ရခိုင္သႀကၤန္ လြမ္းမိျခင္း

Tuesday, April 9, 2013

ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီ၍ အဖေျမႏွင့္ ကြဲကြာသြားၿပီ ။ 

ဤဘ၀မွာ တေခါက္တေလမွ် ျပန္လည္ေရာက္ေလမည္လား ဆိုေတာ့လည္း မေျပာတတ္ ။ လူ ့ကိုယ္ခႏၵာကေတာ့ ဤမွာ -စိတ္ကမူ ေမြးရပ္ေျမမွာခ်ည္း ။ ဆိုၾကပါစို ့။ 


ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းရည္ေသာက္မိလိုက္လွ်င္ပင္ တခါကထမင္းစား၀ိုင္း ခ်က္ခ်င္းသတိရသည္ ။ ပင္လယ္ငါးေတြ ကို စားရျပီဆိုလွ်င္ စိတ္ကူးထဲ ေပၚေပၚလာတတ္သည္ ။ သည္ေတာ့ ကိုယ့္ဆီက အသိေတြ အဆက္ အသြယ္ေတြ ကို ေျပာျဖစ္တတ္သည္ ။ 

မွတ္မွတ္ရရ သူတို ့ေတြက ျပန္လည္တုန္ ့ျပန္ေျပာဆိုၾကသည္ ။ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ စားေသာက္ ရတတ္ေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားႏွင့္ ငါးမ်ားတို ့အေၾကာင္းကို ေျပာျပေသာအခါ တအံ႔တၾသ ထူးထူးျပားျပား ရယ္ေမာစြာျဖင့္ ေျပာဆိုၾကတတ္သည္ ။ 

အေမရိကန္ နယူးေယာက္ျမိဳ ့ၾကီးမွာ က်ြန္ေတာ္တို ့ဆီက ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ ခုေလးတင္ဘဲ ထမင္းစားျပီ ဆိုသည္ကို ေျပာျဖစ္ေသာအခါ သူတို ့ေတြ၏ အေပ်ာ္သည္ က်ြန္ေတာ့္ရင္ထဲသို ့ ကူးေျပာင္းေလေတာ့သည္ ။ 

ေပါင္မုန္ ့ -အသားညွပ္ေထာပတ္သုတ္စားျပီး အိုဗာတင္းေသာက္ေနသည္ကို က်ြန္ေတာ္မွတ္မွတ္ရရ စကားမေျပာျဖစ္ ။ ခုအခ်ိန္မွာဆိုလွ်င္ ပိုေတာင္ မေျပာခ်င္ေတာ့ ။ 

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တေန ့က နယူးေယာက္ျမိဳ ့ထဲရွိ ( China Town ) ဟုေခၚေသာ ရပ္ကြက္၌ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ေဆးခန္းကို က်န္းမာေရးစစ္ေဆးရန္ သြားေရာက္ျပသခဲ ့သည္ ။ 

Cholesterol- က နည္းနည္းရွိေနသည္မို ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္စား-အားကေစားေလ့က်င့့္-မိနစ္-၃၀-ခန္ ့ ေခ်ြး ထြက္ေအာင္ ေျပး - အဆီအသား ေထာပါတ္မစားနဲ ့ ဆိုေသာ ေရွာင္ရန္မ်ားကို ဆရာ၀န္က ညႊန္ၾကား လိုက္သည္ ။ 

အကယ္၍ သတိမထားဘဲ ဆက္လက္စားေသာက္ေနပါက ေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါေတြျဖစ္ျပီး ေလျဖစ္ တာေတြ-ႏွလံုးခုန္ရပ္တာေတြနဲ ့ အႏၱရယ္ရွိလာနိဳင္သည္ဟု ဆိုသည္ ။ သတိထားေပးသည္ ။ 

ထို ့ေၾကာင့္ က်ြန္ေတာ့္မွာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြနွင့္ ငါးအမယ္ႏွင့္သာ နွစ္ပါးသြားရေတာ့ျပီ ။ ၀က္သား-အမဲသား-ေထာပတ္- ယုတ္စြအဆံုး ေပါင္မုန္ ့ေတာင္မွ -Cholesterol-ပါေနသလား စစ္ေဆးၾကည့္ျပီး က်န္းမာေရးကို ဂရုစိုက္ေနရသည္ ။ 

သို ့မဟုတ္က လူ ့ေလာကမွ ခပ္ျမန္ျမန္ ထြက္ခြာသြားမည့္ ေနာက္တုိးစာရင္းတြင္ နာမည္ေပးျပီး သားျဖစ္ေန နိဳင္သည္ ။ 

ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ က်ြန္ေတာ့္မွာ ေျခဖ၀ါးကအစ ဥေဏွာက္အထိ က်န္းမာေရးကို စစ္ေဆးျပီးျဖစ္ရာ မည္သည့္ေရာဂါမွ် မရွိသလို မည္သည့္ေရာဂါပိုးမႊားကလည္း အသည္း-အဆုပ္-နွလံုးကလီဇါ-ေက်ာက္ကပ္ တို ့တြင္ တေကာင္တေလမွ မရွိ ။ 

သို ့ေသာ္ က်ြန္ေတာ္ အေနျဖင့္ က်န္းမာေရးကို အထူးဂရုစိုက္ထားရသည္ ။ ယင္းမွာ က်ြန္ေတာ္နွင့္ သက္တူရြယ္တူ မိတ္ေဆြမ်ား-ဆယ္ႏွစ္ၾကီးဆယ္ႏွစ္ငယ္ ေပါင္းသင္းစားေသာက္ေနထိုင္ခဲ ့သူ အလႊာေပါင္းစံုမွ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ား-လူၾကီးလူဆိုးမ်ား- နိုဳင္ငံေရးသမားမ်ား-ေတာ္လွန္ေရးသမား မ်ား တို ့သည္ ကြယ္လြန္သြားၾကျပီ- 

သို ့ျဖစ္၍ က်ြန္ေတာ့္မွာ သြားေလသူ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းစာရင္းမ်ားကိုၾကည့္၍ က်ြန္ေတာ္က သူတို ့ ၏ ေနာက္ကို မလိုက္ခင္အခ်ိန္အတြင္း ကုသိုလ္ဒါနေလးမ်ားပါေအာင္ ၾကိဳးစားေနရသည္ ။ ေသသည့္ 
ေနာက္ တြင္ ပါသားမွာက ၄င္းသာတခုတည္းရွိရာ က်ြန္ေတာ့္မွာ ၄င္းစိတ္ကိုသာ ေမြးျမဴထားရေတာ့ျပီ ။ 

သို ့အတူ ေလာကအလယ္တြင္ က်န္ေနေသးေသာ အခ်ိန္၌ လူ ့ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ယင္း မိမိဇါတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမကိုလည္း အခါအားေလွ်ာ္စြာ သတိရေနျဖစ္သည္ ။ 

ခုေတာ့ က်ြန္ေတာ္၏ရင္ဘတ္ထဲတြင္ လာေရာက္ထိမွန္ ရိုက္ခပ္ေနေသာ ရနံ႔ကား ရြက္နဳပင္ပ်ိဳတို ့၏ ရနံ႔ျဖစ္ေနသည္ ။ 

ဟိုတခ်ိန္က က်ြန္ေတာ္တို ့အိမ္ေရွ့တြင္ စိမ္းစိုအံုးမွိဳင္းေနေသာ ကုကၠိဳလ္ပင္တန္းသည္ လမ္းတေလ်ွာက္ တြင္ ရွိေနသည္ ။ တန္ခူးလမို ့ မနက္ေစာေစာစီးဆိုလွ်င္ ေလေျပေအးက တိုက္ခတ္ေနသည္။ ခ်မ္းသလိုလိို ခံစားရသည္ ။ ကုကၠိဳလ္ပင္တြင္ ေႏြအကူးမို ့ ရြက္နဳေတြ အစို ့အေညွာက္ေတြ ျပဴျပဴထြက္ေပါက္ေနသည္ ။ 

ပင္ရြက္နဳတို ့ဆီမွ ထြက္လာေသာ ရနံ႔တို ့သည္ ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္လာေသာ ေလနဳေအး တို ့ ၌ ျပန္ ့နွ့႔ံပါလာရာ သၾကၤန္ရနံ႔သည္ က်ြန္ေတာ္တို ့ရင္ကို တိုက္ရိုက္ထိမွန္ေစသြားသည္ ။ 

ခုေတာ့လည္း က်ြန္ေတာ္တို ့ ငယ္စဥ္ကေနထိုင္ခဲ ့ေသာ ရပ္ကြက္မွာ ကုကၠိဳလ္ပင္မ်ားလည္း ဆိုး ဆိုင္းျပိဳင္းျပိဳင္း ေပါက္ေရာက္ေနခဲ ့ရာမွ တပင္တေလမွ် မရွိေတာ့-အားလံုးခုတ္ျဖတ္လိုက္ျပီးျပီျဖစ္သည္ဟု သိရသည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္အမွတ္ရေနမိသည္မွာ စိမ္းစိုတန္းစီေနေသာ ( ျမိဳ ့သူၾကီး ) ကုကၠိုလ္ပင္တန္းမွသည္ ေနာက္ပိုင္း အရြယ္ရလာျပီး ( ေက်းပင္ၾကီးရပ္ကြက္ ) -ဆန္ဆိပ္-ေစ်းၾကီးနားတြင္ ေနထိုင္လာေသာအခါ ကိုေငြဇံေအာင္ ( အေျခာက္ ) စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ ပိေတာက္ပင္ကေလးမွာမွီယင္း ပိေတာက္ပြင့္မ်ား ခူးျပီး ေပ်ာ္ခဲ ့ၾကေသာအခ်ိန္ကိို မွတ္မွတ္ရရျဖစ္တတ္သည္ ။

ေျပာရလွ်င္ သၾကၤန္သည္ က်ြန္ေတာ္တို ့အဖို ့ မေန ့နိဳင္စရာ ပိုးျဖစ္သည္ ။ သၾကၤန္ရက္နီးလာေလေလ စစ္ေတြေစ်းးၾကီးကား ေစ်း၀ယ္သူေတြ စည္ကားလာတတ္သည္။ သၾကြန္ရက္အတြင္း ဘုန္းၾကီး 
ေက်ာင္းကန္ သြားျပီး ဆြမ္းကြမ္းလွဴဒန္းရန္- ငါးေျခာက္-ပဲ-အာလူးစသည္တို ့ ၀ယ္ယူစုေဆာင္းထားၾက သူမ်ား-ေခါက္ဆြဲထုတ္၀ယ္ၾကသူမ်ား- မုန္ ့ခ်ိဳခ်က္ရန္ ၀ယ္ယူသူမ်ားမွာ ျပည့္နွက္ေနသည္ ။ မွတ္မိပါေသးသည္ ။ 

ညေနခ်ိန္တြင္ မိန္းခေလးေတြက သနပ္ခါးေက်ာက္ပ်ဥ္ေလးေတြ ကိုယ္စီယူျပီး ရြာခြဆံုတြင္ သနပ္ခါးနံ ့ သာ ေသြးၾကသည္ ။ 

လူပ်ိဳကာလသားမ်ားက နံ႔သာေသြးေနခ်ိန္မွာ ကခုန္ေနျပီး သံခ်ပ္ထိုးသူထိုး သိခ်င္းဆိုသူဆိုနွင့္ ေပ်ာ္ျမဴးေန ၾကသည္ ။ 

သၾကၤန္သံခ်ပ္ကို လမ္းမခြဆုံရွိ နံ႔သာေသြးေသာေနရာမွာ ထိုးၾကယင္း သၾကၤန္ရက္တြင္ ေရေလာင္း မ႑ပ္ေရွ့မွာ ကျပၾကရန္အတြက္ အစမ္းေလ့က်င့္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။ 

ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြက သၾကၤန္ႏွင့္ ဘြားဖက္ေတာ္လို ေမြးဖြါးသူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ထင္ရသည္ ။ နံ႔သာေသြးပြဲကို က်င္းပျပီးသည္ႏွင့္ တျမိဳ ့လံုးရွိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြကို ဘုရားေရသပၸါယ္သြားၾကသည္ ။ တခ်ိဳ ့မွာ ယင္းေန ့ကစလို ့ ဥပုဥ္ေဆာက္တည္ၾကသည္ ။ 

တခ်ိဳ ့လူပ်ိဳကာလသားေတြကေရာ- မိန္းခေလးပ်ိဳမ်ားလည္း အခါၾကီးရက္ၾကီးမို ့ မပက္ေတာ့လိုျပီ ဆိုကာ ဥပုဥ္ေေစာင့္ သီလယူၾကသည္မွာ သၾကၤန္အျပီးထိျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ ့ရပ္ကြက္ေတြမွ လူငယ္မ်ားမွာ စုေပါင္းျပီး ကခုန္သြားသည္ကို ၀ါသနာပါသည္မို ့ မင္းသား၀တ္လို ၀တ္ဆင္ျပီး လူေပါင္း-၅၀- ေက်ာ္
ေလာက္ အဖြဲ ့နာမည္မ်ားျဖင့္ ေရကစားသြားၾကသည္ ။ 

ရပ္ကြက္လိုက္ ရပ္ကြက္ သူတို ့အဖြဲ ့ေတြမွာ လူေတြက မ်ားသည္မို ့ သူတို ့၏ သံခ်ပ္ေတြမွာ အေ၀းက ပင္ၾကားေနရသည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့မွာ ဂ်စ္ကားငွားျပီး လူပ်ိဳဘ၀သက္တမ္း တေလွ်ာက္ လံုး သၾကၤန္ 
ေရေလာင္း ထြက္စကားခဲ ့သူမ်ားျဖစ္သည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္တုိ ့ကား သၾကၤန္သံခ်ပ္ေတြကို ဆိုရသည္ထက္ သၾကၤန္သီခ်င္းေတြကိုသာ ဆိုေနက်ျဖစ္သည္ ။ ကားႏွင့္ေရပက္ခံသြားေနသည္မို ့ တခါတခါ ရြာၾကိဳရြာၾကား ေရာက္သြားတတ္လွ်င္ က်ြန္ေတာ္တို ့ က ေနအိမ္တြင္ ေအးေအးလူလူ ထိုင္ေနေသာ သူမ်ားကို ျမင္ရလွ်င္-သၾကၤန္က်ေနျပီဗ်ိဳ ့ဆို ကာ ေအာ္ဟစ္ေျပာ ဆိုျပီး သြားတတ္ၾကသည္ ။ 

သည္အခါ ထိုင္ေနေသာသူမ်ားက အေျပးအလႊားေလးလာျပီး ေရပက္လာလွ်င္ ေပ်ာ္ရြင္ရသည္ ။ ျမိဳ ့ထဲမွာ အဖိုးၾကီးေတြက လည္ပင္းမွာ ပုတီးေတြဆြဲျပီး ေရပက္ရန္သြားေနၾကျပီး ကခုန္ျပေနသည္ကို ျမင္ရလွ်င္ အားရပါးရ ေပ်ာ္ရႊင္ကာ အေပ်ာ္ေတြ ကူးစက္ၾကသည္ ။ 

မ႑ပ္ထဲတြင္ ေလာင္းေလွေရွ့၌္ တန္းစီထိုင္ေနေသာ အလွခ်င္းျပိဳင္ေနသည့္ မရီးေခ် ( မိန္းမပ်ိဳ ) ေလး မ်ားကို ေတြ ့ရလွ်င္ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ သိပ္ကိုလွလို ့ ေရေလာင္းတာပါ ဆိုျပီး ခ်စ္လိုက္ရတာ ႏွစ္သက္လိုက္ရတာ ဆိုေသာ စကားေတြကို ကမၻာေပၚမွာ အလွဆံုးဆိုေသာ စကား ထက္ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ ေျပာဆိုၾကရျပီး ေရေလာင္းၾကသည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္တို ့ကားမွာ ေရပကလြန္္တတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ပါတတ္သည္ ။ သည္ခါျဖင့္ သူ ့ခါးမွာ ၾကိဳးကို ခ်ည္ထားကာ ေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္ၾကာေနကာ ေရပက္ေနျပီဆိုလွ်င္ ကားေပၚမွ ၾကိဳးကို ဆြဲယင္းသြားသည္ ။ 

ယက္ကန္ယက္ကန္္နွင့္ လိုက္ပါလာေသာ သူတို ့မွာ က်ြန္ေတာ္တို ့လို အျမဲ ေရမပက္ေသာသူေတြနွင့္ စကားမ်ားၾကရသည္ ။ ရခိုင္ရိုးရာမ႑ပ္တြင္ ေရပက္ျပီးေနာက္ နဳတ္ဆက္ထြက္ခါနီးတြင္ ေမတၱာ 
ေရ ေလာင္း ပါ ရေစဆိုကာ ကမၻာမွာ အနဳညံ႔ဆံုး စကားေျပာျပီး အညင္သာဆံုး ေရေလာင္းျခင္းမ်ိဳး နွင့္ ေခါင္းဖ်ားကအစ ေျခဖ်ားအထိ ေရေလာင္းၾကသည္ ။ 

ဤကား ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳ ။ ယင္းသို ့ ေမတၱာေရေလာင္းသည္ကို က်ြန္ေတာ္တို ့မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အခ်ိန္မေပးတတ္။ အမွန္သာေျပာရလွ်င္ သူ ့ရည္းစားလည္းမဟုတ္ပါဘဲ ခ်စ္စကား ၾကိဳက္ စကား ေျပာသည္ကို က်ြန္ေတာ္တို ့ မၾကိဳက္ ။ 

သည္ေတာ့ ေမာင္မင္းၾကီးသားေတြ ေမတၱာေရမေလာင္းနဲ ့ေတာ့ ။ 

ဘိုင့္ ဘိုင္-- ခ်ြင္းခ်က္ကေတာ့ က်ြန္ေတာ္တို ့မွာ ခ်စ္သူရည္းစားရွိေနၾကသူမို ့ သူတို ့ေတြရွိရာ မ႑ပ္ ကိုေတာ့ တေန ့မွာ-၄-ၾကိမ္မွ် ေရေလာင္းရန္ ကားကေရာက္လာသည္ျဖစ္ေတာ့ မ႑ပ္ေစာင့္ အမ်ိဳးသမီး 
ေတြ ပင္ မ်က္စိစပါးေမႊး စူးၾကေလေတာ့၏ ။ ရွိေစေတာ့ေလ ။ 

က်ြန္ေတာ္တို ့မွာ ေသာက္စားမူးယစ္ရမ္းကားျပီး ခါးၾကားမွာ ဒါးထိုးသြားေနၾကေသာ သၾကၤန္ေရေလာင္းသူ မ်ား မဟုတ္သည္ကို ၾကည့္ျပီး မ႑ပ္ေစာင့္ေတြကလည္း ဘာမ်် မေျပာၾက ။ ရခိုင္သၾကၤန္ကား မူးယစ္ သူမ်ား ေန ့စဥ္ရွိေနရာ ျပသနာမ်ား မျဖစ္ရေအာင္ လံုျခံဳေရးရဲေတြကလည္း အျမဲရွိေနၾကသည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္ထင္ပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့ လူပ်ိဳဘ၀သက္တမ္း ေတာက္ေလွ်ာက္တခုလံုးတြင္ မူးယစ္ရမ္း ကားျပီး ခါးၾကားဒါးထိုး ရန္ပြဲမ်ားမွာ တပြဲႏွစ္ပြဲမွ်သာ ေတြ ့ဖူးခဲ ့သည္ထင္သည္ ။ 

သို ့ေသာ္ ေဆးရံုေရာက္ လူေသျခင္းမ်ိဳးေတာ့ မၾကံဳဖူးခဲ ့ ။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ က်ြန္ေတာ္တို ့၏ သၾကၤန္သည္ လူပ်ိဳအပ်ိဳမ်ားအတြက္ အခ်စ္ကံစမ္းမဲ ပြဲေတာ္လည္းျဖစ္သည္ ။ မစြံတတ္ေသာ လူပ်ိဳၾကီးမ်ား အဖို ့ မူးဟန္ေဆာင္ကာ ရည္းစားစကားေျပာေသာ အခ်ိန္လည္းျဖစ္ရာ ကံေရြးခ်ိန္လည္းျဖစ္ၾကသည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္မွတ္မိပါေသးသည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့ရပ္ကြက္မွ က်ြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း မိန္းခေလးမွာ အသားညိဳ သည္ ။ 


ဤသို ့အသားညိဳသည္ဟု ေျပာရျခင္းမွာ သူမကို အားနာလို ့ေျပာရျခင္းျဖစ္သည္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နိဳင္ငံျခား သသေဘၤာသား တေယာက္ျဖစ္သူနွင့္ အိမ္ေထာင္က်သြားသည္မို ့ အားနာ ၍ ေျပာရျခင္းပါ ။ 

စင္စစ္အားသားမဲ အရပ္ပု သူ မိန္းခေလးျဖစ္သည္ ။ သၾကၤန္ဆိုလွ်င္ မ႑ပ္တြင္း၌ သူမချမာ ေရေလာင္းခံ ရဖူးသူမဟုတ္ ။ သူမထက္လွေသာ မိန္းခေလးေတြက အလွခ်င္းျပိဳင္၍ ေလာင္းေလွေရွ့မွာ ထိုင္ေနျပီဆို လွ်င္ က်ြန္ေတာာ့္သူငယ္ခ်င္း မိန္းခေလးမွာ သူ ့ေငြဖုလားျဖင့္ မိမိကို္ယ္ကို ေရေလာင္းရွာရသည္ ။ 

သူမ်ားစိုေတာ့ သူလည္းေရစိုျပထားရပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့ကား လူေနာက္ေတြမို ့ သူမကို အျမဲအားေပး သည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့ရပ္ကြက္ထဲက မ႑ပ္ကိုေရာက္လွ်င္ သူမကို ေရေလာင္းရေအာင္ မ႑ပ္ထိမ္း အမ်ိဳးသမီးၾကီးကို ခြင့္ပန္ရ၏။ 

သည္အခါ မ႑ပ္ထိမ္းအမ်ိဳးသမီးၾကီးက တကယ္လားဆိုျပီး စရွာေတာ့သည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့သည္ သူမကို စခ်င္လို ့အားနာလို ့ ေရေလာင္းျခင္းသာျဖစ္ျပီး ေမတၱာေရေလာင္းသည့္အခ်ိန္တြင္ကား ေခါင္းကေျခဖ်ားအထိ ေရပံုးအျပည့္ေလာင္းခ်ကာ နဳတ္ဆက္ထြက္ခြါဖူးရသည္မွာ ခ်စ္စရာ့သၾကၤန္၏ မေမ့နိဳင္ေသာ အေၾကာင္းအရာေလး တခုေပ ။ 

ဆိုရလွ်င္ သူမေပ်ာ္သြားသည္ကို ျမင္၍ က်ြန္ေတာ္တို ့ကားမွ လက္ျပျပီး ထြက္ခြါသြားသည့္တိုင္ ရီေမာကာ နဳတ္ဆက္သြားသည္အထိ ေပ်ာ္ျမဴးကျပခဲ ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။ 

တႏွစ္တခါ သၾကၤန္က်-ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ရသည္-ငိုလည္းငိုရပါသည္ ဆိုေသာ သီခ်င္းေတြကို သၾကၤန္ အတြင္းမွာ က်ြန္ေတာ္တို ့ အျမဲဆိုၾကပါသည္ ။ အဖိုးၾကီးေတြမွာ သၾကၤန္အတြင္း ရပ္ကြက္ေတြလွည့္ ၿပီး ေရေလာင္း ကျပေနသည္မွာ အေပ်ာ္ၾကဴး၍ မဟုတ္ ။

ႏွစ္ဆန္းတရက္ေန ့မွာဆိုလွ်င္ ၄င္းအဖိုးၾကီးေတြက ဘုရားၾကီးမွာ ဥပုဒ္ေစာင့္ယင္း ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္ႏွင့္ ။ ေျပာခ်င္သည္က ရခိုင္သၾကၤန္သည္ လူၾကီးလူငယ္ မေရြး ကခုန္ေပ်ာ္ျမဴး မဟာသၾကၤန္ျဖစ္သည္ ။ 

တေန ့က ဘဂ်ီးေျပာေမ-ဆိုေသာ သၾကၤန္ေတးသရုပ္ေဖၚ ဗီြဒီယိုတခုကို ၾကည့္ျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့ မိသားစုမွာ ဆယိစုႏွစ္ခ်ီျပီး နိဳင္ငံျခားမွာ အေနၾကာေနၾကျပီ ။ 

ထို ့ေၾကာင့္ မိမိတို ့ ဇါတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမကို လြမ္းသည္ ။ ႏွစ္ေပါင္း-၂၀- နီးပါး ကြဲကြာလာေသာ ေ၀း ကြာေနရသည့္အခ်ိန္မွာ မိမိတို ့ဆီက သၾကၤန္သရုပ္ကို ဖန္တီးျပေနေသာ ဗီြဒီိယို မွာ ဗဂ်ီးေက်ာ္-ကိုသာစိန္-ကိုစံထြန္းလွ တို ့ကခုန္ေနသည္ကို ျမင္ရသည္ ။ 

သူတို ့သည္ က်ြန္ေတာ္နွင့္ ရင္းႏွီးေသာ သူမ်ားျဖစ္သည္ ။ ဗဂ်ီးေက်ာ္၏ ညီျဖစ္သူ ကိုျဖဴေမာင္ကိုလည္း ေကြးေန 
ေအာင္ ကေနသည္ကို ျမင္ရသည္ ။ 

ကိုျဖဴေမာင္ကား ေရွ့သြားမ်ားက်ိဳးေနျပီလား မေျပာတတ္ ။ သူ့ ့ချမာ ပိန္လြန္းမက ပိန္လြန္းေနသည္ ။ လူပ်ိဳဘ၀တံုးက မင္းသားေလးလို ေခ်ာေမာေသာရုပ္ရည္ရွိသည့္ ကိုျဖဴေမာင္သည္ ရခိုင္ရိုးရာဇါတ္ပြဲ ဆိုလွ်င္ လူရႊင္ေတာ္သရုပ္ေဆာင္ရာရာ သူစကားေျပာလွ်င္ ဟာသေျမာက္သည္ ။ 


သူ ့ကို ျမင္ရ၍ က်ြန္ေတာ္ ခံစားမိေနသည္ ။ က်န္းမာေရးမွ ေကာင္းပါေလစ- မည္သည့္ေရာဂါမ်ား ရွိေန သလဲ- စသည္စသည္ျဖင့္ ။ သူက က်ြန္ေတာ္ႏွင့္ စားေဖၚေသာက္ဖက္ကိုး ။ 

သို ့ေသာ္ ဘဂ်ီးေျပာေမ ဆိုေသာ ဗီြဒီိယုိ အေခြကို ၾကည့္ယင္း က်ြန္ေတာ္ ့စိတ္ထဲမွာ အေပ်ာ္ေတြ ကူးစက္ ကုန္သည္ ။ ရခိုင္သၾကၤန္သည္ ရခိုင္လူမ်ိဳးႏွင့္ အတူ ဖြါးဖက္ေတာ္အျဖစ္ ေမြးလာသည္လား ေပဘဲ ။ 

ဗဂ်ီးေက်ာ္-ကိုျဖဴေမာင္တို ့ ကေနသည္ကို ျမင္ေတာ့ က်ြန္ေတာ္ ကခ်င္လာသည္ ။ သၾကၤန္အက ကို မကျဖစ္သည္မွာ ၾကာျပီဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းထိုင္ၾကည့္ေနရာမွ လက္ခ်ိဳးကလိုက္သည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္က ကိုျဖဴေမာင္တို ့လို သၾကၤန္အကကို ကလိုက္ေတာ့ က်ြန္ေတာ့္အနီးမွာ ဧည့္ခန္းအတြင္း ထိုင္ၾကည့္ေနၾကသည့္ မိသားစု တခုလံုးက အားရပါးရ ရီေမာၾကေတာ့သည္ ။ က်ြန္ေတာ့္အေပ်ာ္လည္း သူတို ့အား ကူးစက္ေလသည္လား မသိ ။ သၾကၤန္က်လွ်င္ ရခိုင္မွာ ကလိုက္ခ်င္သည္ ။ 

က်ြန္ေတာ္သိေနသည္မွာ သၾကၤန္ကို က်ြန္ေတာ္မေမ့ေၾကာင္း -မည္သည့္ေနရာေရာက္ေရာက္ ကိုယ့္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳ အစဥ္အလာကိုျဖင့္ အမွတ္တရ ရွိေနၾကာင္းပါေလ ။။။။။။။။။ 

ခိုင္ေအာင္ေက်ာ္ ( နယူးေယာက္ ) 

4/8/2013

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved