~
က်ေနာ္ဟာ ႐ိုး႐ိုးသားသား ရယ္ေမာစားေသာက္သူပါ။
ရယ္ေမာစားေသာက္သူဆိုတာက ဒီလိုပါ။ ျပည့္ျပည့္စုံစုံေျပာရရင္ ႐ိုး႐ိုးသားသားနဲ႔ “အရယ္သင္တန္း”ဖြင့္ၿပီး၊ အရယ္သင္တန္း ဆရာတစ္ဦးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္သူပါ။
႐ုတ္တရက္ပဲဆိုဆို ႐ုတ္ႏွစ္ရက္ပဲေျပာေျပာ၊ ရယ္ေမာစရာကို ရယ္ေမာတတ္ဖို႔လိုတယ္ မဟုတ္လား။
ရယ္ေမာစရာကို မရယ္တာ သဘာ၀မက်ဘူး။ သဘာ၀မက်ရင္ ကေမာက္ကမ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီပဲ။
ၿပီးေတာ့ မရယ္ေမာရမွာကို ရယ္ေမာေနတာကလည္း ေကာင္းတဲ့ အေနအထား တစ္ခု မဟုတ္ျပန္ဘူးေလ။
ဒီေတာ့ ရယ္ေမာစရာလား၊ ရယ္ေမာစရာ မဟုတ္ဘူးလား ဆိုတာ အေသအခ်ာ ခြဲျခားႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔ လိုလာေနၿပီေပါ့။
ဒါနဲ႔ အေျခအေန အခ်ိန္ခါကိုက္ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းေတြ၊ စာရင္းကိုင္ သင္တန္းေတြ၊ ဘာသင္တန္းေတြ၊ ညာသင္တန္းေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းဖြင့္လာၾကတဲ့ အထဲမွာ က်ေနာ္က အရယ္သင္တန္းဖြင့္ၿပီး၊ ရယ္ေမာစားေသာက္တယ္လို႔ ေျပာတာပါ။
တစ္ဦးခ်င္းေရာ၊ အုပ္စုလိုက္ေရာ သီအိုရီပိုင္း လက္ေတြ႔ပိုင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့့က်င့္ သင္ၾကား ေပးတာပါ။
ရယ္သံမ်ားအေၾကာင္း
“ဟင္း….ဟင္း….ဟင္း”
ဒီရယ္သံက မခို႔တ႐ို႕ရယ္သံ။
တစ္ခုခုကိုေက်နပ္သြားတဲ့အခါမ်ဳိးမွာလည္း ဒီရယ္သံမ်ိဳး ကို သုံးတတ္သလို၊ ရယ္ပြဲဖြဲ႔တဲ့ အခါမွာလည္း သုံးတတ္တယ္။
“ဟား….ဟား….ဟား”
ဒီရယ္သံက ၀မ္းေျမာက္ေက်နပ္တဲ့ အခါသုံးတယ္။ အေပၚစီးက ရေနၿပီဆိုရင္လည္း ဒီရယ္သံမ်ဳိးကို သုံးတယ္။
“ဟဲ ..ဟဲ ..ဟဲ”
ဒီရယ္သံက မင္း ႏုေသးပါတယ္ကြာလို႔ ဆိုလိုရာေရာက္တယ္။
“ဟီး…ဟီး….ဟီး”
ဒီရယ္သံက အူျမဴးေနတဲ့ ရယ္သံပါ။
လွ်ဳိ႕၀ွက္ေကာက္က်စ္တ့ဲ အရာ။ တစ္ခုခု ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုမ်ဳိးရယ္တတ္ၾကတယ္။
ဒီလို ရယ္သံေတြအျပင္ “ ဟြန္း ဟြန္း ဟြန္း” တို႔၊ “ဟင့္ ဟင့္ ဟင့္”တို႔၊ ခစ္..ခစ္… ခစ္ တို႔လည္း ရွိေသးတယ္။
ရယ္သံတစ္ခုရဲ႕ေနာက္မွာ ပြင့္လင္း႐ိုးသားျခင္း ရွိေနႏိုင္သလို ယုတ္မာေကာက္က်စ္ျခင္း၊ ညွဳိ႕ယူဖမ္းစားျခင္းေတြလည္း ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ရွက္ရယ္ ရယ္တယ္ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္၊ ရယ္က်ဲက်ဲဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္။
ရယ္သံတစ္ခုမွာ သူ႔ တန္ဖိုးနဲ႔သူ၊ သူ႔ဆိုလိုရင္းနဲ႔သူ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါေတြကို သုံးတဲ့အခါ အမွားအယြင္းမရွိေအာင္ သီအိုရီပိုင္း လက္ေတြ႔ပိုင္း သင္ၾကားေပးပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာတဲ့အခါမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေက်နပ္ျခင္း၊ ၾကည္ႏူးျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း ေတြကို ေဖာ္ျပဖို႔ Tone Colour ဆိုတာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ Laughing Tone Colour ေပါ့။
ဟာသအေၾကာင္း
ဟာသဆိုတာ အၿမီးအေမာက္အတည့္တဲ့အရာႏွစ္ခုကို ယွဥ္တဲြၾကည့္ရင္ ဟာသ ေျမာက္တယ္။
ဥပမာ... ဦးပုညရဲ႕ ေရသည္ ျပဇာတ္ထဲမွာဆိုရင္- “စိတ္ပ်က္ေအာင္လွပါတဲ့ အိုဗ် မေရသည္” ဆိုတာမ်ဳိးေတြ၊ “ဆံထုံးေတာ္ႀကီး တမာသီး” ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပ့ါ။
အခုေခတ္ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ေျပာေျပာေနက်၊ ဟာသေဖာက္ေနက်ျဖစ္တဲ့ “ မင္းအသံကကြာ မေကာင္းဘူး လိုလိုနဲ႔.. အေတာ္ညံ့တာပဲ”၊ "ဒီေကာင္က ပိန္သာပိန္တာ၊ အ႐ိုးခ်ည့္ပဲ"ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့။
က်ေနာ့္ အရယ္သင္တန္းမွာ အဲဒီလို ဂဃနဏ သင္ၾကားေပးတာပါ။ သင္တန္းစဖြင့္ တုန္းကေတာ့ အဆင္ေျပတယ္ေျပာရမွာေပါ့။
သင္တန္းဆင္းေတြလည္း သင္တန္းကေပးတဲ့ Certificate လက္မွတ္ေတြ ေပြ႕ပိုက္ၿပီး ရယ္ေမာဆင္းသြားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္..
ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ အရယ္သင္တန္းေပးရတာ ခက္ခဲလာတယ္။ သင္တန္းလာတက္တဲ့ လူေတြ ဉာဏ္ရည္မမီလို႔လား သံသယျဖစ္တာနဲ႔ က်ေနာ့္ သင္တန္းရဲ႕ အၾကံေပးနဲ႔ သုေတသနမႉး စာေရးဆရာ ဘိုးထိန္(ပန္းပု)နဲ႔ အင္ျဒာငပုေတာတို႔ကို အၾကံဉာဏ္ ေတာင္းယူရတဲ့ အထိျဖစ္လာတယ္။
“ဆရာတို႔ရယ္ ... က်ဳပ္ေလ၊ သင္တန္းသားေတြ မရယ္တာကို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ရယ္ခ်င္ေနမိတယ္ဗ်ာ။
ဘာေၾကာင့္ မရယ္တတ္ၾကတာလဲ၊ ဉာဏ္မမီလို႔လား အၾကံေပးၾကပါဦး” လို႔ ေမးေတာ့
စာေရးဆရာဘိုးထိန္(ပန္းပု)က- "ရယ္စရာၿပီးရင္ ငိုစရာေရာက္လာမွာ စိုးလို႔နဲ႔ တူပါတယ္ဗ်ာ" လို႔ေျပာတယ္။ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငိုေတာ့မေယာင္မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔။
အဲ ...အင္ျဒာငပုေတာကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ၿပဳံးထားတဲ့ သူ႔မ်က္၀န္းထဲမွာ မ်က္ရည္ေတြေ၀့သီေနပါေရာလား။
သိပ္မၾကာပါဘူး၊ သူတို႔လည္း သင္တန္းအၾကံေပးနဲ႔ သုေတသနမႉးရာထူးကေန ႏႈတ္ထြက္သြားၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုတာေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း မသိရေတာ့ဘူး။
အရယ္သင္တန္းကို က်ေနာ္ တေယာက္တည္းပဲ ဦးစီးလုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ေတြးေနတုန္း ျဗဳန္းဆိုေရာက္လာတဲ့ လူအုပ္ႀကီးေၾကာင့္ က်ေနာ္ လန္႔သြားတယ္။
သင္တန္းျခံ၀င္းထဲ အျပည့္ပဲ။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ့္ သင္တန္းက ေပးလိုက္တဲ့ Certificate ေတြကိုင္လို႔။
ဘာကိစၥ ဘာအေၾကာင္းလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ အနည္းငယ္သြက္လက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္က-
“ဆရာ့ အရယ္သင္တန္းက ဆင္းလာေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ မရယ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အငိုသင္တန္း ျပန္ဖြင့္ေပးပါ။
ဆရာ့ အရယ္သင္တန္း ေအာင္လက္မွတ္က ဘယ္ေနရာမွာမွ အသုံး မ၀င္ဘူး။ အသုံးမတည့္ဘူး။ အငိုသင္တန္းဆင္း ေအာင္လက္မွတ္ ရရင္ ဧရင္က်ဴးငိုလို႔ရတယ္။
ဆရာ့အရယ္သင္တန္း ေအာင္လက္မွတ္က ဘာမွအသုံးမ၀င္ဘူး။ အသုံး၀င္တဲ့ အငိုသင္တန္းပဲ ေပးပါေတာ့ဆရာ။
အငိုသင္တန္းဖြင့္မေပးရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး ငိုရပါလိမ့္မယ္”တဲ့။
“ေနပါဦး၊ ေနၾကပါဦး။ ဆရာ စီစဥ္ေပးပါ့မယ္။ အငိုသင္တန္းေတာ့ မသင္တတ္လို႔ အရယ္သင္တန္းကိုပဲ အသုံး၀င္ အသုံးက်ေအာင္ လက္ေတြ႔က်က် အေသးစိတ္ ထပ္သင္ေပးပါ့ မယ္”လို႔ ေတာင္းပန္ၿပီး၊ အားလုံးရယ္ရေအာင္ "ဟာသထိပ္စု စိန္သာဓုရဲ႕ ပုပုကြကြ ႏုႏုလွေခ်ာ" ဆိုတဲ့ ဟာသပေဒသာ ဒီဗီဒီကို Projectorနဲ႔ ထိုးျပလိုက္တယ္။
သူတို႔ နည္းနည္းေက်နပ္သြားၾကတယ္။ ေနာက္ ... ရယ္ၾကတယ္။
အင္း..ေအာင္ျမင္ၿပီလို႔ ယူဆမယ္ လုပ္ေနတုန္း၊ ျပကြက္က အလြမ္းခန္း ငိုခ်င္းခ်တဲ့ အခန္းလည္းေရာက္ေရာ ... သင္တန္းသားေတြေလ တ၀ါး၀ါး တဟားဟားနဲ႔ ျဖစ္ေနပါေရာလား။
ဒါနဲ႔ သင္တန္းသားေတြကို က်ေနာ္က “ေဟ့ ေဟ့ ဒါ လြမ္းခန္းကြဲ႔၊ လြမ္းခန္း” လို႔ ေအာ္ေျပာ လိုက္မွ သူတို႔ အရယ္ရပ္သြားတယ္။ အဲ…
အဲ.. သိပ္မၾကာပါဘူး၊ ဟာသရယ္ခန္း ေရာက္ျပန္ေတာ့ သူတို႔ မရယ္ၾကဘူးဗ်။ ေငါင္စင္းစင္းနဲ႔ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က “ေဟ့ ဒါရယ္ခန္းကြဲ႔၊ ရယ္ခန္း”လို႔ ေျပာေတာ့မွ သူတို႔ရယ္ၾကျပန္တယ္ဗ်။
ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္က ရယ္ခန္းေျပာလိုက္ သူတို႔ ရယ္လိုက္၊ လြမ္းခန္းလို႔ေျပာလိုက္ သူတို႔ ၿငိမ္သြားလိုက္နဲ႔ လူကို ဖတ္ဖတ္ကို ေမာေရာ။
ေနာက္ဆုံး က်ေနာ္၀င္မေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေမာေတာ့တာပဲ။
အဲ...ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္အၾကံတစ္ခု ရတယ္။
“အားလုံးမွတ္ထားၾက၊ လက္ခုပ္တီးသံၾကားရင္ ရယ္၊ လက္ခုပ္သံမၾကားရင္ ၿငိမ္”လို႔ ညႊန္ၾကားသင္ျပေပးလိ္ုက္တယ္။
အဲဒီေနရာမွာေတာ့ သင္တန္းသားေတြအားလုံး ဉာဏ္ေကာင္းၾကတယ္ဗ်။ ခ်က္ခ်င္း မွတ္မိသြားတယ္။
ဒါေပမယ့္ သင္တန္းေပးတဲ့သူ က်ေနာ့္မွာေတာ့ ငိုခ်င္လာတယ္။ ငိုေတာင္ ငိုမိတယ္ဗ်ာ။ တကယ္ပဲ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္သင္တန္းသားေတြက ရယ္ဖို႔ ငိုဖို႔ေတာင္ ကိုယ္တိုင္ခံစား ဆုံးျဖတ္ႏိုင္စြမ္း ကင္းမဲ့ေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြ အဆင့္ကို ေရာက္ေနၾကပါလားလို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။
ဒီလိုနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ…။ သို႔ေပမယ့္လည္းဗ်ာ…
က်ေနာ္ကသာ ငိုေနေပမယ့္ က်ေနာ့္သင္တန္းသားေတြက လက္ခုပ္သံၾကားရင္ ရယ္ ရယ္ ေနေတာ့တာပဲ ... ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။
(မွတ္ခ်က္ - ကုိႏုိင္စြမ္းက ဧရာဝတီသတင္းဌာနရဲ႕ ေကာ္ပီအယ္ဒီတာတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ သေရာ္စာဝတၱဳတုိကုိ မၾကာေသးခင္က စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခ့ဲၿပီးပါၿပီ။)
.
က်ေနာ္ဟာ ႐ိုး႐ိုးသားသား ရယ္ေမာစားေသာက္သူပါ။
ရယ္ေမာစားေသာက္သူဆိုတာက ဒီလိုပါ။ ျပည့္ျပည့္စုံစုံေျပာရရင္ ႐ိုး႐ိုးသားသားနဲ႔ “အရယ္သင္တန္း”ဖြင့္ၿပီး၊ အရယ္သင္တန္း ဆရာတစ္ဦးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္သူပါ။
႐ုတ္တရက္ပဲဆိုဆို ႐ုတ္ႏွစ္ရက္ပဲေျပာေျပာ၊ ရယ္ေမာစရာကို ရယ္ေမာတတ္ဖို႔လိုတယ္ မဟုတ္လား။
ရယ္ေမာစရာကို မရယ္တာ သဘာ၀မက်ဘူး။ သဘာ၀မက်ရင္ ကေမာက္ကမ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီပဲ။
ၿပီးေတာ့ မရယ္ေမာရမွာကို ရယ္ေမာေနတာကလည္း ေကာင္းတဲ့ အေနအထား တစ္ခု မဟုတ္ျပန္ဘူးေလ။
ဒီေတာ့ ရယ္ေမာစရာလား၊ ရယ္ေမာစရာ မဟုတ္ဘူးလား ဆိုတာ အေသအခ်ာ ခြဲျခားႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔ လိုလာေနၿပီေပါ့။
ဒါနဲ႔ အေျခအေန အခ်ိန္ခါကိုက္ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းေတြ၊ စာရင္းကိုင္ သင္တန္းေတြ၊ ဘာသင္တန္းေတြ၊ ညာသင္တန္းေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းဖြင့္လာၾကတဲ့ အထဲမွာ က်ေနာ္က အရယ္သင္တန္းဖြင့္ၿပီး၊ ရယ္ေမာစားေသာက္တယ္လို႔ ေျပာတာပါ။
တစ္ဦးခ်င္းေရာ၊ အုပ္စုလိုက္ေရာ သီအိုရီပိုင္း လက္ေတြ႔ပိုင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့့က်င့္ သင္ၾကား ေပးတာပါ။
ရယ္သံမ်ားအေၾကာင္း
“ဟင္း….ဟင္း….ဟင္း”
ဒီရယ္သံက မခို႔တ႐ို႕ရယ္သံ။
တစ္ခုခုကိုေက်နပ္သြားတဲ့အခါမ်ဳိးမွာလည္း ဒီရယ္သံမ်ိဳး ကို သုံးတတ္သလို၊ ရယ္ပြဲဖြဲ႔တဲ့ အခါမွာလည္း သုံးတတ္တယ္။
“ဟား….ဟား….ဟား”
ဒီရယ္သံက ၀မ္းေျမာက္ေက်နပ္တဲ့ အခါသုံးတယ္။ အေပၚစီးက ရေနၿပီဆိုရင္လည္း ဒီရယ္သံမ်ဳိးကို သုံးတယ္။
“ဟဲ ..ဟဲ ..ဟဲ”
ဒီရယ္သံက မင္း ႏုေသးပါတယ္ကြာလို႔ ဆိုလိုရာေရာက္တယ္။
“ဟီး…ဟီး….ဟီး”
ဒီရယ္သံက အူျမဴးေနတဲ့ ရယ္သံပါ။
လွ်ဳိ႕၀ွက္ေကာက္က်စ္တ့ဲ အရာ။ တစ္ခုခု ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုမ်ဳိးရယ္တတ္ၾကတယ္။
ဒီလို ရယ္သံေတြအျပင္ “ ဟြန္း ဟြန္း ဟြန္း” တို႔၊ “ဟင့္ ဟင့္ ဟင့္”တို႔၊ ခစ္..ခစ္… ခစ္ တို႔လည္း ရွိေသးတယ္။
ရယ္သံတစ္ခုရဲ႕ေနာက္မွာ ပြင့္လင္း႐ိုးသားျခင္း ရွိေနႏိုင္သလို ယုတ္မာေကာက္က်စ္ျခင္း၊ ညွဳိ႕ယူဖမ္းစားျခင္းေတြလည္း ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ရွက္ရယ္ ရယ္တယ္ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္၊ ရယ္က်ဲက်ဲဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္။
ရယ္သံတစ္ခုမွာ သူ႔ တန္ဖိုးနဲ႔သူ၊ သူ႔ဆိုလိုရင္းနဲ႔သူ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါေတြကို သုံးတဲ့အခါ အမွားအယြင္းမရွိေအာင္ သီအိုရီပိုင္း လက္ေတြ႔ပိုင္း သင္ၾကားေပးပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာတဲ့အခါမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေက်နပ္ျခင္း၊ ၾကည္ႏူးျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း ေတြကို ေဖာ္ျပဖို႔ Tone Colour ဆိုတာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ Laughing Tone Colour ေပါ့။
ဟာသအေၾကာင္း
ဟာသဆိုတာ အၿမီးအေမာက္အတည့္တဲ့အရာႏွစ္ခုကို ယွဥ္တဲြၾကည့္ရင္ ဟာသ ေျမာက္တယ္။
ဥပမာ... ဦးပုညရဲ႕ ေရသည္ ျပဇာတ္ထဲမွာဆိုရင္- “စိတ္ပ်က္ေအာင္လွပါတဲ့ အိုဗ် မေရသည္” ဆိုတာမ်ဳိးေတြ၊ “ဆံထုံးေတာ္ႀကီး တမာသီး” ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပ့ါ။
အခုေခတ္ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ေျပာေျပာေနက်၊ ဟာသေဖာက္ေနက်ျဖစ္တဲ့ “ မင္းအသံကကြာ မေကာင္းဘူး လိုလိုနဲ႔.. အေတာ္ညံ့တာပဲ”၊ "ဒီေကာင္က ပိန္သာပိန္တာ၊ အ႐ိုးခ်ည့္ပဲ"ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့။
က်ေနာ့္ အရယ္သင္တန္းမွာ အဲဒီလို ဂဃနဏ သင္ၾကားေပးတာပါ။ သင္တန္းစဖြင့္ တုန္းကေတာ့ အဆင္ေျပတယ္ေျပာရမွာေပါ့။
သင္တန္းဆင္းေတြလည္း သင္တန္းကေပးတဲ့ Certificate လက္မွတ္ေတြ ေပြ႕ပိုက္ၿပီး ရယ္ေမာဆင္းသြားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္..
ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ အရယ္သင္တန္းေပးရတာ ခက္ခဲလာတယ္။ သင္တန္းလာတက္တဲ့ လူေတြ ဉာဏ္ရည္မမီလို႔လား သံသယျဖစ္တာနဲ႔ က်ေနာ့္ သင္တန္းရဲ႕ အၾကံေပးနဲ႔ သုေတသနမႉး စာေရးဆရာ ဘိုးထိန္(ပန္းပု)နဲ႔ အင္ျဒာငပုေတာတို႔ကို အၾကံဉာဏ္ ေတာင္းယူရတဲ့ အထိျဖစ္လာတယ္။
“ဆရာတို႔ရယ္ ... က်ဳပ္ေလ၊ သင္တန္းသားေတြ မရယ္တာကို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ရယ္ခ်င္ေနမိတယ္ဗ်ာ။
ဘာေၾကာင့္ မရယ္တတ္ၾကတာလဲ၊ ဉာဏ္မမီလို႔လား အၾကံေပးၾကပါဦး” လို႔ ေမးေတာ့
စာေရးဆရာဘိုးထိန္(ပန္းပု)က- "ရယ္စရာၿပီးရင္ ငိုစရာေရာက္လာမွာ စိုးလို႔နဲ႔ တူပါတယ္ဗ်ာ" လို႔ေျပာတယ္။ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငိုေတာ့မေယာင္မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔။
အဲ ...အင္ျဒာငပုေတာကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ၿပဳံးထားတဲ့ သူ႔မ်က္၀န္းထဲမွာ မ်က္ရည္ေတြေ၀့သီေနပါေရာလား။
သိပ္မၾကာပါဘူး၊ သူတို႔လည္း သင္တန္းအၾကံေပးနဲ႔ သုေတသနမႉးရာထူးကေန ႏႈတ္ထြက္သြားၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုတာေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း မသိရေတာ့ဘူး။
အရယ္သင္တန္းကို က်ေနာ္ တေယာက္တည္းပဲ ဦးစီးလုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ေတြးေနတုန္း ျဗဳန္းဆိုေရာက္လာတဲ့ လူအုပ္ႀကီးေၾကာင့္ က်ေနာ္ လန္႔သြားတယ္။
သင္တန္းျခံ၀င္းထဲ အျပည့္ပဲ။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ့္ သင္တန္းက ေပးလိုက္တဲ့ Certificate ေတြကိုင္လို႔။
ဘာကိစၥ ဘာအေၾကာင္းလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ အနည္းငယ္သြက္လက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္က-
“ဆရာ့ အရယ္သင္တန္းက ဆင္းလာေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ မရယ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အငိုသင္တန္း ျပန္ဖြင့္ေပးပါ။
ဆရာ့ အရယ္သင္တန္း ေအာင္လက္မွတ္က ဘယ္ေနရာမွာမွ အသုံး မ၀င္ဘူး။ အသုံးမတည့္ဘူး။ အငိုသင္တန္းဆင္း ေအာင္လက္မွတ္ ရရင္ ဧရင္က်ဴးငိုလို႔ရတယ္။
ဆရာ့အရယ္သင္တန္း ေအာင္လက္မွတ္က ဘာမွအသုံးမ၀င္ဘူး။ အသုံး၀င္တဲ့ အငိုသင္တန္းပဲ ေပးပါေတာ့ဆရာ။
အငိုသင္တန္းဖြင့္မေပးရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး ငိုရပါလိမ့္မယ္”တဲ့။
“ေနပါဦး၊ ေနၾကပါဦး။ ဆရာ စီစဥ္ေပးပါ့မယ္။ အငိုသင္တန္းေတာ့ မသင္တတ္လို႔ အရယ္သင္တန္းကိုပဲ အသုံး၀င္ အသုံးက်ေအာင္ လက္ေတြ႔က်က် အေသးစိတ္ ထပ္သင္ေပးပါ့ မယ္”လို႔ ေတာင္းပန္ၿပီး၊ အားလုံးရယ္ရေအာင္ "ဟာသထိပ္စု စိန္သာဓုရဲ႕ ပုပုကြကြ ႏုႏုလွေခ်ာ" ဆိုတဲ့ ဟာသပေဒသာ ဒီဗီဒီကို Projectorနဲ႔ ထိုးျပလိုက္တယ္။
သူတို႔ နည္းနည္းေက်နပ္သြားၾကတယ္။ ေနာက္ ... ရယ္ၾကတယ္။
အင္း..ေအာင္ျမင္ၿပီလို႔ ယူဆမယ္ လုပ္ေနတုန္း၊ ျပကြက္က အလြမ္းခန္း ငိုခ်င္းခ်တဲ့ အခန္းလည္းေရာက္ေရာ ... သင္တန္းသားေတြေလ တ၀ါး၀ါး တဟားဟားနဲ႔ ျဖစ္ေနပါေရာလား။
ဒါနဲ႔ သင္တန္းသားေတြကို က်ေနာ္က “ေဟ့ ေဟ့ ဒါ လြမ္းခန္းကြဲ႔၊ လြမ္းခန္း” လို႔ ေအာ္ေျပာ လိုက္မွ သူတို႔ အရယ္ရပ္သြားတယ္။ အဲ…
အဲ.. သိပ္မၾကာပါဘူး၊ ဟာသရယ္ခန္း ေရာက္ျပန္ေတာ့ သူတို႔ မရယ္ၾကဘူးဗ်။ ေငါင္စင္းစင္းနဲ႔ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က “ေဟ့ ဒါရယ္ခန္းကြဲ႔၊ ရယ္ခန္း”လို႔ ေျပာေတာ့မွ သူတို႔ရယ္ၾကျပန္တယ္ဗ်။
ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္က ရယ္ခန္းေျပာလိုက္ သူတို႔ ရယ္လိုက္၊ လြမ္းခန္းလို႔ေျပာလိုက္ သူတို႔ ၿငိမ္သြားလိုက္နဲ႔ လူကို ဖတ္ဖတ္ကို ေမာေရာ။
ေနာက္ဆုံး က်ေနာ္၀င္မေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေမာေတာ့တာပဲ။
အဲ...ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္အၾကံတစ္ခု ရတယ္။
“အားလုံးမွတ္ထားၾက၊ လက္ခုပ္တီးသံၾကားရင္ ရယ္၊ လက္ခုပ္သံမၾကားရင္ ၿငိမ္”လို႔ ညႊန္ၾကားသင္ျပေပးလိ္ုက္တယ္။
အဲဒီေနရာမွာေတာ့ သင္တန္းသားေတြအားလုံး ဉာဏ္ေကာင္းၾကတယ္ဗ်။ ခ်က္ခ်င္း မွတ္မိသြားတယ္။
ဒါေပမယ့္ သင္တန္းေပးတဲ့သူ က်ေနာ့္မွာေတာ့ ငိုခ်င္လာတယ္။ ငိုေတာင္ ငိုမိတယ္ဗ်ာ။ တကယ္ပဲ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္သင္တန္းသားေတြက ရယ္ဖို႔ ငိုဖို႔ေတာင္ ကိုယ္တိုင္ခံစား ဆုံးျဖတ္ႏိုင္စြမ္း ကင္းမဲ့ေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြ အဆင့္ကို ေရာက္ေနၾကပါလားလို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။
ဒီလိုနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ…။ သို႔ေပမယ့္လည္းဗ်ာ…
က်ေနာ္ကသာ ငိုေနေပမယ့္ က်ေနာ့္သင္တန္းသားေတြက လက္ခုပ္သံၾကားရင္ ရယ္ ရယ္ ေနေတာ့တာပဲ ... ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။
- နဳိင္စြမ္း
(မွတ္ခ်က္ - ကုိႏုိင္စြမ္းက ဧရာဝတီသတင္းဌာနရဲ႕ ေကာ္ပီအယ္ဒီတာတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ သေရာ္စာဝတၱဳတုိကုိ မၾကာေသးခင္က စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခ့ဲၿပီးပါၿပီ။)
.
0 comments :
Post a Comment