တကိုယ္ေတာ္ျပပြဲမွာ ပန္းခ်ီကား ၆၀ ေက်ာ္ အျဖဳတ္ခံရဖူးသူ

Saturday, October 5, 2013

 ~




အႏုပညာ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးခြင့္နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ တင္ဆက္ျပသခြင့္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ အတားျမစ္ အပိတ္ပင္ ခံရတဲ့ အႏုပညာသမားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ကမၻာ့သမိုင္းကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ျမန္မာ့သမိုင္းကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနဲ႔ အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေအာက္မွာ အႏုပညာသမားေတြဟာ အဆိုး၀ါးဆုံး နဲ႔ ခါးသီးစြာ ခါးစည္း ခံခဲ့ရတယ္ လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ခံစားခဲ့ရတဲ့ အထဲမွာ ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ခိုင္တေယာက္လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီေလာက ျဖတ္သန္းမႈ တေလွ်ာက္လုံး အခု အသက္ ၆၈ ႏွစ္ အရြယ္ရွိမွ တကိုယ္ေတာ္ ျပပြဲ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ အုပ္စုျပပြဲေတြမွာ ပါ၀င္ျပသမႈ အခ်ိဳ႕ပဲ ရွိခဲ့ပါ တယ္။

ေလာကနတ္ အႏုပညာျပခန္းမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၃၀ ကေန ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပ ျပဳလုပ္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ခိုင္ရဲ႕ ေမာ္ဒန္အတ္ ပန္းခ်ီျပပြဲဟာ စိတ္၀င္စားစရာ အခ်က္ ၂ ခ်က္ ရွိပါတယ္။ ပထမ တခ်က္က သူ႔ရဲ႕ ေရးဆြဲတင္ျပပုံဟာ ျမန္မာ့႐ိုးရာ လိုင္း၊ Pattern ကို ေမာ္ဒန္ အႏုပညာ ေရးဆြဲဖန္တီးမႈ နဲ႔ ေပါင္းစပ္ ဖန္တီး ထားတာမို႔ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က  မဆလ အာဏာရွင္ေခတ္နဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ ေခတ္ကာေတြ တေလွ်ာက္လုံး ပန္းခ်ီျပပြဲ ျပဳလုပ္ ျပသခြင့္ မရဘဲ ၄၅ ႏွစ္ၾကာ တားျမစ္ ပိတ္ပင္ခံခဲ့ရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ တဦး ျဖစ္ေနတာေတာင္ သူရဲ႕ ေရးဆြဲ ဖန္တီးမႈကို ရပ္တန္႔ မေနခဲ့တဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ပါပဲ။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ Wild Eye အုပ္စု ပန္းခ်ီျပပြဲမွာလည္း သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားကို Human Rights လို႔ အမည္ေပး ထားတာကို Rights ကိုျဖဳတ္ၿပီး Human လို႔ပဲ အမည္ေပးလိုက္ရတယ္လို႔ ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ခိုင္က ေျပာျပပါတယ္။

“အဲဒီတုန္းက ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ငွက္ပုံေလး တပုံ ေရးဆြဲထားတယ္ ဆိုရင္ပဲ.. ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ိဳးငွက္ကို ေရးတာလား လို႔ အေမးခံရ၊
အ၀ိုင္းေလးေတြ ေရးဆြဲတာက ေသနတ္ေျပာင္း၀ကိုေရးတာလား၊ အနီေရာင္က ေတာ္လွန္တာကို ကိုယ္စားျပဳတယ္၊
အမည္းေရာင္က ၀မ္းနည္းတာကို ဆိုလိုတယ္ .. စသျဖင့္ သူတို႔ (စိစစ္ေရး အဖြဲ႔) စိတ္ထဲထင္ရာနဲ႔ စိစစ္တာပါ။
ပညာရပ္ အေနနဲ႔ ကြ်မ္းက်င္ေတြ၊ ဖန္တီးမႈေတြကို စစ္ေဆးတာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

ပထမဆုံး ပိတ္ပင္ခံခဲ့ရတာက၁၉၈၄ ခုႏွစ္ ေမ ၃ ရက္မွ ၅ ရက္ေန႔မွာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေစ်း အေရွ႕ဘက္တန္းရွိ ပန္းပညာရွင္မ်ား အစည္းအ႐ုံး (ဗဟို) ျပခန္းမွာ သူ႔ရဲ႕
ပထမဆုံး တကိုယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲကို ျပပြဲစိစစ္ေရး အဖြဲ႔က ပိတ္ပင္လိုက္ပါတယ္။
ပန္းခ်ီကား ေပါင္း ၁၂၀ ထဲမွ Mother & Child ၁၅ ကား၊ ထိုစဥ္က ေၾကးမုံသတင္းစာ ႏိုင္ငံျခားသတင္း က႑မွာပါတဲ့ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေခ်ေဂြဗားရား၊ လီနင္၊ ဟိုခ်ီမင္း၊ ေမာ္စီတုန္း၊ ကပ္စထ႐ို ပုံေတြနဲ႔ college လုပ္ဖန္တီး ထားတဲ့ အျခား Artwork ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ 

အဲဒီမွာ ျပပြဲစိစစ္ေရး အဖြဲ႔က “ပန္းခ်ီကားမွ ဟုတ္ရဲ႕လား” ဆိုၿပီး ပန္းခ်ီကား ၆၀ ေက်ာ္ကို ပယ္လိုက္ၿပီး၊ ပန္းခ်ီဆရာကို ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းဖို႔ ေခၚယူပါတယ္။

“ဘာျဖစ္လို႔ တျခားႏိုင္ငံက ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ပုံကိုပဲ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ထည့္ေရးတာလဲ” လို႔ ေမးပါတယ္။
သေဘာက ကိုယ့္ႏုိင္ငံက ေခါင္းေဆာင္ေတြ မပါဘူးလား လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
အဲဒီမွာ သူက “က်ေနာ္ ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ က ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ပုံကို ေရးဆြဲခြင့္ ရလို႔လား” လို႔ ျပန္ေမးလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီမွာပဲ ျပပြဲ စိစစ္ေရး အဖြဲ႔က ပိုစတာေတြနဲ႔ ကင္ပိန္း (campaign) လုပ္တာပဲ လို႔ စြပ္စြဲၿပီး ျပပြဲျပသခြင့္ ပိတ္လိုက္ပါတယ္။

အဲဒီကေနာက္ ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ခိုင္ဟာ အုပ္စုျပပြဲ တခ်ဳိ႕မွာသာ ပါ၀င္ျပသႏိုင္ခဲ့တာက လြဲလို႔ တကိုယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲ မျပသျဖစ္ ေတာ့ပါဘူး။
သို႔ေပမယ့္ သူဟာ ပန္းခ်ီကိုေတာ့ အဆက္မျပတ္ ေရးဆြဲျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီအျပင္ မဂၢဇင္းေတြမွာ သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီလည္း ေရးဆြဲပါတယ္။

“Mother & Child ပန္းခ်ီကားေတြ က်ေနာ္ စီးရီးလိုက္ ေရးဆြဲျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကိုလည္း ခ်ည့္္နဲ႔ ခ်ဳိ႕တဲ့ မိခင္နဲ႔ ငတ္မြတ္ေနတဲ့ ကေလးကို ဆြဲတာဆိုၿပီး အေမးခံရေသးတယ္။
ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာကို မဆြဲရဘူး၊ ဘယ္လို ပုံမ်ိဳး မဆြဲရဘူး ဆိုၿပီး တိတိက်က် သတ္မွတ္ေပးထားတာ မဟုတ္ဘူး။
ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားကို သူတို႔ ထင္ရာထင္ေၾကး ေပတံနဲ႔ တိုင္းတာ စိစစ္တာပါ။
 ေမာ္ဒန္ေရးဆြဲတာ ဆိုေတာ့ သူတို႔လိုရာဆြဲေတြးၿပီး အျပစ္ေျပာလို႔ ေကာင္းေနသလား မေျပာတတ္ပါဘူး” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

အေျပာင္းအလဲမ်ား ျပဳလုပ္လာေနတဲ့ အေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ လို႔ သူ႔ကို ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့- သူက
 “အခု ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အေတာ္အတန္ ေျပာင္းလဲလာပါၿပီ၊ အခြင့္အလမ္းတခ်ဳိ႕လည္း ရလာပါၿပီ။ က်ေနာ္ အခု ျပပြဲလုပ္လို႔ရၿပီေလ” လို႔ ေျပာပါတယ္။

႐ိုးရာလိုင္း ပန္းခ်ီေရးဟန္နဲ႔ ေမာ္ဒန္ ေပါင္းစပ္ ဖန္တီးထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ခိုင္ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေပါင္း ၆၀ ကို ၾကည့္႐ႈရင္း တခ်ိန္က ပိတ္ပင္တားျမစ္ ခံရတဲ့ ပန္းခ်ီေလာက အေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာဆို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။    ။













.

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved