~
ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးပညာဝံသ ဘယ္သူလဲ၊ သံဃမဟာနာယက အဖဲြ႔ကုိ သူ ဘယ္လုိ ေဝဖန္ခ့ဲသလဲဆုိတာ သိႏုိင္ဖုိ႔ အင္တာဗ်ဴးေဟာင္းတခုကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပလုိ္က္ပါတယ္။
ဓမၼစက္ ၊ အာဏာစက္ နဲ႔ ကားပ်က္ႀကီး
Thursday, 05 March 2009 အင္တာဗ်ဴး
ေမး။ ။ ျမတ္စြာဘုရား ပိဋကတ္ေတာ္ နဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ ေရးသား၊ ျပသ၊ ေဟာေျပာတယ္ဆိုတာ ဘာကိုရည္ညႊန္း တယ္၊ ဘယ္လိုအေျခအေနကို ေဖာ္ျပတယ္၊ ညီညြတ္ျခင္း မညီညြတ္ျခင္းဆိုတာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကို ဆုံးျဖတ္သလဲဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာမွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ လိုက္နာက်င့္၀တ္တဲ့အခါက် ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ တခုတည္းလည္း ေျပာလို႔ မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားက အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြေပါ့ေလ၊ ပိဋကတ္ သုံးပုံ ရွိတဲ့အနက္မွာ၊ အဘိဓမၼာတဲ့၊ သုတၱန္တဲ့၊ ၀ိနည္းတဲ့ ၊ ၀ိနည္းဆိုတာက တကယ္ေတာ့ စည္းကမ္း ပါပဲ၊ ဥပေဒ ပါပဲ၊ ဗုဒၶဘာသာ Law ပဲ ၊ ဗုဒၶဘာသာ Law ဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာ့၀န္ ထမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သံဃနာယကရယ္၊ ဦးပဥၹင္းေလးရယ္၊ ဦးပဥၹင္းႀကီးရယ္ ဒီလို ေျပာလို႔ေတာ့လည္း မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္တိုင္ေဟာထားတာက သာသနာေတာ္ကို ၀င္ၿပီး သသနာ့ ၀န္ထမ္းခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆုိလို႔ ရွိရင္ အကုန္လုံး ၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ကို လိုက္နာရမယ္လို႔ ဒီလိုပဲေဟာထားတာကိုး။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကည့္ရမွာက ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေဟာသလဲဆုိေတာ့၊ ခုဏက ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ငယ္ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ႐ုိေသရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္မွာေတာ့ ေဟာထားတာေပါ့၊ သို႔ေသာ္လည္း ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔ မညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေျပာတာကို အကုန္လုံး လက္ခံေန ရမွာမဟုတ္ဘူး။
ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေျပာၾကားတာက ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔ ညီမညီ စစ္တမ္းထုတ္ၿပီးၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လုံး၀မညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ဒီလိုဆရာေတာ္မ်ိဳးကို ၊ ဒီလိုလူႀကီးမ်ိဳးကို ၊ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို၊ ဓမၼ သေမၻာ ဂ၊ အာမိသ သေမၻာဂ ဆိုတာ ႐ုိ႐ုိေသေသ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ မဆက္ဆံရဘူးလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာ ထားတာ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆုိလိုတာက ခုဏ သံဃနာယက ဆုိတာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တကယ္အတိအက်ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ ဗမာျပည္မွာက ဘယ္သူက တင္ထားတဲ့ သံဃနာယက မွန္းလည္း မသိဘူးေလ၊ ေရွးက ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ ဒီလိုဟာ မ်ိဳး တခါမွလည္းမရွိခဲ့ဘူး၊ အခု ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေခတ္ေရာက္မွ သံဃနာယက ဆုိၿပီးလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့၊ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ က်န္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက ဘာျဖစ္သြားသလဲ ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတြေ၀ေနၾကတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းလိုျဖစ္တဲ့အခါမွာ ပါတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို သံဃနာယက က ဘုန္းႀကီး အစစ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာတယ္။
ဒီဘုန္းႀကီးေတြက ၀ိနည္းေဒသနာနဲ႔အညီ ရဟန္းခံထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြပဲ၊ သူတို႔မွာ ဘာလက္နက္မွ ပါတာ လည္း မဟုတ္ဘူး၊ တုိက္ခိုက္ဖို႔ေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ သူတုိ႔က ခင္ဗ်ားတို႔ ဗမာျပည္ ႀကီးက ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ကေနစၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၄၀-၅၀ ရွိၿပီ ျပည္သူေတြမွာ ဆင္းရဲလွၿပီ ဒုကၡေတြေရာက္လွၿပီ ၊ ဒါေၾကာင့္ အမွန္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ စစ္တပ္ကလည္း ဒီ ရာထူးႀကီးကေန ထြက္ေပးရမယ္၊ ဒီလိုေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ စီမံၾကပါလို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံတာ။
ေမတၱာ ရပ္ခံတာကို သံဃနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔က အစိုးရ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီဘုန္းႀကီး ေတြက ရဟန္းအတုျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သာသနာေတာ္မွာ ရဟန္း အစစ္ကို ရဟန္းအတုလို႔ ေျပာတဲ့ ဘုန္းႀကီးကိုယ္တိုင္ ရဟန္း မဟုတ္ဘူးလို႔လည္းဆိုထားတယ္ေလ။
ေမး။ ။ ဗုဒၶ ၀ိနည္းေတာ္အရ သံဃာ အတု အစစ္ကိုေရာ ဘယ္လို ခြဲျခား သတ္မွတ္ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ သံဃာ အတု အစစ္ကို ခြဲဖို႔ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီလို ႐ိုး႐ိုးခြဲလို႔လည္း မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ၀ိနည္းေတာ္ ရွိတယ္၊ ဒီလို မ်ိဳး တဦးတေယာက္က ေျပာလာခဲ့ရင္၊ သံဃာေတာ္ေတြမွာ တကယ့္ ၀ိနည္း ေဒသနာ ေတာ္ကို ေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို သြားေျပာၿပီးေတာ့ အရွင္ဘုရား ဒီလို ျဖစ္ေနတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ေပါ့၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ က ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကိုလည္း နားလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႔လည္း ျပည့္စုံရမယ္၊ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ၀ိနည္းဓိုရ္ ခန္႔ၿပီးေတာ့ အစစ္လားအတုလားဆုိတာ စစ္ေဆးရမွာကိုး။
ဒီအတိုင္း သြားၿပီးေတာ့ ကိုယ္က မႀကိဳက္တာနဲ႔ ဘုန္းႀကီး အတု ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၿပီး သကၤန္း ခြ်တ္ပစ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီ ျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိယ္တိုင္ သာသနာမွာ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ခဲ့လို႔ရွိရင္ ပါရာဇိက က် တာပဲ၊ ပါရာဇိက က်တယ္ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆုိလိုတာေပါ့၊ သူသကၤန္း၀န္ထားတာေတာ့ ဘယ္ တတ္ႏိုင္ မလဲ၊ သူက သာသနာေတာ္နဲ႔ မေလ်ာ္ ေတာ့ဘူးေလ၊ သူက ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းကို မဟုတ္ဘူးလို႔ စြပ္စြဲတာ၊ အစစ္အတုဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ားနဲ႔ မေက်နပ္တာနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကို ေလးစားတဲ့ သူမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္၊ သံဃနာယကနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး၊ သံဃနာယက က သူ႔ဘာသာသူ ခန္႔ထားတာကိုး၊ အဲဒီ သံဃနာယက က ၀ိနည္းေဒသနာ သိကၡာပုဒ္နဲ႔ ညီရဲ႕လား၊ သူကိုယ္တိုင္ ေရာ ဘုန္းႀကီး အစစ္ဟုတ္ရဲ႕လား ဆိုတာ ရွိေသးတာကိုး။
အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းကို အေသအခ်ာေလးစားတဲ့ ပညာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တပါးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွသာလ်င္ သံဃာ အစစ္အတု ဆုိတာကို ခြဲႏိုင္မွာေပါ့၊ ဒီအတိုင္း ကုိယ္က မေက်နပ္တာနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ သံဃာအတုလို႔ ေျပာလို႔ရွိ ရင္ ေျပာတဲ့လူလည္း ဒုကၡေရာက္တယ္၊ ဒါ အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ ဂ႐ုကမၼ ေခၚတယ္၊ ဒါ သံဃာ့ေဗဒက ကံ မဟုတ္ဘူး၊ သံဃာကို ေစာ္ကားတဲ့ ကံ ျဖစ္တယ္။
ၿပီးေတာ့ တရားေဒသနာ ေဟာေျပာရာမွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့အတိုင္း ေဟာေျပာပို႔ခ်ခြင့္မရွိဘူး ဆို တာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ၾကားေနတာေတြလည္းရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ေတြကိုေလးစား တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ မွန္သမွ် ဆိုရင္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔အညီလုပ္ဖို႔ လိုတာေပါ့၊ ၀ိနည္းေဒသနာမွာ ဆုံးျဖတ္ တဲ့ အခါမွာလည္း ေဒါသဂတိ၊ ဆႏၵာဂတိ ဆိုတဲ့ အဂတိတရားေတြနဲ႔ အစိုးရမ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီးလုပ္လို႔ရွိရင္ ၀ိနည္း ဓိုရ္ မဟုတ္ဘူး၊ တရားဆုံးျဖတ္ထိုက္တဲ့လူမဟုတ္ဘူး၊ မဆုံးျဖတ္ထိုက္တဲ့ လူလို႔ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဟာ ထားတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း သိေပမယ့္ ေၾကာက္လို႔ ဆုံးျဖတ္ရတာမ်ိဳးေတြ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းဓုိရ္ ကိုယ္တိုင္က ဂတိေလးပါး မလိုက္စားရဘူးဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရား က ေဟာထားတာ။
ေနာက္ၿပီးတာ့ သံဃနာယက ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္နဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သံဃနာယက ကုိယ္တိုင္က ဂတိ ေလးပါး လိုက္စားသြားရင္ေတာ့ ၀ိနည္းဓုိရ္ မျဖစ္ထိုက္ေတာ့ဘူး၊ တကယ္လို႔ ဘယ္ဘက္မွ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္က မွန္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ အတုလို႔ စြပ္စြဲခံရတဲ့ သံဃာကို ေမးရဦးမယ္၊ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ၊ သူကိုယ္တိုင္ ၀န္ခံသလား၊ ၀န္မခံဘူးလားဆိုတာ။
ေမး။ ။ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဆုံးျဖတ္ေဆာင္႐ြက္တဲ့ ေနရာမွာ ဓမၼစက္ ၊ အာဏာစက္ ဆိုၿပီး သုံးတာ ေတြ႕ရပါ တယ္ ဘုရား၊ ဘယ္လို ေနရာေတြမွာ ခြဲျခားသုံးပါ သလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဓမၼာစက္ဆုိတာနဲ႔ ဆုံးျဖတ္မယ္ဆိုရင္ တရားေတာ္နဲ႔အညီ ဆုံးျဖတ္ရမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ နဲ႔ ဆုံးျဖတ္တာကို ဓမၼစက္လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ သာသနာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အစိုးရမွာ ဆုံးျဖတ္ ခြင့္မရွိဘူး၊ အာဏာစက္ဆိုတာက အစိုးရရဲ႕ Authority အမိန္႔ၾသဇာကိုေျပာတာ၊ အဲဒီေတာ့ အစိုးရကုိယ္တိုင္က မင္းက်င့္ တရား ဆယ္ပါးနဲ႔ ညီညြတ္ရမယ္တဲ့၊ ဒါမွ အာဏာစက္နဲ႔လည္း ညီမယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ဓမၼစက္ဆိုတာကလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ေတြကို ဂတိ ေလးပါး မလိုက္စားဘဲနဲ႔ စစ္တဲ့ ဆရာေတာ္မ်ိဳးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကလည္း ဒါ ဓမၼစက္နဲ႔ညီတယ္၊ အဲဒီလို ညီတဲ့ ဟာကို ခုဏ အာဏာစက္က အသုံး၀င္လို႔ ဆရာေတာ္နဲ႔ တြဲလိုက္ရင္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ အဲဒါ မင္းက်င့္တရားနဲ႔ ညီတဲ့ အစိုးရက အာဏာစက္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တာ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ျမန္မာျပည္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဓမၼစက္ေရာ၊ အာဏာစက္ေရာ မေကာင္းတဲ့ အခိုးေတြ အနံ႔ေတြထြက္ေနတယ္၊ ဒါ ေၾကာင့္ ကားေတြပ်က္ခါနီးမွာ အိတ္ေဇာက အခိုးေတြ ထြက္ေနတယ္မဟုတ္လား၊ စက္က သြားေတာ့ သြားေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔ေတြ အခိုးေတြထြက္ေနတာ၊ မကၠင္းနစ္က မျပင္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးျမင္တာက ဓမၼစက္ေရာ၊ အာဏာစက္ေရာ က ေမာ္ေတာ္ကား လိုပဲ အိတ္ေဇာက မေကာင္းတဲ့ အခိုးေတြထြက္ေနတယ္၊ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔ေတြ၊ အဲဒီကားက အလုပ္ေတာ့ လုပ္ တယ္၊ ေနာက္က်ရင္ ပ်က္ေတာ့မယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သိပ္၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ဘုန္းႀကီး ေျပာခ်င္တယ္၊ ရွက္ဖို႔လည္းေကာင္းပါတယ္။
ေမး။ ။ လက္ရွိအေျခအေနအရ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႕အလားအလာကို ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ေရွ႕အလားအလာကေတာ့ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေျပာလည္း ဆိုေတာ့ ကေမၻာဒီးယား မွာ ပုိေပါ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ ဘုန္းႀကီး တပါးမွ မရွိေတာ့ဘူး၊ အကုန္လုံး သတ္ျဖတ္ပစ္လိုက္တယ္၊ ထြက္ေျပး ေနတဲ့ ဘုန္း ႀကီးေတြ ရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း အကုန္လုံး လူထြက္ရတယ္၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ ဓမၼစက္ ေရာ၊ အာဏာ စက္ ေရာ ဘယ္လိုပဲ အခိုးေတြ ထြက္ေနေန သာသနာဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ ဖ်က္လို႔မရဘူးဆိုတာ ကေမၻာဒီးယား ကို ျပန္ၾကည့္ပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္၊ ဒီကေန႔ ကေမၻာဒီးယားမွာ သာသနာ ျပန္ထြန္းကားေနတာပဲ၊ အင္မတန္ ဆိုးတဲ့ ကေမၻာဒီးယားေတာင္ ဒီလိုျပန္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အကုန္လုံး သတ္လို႔ေတာ့ ဒီသာသနာႀကီးက ပ်က္မသြားဘူး၊ ညႇဥ္းဆဲလို႔ပ်က္မသြားဘူး၊ ေထာင္ခ်လို႔ ပ်က္မသြားဘူး၊ ဘယ္လိုလူကမွ ဖ်က္ဆီးလို႔ မပ်က္ႏိုင္ ဘူးဆိုတာ အားလုံးကို သိေစလိုပါတယ္။
ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္တြင္းက သာသနာ့၀န္ထမ္း သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဘာမ်ားမိန္႔ၾကားခ်င္ ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဘုန္းႀကီးေျပာခ်င္တာက ဒီကေန႔ တပည့္ေတာ္တို႔မွာ သာသနာ့ အႏၲရာယ္ႀကီးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္ ဆိုတာေတာ့ အားလုံးပဲ အထူးေျပာေနစရာမလိုပါဘူး၊ အားလုံး ကလည္း သိေနၾကပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ ဒီသာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဒီအႏၲရာယ္ႀကီးနဲ႔ တို႔တေတြသည္ ရင္ဆိုင္ေနရ တာကို မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္ကေနၿပီး သီလ သမာဓိ ပညာ ျဖင့္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာထားၿပီး အတတ္ႏိုင္ ဆုံး ကာကြယ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဒီသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္ေအာင္ အားလုံး ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ သာသနာကို တကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြက ေဆာင္႐ြက္ပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက ေမတၱာရပ္ခံၿပီးေတာ့ ႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္။
.
ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးပညာဝံသ ဘယ္သူလဲ၊ သံဃမဟာနာယက အဖဲြ႔ကုိ သူ ဘယ္လုိ ေဝဖန္ခ့ဲသလဲဆုိတာ သိႏုိင္ဖုိ႔ အင္တာဗ်ဴးေဟာင္းတခုကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပလုိ္က္ပါတယ္။
- ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၀ံသ (ပန္းခ်ီ - ဟန္ေလး)
ဓမၼစက္ ၊ အာဏာစက္ နဲ႔ ကားပ်က္ႀကီး
Thursday, 05 March 2009 အင္တာဗ်ဴး
မေလးရွားႏိုင္ငံ ပီနန္ၿမိဳ႕တြင္ သီတင္းသုံးေနေသာ သာသနာ့ေမာဠိ(သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္)အဖြဲ႕ ဥကၠဌ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပညာ၀ံသ (ဘဒၵႏၲ ပညာ၀ံသ) သည္ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလ က တိုက္ခတ္ခဲ့ေသာ နာဂစ္ ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္း ဒုကၡသည္မ်ား ကူညီကယ္ဆယ္ေရး အတြက္လည္း ျပည္ပမွ ၀တၳဳေငြေၾကးမ်ားစြာ ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးျဖစ္ပါသည္။
မၾကာေသးခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသြားေသာ ဆဌအႀကိမ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(၄၇)ပါး စုံညီ သတၱမ အစည္းအေ၀း၌ ဥကၠဌ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲ ကုမာရ၏ ၾသ၀ါဒ မိန္႔ၾကားခ်က္တြင္ပါ၀င္သည့္ ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ မညီညြတ္ဟု ဆိုေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ဗုဒၶဘာသာ သံဃာေတာ္မ်ား တင္းက်ပ္ခံေနရမႈမ်ား အပါအ၀င္ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ အေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး အား ဧရာ၀တီက ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေျဖ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာမွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ လိုက္နာက်င့္၀တ္တဲ့အခါက် ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ တခုတည္းလည္း ေျပာလို႔ မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားက အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြေပါ့ေလ၊ ပိဋကတ္ သုံးပုံ ရွိတဲ့အနက္မွာ၊ အဘိဓမၼာတဲ့၊ သုတၱန္တဲ့၊ ၀ိနည္းတဲ့ ၊ ၀ိနည္းဆိုတာက တကယ္ေတာ့ စည္းကမ္း ပါပဲ၊ ဥပေဒ ပါပဲ၊ ဗုဒၶဘာသာ Law ပဲ ၊ ဗုဒၶဘာသာ Law ဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာ့၀န္ ထမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သံဃနာယကရယ္၊ ဦးပဥၹင္းေလးရယ္၊ ဦးပဥၹင္းႀကီးရယ္ ဒီလို ေျပာလို႔ေတာ့လည္း မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္တိုင္ေဟာထားတာက သာသနာေတာ္ကို ၀င္ၿပီး သသနာ့ ၀န္ထမ္းခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆုိလို႔ ရွိရင္ အကုန္လုံး ၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ကို လိုက္နာရမယ္လို႔ ဒီလိုပဲေဟာထားတာကိုး။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကည့္ရမွာက ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေဟာသလဲဆုိေတာ့၊ ခုဏက ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ငယ္ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ႐ုိေသရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္မွာေတာ့ ေဟာထားတာေပါ့၊ သို႔ေသာ္လည္း ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔ မညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေျပာတာကို အကုန္လုံး လက္ခံေန ရမွာမဟုတ္ဘူး။
ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေျပာၾကားတာက ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔ ညီမညီ စစ္တမ္းထုတ္ၿပီးၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လုံး၀မညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ဒီလိုဆရာေတာ္မ်ိဳးကို ၊ ဒီလိုလူႀကီးမ်ိဳးကို ၊ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို၊ ဓမၼ သေမၻာ ဂ၊ အာမိသ သေမၻာဂ ဆိုတာ ႐ုိ႐ုိေသေသ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ မဆက္ဆံရဘူးလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာ ထားတာ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆုိလိုတာက ခုဏ သံဃနာယက ဆုိတာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တကယ္အတိအက်ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ ဗမာျပည္မွာက ဘယ္သူက တင္ထားတဲ့ သံဃနာယက မွန္းလည္း မသိဘူးေလ၊ ေရွးက ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ ဒီလိုဟာ မ်ိဳး တခါမွလည္းမရွိခဲ့ဘူး၊ အခု ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေခတ္ေရာက္မွ သံဃနာယက ဆုိၿပီးလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့၊ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ က်န္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက ဘာျဖစ္သြားသလဲ ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတြေ၀ေနၾကတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းလိုျဖစ္တဲ့အခါမွာ ပါတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို သံဃနာယက က ဘုန္းႀကီး အစစ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာတယ္။
ဒီဘုန္းႀကီးေတြက ၀ိနည္းေဒသနာနဲ႔အညီ ရဟန္းခံထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြပဲ၊ သူတို႔မွာ ဘာလက္နက္မွ ပါတာ လည္း မဟုတ္ဘူး၊ တုိက္ခိုက္ဖို႔ေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ သူတုိ႔က ခင္ဗ်ားတို႔ ဗမာျပည္ ႀကီးက ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ကေနစၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၄၀-၅၀ ရွိၿပီ ျပည္သူေတြမွာ ဆင္းရဲလွၿပီ ဒုကၡေတြေရာက္လွၿပီ ၊ ဒါေၾကာင့္ အမွန္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ စစ္တပ္ကလည္း ဒီ ရာထူးႀကီးကေန ထြက္ေပးရမယ္၊ ဒီလိုေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ စီမံၾကပါလို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံတာ။
ေမတၱာ ရပ္ခံတာကို သံဃနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔က အစိုးရ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီဘုန္းႀကီး ေတြက ရဟန္းအတုျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သာသနာေတာ္မွာ ရဟန္း အစစ္ကို ရဟန္းအတုလို႔ ေျပာတဲ့ ဘုန္းႀကီးကိုယ္တိုင္ ရဟန္း မဟုတ္ဘူးလို႔လည္းဆိုထားတယ္ေလ။
ေမး။ ။ ဗုဒၶ ၀ိနည္းေတာ္အရ သံဃာ အတု အစစ္ကိုေရာ ဘယ္လို ခြဲျခား သတ္မွတ္ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ သံဃာ အတု အစစ္ကို ခြဲဖို႔ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီလို ႐ိုး႐ိုးခြဲလို႔လည္း မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ၀ိနည္းေတာ္ ရွိတယ္၊ ဒီလို မ်ိဳး တဦးတေယာက္က ေျပာလာခဲ့ရင္၊ သံဃာေတာ္ေတြမွာ တကယ့္ ၀ိနည္း ေဒသနာ ေတာ္ကို ေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို သြားေျပာၿပီးေတာ့ အရွင္ဘုရား ဒီလို ျဖစ္ေနတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ေပါ့၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ က ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကိုလည္း နားလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႔လည္း ျပည့္စုံရမယ္၊ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ၀ိနည္းဓိုရ္ ခန္႔ၿပီးေတာ့ အစစ္လားအတုလားဆုိတာ စစ္ေဆးရမွာကိုး။
ဒီအတိုင္း သြားၿပီးေတာ့ ကိုယ္က မႀကိဳက္တာနဲ႔ ဘုန္းႀကီး အတု ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၿပီး သကၤန္း ခြ်တ္ပစ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီ ျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိယ္တိုင္ သာသနာမွာ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ခဲ့လို႔ရွိရင္ ပါရာဇိက က် တာပဲ၊ ပါရာဇိက က်တယ္ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆုိလိုတာေပါ့၊ သူသကၤန္း၀န္ထားတာေတာ့ ဘယ္ တတ္ႏိုင္ မလဲ၊ သူက သာသနာေတာ္နဲ႔ မေလ်ာ္ ေတာ့ဘူးေလ၊ သူက ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းကို မဟုတ္ဘူးလို႔ စြပ္စြဲတာ၊ အစစ္အတုဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ားနဲ႔ မေက်နပ္တာနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကို ေလးစားတဲ့ သူမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္၊ သံဃနာယကနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး၊ သံဃနာယက က သူ႔ဘာသာသူ ခန္႔ထားတာကိုး၊ အဲဒီ သံဃနာယက က ၀ိနည္းေဒသနာ သိကၡာပုဒ္နဲ႔ ညီရဲ႕လား၊ သူကိုယ္တိုင္ ေရာ ဘုန္းႀကီး အစစ္ဟုတ္ရဲ႕လား ဆိုတာ ရွိေသးတာကိုး။
အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းကို အေသအခ်ာေလးစားတဲ့ ပညာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တပါးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွသာလ်င္ သံဃာ အစစ္အတု ဆုိတာကို ခြဲႏိုင္မွာေပါ့၊ ဒီအတိုင္း ကုိယ္က မေက်နပ္တာနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ သံဃာအတုလို႔ ေျပာလို႔ရွိ ရင္ ေျပာတဲ့လူလည္း ဒုကၡေရာက္တယ္၊ ဒါ အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ ဂ႐ုကမၼ ေခၚတယ္၊ ဒါ သံဃာ့ေဗဒက ကံ မဟုတ္ဘူး၊ သံဃာကို ေစာ္ကားတဲ့ ကံ ျဖစ္တယ္။
ၿပီးေတာ့ တရားေဒသနာ ေဟာေျပာရာမွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့အတိုင္း ေဟာေျပာပို႔ခ်ခြင့္မရွိဘူး ဆို တာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ၾကားေနတာေတြလည္းရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ေတြကိုေလးစား တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ မွန္သမွ် ဆိုရင္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔အညီလုပ္ဖို႔ လိုတာေပါ့၊ ၀ိနည္းေဒသနာမွာ ဆုံးျဖတ္ တဲ့ အခါမွာလည္း ေဒါသဂတိ၊ ဆႏၵာဂတိ ဆိုတဲ့ အဂတိတရားေတြနဲ႔ အစိုးရမ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီးလုပ္လို႔ရွိရင္ ၀ိနည္း ဓိုရ္ မဟုတ္ဘူး၊ တရားဆုံးျဖတ္ထိုက္တဲ့လူမဟုတ္ဘူး၊ မဆုံးျဖတ္ထိုက္တဲ့ လူလို႔ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဟာ ထားတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း သိေပမယ့္ ေၾကာက္လို႔ ဆုံးျဖတ္ရတာမ်ိဳးေတြ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းဓုိရ္ ကိုယ္တိုင္က ဂတိေလးပါး မလိုက္စားရဘူးဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရား က ေဟာထားတာ။
ေနာက္ၿပီးတာ့ သံဃနာယက ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္နဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သံဃနာယက ကုိယ္တိုင္က ဂတိ ေလးပါး လိုက္စားသြားရင္ေတာ့ ၀ိနည္းဓုိရ္ မျဖစ္ထိုက္ေတာ့ဘူး၊ တကယ္လို႔ ဘယ္ဘက္မွ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္က မွန္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ အတုလို႔ စြပ္စြဲခံရတဲ့ သံဃာကို ေမးရဦးမယ္၊ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ၊ သူကိုယ္တိုင္ ၀န္ခံသလား၊ ၀န္မခံဘူးလားဆိုတာ။
ေမး။ ။ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဆုံးျဖတ္ေဆာင္႐ြက္တဲ့ ေနရာမွာ ဓမၼစက္ ၊ အာဏာစက္ ဆိုၿပီး သုံးတာ ေတြ႕ရပါ တယ္ ဘုရား၊ ဘယ္လို ေနရာေတြမွာ ခြဲျခားသုံးပါ သလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဓမၼာစက္ဆုိတာနဲ႔ ဆုံးျဖတ္မယ္ဆိုရင္ တရားေတာ္နဲ႔အညီ ဆုံးျဖတ္ရမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ နဲ႔ ဆုံးျဖတ္တာကို ဓမၼစက္လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ သာသနာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အစိုးရမွာ ဆုံးျဖတ္ ခြင့္မရွိဘူး၊ အာဏာစက္ဆိုတာက အစိုးရရဲ႕ Authority အမိန္႔ၾသဇာကိုေျပာတာ၊ အဲဒီေတာ့ အစိုးရကုိယ္တိုင္က မင္းက်င့္ တရား ဆယ္ပါးနဲ႔ ညီညြတ္ရမယ္တဲ့၊ ဒါမွ အာဏာစက္နဲ႔လည္း ညီမယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ဓမၼစက္ဆိုတာကလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ေတြကို ဂတိ ေလးပါး မလိုက္စားဘဲနဲ႔ စစ္တဲ့ ဆရာေတာ္မ်ိဳးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကလည္း ဒါ ဓမၼစက္နဲ႔ညီတယ္၊ အဲဒီလို ညီတဲ့ ဟာကို ခုဏ အာဏာစက္က အသုံး၀င္လို႔ ဆရာေတာ္နဲ႔ တြဲလိုက္ရင္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ အဲဒါ မင္းက်င့္တရားနဲ႔ ညီတဲ့ အစိုးရက အာဏာစက္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တာ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ျမန္မာျပည္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဓမၼစက္ေရာ၊ အာဏာစက္ေရာ မေကာင္းတဲ့ အခိုးေတြ အနံ႔ေတြထြက္ေနတယ္၊ ဒါ ေၾကာင့္ ကားေတြပ်က္ခါနီးမွာ အိတ္ေဇာက အခိုးေတြ ထြက္ေနတယ္မဟုတ္လား၊ စက္က သြားေတာ့ သြားေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔ေတြ အခိုးေတြထြက္ေနတာ၊ မကၠင္းနစ္က မျပင္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးျမင္တာက ဓမၼစက္ေရာ၊ အာဏာစက္ေရာ က ေမာ္ေတာ္ကား လိုပဲ အိတ္ေဇာက မေကာင္းတဲ့ အခိုးေတြထြက္ေနတယ္၊ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔ေတြ၊ အဲဒီကားက အလုပ္ေတာ့ လုပ္ တယ္၊ ေနာက္က်ရင္ ပ်က္ေတာ့မယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သိပ္၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ဘုန္းႀကီး ေျပာခ်င္တယ္၊ ရွက္ဖို႔လည္းေကာင္းပါတယ္။
ေမး။ ။ လက္ရွိအေျခအေနအရ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႕အလားအလာကို ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ေရွ႕အလားအလာကေတာ့ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေျပာလည္း ဆိုေတာ့ ကေမၻာဒီးယား မွာ ပုိေပါ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ ဘုန္းႀကီး တပါးမွ မရွိေတာ့ဘူး၊ အကုန္လုံး သတ္ျဖတ္ပစ္လိုက္တယ္၊ ထြက္ေျပး ေနတဲ့ ဘုန္း ႀကီးေတြ ရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း အကုန္လုံး လူထြက္ရတယ္၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ ဓမၼစက္ ေရာ၊ အာဏာ စက္ ေရာ ဘယ္လိုပဲ အခိုးေတြ ထြက္ေနေန သာသနာဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ ဖ်က္လို႔မရဘူးဆိုတာ ကေမၻာဒီးယား ကို ျပန္ၾကည့္ပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္၊ ဒီကေန႔ ကေမၻာဒီးယားမွာ သာသနာ ျပန္ထြန္းကားေနတာပဲ၊ အင္မတန္ ဆိုးတဲ့ ကေမၻာဒီးယားေတာင္ ဒီလိုျပန္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အကုန္လုံး သတ္လို႔ေတာ့ ဒီသာသနာႀကီးက ပ်က္မသြားဘူး၊ ညႇဥ္းဆဲလို႔ပ်က္မသြားဘူး၊ ေထာင္ခ်လို႔ ပ်က္မသြားဘူး၊ ဘယ္လိုလူကမွ ဖ်က္ဆီးလို႔ မပ်က္ႏိုင္ ဘူးဆိုတာ အားလုံးကို သိေစလိုပါတယ္။
ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္တြင္းက သာသနာ့၀န္ထမ္း သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဘာမ်ားမိန္႔ၾကားခ်င္ ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဘုန္းႀကီးေျပာခ်င္တာက ဒီကေန႔ တပည့္ေတာ္တို႔မွာ သာသနာ့ အႏၲရာယ္ႀကီးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္ ဆိုတာေတာ့ အားလုံးပဲ အထူးေျပာေနစရာမလိုပါဘူး၊ အားလုံး ကလည္း သိေနၾကပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ ဒီသာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဒီအႏၲရာယ္ႀကီးနဲ႔ တို႔တေတြသည္ ရင္ဆိုင္ေနရ တာကို မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္ကေနၿပီး သီလ သမာဓိ ပညာ ျဖင့္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာထားၿပီး အတတ္ႏိုင္ ဆုံး ကာကြယ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဒီသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္ေအာင္ အားလုံး ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ သာသနာကို တကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြက ေဆာင္႐ြက္ပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက ေမတၱာရပ္ခံၿပီးေတာ့ ႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္။
.
0 comments :
Post a Comment