ေတာ့ ဆင္ဆာရွိေနဆဲပါဘဲတဲ့။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ သႀကၤန္မ႑ပ္တခုမွာ အျပာရဲ႕အနီ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ယွဥ္ၿပိဳင္စဥ္ (ဓာတ္ပံု- နဒီထိုက္ / ဧရာဝတီ)
ရန္ကုန္သႀကၤန္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သႀကၤန္သီခ်င္း၊ သံခ်ပ္ စာသားေတြကို ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရ အဖြဲ႔ ရဲ႕ မဟာ သႀကၤန္ သီခ်င္း၊ သံခ်ပ္ စိစစ္ေရး ေကာ္မတီဆီကို အခု မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထား တင္ျပ ဖုိ႔နဲ႔ ေကာ္မတီရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွသာ သီခ်င္းစပ္ဆုိတာ၊ သံခ်ပ္ထုိးတာေတြ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္္လုိ႔ ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္သႀကၤန္ သံခ်ပ္ေတြေတာ့ ဆင္ဆာ ရွိေနတဲ့ သေဘာကို ညႊန္ျပေနတဲ့ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ျဖစ္ ပါတယ္။
အခုလို သႀကၤန္ သီခ်င္းနဲ႔ သံခ်ပ္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္လာတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳးေတြဟာ သင့္ေတာ္ပါရဲ႕လား ?
မႏွစ္က သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ သစၥာနီက အခုလုိ ေျပာထားခဲ့ဖူးပါတယ္။
“ျမန္မာျပည္မွာ ၁၉၇၃ ေလာက္က ေနာက္ဆံုးပဲ သံခ်ပ္သံကို ၾကားခဲ့ရတယ္။ ကင္းကြာေနတာ ၾကာၿပီ ဆို
ေတာ့ သံခ်ပ္ဆိုတာ ခုေခတ္ လူငယ္ေတြက ဘာမွန္းမသိၾကေတာ့ဘူး။ သံခ်ပ္ အရသာ ဆိုတာ ေလာက ႀကီး အၿမီး အေမာက္ မတည့္တာကို အျပဳသေဘာနဲ႔ ေဝဖန္၊ သေရာ္တာေပ့ါ။ ျပဳျပင္သင့္တာ ျပဴျပင္၊ ထိန္း သိမ္း သင့္တာ ထိန္းသိမ္း ႏိုင္ဖို႔ သံခ်ပ္ေတြ ဆိုၾကတဲ့ သေဘာပါ။ အခု အစိုးရရဲ႕ ေပၚလစီလည္း ပါမယ္။ သံခ်ပ္ စိစစ္ေရး တင္ၾကရေပမယ့္ အျပဳ သေဘာ ေဝဖန္တာေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခြင့္ျပဳပါတယ္” လုိ႔ သူက မႏွစ္က သႀကၤန္မွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သံခ်ပ္ဆုိတာ ေခတ္ရဲ႕ ေၾကးမံုျပင္တခ်ပ္ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀ကို အရွိအတိုင္း ျမန္မာ့႐ုိးရာတင္ျပမႈ တရပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ စစ္အစုိးရလက္ထက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိတ္ပင္ခံထားခဲ့ရတဲ့ သံခ်ပ္ေတြကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကမွ စတင္ ၿပီး ျပန္လည္ ခြင့္ျပဳခဲ့တာပါ။
ဒီႏွစ္ သႀကၤန္ၽြွာ သံခ်ပ္ သမားေတြက ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာေတြကို သံခ်ပ္နဲ႔ ေခတ္ကုိ ပံုေဖာ္မလဲဆုိ တာလည္း စိတ္၀င္စားစရာပါ။
အိမ့္သံစဥ္ ~
0 comments :
Post a Comment