ကြက္စိပ္အေၾကာင္း ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ

Saturday, September 22, 2012


~


သန္းထြန္း(စကု) ~


"ကြက္စိပ္ဆုိတာ စင္ေပၚကေနေဟာတဲ့ စာေဟာႏႈတ္ပညာဟု ဒက္ခနဲေျဖႏုိင္မည့္သူ အေတာ္နည္းပါးပါလိမ့္မည္"

 
            ကြက္စိပ္ဆုိတာ ဘာလဲေမး လွ်င္ ေျမတုိင္းပညာရွင္က ကြန္ပါကုိ ေထာင္ျပကာ ဒါနဲ႔တုိင္းတဲ့ဟာေပါ့ ဟု ေျပာသလုိ ရက္ကန္းသမားက အတုိင္ အေဖာက္ခ်ည္ကုိ အကြက္ ေသးေသးနဲ႔ ရက္တာေပါ့ဟု ေျပာပါလိမ့္မည္။ သူ႔႐ႈေထာင့္ကသူၾကည့္လွ်င္ မမွားၾကပါ။ ဒါေပမယ့္ ကြက္စိပ္ဆုိတာ စင္ေပၚကေနေဟာတဲ့ စာေဟာႏႈတ္ပညာဟု ဒက္ခနဲေျဖႏုိင္မည့္သူ အေတာ္နည္းပါးပါလိမ့္မည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိလွ်င္ ကြက္စိပ္သည္ လူထုႏွင့္ ဆယ္စုႏွစ္ေလး၊ ငါးႀကိမ္မက အလွမ္းကြာခဲ့ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္ လူႀကီးပုိင္းကုိ ေမးလွ်င္ အေတာ္မ်ားမ်ား ေခါင္းခါၾကပါလိမ့္မည္။

             ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလးအရြယ္က ကားလမ္းလယ္ေခါင္မွာ ေလးေခ်ာင္းေထာက္ကုတင္ေပၚမွာ ေခါင္း အုံးႏွစ္လုံးဆင့္၊ မီွအုံး၊ ေထြးခံ၊ ေအာက္လင္းဓာတ္မီးအိမ္ေအာက္မွာ ဆရာတစ္ဦး စာေဟာခဲ့တာကုိ ခပ္ေရးေရး၊ ခပ္ေမွးေမွး သတိရေနပါ ေသးသည္။ ဆရာေမာင္ထင္၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ သူ႔ဇာတိ လပြတၱာၿမဳိ႕၌ သီတင္းကြၽတ္လ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလမ်ားတြင္ ကြက္စိပ္ ဆရာမ်ား ေဟာသည္ကုိ နာခဲ့ရေၾကာင္း။ အသက္နည္းနည္းႀကီးလာသည့္အခ်ိန္တြင္ ဥပကႏွင့္ ဆာဝါေဟာစာကုိ ရြတ္ရင္း ငယ္ငယ္က ကြက္စိပ္ကုိ လြမ္းသလုိလုိ ရွိလာေၾကာင္း ေရးသားခ်က္ကုိ ဖတ္ရဖူးပါသည္။

              ရတနာပုံေခတ္ ေႏွာင္းပုိင္းတြင္ စိန္၊ ေဗ၊ ရီ၊ ၾကြယ္၊ ေၾကာ့၊ ဘယ္ေတာ့မွ မမုန္းႏုိင္ဟူေသာ စကားစဥ္ ရွိခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္သဘင္တြင္ ဦးဘုိး စိန္၊ ဆုိင္းပညာတြင္ ဦးေဗဒါ၊ ကြက္စိပ္ေဟာရာတြင္ ဆရာရီ၊ ႐ုပ္ေသးပညာတြင္ ဦးၾကြယ္ႀကီးႏွင့္ ဦးဘေက်ာ့တုိ႔အားပရိသတ္က စြဲလမ္းခဲ့သည္ကုိ သေကၤတျပဳမွတ္သား ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကြက္စိပ္စာေဟာပညာသည္ ရတနာပုံေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့ေသာ ႐ုိးရာႏႈတ္မႈပညာျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕ဆရာမ်ားက သာခ်င္းမ်ားသည္ ကြက္စိပ္၏ ေရွ႕ေျပးဟု ယူဆျခင္းမ်ားလည္း ရွိပါ သည္။

             ကြက္စိပ္၏ မူလသည္ ေဟာစာ ဟုယူဆသည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ေရွးေခတ္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မ်ားတြင္ ဆရာေတာ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ဇာတက အသြားမ်ား ေဟာၾကားသည္ကုိ အမွတ္အသားေကာင္းသူ၊ အေျပာေကာင္းသူမ်ားက တစ္ဆင့္ ေဖာက္သည္ခ်၍ ျပန္ေျပာရာက စသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ယပ္ေတာင္ေလႏွင့္ ခပ္ေလးေလး ခပ္မွန္မွန္ ေဟာၾကားသည္ကုိ လူပုဂၢဳိလ္အခ်င္းခ်င္း သံေနသံထား၊ အျဖတ္အေတာက္ အနိမ့္ အျမင့္ႏွင့္ ျပန္ေျပာရာက အစျပဳသည္။ လူ ႀကဳိက္မ်ားလာၿပီး ေနာက္ပုိင္း စင္ေပၚတက္ေဟာရာက ေဟာစာမွသည္ စာေဟာဟုေျပာင္းလဲေခၚျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ခန္႔မွန္းသုံးသပ္ရပါ သည္။ စာေဟာ အေျပာေကာင္း သူႏွင့္ႀကဳံႀကဳိက္ပါက ႐ုိး႐ုိးစင္းစင္း ဇာတ္သြားပင္လွ်င္ လြမ္းစရာျဖစ္လာပါသည္။ ဆရာႀကီးေရႊျပည္ ဦးဘတင္၊ ဦးဇင္း ဦးစႏၵိမာဘဝက ေဝႆႏၲရာဇာတ္ကုိ ေဟာရာတြင္ အေဟာအေျပာ ပုိင္လွသျဖင့္ တရားနာသူတုိင္း ငုိၾကရေၾကာင္း ဦးေမာင္ေမာင္တင္ (မဟာဝိဇၨာ)က အမွတ္တရ ပုဂၢဳိလ္မ်ားစာအုပ္တြင္ ေရးသားခဲ့ဖူးပါသည္။

           ကြက္စိပ္စာေဟာပညာသည္ ရတနာပုံေခတ္တြင္ ရွိခဲ့သည္။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ ပညာနႏၵ ဆုိေသာ ကြက္စိပ္ဆရာႀကီးရွိခဲ့ဖူးသကဲ့သုိ႔ သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ ဆရာဥ ရွိခဲ့သည္။ ဆရာဥႏွင့္ေခတ္ၿပဳိင္မွာ ဆရာက်ီးျဖစ္သည္။ ပထမပုိင္းတြင္ ဆုိင္းမပါဘဲ အလြတ္ေဟာခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ အဆုိ၊ အငုိပညာမ်ားကို ဆုိင္းပညာျဖင့္ ပံ့ပုိးမႈ ယူခဲ့ေၾကာင္းသိရပါသည္။ ဦးဘုိးစိန္ႏွင့္ေခတ္ၿပဳိင္ ကြက္စိပ္ဆရာ ဆရာဥ၏ တပည့္မွာ ဆရာရီျဖစ္ပါသည္။ ဆရာရီ၏တပည့္မွာ ေခတၱရာစိန္ျဖစ္ သည္။ ေခတၱရာစိန္ကန္ေတာ့ခန္း၌ နဂရာျပည္ႀကီးက အဘဆရာရီႀကီးအားလည္းေကာင္း၊ ေသာတရွင္တုိ႔ ၏ ေမတၱာမမွိန္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ ေခတၱရာစိန္သည္ ဟု ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားသည္ကုိ မွတ္မိေနပါသည္။ ဆရာဥသည္ မင္းကုသကြက္စိပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာဥက ကြက္စိပ္ဆုိတာ နား၏တန္ဆာကုိးဗ်။ ၾကားသည့္အခါ ရမၼက္စြဲ၊ တစ္ခ်က္တည္း ဘဝင္ေတြ႕၊ အစဥ္ အေရြ႕မပ်က္ဘဲ၊ အသေရတက္၍ နားဝင္သာေအာင္၊ လကၤာဝယ္ ကာရန္စြက္၊ ဆရာအန္ အသြက္သြက္ လက္ေျခဟန္တုိ႔ျဖင့္ ျပက္ရယ္ရန္ ေျပာျပပါေတာ့မယ္ ဟု မင္းကုသ ကြက္စိပ္နိဒါန္းတြင္ ဖြင့္ျပခဲ့သည္။

             ဆရာဥသည္ ကြက္စိပ္ ေဟာရာ တြင္ လက္တန္းေဟာျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေဟာေျပာသည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကုိယ္တုိင္ စနစ္ တက် ေရးသားၿပီးမွ က်က္မွတ္ ေဟာေျပာသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ဆရာဥ၏ ကြက္စိပ္ေဟာပုံကုိ ဇာတ္ဆရာ ဦးဖုိးစိန္က သေဘာက်သျဖင့္ ႀကဳိက္ ေစ်းျဖင့္ ဇာတ္ထဲလုိက္ရန္ ေခၚခဲ့ သည္။ ဆရာဥက ပညာမာနျဖင့္ ငါက ပုိက္ဆံရတုိင္းလုပ္တဲ့လူ မဟုတ္ဘူးေျပာသျဖင့္ ဆရာဥထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ပညာယူလုိေၾကာင္းေျပာခဲ့သည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။ ဆရာဥသည္ မင္းကုသ ကြက္စိပ္တြင္ ပရိသတ္ကိုမိတ္ဆက္ဂါရဝျပဳရာ၌ ေအာက္ပါအတုိင္း ေျပာခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

              ပရိသတ္မ်ားစြာ မွတ္သားနာေစဖုိ႔ ျမတ္ဘုရားဘဂဝါသုတ္ဓမၼခန္ကုိ အဟုတ္အမွန္ ကဗ်ာဝစနတုိ႔နဲ႔ ဆရာက ထင္စြာျပပါ့မယ္။ ပညာရလုိသျဖင့္ တစ္နယ္တစ္ရပ္ ခရီးက ငယ္လတ္အႀကီး ၾကြလာသမွ်တုိ႔ကုိ သ, ဂါရဝ ႐ုိေသစြာျဖင့္ ထုိေနရာက အဆင္မသင့္ေတာ့၊ ပလႅင္အျမင့္က အားနာစရာျဖစ္ေသာ္လည္း၊ တရား ဘာဝနာလွစ္ရမွာမုိ႔ တစ္ေန႔တစ္ရက္၊ တစ္နာရီ ႀကီးသမွ် မိတ္သဟာ အေပါင္းတုိ႔ကုိ အနိ႒ာေရွာင္းလုိ႔မုိ႔၊ အေဝရာျဖစ္ၾကပါေစလုိ႔ ေစတနာအစစ္နဲ႔ ဂါရဝဆက္သြယ္ေပါင္းၿပီး၊ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း ဦးထိပ္တင္၊ ျမဴးစိတ္ရႊင္ ပဏာမနဲ႔ စာသဖုိ႔ အေၾကာင္းခံၿပီး၊ ေတာင္းပန္လုိက္ပါ၏။ စာနာသူ သဘာၾကြပါတဲ့၊ ကလ်ာဏ မိတ္ေဆြအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား။

              ဆရာဥတုိ႔ေခတ္တြင္ ကြက္စိပ္ အၿပဳိင္ေဟာပြဲေတြ ရွိခဲ့သည္။ ဆရာဥသည္ သူႏွင့္ေခတ္ၿပဳိင္ ဆရာက်ီးႏွင့္ ၿပဳိင္ၾကရာတြင္ ဆရာဥ အေရးနိမ့္ခဲ့ေလသည္။ ဆရာက်ီးက ၾကက္ဥကုိ က်ီးေဖာက္သလုိ ျဖစ္ေၾကာင္း ခပ္ႏွိမ္ႏွိမ္ ကလိလုိက္ေလသည္။ ဆရာဥကလည္း ေရႊၾကက္ဥ ထီးနန္းႀကဳိက္၊ က်ီးကန္းမုိက္၊ ေဖာက္ခြာ အစခ်ီၿပီး မစင္လူးထားေသာဝက္ကုိ ျခေသၤ့က အ႐ႈံးေပးသည့္ နည္းလမ္းအတုိင္း မတူမတန္၍ အေလွ်ာ့ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ပက္ခဲ့ဖူးေလသည္။

             ေနာက္ဆရာတစ္ဦးမွာ ဦးဖူးေခါင္ျဖစ္သည္။ ဦးဖူးေခါင္သည္ ဒု႒ ဂါမဏိကြက္စိပ္၊ ခႏၶပူရကြက္စိပ္တုိ႔ ကုိ ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ကြက္စိပ္ဆရာႀကီး ဦးဖူးေခါင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီးဆင္ျဖဴကြၽန္းေအာင္သိန္းက ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္းတြင္ ေရးသားခဲ့ဖူးပါသည္။ ဦးဖူးေခါင္၏ ဇာတိႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဝန္းသုိနယ္ ဖလဲတန္းဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဝန္းသုိတြင္ ငါးႏွစ္မွ် တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ဦးဖူးေခါင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထူးထူူးျခားျခား ေျပာျပႏုိင္သူ မေတြ႕ခဲ့ရေပ။


"ယခုအခါတြင္ ကြက္စိပ္ပညာကို ဆုိကေရးတီး ၿပဳိင္ပြဲမ်ားတြင္ ဘာသာရပ္တစ္ခု အေနျဖင့္ ပြဲထုတ္လာသျဖင့္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ကုိယ္စား ဝမ္းေျမာက္ခဲ့ရပါသည္"
 
              အလ်ဥ္းသင့္သျဖင့္ ဦးဖူးေခါင္ ေရးသားခဲ့သည့္ ဘုန္းႀကီးပင့္ စာတစ္ေစာင္ကုိ တင္ျပလုိပါသည္။ ဘုန္းႀကီးပင့္စာကုိ လူတုိင္း မေရးတတ္ၾကပါ။ အေတြ႕အႀကဳံရွိသည့္ စာတတ္ေပတတ္ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ခ်ဥ္းကပ္၍ အကူအညီေတာင္းေလ့ ရွိၾကသည္။ ဆရာႀကီးဦးဖူးေခါင္တြင္ ဦးဆင့္၊ ဇနီး ေဒၚဖြားၿခဳံႏွင့္ ဦးေစာဟု လူအမည္တြင္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္ရွိသည္။ ဦးဆင့္မွာ အိပ္ေပ်ာ္လွ်င္ အလြန္ေဟာက္တတ္သျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေဟာက္ဆင့္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ထားၾကသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဦးဆင့္က သူ႔အိမ္တြင္ အလွဴရွိသျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေစာအား ပင့္လုိေၾကာင္း ဦးဖူးေခါင္အား ပင့္စာေရးခုိင္းသည္။ ဦးဖူးေခါင္ေရးေပးလုိက္သည့္ ဘုန္းႀကီးပင့္စာမွာ ေအာက္ပါ အတုိင္းျဖစ္သည္။

              တပည့္ ငေဟာက္ဆင့္ ေလွ်ာက္ ဝံ့ပါသည္။ သလုံးသားေခ်ာေခ်ာႏွင့္ ဘုန္းဘုရားေစာဘုရား။ သုံးပါးေသာ သရဏဂုံ၊ ငါးစုံေသာသီလ၊ ဖြားၿခဳံေရာ တည္ရေအာင္၊ မနသီကာရ မေနာစြဲၿပီး၊ ငွက္ေပ်ာပြဲႀကီးပါ အလွဴခံရေအာင္၊ သုံးထပ္ေက်ာင္းအထက္ဘုံက ဇရက္ခုံၾကြေတာ္မူပါဘုရား။

             ဦးဖူးေခါင္ေရးေပးလုိက္သည့္ ဘုန္းႀကီးပင့္စာကုိ ဦးဆင့္က မဖတ္ဘဲ ဘုန္းႀကီးေစာလက္သုိ႔ ဆက္ကပ္ လုိက္သည္။ ဘုန္းႀကီးေစာက ပင့္စာကုိ ဖတ္ၾကည့္ၿပီးရယ္ေမာကာ ဟုိေကာင္ ဖူးေခါင္လက္ခ်က္ မဟုတ္လားဟု မိန္႔ၾကားဖူးေၾကာင္း မွတ္သားမိပါသည္။

            ေနာက္ပုိင္းကာလမ်ားတြင္ ကြက္စိပ္ပညာတျဖည္းျဖည္း တိမ္ေကာလာမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ မ်ဳိးဆက္မျပတ္ေရးအတြက္ ထိန္းသိမ္းသင့္ ေၾကာင္း ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္က မုိးဂ်ာနယ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပေရးသားခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိစဥ္က ျမန္မာ့အသံက ဒဂုံဆရာၫြန္႔(တြံေတး)၏ ဗုဒၶဝင္ ကြက္စိပ္၊ ဒဂုံဆရာက်ား( ေတာင္တြင္းႀကီး)တုိ႔၏ ကြက္စိပ္မ်ားကို တစ္ခါတရံ ထုတ္လႊင့္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ခန္႔က ေနျပည္ေတာ္ ဆရာစံက ဥတၱရသာမေဏာ ကြက္စိပ္ဓာတ္ျပား ေရာင္းတမ္းထုတ္ေဝခဲ့ပါသည္။ ၁၉၆ဝ ခုႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ဗုိလ္သခင္ဆရာ ကြက္စိပ္ကုိ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ လစဥ္ေရးသားခဲ့ၿပီး စုေပါင္း ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ဗုိလ္သခင္ဆရာ၏ ကြက္စိပ္မွာ ကာလေပၚ ကြက္စိပ္ျဖစ္သျဖင့္ ေရွးေခတ္ ကြက္စိပ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ခံ့ခံ့ညားညား မဟုတ္ဘဲ ဟာသဆန္ဆန္ သြက္သြက္လက္လက္ ေရးသားတင္ျပထာ;ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

             ယခုအခါတြင္ ကြက္စိပ္ပညာကို ဆုိကေရးတီး ၿပဳိင္ပြဲမ်ားတြင္ ဘာသာရပ္တစ္ခု အေနျဖင့္ ပြဲထုတ္လာသျဖင့္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ကုိယ္စား ဝမ္းေျမာက္ခဲ့ရပါသည္။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္မွ စတင္ခဲ့ရာ ဦးသန္းစိန္(စစ္ ကုိင္း)၊ ဦးျမေအး(ဧရာဝတီ)၊ ဦးမင္း ၫြန္႔(ပဲခူး) တုိ႔ ဆုအသီးသီးရရွိခဲ့ သည္။ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ဦးသန္းစိန္ သည္အကဲျဖတ္ပညာရွင္အေနျဖင့္ စစ္ကုိင္းတုိင္း ကုိယ္စားျပဳ၍ ပါလာခဲ့သည္။ ဦးျမေအးႏွင့္ ဦးမင္းစုိးတုိ႔ ျပန္လည္ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပဳိင္ခဲ့သည္။ ဦးမင္းစုိး ေရႊတံဆိပ္ရခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ပထမတန္းႏွင့္ ဒုတိယတန္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခားခဲ့ၿပီး ပထမတန္းတြင္ ေတမိယ ဇာတ္ေတာ္ႏွင့္ ဒုတိယတန္းတြင္ ေသာတၴိေသန သမၻဴလဇာတ္ကုိ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။

            ၿပီးခဲ့သည့္ ဆုိကေရးတီး ၿပဳိင္ ပြဲတြင္ ပထမအဆင့္တြင္ ၁၆ ဦး၊ ဒုတိယအဆင့္တြင္ ၉ ဦး ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပဳိင္ခဲ့သည္။ ယွဥ္ၿပဳိင္သူအားလုံးပင္ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ႏွင့္ သူ ႀကဳိးစား ေဟာေျပာ တင္ဆက္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ယွဥ္ၿပဳိင္သူမ်ားထဲတြင္ ဘိသိက္ဆရာ အမ်ားဆုံးပါသည္။ ဦးမင္းၫြန္႔ကဲ့သုိ႔ေသာ မင္းသားႀကီးမ်ားလည္း ပါဝင္ၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ဝါသနာရွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေျပာသန္သူက အေျပာ၊ အဆုိအငုိ အားသန္သူက အဆုိအငုိ၊ ကုိယ္စြမ္းအားရွိသလုိ ေျပာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကြက္စိပ္ ဆရာမ်ား ပံ့ပုိးဆုိင္းႏွင့္ အေပးအယူ မွ်တမႈ မရွိဘဲ ကြာဟေနသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။ ဇာတ္အိမ္တည္ေဆာက္ရာမွာပင္ အခ်ဳိ႕က ဘုရင္နန္းထုိင္သည့္အခန္းႏွင့္ စသလုိ ထီးျဖဴေစာင့္ နတ္သမီးအခန္းက စသူလည္းရွိၾကသည္။ သုနႏၵာရထားထိန္းေထာင့္ကေန ေဟာေျပာသူလည္းေတြ႕ရသည္။ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္အိမ္ ထိခုိက္မွာစုိးလုိ႔လား မသိ၊ ဟာသထည့္သူ အေတာ္ နည္းပါးသည္။

             စင္ေပၚသုိ႔ ကြက္စိပ္ျပန္ေရာက္လာသည္မွာ မၾကာေသးပါ။ ကြက္စိပ္၏ သမားစဥ္သိသူ အေတာ္နည္းပါးသြားပါၿပီ။ ဇာတ္စာ၊ ဇာတ္စကား ေလေျပဆုိင္းဆင့္ေတြ ေရးတတ္သူ စာေရးဆရာ အေတာ္နည္းပါးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ကြက္စိပ္ဒုိင္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ထဲမွာပင္ ကြက္စိပ္ဆရာစစ္စစ္ ဆုိ၍ မန္းဧရာ ဒဂုန္ဆရာထြန္း တစ္ေယာက္ကုိသာ ေတြ႕ရသည္။ က်န္အဖြဲ႕ဝင္မ်ားမွာ သဘင္ပညာရွင္၊ ဆုိင္းပညာရွင္ႏွင့္ စာေရး ဆရာ အခ်ဳိ႕ ပါသည္။ ကြက္စိပ္ကုိ အကဲျဖတ္သည့္ အခ်က္မ်ားထဲတြင္ ဇာတ္လမ္းအလုိက္ စာေပအဖြဲ႕အႏြဲ႕ ေျပာင္ေျမာက္ျခင္း၊ ဇာတ္႐ုပ္သဏၭာန္ကုိ ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဖာ္ ေျပာႏုိင္ျခင္း၊ ဆုိငုိေျပာဇာတ္ပညာ ေျပာင္ေျမာက္၍ အခ်ိတ္အဆက္ မိမိ တင္ဆက္ႏုိင္ျခင္း၊ မိမိတင္ဆက္ေသာ ဇာတ္ထုပ္၏ အႏွစ္သာရႏွင့္ ဦးတည္ခ်က္ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း စသည့္ အဂၤါရပ္မ်ားပါဝင္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈ ဌာနက ဦးစီးလ်က္ ကြက္စိပ္ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဇာတ္ၫႊန္း၊ စာသား အဆုိအငုိ၊ အေျပာ၊ ဇာတ္ပုိ႔ စသည္ မ်ားကုိ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခု က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ေဆာင္ရြက္ႏုိင္လွ်င္ ပုိ၍ အဆင္ ေျပမလားဟု စဥ္းစားမိပါသည္။

             ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ စင္ေပၚကကြက္စိပ္ လူထုၾကားထဲသုိ႔ ျပန္ဆင္းလာၿပီး ေရွးကလုိ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ေပးမည္ဆုိလွ်င္ မ်ဳိးဆက္သစ္တုိ႔အတြက္ အာ႐ုံက်က္စားရာ ေနရာ သစ္တစ္ခုခုမ်ား ရႏုိင္ေကာင္းရဲ႕ဟုလည္း ေတာင့္တေနမိပါသည္။

ရည္ၫႊန္း
၁။ ေမာင္ခ်စ္တီး အုိးစည္ႏွင့္ စာေပဂီတ ေဆာင္းပါးမ်ား(သန္းထြန္း-စကု)
၂။ သဘင္ပညာရွင္ႀကီး ဦးေရႊနန္းတင္ ၏ေျပာျပခ်က္မ်ား။


ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္မွ ေဆာင္းပါးကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။
http://www.zaygwet.com/literature.php?id=17



-

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved