ဆရာထူးကို ျပန္လႊတ္ေပးပါ (အပိုင္း ၁)

Tuesday, July 10, 2012

့ပန္းခ်ီထိန္လင္း

့ပန္းခ်ီထိန္လင္း
ဆရာဦးေရႊထူး တေယာက္ ေနာက္ဆံုးလႊတ္ေပးတဲ႕အက်ဥ္းသားစာရင္းထဲမွာ မပါလာလို႕ အားလံုးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကတယ္။ အရင္တေခါက္လႊတ္ေပးတုန္းကလည္း ဆရာထူးရဲ႕သား မန္းေလးက ကိုေရႊေသြးကိုဖုန္းဆက္ျပီး ေမးရတယ္။ပါလာျပီလား။ဒါေပမယ္႕ေနာက္ဆံုး ေတာင္ၾကီးက လြတ္လာတဲ႕ ကိုဂ်င္မီတို႕ ကိုေဇာ္သက္ေထြးတို႕ ဆီကေန တိတိက်က်သိလိုက္တာက ဆရာထူးတေယာက္တည္းပဲ က်န္ခဲ႕တယ္တဲ႕။ ခုတခါက်န္ခဲ႕ျပန္ျပီ။ ေလာကဌာန္နဲ႕အသားက်ေနတဲ႔ ဆရာထူးတေယာက္ကေတာ႕ မူပိုင္ ထီမထင္အျပံဳးနဲ႕တုန္႕ျပန္ေနဦးမယ္ဆိုတာယံုပါတယ္။ဒါေပမယ္႕ သူ႔ကိုေလးစားခ်စ္ခင္တဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကေတာ႔ သူ႔ကို အျပင္ေလာကမွာျမင္ခ်င္လွပါျပီ။ သူ႕စာေတြကိုဖတ္ခ်င္လွပါျပီ။သူ႕မယ္ဒလင္လက္သံကို ျပန္ၾကားခ်င္လွပါျပီ။သူဆိုေနက် ဘာတဲ႕ ျမသီတာအၾကိဳေတာက္တို႕ ျပည္ေတာ္၀င္တို႕ စတဲ႕ေတးသံေတြ ျပန္ၾကားခ်င္လွပါျပီ။ ျဖတ္သန္းခဲ႕တဲ႕ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေခတ္ၾကမ္းၾကီးထဲမွာ ပင္ပင္ပန္းပန္း ျဖတ္ခဲ႕ ၾကရတဲ႕ အထဲမွာ ဆရာထူး ႏွင္႕ဆုံေတြ႔ခဲ႕မိၾကတာမ်ိဴးၾကေတာ႕ မၾကာခဏ လြမ္းတခ်င္စရာ အျဖစ္အပ်က္ မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒုကၡ အတူေရာက္ခဲ႕ၾကရဘူးပါသည္။ သို႕ေသာ္ လြမ္းစရာေကာင္းတဲ႕ ဒုကၡ ေတြပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္ကဆိုလ်င္ ဆရာထူးတေယာက္ ေငြသားကြပ္ထားေသာသြားမ်ားေပၚေအာင္ျပံဳး ေလဦးမည္။ေထာင္တြင္းညခ်မ္းေတြမွာ သီခ်င္းေလးေတြဆိုရင္းျဖတ္သန္းခဲ႕တဲ႕ညမ်ားကို လြမ္းမိသည္။ နားထဲၾကားေယာင္မိတဲ႕ ဆရာထူးဆိုေနက်သီခ်င္းစာသား ဘာတဲ႕ ဒီလမ္းဒီခရီးx x မွ်ားတေျပး x x သာသာရွိလိမ္႕မည္ x x။ ဆရာထူးနဲ႕ဆံုခဲ႕တဲ႕ကာလကိုတြက္စစ္ ရင္း ဆရားထူး မွ်ားတေျပး ဆိုတာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကာလကိုရည္ညြန္းတာလားဗ်ာဟု အရႊန္းေဖါက္ခ်င္မိသည္။ဘာလိုလိုနဲ႕ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ေက်ာ္လြန္ခဲ႕ျပီေကာ။

စေတြ႔ၾကတဲ႕ေနရာက အိႏၵိယ နိုင္ငံ မဏိပူရ ေတာင္ကုန္းေတြေပၚက ေလခြန္းေတာင္ ေတာ္လွန္ေရး စခန္းေလးေပၚမွာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အရင္ ဆရာထူးတို႕ အဖြဲ႕ေတြကေရာက္ေနႏွင္႕သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေရာက္ေတာ႔ ၁၉၈၉ဇန္န၀ါရီလၾကီး။ေတာ္လွန္ေရးၾကီးကိုဦးေဆာင္လိုက္ မဟဲ႕ဟု ရွူးေၾကာင္ မူးေၾကာင္ႏွင္႔ ေရာက္လာေသာကြ်န္ေတာ္ ကသည္းေဆာင္းနဲ႕ညား လိုက္ယံုႏွင္႔ပင္ လူကေတာ္ေတာ္ေလး အပိုးက်ဴိးသြားသည္။ေကာက္ရိုးေမြ႔ယာအရွည္ၾကီးေပၚတန္းစီအိပ္အိပ္ေနတဲ႕ လူတန္းၾကီးၾကားတိုးေခြ႔ ၀င္အိပ္ရေတာ႔ သိပ္မိုက္ေသြး မျပနိုင္ေတာ႕ျပီ။အာလူးနဲ႕ပဲၾကဲၾကဲ ကိုပဲေန႕စဥ္ေလြႊးလာရေတာ႔ စစ္အစိုးထက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အတြက္ ရိတၡာဂိုေဒါင္ကို ကိုင္ေသာ ရိုကူးမားဟု ေခၚေသာ ကသည္းကို ပိုမုန္းလာသည္။ ေတာင္ကုန္းေလးေပၚမွာ တင္ တငုတ္ငုတ္တုတ္တုတ္နဲ႕ သေဘၤာပ်က္၍ ကြ်န္းေပၚတင္ ေနေသာဒုကၡသည္ေတြလို ေနေနရေတာ႔ စခန္းပတ္လည္မွာ တဲေတြထိုးျပီး တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္တားျမစ္ ထားေသာ ကသည္းစစ္သားေတြကို ဗမာလိုေအာ္ဆဲမိလာသည္။ မူလ စခန္းမ၀င္မီ နယ္စပ္က မိုးေရးျမိဳ႕ ေလးေပၚမွာ ၾကံဳး၀ါးခဲ႔ၾကေသာ ဟိုေရာက္ရင္ေတာ႕ သေဘာထားကြဲေနတဲ႕ လူေတြကို အားလံုးတစုတစည္း တည္းေပါင္းျဖစ္ေအာင္ စည္းရံုးျပီး ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုၾကီး တခု မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္မယ္ဟု ဆံုးျဖတ္လာၾကေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေနာက္ဆံုးေရာက္လာတဲ႕အုပ္စုထဲမွာ ပင္ ဒီလို မေသယံုေကြ်းထားတဲ႕ ရိတၡာနဲ႕ ဘယ္လိုလုပ္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မလဲကြဟု အသံနက္ၾကီးနဲ႕ထေအာ္တဲ႕သူကေအာ္လာသည္။ ျပည္တြင္းထဲျပန္ေျပးသည္႕အဖြဲ႕က ေျပးၾကသည္။ ထိုကဲ႕သို႕ေသာ အေျခအေနမ်ိဴးတြင္ ဆရာထူးကို ေတြ႕ဘူးခဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိစဥ္က စခန္းမွာ ရဲေဘာ္တစ္ရာေက်ာ္ခန္႕ရွိသည္။ထိုတစ္ရာေက်ာ္ထဲမွာဆရာထူးကို ျမင္ျမင္ခ်င္း မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္မိတာကေတာ႕ သူ႔ရဲ႕ထူးျခားတဲ႔သြင္ျပင္ေၾကာင္႕ျဖစ္ပါသည္။ အရပ္က ေျခာက္ေပနီနီး ပခံုးက်ယ္က်ယ္ ကိုယ္ေနကိုင္းကိုင္း မ်က္ႏွာေလးေထာင္႔ က်က် မ်က္မွန္ထူထူ၊ဆံပင္ေပ်ာ႔ေပ်ာ႔ က နဖူးက်ယ္က်ယ္ေပၚတြင္ လိပ္ေခြလ်က္။အထူးသျဖင္႔ ဆရာထူးပံုမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကေလးဘ၀က ေက်ာ္ၾကားခဲ႔ဘူးေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီးေက်ာ္ေဆြ ဒီဇိုင္းလို႕ေျပာလို႕ရသလို ရုပ္လည္း အေတာ္ဆင္ေန သျဖင္႕ထူးထူးျခားျခားမွတ္မိေနျခင္းျဖစ္သည္။ေနာက္ထပ္ ထူးထူးျခားျခားမွတ္မိေနျခင္းမွာ ထိုစဥ္က ဆရာထူးတို႕လူသိုက္က သီးျခားရြက္ဖ်င္တဲတလံုးထိုး၍ ဘားတိုက္ အျပင္ဘက္တြင္ ေနေနၾကေသာကာလ ျဖစ္သငည္႕အျပင္ သူနွင္႕ အတူေနေနၾကသူမ်ားထဲမွ ပန္းခ်ီစစ္ျငိမ္းေအးမွာ ပန္းခ်ီကားမ်ားလွပသေလာက္ လူပံုတြင္မူ ကြမ္းတဗ်စ္ဗ်စ္ ဆံပင္ထူထဗ်စ္ မ်က္ေခ်းလက္ေလးသစ္ႏွင္႔ လူေနညစ္စုတ္စုတ္ေနရာတြင္ နာမည္ၾကီးသူျဖစ္၏။ေနာက္ အတူေနသူ ၂ဦးမွာ ေက်ာက္မဲတြင္ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ခဲ႕စဥ္ ကတည္းက ေနာက္ေတာ္ပါးပါလာခဲ႕ေသာ ရဲေဘာ္ေမာင္ညိဳ(ေက်ာက္မဲ) ႏွင္႕ ေက်ာက္မဲေက်ာ္ၾကီးဟု ယခု နာမည္တြင္ေနသူ ၂ဦးျဖစ္၏။ ေမာင္ညိဳဆိုသူမွာ မ်က္မွန္က ပုလင္းဖင္။ ဆံပင္က လိမ္ေကာက္ေကာက္။ လူကပိန္ပိန္။ ပီပိတကယ္႕ကုလားဒိန္ျဖစ္ေလသည္။ကမၼ၀ါဖတ္မည္႕ ဘဂၤလီစပ္(ရိုဟင္ဂ်ာမဟုတ္ပါ)ျဖစ္ျပီး ယခု အခါတြင္ အာအက္ဖ္ေအ ဟု အမည္တြင္ေသာ သတင္းဌာနတြင္ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ျဖစ္လာျပီး တေသြးတေမြးျဖစ္လာေသာ္လည္း ထိုစဥ္ကမူ ပီပိကုလားေျခာက္ျဖစ္ေလသည္။ ေနာက္တဦးမွာမူ အႏၵိယ ေဒသ မွ သၾကၤန္ခ်ိန္ေရာက္တိုင္း တိုက္ပြဲ၀င္သံခ်ပ္မ်ားတင္ဆက္မွဳျဖင္႕နာမည္ ၾကီးေနသည္႕ ေက်ာက္မဲ ေက်ာ္ၾကီးျဖစ္ေလသည္။ကိုေက်ာ္ၾကီးမွာ ယခုအခါ နာမည္ကလည္းရလာ အိမ္ေထာင္ရက္သားလည္းက် သျဖင္႔ မ်က္ႏွာကိုေပါင္းတင္ျပီးျပဳျပင္လိုက္သျဖင္႕ မီဒီယာမ်ားတြင္ အေတာ္ၾကည္႔ေပ်ာ္ရွူေပ်ာ္ ျဖစ္လာ ေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္ကမူ အသားကမည္းရသည္႕ထဲ ေက်ာက္ေပါက္မာထူလျပစ္ ႏွင္႕ပါးစပ္ထဲတြင္ ကသည္းေတြငံုေသာ ခိုင္းနီးဆိုသည္႕ အေတာ္နံေစာ္လွသည္႕ အာေမြးတမ်ိဴးကိုအျမဲတေစငံုထား ေလရာ ထိုသူမ်ားနွင္႕အတူေနေနသည္႕ အသားျဖဴျဖဴ လူပံုကိုင္း တည္ၾကည္ခန္႕ညားေသာ ဆရာထူးမွာ သမတ လူၾကမ္းအဖြဲ႕ထဲသို႕ အေပါင္းအသင္းမွား၍ေရာက္သြားရွာေသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲက မင္းသားကဲ႕သို႕ လူတကာသတိထားခ်င္စရာျဖစ္ေနေပေတာ႔ သည္ဟု ကြ်ႏု္ပ္ ေရးသားခဲ႕ေသာ္ အဆိုပါ အတူေနခဲ႔သူ ကာယကံရွင္မ်ားျဖစ္သည္႕ ဆရာစစ္၊အာအက္ဖ္ေအကိုညိဳ ႏွင္႔ ေက်ာက္မဲေက်ာ္ၾကီးတို႕ ပင္လွ်င္ အဆဲ တ၀က္နွင္႕ ၀န္ခံၾကေပလိ္မ႕္မည္ဟု ရဲရဲၾကီးဆို၀ံ႕ေပသည္။

ေကာင္းစြာမွတ္မိေနေသာ အခ်က္တခ်က္မွာ ကြ်န္ေတာ္သူတို႕ တဲကိုသြား၍ ဆရာထူးယူလာေသာ စာအုပ္မ်ားကိုငွါးဖတ္ခြင္႔ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။သခင္တင္ျမ၏ ဘံုဘ၀မွာျဖင္႔၊ ရန္ကုန္ဘေဆြ၏ ခ်ီေလေသာ္လည္း ႏွင္႕ တိုက္ယူရေသာမ်က္ရည္တစ္ေပါက္ ၊ မင္းလိုလူစားအမ်ားၾကီးေဟ႔ အစရွိေသာ စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အတူေနသူ ဆရာပန္းခ်ီစစ္ျငိမ္းေအး ပန္းခ်ီသင္တန္းငယ္ေလး တခုဖြင္႔ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္က ဆရာစစ္၏ ပန္းခ်ီသင္တန္း အေၾကာင္းျပဳျပီး ဆရာထူးတို႕တဲတြင္ အခ်ိန္မ်ားမ်ားပိုေနျဖစ္ခဲ႔သည္။ဆရာထူးကား စကားေျပာလ်င္ တိုးတိုးညွင္သာေျပာေလ႔ရွိသည္။ကြ်န္ေတာ္ ႏွင္႔မူ ေမးထူးေခၚေျပာ အဆင္႔သာရွိျပီး သိပ္ထူးထူးေထြေထြ စကားမဆိုျဖစ္ခဲ႕ၾက။သို႔ရာတြင္ ထိုစဥ္က နံရံကပ္စာေစာင္ မ်ားေပၚတြင္ ေရးသားေသာ ဆရာထူးကဗ်ာမ်ား ေဆာင္းပါးမ်ားကတဆင္႕ ဆရာထူးသည္ သမိုင္း၊ စာေပ၊ဂီတ ႏွင္႔ျပဇာတ္အနုပညာနယ္ပယ္တြင္ ေတာ္ေတာ္ထဲထဲ၀င္ႏွံ႔စပ္သည္႕ပုဂၢိဳလ္တဦးဟု အသိအမွတ္ျပဳမိခဲ႕ပါသည္။အထူးသျဖင္႔ ဆရာထူး၏ တေပါင္းနီ ဆိုေသာ ကဗ်ာကိုေတာ္ေတာ္စြဲလန္း ျပီးအလြတ္နီးပါးရသည္အထိ အထပ္ထပ္ရြတ္ခဲ႕ဘူးပါသည္။ေနာင္ ကိုးႏွစ္ အၾကာတြင္ သူႏွင္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမွဳတြဲ တခုတည္း မန္းေလးေထာင္တိုက္၂ တြင္ တခန္းတည္းအတူေနရေသာေန႔ရက္မ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ က ထို တေပါင္းနီကဗ်ာကို ညတညတြင္ ကဗ်ာရြတ္သည္႔အစီအစဥ္တြင္ ရြတ္ေသာအခါ ဆရာထူးမွာ သူပင္အေတာ္တန္ေမ႕ေလ်ာ႔ေနခဲ႕ျပီျဖစ္ေသာ သူ႔ကဗ်ာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည္အထိ ကြ်န္ေတာ္ အလြတ္ရေနသည္႔အတြက္ အေတာ္ပင္ အံၾသ၀မ္းသာျဖစ္ခဲ႕ပါသည္။ထိုကဗ်ာမွာ ဆရာထူးေက်ာက္မဲျမိဳ႕ ေက်ာင္းဆရာဘ၀က ေက်ာင္းကပြဲအတြက္ေရးသားေပးခဲ႕ေသာ တေပါင္းနီျပဇာတ္ အဖြင္႔တြင္ ရြတ္ဆိုရန္ ေရးခဲ႕သည္ဟုေျပာပါသည္။ထိုကဗ်ာကိုကြ်န္ေတာ္တို႕ လ်ိဴ႕၀ွက္ထုတ္ေသာ ေထာင္တြင္းလက္ေရး မဂၢဇင္းတြင္ ေဖၚျပလိုေၾကာင္းကြ်န္ေတာ္ခြင္႔ေတာင္းေသာ အခါတြင္လည္း ဆရာက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ခြင္႔ျပဳသျဖင္႔ ေဖၚျပခဲ႕ဖူးပါသည္။ မွတ္မိေနေသာစာသားမ်ားကား

တေပါင္းေရာက္ျပီ၊

နီစြေပါက္လဲ၊ရိုးတံမြဲတို႕၊ျမိဳင္ထဲရဲရဲ

ျမပုရစ္ဖူးသစ္၊သႏ ၱာႏွစ္သို႕၊

ေနပူေလပူ၊ေႏြဆူဆူမွာ

ဖိစီးေလာင္ျမိဳက္၊အပူတိုက္လည္း

ရဲရဲေ၀လ်က္၊ရဲရဲေျမထက္၊ရဲရဲေၾကြသက္

မငိုက္ဦးေခါင္း၊ေႏြသစ္ေလာင္းလို႔

ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္၊ရုနး္ထျပန္သည္

နီစြေမာင္းေမာင္း၊တေပါင္းေရာက္ခဲ႕ေလျပီ။

မိကိုပစ္လို႔ ဖကိုေရွာင္ခြာ

ခ်စ္သူပစ္လို႕ စစ္ေျမတာမွာ

ရွည္ၾကာရက္ေညာင္း၊ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ

ေပးလွဴခဲ႕ရ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ယဇ္ပလႅင္မွာ

လြတ္လပ္တဲ႕အခါမွ အမွ်ေ၀ပါ။

ထိုကဗ်ာကို ယခု ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ေက်ာ္ၾကာေသာကာလတြင္ ကြ်န္ေတာ္က ဆရာထူးႏွင္႔ မိုင္ေပါင္းေထာင္ခ်ီကြာေ၀းေသာအရပ္ဆီမွ သတိတရ အင္တာနက္မဂၢဇင္းတခု တြင္ သတိတရ ထပ္မံေဖၚျပခဲ႕သည္ ကို မေတာ္တဆ အက်ဥ္းေထာင္တြင္းမွ ဆရာထူးတေယာက္ သိခြင္႔ရခဲ႕လ်င္ မည္သို႕သူ ဆိုေလဦးမည္မသိ။

သည္လိုႏွင္႔ ေဆာင္းရက္မ်ား မကုန္မွီရက္မ်ားအတြင္း နံနက္လင္းအားၾကီး အခ်ိန္ ေလခြန္းေတာင္ စခန္းကိုစြန္႔ခြါသြားခဲ႔သည္။ဆရာထူးလို အသက္အရြယ္ အေတြ႔အၾကံဳ ရင္႔က်က္သည္႔ အျပင္ ေခါင္းေဆာင္ အဖြဲ႕တြင္ပါေနသူ တဦးက စခန္းကိုေက်ာခိုင္းသြားသည္႔ အေပၚတြင္မူ က်န္ေနသည္႔ ရဲေဘာ္မ်ားၾကား အေတာ္ပင္ လွဳပ္လွဳပ္ရွားရွား ျဖစ္ခဲ႕ပါသည္။ အထူးသျဖင္႕ ထိုအခ်ိန္က ရန္ုကုန္အဖြဲ႔ မန္းေလးအဖြဲ႕ ကေလးျမိဳ႕အဖြဲ႔၊မံုရြာအဖြဲ႕ စသည္ျဖင္႔ရွိၾကရာ ေခါင္းေဆာင္မွဳပိုင္းတြင္ သေဘာထားကြဲမွဳမ်ားလည္း ရွိခဲ႕ေလရာ ဆရာထူးထြက္သြားသည္႕ ကိစၥအေၾကာင္းျပဳ၍ မန္းေလး အဖြဲ႕ကိုပါ က်ယ္က်ယ္တမ်ိဴး တိုးတုိး တဖံု ေ၀ဖန္မွဳမ်ား ရွိခဲ႔ေလသည္။

ေနာက္ရက္အနည္းငယ္အၾကာတြင္ နယ္စပ္ရွိ မိုးေရး စခန္းတြင္ေရာက္ေနသူ ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္သူေဒါက္တာမန္းျမင္႔ဆိုင္ထံ မွ စာအရ ဆရာထူးကို မိုးေရးရံုးတြင္ ဆက္ေနေပးဘို႕ ၎က ေမတၱာရပ္ခံ သျဖင္႔ ဆရာထူးတစ္ေယာက္ ျပည္တြင္းထိ မျပန္ေသးဘဲ မိုးေရးရံုးတြင္ ဆရာမန္းျမင္႕ဆိုင္ ႏွင္႔အတူ အိႏၵိယ အစိုးရထံ အကူအညီရေရးကိစၥ သူႏွင္႔ အတူေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဟု သိလာေသာအခါ ေလခြန္းေတာင္ စခန္းမွ ရဲေဘာ္မ်ားမေက်မနပ္ ကန္႔ကြက္စာ ပို႔ခဲ႔ၾကသည္ကိုလည္းမွတ္မိေနပါသည္။

၁၉၈၉ မတ္လတြင္ ေလခြန္းေတာင္စခန္း တြင္ လံုျခံဳေရးတင္းၾကပ္မွဳမွ တဆင္႔ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေစာ္ကားမွဳမ်ိဴးပါရွိလာရာ အားလံုးတညီတညြတ္တည္း တန္းစီခ်ီတက္ဆႏၵျပ ၾကရာ လံုျခံဳေရးယူထားသည္႕ တပ္ရင္းႏွင္႔ ရုနး္ရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ၾကယံုမက ရဲေဘာ္ ၈၀ ေက်ာ္ကို ႏွစ္သုတ္ခြဲ၍ နယ္စပ္ကို သြားသြန္ကာ ေမာင္းထုတ္ၾကပါေတာ႕သည္။ထိုကိစၥ ႏွင္႕ပတ္သက္၍ နယ္စပ္မိုးေရးရံုး သို႔လ်ိဴ႕၀ွက္သြားေရာက္ကာ အသိေပးရန္ စခန္းရွိရွိေဘာ္မ်ား တာ၀န္ေပးခ်က္အရ ကြ်န္ေတာ္ မိုးေရးျမိဳ႕ရံုးသို႔ ေရာက္ရွိျပန္ရာ ဆရားထူးႏွင္႔ထပ္မံဆံုေတြ႔ခြင္႔ရခဲ႕ျပန္ပါသည္။ထိုကာလအတြင္း နယ္စပ္တြင္ျပန္႔ၾကဲသြားေသာ ရဲေဘာ္မ်ားကို ျပန္လည္စုစည္းေရး ကိစၥ အသစ္ထပ္ေရာက္လာၾကေသာ ရဲေဘာ္မ်ားကို စခန္းတြင္းမပို႕နိုင္မီွ မိုးေရးျမိဳ႕ ဘုနး္ၾကီးေက်ာင္းတြင္ ေခတၱ ေနထိုင္ေရး ကိစၥမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ေရာ ဆရာထူးတို႔ ေတာ္ေတာ္နီးနီကပ္ကပ္ တိုင္ပင္ေဆာင္ရြက္ခြင္႔ရၾကရာ တဦးႏွင္႔တဦး ေတာ္ေတာ္ရင္းနီး လာခဲ႔ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အသစ္ေရာက္လာေသာ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင္႔ကြ်န္ေတာ္ ေလခြန္းေတာင္စခန္း ျပန္လိုက္သြားခဲ႕ျပီး ဆရာထူးကမူ နယ္စပ္ရံုးတြင္ဆက္လက္က်န္ေနခဲ႕ပါသည္။ ဤသည္မွာ ဆရာထူးႏွင္႔ကြ်န္ေတာ္ အိႏၵိယနယ္စပ္ မ်က္နွာစာတြင္ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ဆံုခြင္႔ရခဲ႕ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

နယ္စပ္ရံုးမွာ ဆရာထူးနဲ႕ ေနခဲ႕စဥ္ကာလ မွာေတာ႔ ဆရာထူးရဲ႕ မယ္ဒလင္ လက္သံကို ျမည္းစမ္းခြင႔္ရခဲ႕ပါတယ္။ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာထူးဟာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးနည္းနဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ႕ လမ္းစဥ္ထက္ ျပည္တြင္းမွာ၀င္ျပီး အၾကမ္းမဖက္တဲ႕ နည္းနဲ႕ ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆိုတဲ႕နည္းဘက္ကို ပိုျပီး စိတ္ပါလာပံုရပါတယ္။အထူးသျဖင္႕ မန္းေလးသံဃာလွဳပ္ရွားမွဳေတြ အားေကာင္း လာတဲ႕ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည္တြင္းမွာ သံဃာေတြ ကံေဆာင္ပြဲလုပ္ေတာ႕မယ္႔အခ်ိန္ကာလေလာက္မွာ ဆရာထူးတေယာက္ နယ္စပ္ေတာ္လွန္ေရးကို ေက်ာခိုင္းစြန္႕ခြါျပီး ျပည္တြင္းျပန္၀င္သြားခဲ႕ပါတယ္။ ဆရာထူး စခန္းကျပန္သြားျပီးေနာက္ပိုင္းကေန ျပည္တြင္းကို အျပီးျပန္ ၀င္ခ်ိန္မွာေတာ႔ သူ႕ကို ေ၀ဖန္ခဲ႕တဲ႔ သူေတြအတြက္ ရည္စူးျပီး ကဗ်ာတိုတပုဒ္ေပးပို႔ျပီး နုတ္ဆက္သြားခဲ႕ပါတယ္။ဒီကဗ်ာေလးဟာ တိုတိုနဲ႕ ထိမိလွတာမို႔ ဒီေန႔အထိ အထူးသျဖင္႔ ခါးသီးလွတဲ႕ေတာ္တြင္းေတာ္လွန္ေရး အေတြ႔အၾကံဳေတြနဲ႕ ဆံုေတြ႔ျပီး ေတာတြင္းက ထြက္ေျပးျပီးေနာက္ပိုင္း အလင္း၀င္ခဲ႕ရတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႕ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာတိုင္း မၾကာခဏ သတိရေစတဲ႕ ကဗ်ာေလးျဖစ္ပါတယ္။ကဗ်ာေလးက

ရဲေခါင္ေမ်ာက္ဟု

ဟိန္းေဟာက္သံပ

ၾကံဳး၀ါးၾကလည္း

ဓါးသြားလွံဖ်ား ေ၀းရန္ရွား၍

ေတာၾကားျမိဳင္ေအာက္

ပုန္းကြယ္ေပ်ာက္သည္

ဘယ္ေလာက္ေစ်းလည္းေတာ္လွန္ေရး။ ။

ဒီကဗ်ာဟာ လက္နက္ အကူအညီ က ဘယ္ေနမွန္းမသိရပဲ ဒုကၡသည္ စခန္းထဲမွာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႕ ေစာင္႕ျပီး အခ်ိန္ကုန္ေနရတဲ႕အေနာက္ဖက္ေတာ္လွန္ေရးမ်က္နွာစာက အေျခအေနကိုေရးဖြဲ႕ခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။

အထူးသျဖင္႔ဆရာထူးကို ေ၀ဖန္ခဲ႕ဘူးသူေတြက သူတို႕ ကိုရည္စူးျပီးကဗ်ာနဲ႕ ႏွက္သြားတယ္လို႔ ယူဆၾကေပမယ္႔ တကယ္ကေတာ႔ ဆရာထူးဟာ သူ႔ နယ္စပ္ ျဖတ္သန္မွဳကာလ အေတြ႔အၾကံဳ ကိုမူတည္ျပီး အႏၵိယနယ္စပ္ ေတာ္လွန္ေရးခြင္တခုလံုုးအေပၚကို သံုးသပ္ခဲ႕တဲ႕ သူ႕အျမင္ အျပင္သူ႔ကိုယ္သူကိုပါ ခပ္စပ္စပ္ေလး ျပန္ေ၀ဖန္သြားတဲ႕ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ရဲေခါင္ေမ်ာက္ဟု ျခိမ္းေျခာက္သံပ ဆိုတဲ႔ အစပိုဒ္ဟာ နာလိုခံခက္လွေသာ္လည္း သူမို႕ သံုးတတ္ေပတယ္လို႕ ခ်ီးက်ဴးရေလာက္တဲ႕ သေရာ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ဆရာထူးရဲ႕ ခပ္တိုးတိုး ရီသံကိုၾကားရတဲ႕ အဖြဲ႕အႏြဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးျပီးတဲ႕ေနာက္ မွာ ဆရာထူး တေယာက္ မႏၱေလး သံဃာထု အတြင္းမွာ ယူဂီ် နိုင္ငံေရးသမားဘ၀နဲ႕ က်င္လည္ေနဆဲ ဆိုတာ သိလာရပါတယ္။ ထိုအျပင္ သံဃာေတြရဲ႕ န.၀ .တ အစိုးရအေပၚ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ပြဲ ၾကီးရဲ႕ဂယက္ျပင္းထန္လာခ်ိန္မွာ ဆရာထူးဆီက စာတေစာင္ရရွိပါတယ္။အဲဒီစာမွာ သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ပြဲကို ပိုျပီးအားေကာင္းလာေအာင္ ေျမေအာက္ နိုင္ငံေရး စာေစာင္ေတြ နဲ႕ပံ႕ပိုးဘို႕ရာမွာ ျဖစ္နိုင္ရင္ စခန္းထဲက ရဲေဘာ္တခ်ိဴ႕လာေရာက္ကူညီနိုင္ ရင္ကူညီဘို႕ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစာကိုရခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္က စခန္းထဲက ထုတ္တဲ႔ ခြပ္ေဒါင္းဇာနည္ လက္ေရးဂ်ာနယ္ မွာ ဒီဇိုင္းကိစၥ အ၀၀ တာ၀န္ယူ ေရးဆြဲေနတဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳရွိထားတာမို႔ မန္းေလးကို မိမိသေဘာနဲ႕ ဆင္းသြားမယ္လို႕ပဲ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျပီး အိႏၵိယ စခန္းကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြါျပီး ျပည္တြင္းကို တိတ္တဆိတ္ ၀င္သြားခဲ႕ပါတယ္။ေနာက္ဆံုး အခက္အခဲ အမ်ိဴးမ်ိဴးနဲ႕ မန္းေလးကိုေရာက္သြားပါတယ္။မန္းေလး မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားၾကီး၀င္းထဲက ေနျဖတ္လာတုန္း ဘုရား၀င္းထဲ မွာ လံုျခံဳေရးေတာ္ေတာ္ေလး ထူထပ္ေနတာကိုေတာ႕ သတိျပဳမိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ဘုရားရိပ္တရားရိပ္နဲ႕ ေ၀းတဲ႕ေနရာက်င္လည္ေနတာမို႕ ဘုရားထဲမွာ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာၾကာ ထိိုင္ျပီး ဘုရားဖူးေနျဖစ္ပါတယ္။ျပီးမွ ခ်ိန္ထားတဲ႕ အာေသာကာရာမ တိုက္ကို သြားဘို႕ ေတာင္ဘက္မုဒ္ကို ထြက္လာလိုက္ပါတယ္။အဲဒီမွာပဲ လံုး၀ ေမ်ာ္လင္႕မထားတဲ႕ ျမင္ကြင္းကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ စစ္သားေတြ အားလံုးဟာ ဘုရားၾကီး၀င္းထဲက အုတ္တံတိုင္းေတြထဲက ေန လမ္းဟိုဘက္က အာေသာကာရမ တိုက္ဆီကို တန္းစီျပီး ေသနတ္ေတြနဲ႕ ခ်ိန္ျပီး အသင္႔ေနရာယူထား သလို၊ တခ်ိဴ႕စစ္သားေတြက လက္နက္ေတြ အသင္႕ကိုင္ျပီး ဒီဘက္ ဘုရားၾကီးအတြင္းမွာ အမိန္႕ေပးတဲ႕ အတိုင္း ေျပးလြားေနၾကပါတယ္။ အာေသာကာရာမတိုက္ကို ထြက္မဲ႕ ေတာင္ဖက္မုဒ္တံခါးကိုလည္း ပိတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေစာင္းတန္းဆီက လွမ္းျမင္ရတာကေတာ႕ မုဒ္၀ အလြန္လမ္းေပၚမွာ စစ္ကားၾကီးေတြ ေစာင္႔ထားျပီး အာေသာကာရာမတိုက္ ထဲကေန သံဃာေတာ္ေတြကို ဖမ္းလာျပီး ကားေတြေပၚ တြန္းတင္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္တာ႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း တခ်ီထည္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔ျပီးသုတ္ေျခတင္ရပါေတာ႕တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိရတာကေတာ႕ အဲဒီေန႕မွာပဲ ဆရာထူးတေယာက္ အဖမ္းခံရျပီး ေထာင္ဒဏ္ သံုးနွစ္ အျပစ္ေပးခံရတာ။ ေထာင္တြင္းမွာ အိႏၵိယ စခန္းက ျပန္လာျပီး အဖမ္းခံရတဲ႕ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုျမင္႔စန္းနဲ႕ ဆံုခဲ႕ၾကရပံုေတြသိခဲ႔ ရပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္က မိုက္ေသြးက သိပ္မေသးတာေၾကာင္႕ ေတာတြင္းဘ၀ကို စိတ္မကုန္ေသးဘဲ ကခ်င္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းကို ေတာတြင္းငရဲခန္းအေတြ႔အၾကံဳယူဘို႕ တက္သြားျပီး ေနာက္ဆံုး သူမနေက်ာမွာဒဏ္ရာဗလပြနဲ႕ ၁၉၉၂ မွာမွ အလင္းျပန္၀င္ျပီး ေျမေပၚေရာက္လာခဲ႕ပါတယ္။

တခါတေလေတာ႕ လက္ေတြ႔ဘ၀ထဲက တကယ္႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ဟာ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းေတြ ထက္ေတာင္ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ပါေသးတယ္။ ၁၉၉၅ ခုမွာ ေထာင္ကလြတ္လာျပီး ရုတ္ခ်ည္းနာမည္ၾကီး ဗီဒီယို ဒါရိုက္တာျဖစ္လာတဲ႔ ကိုသူရ (ဇာဂနာ) အဆြယ္ေကာင္းတာနဲ႔ ဗီဒီယိုသရုပ္ေဆာင္လုပ္ဘို႕ ေမျမိဳ႕ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဦးလြင္ ၊ဆိုတဲ႕ သီခ်င္းထဲျမိဳ႕ေလးကို ရုပ္ရွင္အဖြဲ႕နဲ႔ အတူေရာက္ေနပါတယ္။ဒီလိုနဲ႕ ပထမဇာတ္ကား တကားျပီးတဲ႕ေနာက္ အားလပ္ရက္ တရက္ရတာနဲ႕ ေမျမိဳ႕က ေန အနီးစခန္းျမိဳ႕ေလးဆီ တေယာက္ထဲ ဆင္းလာခဲ႔ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္နဲ႕အတူ ၁၉၉၂ က ေျမာက္ပိုင္းပါေဂ်ာင္ ငရဲခန္းက အတူထြက္ေျပးလာခဲ႕ဘူးတဲ႕ ေအဘီ (ေျမာက္ပိုင္း)ရဲေဘာ္ေဟာင္း အိုေက( ေခၚ )ကိုအုန္းၾကိဳင္ တေယာက္ အနီးစခန္းက ဦးေလးရဲ႕စိုက္ပ်ိဴးေရးျခံမွာျခံေစာင္႕လုပ္ေနလို႕ပါ။ အိုေကနဲ႕ေတြ႕ျပီး ႏွစ္ေယာက္သား သူ႔ျခံအနီး က ဆင္ေခါင္းေတာင္ေပၚတက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္က ဆင္ခါင္းေတာင္က ျမင္ရတဲ႕ ရွဳခင္းကို ေရေဆးပန္းခ်ီကားေရးရင္း အတိတ္က ဇာတ္လမ္းေတြကို ျပန္အလြမ္းသယ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ျပီးတဲ႕ အခါ ညေနခ်ိန္ေရာက္လာတာမို႕ နဲနဲပါးပါး ပင္႔ၾကဘို႔ တိုင္ပင္တဲ႕ အခါ အိုေက က အနီးစခန္းမွာ ကြ်န္ေတာ္နဲ႕ မိတ္ေဆြျဖစ္ေနတဲ႕ လူတေယာက္အိ္မ္ သြားေသာက္ၾကမယ္။လြတ္လပ္တယ္။စကားလဲေျပာ လို႕သိပ္ေကာင္းတယ္။ ဒီရြာေလးမွာေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္သူနဲ႕ပဲ အေပါင္းအသင္းလုပ္ေနတာဗ်။ ဟိုေရာက္ ရင္ ခင္ဗ်ားသေဘာက်မွာဗ် ဆိုတာနဲ႕ စက္ဘီးတစီး ႏွစ္ေယာက္စီးျပီး ထြက္ခဲ႔ပါတယ္။ဟိုေရာက္ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးေသသပ္တဲ႔ ဥေရာပစတိုင္ တိုက္သစ္ေလးတလံုး ေဆာက္ထားတဲ႕ ျခံေလးထဲ နင္း၀င္သြား ျပီး အိုေက က စက္ဘီး ဘဲလ္ သံေလးေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ တထပ္တိုက္ေလးထဲက ေန မ်က္မွန္ တ၀င္႔၀င္႔ ခါးကို္င္းကိုင္း နဲ႕ထြက္လာတဲ႕ ဆရာထူးကို လံုး၀မထင္မွတ္ပဲေတြ႔လိုက္ရတာမို႕ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ၀မ္းသာအားရ ေျပးျပီးဖက္လိုက္ၾကပါတယ္။အိုေကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္ကို အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႕ အံ႔အံ႔ၾသၾသ ၾကည္႔ေနပါတယ္။ ေနာက္မွာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဆရာထူး တေယာက္တည္းေနတဲ႔ တိုက္ေလးထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ စကား၀ိုင္းေတြ အလုအယက္ ေျပာျဖစ္ၾက ပါေတာ႔တယ္။ဆရာထူးဟာ အဲဒီအခ်ိန္က ေထာင္ကလြတ္လာျပီး ေနာက္ပိုင္း မႏၱေလးမွာ လည္းမေန ခ်င္တာနဲ႕ ဒီေျမေလးကို၀ယ္ျပီး ဒီတိုက္ေလးကိုေဆာက္လိုက္တာလို႕ဆိုပါတယ္။ ဇနီး နဲ႕သားကေတာ႔ စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းေတြလည္းရွိတာမို႕ မန္းေလးမွာပဲေနၾကတယ္လို႕ေျပာပါတယ္။ သူေထာင္ထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥ ၾကားရျပီး ယူက်ံဴးမရ ျဖစ္မိၾကတဲ႕အေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္း အနီးစခန္းမွာ အိုေက ေတြ႔ျပီးေနာက္ပိုင္း ပိုျပီး စံုစံုလင္လင္သိခြင္႔ ရခဲ႕ေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္ပါဒီျပသနာထဲ ပါေနခဲ႔ လိ္မ္႔မယ္လို႔ လံုး၀ မေမ်ာ္လင္႔တဲ႔ အေၾကာင္း ေတြေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႕ အိုေက ျပင္ဆင္လာတဲ႕ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ မ်ားေၾကာင္႔ ၀ိုင္းက ပိုစိုေျပလာပါေတာ႕တယ္။ ညေနဘက္ ကူးလာခ်ိန္မွာေတာ႔ ဆရာထူးက လက္စြဲေတာ္ မယ္ဒလင္ေလးကို ထုတ္လာျပီး စကားေျပာလိုက္ၾက ဆိုလိုက္တီးလိုက္ၾကနဲ႕ ၀ိုင္းကေတာ္ေတာ္ေလး စည္ကားလာပါတယ္။အဲဒီေန႕ကလည္း ဆိုတီးတီး ေနာက္ ေထာင္ထဲမွာလည္း မၾကာခဏ ဆရာထူးဆိုေလ႔ရွိတဲ႔ သီခ်င္းပိုင္းအစေလးကို ခုခ်ိန္ထိ ကြ်န္ေတာ္ နားထဲၾကားေယာင္ေနမိပါတယ္။

ညွင္းညွင္းညံ႔ညံ႔ ခင္းျပန္႔သဲေျမ x x တစိမ္႔စိမ္႔ေရဆင္း x တို႕ခ်စ္ျခင္းနဲ႔ အျပိဳင္ေပx ဂနိုင္ေျခမွ x စတဲ႕ x စိမ္႕စမ္းေရx x တေန႕ဆို ကိုယ္ေရာက္မလာလားရယ္လို႔ x x အၾကိဳေထာက္ပါ လား ျမစမ္းေရx x ကြ်န္ေတာ္တို႔ တေန႔ေန႔ ျပန္လာနိုးနဲ႕ ေမ်ာ္ကိုးကာ တြက္စစ္ ခဲ႔ရတဲ႔ လက္ဆစ္ေတြလည္းပန္းလွပါျပီ ဆရာထူးေရ။ ဆရာထူးကေတာ႔ ခုလို အခ်ိန္မ်ိဴးမွလည္း ေတာင္ၾကီးေထာင္ ညခ်မ္းဆည္းဆာမွာ ေဖးဖရိတ္ သီခ်င္းညဥ္းလို႔ ၾကံ႕ၾက႕ခံ ေနဦးမယ္ဆိုတာ ယုံၾကည္ေနမိပါတယ္။

ေအာ္ x ရည္ေမ်ာ္ကာ ေရာက္လာနိုး x ေမ်ာ္ကိုးကာတြက္စစ္လို႕ေနx x လက္ဆစ္ေတြ x ပန္းရွာေရာ႔ မယ္လို႕ x x သိသားေပါ႕ အခ်စ္ေရ...။

အပိုင္း(၂)ကိုဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။

ပန္းခ်ီထိန္လင္း

ညႊန္း -
ေကာင္းကင္ (ႏိုင္ငံျပဳ အႏုပညာ မဂၢဇင္း) www.kaungkin.com

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved