ဘ၀ပန္းခ်ီ

Sunday, July 15, 2012

သံလြင္ဏီ (ေညာင္ေရႊ)


http://shweamyutay.com/images/news/s_july12/thanlwinni.jpg
၂၀၀၁ ခုႏွစ္
အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာသည္ မႈန္တိမႈန္မႊားေလး ျဖစ္သည္။ အေနာက္ဘက္ ႐ိုးမ ေတာင္တန္းႀကီးကို အျပာေရာင္ ေရးေရး ကေလးသာ ျမင္ရေတာ့သည္။

ေတာင္ထိပ္ဖ်ားတြင္ တစ္စြန္း တစ္စ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ အနီေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ကေလးသည္ ေနလံုး ကေလးျဖစ္၏။ သူသည္ ေလွာ္တက္ကို ေျချဖင့္ ဂ႐ုစိုက္ ထိန္းရင္း မ်က္ႏွာေပၚသို႔ တရစပ္ က်ေနေသာ ႏွင္းမႈန္မ်ားကို လက္ဖမိုးႏွင့္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း သုတ္ပစ္လုိက္သည္။

အသက္ေလး နည္းနည္း ရလာသျဖင့္ မ်က္စိကလည္း မြဲခ်င္သည့္ အျပင္ ၀န္းက်င္ တစ္ခုလံုး အံု႔မႈိင္းေန၍ ေကာင္းေကာင္း မျမင္ရသည္မို႔ ေလွကို သတိႏွင့္ မွန္းဆေလွာ္ခတ္ ေနရသည္။ ေလေအးတစ္ ခ်က္ တိုးေ၀ွ႔လုိက္သည့္အခါ သူ႔ကုပ္ကေလး ပုလိုက္ရေအာင္ ခ်မ္းစိမ့္သြား၏။ ေလကပုိျပင္းလာၿပီး မိုးပါ ပါလာေတာ့သည္။ သူ႔တစ္ကုိယ္လံုး ရႊဲရႊဲ နစ္သြားကာ အေပၚသြား ေအာက္သြားမ်ား တဆတ္ဆတ္ ႐ုိက္ခတ္ေလာက္ေအာင္ ခ်မ္းတုန္ေနပါ၏။ ရာသီဥတုကို ခပ္တိုးတိုး က်ိန္ဆဲလုိက္သည္။ ေဆာင္းတြင္းႀကီး မိုးရြာျခင္းကို သူ မႏွစ္သက္ေခ်။

သည္ေန႔ တစ္ေန႔လံုး သူ အဆင္ မေျပပါ။ မေန႔က ဖမ္းမိသည့္ ငါးရံ႕ႏွစ္ေကာင္ ေတာင္ ေရာင္းမထြက္ေသး သည့္အထဲ သည္ေန႔လည္း ငါးအရ နည္းေနျပန္သည္။ အင္းတစ္အင္းလံုးရိွ ငါးေတြ ဘယ္ပုန္း ေနၾကသည္ မသိ။ တစ္ေန႔လံုးဖမ္းမွ ငါးအရြယ္ အလတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ သာမိသည္။ က်န္တာက ငါးေသး ငါးဖြဲေလးေတြခ်ည္း။

သူ႔တြင္ သားသမီး ေလးေယာက္၏ တာ၀န္က ပိေနသည္။ ထုိမွ်မက သူ႔ မိန္းမ၏ ညီမ အပ်ဳိေလးကို လည္း အိမ္ေထာင္မက်မ ခ်င္း အိမ္ေပၚတင္ထားရ သျဖင့္ သူတို႔အဖို႔ က်ပ္တည္းစြာ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရ၏။ အေရးထဲ သူ႔မိန္းမက ေန မေကာင္းသျဖင့္ အလုပ္ မဆင္းႏုိင္သည္မွာ သံုးရက္ ရိွၿပီ။ သူတုိ႔မွာ တစ္ေန႔လုပ္ တစ္ေန႔စား ဆင္းရဲသားမ်ား သာျဖစ္၍ တစ္ရက္အလုပ္ မဆင္းလွ်င္ တစ္ရက္ သိသာသည္။

သူ႔ စိတ္ထဲ အလုိမက် ျဖစ္ကာ ေဒါသထြက္လာ သည္။ ေဒါသေၾကာင့္ အခ်မ္းအနည္းငယ္ ေျပသြား သလုိရိွ၏။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ ဘ၀က မည္သုိ႔ပင္ ခက္ခဲ ပါေစ သူႀကိဳးစား၍ ေျဖသိမ့္ ပါသည္။ သူသည္ တံငါ အလုပ္မွလြဲ၍ တျခား ဘာမွ မလုပ္တတ္ေခ်။ လုပ္လည္း လုပ္ခဲ့ဖူးသည္။ တံငါအလုပ္ ေလာက္ သူမႏွစ္သက္လွ။ သူတစ္ပါး လက္ေအာက္ တြင္ စည္းႏွင့္စနစ္ႏွင့္ စိတ္ အပင္ပန္းခံလုပ္ရတာမ်ဳိး သူကမႀကိဳက္။ ကုိယ္ပင္ပန္း ပါေစ၊ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ တံငါသည္ လုပ္ရတာမ်ဳိးပဲ သေဘာက်၏။ သူ႔ ဘိုးေဘး ဘီဘင္ အဆက္ဆက္က အသက္ေမြးခဲ့ေသာ တံငါ သည္ ဘ၀မ်ဳိးကိုပဲ သူ စြဲ လမ္းသည္။ သူငယ္ငယ္ ကတည္းက သူ႔အေဖ ငါးဖမ္းထြက္တုိင္း သူလိုက္ ေလ့ရိွသည္။ ေက်ာင္းတက္ ရျခင္းကို သူ အမုန္းဆံုးျဖစ္ ၏။ စာေမး ပြဲတုိင္းလည္း ဘုန္းဘုန္းျမည္ေအာင္ က်သျဖင့္ သံုးတန္းႏွင့္ ေက်ာင္း ထြက္ကာ အေဖႏွင့္အတူ တံငါသည္ ေပါက္စေလး ျဖစ္ခဲ့သည္။

အေဖက ပုိက္ကြန္ကို လႊားခနဲ ပစ္ခ်လိုက္လွ်င္ အေဖ့ကို ယံုၾကည္ စိတ္ခ်မႈျဖင့္ သူ႔မ်က္လံုးမ်ား လက္ ကာ ပုိက္ကြန္ကုိ ေငးစိုက္ ၾကည့္ေနဖူး၏။ အေဖက ေတာ့ သူ႔ကို ငါးရိွမည့္ ေနရာ မွန္းဆျခင္း၊ ပုိက္ကြန္ကို လက္အယူအဆႏွင့္ ပစ္ျခင္း၊ ငါးမိေလာက္ၿပီဆုိ ပုိက္ကို ပညာသားပါပါ ဆြဲတင္ျခင္း တုိ႔ကို စနစ္တက် သင္ၾကား ေပးခဲ့သည္။

သူ ေရကူးတတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့သည္မွာလည္း အေဖပဲျဖစ္သည္။ အေဖႏွင့္ အတူ အင္းေရၾကည္ၾကည္ တြင္ သူ ေရကူးသင္ခဲ့၏။ အေဖ့ ပခံုးထြားထြားႀကီးကို ဆုပ္ကိုင္၍ ေရကူးသည့္အခါ အေဖသည္ သူ႔ သူရဲေကာင္း ျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ အေဖလည္း မရိွေတာ့ပါ။ အေဖႏွင့္ အေမ ယွဥ္လွ်င္ အေဖ့ကို ပုိခ်စ္ၿပီး ပုိလြမ္း ရသည္ဟု သူဆုိလွ်င္ လူေတြ ယံုၾကမလား။ အခုေတာ့ သူက အေဖေနရာ ေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔ သားသမီးမ်ား၏ ေရွ႕ေဆာင္ သူရဲေကာင္းေတာ့ မျဖစ္ေသးေခ်။ သူ ငယ္စဥ္ ကႏွင့္ အခု ေခတ္ကာလက အလွမ္း ကြာေ၀းခဲ့ၿပီ။ သူ႔ သမီးႀကီးသည္ သူတစ္ခါမွ မကိုင္မထိ ခဲ့ဖူးေသာ ကြန္ပ်ဴ တာတကၠသိုလ္ တက္ခ်င္သည္ဟု ဆုိကာ စာႀကိဳးစား သည္။ သမီး၏ ရည္မွန္းခ်က္ကို သူ သေဘာက်ေသာ္ လည္း သူ႔ ရင္ဘတ္ထဲ ေလးေနသည္။ သည္၀န္ကို သူ ထမ္းႏုိင္ပါ့မလား။ သူ႔ သား လတ္ကေတာ့ အခု ခုနစ္ တန္း။ သူ႔လို တံငါ အလုပ္ကို စိတ္မ၀င္စား။ အေဖႏွင့္အတူ အင္းလယ္သို႔ လုိက္ပါဖို႔ ပ်င္း ရိတတ္သည္။ သူ စိတ္၀င္စားသည္က ပန္းခ်ီတဲ့။ အားလပ္ ခ်ိန္ကေလးမ်ားတြင္ အ႐ုပ္ ကေလးမ်ား ေရးျခစ္ရင္း အခ်ိန္ ကုန္တတ္သည္။

အငယ္ဆံုး သမီးႏွင့္ သားက အခုမွ ေျခာက္ႏွစ္ႏွင့္ ေလးႏွစ္။ ဘယ္လုိလာမည္ မသိေသး။ သူ ရြာတြင္းသို႔ ၀င္လာသည့္ အခါ ေလအေ၀ွ႔ ေမႊးပ်ံ လာတတ္ေသာ ဟင္းန႔ံမ်ားေၾကာင့္ ဗိုက္ဆာေနမွန္း သတိ ျပဳမိသည္။ အိမ္၀သုိ႔ ေလွဆိုက္ဆုိက္ခ်င္း ငုိသံျပဲျပဲက ခရီး ဦးႀကိဳသည္။ သူ စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင့္ လွမ္းၾကည့္ လုိက္ေတာ့ သူ႔ သားငယ္ ေလး ငုိေနသည္ကို ေတြ႕သည္။

“ကုိေက်ာ္ရင္ သားက ေလွကားအတက္ သံုးထစ္က က်ဳိးက်တာ။ ငါေျပာေနတာပဲ နင့္ေလွကားက ေဆြးေနဆုိ နင္မွ မျပင္ဘဲ”

သူ႔မိန္းမက လွမ္းအျပစ္ တင္ရင္း သားငယ္၏ ေခါင္းမွ ဒဏ္ရာကို နႏြင္းမႈန္႔ေတြ သိပ္ထည့္ေန၏။ ကေလးက ပုိ၍ ေအာ္ငိုသည္။ သမီးႀကီးက ၾကံသကာေလး ကိုင္၍ ေခ်ာ့ေသာ္လည္း မတိတ္ေခ်။ သူ႔ သားေလး၏ ဒဏ္ရာကို ၾကည့္ရင္း ေနာင္တရ လာမိသည္။ ထုိ ၀ါးေလွ ကားထစ္ေဆြးေနမွန္း သူသိ သည္။ သို႔ေသာ္ မနက္မွ ည တုိင္ေအာင္ ငါးအရွာထြက္ ေနရ၍ မျပင္မိခဲ့ေခ်။ သူ႔ ကေလးေတြက ထုိ၀ါးေလွ ကားထစ္မ်ားကို ဖိခုန္နင္း တက္လ်က္ ေဆာ့ကစား တတ္သည္ကိုလည္း သူသိသည္။ နဂိုက ေဆြးေနသည့္ ေလွကားထစ္ေတြ ေဆာင့္ခုန္ ဖန္မ်ားေတာ့ က်ဳိးသည္မွာ မဆန္းပါ။

“ဟယ္ နင့္ကေလး ဘာျဖစ္ေရာေလာ့။ ေခါင္းမွာလည္း ေသြးနဲ႔လံု”

ေဘးအိမ္မွ မသန္းျမင့္ ေရာက္လာသည္။ သူတုိ႔ရြာသည္ ကုန္းတစ္၀က္ ေရတစ္၀က္ဟု ေျပာရမည္။ သူတုိ႔ ရြာရိွ အိမ္မ်ားက စည္း႐ိုး မလုိအပ္။ မရိွတာခ်င္း အတူတူ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ယံုၾကည္ၾကသည္။ နႏြင္းေတြ သိပ္ထားသျဖင့္ ေဆးမရိွဘူး လား ေမးသည္။ ကုန္တာ ၾကာေပါ့ဟု ဆုိေတာ့ သူ႔ အိမ္ ေျပးကာ ဆရာခိုလိမ္းေဆး ယူေပးသည္။ နႏြင္းမႈန္႔ေတြ ေရေဆးၿပီး လိမ္းေဆးထည့္ သည္။

“ေက်းဇူး မသန္းျမင့္”

“ဘာ ေက်းဇူးတုံး။ အကုန္လံုး ကုိယ့္လူေတြပဲ ဟာ။ တစ္ေယာက္မရိွ တစ္ ေယာက္ကူရေဆာ္”

“ညစာ ဘာခ်က္ေရာ ေလာ့”

“ငါလား ငါးဖိန္းဥနဲ႔ ၾကက္သြန္ပင္ေၾကာ္၊ ၿပီး စပ္ ဆီးလံုးေၾကာ္ (င႐ုတ္သီး ေၾကာ္) နင္တို႔လံု”

“မွ်စ္နီသုပ္နဲ႔ ပဲပုပ္ေထာင္း”

“အား ေကာင္းပါ့ေဆာ္”

“နင္ စားခ်င္လား မသန္းျမင့္။ စားခ်င္ နည္း နည္းယူသြား”

“ေၾသာ္ ေတာ္ေပါ့”

မသန္းျမင့္ ျပန္သြားမွ သူ ေလွကားျပင္သည္။ ၀ါးလံုး ရွာမရသျဖင့္ သူ႔ဘဲျခံမွ ၀ါးလံုးတစ္လံုး ျဖဳတ္ယူကာ တပ္ရသည္။ သူ႔တြင္ အရင္က ဘဲကိုးေကာင္ ရိွေသာ္လည္း အခု ေျခာက္ေကာင္သာ က်န္သည္။ က်ပ္တည္းသည့္ အေျခအေန ေအာက္တြင္ သံုးေကာင္မွာ ေငြစကၠဴ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ က်န္ သည့္ ေျခာက္ေကာင္ကိုေတာ့ မေရာင္းျဖစ္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ ျပဳထား၏။

သူ ေလွကားျပင္ၿပီး ထမင္းစားသည္။ ညစာစား ၿပီးသည့္အခါ အိမ္ေရွ႕ကျပင္ မွာ ထရံကိုမီွထုိင္၍ သူႀကိဳက္သည့္ နန္းစိန္လွ ေဆးလိပ္ ကို တစ္ဖြာႏွစ္ဖြာ႐ႈိက္သည္။ ေရေႏြးၾကမ္းအတြက္ လက္ ဖက္ေျခာက္ မရိွေတာ့သည္မို႔ သူ႔မိန္းမက မသန္းျမင့္ဆီ ေျပးေတာင္းခတ္ေပးသည္။

စုိေနေသာ သူ႔ လံုခ်ည္ ေျခာက္သြားၿပီ။ ဒီလုိပဲ အက်င့္သားရခဲ့တာျဖစ္၏။ သူ႔ကိုယ္ေပၚက ေခၽြးနံ႔ႏွင့္ ေရ စိုအ၀တ္တုိ႔၏ ေအာက္သိုးသိုး ရနံ႔၊ ထို႔အျပင္ ငါးညီႇနံ႔ပါ ေရာ ႁပြမ္းေနသည့္ သူ႔ကိုယ္နံ႔ကို သူ႔မိန္းမသည္ လည္းေကာင္း၊ သားသမီးမ်ားသည္ လည္းေကာင္း အေရး လုပ္စရာဟု မမွတ္ေတာ့ၿပီ။ ထုိရနံ႔တုိ႔ သည္ပင္ သူ႔ဘ၀၏ အစိတ္ အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ စြဲကပ္ပါ လာခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။

ေကာင္းကင္မွာ ၾကယ္ ပြင့္ေလးေတြ တိမ္ညစ္ညိဳတုိ႔ အလြင့္၌ တိုးျပဴလင္းလက္ လာသည္။ ၾကယ္ပြင့္ေတြကို ဘာရယ္မဟုတ္ ေငးရင္း အေဖႏွင့္ အေမကို သတိရသည္။ အေမသည္ အေဖ၏ ပါရမီ ျဖည့္ဖက္စစ္စစ္ျဖစ္ခဲ့၏။ အေဖရွာသမွ် ငါးတုိ႔ကို အေမက တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာ ထြက္လွည့္ ေရာင္းခဲ့သည္။ တစ္ခါ တေလ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ေပၚ အထိ သြားေရာင္းတတ္၏။

အေမသည္ ေက်ာင္း ေကာင္းေကာင္း မေနဖူးခဲ့ ေသာ္လည္း ပုိက္ဆံကို က်င္ လည္စြာ ေရတြက္ တတ္႐ံုမက ၀င္ေငြ ထြက္ေငြ ညီမွ် ေအာင္ ေခၽြတာတတ္သည္။ သားသမီးကလည္း သူႏွင့္ သူ႔ညီမ ႏွစ္ဦးတည္းမို႔လား မသိ။ မစုမိေသာ္လည္း အခု လို မက်ပ္တည္းခဲ့။ အေမ သည္ တံငါသည္ တစ္ ေယာက္၏ ဇနီးမယား အျဖစ္ တာ၀န္ ေက်ခဲ့ေသာ္လည္း အေမ့ ဘ၀ကို အေမ ေပ်ာ္ခဲ့သလား။ သူမေသခ်ာပါ။ မနက္ဘုရား ရိွခိုးခ်ိန္တုိင္း အေမ၏ ဆုေတာင္းသံသည္ သူ႔ရင္ထဲ ခုထိ ပဲ့တင္ထပ္ေန ေသးသည္။

“ဘုရား တပည့္ေတာ္မႏွင့္ တကြ တပည့္ေတာ္တုိ႔ တစ္မိသားစုလံုး ဘ၀ဆက္တုိင္း သမၼာအာဇီ၀ႏွင့္ အသက္ ေမြးရပါလုိ၏ ဘုရား” တဲ့။

သတၱ၀ါမ်ား က်န္းမာ ခ်မ္းသာပါေစဟု အျမဲ ေမတၱာ ပို႔တတ္ေသာ အေမ သည္ ငါးမ်ားကို သတ္ရ သည့္အခါ အေမ့ရင္ထဲ ဘယ္လိုမ်ား ေနမွာပါလိမ့္။ ပါဏာတိပါတာကံ၏ အက်ဳိးဆက္က တကယ္မ်ား ရိွေလသလား။ အေဖေရာ အေမပါ အသက္တုိသည္။ သူတုိ႔၏ ေျမးဦးေလးေတာင္ သူတုိ႔မမီခဲ့ရွာေပ။ ဤေျခတံ ရွည္တဲပုတ္ကေလးမွာ အေဖ ႏွင့္အေမ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့တာ ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ္လည္း သူတုိ႔ ၏ အရိပ္ေတြကို သူ ျမင္ ေယာင္ဆဲရိွေသး၏။ အခ်ိန္ ႏွင့္အမွ် တဲအိုကေလးက ယုိ ယြင္းခဲ့ၿပီ။ ေလွကားသာမက အမိုးသက္ကယ္လည္း ေဆြး ခဲ့ၿပီ။ ထရံကလည္း အဖာ တစ္ရာႏွင့္ အိမ္တုိင္မ်ားက လည္း ယုိင္နဲ႔ ေစာင္းပဲ့ကာ ေလျပင္းတုိက္တာႏွင့္ ၿပိဳလဲ လုနီးနီး ျဖစ္ေန၏။

ဘာသာေရးႏွင့္ ၾကည့္ လွ်င္ တံငါအလုပ္က မေကာင္းမွန္း သူသိေန၏။ သုိ႔ေသာ္ ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာ မဟုတ္လား။ သူေတာင္ ဘုရားမရိွခိုးတာ ဘယ္ လာက္ ၾကာၿပီလဲ မသိေတာ့ ေခ်။ အမွန္အတုိင္း ဆုိရလွ်င္ အျပစ္အကင္းစင္ဆံုးေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားေရွ႕ သူမ်က္ႏွာ မျပ၀ံ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ဒီလုိႏွင့္ သူ႔မွာ အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္သာ ျဖစ္ရေလသည္။

တမလြန္ဘ၀ဆုိသည္ က သူ႕အတြက္ အေရးမႀကီး။ စဥ္းစားဖို႔လည္း အခ်ိန္မရိွ။ ယခုလက္ရိွတြင္ သူ႔ မိသား စု ထမင္းနပ္မွန္ဖို႔ပင္ ေမာ ပန္းစြာ ဂ်င္ေျခလည္ ႐ုန္းကန္ ေနရ၍ လွဴဖို႔တန္းဖို႔ဆုိသည္ မွာ အေ၀းႀကီး။

သူ အေတြးနယ္လြန္ေန စဥ္ သူ႔ဇနီးႏွင့္ သမီးႀကီးက သူ႔အနား လာထုိင္သည္။
“ကိုေက်ာ္ရင္ ဒီေန႔ လယ္သူႀကီး လာသြားတယ္။ ရြာမွာ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ လွ်ပ္စစ္မီး လုပ္မတဲ့။ ေတာင္က်ေရအားနဲ႔ လုပ္မယ္ ေျပာတယ္။ အဲဒါ ယူမလားတဲ့”

သူ႔ မိန္းမ မ်က္ႏွာက ေတာက္ပကာ မ်က္လံုးက တလက္လက္။ ပံုစံ ၾကည့္သည္ႏွင့္ မီးရခ်င္မွန္းသူသိ သည္။
“ယူရင္ ဘယ္ေလာက္ ဆုိတုံး”

“ဒုိင္နမိုဖိုး၊ မီးႀကိဳးဖိုးနဲ႔ တစ္အိမ္ကို စုစုေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေပးရမယ္တဲ့။ ႏွစ္ခါ ခြဲေပးလုိ႔ ရတယ္ ေျပာပဲ”

သူ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ လုိက္သည္။ မ်က္ႏွာထားက ည၏ အေရာင္ထက္ မည္းေမွာင္သြား၏။ သမီးႀကီး သည္ သူ႔လက္ကို ဆြဲလ်က္ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေျပာရွာသည္။
“အဘ သမီးတို႔ ယူရ ေအာင္ေလေနာ္။ မီးခြက္နဲ႔ စာက်က္ရတာ အဆင္ မေျပဘူး။ သမီးနဲ႔ တစ္ခံုတည္း ထုိင္တဲ့ ဟုိဘက္ရြာက စုစုတုိ႔ဆို မီးရေနၿပီ”

“ေအး ငါလည္း ယူခ်င္ပ။ ဒါေပမဲ့ ေငြရွစ္ေသာင္း ဘယ္မွာရွာမယ္။ ရွစ္ေသာင္းလုိ႔သာ ေျပာတာ။ အိမ္မွာ မီးဆင္မွာနဲ႔ ဘာနဲ႔ တစ္သိန္းေလာက္ ကုန္မွာ”

“ဘဲေတြ ေရာင္းလိုက္မလား။ ေနာက္ၿပီး နင့္မွာ ပိုက္ကြန္ႏွစ္စံု ရိွတာပဲ။ တစ္စံု ေပါင္လိုက္ ရေနလံု”

သူ႔ မိန္းမကို တအံ့ တၾသ လွမ္းၾကည့္ရင္း မ်က္ေစာင္း ထိုးလိုက္သည္။ ကုိယ့္ အေျခအေန ကိုယ္မသိတာလည္း မဟုတ္။
“ဘဲက ေျခာက္ေကာင္ပဲ က်န္တာ၊ ေရာင္းရင္ ဘယ္ေလာက္ ရမွာတုံး။ ေနာက္ႏွစ္က်ရင္ သမီးႀကီးက တကၠသိုလ္ ၀င္တန္း။ အဲဒီ အတြက္ ထား ရဦးမယ္။ ပိုက္ကြန္တစ္စံု ကလည္း တအားစုတ္ေနၿပီ။ ဘယ္သူ အေပါင္လက္ခံမယ္”

“အဘကလည္း သမီး မွာ တစ္မတ္သား ဆြဲႀကိဳးရိွ ေနဟာ။ အဲဒါ ေရာင္းလုိက္ ရေနလံု”

သူ ကၽြတ္သပ္လုိက္သည္။
“အဲဒါ နင့္အဘြား အေမြ။ ထိမယ္ မစဥ္းစားနဲ႔။ ေရာင္းရင္လည္း နင္ တက္ၠသိုလ္ ေရာက္မွ ေက်ာင္းစရိတ္ အတြက္ေရာင္း။ ေတာ္ေတာ္ တစ္သက္လံုး လွ်ပ္စစ္မီး မရိွဘဲေနလာတာ။ ဘာမွထပ္ မေျပာနဲ႔။

သူ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္လ်က္ မ်က္ႏွာ တစ္ဖက္သို႔ လႊဲကာ ခပ္မဆိတ္ေနလုိက္ သည္။ သူ႔မိန္းမႏွင့္ သမီးႀကီး က သက္ျပင္းခ်လ်က္ အိမ္ထဲ ၀င္သြားသည္။ သူ စိတ္ထဲ မေကာင္းလွ။ အိမ္ထဲ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မ၀င္ဘဲ စိတ္ ညစ္ညစ္ႏွင့္ ဆက္ထိုင္ေနမိသည္။ အေ၀းက ၾကယ္က ေလးမ်ားသည္ ၾကည့္ရင္းပင္ ေ၀၀ါးလာသည္။ ေလေအး တစ္ခ်က္ အေ၀ွ႔တြင္ သူ ဟတ္ ခ်ဳိး ေခ်လုိက္မိသည္။ သူ ေခါင္းတစ္ခုလံုး အံုခဲလာကာ တစစ္စစ္ ကိုက္လာသည္။ နားထင္ဆီတြင္ ေသြးေတြ တ ဒုတ္ဒုတ္ တိုးလာသံကို သူ ၾကားေနရသည္။

သူ ငိုက္လာသည္။ ႐ုတ္တရက္ထလုိက္ရာ သူ႔ ကုိယ္ေလး ယုိင္သြားသည္။ တံခါးေဘာင္ကို လွမ္းဆုပ္ ထားလုိက္ရေသာ လက္မ်ား တဆတ္ဆတ္တုန္ေနသည္။ သူ႔ မိန္းမက စိုးရိမ္တႀကီး လွမ္းေအာ္သည္။
“ကိုေက်ာ္ရင္ ဘာျဖစ္ ေရာေလာ့”

သူ စကားမျပန္ႏုိင္ေပ။ သူ႔ မိန္းမ ဆုပ္ကုိင္လိုက္ ေသာ လက္ေမာင္းအသား မ်ား နာက်င္ေနသည္။ သူ႔ အိပ္ရာဆီ ဒယီးဒယုိင္ ေလွ်ာက္လာရင္း လဲခ်လိုက္ ရသည္။ သူ႔မိန္းမက ပူျခစ္ ေတာက္ေနေသာ သူ႔ နဖူးကို စမ္းလ်က္ အလန္႔တၾကား ဆုိလိုက္သည္။
“ဟဲ့ သမီးႀကီး နင့္ အဘ ဖ်ားေနေပါ့”

“အင္း” ဟု တစ္ခ်က္ ညည္းလိုက္သည္။ တစ္ညလံုး ေကာင္းေကာင္း အိပ္မရခဲ့ဘဲ မိုးလင္းခါနီးမွ ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။ ယခု ႏိုးလာသည့္ အခါ သူ႔ မ်က္ခြံ ေတြ ေလးလံေနသည္။ ခႏၶာ တစ္ခုလံုးလည္း ႐ိုက္ႏွက္ခံ ထားရသလို နာက်င္ကိုက္ဆဲ ေနဆဲ။

သူ ဖ်ားၿပီဆုိသည္ကို လက္မခံခ်င္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ ႀကိဳးစားထသည္။ ေခါင္း ထဲ မိုက္ခနဲ မူးသြား၍ စိတ္ မသက္သာစြာ ျပန္လဲွေန လုိက္ရသည္။ သည္ေန႔ အဖို႔ ငါးဖမ္း မထြက္ႏုိင္ၿပီ။ တစ္ေန႔ က ငါးေတြလည္း မေရာင္းရ ေသး။ သူတို႔ လက္ထဲမွာလည္း ပိုက္ဆံ အနည္းငယ္ပဲ က်န္ေတာ့သည္။ ဆန္လည္း ကုန္ေတာ့မည္။ ဆီပုလင္းကလည္း နည္းနည္းပဲ က်န္သည္။ ကုိယ္ပူေသာ ေ၀ဒ နာထက္ ရင္တြင္းပူေသာ ေ၀ဒနာက ပုိဆိုးေနေလသည္။

“ေၾသာ္ ကုိေက်ာ္ရင္ ႏိုးၿပီလား။ ဆန္ျပဳတ္ ျပဳတ္ထားတယ္။ ေသာက္မလား”
“ေနဦး ခဏေနမွ”

သူ စားခ်င္စိတ္ မရိွ ေသးပါ။ သူ႔မိန္းမက နံေဘးမွာ လာထုိင္ရင္း ႏွင္းရည္ တေတာက္ေတာက္ က်ေန သည့္ ေနရာေလးကို သူ ေထြးခံေရႊ႕ထားလုိက္သည္။ သူ႔ အိမ္သက္ကယ္မိုးတြင္ ယိုေပါက္ေတြက မ်ားလွ၍ ေထြးခံ တစ္ရာႏွင့္ေတာင္ ေလာက္ ႏုိင္ပါ့မလား မသိ။

“မေန႔က ငါးေတြ”

သူ႔ စကားမဆံုးေသးမီ သူ႔ မိန္းမက..
“ငါးအႀကီးက တစ္ေကာင္မွ မပါဘူး။ ငါး အလတ္ေလး တစ္ေကာင္နဲ႔ ငါးေသးေသးေလးေတြ ခ်ည္းပဲ။ ေရာင္းလည္း ဘယ္ေလာက္ ရမွာတုံး။ အဲဒါ နင့္အတြက္ ငါးေၾကာ္ေပးမလုိ႔”

“ဒါေပမဲ့ ငါးေသးေလးေတြ ေရာင္းရပါတယ္”

“ေအးပါ မပူနဲ႔။ မအိုတို႔ ေစ်းေရာင္းထြက္ရင္ ထည့္ ေရာင္းခိုင္းလိုက္မယ္။ ငါက ဒီေန႔ လယ္ထဲ ဆင္းမယ္ ေလ။ ေကာက္သြားရိတ္မလုိ႔”

သူ႔ မိန္းမက ရြာႏွင့္ နည္းနည္းအလွမ္းေ၀းသည့္ ေတာင္ေျခရြာ တစ္ရြာအထိ သြားအလုပ္ဆင္း ေလ့ရိွသည္။
“နင္ အခုမွ ေနေကာင္း စ ရိွေသးတာပဲ။ ပင္ပန္းေနမယ္”

“ပင္ပန္းလည္း မသြားလုိ႔မွ မရေတာ့ဘဲ။ ခေမာက္လည္း ေဆာင္းသြားမယ့္ဟာ”

“ဂ႐ုစိုက္ေနာ္။ သမီး ႀကီးေရာ ေက်ာင္းသြားေပါ့ လား”

“သူ ဒီတစ္ပတ္ ေက်ာင္းမတက္ဘူးတဲ့။ ေပါက္ေပါက္ဆုပ္ လံုးၿပီး ေခါင္တုိင္မွာ စင္ေရာ္စာ သြားေရာင္းမယ္ ဆုိၿပီး သြားေပါ့”

သမီးႀကီး ေက်ာင္းပ်က္ရသည့္ အတြက္ သူ႔ကိုယ္သူ ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္ေခ်။ သမီး ႀကီးက စာႀကိဳးစားပါလ်က္ႏွင့္ ဘ၀ အခက္အခဲေၾကာင့္ ပညာ သင္ရာတြင္ မေျဖာင့္ ျဖဴးရေပ။ သူ ဆန္ျပဳတ္ ေသာက္ၿပီး ငန္းေဆးတစ္ ခြက္ေသာက္လ်က္ လဲွေနရသည္။ သူ႔အဖ်ားသည္ ထင္သလို ေနာက္ဆုတ္ မသြားပါ။ သံုးရက္ေလာက္ထိ မသက္သာသျဖင့္ တစ္ဖက္ ရြာမွ သူနာျပဳဆရာမကို ပင့္ရေတာ့သည္။ ဆရာမက သူ႔ကို ေဆးထုိးေပးသည္။ စားေဆးလည္း ေပးသြား သည္။ အလုပ္ပင္ပန္းသည့္ ဒဏ္ေၾကာင့္ ခ်ဳံးခ်ဳံးက်ေန ေၾကာင္း၊ ေကာင္းေကာင္း အနားယူဖုိ႔ လိုအပ္ေၾကာင္း မွာသြားသည္။ ေနာက္တစ္ ရက္ႏွစ္ရက္ေနၿပီး သူ နာလန္ ထသည္။ သူ႔တစ္ကုိယ္လံုး ႏံုးခ်ည့္ေနေသးသည္။ ပါးစပ္ တစ္ခုလံုးလည္း ခါးသက္ ေနသည္။

အဖ်ားေပ်ာက္စ တစ္ ေန႔တြင္ အျခားရြာမွ ကုိသာစံ ေရာက္လာသည္။ ကိုသာစံ က-
“ေက်ာ္ရင္ ဧည့္သည္ေတြ ေရာက္ေနတယ္။ သူတုိ႔က အုပ္ေဆာင္းနဲ႔ ငါးဖမ္းတာ ၾကည့္ခ်င္လုိ႔တဲ့။ ေနာက္ၿပီး ေျခေထာက္နဲ႔ ေလွေလွာ္တာ ဓာတ္ပံု ႐ုိက္ခ်င္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လာေခၚတာ”

သူ႔ မ်က္ႏွာ ၀င္းသြား သည္။ ေထာင္တန္ ေငြစကၠဴမ်ား သူ႔အာ႐ံုထဲ ရစ္၀ဲသြား သည္။ ဒီရက္ပုိင္းသူ ပိုက္ဆံ မရွာႏုိင္သမွ် အခု ရွာႏုိင္ ေတာ့မည္။ သူ႔ကုိတားမည့္ မိန္းမႏွင့္ သမီးေရာ မရိွၾက ပါ။
သူ ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္ ဆုိးေနလ်က္ႏွင့္ပင္ ၀မ္း သာအားရ ထလုိက္သြား သည္။

လာေခၚေသာ ကုိသာစံ သည္ သူ႔ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ သည္။ မိ႐ိုးဖလာ ပန္းပဲလုပ္ ငန္းႏွင့္ အသက္ေမြးသည္။ ကိုသာစံတို႔ ပန္းပဲဖိုသို႔ ႏုိင္ငံ ျခားသားမ်ား အလာမ်ား၏။ အခ်ဳိ႕ေသာ ဧည့္လမ္းၫႊန္တုိ႔ မွာ ကုိသာစံႏွင့္ ႀကိဳတင္ခ်ိတ္ ဆက္ၿပီးမွ ဧည့္သည္မ်ားကို ေခၚလာတတ္သည္။ ဧည့္ သည္မ်ားက ကိုသာစံ၏ ပန္းပဲဖိုမွ ပစ္ၥည္းမ်ား၀ယ္ လွ်င္ မ်ားလွ်င္မ်ားသ ေလာက္ ဧည့္လမ္းၫႊန္ကို ေကာ္မရွင္ခေပးရ၏။ ႏုိင္ငံ ျခားသား ဧည့္သည္မ်ားက ေဒသခံ အင္းသားမ်ား၏ ငါးဖမ္းသည့္ဟန္ႏွင့္ ေျခ ေထာက္ျဖင့္ ေလွေလွာ္ျခင္း မ်ားကို ပုိ၍ စိတ္၀င္စား သည္။ အနီးကပ္ေလ့လာ လုိၾကသည္။ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္သည္။ ထို ဧည့္သည္မ်ဳိး ေရာက္လာ သည့္အခါ ကိုသာစံက သူ႔ကို လာေခၚတတ္သည္။ သူက သ႐ုပ္ျပေပး႐ံု။ မုန္႔ဖိုးက ဧည့္ သည္၏ သဒ္ၶါတရားေပၚမူ တည္၍ မ်ားခ်င္မ်ားတတ္ သည္။

“ေက်ာ္ရင္ ျဖစ္ေကာ ျဖစ္ရဲ႕လားကြ။ မင္း မ်က္ႏွာ က ျဖဴေဖ်ာ့ၿပီး ေခ်ာင္းကလည္း တဟြတ္ ဟြတ္နဲ႔ေနာ္”

“ျဖစ္ပါတယ္ကြ ငါ ေနေကာင္းေနပါၿပီ”

သူ လုိအပ္သည္ထက္ ပုိျပံဳးျပလုိက္သည္။
“ေအးကြာ ဧည့္သည္ ေတြက ကိုးေယာက္ေတာင္။ ၿပီးေတာ့ ဂ်ာမန္ေတြ။ မင္းကို မ်ားမ်ားရေစခ်င္လုိ႔ပါ ကြာ”

“ေက်းဇူးပဲ သာစံရာ။ ဒီရက္ပိုင္း ၀င္ေငြမရိွျဖစ္ေန တာ။ ငါ့သမီးႀကီးေတာင္ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္ဘဲ စင္ ေရာ္စာ လုိက္ေရာင္းေနရ တယ္။ ဒီလုိ အခြင့္အေရးႀကီး ေပၚလာတာ နတ္မတာပဲ”

ဒီေန႔မွ ေနက ပုိပူျပင္း ေနသလားဟု သူ ထင္ သည္။ စြပ္က်ယ္ လက္ျပတ္ ေပၚတြင္ ရွပ္အက်ႌတစ္ပတ္ ႏြမ္းကို ၀တ္ထားသည္။ ပုဆုိးကေတာ့ ခါတိုင္း၀တ္ ေနက် အဖာတစ္ရာ ပုဆိုး ေလးပါပဲ။ ေနက သိပ္ပူ သျဖင့္ သူ ေခၽြးျပန္လာကာ ရွပ္အက်ႌကို ခၽြတ္လုိက္ သည္။ ကန္ေရထက္မွာ ေလက တဟူးဟူးတိုက္ေန၏။ သူ ဧည့္သည္မ်ားေရွ႕မွာ ေျခ ျဖင့္ ေလွာ္ခတ္ျပရင္း အုပ္ ေဆာင္းကို ခ်ကာ ငါးဖမ္းျပ လုိက္သည္။ ဧည့္လမ္းၫႊန္ က တစ္ဆင့္ခ်င္း ရွင္းျပေလ၏။ ဧည့္သည္မ်ားက နား ေထာင္ရင္း ေခါင္းတညိတ္ ညိတ္ျပဳကာ ဓာတ္ပံုတဖ်တ္ ဖ်တ္ ႐ိုက္ယူၾကေလသည္။

ပထမဆံုး အုပ္ေဆာင္း ကို ေရထဲသို႔ခ်ကာ ေျချဖင့္ ဖိထားသည္။ ၿပီးေနာက္ ျခင္း ႐ိုး(မိန္း)ႏွင့္ အုပ္ေဆာင္းထဲ သို႔ ေနရာအႏွံ႔ တစြတ္စြတ္ ထိုး၏။ ငါးမ်ားကို ကြန္သို႔ တိုးေအာင္ ေျခာက္လိုက္ျခင္း ပါပဲ။ ခဏေနၿပီး အုပ္ ေဆာင္းႏွင့္ တြဲခ်ိတ္ထား ေသာ ပိုက္ကြန္ကို ေျဖလုိက္ သည္။ ဆြဲတင္လိုက္သည့္ အခါမွာေတာ့ ငါးမ်ားစြာ ပါ လာေတာ့သည္။ ဧည့္သည္ မ်ားက ၀ိုးခနဲ အသံျပဳကာ သေဘာက်ေနၾကေလသည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း အားရ ၀မ္းသာျဖစ္မိသည္။ ခါတုိင္း သံုးႀကိမ္ေလာက္ ဖမး္မွရေသာ ငါးအေရအတြက္သည္ အခုတစ္ႀကိမ္တည္းႏွင့္ ဖမ္းမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ စြန္႔စားလို ေသာ အမ်ဳိးသား ဧည့္သည္ သံုးဦး သူ႔ေလွေပၚသို႔ ေရာက္လာသည္။ သူတုိ႔သည္ အင္းသားမ်ားကဲ့သုိ႔ ကုိယ္ တုိင္ေလွာ္ခတ္လုိၾကသည္။ အင္းသားမ်ား၏ ဓေလ့႐ုိးရာ ကို စိတ္၀င္စားသည္။ အင္း သားမ်ား၏ ဘ၀ေနထိုင္မႈ ႏွင့္ ေန႔စဥ္၀င္ေငြကုိပါ စပ္စု ေမးျမန္းၾကသည္။ ဧည့္လမ္း ၫႊန္သည္ သူ႔ကို ေမးလိုက္၊ ဘာသာျပန္ေပးလိုက္ႏွင့္ သြက္လက္ေနသည္။

ဧည့္သည္မ်ား ျပန္ ေသာအခါ သူ႔ကို ေငြ ခုနစ္ေထာင္ေပးသည္။ ကိုသာစံ က ႏွစ္ေထာင္ေတာင္း၍ ေပး လုိက္ရသည္။
“ေက်ာ္ရင္ နင္ ေန ေကာင္းရဲ႕လား။ နင့္ မ်က္လံုး ေတြ နီေနတယ္”

ဒီေန႔ ေနပူထဲမွာ ေတာ္ ေတာ္ၾကာသြားသည္။ ေလက လည္း တဟူးဟူးတိုက္ေန ျပန္၏။ သူ ေခါင္းေတြထိုး ကိုက္လာၿပီး ရင္ထဲ တလွပ္ လွပ္ျဖစ္လာတာကို အံႀကိတ္ တင္းခံကာ အိမ္သို႔ တစ္ဦး တည္း ေလွာ္ခတ္ျပန္ခဲ့ေတာ့ သည္။ ေငြငါးေထာင္ကို ဘယ္လက္ထဲမွာ က်စ္က်စ္ ပါေအာင္ ဆုပ္ထား၏။ ေလွာ္ ခတ္ရင္း သူ႔နားထင္သို႔ ေသြး မ်ား ေဆာင့္တိုးလာသည္။ တစ္ကုိယ္လံုးလည္း မီးထ ေတာက္မတတ္ ပူေလာင္လာ သည္။ သူ႔ႏွလံုးက ခပ္ၾကမ္း ၾကမ္းခုန္ေနၿပီး သူ အသက္ ႐ွဴမမွန္ဘဲ ေမာဟိုက္လာ သည္။ သူ႔ ျမင္ကြင္းထဲ အလင္းေရာင္တန္းႀကီးမ်ား ဖ်တ္ခနဲ လက္ခနဲ ျဖတ္ေျပး လာေနသည္။ သူ႔ ဒူးေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္လာကာ ေပ်ာ့ေခြလာသလို ထင္ရၿပီး ေခၽြးေစးေတြ ျပန္လာ၏။

သူ အျမန္ျပန္မွ ျဖစ္ မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ဆီ အလံုးအရင္း ေျပး၀င္လာေန ေသာ ေ၀ဒနာတို႔ကို လ်စ္လ်ဴ ႐ႈဖို႔ အံခဲကာ ႀကိဳးစားလိုက္ သည္။ သူ႔ အေတြးထဲမွာ သူ႔ မိန္းမႏွင့္ သူ႔ကေလးမ်ား၏ မ်က္ႏွာမ်ားေပၚလာသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေငြငါးေထာင္။ ေနာက္ၿပီး ဒီေန႔ ဖမ္းမိလိုက္ သည့္ ငါးေတြ။ သူ႔မိန္းမ၏ ေပ်ာ္ရႊင္ေနမည့္ မ်က္ႏွာထား ကိုပါ ျမင္လာသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဒါဟာ တဒဂၤမွ်သာျဖစ္ သည္။ ထုိအေတြးက ဖ်တ္ ခနဲ ေပ်ာက္သြားၿပီး သူ႔အေဖ ႏွင့္ အေမကို ျမင္လာျပန္ သည္။ အေဖႏွင့္ အေမက သူ႔ကို လက္ယပ္ေခၚေန သည္။ ေနာက္ၿပီး အစြယ္ တေဖြးေဖြးႏွင့္ ဧရာမငါးႀကီး မ်ား သူ႔ကို စားဖို႔လာေနသည္ ကို သူျမင္ရျပန္သည္။

သူ အသက္႐ွဴ၍ မရ ေလာက္ေအာင္ က်ပ္လာၿပီး ဟိုက္ေနလ်က္ႏွင့္ပင္ သူ႔ အိမ္ဆီသုိ႔ ႀကိဳးစား ေလွာ္ခတ္ေနသည္။ သူ႔ရြာကေလးကို လွမ္းျမင္ေနရၿပီ။ သို႔ေသာ္...
ျဖဴေဖြး စူးလက္ေသာ လွ်ပ္စီး တစ္တန္းသည္ သူ႔ ျမင္ကြင္းထဲ လင္းျဖာသြား ခ်ိန္၌ သူဘာဆုိဘာမွ မျမင္ရ ေတာ့။ ႀကီးမားေသာ အင္အား တစ္ခု၏ တြန္းကန္ျခင္း ကို ခံလိုက္ရၿပီး သူ႔ ကမာၻ တစ္ခုလံုး ေမွာင္အတိက် သြားေလသည္။

ေန၀င္ဖ်ဳိးဖ် အခ်ိန္ ေရာက္မွ ကိုေက်ာ္ရင္၏ ေလွ ကေလးက ေလွာ္ခတ္သူ မရိွ ဘဲ ရြာထဲတေရြ႕ေရြ႕ ေမ်ာလာ သည္။ ေလွကေလးေပၚတြင္ ကုိေက်ာ္ရင္က ၿငိမ္သက္စြာ လဲေလ်ာင္းလ်က္ ရြာသား မ်ားတျဖည္းျဖည္း ၀ုိင္းအံုလာၾကသည္။ သူ႔မိန္းမႏွင့္ သူ႔ ကေလးမ်ား၏ ေအာ္ငုိသံ ေၾကာင့္ ကဗ်ာဆန္ဆန္ လွေန ေသာ ညေနဆည္းဆာက ႐ုတ္ျခည္း အက်ည္း တန္သြားေတာ့သည္။ က်ဴ႐ိုးခ်ဳံထဲ ပုန္းေနၾကသည့္ ေအာင္မဲညိဳ ငွက္မည္းမည္းမ်ားက လန္႔ ဖ်ပ္ကာ အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းဆီသို႔ ပ်ံသြားၾက သည္။

ရြာသား အခ်ဳိ႕က ကုိေက်ာ္ရင္၏ သက္မဲ့ခႏၶာကို ၾကည့္ၿပီး ဘုရား ဘုရားဟု ေရရြတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ က ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ မ်က္ရည္၀ဲၾက၏။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ အားလံုး၏ ရင္ထဲမွာ ဆုိ႔နစ္ ေၾကကြဲလ်က္ ကိုေက်ာ္ရင္၏ အျဖစ္ကို ရင္ထုမနာ ျဖစ္မိျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ကိုေက်ာ္ရင္၏ ဘယ္လက္သီး ဆုပ္ထြဲတြင္ ေငြစကၠဴမ်ား က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားသည္ကို ျမင္ေတြ႕ လုိက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆယ္ႏွစ္ၾကာၿပီးေနာက္ (၂၀၁၁ ခုႏွစ္)
ရြာကေလးသည္ အရာ ရာေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ။ ေရနံဆီ မီးခြက္မ်ားအစား လွ်ပ္စစ္ မီးေရာင္မ်ား လင္းထိန္ေန သည္။ ကိုေက်ာ္ရင္၏ မခိုင့္ တခိုင္တဲကေလးသည္ ျပန္ျပဳ ျပင္ထား၍ ခိုင္ခံ့ေနၿပီ။ ကိုေက်ာ္ရင္ သံေယာဇဥ္ရိွ ခဲ့ေသာ ဘဲကေလးမ်ား မရိွ ၾကေတာ့ပါ။

ကုိေက်ာ္ရင္၏ သမီး ႀကီးသည္ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ုိဂရမ္မာ တစ္ေယာက္ျဖစ္မလာဘဲ ရြာက ေက်ာင္းဆရာမ ေလးသာ ျဖစ္လာသည္။ ကုိေက်ာ္ရင္၏ ဒုတိယ သားကေလးသည္ သူ႔ ရည္ မွန္းခ်က္အတုိင္း ပန္းခ်ီဆရာေလး ျဖစ္လာသည္။ သူ၏ ပန္းခ်ီကားတုိ႔ကို ႏုိင္ငံျခား သားမ်ား အႀကိဳက္ေတြ႕ သျဖင့္ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရား၊ နန္းပန္ဘုရားေပါက္တုိ႔၌ လွည့္လည္ ေရာင္းခ်အသက္ ေမြးလ်က္ရိွသည္။

သူ၏ တတိယ သမီးမွာ အပ်ဳိျဖစ္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ သူမထက္ ငါးႏွစ္ႀကီးေသာ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ လုိက္ေျပးေလ၏။ အသက္ မေစ့ေသးေသာ္လည္း နားလည္မႈျဖင့္ သေဘာတူလုိက္ ကာ အခုေတာ့ ေကာက္စုိက္ သမေလး ျဖစ္ေနသည္။

အင္းေလး ေရျပင္ျပာ ျပာေပၚတြင္ ေလွကေလးကို ေျချဖင့္ေလွာ္ခတ္၍ ငါးဖမ္း သည့္ေနရာတြင္ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ ကၽြမ္းက်င္သည့္ လူငယ္ေလးတစ္ဦးကို မၾကာခဏ ေတြ႕ရတတ္ သည္။ ထုိလူငယ္ကေလးကို ကုိေက်ာ္ရင္ အငယ္စားဟု ခ်စ္စႏိုးေခၚၾကသည္။ ထုိ ေကာင္ေလးမွာ ကုိေက်ာ္ရင္၏ အငယ္ဆံုးသားပဲ ျဖစ္ပါသည္။

သံလြင္ဏီ၊ေညာင္ေရႊ၊
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ဇူလိုင္လ ၂၀၁၂) shweamyutay.com

'

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved