ရုပ္ပြားေတာ္နဲ ့ အလွဆင္ျခင္း

Sunday, June 5, 2011


မၾကာေသးခင္က ျပင္သစ္မွာ ရုိက္ထားတ့ဲပုံ။ စားေသာက္ဆုိင္ေရွ ့ ဗုဒၵရုပ္ပြားေတာ္။

အေနာက္နုိင္ငံေတြမွာ၊ အာရွနုိင္ငံတခ်ဳိ ့မွာ ဒါမ်ဳိးေတြ ရုိးေနျပီ။ ဆရာတင္မုိးက ဗုဒၶနွင့္ေတြ ့ဆုံျခင္း ဆုိတ့ဲ ကဗ်ာတပုဒ္ ေရးထားေသးတယ္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ ဘာသာေရးအျမင္နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ သူခံစားမိတ့ဲ ျမန္မာျပည္နုိင္ငံေရးအေျခအေနေတြကုိ ေရးသြားတာပါ။

အဲဒီကဗ်ာကုိ ဖတ္ရတ့ဲ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သူဟာ ကဗ်ာဆရာ မဟုတ္ေပမယ့္ တင္မုိးကဗ်ာဖတ္မိလုိ႔ ေရးလုိက္အုံးမယ္ ဆုိျပီး ေဂါတမေရ မျပန္ေလနဲ႔-- ဆုိျပီး ကဗ်ာ ေရးခ့ဲဖူးပါေသးတယ္။

ဆရာႀကီးေတြကေတာ့ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြ ဟုိဆုိင္ ဒီဆုိင္ထဲ ေရာက္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေရးၾက ဖဲြ႔ၾကျပီးပါျပီ။

ဧရာ၀တီ၀ုိင္းေတာ္သားတခ်ဳိ႕ကေရာ ဒါကုိ ဘယ္လုိ ျမင္ၾကပါသလဲ။ ရုပ္ပြားေတာ္ကုိ အလွဆင္ပစၥည္းအျဖစ္ သုံးေနၾကတာ ဘာေျပာခ်င္သလဲလုိ႔ ေမးျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ ေျဖၾကတာေတြကုိ စုစည္းေပးလုိက္ပါတယ္။


သူ႔ဆုိင္ကုိ စိတ္၀င္စားေအာင္ လုပ္တာပဲ။ ဆုိင္ရွင္က ဗုဒၶဘာသာ ဆုိရင္ေတာ့ မထားသင့္ဘူး။ သူ တျခားဘာသာ၀င္မုိ႔ ထားတာ ျဖစ္မွာေပါ့။
သန္းထုိက္ဦး၊ သတင္းေထာက္

ထားခ်င္ ထားေပါ့။ ထုိင္းက ဆုိင္ေတြမွာလည္း ျမင္ဖူးေနတာပဲ။ စိတ္ထဲ ဘယ္လုိမွ မခံစားရဘူး။ ဆင္းတုေတာ္ ထုေနခ်ိန္မွာေတာင္ ေက်ာ္ခြျပီး ထုေနရတာပဲ။ အေနကဇာ တင္မထားရင္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။
အုိင္တီသားႀကီး၊ ၀က္မာစတာ

ဘာသာေရးနဲ႔ ဆုိင္ေတာ့ အကဲဆတ္တ့ဲ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္တယ္။ သတိထားရမယ္။ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ေတာ့ ဒါက ဘာမွ မျဖစ္ဘူးေပါ့။ ဘာသာေရး ကုိင္းရိႈင္းသူ၊ ေရွးရုိးဆန္သူ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ စိတ္ဆင္းရဲစရာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ လက္ခံၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဘယ္သာသာကုိမဆုိ တဦးနဲ႔တဦး အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရိွသင့္ပါတယ္။ ဒါမွ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းမွာေပါ့။
ကုိစုိး၊ စာတည္း

(၁) ဘုရားပံုသံုးသည္ ဆိုရာဝယ္ ေဂါတမ ဗုဒၶရုပ္တုက ေရွးေဟာင္းပစၥည္းအေနႏွင့္ ေရာင္းၾကေတာ့ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းလို သေဘာထားကာ ေရာင္းခ်၊ ဝယ္ယူ၊ သံုးစြဲေနၾကသည္ ထင္ပါသည္။
(၂) ဘုရားရုပ္က တမ်ိဳးတည္းမရွိ၊ ပံုမ်ိဳးစံု ျဖစ္ေနေတာ့ ဘုရားမ်ိဳးကြဲတယ္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြက ထင္ၾကသလား မသိ။
(၃) ရုပ္ရွင္ေတြထဲ ဘုရားရုပ္တုကို အက်ီခ်ိတ္စရာ အျဖစ္ ေလွခါးအနီးထားတာလည္း ျမင္ဖူးပါသည္။
(၄) အယ္လ္ေကးဒါးေတြက အာဖဂန္က ရပ္ေတာ္မူဘုရားၾကီးေတြကို ေလာင္ခ်ာပစ္ၿပီး ျဖိဳေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ရင္နာဖူးၾကသည္။ သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီးပင္ အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျပာဖူးသည္။ ဘင္လာဒင္ကို အေမရိကန္ ဝင္သတ္ေတာ့ ထိၿပီလို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက စိတ္နာနာနဲ႔ ေျပာတာ ၾကားရဖူးသည္။
(၅) ျမန္မာသခ်ိဳင္းေတြက လက္ဝါးကတ္တိုင္ သံုးသည္။ ရန္ကုန္က ဆယ္မီနာၾကီးတခုမွာ ခရစ္ယာန္မ်ားက သူတို႔ လက္ဝါးကတ္ကိုင္ကို အလြဲသံုးပါသည္ဟု ေဝဖန္ဖူးသည္ကို ျမင္ခဲ့ရပါသည္။
(၆) ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက လူေအးေတြ ျဖစ္သည္ဟု ျမင္သည္။ ေတာ္ရံုလည္း အသံထြက္ၾကသည္ မဟုတ္။ အင္တာနက္မွာ ခုနေျပာသလို ကိစၥ မေလ်ာ္တာသံုးတာ လွံဳ႕ေဆာ္မွပဲ ထေျပာၾကတာ ျမင္ရသည္။
(၇) ဘာသာရွိသူေရာ မရွိသူပါ သူတပါး ယံုၾကည္မႈကို ေလးစားသျဖင့္ ေစာ္ကားသမႈ မျပဳၾကေစလိုပါ။
ခက္ထန္၊ စာတည္း

ဗုဒရုပ္ပြားေတာ္ေတြကို တစ္ျခားလူေတြက အလွထားတာဟာ သူတုိ႔ဘာသာ သူတို႔ သာသနာ မဟုတ္တာ တေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္ တန္ဖိုးထားလို႔ ျမတ္ႏုိးလုိ႔ ထားတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေပမဲ့ သူေနရာနဲ႔သူမဟုတ္ဘဲ ကလပ္တုိ႔ ဘာတုိ႔မွာ ထားတာကေတာ့ Globalization မွာလူေတြ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အျမင္ ေတာ္ေတာ္ ခ်ိဳ႔ယြင္းလာၾကျပီလုိ႔ ျမင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ပီတာေအာင္၊ ၀က္မာစတာ

ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြကို အလွဆင္ပစၥည္းအျဖစ္ သံုးတယ္ ဆိုတာ
ကေတာ့ ဘာသာေရးျဖစ္ေနေတာ့ နည္းနည္း ေျပာဖို႔ခက္ပါမယ္။ ကိုယ္တိုင္က ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလို အလွဆင္အျဖစ္သံုးတာက အမ်ားဆံုးက အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာပါ။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ဘာသာတရား ေလးစားသူေတြကေတာ့ ဒီလိုမလုပ္ပါဘူး။

ဘာသာေရးအရ အထြဋ္အျမတ္ထားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ အမွတ္တရ အေနနဲ႔ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းမွာ တေလးတစား သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ထားတတ္တဲ့သူေတြကိုလည္း ျမင္ဖူးပါတယ္။ သူတို႔ေျပာတာကေတာ့ ဒီလိုပဲ အမွတ္တရအေနနဲ႔ တေလးတစားေတာ့ ထားတယ္။ အေနကဇာ တင္ထားတာ မဟုတ္ေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ အထြဋ္အျမတ္ၾကီး ထားတယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ လို႔ ေျပာျပၾကပါတယ္။

ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြကို ႏိုက္ကလပ္လို ေနရာမ်ိဳး ထားတာကေတာ့ ဘာသာတရားတခု၊ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္မႈတခုကို ေလးစားတဲ့အေနနဲ႔ ဒါမ်ိဳး မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။

ဘယ္ဘာသာ၀င္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္တိုင္းႏိုင္ငံသား ျဖစ္ျဖစ္ အခု ရာစုႏွစ္ေတြမွာ ကိုယ္က်င့္တရား၊ စာရိတၱ၊ စိတ္ပိုင္း၊ လူမႈေရးပိုင္းဆိုင္ရာ အျမင္ေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့လာတာေတာ့ အေသအခ်ာပါ။

ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ေတြ ထုလုပ္တယ္ ေရာင္းခ်တယ္ ဆိုတာက ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတဲ့တိုင္းျပည္ကပဲ ထုလုပ္၊ ေရာင္းခ်ၾကတာပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ၊ ဗုဒၶဂါယာမွာ ဒီတိုင္း ေစ်းတန္းမွာ ေရာင္းေနၾကတယ္။ Souvenir, Souvenir ဆိုျပီး ေအာ္ေရာင္းၾကတယ္။ ဂါယာလို ေနရာကို ေရာက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားကေတာ့ အမွတ္တရ ဆိုျပီး ၀ယ္မွာပဲ။ သူတို႔ကို ဒါက အထြဋ္အျမတ္ပါ။ ဟိုလိုမထားသင့္ ဒီလိုမထားသင့္ ဆိုတာ ဘယ္ေစ်းေရာင္းတဲ့သူကမွ မရွင္းျပၾကဘူး။

၀ယ္တဲ့သူရွိလို႔ေရာင္းတာလား၊ ေရာင္းတဲ့သူရွိလို႔ ၀ယ္တာလား ဆိုတာကေတာ့ စဥ္းစားစရာပါ။
ဇာနည္မာန္၊ သတင္းေထာက္

ထားလုိ႔ ရတယ္။ ျပႆနာ မရိွဘူး။ ဆုိင္ရွင္က ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ျဖစ္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သိပ္ ျပႆနာ မရိွပါဘူး။ ဆင္းတုေတာ္ေရွ႕ ေပါက္ကရ မလုပ္ရင္ ၿပီးတာပဲ။
ေအာင္ေအာင္၊ ၀က္မာစတာ

6 comments :

  1. layminthar said... :

    အဲ ဒီ လို မ ရို မ ေသ ေတြ လုပ္ ေန လို ့ မြတ္ ဆ လင္ ေတြ နဲ ့ သတ္ ေန ၾက တာ ။ သူ တို ့ ခ ၇စ္ ယန္ ေယ ၇ွူ ကို အဲ ့ ဒိ လို ထား ရင္ ေရာ ဘယ္ လို ေန မ လဲ ။ စာ တတ္ ေပ တတ္ ဆ ရာ ေတြ ကန္ ့ ကြတ္ သင္ ့ တယ္ ။ ခ ရစ္ ယန္ ဘာ သာ ၀င္ ေတြ ထဲ က နား လည္ သူ ေတြ လဲ ဒိ အ ၿပဳ အ မူ ကို တား ၿမစ္ သင္ ့ ပါ တယ္ ။

  1. Anonymous said... :

    ‘မသိမႈေၾကာင့္ ထင္ရာလုပ္၊ ထင္ရာလုပ္လုိ႔ ဒုကၡရ၊ ဒုကၡထဲက အျမစ္ထြက္၊ အျမစ္ထြက္လို႔ အပင္ေပါက္၊ ျခာလည္ဒုကၡေရာက္။’ (တစ္ဘဝသာသနာ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ ဘဒၷတၱ ေဃာသိတ) အမွန္မသိမႈ ေၾကာင့္ ဘုရားစစ္ကို မျမင္ႏိုင္ၾကလို႔ပါ။ ေက်းဇူးမသိလို႔ ေက်းဇူးမရွိ၍ လုပ္ၾကတာမို႔ သိသူမ်ားက သနားကရုဏာ ထားကာ တရားစစ္တရားမွန္ အျမန္ေတြ႔ပါေစလို႔ ေမတၱာပြား ေပးလိုက္ပါ။ ေမတၱာ (အေဒါသ) ကဦးသြားရင္ မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း မျမင္္ရက္ျခင္း ေဒါသထြက္ျခင္း (ေဒါမနႆ) ျဖစ္ခြင့္မရဘဲ သင္ ေအးျမမႈကို ‘အကာလိေကာ’ ခ်က္ျခင္းလက္ငင္းနဲ႔ ‘သႏၵိ႒ိေကာ’ ကိုယ္တိုင္ခံစားရမွာေသခ်ာပါတယ္။ ကိုယ့္အေၾကာင္း မေကာင္းခဲ့လို႔ မျမင္သင့္ေသာ ေဒါမနႆျဖစ္ဖြယ္ ကိုျမင္လိုက္ရေသာ္လည္း အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးခြင့္ မရေတာ့ဘဲ (ေဒါမနႆ) ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးခြင့္ရသြား သလိုေပါ့။
    သူမ်ား ဘုရားကိုေစာ္ကားသလိုအျပဳအမူကို လုပ္ရင္ေတာ့ျမင္တတ္သလို ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္ပါ။ ကိုယ္ေရာ ဘာေတြ ဘုရားကို ဂြတိုက္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳ ေစာ္ကားမိသလဲေပါ့???
    ရေဝထြန္း ရဲ့ ၾကယ္တစ္ပြင့္

  1. Anonymous said... :

    ေယရႈခရစ္ေတာ္ တုိ႕ မယ္ေတာ္မာရီတုိ႕ ပုံေတြကုိ နုိက္ကလပ္မွာ နိမ့္က်တဲ့ ေနရာေတြမွာ ထားတာ မေတြ႕ဖူးေသးဘူး..။ သုိ႕မဟုတ္ ေတြ႕ေသာ္လည္း အေရးမၾကီးလုိ႕ သေဘာထားကာ ကန္႕ကြက္သူ မရွိဘူးလုိ႕ေျပာမလား..။ ဒါကို္ သိေအာင္လုပ္ၾကည့္ၾကပါဦး..။

    တဦးထဲအျမင္ဆုိရင္ေတာ့ ခက္ထန္ ေျပာတာကုိ သေဘာတူတယ္..။ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတေယာက္ဆုိရင္ ေတာ့ ဒီလုိေတြးမွာ အေသအခ်ာဘဲ..။ ေတာင္မေရာက္ေျမာက္မေရာက္ေတြမ်ားလာတာနဲ႕အမွ် ဒါမ်ိဳးေတြ ပုိျဖစ္လာမွာ.. ခုကုိဘဲ ေတာင္မေရာက္ေျမာက္မေရာက္ ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ေတြ အေတာ္ေတြ႕ေနရတယ္ေနာ္..။ ရင္နာစရာပါဘဲလား..။ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ေနရာ ယူလာနုိင္ၾကရင္… အင္း …… မေျပာရက္ေတာ့ပါဘူးေလ..။

  1. Anonymous said... :

    ကဗ်ာဆရာၾကီး တင္မုိး ေရးသည့္-- ဗုဒၶႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း--သည္ အလြန္စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ေကာင္းသည္။ ႏုိင္ငံေရးလား ဘာေရးလဲကြာ ဒါေတြက==(---ကိုယ္ေတာ္ မသိလို႔ေနာ္
    ကိုယ္ေတာ္သာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိရင္
    ပူေဇမိ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔
    ရွိခိုးခံရမွာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
    ဒါေပမယ့္
    မမွန္တာေတြေျပာ၊ မမွန္တာေတြေဟာေနရ
    ကိုယ္ေတာ္က ဗုေဒၶါတ,မိၿပီး
    ေျပးႂကြခ်င္မွာ ေသခ်ာတယ္။
    မမွန္တာေတြ ေျပာေတာ့လဲ
    သံသရာတေၾကာမွာ
    အဖန္တရာ ေမာေနဦးမွာကိုး ဘုရာ့။-
    ------
    ကိုယ္ေတာ့္အဖို႔ကေတာ့
    ဥေရာပ စူပါမားကတ္မွာ
    ၿငိမ္သက္စြာ စံပယ္တာကမွ
    အႏၱရာယ္ခပ္သိမ္း၊ ကင္းေပ်ာက္ၿငိမ္းၿပီး
    သိန္းသန္းမက တန္ဖိုးတက္
    ဗုဒၶ ဗုဒၶ ဆိုၿပီး
    ႏႈတ္ဟလို႔ အႁမြက္ခံရဦးမယ္။
    စိတ္လက္မသာ ရွိေတာ္မမူပါနဲ႔ ဘုရား။--------

    ပညာရွင္ေတြရဲ့ အေတြး မေတြးရက္ေအာင္ကုိပဲ--:) :)။ အေတြးအေခၚလုိလုိ၊ လြပ္လပ္တဲ့အယူအဆလုိလုိ၊ ကယ္တင္ရွင္ေတြ၊ ျပာင္းလဲဖုိ႔ၾကိဳးစားေနသူေတြလုိလုိ --ရႈပ္ေနတာပဲ၊ ဘုရားကုိေတာင္ အလြတ္မေပးပဲ ဆရာလုပ္တာ ပုိဆုိးတာေပ့ါဗ်ာ။
    ---------
    ဘုရားဆင္းတု အဲလုိ မလုပ္သင့္ဘူး၊ မလုပ္ရဘူး။ သူတစ္ပါးထိခုိင္တတ္တယ္။
    ဘယ္သူ႔အတြက္မွ မေကာင္းတာမလုပ္နဲ႔ ၊ လူတုိင္းအတြက္ ေကာင္းတာလုပ္၊ မထိခုိင္ေစနဲ႔။ ကုိယ့္စိတ္ဓာတ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ၾကည္ညိဳႏုိင္ေအာင္လုပ္သင့္တယ္။

  1. Anonymous said... :

    ဘာသာေရးအရ မေကာင္းပါ၊ခက္ေနတာက အဲဒီဘုရားေတြ၊ံကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ ့ေရွးေဟာင္အေမြအႏွစ္ေတြကိုၿပည္ပေရာက္လာေအာင္ ထုတ္ခြင့္ေပးႀကသူေတြေႀကာင့္လည္းပါပါတယ္

  1. Anonymous said... :

    Dear All,

    As per our religion, the statute is statute before "anay kazar" ceremony or monks blessing.
    It is the wood before and carved by either women or men by sitting on it or lying on every places on the ground. That you all might probably see in Myanmar, Thailand and other Buddhist countries.
    Regarding the decoration with buddhist statue are widely grow in Asia as well as in the west. Among asia you could easily see restaurants and bars in Thailand, Cambodia & Laos etc..
    Just share!
    Regards,
    MM

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved