ဧရာဝတီ သတင္းဌာန ရန္ကုန္ရံုးသို႔ ယမန္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလက လာေရာက္လည္ပတ္စဥ္
(ဓာတ္ပံု – စိုင္းေဇာ္ / ဧရာဝတီ)
ဓမၼရိပ္ မဂၢဇင္းမွာ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္-ေနာက္ ဒီလွဳိင္းက ကိုမိုးထြန္းတို႔ဆီက ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး ဆုံးျပီ အခုမနက္ ၆နာရီ ၃၀ကတဲ႔။
ကိုယ္ႏွင့္ အတူရွိေနေသာ စာေရးဆရာကံထြန္းသစ္ပါ ဟာကနဲ ဟင္ကနဲ ျဖစ္ၾက။ အေျခေနေတြ ကို ေမးၾကႏွင့္ ေယာက္ယက္ခတ္သြားသည္။
ဆရာႀကီးဟု ဆိုဆို -ဘဘလို႔ ေျပာေျပာ အားလုံးက သူတဦးတည္းကိုသာ ရည္ညႊန္းေၾကာင္း နားလည္ ၾကၿပီး သားလည္း ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီးဦးဝင္းတင္ႏွင့္ လူခ်င္းထိေတြ႔မႈအရ ေတြ႔ဘူးသည္ဟု စကားအျဖစ္ ေျပာျဖစ္ရံုမွ်သာ။
၁၉၈၉ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လေလာက္က ျဖစ္သည္။
ယခု ဗကသ တာဝန္မ်ားျဖင့္လွဳပ္ရွားေနေသာ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္၏ ဖခင္ ေဒါက္တာေနဝင္း တို႔ပါတီရံုးစိုက္ရာ မနတ ပါတီရံုးခန္းတြင္ ေရာက္ရွိခိုက္က အခိုက္အတန္႔ ျမင္ဘူးလိုက္ျခင္းေလာက္သာ အနီးကပ္ဆုံး ဆုံေတြ႔မႈရွိခဲ႔ဘူးသည္။
မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္၏မိခင္ မသႏာၱက အဲ႔ဒါ ဦးဝင္းတင္ဟုေျပာမွ သတိထားမိျခင္းျဖစ္သည္။
မွတ္မွတ္ရရ စာမဖြဲ႔ေလာက္။ ေထာင္ထဲ ကိုယ္စီ ေရာက္ၾကေတာ့လည္း ဆရာႀကီးဦးဝင္းတင္ ႏွင့္က တေထာင္စီ။ ဒီေတာ့ ဦးဝင္းတင္၏ ေထာင္ထဲအေၾကာင္း ေျပာျပပါဆိုလွ်င္လည္း ကိုယ္ေတြ႔ တခုမွ မရွိခဲ႔။ အျခားပတ္သက္ဘူးတာ ဆိုလို႔ ေအေအပီပီ မွ ဘာလဲဟဲ႔လူ႔ငရဲ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲမွာ ဆရာႀကီးဦးဝင္းတင္
ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ပြဲကို တခါတက္ခဲ႔ဘူးသည္။
ေနာက္တခါကေတာ့ ဒီဗီြဘီမွ ဘာလဲဟဲလူ႔ငရဲ စာအုပ္အတြက္ စကားဝိုင္းတခု မဲေဆာက္ကို လာရိုက္ကူး စဥ္က ျဖစ္သည္။ ထိုက႑တာဝန္ခံ ကိုခင္ေမာင္စိုး (ကိုသာမည)က ေထာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ခဲ႔ဘူးသူေတြ၏ စကားႏွင့္ စာအုပ္အေပၚ ခံစားခ်က္အျမင္ တို႔အတြက္ ပါဝင္ေပးရန္ လွမ္းေလွ်ာက္ ခ်က္အရ ဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ ပတ္သက္ခဲ႔ျခင္း တခုေတာ့ ရွိခဲ႔ဘူးသည္။
ထိုသို႔ လူခ်င္းဆက္စပ္မွႈအရ ေသးေသးေလးျဖင့္ေသာ္လည္း ႏွလုံးသားဝိညာဥ္တို ပူးကပ္မႈအရ ႀကီးမားေသာေၾကာင့္ပင္ ယခုလို စာတေစာင္ကို မျဖစ္မေနေရးခ်င္စိတ္က ႏွဳိးေဆာ္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီးဦးဝင္းတင္၏အသံ ဆရာႀကီးဦးဝင္းတင္၏စာတို႔က ယိုင္မိခိုက္ မတ္သြားေအာင္ ငိုင္မိခိုက္ လန္း သြားေအာင္ ေဝးဝါးခိုက္ လင္းသြားေအာင္ ျပဳခဲ႔သည္ခ်ည္း။
လမ္းႏွစ္ခြတြင္ ဘယ္လမ္း ေရြးရမည္ဟု ေဝခြဲမရလွ်င္ သူ႔လက္ညွိဳးေရွ႕က လမ္းကိုသာ ယုံၾကည္စြာ ရပ္ လိုက္ ကိုယ္ေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းကို တိတိက်က် မွန္ကန္ ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။
ဒီေတာ့လည္း ကိုယ့္ဘာသာ မရွင္းေသာ ပုစာၦတပုဒ္အတြက္ ဆရာႀကီးဆီ ေမွ်ာ္ၾကည့္မိက အေျဖတို႔ အလြယ္ တကူ ရၿပီးသား ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ဆရာႀကီးဆုံးၿပီး ဆရာႀကီးသတင္းမ်ားအဆက္မျပတ္ ၾကားေနရသည္။
ျပည္သူ႔စ်ာပနတဲ႔။ သူ႔ဘဝသည္ ျပည္သူ႔အေရး ျဖစ္ၿပီး။ ျပည္သူ႔ အေရးသည္လည္း သူ႔ဘဝ ျဖစ္ေနသည္ကို။ လူထုကို ႏွလုံးသားထဲ ထည့္ထားမွေတာ့ လူထုကေကာ သူ႔ကို ႏွလုံးသားထဲ ထည့္ထားေတာ့ ေပမေပါ့။
ဆရာႀကီးကို အာဏာရွင္တို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ခဲ႔ၾကသည္မွာ အသက္ရွင္တုန္းကလည္း ရွာၾကံဖန္တီးထားေသာ လုပ္ႀကံျပစ္မႈျဖင့္ အေၾကာက္တရားက စစ္တပ္သတၱိမရွိမွန္း ျပသခဲ႔သည္။
အခုေသဆုံးေတာ့ေကာ သူတို႔ တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ အေၾကာက္ပိုၾကျပန္သည္။ ရွင္သူႏွင့္ မဆိုထားႏွင့္ ေသသူ
ႏွင့္ ပါ စစ္မခင္းဝန္႔ေသာ စစ္တပ္ပါေပ။ စစ္တပ္က ေၾကာက္သေလာက္ ျပည္သူကေတာ့ သူ႔ကို ခ်စ္ေၾကာင္းျပသ ေနသည္။
ျပည္သူေတြက ဘဘကို ႏွလုံးသားထဲတင္မက သမိုင္း ကလပ္အထက္မွာ တခမ္းတနား ထားၾကဦးမည္ လည္းျဖစ္သည္။ အနာဂတ္ရက္မ်ားစြာ ထိန္ေျပာင္လင္းဖို႔ဆိုသည္မွာ ရွင္သန္စဥ္က သစၥာမီးအိမ္ကို ဘယ္ေလာက္ ခိုင္ခိုင္ကိုင္ခဲ႔ သလဲဆိုတာႏွင့္ အေျဖထုတ္ရမည္ထင္သည္။
ဆရာႀကီးေပးခဲ႔ေသာအလင္းက အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္သူတို႔အတြက္ လမ္းျပေပး ေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးကိုင္ခဲ႔ေသာတရားက ဒီမိုကေရစီေရးႀကိဳးပမ္းသူတို႔အတြက္ အားျဖစ္ေနဦးမည္။
ဧၿပီ -၂၆ရက္ေန႔က တကၠဆပ္ ျပည္နယ္ အမာရီလိုၿမိဳ႕မွ ကိုေက်ာ္ေဝစိုး ဖုန္းဆက္လာသည္။ သူတို႔ၿမိဳ႕မွာ ဆရာႀကီးအတြက္ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ဆြမ္းသြပ္ေသာပြဲမွာ စကိုက္မွ စကားေျပာေပးဖို႔ ေလွ်ာက္လာသည္။ ဆရာႀကီးအတြက္ ေက်းဇူးေမာ္ကြန္းကို ဆိုခြင့္ရလိုက္မွႈတခုဟု ေက်နပ္ရသည္။
၂၆ ရက္ညေနခင္းမွာပင္ ေအာင္ရတနာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမွ ဖုန္းဆက္ၿပီး ညက်ိန္းစက္ၾကြရန္ မနက္ ခင္း ဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္အတြက္ အလွဴလာလုပ္မည္ျဖစ္၍ ဆက္ဆက္ၾကြေရာက္ဖို႔ ပင့္လာျပန္သည္။ ပင့္ေသာဆရာေတာ္က မည္သူမည္ဝါေတြက စီစဥ္က်င္းပသည္ကို ေျပာမျပ။
ဒီေတာ့ သာမန္ ဆရာႀကီးကို ေလးစားသူမ်ားက စီစဥ္ေသာ ပြဲအျဖစ္သာ မွတ္ထင္ထားလိုက္သည္။
မနက္မိုးလင္းေတာ့ အလွဴလုပ္မည္႔သူမ်ား အသံ ၾကားရၿပီး ခဏအၾကာမွာ ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးေလးမွ
“ဆရာေတာ္ ဒကာေတြက ၾကြပါဦးတဲ႔ဘုရား;” ဟုလာေလွ်ာက္သည္။
အခန္းျပင္ ထြက္လိုက္ေတာ့ “အရွင္ဘုရား ေရာက္တာၾကာျပီလားဘုရား” တရင္းတႏွီး ရွိၿပီးသား သူေတြ။
ေနရိန္ေက်ာ္၏ မိဘမ်ား။ ဒီေတာ့ ဒီအလွဴ ဘယ္သူေတြ စီစဥ္သည္ဆိုတာ သိလိုက္ရသည္။
ေနရိန္ေက်ာ္ အေဖဆိုတာက ဆရာႀကီးဘဘ ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အလုပ္အတူတူ လုပ္လာခဲ႔ သည့္ ႏွစ္က္ို တြက္ၾကည့္ေတာ့ ကိုယ့္ အသက္ႏွင့္ အတူတူ။ တခဏ အၾကာမွာ ေနရိန္ေက်ာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းတို႔ မိသားစု ေရာက္လာ ၾကသည္။
တျခားဖိတ္ၾကားထားေသာ မိတ္ေဆြမ်ား ပါေရာက္လာၾကသည္။ ပရိသတ္အားျဖင့္ မ်ားမ်ားစားစားေတာ့ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဆရာႀကီး၏ အရင္ႏွီးဆုံးေသာ မိတ္ေဆြမ်ား။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေလာကအတြက္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ဘဝကို ပုံေပးထားခဲ႔ၾကသူေတြ ။ သူတို႔ေတြ၏ တန္ဖိုးသိေသာ ေက်းဇူးေမာ္ကြန္း တခုဟု ဆိုရမည္။
တရားခ်ီးျမွင့္ေတာ့ ဆရာႀကီးကို ျမန္မာတျပည္လုံးသာမက အေဝးေရာက္ ျမန္မာမ်ားကပါ ခ်စ္ခင္ၾကတယ္။ အခုလို ကုသုိလ္ျပဳအမွ်ေဝသည့္ပြဲ ကမာၻအရပ္ရပ္ ျပဳေနၾကတာေတြကို ဆရာႀကီးသာ ရရွိပါက ဆရာႀကီး ရဲ႕ဗိမာန္ဟာ သိၾကားမင္းရဲ႕ ဗိမာန္ထက္ေတာင္ ႀကီးေနေလာက္ၿပီလို႔ ထည့္ေျပာျဖစ္သည္။
ဒါျပင္မက စာေပထဲမွာ ကုသိုလ္ရွင္ေတြဟာ မေသခင္ထဲက ဗိမာန္ေပါက္တဲ႔ ဇာတ္လမ္းေတြအရဆိုလွ်င္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဗိမာန္ဟာလည္း ေပါက္ၿပီးသား ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္လို႔ပါ တရားထဲ ထည့္ေဟာျဖစ္လိုက္သည္။
ေရစက္ခ် အမွ်ေဝ အျပီး စကားဝိုင္းေလး စျဖစ္သည္။ အတူေနသူ တို႔ဆီမွ ဆရာႀကီးအနီးကပ္ျမင္ကြင္းကို ပီပီသသ ေတြ႔လိုက္ရသည္။
အတၱတခုလုံး အေသးဆုံးအေနထားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ဆရာႀကီး၏ ဘဝကို စာေတြအသံေတြ ဆီက ေလးစား ထားမႈသည္ အေဝးျမင္ လူတကာသိႏွဳိင္ေသာ အေနထားျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး ဘဝတေလွ်ာက္ အနီးကပ္ေနလာခဲ႔သူ မိတ္ေဆြ ဦးေရႊေက်ာ္ ဆီမွ ဆရာႀကီး၏ ေနထိုင္မႈပုံစံကိုပါ သိလိုက္ရသည္။ ဘဝတခုလုံး အတၱအတြက္ထက္ ပရ အတြက္ပဲ ရွိခဲ႔သူ။
စာေပဗိမာန္လစာ ေကာင္းေကာင္းရေသာ အခ်ိန္မွာလည္း ရသမွ်လစာသည္ သူတကိုယ္ရည္ သုံးဖို႔ အေနထား ထက္ သူ႕အနီးနားက မျပည္စုံသူေတြအတြက္ ရသမွ် အကူညီေပး ဖို႔သာျဖစ္သည္။
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းမဟုတ္။ တခ်ဳိ႕ခေလးမ်ားကို ေက်ာင္းထားေပး ေန သည့္ ကိစၥ ဘယ္သူမွ မသိၾကဟုဆိုသည္။ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားမ်ားက ျပန္ေျပာျပ၍ သိရျခင္းျဖစ္ သည္။ သူကေတာ့ သူ ကူညီေနသည္ဟု ဘယ္သူ႔ကိုမွ် ေျပာမျပ။
“ကိုဝင္းတင္က လက္နက္ကိုင္ လမ္းစဥ္ကို ဟိုတုန္းကလည္း မယုံဘူး အခုုလည္း လက္မခံဘူး။ အထူး သျဖင့္ ေဖာက္ခြဲတာေတြ” လက္နက္ကိုင္ လမ္းစဥ္ကို သူမေရြးခဲ႔။ ႏွလုံးရည္ တိုက္ပြဲျဖင့္သာ လမ္းေၾကာင္း ကို ေရြးထားသည္မွာ ဟိုအရင္ အေစာထဲက ျဖစ္သည္။
ဘဝမွာ ပိုင္ဆိုင္သမွ်ကို အတၱထက္ ပရအတြက္ကိုသာ ရည္သန္ထားသူ။ အရပ္ရပ္မွ ဘဘသုံးဖို႔ ဟုေပး လာေသာ ပစၥည္းဝတၳဳကို အသာထား သူရရွိထားေသာ ဆုမွ ေငြေၾကးႏွင့္ပင္ တင့္တင့္တယ္တယ္ ေနမည္ ဆို က ျပည့္စုံသူတေယာက္ ျဖစ္ေနပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း အိတ္ကပ္ထဲ ေရာက္လာသမွ်ကို အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးျပဳေနသည္။ ကုိယ္ေတြက အခု ဦးဝင္းတင္ေဖာင္ေဒးရွင္း လုပ္မွ ဦးဝင္းတင္၏ ေကာင္းမႈကို သိခဲ႔ရေသာ္လည္း တကယ့္ ဦးဝင္းတင္
ေဖာင္ေဒးရွင္း က ဟိုးပေဝသဏီ ေရွးထဲက လူမသိ သူမသိ တည္ရွိေနခဲ႔တာ ၾကာပါပေကာ။
အသက္ရွင္ေနထုိင္ရမႈအတြက္ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုျပီး သူ႔ဆီမထား၊ အစားအေသာက္ အေနအထိုင္က အစ ထမင္းတနပ္တည္း စားခဲ႔သည္မွာ ၾကာျပီဟုဆိုသည္။ ကားစီးႏွိဳင္ေသာ္လည္း ဆိုက္ကားေလာက္ႏွင့္ လိုရာေရာက္မည္ဆိုလွ်င္ ဆိုက္ကယ္ကိုေတာင္ စိတ္ထဲထည့္မည့္သူမဟုတ္။
ေထာင္ကလြတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဟိုကသည္က ရသမွ်ကို ေပးေဝငွေနသည္မွာပင္ သိန္း-၇၀၀-၈၀၀ေလာက္ ရွိေနၿပီ။ အိပ္ထဲမွာ အပိုတက်ပ္တျပားမွ မထား။ ၾကံဳသလို လမ္းေဘးက ငွက္ေပ်ာသီး တလုံးေလာက္ ႏွင့္ လည္း တင္းတိမ္ႏွဳိင္သူႀကီး။ သူ႔ရွိတာ သူစားဖို႔ထက္ သူမ်ားေဝငွဖို႔ အစဥ္ေတြးေနသူ။
ဦးဝင္းတင္လို လူမ်ိဳးေတြ ျမန္မာျပည္မွာ မ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာလွ်င္ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီး ေကာင္းျပီဟု တထစ္ ခ် ေျပာလို႔ ရၿပီ။ ဦးဝင္းတင္လို ဘဝ၊ ဦးဝင္းတင္လို စိတ္ဓာတ္ရွိသူေတြ မ်ားမ်ား ေပၚထြက္ဖို႔လိုၿပီ။
လူေတြက ဘုရားဆု ပန္ၾကသည္။ သိၾကားဆုပန္ၾကသည္။ ဆု-ဆု ဆု ေတြ လိုခ်င္ၾက၊ ဆုပန္ၾက၊ ဆုေတာင္းၾကသည္။
ဘုရားဆုပန္၊ သိၾကားဆုပန္က ကိုယ္လိုခ်င္ေသာ ဘဝႏွင့္တန္ေသာ အက်င့္အၾကံ အေနထိုင္ေတြကို က်င့္ၾကံေန ထိုင္ ၾကရသည္ မဟုတ္ေလာ။ ဦးဝင္းတင္လို ျဖစ္ေအာင္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးပမ္းရမည္ ထင္ပါသနည္း။
က်င့္ၾကည့္ၾကပါဦး။ ဦးဝင္းတင္လို တထပ္တည္းက်ေသာ ဘဝကို မဆိုထားႏွင့္ သူလို ျဖစ္ရန္ က်င့္ေဆာင္
ေနတုန္း အခိုက္မွာပင္ ေလာကႀကီးကို ေကာင္းက်ိဳးျပဳေနမွာ ေသခ်ာပါသည္။ ။
ဒီေတာ့ အားလုံးကို တိုက္တြန္းလိုက္ခ်င္ပါသည္ ျမန္မာျပည္ႀကီးေကာင္းဖို႔၊ ေလာကႀကီးေကာင္းဖို႔အတြက္ လူတိုင္း လူတိုင္း ဦးဝင္းတင္ဆုကို ပန္ၾကပါဟု----။
အရွင္ဇဝန (ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း) ~
ဤေဆာင္းပါး ဤအေတြးကို ေရးျဖစ္ရန္ ေစ့ေဆာ္ေပး အစပ်ိဳးေပးေသာ ကိုေနရိန္ေက်ာ္ကို ေက်းဇူး မွတ္တမ္းတင္ပါသည္။
0 comments :
Post a Comment