ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔အတူ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ့ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္း သားမ်ားဒီမိုကရက္ တစ္တပ္ဦး (မကဒတ) ကို ဖြဲစည္းတည္ေထာင္လာခဲ့တာ ဒီရက္ပုိင္းမွာပဲ ၂၅ ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္လို႔ ေငြရတုတိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
ႏုိဝင္ဘာ (၁) ရက္ေန႔က မကဒတ ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ အခမ္းအနားကုိ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ လုိင္ဇာၿမိဳ႕မွာ က်င္းပခ့ဲပါတယ္ (ဓာတ္ပုံမ်ား - ေဂ်ပုိင္/ဧရာဝတီ)
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူတရပ္လံုး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွလြတ္ေျမာက္ေရး၊ ဒီမိုကေရနဲ႔ လူ႔ အခြင့္အေရးရရွိေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရး နဲ႔ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေပၚထြန္းေရးဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္ ၄ ရပ္ကို ကိုင္စြဲၿပီး ၂၅ ႏွစ္တိုင္တိုင္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့ ခရီးမွာ အသက္ေပးသြားရတဲ့ ရဲေဘာ္ ၆၇ဝ ဦး ရွိၿပီး၊ ထိခုိက္ဒဏ္ရာ ရသူ ၄၁၇ ဦးရွိတယ္လို႔ မကဒတ ရဲ႕ထုတ္ျပန္ခ်က္ တရပ္အရ သိရပါတယ္။
အခုလို ဒီမိုကေရစီေရးတိုက္ပြဲအတြက္ အသက္ေတြ၊ ခႏၶာကိုယ္ေတြ ရင္းႏွီးေပးဆပ္ခဲ့ရေပမယ့္ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕သား၊ သမီး၊ ညီအကို၊ ေမာင္ႏွမေတြရဲ႕ကံၾကမၼာကို သိခြင့္ရသူလည္း ရွိသလို၊ မသိၾကသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရွစ္ေလးလံုးေငြရတု ကာလေရာက္မွ တခ်ဳိ႕ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ေတြလည္း မိမိတုိ႔ရဲ႕ညီအကို၊ ေမာင္ႏွမေတြ က်ဆံုးသြားတာ၊ ကြယ္လြန္သြားတာ သိၾကရတယ္လို႔ စိတ္မေကာင္းစရာ ၾကားရပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထိလည္း ေသဆံုး၊ က်ဆံုးသြားသူေတြအေၾကာင္း သိခ်င္မွ သိဦးမယ့္ မိသားစု၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ ရွိေကာင္း ရွိေနႏိုင္ပါေသးတယ္။
မကဒတ မွာ ဆယ္စုႏွစ္ တခုေက်ာ္ေလာက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးတဲ့အေပၚ အမွတ္တရေတြနဲ႔ ေျပာစရာ ေတြက ရင္နဲ႔အျပည့္ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ထူးထူးျခားျခား အမွတ္ရမိတာကေတာ့ “ရဲေဘာ္၊ ရဲဘက္” စိတ္နဲ႔ ညီရင္းအကို၊ ေမာင္ရင္းႏွမလို တဦးကို တဦး ေဖးမ၊ ကူညီခဲ့တဲ့ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္၊ စိတ္ဓာတ္ေတြပါ။
ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးေနာက္ပိုင္း ေတာခိုလာခဲ့တဲ့ထဲမွာ ေက်ာင္းသားေတြပါသလို၊ တျခား လူထု၊ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးက လူငယ္ေတြ၊ လူႀကီးေတြပါ ပါဝင္ပါတယ္။ မကဒတ ဖြဲ႔စည္းၿပီး စခန္းအသီးသီး၊ တပ္ရင္းအသီးသီးမွာ ေရာက္ရွိ၊ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူေတြမွာ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြ ေစာင့္ေရွာက္မႈက ေ၀းကြာတဲ့ ေနရာ၊ ရဲေဘာ္အေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ အကၽြမ္းမဝင္တဲ့ ေတာ၊ ေတာင္ေတြၾကား၊ ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္ရင္း ျပင္းထန္တဲ့ ငွက္ဖ်ားဒဏ္ရဲ႕ဖိစီးမႈေအာက္မွာ အားလံုးတညီတညြတ္တည္း သင္တန္းေပးစရာမလို၊ စည္းရံုးစရာမလိုဘဲ ရရွိလာတဲ့ အသိတရားနဲ႔ တဦးကို တဦး ေဖးမကူညီ၊ ရိုင္းပင္းၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တေယာက္ဖ်ားေနရင္ က်န္တဲ့သူေတြက မရွိ၊ ရွိတာနဲ႔ ၀ိုင္းဝန္းျပဳစု၊ ရွိစုမဲ့စု အဝတ္အစား၊ ယူနီေဖာင္းေတြ ေလွ်ာ္ဖြတ္သန္႔စင္ စသျဖင့္ မိသားစုအရင္းေတြလို ေစာင့္ေရွာက္ၾကတာပါ။
ရဲေဘာ္အခ်င္းခ်င္း အခန္႔မသင့္လုိ႔ စကားမ်ားၾကရင္လည္း အလြန္ဆံုး ထိုးႀကိတ္ၾကတာလြဲလို႔ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ နင္ပဲငဆ၊ နင့္နင့္သည္းသည္း ေျပာဆိုတာ၊ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ မရွိသေလာက္ပါဘဲ (ျခြင္းခ်က္ အေနနဲ႔ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ရာခိုင္ႏႈန္းအရေတာ့ အေတာ့္ကို နည္းပါတယ္)။ ရန္ျဖစ္ၾက၊ စကားမ်ားၾကရင္လည္း အၿငိဳးအေတးထားတာမ်ိဳး မရွိဘဲ၊ မၾကာခင္ စိတ္ဆိုးေျပသြားတာနဲ႔ ပံုမွန္အတိုင္း ျပန္ ဆက္ဆံၾကတာမ်ားပါတယ္။
ေနာက္တခုက ႀကီးႏိုင္၊ ငယ္ညွဥ္းစိတ္ဓာတ္တို႔၊ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔အစည္းေတြမွာ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ အထက္ေအာက္ ဖိႏွိပ္တာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အထက္နဲ႔ေအာက္ အခြင့္အေရးကြာျခားတာတို႔လည္း မရွိသေလာက္ပါဘဲ။ ယူနီေဖာင္းေတြဝတ္၊ လက္နက္ေတြကိုင္ထားၾကေပမယ့္ အားလံုးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို လက္တြဲတိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ညီရင္းအကိုေတြလို သေဘာထားၾကလို႔ပါဘဲ။ တိုက္ပြဲေတြ ျပင္းထန္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆို ကိုယ့္ရဲေဘာ္ေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရင္လည္း အဆံုအရံႈးမရွိရေလေအာင္ ဆြဲၾက၊ သယ္ၾကနဲ႔၊ က်ဆံုးသြားရင္ ေတာင္မွ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အေလာင္းရေအာင္၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ သၿဂၤဳိဟ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါတယ္။
က်ေနာ့္လက္ေပၚမွာဘဲ မထင္မရွား က်ဆံုးသြားသူေတြ၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရသူေတြနဲ႔ ကြယ္လြန္သြားသူေတြလည္း ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔အတြက္လည္း ေနာင္တခ်ိန္မွာ မွတ္တမ္းေလးေတြျဖစ္ေအာင္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို မွတ္မိေပမယ့္၊ ေနရာေဒသအတိအက်နဲ႔ ဘယ္တုန္းကျဖစ္ပ်က္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ ခုႏွစ္ သကၠရာဇ္ေတြေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းစာအုပ္ေတြလည္း ေဒါင္းဂြင္က်တာနဲ႔အတူ ပါသြားတဲ့အတြက္၊ ကိုယ့္မွတ္ဥာဏ္အားကိုးနဲ႔ဘဲ ျပန္ေရးရပါတယ္။ အဲဒီ႔အျဖစ္အပ်က္မွာ ပါခဲ့တဲ့သူေတြကိုလည္း ျပန္ေမး၊ သူတို႔နဲ႔ ျပန္တိုက္ဆိုင္ညွိႏိႈင္းရတာေပါ့။
ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တာျဖစ္လို႔ အခက္အခဲ၊ ပင္ပန္းတာ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ရင္းမွ ေပ်ာ့ညံ့တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ၾကံ႔ခိုင္လာတာ၊ ဘာမဆို အေလွ်ာ့မေပးဘဲ ရေအာင္ယူမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေမြးျမဴလာႏိုင္ၾကတယ္။ ဒီအေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ ရင့္က်က္မႈက ဘာနဲ႔မွ အစားထိုးလို႔မရေအာင္ က်ေနာ့္အတြက္ တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္။
ေနာက္တခါ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ကိုယ္သိတဲ့ တတ္တဲ့ အတတ္ပညာေတြ မွ်ေဝၾကတာပါ။ အတန္းပညာအရ ရွိခ်င္မွ ရွိေပမယ့္ ေတာထဲမွာ ဘယ္လို ေနထိုင္ရမလဲ၊ သားရွာ၊ ငါးရွာ၊ ဖားရွာတာ၊ မွ်စ္က စလို႔ ေတာထဲက စားလို႔ရတဲ့ အသီး၊ အရြက္ေတြ ရွာေဖြတာ၊ အသီးအရြက္ စိုက္တာ၊ မီးေသြးဖုတ္တာ (အဲဒီ တုန္းကေတာ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ျပဳန္းတီးမွာထက္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မျပဳန္းတီးေအာင္ အသက္ဆက္ဖို႔ မီးေသြးလည္း ဖုတ္ခဲ့ရတာပဲ)၊ ေတာင္ယာစိုက္တာ စသျဖင့္ နည္းေပးလမ္းျပ ၾကတာမ်ိဳးေပါ့။
ေတာထဲက စားစရာေတြရွာစားရင္း ဒုကၡေရာက္ခဲ့တာေလးလည္း ႀကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေဒါင္းဂြင္မွာ အေျခခ်ေနတုန္း တပ္ရင္းမႈး ကိုတင္စိုးနဲ႔ ကြန္စိုး ဆိုတဲ့ ရဲေဘာ္ေလး တေယာက္ ေတာထဲမွာ မိႈေတြ ေတြ႔လာလို႔ အားရဝမ္းသာ ႏႈတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ရတဲ့မိႈကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားေတာ့ တပ္ရင္းတရင္းလံုး (အဲဒီအခ်ိန္က အင္အားအျပည့္ေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး) ခ်က္စားၾကတာေပါ့၊ မိႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဆိပ္၊ အေတာက္ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕လည္း အရင္မစားဘူး။ စားရဲတဲ့သူေတြ အရင္စားၿပီး နာရီဝက္ေလာက္ၾကာလို႔ ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့မွ ေနာက္လူေတြလည္း လိုက္စားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္လူေတြ စစားတဲ့အခ်ိန္မွာဘဲ ပထမ စားၿပီးသြားတဲ့သူေတြ မိႈေတာက္လို႔ စၿပီး အန္ပါေတာ့တယ္၊ ေနာက္လူေတြလည္း စားလက္စနဲ႔ပဲ အန္ၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ တပ္ရင္းတရင္းလံုး ၁၅ မိနစ္ေလာက္အကြာမွာရွိတဲ့ ဗဟိုေဆးခန္းကို တန္းစီ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ေဆးကုဖို႔ ခ်ီတက္ၾကရပါေသးတယ္။ ကံေကာင္းလုိ႔ ဘယ္သူမွ ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း မိဘအိမ္မွာေနတုန္းက စာေတာ္တဲ့၊ စာႀကိဳးစားတဲ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္ မျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္၊ ေတာထဲေရာက္မွ ေလ့လာလို႔ရသမွ် ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ေရာ၊ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း သင္ၾကားျပသသူေတြေရာ၊ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ တက္ေရာက္ရတဲ့ သင္တန္းေတြေၾကာင့္ပါ (အရင္တုန္းက စြမ္းရည္ျမွင့္ သင္တန္းေတြ ခုလို အလွ်ံအပယ္ မရွိတဲ့ေခတ္ဆိုေတာ့) အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ႏွစ္ၿပီး ဆည္းပူးလာႏိုင္ခဲ့တယ္။
ဒါေတြက ေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္ေတြ၊ စိတ္ဓာတ္ေတြ မကဒတမွာ ျဖတ္သန္းရင္းနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တာ၊ ရခဲ့တာပါ။ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ အုပ္စုစြဲ၊ အေတြးအေခၚ၊ ခံယူခ်က္မတူလို႔ ကြဲၾက၊ ၿပဲၾကတာေတြလည္း ရွိခဲ့တာ အမွန္ပါပဲ။ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ညီလာခံမွာ မကဒတ ႏွစ္ျခမ္းကြဲခဲ့ဖူးတာေပါ့။
က်ေနာ္တို႔ တပ္ရင္းမွာလည္း (၂ဝ၆) ကေန (၂၁၆) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းတဲ့အခါ၊ သေဘာထား ကြဲတဲ့ အုပ္စုက (၂ဝ၆) အျဖစ္ ရပ္တည္တာ။ (၂၁၆) မွာက်ျပန္ေတာ့လည္း ေပါင္းစည္းလို႔မရတဲ့ အကြဲအၿပဲေတြနဲ႔ ႀကံဳရတာ။ မကဒတ ႏွစ္ျခမ္းကြဲတဲ့ ရိုက္ခတ္မႈနဲ႔အတူ တပ္ရင္းတရင္းထဲက ရဲေဘာ္ေတြ ဟိုဘက္၊ ဒီဘက္ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာေနာက္ကို ေရာက္သြားၾကတာ။ ၾကားေနၾကတာ အစရွိသျဖင့္ အုပ္စုေတြ ကြဲသြားၾကတာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပါင္းစည္းေရးညီလာခံလုပ္ၿပီး မကဒတကို ျပန္လည္ေပါင္းစည္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလေတြမွာ မကဒတ အင္အားေတြ တစ၊ တစ ဆုတ္ယုတ္လာပါတယ္။ အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ တတိယႏိုင္ငံေတြ ထြက္သြားသူေတြရွိသလို၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့၊ ကိုယ္နဲ႔ကိုက္ညီမယ့္ လုပ္ငန္းေတြလုပ္ႏိုင္ဖို႔ မကဒတကို လမ္းခြဲသြားသူေတြလည္း ရွိလာပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ကိုယ္နဲ႔အကိုက္ညီဆံုး ကိုယ္လုပ္ႏိုင္မယ့္ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ မကဒတ က ထြက္ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ မကဒတမွာ မရွိေတာ့ေပမယ့္၊ ယခုအခ်ိန္အထိ မကဒတကို မိခင္အဖြဲ႔အစည္းလို သေဘာထားလ်က္ပါ။ မကဒတမွာ ဇြဲနဘဲနဲ႔၊ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ဆက္လက္က်န္ရွိေနတဲ့ ရဲေဘာ္၊ ရဲဘက္ေဟာင္းေတြကိုလည္း ေလးစားလ်က္ပါ။ သူတို႔ေတြရွိေနလို႔သာ မကဒတအလံ ဆက္ရွိေနတာျဖစ္ၿပီး၊ ဦးတည္ခ်က္ (၄) ရပ္ကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ၾကတာလို႔ ျမင္ပါတယ္။
ႏိုဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ မကဒတ ေငြရတုမွာ၊ ၂၅ ႏွစ္တာ ျဖတ္သန္းမႈအတြင္း မထင္မရွား ေပးဆပ္သြားသူေတြ၊ က်ဆံုး၊ ေသဆံုး၊ ဒဏ္ရာရရွိသူေတြနဲ႔ ဆက္လက္တုိက္ပြဲဝင္ေနသူ အားလံုးကုိ ေလးစား၊ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ပါတယ္။
ဟန္ပိုင္
.
Sorry, It is not true.
ရဲေဘာ္အခ်င္းခ်င္း အခန္႔မသင့္လုိ႔ စကားမ်ားၾကရင္လည္း အလြန္ဆံုး ထိုးႀကိတ္ၾကတာလြဲလို႔ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ နင္ပဲငဆ၊ နင့္နင့္သည္းသည္း ေျပာဆိုတာ၊ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ မရွိသေလာက္ပါဘဲ (ျခြင္းခ်က္ အေနနဲ႔ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ရာခိုင္ႏႈန္းအရေတာ့ အေတာ့္ကို နည္းပါတယ္)။ ရန္ျဖစ္ၾက၊ စကားမ်ားၾကရင္လည္း အၿငိဳးအေတးထားတာမ်ိဳး မရွိဘဲ၊ မၾကာခင္ စိတ္ဆိုးေျပသြားတာနဲ႔ ပံုမွန္အတိုင္း ျပန္ ဆက္ဆံၾကတာမ်ားပါတယ္။