ဒဂုန္တာရာ အမွတ္တရ

Tuesday, August 20, 2013

 ~


မေန႔က ကြယ္လြန္သြားတ့ဲ စာေရးဆရာႀကီး၊ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ အမွတ္တရ ေျပာျပထားၾကတာေတြကုိ ဧရာဝတီ ျမန္မာပုိင္းစာမ်က္ႏွာကေန ကူးယူ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
ႏုိင္ငံေရး၊ စာေပ၊ အႏုပညာေလာကသားေတြကုိ
ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ ထက္ႏုိင္ေဇာ္၊ စေနလင္း၊ ျမတ္သူေအာင္တုိ႔က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

သရုပ္ေဖာ္ - ေတာ္တီေဆြ

 

NLD နာယက၊ ၀ါရင့္ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္


အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရး ကာလတေလွ်ာက္လံုးေရာ၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကာလတေလွ်ာက္လံုးေရာ ဒီကာလေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကို စာေပအေနနဲ႔ေရာ၊ ႏိုင္ငံေရးအေနနဲ႔ေရာ၊ သူ႔ရဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေရး ၾသဇာအေနနဲ႔ေရာ အၿမဲတမ္း ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားၿပီးေတာ့ ေနခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။

သူရဲ႕ သမိုင္းႀကီး တခုလံုးအတြက္ကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီအေရး ၃ ပါး အတြက္ပဲ လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံေရး အင္ဂ်င္စက္ႀကီး တလံုးလို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈမွာ အေရးပါခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ကြယ္လြန္သြားျခင္းဟာ အဲဒီယႏၲရားႀကီး ရပ္စဲသြားၿပီ လို႔လည္း က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန႔အထိ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသား ညီညႊတ္ေရး ျပႆနာႀကီးဟာ မၿပီးဆံုးေသးပါဘူး။ သူဆံုးသြားေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားစရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္။

ဒဂုန္တာရာရဲ႕ ပံုရိပ္ ျဖစ္တဲ့ ဒီလုပ္ငန္းႀကီး ၃ ရပ္အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္လက္လႈပ္ရွားႀကိဳးပမ္းရမယ့္ တာ၀န္ေတြ ရွိေသးတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒဂုန္တာရာ ကြယ္လြန္သြားတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္ အစားထိုးလို႔မရတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးတခုလို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

စာေရးဆရာ၊ ဒါရုိက္တာ ေမာင္မိုးသူ


စာေပလြတ္လပ္ေရးသမိုင္း၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ သမိုင္းမွာ ပါခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္။ ဘဘတို႔ စာေပဘက္က ေျပာရရင္ေတာ့ စာေပသစ္ကို ဖန္တီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေပါ့ေလ။ ဘဘတို႔နဲ႔လည္း အရမ္းႀကီး ရင္းႏွီးတာေပါ့ေလ။ ဘဘ စာအုပ္ထုတ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ ‘ေမ’ ၀တၱဳကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ထုတ္ေ၀ခဲ့ဖူးတယ္။ ဆရာတာရာနဲ႔က တေလွ်ာက္လံုး အတူေနခဲ့တယ္။

ေနာက္တခုက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုင္ရွင္ ႐ိုက္မယ္ဆိုတုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔သူနဲ႔ ဘယ္လိုေနခဲ့လဲ ဆိုတာကို ဗီဒီယို အင္တာဗ်ဴးတခု သြားလုပ္ဖူးပါတယ္။ ထူးျခားတာကေတာ့ ဘဘက ဒဂုန္တာရာကို ဆရာလို႔ ေခၚတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ဘဘက ကိုေန၀င္းတို႔ ကုမၸဏီမွာ ႐ုပ္ရွင္ကား ႐ိုက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုေန၀င္းတို႔ အိမ္မွာ ဦးေလးဒဂုန္တာရာက ေနတာကိုး။ သူေနတဲ့ အခါမွာ အကုန္လံုးက ဦးေလးလို႔ ေခၚၾကတယ္ကြ။ ကိုေန၀င္းကလည္း ဦးေလးပဲ၊ ခင္မာလာကလည္း ဦးေလးပဲ၊ ကေလးေတြကလည္း ဦးေလးပဲေခၚၾကတာ။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ သူနဲ႔ဘဘနဲ႔ ၾကားထဲမွာ လႈပ္ႏိုးသြားတာက ဦးေလး ျဖစ္သြားတာပဲ။

သူ႔ ေမြးေန႔ပြဲေတြကို ဘဘ ေရာက္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကေတာ့ ရန္ကုန္မွာ အႀကိဳပြဲတပြဲ လုပ္ေတာ့ ဘဘတို႔ေရာက္ပါတယ္။ သူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ အမွတ္တရေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း သူ႔သေဘာက ရွင္းပါတယ္။ ရန္သူ မရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ ဆိုတာေလ။ အင္မတန္ထူးျခားတဲ့ သေဘာတရားမို႔လို႔ အားလံုးက အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရတယ္။

ဒဂုန္တာရာဟာ အစဥ္တစိုက္ ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္တဲ့အျပင္ ျပည္သူ႔အေရးအခင္းေတြမွာ သူပါတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ ထင္ရွားလဲဆိုရင္ ၈ ေလးလံုး ေငြရတုမွာ သ၀ဏ္လႊာ ပို႔ခဲ့ပါတယ္။ မင္းတို႔ဆရာကို စာရင္း တို႔ကာသာ ထားလိုက္ပါေတာ့ ဆိုတဲ့ သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ အသံုးကိုပဲ သတိရေတာ့တယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္

ဆရာႀကီးက ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ထြန္းမႈ အရွိန္ႀကီးထဲမွာ အၾကာဆံုးပါခဲ့တဲ့ သူတေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး သိၾကၿပီးတဲ့ အတိုင္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ထဲက သူက သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔ ၊ သခင္ဗဟိန္းတို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့သူ တေယာက္ ျဖစ္တယ္။

အႏုပညာသမား တေယာက္ အေနနဲ႔၊ ကဗ်ာဆရာ တေယာက္အေနနဲ႔ စႏၵရား ဆရာ တေယာက္အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေလာကနဲ႔ အနီးကပ္ေနခဲ့ရေတာ့ သူ႔ဆီမွာ အဖိုးတန္တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေမးႏိုင္တဲ့သူလည္း ေမးခဲ့ ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆံုး႐ံႈးသြားၿပီေပါ့ဗ်ာ။

အဓိက က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥဗ်။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ၿပီးရင္ သူ႔ေလာက္ ဇြဲ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ႀကိဳးစားတဲ့သူမ်ိဳး က်ေနာ္ မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ဖခင္ႀကီးပါ။ သူၿပီးတဲ့အခါမွာ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႕ရတယ္ေပါ့။ ဆက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအလံကို ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဆရာေတြ သယ္သြားႏိုင္ပါေစလို႔ က်ေနာ္ ဆႏၵျပဳပါတယ္။

ဆရာႀကီးကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႔ေရာ၊ ျပည္တြင္းမွာလိုအပ္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားတဲ့ သူတေယာက္ အေနနဲ႔ေရာ ဆက္ၿပီးေတာ့ ပါရဦးမယ္ဦးမယ္ ဆိုတဲ့ အသိကုိ ရပါတယ္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~စာေရးဆရာေဖျမင့္
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ ဆံုးသြားတာ အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ေပါ့ေနာ္။ အင္မတန္မွ အသက္ရွည္ က်န္းမာတဲ့ ဆရာႀကီးလို႔ ေျပာရမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းကပဲ စာေပနယ္မွာ လႈပ္ရွားရွင္သန္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေပါ့။ က်ေနာ္ အသက္ ၃၀ ေလာက္မွာဆိုရင္ ဆရာက စာေပေခါင္းေဆာင္ႀကီး တေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ျမန္မာ စာေပေလာက အေပၚမွာ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တာေပါ့။ တာရာ မဂၢဇင္းဆိုတာမ်ိဳးကို ထူေထာင္ၿပီး ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။

စာေပအေရးအသားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ ကဗ်ာေတြက အင္မတန္မွ ထင္ရွားခဲ့တယ္ဗ်။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တခ်ိဳ႕ေတြက ဆရာ့ စာေပေတြ ဖတ္ၿပီး ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္လာသူေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ ဆရာက ၀တၳဳေတြထဲမွာ ဆိုရင္လည္း အမ်ားႀကီး အသစ္အဆန္းေတြ ပါတယ္။ အရမ္းတိုးတက္တဲ့ အေရးအသားေတြကို ဖန္တီးခဲ့တယ္။ အတၳဳပၸတိၱ အတိုေတြကိုလည္း ႐ုပ္ပံုလႊာ နာမည္နဲ႔ ေရးခဲ့တယ္။ ဒါေတြဆိုရင္လည္း ျမန္မာစာေပေလာကမွာ စံတခုျဖစ္ခဲ့တယ္။

စာေပသေဘာတရားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့တယ္။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းလည္း စာေပအသိုင္းအ၀ိုင္းက ဆရာ့ကို ေလးစာတဲ့သူေတြက ဆရာ့ကို ဂါရဝ သြားျပဳၾက၊ အ႐ိုအေသ ေပးၾကတာမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။ ၾသ၀ါဒ ခံၾကတာက အစဥ္အလာ သေဘာမ်ိဳးကို ရွိေနခဲ့တာပါ။ ဆရာက အသက္အရြယ္ အားျဖင့္ေတာ့ အင္မတန္မွ ႀကီးရင့္ပါၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဆရာ ကြယ္လြန္သြားတာကေတာ့ စာေပေလာက အတြက္ေတာ့ ေျပာလို႔မရတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈ တရပ္လို႔ပဲ ေျပာရတာပါပဲ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကဗ်ာဆရာေမာင္စိမ္းနီ

ကဗ်ာေလာက အေပၚမွာ အသက္အရွည္ဆံုးေပါ့။ သက္ေတာ္ရွည္ ကဗ်ာဆရာႀကီးေပါ့။ ကဗ်ာသမိုင္းမွာလည္း သူက ေခတ္သစ္ ကဗ်ာေတြကို စာလက္ေရးနဲ႔ ေဖာက္ခဲ့တာေပါ့။ ကဗ်ာေလာက အေပၚမွာ ဂုဏ္ႀကီးသေလာက္ သူ႔ေက်းဇူးေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ သူ႔ေက်းဇူးေတြ၊ သူ႔အေမြေတြကေတာ့ ကဗ်ာဆရာအားလံုးနဲ႔ တို႔ သတိရေနရမယ့္ ဂုဏ္ပုဒ္ ေတြပဲ။ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီး မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတာ ကဗ်ာဆရာေလာကအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ။ အထူး ၀မ္းနည္း ေၾကကြဲမိပါတယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးသာဘန္း

ဆရာက ေက်ာင္းသား ဘ၀ကတည္းက ေက်ာင္းသားသမဂၢမွာ ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ သူက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ရွိၿပီးေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးမွာလည္း တက္ႂကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ သူက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥပဲ အဓိက လုပ္ခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ပါ။ သူကြယ္လြန္တာက စာေပေလာက၊ ကဗ်ာေလာကနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားသူတို႔အတြက္ ဆံုး႐ံႈးမႈလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ သူ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အယူအဆကလည္း ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ ဆိုတာ ျငင္းပယ္သူမရွိ လက္ခံခဲ့တဲ့ အယူအဆပဲေလ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~စာေရးဆရာမ ေမၿငိမ္း
က်မအေနနဲ႔ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သူမ်ားေတြနဲ႔ မတူတာက စာဖတ္ပရိသတ္ လိုလည္း ျဖစ္တယ္၊ အေဖတေယာက္လုိလည္းျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဆရာက ေခတ္ေတြကုိ ျဖတ္လာတယ္။ စာေပေခတ္ကုိေရာ၊ ႏုိင္ငံေရး ေခတ္ကုိေရာ ျဖတ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူက ကုိယ့္အတြက္ စံျပ ထားစရာလည္း ျဖစ္တယ္၊ ေလ့လာစရာလည္း ျဖစ္တယ္။ တန္ဖိုး ထားစရာလည္း ျဖစ္တယ္။

အခု ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ဆုံးတယ္ဆုိေတာ့ သူမ်ားေတြ အတြက္ေတာ့ စာေပ တန္ဖိုး ဆုံးရႈံးတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ က်မ အတြက္က က်ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအရလည္း ဆုံးရႈံးတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အရလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တခု၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အရလည္း မွတ္တုိင္တခု ကိုယ့္ေရွ႕က ကြယ္ေပ်ာက္သြားသလို ခံစားရတယ္။ ေနာက္တခါက်ေတာ့ စာေပအရဆုိရင္ေတာ့ ဆုံးရႈံးမႈ အႀကီးဆုံးေပါ့။ ဒဂုန္တာရာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ ဆုံးရႈံးရတာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။

က်မတုိ႔မွာက အခုအခ်ိန္မွာ လူကလည္း အရမ္းနည္းသြားၿပီ။ ဆရာႀကီးကို သူ႔အသက္အရြယ္မွာ ဆုံးရႈံးရေတာ့မယ္ ဆုိတာ သိထားေပမယ့္ ဒီၾသဂုတ္လမွာ ဆရာ ေမာင္၀ံသ၊ ဆရာမင္းလူတို႔နဲ႔ အတူ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ဆုံးသြားတာက တကယ့္ကို အမွတ္တရ ျဖစ္စရာ ေကာင္းတယ္။ အရင္က ဆရာမင္းသု၀ဏ္လည္း ဒီလုိၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္မွာ ဆုံးရႈံးသြားတယ္။ ၾသဂုတ္လက က်မတုိ႔အတြက္ မွတ္မွတ္သားသား ျဖစ္စရာ အခ်ိန္တခုပါပဲ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ကဗ်ာဆရာ၊ ေတးေရးဆရာ သုခမိန္လႈိင္
ဆရာက တာ၀န္ေက်တယ္ဆိုတာထက္ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ ကြဲလြဲတာေတြက တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ရွိမွာပဲ။ ဒီေန႔ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္အထိ မ်ိဳးဆက္ေတြက ကြဲခဲ့၊ လြဲခဲ့ၾကတာကိုး။ ဘာပဲကြဲလြဲ၊ ကြဲလြဲ၊ ဆရာလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာကို တိုင္းျပည္ရဲ႕ မ်က္ႏွာနဲ႔ ကိုယ့္ဆရာပဲ ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ပဲ ေျပာေျပာ ဆရာက တာ၀န္ေက်တာထက္ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။

ဆရာက ႐ုပ္ပံုလႊာမွာ သခင္သန္းထြန္း၊ အ႐ိုင္း သို႔မဟုတ္ ေအာင္ဆန္း၊ သိန္းေဖျမင့္ သုိ႔မဟုတ္ အနီကို ေလ့လာခ်က္၊ ကိုႀကီးႏု သို႔မဟုတ္ မုန္တိုင္းထဲက သစ္ရြက္ စတဲ့ တကယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ မ်က္ႏွာစာတန္းမွာ ရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေရွ႕မ်က္ႏွာစာ တန္းမွန္း မသိေသးတဲ့ ၃၅ – ၃၇ ႏွစ္ တ၀ိုက္ကတည္းက ေရးခဲ့ၾကတာ။ တကယ္လည္း ဒီလူေတြက အထင္ကရျဖစ္တယ္၊ ဦးေန၀င္းမွ အပေပါ့။

ဒါေပမယ့္ ဒီဘက္ေခတ္ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္လို႔ေျပာမလား၊ အားနည္းခ်က္လို႔ ေျပာမလား ဆိုတာကေတာ့ … ကြဲခဲ့ၾကတာေပါ့။ သခင္သန္းထြန္းနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ကြဲတယ္၊ တခါ ဦးႏုနဲ႔ ကြဲတယ္။ ကြဲတာမွာလည္း တေယာက္ကို တေယာက္ အေသတိုက္မွ ဆိုတဲ့ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးကလည္း ပါခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစဥ္ကို အမ်ိဳးစံု ေျပာၾကတာေပါ့။ အားရတာ၊ အားမရတာ၊ မႀကိဳက္တာ၊ ႀကိဳက္တာေပါ့။

တကယ္တမ္း ျပန္ၾကည့္ရင္ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အတူတူ ဆရာ အစဥ္တစိုက္ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တာ။ ဘယ္သူေတြ သက္ရွိထင္ရွား က်န္ေနလဲ ဆိုေတာ့ မသိဘူးေလ။ ဆရာေတာင္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္မလား မသိဘူး။ ဆရာက တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ ဘာစာမွ မေရးေတာ့လို႔လည္း ရတယ္၊ ဘာလႈပ္ရွားမႈမွ မလုပ္ေတာ့လုိ႔လည္း ရတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တာ၀န္ေက် တာထက္ ဟိုဘက္ကို ေက်ာ္သြားၿပီ။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ျပန္ ကိုယ္ခ်င္းစာလိုက္ရင္လည္း အခု က်ေနာ္က ၆၅ ႏွစ္ထဲေရာက္ လာၿပီ၊ ဆရာ့အသက္ေလာက္ ေရာက္ဖုိ႔ ေနာက္ထပ္ အသက္ ၂၅၊ ၃၀ ေလာက္ ျဖတ္သန္း ရဦးမယ္မွာ ဘယ္ေလာက္လုပ္ႏိုင္မယ္ ဆိုတာ အခု ဒီအသက္ေတာင္ ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ မေသခ်ာေသးဘူး။ ဒီခံစားခ်က္က ေမးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဆရာေသဆံုးေၾကာင္း facebook ေတြက ၾကည့္ရင္း ခံစားမိတာကို ေျပာတာ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီအိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္

ဖိုးဖိုး ဒဂုန္တာရာ ဆံုးသြားတဲ့အတြက္ ေျဟမျပတတ္ေအာင္ ၀မ္းနည္းမိပါတယ္။ အူ၀ဲ မဂၤလာေဆာင္တုန္းကလည္း ဖိုးဖိုးက အသက္ႀကီးေနတဲ့ ၾကားက တက္ေရာက္ ဂုဏ္ျပဳေပးတာကေတာ့ အမွတ္တရပါပဲ။ ကိုယ့္အဖိုးလိုပဲ ဆိုေတာ့ စိတ္ထိခိုက္ တာေပါ့ေနာ္။ အူ၀ဲရဲ႕ ေမေမတို႔က ဖိုးဖိုးဒဂုန္တာရာရဲ႕ လက္ေပၚမွာပဲ ႀကီးျပင္း လာၾကတာေလ။ အူ၀ဲအတြက္ေတာ့ ခံစား ရတာက ဖိုးဖိုးဒဂုန္တာရာ ဆံုးသြားတဲ့အတြက္ အရမ္းေလးစားစရာ ေကာင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တဦး ဆံုးရံႈးသြား သလို ခံစားရပါတယ္။

စာေပေလာက အတြက္လည္း အရမ္းကို ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့သူ၊ စာေပဖခင္ႀကီးတဦး၊ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ျပည့္၀တဲ့ လူတေယာက္ ဆံုးရံႈးသြားသလို ခံစားရပါတယ္။ ဖိုးဖိုးကေအာင္ပန္းမွာပဲ ေနတာမ်ားတယ္ေလ၊ အူ၀ဲတို႔ ဇာတ္ကားေတြ သြားရိုက္တဲ့အခါေတာ့ ဖိုးဖိုးဆီကို ၀င္ျဖစ္တယ္။ အခုဆို ဖိုးဖိုး မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ အရမ္းကို ၀မ္းနည္းၿပီး ႏွေမ်ာတသ ျဖစ္ရပါတယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ေတးသံရွင္ ေဟမာေန၀င္း
ဖိုးဖိုးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျဟစရာအမွတ္တရကေတာ့ ေဟမာ့အတြက္ အမ်ားႀကီးပါ။ ေဟမာေန၀င္း ဆိုတဲ့ နာမည္က ဖိုးဖိုး ကိုယ္တိုင္ပဲ ေပးခဲ့တာပါ။ ေဟမာ့ကို ဖိုးဖိုးကအခ်စ္ဆံုးပါ။ ေဟမာငယ္ငယ္က ဖိုးဖိုးနဲ႔အတူ ေနတယ္၊ ဖိုးဖိုးနဲ႔အတူ အိပ္တယ္၊ ဖိုးဖိုး ေထာင္က်ေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ေနရင္းနဲ႔ပဲ ေဟမာေန၀င္းဆိုတဲ့ နာမည္ကို ေပးခဲ့တာပါ။

ဖိုးဖိုးေပးတဲ့ နာမည္နဲ႔ပဲ ေဟမာ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အတြက္ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာခဲ့ရပါတယ္။ ဖိုးဖိုး ႏိုင္ငံေရး သမားေတြနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ရင္ ေဟမာလည္း အၿမဲလိုက္ထိုင္တယ္။ ေဟမာ့အေဖ၊ အေမေတြ မသိေအာင္ေပါ့။ ဖိုးဖိုးနဲ႔အတူ ဘတ္စ္ကားေတြ အတူတူ တက္စီးတယ္၊ ဖိုးဖိုးေနာက္ တေကာက္ေကာက္ ပါေနတာေပါ့။

ေဟမာ့ဖိုးဖိုးက အသက္ႀကီးေနၿပီ ဆိုေတာ့ လူႀကီးေရာဂါနဲ႔ ဆံုးသြားတဲ့အတြက္ ေျဖသာပါတယ္။ ဖိုးဖိုးက ကေလာမွာ ေနတာေလ၊ အခုဆံုးတာက ကေလာမွာဆိုေတာ့ ဖိုးဖိုးကိုေတြ႕ခ်င္ေသးတဲ့ အတြက္ ေဟမာတို႔ ကေလာကို လိုက္သြားမယ္။ စာေပေလာက မွာ ဖိုးဖိုးလို လူတေယာက္ ဆံုးသြားတဲ့အတြက္ ဒီလိုလူတေယာက္ ျပန္ေပၚလာဖို႔ ဆိုတာမလြယ္ဘူးေလ။ အရမ္းကို ၀မ္းနည္းၿပီး ႏွေျမာမိပါတယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
စာေရးဆရာ ညီပုေလး

၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္။ အခု က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတာ။ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ အေၾကာင္းၾကား၊ ေအာင္ပန္းကို ဖုန္းဆက္၊ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ေတာ့ သၿဂႋဳဟ္မွာလဲ ေမးျမန္းလုပ္ေနတာ။ ေရးလက္စ စာအုပ္ကိုေတာင္ မေရးႏိုင္ ျဖစ္ေနတာ။

ဆရာႀကီး ေက်းဇူးက ႀကီးတယ္ဗ်။ သူ႔လုိ လူမ်ိဳးလည္း ရွားပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီလိုမ်ိဳး အခ်ိန္မွာ ဆရာႀကီးကို က်န္းက်န္း မာမာ ရွိေစခ်င္တာ။ က်ေနာ္ သတိရတာ အေမ၊ ဆရာႀကီး လူထုဦးစိန္၀င္း၊ ဆရာႀကီးလို ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ ေလထီး ကိုအုန္းေမာင္၊ အဘ သခင္အုန္းျမင့္တို႔၊ ဆရာတို႔ကို သတိရ ေနတယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔က သူ႔ကို ဦးေလးလို႔ ေခၚတာဗ်။ သူကလည္း ဆရာလို႔ ေခၚတာထက္ က်ေနာ္တို႔က ဦးေလးလို၊ ေဆြမ်ိဳးေတြလို ေျပာဆို ဆက္ဆံတာကို ႏွစ္သက္ပံုရတယ္ဗ်။

ဆရာက အက်ႌကိုေတာင္ လူငယ္ေတြလို ၀တ္တတ္၊ စားတတ္တယ္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း လက္ေဆာင္ေပးရင္ အဲဒီလို ပုဆိုး၊ အက်ႌ အဆင္မ်ိဳးကို ဆရာႀကီးအႀကိဳက္ ေပးတတ္တယ္။ သူကေတာ့ မေပးပါနဲ႔လို႔ အၿမဲတမ္း ေျပာတယ္။ တခါက်ေတာ့ သူေနမေကာင္း ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ သြားေတာ့ သူက သူ႔ကိုသူမ်ားေပးတဲ့ အေႏြးထည္ တထည္ကို က်ေနာ့္ကို ျပန္ေပးတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ မေတာ္ပါဘူး။ အႀကီးႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေမတၱာေစတနာနဲ႔ ေပးတာ ဒီတခါပဲ ရဖူးတယ္။ သိပ္ တန္ဖိုးထားတာ။ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါဗ်ာ။ သူ႔စာေတြကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္တံ့ ေနဦးမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ယံုတယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
စာေရးဆရာ ဆူးငွက္

ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ဆရာႀကီးတို႔ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးဘက္မွာေရာ၊ အမ်ိဳးသားေရး ဘက္မွေရာ၊ စာေပဘက္မွာေရာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဘက္မွာေရာ ေရွ႕တန္းကေန တက္တက္ႂကြႂကြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ လူႀကီးေတြ ဒီအခ်ိန္အခါမွ ကြယ္လြန္ရတာဟာ သူတို႔ရဲ႕ မီးစာကုန္ ဆီခမ္း ဆိုေသာ္ျငားလည္း သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္ ထားတဲ့ ပန္းတိုင္ကိုမျမင္ရခင္မွာ ကြယ္လြန္ၾကတာဟာ အမ်ားႀကီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရတယ္။

က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ သူတို႔ျမင္သြားၿပီး အေသေျဖာင့္ ေစခ်င္တာ။ အထူးသျဖင့္ ဒီဆရာႀကီးေတြက အင္မတန္ကို ၿပီးေျမာက္ သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြလိုပါ။ မာန္မာန မရွိဘူး၊ အင္မတန္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း ရွိတယ္။ ဆရာႀကီးက မွတ္ဉာဏ္ အင္မတန္ ေကာင္းတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဆိုရင္ေတာင္ သားအရြယ္၊ ေျမးအရြယ္ ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း တေလးတစား ဆက္ဆံတယ္။ သူ႔စကားလံုး တခုရွိတယ္ “ ခင္ဗ်ားတို႔ဆီက က်ေနာ္က သင္ယူေနတဲ့သူပါ” ဆိုတဲ့စကားပါ။ သူဟာ ခ်ိဳးႏွိမ္တဲ့ ဆက္ဆံမႈမ်ိဳးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေျပာဆို ဆက္ဆံတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ အသက္ႀကီးလာရင္လည္း ဒါဟာ လိုက္နာရမယ့္ အရာလို႔ ျမင္ပါတယ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
စာေရးဆရာ ထက္ျမက္

က်ေနာ္တို႔ စာေပေလာကမွာ ေနတဆူ ကြယ္သြားသလိုပဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ကုိ ဆရာက စာေပေလာက ျမႇင့္တင္ေရး အတြက္ပါ တေလွ်ာက္လံုး အတတ္ႏိုင္ဆံုး လုပ္လာခဲ့တာပါ။ သူ႔ဘ၀ကို စာေပနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာပဲ ျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ သူပါ။

သူကြယ္လြန္ သြားတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တု႔ိ စာေပေလာမွာ အစားထိုးလို႔မရတဲ့ ဆရာႀကီးတဆူ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ ဆရာက က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာမ်ား သမဂၢရဲ႕ နာယကႀကီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ ကြယ္လြန္သြားတာ က်ေနာ္တုိ႔ စာေပေလာကႀကီးအတြက္ အႀကီးမားဆံုး ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးပဲ။

ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းနဲ႔ အတူတူ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာပဲ ျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့သူပါ။ ဆရာတာရာႀကီးရဲ႕ ဘ၀မွာ အစုိးရအမႈထမ္းနဲ႔ လခစား အလုပ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ခဲ့ဘူး။ စာေပနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တခုတည္း ကိုပဲ လုပ္လာတာ။ သူ႔မွာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားရယ္လို႔လည္း မရွိဘူး။ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ စာေပေလာက ျမႇင့္တင္ေရး၊ ညီညြတ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ဆရာ့ကို အလြန္ႏွေျမာစရာ ေကာင္းပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာရဲ႕ “ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ၊ မုန္းသူမရွိ၊ ခ်စ္သူသာရွိ” ဆိုတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္ပုဒ္ကို အားလံုးက လက္ခံ က်င့္သံုးႏိုင္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျမန္ဆံုးရၿပီးေတာ့ စည္းလံုးညီညြတ္တဲ့ ႏိုင္ငံတခုကို တည္ေဆာက္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
စာေရးဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)

သူ႔ကို ႏုိင္ငံေရးအရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အရ ဘာပဲ ေျပာေနေျပာေန၊ အဲဒါေတြက တက႑ေပါ့။ သူနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေျပာစရာ ရွိတာက ရသစာေပနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မွ အင္မတန္မွ တကယ့္ တစိုက္မတ္မတ္ ကေလာင္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ေရးခဲ့တယ္။ ရသစာေပကို ေ၀ဖန္ေရး လုပ္သလို ကိုယ္တိုင္လည္း ရသစာေပကို ေရးခဲ့တယ္။ စကားလံုး အသစ္အဆန္း တီထြင္ ဖန္တီးတဲ့ ေနရာမွာ အင္မတန္ အားေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အင္မတန္မွ ၀မ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းတယ္။

ရသစာေပကို ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက် စြဲလန္းမိသြားေအာင္ ေရးႏုိင္တဲ့သူမ်ိဳးက တျဖည္းျဖည္း နည္းလာတာကိုး။ သူေရးသားခဲ့တဲ့ စာေပေတြထဲမွာ အခုအခ်ိန္အထိ တဖြဖြေျပာေနရတဲ့ စကားလံုးေတြ ရွိေနေသးတယ္ေလ။ ေလႏုေအးက တႏြဲ႔ႏြဲ႔ ေနာ့ေနဆဲကို၊ ေရခ်ိဳးထားတဲ့ ၀တ္လစ္စလစ္ လမ္းမႀကီးတို႔ … စသည္ျဖင့္ သူေရးခဲ့တဲ့ စကားလံုး တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြေပါ့။ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကားလံုးအႏုအရြ တီထြင္ ဖန္တီးမႈေတြကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမယ့္ ဟာေတြ၊ အသိအမွတ္ ျပဳတာထက္ကို ရွားပါးသြားၿပီေပါ့။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

.

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved