"...လက္ငင္းျဖစ္ပြားေနေသာ ျပည္တြင္းစစ္တြင္ တပ္မေတာ္မွ စစ္သားရဲေဘာ္သူငယ္ေလးမ်ား မည္မွ်က်ဆုံးသြားျခင္းကုိလည္း ေျပာခ်ိန္မတန္ေတာ့ မည္သူ႕ႏွင့္မွ် ထပ္တူထပ္မွ်ေၾကကြဲခြင့္မရလုိက္ပါ..."
(စာအုပ္မိတ္ဆက္ပဲြတခုမွာ ေတြ႔ရတ့ဲ ကုိကုိႀကီးနဲ႔လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဘက္တခ်ဳိ႕)
Where is the Life we have lost in living?
Where is the wisdom we have lost in knowledge?
Where is the knowledge we have lost in information?
~T.S. Eliot, The Rock, 1934
ရွင္သန္ေနထုိင္မႈထဲက ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ဘ၀က ဘယ္မွာပါလိမ့္။
ဗဟုသုတမ်ားစြာထဲက ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ အသိဥာဏ္က ဘယ္မွာပါလိမ့္။
သတင္းအခ်က္အလက္ေတြမ်ားစြာထဲက ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ဗဟုသုတေတြက ဘယ္မွာပါလိမ့္။
~T.S. Eliot, The Rock, 1934
ဤေဆာင္းပါးေလးကုိ မစခင္ ကၽြန္မမွာ အဆုိအမိန္႕ေလးတစ္ခုေလာက္ကုိ စဥ္းစားရသည္။ ေဆာင္းပါးေလးကုိ အဆုိအမိန္႔ေလးတစ္ခုျဖင့္ စခ်င္သည္ကုိး။ အဆုိအမိန္႕ေတြကုိ စုေဆာင္းထားသည့္ ဖုိင္ေလးထဲရွာလုိက္သည့္အခါ ေတြ႕လုိက္ေသာ အထက္ပါအဆုိအမိန္႔ေလးကုိ မက္္မက္ေမာေမာကူးယူခဲ့သည္။ ကၽြန္မေရးမည့္ အေၾကာင္းအရာေလးႏွင့္ လုိက္ဖက္လြန္း လွသည္ကုိး။ အသက္ရွင္လ်က္ႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႕ဘ၀ကေပ်ာက္ဆုံးေနခဲ့သည္။ ဘ၀အေၾကာင္းေျပာပါဆုိလွ်င္ ေယာင္ခ်ာခ်ာမုိ႕ အတၳဳပၸတၱိစာေပက ျမန္မာ့စာေပေလာကတြင္ ပါးပါးလ်လ်။ ဗဟုသုတေတြၾကားမွာပင္ အသိဥာဏ္ပညာ ကလည္း ေပ်ာက္ဆုံးေနျပီမုိ႕ အုပ္ခ်ဳပ္သူက လြတ္လပ္စြာစာေပေလ့လာခြင့္ႏွင့္ မထုိက္တန္ဟု ထင္သည္မုိ႕ ေမ့ပစ္လုိက္ဖုိ႕သာ။ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြၾကားမွာပင္ ဗဟုသုတက ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိ။ သည္ေတာ့လည္း လူေတြက ဆင္ျခင္တုံတရားကင္းလွေသးသည္ဟု အထင္အျမင္ေရာက္လွ်င္လည္း ခံေပေတာ့။
ဒီမုိကေရစီေခတ္တြင္ ျပည္သူတုိ႕ ပညာဥာဏ္ျဖင့္ မျပည့္စုံလွ်င္ ခက္ခက္ရခ်ည္ေသးရဲ႕ ဟူေသာ အေတြးက စမိသည္မွာ ၾကာလွေခ်ျပီ။ တေလာဆီက ဆရာေဖျမင့္ေရးေသာ ေဆာင္းပါးေလးကုိ ဖတ္မိစဥ္ ထုိအေတြးက ပုိ၍ ရွွည္လာသလုိ ပုိမုိလည္း ခိုင္ျမဲလာခဲ့ပါသည္။ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဆရာေဖျမင့္က သိၾကားမင္းစည္းစိမ္ကုိ အၾကိမ္ၾကိမ္ခံစားျပီးကာမွဆုိလွ်င္ ေဆာင္းပါးတြင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ၀န္ၾကီး Park Royal တြင္ျပဳလုပ္ေသာ စာနယ္ဇင္းဆုိင္ရာ ရွင္းလင္းခ်က္ကုိ ေ၀ဖန္ေရးသားခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ခြင့္၊ လုံး၀လြတ္လပ္ခြင့္၊ စိတ္ထင္တုိင္း လြတ္လပ္ခြင့္ စသည္တုိ႔အေပၚ ေ၀ဖန္ေရးသားခဲ့ပါသည္။ လြတ္လပ္ခြင့္အတုိင္းအတာကုိ ကၽြန္မတုိ႕၀န္ၾကီးမ်ားက ဘာနွင့္တုိင္းတာ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်ဦးပါလိမ့္။
ရာဇ၀င္က စာတင္သည္ဟုဆုိလွ်င္ ယခင္ကလည္း ဒီမုိကေရစီကုိ ေပးခ်ိန္တန္မွ ေပးမည္၊ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ မထုိက္တန္ေသး ဆုိသကဲ့သုိ႕စကားမ်ား ၾကားဖူးခဲ့ပါသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေဟာင္း ခင္ညႊန္႔အား ဖမ္းဆီးခ်ိန္တြင္ ထုတ္ျပန္လုိက္ေသာ သတင္းစာစာအုပ္ငယ္မွ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေဟာင္းခင္ညႊန္႕အား ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ရသည့္ကိစၥကုိ ေျပာခ်ိန္တန္လွ်င္ ေျပာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းဟု ဆုိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုထက္တုိင္ ေျပာခ်ိန္မတန္ေသး၍ ကၽြန္မတုိ႔ ျပည္သူမ်ား မသိရပါ။ ဟံသာ၀တီဦး၀င္းတင္၏ အက်ီအျပာႀကီး၀တ္ေနဆဲ ကိစၥ ေျဖရွင္းခ်ိန္မတန္ေသး၍ပင္ မသိရေသးဟုထင္ျမင္ပါသည္။ လက္ငင္းျဖစ္ပြားေနေသာ ျပည္တြင္းစစ္တြင္ တပ္မေတာ္မွ စစ္သားရဲေဘာ္သူငယ္ေလးမ်ား မည္မွ်က်ဆုံးသြားျခင္းကုိလည္း ေျပာခ်ိန္မတန္ေတာ့ မည္သူ႕ႏွင့္မွ် ထပ္တူထပ္မွ်ေၾကကြဲခြင့္မရလုိက္ပါ။
တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ဒီမုိကေရစီႏွင့္ မထုိက္တန္ေသးသဖြယ္ အၾကီးအကဲဟုဆုိအပ္ေသာ သူတုိ႕ေျပာစဥ္ကလည္း ထုိသူက သန္း၆၀မွ်ေသာ ျပည္သူလူထုကုိ ရည္ရြယ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ကၽြန္မလည္း ဒီမုိကေရစီႏွင့္ မထုိက္တန္ေသာသူအျဖစ္ ခံစားရသည္။ အႏွီ အႀကီးအကဲက ျပည္သူဘယ္ႏွေယာက္ႏွင့္ေတြ႕ဆုံျပီး၊ မည္သည့္ အေျခခံ လူတန္းစားထဲတြင္ က်င္လည္ျပီး ဤသုိ႕ေသာမွတ္ခ်က္ကုိ ခ်ပါသနည္း။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ထုိအႀကီးအကဲ၏ ဇနီး၊ သားသမီးမ်ား၊ သူ၏ ကုိယ္ေရးအရာရွိ၊ သူႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္ေသာ အၾကီးအကဲမ်ားကုိသာ ေလ့လာရင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထုိအၾကီး အကဲမ်ား တုိင္းခန္းလွည့္လည္ျခင္းသဘာ၀သည္လည္း ေျပာတတ္ေသာပါးစပ္သာရွိျပီး နားေထာင္တတ္ေသာနား မရွိ ေသာ သဘာ၀သာျဖစ္သည္ကုိ ရိပ္စားမိပါသည္။
လူငယ္ေတြစာဖတ္ပါ ဟု တစာစာေျပာေနေသာ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား အေနႏွင့္လည္း မေသးလွေသာ စာအုပ္တန္ဖုိးကုိ ရိပ္စားမိသင့္သည္။ စာၾကည့္တုိက္ဟူ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ၾကီိးေပၚတြင္ မရွိသေလာက္ ရွားသည္ပင္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားဆီက ရပ္ကြက္ရုံးမ်ားတြင္ စာၾကည့္တုိက္မ်ားထားရန္ လမ္းညႊန္သည္ထင့္။ ကၽြန္မတုိ႕ ရပ္ကြက္ရုံးက စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္သည္။ စာၾကည့္တုိက္အမည္ကုိ ကၽြန္မကေပးသည္။ သုခရတနာ ဟူ၍။ မေန႔ညက ဤေဆာင္းပါးကုိေရးရန္ ရပ္ကြက္ရုံးသုိ႕သြား ခဲ့သည္။ စာၾကည့္တုိက္ဆုိင္းဘုတ္က ဘယ္မွာ မသိ။ ရုံးကလည္း ဖုန္အလိမ္းလိမ္း၊ စားပြဲေပၚတြင္ ႏြမ္းေက်လ်က္ ဆီမ်ားစြန္းေနေသာ စာေစာင္ ေလးငါးေစာင္၊ ျခင္းစုတ္ထဲတြင္ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ အေပ်ာ္ဖတ္၀တၳဳစာအုပ္အခ်ဳိ႕က ဖရုိဖရဲ၊ ထိလုိက္ေတာ့ ဖုန္မ်ားက လက္ညႈိးတြင္ ကပ္ပါလာသည္မွာ ခပ္မည္းမည္း။ ထုိင္ခုံက ၾကိမ္က ေပါက္၊ စားပြဲက ေခ်းလက္ေသးသစ္ႏွင့္ တေတာင္ ေထာက္ခ်င္ဖြယ္မရွိ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျဗိတိသွ်သံရုံးစာၾကည့္တုိက္ကေတာ့ ေလေအးစက္ႏွင့္ အခင္းအက်င္းက ျငိမ္သက္သန္႕ရွင္းစြာ။ သုိ႕ေသာ္ အသင္း၀င္ေၾကးက ေဒၚလာႏွင့္။ ဖတ္ရမည့္စာအုပ္ကလည္း အဘိဓာန္ပါမွ။ ဖတ္ေနသည့္လူငယ္အမ်ားစုကလည္း တုိင္းတစ္ပါးသုိ႕အေျပးႏွင္ျပီး ဘ၀အနာဂတ္ကုိ ရွာမည့္သူမ်ားခ်ည္း။ ၁၉၆၂ခု မတုိင္မီ ပညာဆည္းပူးခဲ့ေသာ လူႀကီးမ်ားကလည္း စာအုပ္ကုိယ္စီႏွင့္။ တုိင္းျပည္လူဦးေရႏွင့္ယွဥ္ေသာ္ ထုိသူမ်ားက ရာခုိင္ႏႈန္းမည္မွ်ရွိမည္ကုိ ကၽြန္မ လုံး၀ မတြက္တတ္ေပ။ ေအာ္ … ဒုကၡ။
လူဦးေရ သန္း၆၀မွ်ရွိေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀လွ်င္ အုပ္ေရ ႏွစ္ေထာင္မွ်။ ယခု ေထာင္အေတြ႕အၾကံဳစာအုပ္မ်ားကေတာ့ ေရာင္းေကာင္းဟန္တူပါသည္။ ခဏေလးျဖင့္ ကုန္သြားတတ္သည္။ တစ္ခါတုန္း က တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ ၀တၳဳစာအုပ္မ်ားက ေရာင္းရအေကာင္းဆုံးစာရင္း၀င္ခဲ့သည္ ဟု ၾကားဖူးသည္။ အုပ္ေရ ႏွစ္ေသာင္းလား၊ တစ္ေသာင္းလား။ ကၽြန္မ မမွတ္မိပါ။ ကၽြန္မတုိ႕၀တၳဳစဖတ္ေသာေခတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မတုိ႕က ၾကဴေမႊးႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ခ်ိန္တြင္ မိခင္က တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ အမာခံပရိသတ္။ ျပည္သူကုိ ခ်ိန္ထုိးခ်င္လွ်င္ တုိင္းျပည္တြင္ ေရာင္းရတြင္က်ယ္ေသာ စာအုပ္ႏွင့္ ခ်ိန္ထုိးျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္မည္လား။ သုိ႔မဟုတ္ ေခတ္အေလ်ာက္ေပၚေပါက္လာေသာ ေတးဂီတျဖင့္ ျပည္သူကုိ ခ်ိန္ထုိးမည္လား။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈျဖင့္ ခ်ိန္ထုိးလွ်င္ အႏွီ အၾကီးအကဲ ညကလပ္ပြဲကုိ ေရာက္ရမည္။ ဟင္းလ်ာေစ်းတန္းကုိ ေလွ်ာက္ရမည္။ စူပါမားကက္ႀကီးမ်ားကုိ လွည့္ရမည္။ ရုပ္ရွင္ရုံေအာက္သုိ႕ ေရာက္ရမည္။ မန္းျမိဳ႕ေတာ္က်ဳံးေဘးတြင္လည္း ညဥ့္နက္မုိးခ်ဳပ္ ထုိင္ရမည္။ အေစအပါးကုိ လႊတ္၍ စနည္းနာမရ။ ဤသုိ႔လႊတ္လုိက္လွ်င္ျဖင့္ တစ္ပါတီေခတ္က ဦးေန၀င္းကိန္းဆုိက္ရုံအျပင္မရွိ။ ေအာ္ .. ဦးေန၀င္းသည္ပင္ လွ်င္ ၂၆ႏွစ္လုံးလုံး အဟုတ္မွတ္၍ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသည္မွာ လူထုတစ္ရပ္လုံးအုံၾကြမွ အျဖစ္မွန္ကုိသိေရာ့သည္ဟု ဆုိသည္ကုိး။
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႕ကဟုေအာက္ေမ့သည္။ ထုိစဥ္က ၾကံ့ေတာသုႆန္ႀကီးရွိေသးသည္။ အသုဘက ပုိ႕ေနက်မုိ႕ အခင္းအက်င္းကလည္း မ်က္စိထဲတြင္စြဲထင္ျပီးသား။ သုိ႕ေသာ္ ထုိအခ်ိန္က ၀န္ႀကီးတစ္ပါးၾကြလာမည့္ အသုဘကုိ ကၽြန္မလည္းေရာက္ခဲ့သည္။ ၾက့ံေတာအခင္းအက်င္းက မ်က္စိထဲအဆန္း။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ပန္းေလးမ်ား ပြင့္လုိ႕။ ေျမခ်မည့္ ေခါင္းရင္းပုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လည္း ပန္းပင္ေလးမ်ားက အပြင့္ေလးမ်ားႏွင့္ စီစီရီရီျဖစ္ေနသည္မွာ မ်က္စိပသာဒျဖစ္ဖြယ္။ မွတ္မိသည္က ရႊတ္တတ္ေနာက္တတ္ေသာ အစ္ကုိတစ္ေယာက္က ပြင့္ေနေသာပန္းတစ္ပင္ကုိ တိတ္တိတ္ႏုတ္ကာ ကၽြန္မကုိျပသည္။ ဘုရားသခင္… အျမစ္မရွိပါ။ ထုိအစ္ကုိက မနက္ကတည္းက ေျမက်င္းတူးသည့္ ေနရာကုိ ေရာက္ႏွင့္သူ။ ပန္းပင္မ်ားဟုေခၚဆုိအပ္ေသာ အပြင့္ပါရုိးတံမ်ားကုိ လာစုိက္သူမ်ားကလည္း စုိက္ႏွင့္ေနျပီ။ သူက ဘာအတြက္လည္းဟုေမးသည္။ ၀န္ႀကီးလာမွာမုိ႕ ဟုေျဖသည္။ ထုိစဥ္က စာေပလြတ္လပ္ခြင့္မရွိေတာ့ ကၽြန္မလည္း မေရးရ။ ထုိ၀န္ႀကီးလည္း သိခြင့္မၾကံဳ။
ယခုလည္း ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီးက စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ စိတ္ထင္တုိင္း လြတ္လပ္ခြင့္မရွိပါ ဟု ဆုိသည္။ အမ်ား ျပည္သူအက်ိဳးငွာ အစုိးရသည္ စာနယ္ဇင္းဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္း၊ ဥပေဒမ်ားေရးဆြဲႏုိင္သည္ဟု ဆုိသည္။ ဤသည္က အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ စာနယ္ဇင္းသည္ ထိန္းခ်ဳပ္ခံရမႈမွ လြတ္ကင္းရမည္ ဟူေသာ၊ ႏုိင္ငံသားတုိ႕သည္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကုိ ဘက္စုံေထာင့္စုံၾကားသိႏုိင္ရန္ လုိအပ္သည္ ဟူေသာ အဆင့္ကုိ မတက္လွမ္းႏုိင္ေသးသည့္အတြက္ ၾကားရည္ မွန္းခ်က္သေဘာထားကုိ ခ်မွတ္ရွင္းလင္းရျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္း အဓိကရည္မွန္းကုိ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ျပည္သူ(စာနယ္ဇင္းဆရာမ်ားအပါအ၀င္) ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ လက္ရွိအစုိးရကေသာ္လည္းေကာင္း မထုိက္တန္ေသးသည့္သေဘာ ဟုသာျမင္ပါသည္။ လက္ရွိအစုိးရကေျပာသည္ျဖစ္၍ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ေတာ့ မထုိက္တန္ေသးဟု လူ႕သဘာ၀အရ ေတြးျမင္ မည္မဟုတ္ဟု ထင္ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႕ျပည္သူမ်ားကသာ ဆင္ျခင္ဥာဏ္၊ ေ၀ဖန္သုံးသပ္တတ္သည့္ဥာဏ္နည္းပါးသည္ ဟု အထင္ေရာက္၍သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
တဖန္ ဆရာေဖျမင့္၏ "လူထုမွာလည္း ဥာဏ္ပညာရွိသည္ဆုိတာ လက္ခံဖုိ႕လုိသည္ "ေဆာင္းပါးတြင္လည္း ဆရာက အာဏာပုိင္မ်ား၏ သေဘာထားကုိ ေဖာ္ျပထားသည္။ ျပည္သူမ်ားအားလုံးသည္ ဥာဏ္ပညာရွိမ်ားအျဖစ္္ မွတ္ယူႏုိင္ေသာ အေနအထားမ်ဳိးတြင္သာ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ကုိ အျပည့္အ၀ က်င့္သုံးခြင့္ျပဳသင့္သည္ ဟူေသာ အာဏာပုိင္တုိ႕၏သေဘာထား။ လမ္းေတြမရွိဘဲ မျပင္ဆင္ဘဲ ကားေတြအမ်ားၾကီး တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားသည့္ အေတြးအ ေခၚ ပုိင္ရွင္မ်ားေပကုိး။ ကားကအရင္ေရာက္၊ တံတားကေနာက္ကလုိက္ထုိး။ လမ္းေဖာက္တုန္းက မဆင္ျခင္၊ ကားေတြ တုိက္ေတာ့မွ ပရိတ္ရြတ္ၾကသူမ်ားကုိး။
ဆရာ ေဖျမင့္က ဥာဏ္ပညာရွိ ဟုတ္၊ မဟုတ္ဆုိေသာ အတုိင္းအတာကုိ ေရးသည္။ ကၽြန္မက သူတုိ႕ အလုိ ရွိေသာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည္သူျဖစ္နည္းကုိ ေတြးမိသည္။ ဥာဏ္ပညာသည္ ေပါင္မုန္႕တစ္လုံးမဟုတ္၊ ေပါင္မုန္႕ ၀ယ္စရာ ပုိက္ဆံရွိလွ်င္ ၀ယ္လုိက္ႏုိင္သည္။ ၀ါးစရာ သြားမရွိလွ်င္ သြားဖုံးျဖင့္ က်ိတ္လုိက္ရုံ။ ဥာဏ္ပညာဆုိသည္က ပုိက္ဆံရွိလွ်င္လည္း ၀ယ္လုိ႕မရ။ အသနားခံ၍ ေတာင္းလုိ႕မရ။ ေအာ္ ဒုကၡ။
ဥာဏ္ပညာလုိခ်င္လွ်င္ …. ပညာရွိဆီသြားလုိက္။ ကားလမ္းက ၾကပ္သည္။ ခရီးစရိတ္က ၾကီးသည္။ ေနာက္ ညအိပ္ညေန ဆည္းပူးလွ်င္ ဧည့္စာရင္းက တုိင္ရဦးမည္။ လူစုလွ်င္ေတာ့ ခုေခတ္မွာ ျပႆနာက သိပ္မရွိေတာ့။ ပညာရွိထံ ကၽြန္မလုိ လူျပိန္းမ်ားက သြားမည္ဆုိေတာ့ လူကမ်ားမည္။ ပညာရွိၾကီးဘက္မွလည္း တစ္ဦးခ်င္းေတြ႕လုိေမးလုိၾကေတာ့ တုိကင္ေပးရေတာ့မည္။ တုိကင္ေပးသူက အဂတိလုိက္စားလွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔ ပညာမဲ့မ်ားက ပညာရွိၾကီးကုိ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ရမည္။ ကၽြန္မတုိ႕က လူျပိန္းမ်ားျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ပညာရွိၾကီး အိမ္ေရွ႕တြင္ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ဆႏၵကုိ မေနနုိင္ မထုိင္ႏုိင္ထုတ္ေဖာ္မည္။ သည္ေတာ့လည္း ပုဒ္မ တစ္ခုခုႏွင့္ ျငိစြန္းေတာ့သည္။ သည္ေတာ့မွ ကၽြန္မတုိ႕သည္လည္း ပညာရွိၾကီးထံ သြားေရာက္ျပီး ေမးလုိသည့္ အခ်က္ကုိ အေျဖရလုိက္သည္။ ကၽြန္မတုိ႕ လူျပိန္းမ်ားနားလည္သည္က ဒီမုိကေရစီရၿပီဆုိလွ်င္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိခြင့္၊ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရွိသည္။ ေနာက္ဆက္တြဲကုိ ပညာရွိၾကီးထံေမးရန္ ကုိယ့္နည္းကုိယ္ဟန္နွင့္ ၾကိဳးစားေတာ့ နုိင္ငံေတာ္က အေျဖေပးသည္။ ဟုတ္ေပစြ။
ဤနည္းလမ္းသည္လည္း မစြြံေရးခ် မစြံ။ သည္ေတာ့ စာအုပ္စာတမ္းထဲက ဗဟုသုတရွာမည္။ ျမန္မာလုိ ေရးေသာ စာအုပ္မ်ားသာ ဖတ္နုိင္ေသာ ကၽြန္မတုိ႕ ၆၂-ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းစာတတ္မ်ားက အဂၤလိပ္လုိေတာ့ မဖတ္နုိင္။ သည္ေတာ့ ျမန္မာလုိ ေရးသားထားေသာ စာအုပ္မ်ားကုိ အားကုိးရမည္သာ။ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀မွ် စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိေတာ့ အာဏာရွင္အလုိေတာ္ရိစာေပမ်ား ႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္သည္။ တက္က်မ္းမ်ားႏွင့္ အေဖာ္သဟဲျပဳသည္။ ဒီမုိကေရစီ ႏွင့္လူ႕အခြင့္အေရး ဟူေသာ စကားလုံးမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားေသာ စာအုပ္မ်ားနွင့္က ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္….။ သည္ေတာ့လည္း ရွိပါေစေတာ့။ ဂ်ာေအးကုိ သူ႕မေအက ရုိက္ဦးမည္။ ဂ်ာေအးခမ်ာလည္း ေမွာင္မုိက္ထဲမွာ ငုိရရွာေပဦးမေပါ့။
ဘာရာဒြါဂ်ာ (ျမန္မာျပည္)
.
0 comments :
Post a Comment