ကဗ်ာေတြဟာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္အရိပ္ လႊမ္းေနသည့္ ျမန္မာစာနယ္ဇင္း ကဗ်ာေတြထဲက ခြဲထြက္ သေယာင္ ရွိသည့္ ေရစီးေၾကာင္းအသစ္ဟု ဆိုရမည့္သေဘာပင္။ ဒါေပမယ့္လည္း သူတို႔ကဗ်ာေတြမွာ လႊမ္းမိုးသည့္ အရိပ္သစ္ တခုခုေတာ့ ရွိေန ေသးသည္။ ဒါကို ဆရာသစၥာနီက ေဇယ်ာလင္း၏ ၾသဇာ၊ L. P ကဗ်ာ၏ ၾသဇာ ဟု ေျပာသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းကာ ခံစားခ်က္မ်ား၊ ဘဝ ဒႆန အျမင္မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းေဖာ္ထုတ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္း လူေတြဆီ အေရာက္ပို႔ႏုိင္သည့္ ဘေလာ့ဂ္ ကဗ်ာမ်ားကို ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ဝင္လာသည့္ ေရစီးေၾကာင္း တခုအျဖစ္ လက္ခံရ ေပလိမ့္မည္။ ယေန႔ ေရြးခ်ယ္စရာ အလြန္႔အလြန္မ်ားျပားေသာ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ၊ ပံုသ႑ာန္မ်ိဳးစံုျဖင့္ အႏုပညာ ဖန္တီးႏုိင္သည့္ ေခတ္ႀကီးမွာ ကဗ်ာ ဆိုေသာ အခင္းအက်င္းတခုက က်ပ္က်ပ္ ညပ္ညပ္ အတင္းတိုးဝင္ ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ လိုခ်င္ ႏွစ္ၿခိဳက္ မက္စက္သူမ်ားက ႀကိဳႀကိဳၾကားၾကားထဲမွာ ရေအာင္ ဆြဲထုတ္ ခံစားၾကလိမ့္မည္။ ထိုးထြက္မလာလွ်င္ေတာ့ သူ႔ဘာသာပဲ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားလိမ့္မည္။
ဆရာသစၥာနီကေတာ့ သူတို႔ကဗ်ာေတြကို အိုင္တီေခတ္ရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ပစၥည္းမ်ားစြာထဲက တခု ဟု ဆိုထားသည္။
“ဘာပဲေျပာေျပာ သူတို႔ ကဗ်ာေတြဖတ္လွ်င္ (ေမာင္ျပည့္မင္း မွတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့သလို) ေရွာ့ခ္တခုေတာ့ ရမွာေသခ်ာ လွေပသည္” လို႔ ဆရာ သစၥာနီက သူ႔အမွာကို အဆံုးသတ္ထားသည္။ ဒါကေတာ့ ဒီကဗ်ာစာအုပ္ကေလးတင္မကဘဲ ဘေလာ့ဂ္ ကဗ်ာေတြထဲက ေရွာ့ခ္ရႏုိင္သည့္ ကဗ်ာအားလံုးကို ဆိုလိုသည္ဟု ယူဆပါသည္။
ေကာင္းကင္ အႏုပညာ မဂၢဇင္းတြင္ တင္ထားသည့္ ကဗ်ာႏွင့္ ဆရာသစၥာနီ၏ အမွာကို ကူးယူခံစား ေဖာ္ျပပါသည္။
0 comments :
Post a Comment