(စာေပစိစစ္ေရး႐ံုး ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးတင့္ေဆြက သူ႔ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာမွာ ေဖာ္ျပထားတာကို ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။ ဓာတ္ပံု - ဦးတင့္ေဆြ ေဖ့စ္ဘုတ္)
ငယ္စဥ္က တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္မ်ား၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္ဇာတ္လမ္းမ်ားႏွင့္ စာေရးဆရာမ
မ၀င္းျမင့္၏ေရျပာအိုင္ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြကို အေမက မၾကာခဏ ဖတ္ျပ၊ ေျပာျပတတ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ အေမေျပာျပေသာ ေရျပာအိုင္ဇာတ္လမ္းမ်ားထဲက ေခြးၿမီးေကာက္ က်ည္ေတာက္စြပ္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို ထူးထူးျခားျခားမွတ္သားမိခဲ့သည္။ အၿမဲေကာက္ေနေသာ သေဘာသဘာ၀ရွိတတ္သည့္ ေခြးၿမီးကို ေျဖာင့္ေစ လိုျခင္း အက်ိဳးငွာ က်ည္ေတာက္စြပ္ထားေသာ္ျငား က်ည္ေတာက္ျပန္ျဖဳတ္ခ်ိန္တြင္ အၿမီးမွာ ေကာက္ၿမဲေကာက္တတ္ေသာသေဘာကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ယင္းဇာတ္လမ္း၌ ညေနအခ်ိန္ေရာက္တိုင္း ပုဆိုးကြင္းသိုင္းၿပီး ရြာရိုးကိုးေပါက္လွည့္လည္ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုတတ္ေသာ အမူးသမားတစ္ဦးကို ရြာဘုန္းႀကီး ကတရားေရေအးဆံုးမတိုက္ေကၽြးသျဖင့္ ေခတၱခဏလူေကာင္းျဖစ္သြားေသာ္လည္း အခ်ိန္တန္ေသာ္ အက်င့္ေဟာင္းအတိုင္းျပန္ေဖာက္သည္ကို ဥပမာ ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦး၏ကိုယ္၊ စိတ္၊ ႏွလံုး သံုးပါး အားမည္မွ်ပင္ထိန္းေက်ာင္းျပဳျပင္ေပးေစကာမူျပင္သည့္ခဏသာရ၍အခ်ိန္တန္လွ်င္ ျပန္လည္ေဖါက္ ျပန္တတ္ေသာ သေဘာသဘာ၀အက်င့္အတြက္ ဤစကားစုသည္ အေကာင္းဆံုးဥပမာဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။
လူတို႔၌စိတ္တို႔၏သေဘာသဘာ၀ေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေပၚတတ္သည္။ ၀မ္းသာစိတ္၊ ၀မ္းနည္း စိတ္၊ ၾကည္ႏႈးစိတ္၊ ရြံရွာစိတ္၊ ရဲရင့္စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္ စသျဖင့္ရွိသည္။ ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ေျပာရ လွ်င္ ရြံ႕သည္၊ ထိတ္လန္႔သည္၊ စိတ္တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုလိုသည္။ လူတိုင္း၌တစ္ခ်ိန္ မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ေၾကာက္စိတ္ျဖစ္ေပၚတတ္ၾကဘူးသည္။ သို႔ေသာ္ အရြယ္အပိုင္းအျခားကိုလိုက္၍ျဖစ္ ရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ေပၚတတ္ေသာေၾကာက္စိတ္ေတြကမတူႏိုင္ၾက၊ကြဲလြဲမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏိုင္သည္။ ေၾကာက္
ေမြးပါဇာဂနာနဲ႔ႏႈတ္ဆိုေသာ္လည္း ဘယ္ဟာက ေၾကာက္ေမြးမွန္းမသိသျဖင့္ ေၾကာက္စရာရွိလွ်င္ ေၾကာက္တတ္ ၾကသည္မွာ ဓမၼတာသေဘာသာျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။
ငယ္စဥ္က အေၾကာက္ဆံုးမွာ မိဘေတြထားခဲ့မွာ၊ မိဘေတြႏွင့္ေကြကြင္းရမွာကို ျဖစ္ သည္။ ယုတ္စြအဆံုးမိဘမ်ားရန္ျဖစ္မွာမ်ိဳးကိုပင္ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ဘုရားဟု ဘုရားစင္မွာ သြားသြားဆုေတာင္း ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပညာသင္ခ်ိန္ကုန္ဆံုး၍လုပ္ငန္းခြင္၀င္ရေသာအခါထိုေၾကာက္စိတ္ကအဓိကမဟုတ္
ေတာ့ျပန္ပါ။အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အေျခအေနအရ သိပၸံံေမာင္၀ေရးသကဲ့သို႔ တာ၀န္ဟူေသာ ၀ါးျခမ္းျပားကိုေၾကာက္လာရသည္။ ထို႔အျပင္ စစ္သားျဖစ္လာရကား စစ္ေျမျပင္မွာ ထိမလား၊ ခိုက္မလား မသိႏိုင္ေသာ အသက္အႏၱရာယ္အေပၚစိုးရိမ္စိတ္က အစားထိုးေနရာယူလာခဲ့သည္။ မီးေပါက္၊ေသနတ္၊
အေျမာက္၊လက္နက္ရန္ကာကြယ္ရန္ ဓါရဏပရိတ္ႏွင့္ျမစ္ႀကီးငါးသြယ္၊ ျမစ္ငယ္ငါးရာသီတာခုႏွစ္တန္ ငါ့ကိုရံေလာ့။ ေတာင္စဥ္ခုႏွစ္ထပ္ငါ့ကိုပတ္ေလာ့ဆိုသည့္ အကာေတာ္ႀကီး၀ါထာမ်ိဳးကို ရြတ္ဖတ္တတ္ခဲ့သည္။
ထိုမွတစ္ဖန္ကာလသို႔ ေရာက္လတ္ျပန္ေသာ္ ကာယအားသံုးရသည့္ အလုပ္တာ၀န္တို႔ေနရာ၌ ဥာဏကို သံုးရေသာ က႑မ်ိဳးေတြျဖစ္လာသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း မိသားစုေတြ သားသမီးေတြႏွင့္ သင့္တင့္ေသာေလာကီဥစၥာေလးမ်ားရေလေတာ့ ေၾကာက္စိတ္က တစ္မ်ိဳးေျပာင္းသြားျပန္ သည္။ငယ္စဥ္က မိဘေတြႏွင့္ေကြကြင္းရမွာကို ေၾကာက္သကဲ့သို႔ ယခုေတာ့ ဇနီး၊သားသမီးမ်ားႏွင့္ေကြကြင္း ရမွာကို ေၾကာက္စိတ္ ၀င္လာသည္။ ရရွိလာေသာ ေလာကတတ္ပညာေတြ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို စြန္႔လြတ္ရ
မွာေၾကာက္စိတ္၀င္လာသည္။ ပို၍ႀကီးမားလာေသာတာ၀န္ဆိုသည္ေတြကို ေၾကာက္လာရျပန္သည္။ လူတို႔သည္ အသက္အရြယ္ရလာသည္ႏွင့္အမွ်ဗဟုသုတၾကြယ္၀ကာရင့္က်က္လာသည္ဆိုၾကေသာ္လည္း
တစ္ဖက္၌ အရြယ္ႏွင့္ထပ္တူတစ္စထက္တစ္စ ပို၍တိုးလာေသာေၾကာက္စိတ္ေတြကမူ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ပါလဲ။ ေလာကီခ်မ္းသာကို တပ္မက္စြဲလမ္းသည့္၊ ခင္တြယ္ မစြန္႔လြတ္လိုသည့္္ ေၾကာက္စိတ္ေတြကိုဘယ္လိုထိန္းသိမ္းႏိုင္မလဲ။အေၾကာင္းအက်ိဳးေတာ့ ရွိမည္။
တစ္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္၊ တပ္ကုန္းတြင္ ဌာနကထိန္သကၤန္းကပ္ပြဲရွိ၍သြားရသည္။ တပ္ကုန္းဆရာေတာ္က တရားေရေအးတိုက္ေကၽြးေသာအခါ ခ်မ္းသာျခင္္းေလးပါးအေၾကာင္းကို ေဟာသည္။ ပထမခ်မ္းသာျခင္းမွာ စိန္္၊ေရႊ၊ေငြ၊ရတနာ၊ေက်ာက္သံပတၱျမားစသည့္အတြင္းပစၥည္းမ်ားကို ဆိုလိုသည္။ ဒီပစၥည္းေတြ ရလို၊ရွာလိုစိတ္ဘယ္ေတာ့မွမကုန္ခမ္းႏိုင္။ သို႔ေသာ္ ဒီဘ၀အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀မပါႏိုင္ေပ။ ဒုတိယခ်မ္းသာျခင္းမွာ အျပင္ပစၥည္း ဆုိေသာ တိုက္တာ၊ အိမ္၊ၿခံေျမ၊အေဆာက္အဦ၊ေလယာဥ္၊ဒံုးပ်ံေတြအထိျဖစ္သည္။
ဒါေတြကလည္း ရွာ၍မကုန္ႏိုင္သကဲ့သို႔ရယူလိုစိတ္လည္း ဆံုးအ့ံမထင္။ သို႔ေသာ္ဒီဘ၀အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀သို႔ မပါႏို္င္ေပ။ တတိယခ်မ္းသာျခင္းမွာကား ေလာကတတ္္ပညာ ျဖစ္သည္။ ပညာေတြကလည္းရွာ၍မကုန္၊ မည္မွ်ပင္တတ္ေျမာက္ထူးခၽြန္ေစကာမူ ဒီဘ၀အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀အတြက္မပါႏိုင္ပါေပ။ သို႔ျဖစ္၍ စတုတၳခ်မ္းသာျဖစ္ေသာ သဒါၵ၊သီလ၊ စ်ာန၊ပညာတည္းဟူေသာ ခ်မ္းသာျခင္းသာလွ်င္ ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္ျဖစ္ၿပီး သံသရာအဆက္ဆက္အတြက္ ပါရွိမည့္ပိုင္ဆုိင္မႈျဖစ္သည္ဟုေဟာၾကားသည္။ လူ႕ဘ၀ရခဲလွသကဲ့သို႔ ဂဂၤါသဲစုအမွ် ပြင့္ခဲ့ဖူးေသာ ဘုရားရွင္တို႔ႏွင့္မဆံုႏိုင္ေသး၍နိဗၺာန္မေရာက္မီကာလအပိုင္းအျခားတြင္ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ေအာင္ခ်မ္းသာျခင္း
အစစ္အမွန္ကုိ က်င့္ႀကံၾကဖို႔လည္း တိုက္တြန္းသည္။ နိဗၺာန္တကယ္ေရာက္ခ်င္လား အေမးရွိသည့္ အခ်ိန္တြင္ ပရိသတ္၏ေရာက္ခ်င္ေၾကာင္းအသံမွာ ဘ၀ဂ္ညံ သြားသည္။ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားအတြက္ အမွ်ေပးေ၀တိုင္တည္ရာ တြင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဤေကာင္းမႈကို ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းအထုရွိေသာ မဟာပထ၀ီဤေျမႀကီးသည္ၾကားပါသည္ ၊ျမင္ပါသည္ဟု သက္ေသထြက္ဆိုေပးပါရန္ အလိုရွိေၾကာင္းလည္း ေတာင္းဆိုလိုက္ၾကေသးသည္။
အလွဴၿပီး၍တပ္ကုန္းမွေနျပည္ေတာ္အျပန္လမ္းတြင္ ဆရာေတာ္၏တရားေရေအးအားေရရွည္ ႏွလံုး သြင္းမည္မွ မက်န္ေသး . . . ဟမ္းဖုန္းသံေတြက တတီတီျမည္လာသည္။ ဟုိသတင္းၾကားၿပီးၿပီးလား၊ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ . . . ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။အစည္းအေ၀းက အခုစေတာ့မယ္၊ မီေအာင္လာပါ . . . ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။ အေဖ့က်န္းမာေရးက အခုတေလာ . . . ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။ သမီးေက်ာင္းက က်ဴရွင္ကိစၥ . . . ေအးေအး . . .။ လတ္တေလာ အင္တာဗ်ဴးဖို႔ကိစၥ . . . ေအးပါ၊ ေအးပါ . . . ဒီလိုႏွင့္ဘာတစ္ခုမွ် စိတ္ကမေရာက္ႏို္င္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္လဲေလ ေလာကီသားေပမို႕ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ေပါ့ေပါ့ေလးပဲေနရတာ၊ ေတြးရတာပဲေကာင္းမလားဟူသည့္ ေခြးၿမီးေကာက္က်ည္ေတာက္စြပ္သကဲ့သို႔ေသာစိတ္ထားမွန္ကရုတ္ျခည္းျပန္ေပၚလာသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္းညခုႏွစ္နာရီေက်ာ္သည္ႏွင့္ ေျဖာင့္တန္းေစျခင္းငွာေခတၱစြပ္ထားေသာ က်ည္ေတာက္ကိုျဖဳတ္၍ ပုလင္းသံ၊ ခြက္သံ၊ ႏႈတ္ဆက္သံ၊ ေအာ္္ဟစ္သံတို႔ျဖင့္ေကာက္ေနေသာ ပံုမွန္ေခြးၿမီးကဲ့သို႔ ဘ၀ကို ရွိၿမဲအတိုင္း၊ေနၿမဲအတိုင္းရွိေနပါေစ ေလေတာ့သတည္း ။
ရဲရင့္တင့္ေဆြ
မ၀င္းျမင့္၏ေရျပာအိုင္ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြကို အေမက မၾကာခဏ ဖတ္ျပ၊ ေျပာျပတတ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ အေမေျပာျပေသာ ေရျပာအိုင္ဇာတ္လမ္းမ်ားထဲက ေခြးၿမီးေကာက္ က်ည္ေတာက္စြပ္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို ထူးထူးျခားျခားမွတ္သားမိခဲ့သည္။ အၿမဲေကာက္ေနေသာ သေဘာသဘာ၀ရွိတတ္သည့္ ေခြးၿမီးကို ေျဖာင့္ေစ လိုျခင္း အက်ိဳးငွာ က်ည္ေတာက္စြပ္ထားေသာ္ျငား က်ည္ေတာက္ျပန္ျဖဳတ္ခ်ိန္တြင္ အၿမီးမွာ ေကာက္ၿမဲေကာက္တတ္ေသာသေဘာကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ယင္းဇာတ္လမ္း၌ ညေနအခ်ိန္ေရာက္တိုင္း ပုဆိုးကြင္းသိုင္းၿပီး ရြာရိုးကိုးေပါက္လွည့္လည္ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုတတ္ေသာ အမူးသမားတစ္ဦးကို ရြာဘုန္းႀကီး ကတရားေရေအးဆံုးမတိုက္ေကၽြးသျဖင့္ ေခတၱခဏလူေကာင္းျဖစ္သြားေသာ္လည္း အခ်ိန္တန္ေသာ္ အက်င့္ေဟာင္းအတိုင္းျပန္ေဖာက္သည္ကို ဥပမာ ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦး၏ကိုယ္၊ စိတ္၊ ႏွလံုး သံုးပါး အားမည္မွ်ပင္ထိန္းေက်ာင္းျပဳျပင္ေပးေစကာမူျပင္သည့္ခဏသာရ၍အခ်ိန္တန္လွ်င္ ျပန္လည္ေဖါက္ ျပန္တတ္ေသာ သေဘာသဘာ၀အက်င့္အတြက္ ဤစကားစုသည္ အေကာင္းဆံုးဥပမာဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။
လူတို႔၌စိတ္တို႔၏သေဘာသဘာ၀ေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေပၚတတ္သည္။ ၀မ္းသာစိတ္၊ ၀မ္းနည္း စိတ္၊ ၾကည္ႏႈးစိတ္၊ ရြံရွာစိတ္၊ ရဲရင့္စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္ စသျဖင့္ရွိသည္။ ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ေျပာရ လွ်င္ ရြံ႕သည္၊ ထိတ္လန္႔သည္၊ စိတ္တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုလိုသည္။ လူတိုင္း၌တစ္ခ်ိန္ မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ေၾကာက္စိတ္ျဖစ္ေပၚတတ္ၾကဘူးသည္။ သို႔ေသာ္ အရြယ္အပိုင္းအျခားကိုလိုက္၍ျဖစ္ ရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ေပၚတတ္ေသာေၾကာက္စိတ္ေတြကမတူႏိုင္ၾက၊ကြဲလြဲမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏိုင္သည္။ ေၾကာက္
ေမြးပါဇာဂနာနဲ႔ႏႈတ္ဆိုေသာ္လည္း ဘယ္ဟာက ေၾကာက္ေမြးမွန္းမသိသျဖင့္ ေၾကာက္စရာရွိလွ်င္ ေၾကာက္တတ္ ၾကသည္မွာ ဓမၼတာသေဘာသာျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။
ငယ္စဥ္က အေၾကာက္ဆံုးမွာ မိဘေတြထားခဲ့မွာ၊ မိဘေတြႏွင့္ေကြကြင္းရမွာကို ျဖစ္ သည္။ ယုတ္စြအဆံုးမိဘမ်ားရန္ျဖစ္မွာမ်ိဳးကိုပင္ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ဘုရားဟု ဘုရားစင္မွာ သြားသြားဆုေတာင္း ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပညာသင္ခ်ိန္ကုန္ဆံုး၍လုပ္ငန္းခြင္၀င္ရေသာအခါထိုေၾကာက္စိတ္ကအဓိကမဟုတ္
ေတာ့ျပန္ပါ။အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အေျခအေနအရ သိပၸံံေမာင္၀ေရးသကဲ့သို႔ တာ၀န္ဟူေသာ ၀ါးျခမ္းျပားကိုေၾကာက္လာရသည္။ ထို႔အျပင္ စစ္သားျဖစ္လာရကား စစ္ေျမျပင္မွာ ထိမလား၊ ခိုက္မလား မသိႏိုင္ေသာ အသက္အႏၱရာယ္အေပၚစိုးရိမ္စိတ္က အစားထိုးေနရာယူလာခဲ့သည္။ မီးေပါက္၊ေသနတ္၊
အေျမာက္၊လက္နက္ရန္ကာကြယ္ရန္ ဓါရဏပရိတ္ႏွင့္ျမစ္ႀကီးငါးသြယ္၊ ျမစ္ငယ္ငါးရာသီတာခုႏွစ္တန္ ငါ့ကိုရံေလာ့။ ေတာင္စဥ္ခုႏွစ္ထပ္ငါ့ကိုပတ္ေလာ့ဆိုသည့္ အကာေတာ္ႀကီး၀ါထာမ်ိဳးကို ရြတ္ဖတ္တတ္ခဲ့သည္။
ထိုမွတစ္ဖန္ကာလသို႔ ေရာက္လတ္ျပန္ေသာ္ ကာယအားသံုးရသည့္ အလုပ္တာ၀န္တို႔ေနရာ၌ ဥာဏကို သံုးရေသာ က႑မ်ိဳးေတြျဖစ္လာသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း မိသားစုေတြ သားသမီးေတြႏွင့္ သင့္တင့္ေသာေလာကီဥစၥာေလးမ်ားရေလေတာ့ ေၾကာက္စိတ္က တစ္မ်ိဳးေျပာင္းသြားျပန္ သည္။ငယ္စဥ္က မိဘေတြႏွင့္ေကြကြင္းရမွာကို ေၾကာက္သကဲ့သို႔ ယခုေတာ့ ဇနီး၊သားသမီးမ်ားႏွင့္ေကြကြင္း ရမွာကို ေၾကာက္စိတ္ ၀င္လာသည္။ ရရွိလာေသာ ေလာကတတ္ပညာေတြ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို စြန္႔လြတ္ရ
မွာေၾကာက္စိတ္၀င္လာသည္။ ပို၍ႀကီးမားလာေသာတာ၀န္ဆိုသည္ေတြကို ေၾကာက္လာရျပန္သည္။ လူတို႔သည္ အသက္အရြယ္ရလာသည္ႏွင့္အမွ်ဗဟုသုတၾကြယ္၀ကာရင့္က်က္လာသည္ဆိုၾကေသာ္လည္း
တစ္ဖက္၌ အရြယ္ႏွင့္ထပ္တူတစ္စထက္တစ္စ ပို၍တိုးလာေသာေၾကာက္စိတ္ေတြကမူ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ပါလဲ။ ေလာကီခ်မ္းသာကို တပ္မက္စြဲလမ္းသည့္၊ ခင္တြယ္ မစြန္႔လြတ္လိုသည့္္ ေၾကာက္စိတ္ေတြကိုဘယ္လိုထိန္းသိမ္းႏိုင္မလဲ။အေၾကာင္းအက်ိဳးေတာ့ ရွိမည္။
တစ္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္၊ တပ္ကုန္းတြင္ ဌာနကထိန္သကၤန္းကပ္ပြဲရွိ၍သြားရသည္။ တပ္ကုန္းဆရာေတာ္က တရားေရေအးတိုက္ေကၽြးေသာအခါ ခ်မ္းသာျခင္္းေလးပါးအေၾကာင္းကို ေဟာသည္။ ပထမခ်မ္းသာျခင္းမွာ စိန္္၊ေရႊ၊ေငြ၊ရတနာ၊ေက်ာက္သံပတၱျမားစသည့္အတြင္းပစၥည္းမ်ားကို ဆိုလိုသည္။ ဒီပစၥည္းေတြ ရလို၊ရွာလိုစိတ္ဘယ္ေတာ့မွမကုန္ခမ္းႏိုင္။ သို႔ေသာ္ ဒီဘ၀အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀မပါႏိုင္ေပ။ ဒုတိယခ်မ္းသာျခင္းမွာ အျပင္ပစၥည္း ဆုိေသာ တိုက္တာ၊ အိမ္၊ၿခံေျမ၊အေဆာက္အဦ၊ေလယာဥ္၊ဒံုးပ်ံေတြအထိျဖစ္သည္။
ဒါေတြကလည္း ရွာ၍မကုန္ႏိုင္သကဲ့သို႔ရယူလိုစိတ္လည္း ဆံုးအ့ံမထင္။ သို႔ေသာ္ဒီဘ၀အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀သို႔ မပါႏို္င္ေပ။ တတိယခ်မ္းသာျခင္းမွာကား ေလာကတတ္္ပညာ ျဖစ္သည္။ ပညာေတြကလည္းရွာ၍မကုန္၊ မည္မွ်ပင္တတ္ေျမာက္ထူးခၽြန္ေစကာမူ ဒီဘ၀အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀အတြက္မပါႏိုင္ပါေပ။ သို႔ျဖစ္၍ စတုတၳခ်မ္းသာျဖစ္ေသာ သဒါၵ၊သီလ၊ စ်ာန၊ပညာတည္းဟူေသာ ခ်မ္းသာျခင္းသာလွ်င္ ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္ျဖစ္ၿပီး သံသရာအဆက္ဆက္အတြက္ ပါရွိမည့္ပိုင္ဆုိင္မႈျဖစ္သည္ဟုေဟာၾကားသည္။ လူ႕ဘ၀ရခဲလွသကဲ့သို႔ ဂဂၤါသဲစုအမွ် ပြင့္ခဲ့ဖူးေသာ ဘုရားရွင္တို႔ႏွင့္မဆံုႏိုင္ေသး၍နိဗၺာန္မေရာက္မီကာလအပိုင္းအျခားတြင္ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ေအာင္ခ်မ္းသာျခင္း
အစစ္အမွန္ကုိ က်င့္ႀကံၾကဖို႔လည္း တိုက္တြန္းသည္။ နိဗၺာန္တကယ္ေရာက္ခ်င္လား အေမးရွိသည့္ အခ်ိန္တြင္ ပရိသတ္၏ေရာက္ခ်င္ေၾကာင္းအသံမွာ ဘ၀ဂ္ညံ သြားသည္။ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားအတြက္ အမွ်ေပးေ၀တိုင္တည္ရာ တြင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဤေကာင္းမႈကို ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းအထုရွိေသာ မဟာပထ၀ီဤေျမႀကီးသည္ၾကားပါသည္ ၊ျမင္ပါသည္ဟု သက္ေသထြက္ဆိုေပးပါရန္ အလိုရွိေၾကာင္းလည္း ေတာင္းဆိုလိုက္ၾကေသးသည္။
အလွဴၿပီး၍တပ္ကုန္းမွေနျပည္ေတာ္အျပန္လမ္းတြင္ ဆရာေတာ္၏တရားေရေအးအားေရရွည္ ႏွလံုး သြင္းမည္မွ မက်န္ေသး . . . ဟမ္းဖုန္းသံေတြက တတီတီျမည္လာသည္။ ဟုိသတင္းၾကားၿပီးၿပီးလား၊ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ . . . ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။အစည္းအေ၀းက အခုစေတာ့မယ္၊ မီေအာင္လာပါ . . . ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။ အေဖ့က်န္းမာေရးက အခုတေလာ . . . ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။ သမီးေက်ာင္းက က်ဴရွင္ကိစၥ . . . ေအးေအး . . .။ လတ္တေလာ အင္တာဗ်ဴးဖို႔ကိစၥ . . . ေအးပါ၊ ေအးပါ . . . ဒီလိုႏွင့္ဘာတစ္ခုမွ် စိတ္ကမေရာက္ႏို္င္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္လဲေလ ေလာကီသားေပမို႕ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ေပါ့ေပါ့ေလးပဲေနရတာ၊ ေတြးရတာပဲေကာင္းမလားဟူသည့္ ေခြးၿမီးေကာက္က်ည္ေတာက္စြပ္သကဲ့သို႔ေသာစိတ္ထားမွန္ကရုတ္ျခည္းျပန္ေပၚလာသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္းညခုႏွစ္နာရီေက်ာ္သည္ႏွင့္ ေျဖာင့္တန္းေစျခင္းငွာေခတၱစြပ္ထားေသာ က်ည္ေတာက္ကိုျဖဳတ္၍ ပုလင္းသံ၊ ခြက္သံ၊ ႏႈတ္ဆက္သံ၊ ေအာ္္ဟစ္သံတို႔ျဖင့္ေကာက္ေနေသာ ပံုမွန္ေခြးၿမီးကဲ့သို႔ ဘ၀ကို ရွိၿမဲအတိုင္း၊ေနၿမဲအတိုင္းရွိေနပါေစ ေလေတာ့သတည္း ။
ရဲရင့္တင့္ေဆြ
သာဓုု....သာဓုု....သာဓုု ပါဘုုရား။