ေယာသားတစ္ဦးရဲ႕ ေမာင္းတီးသံ

Tuesday, July 22, 2014

မေျပာမၿပီး မတီးမမည္တဲ့ ၾကားဖူးတဲ႔ စကားပံုတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။ အခုအေၾကာင္းအရာက က်ေတာ္ေျပာလို႔ ၿပီးသြားမယ့္ ကိစၥမဟုတ္ေသာ္လည္း အသံေလးနည္းနည္း ျမည္ေအာင္ေတာ့ တီးလိုက္ပါရေစ။ 


အေၾကာင္းကိစၥက ေသေရးရွင္ေရး မဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္ ေယာနယ္သားေတြအတြက္ေတာ့ အေရးပါ တယ္ဗ်။

ျမင္တဲ့သူေတြ ျမင္ၿပီးျဖစ္သလို သိတဲ့သူေတြလဲသိၿပီး ျငင္းတဲ့လူေတြလဲ ျငင္းကုန္ၾကၿပီးၿပီ။ တစ္ခ်ိဳ႔ကေတာ့ အေရးမပါတာကို အရာေပးျခင္းရယ္လို႔ တစ္တစ္ခြခြေတာင္ ဆဲဆိုၾကၿပီးၿပီထင္ပါ့။ 

ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ က်ေတာ္ကေတာ့ ေယာကိုခ်စ္တဲ့ ေယာသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ အင္မတန္႔ အင္မတန္ အေရးပါပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေၾကျငာေမာင္းခတ္ရလိမ့္မယ္။ 

 ဇာတ္လမ္းကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာမွာရွိတဲ့ ဗမာအိမ္က ေယာဝတ္စံုအေၾကာင္းပါပဲ။ 
ေယာသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာကဲ့သို႔ လူအမ်ားၾကည့္႐ႈေလ့လာရာ အထင္ကရ
ေနရာတစ္ခုမွာ ေယာဆိုေသာစကားလံုးကို ျမင္ေတြ႔၍ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္မိေသာ္လည္း ဝတ္စံုကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္မိသည္။ 

ပံုထဲမွ ဝတ္စံုကိုျမင္ေသာ ေယာသားေယာသူတိုင္းလဲ က်ေတာ္တို႔ ေယာရိုးရာဝတ္စံု မဟုတ္တာကို သိၾကပါလိမ့္မည္။ 
ေယာရိုးရာဝတ္စံု မဟုတ္ပါပဲႏွင့္ ေယာဆိုေသာ စကားလံုးႏွင့္အတူ ခင္းက်င္းျပသ ထားသည္ကိုေတာ့ က်ေတာ္လက္မခံခ်င္ပါ။ 

အမွားကို အမွားမွန္းသိသိရက္ႏွင့္ က်ေတာ္တို႔လက္ခံထားလွ်င္ သမိုင္းထဲ မွေယာသည္ ေရာျဖစ္သြား လိမ့္မည္။ 

ပံုထဲမွာျမင္ေနရေသာ အမ်ိဳးသားဝတ္စံုသည္ မည္သည့္လူမ်ိဳးအမ်ိဳးသားတို႕၏ ရိုးရာဝတ္စံုျဖစ္သည္ကို က်ေတာ္ မသိပါ။ 

ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ေယာအမ်ိဳးသား ဝတ္စံုမဟုတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အေသအခ်ာ ျငင္းဆိုႏိုင္ပါသည္။ 
ေယာအမ်ိဳးသားတို႔သည္ ပင္နီတိုက္ပံုနဲ႔ ေယာပုဆိုးကို စြဲၿမဲစြာဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကသည္။ 

အခ်ိဳ႕ ရြာမ်ားတြင္ေတာ့ မီးခိုးျပာေရာင္တိုက္ပံုကို ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ပံုမွာျပထားသကဲ့သို႔ ဦးထုတ္မေဆာင္း ၾက ပါ။ ေခါင္းေပါင္းကိုသာ ေပါင္းၾကသည္။ 

ေခါင္းေပါင္းဟုဆိုရာတြင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းမ်ား မင္းသားမ်ာကဲ့သို႔ မဟုတ္ပဲ မ်က္ႏွာသုတ္ပါဝါ 
ေယာေဒသအေခၚ တဘက္ကို ေပါင္းၾကျခင္းျဖစ္သည္။ 

ယခုလက္ထဲတြင္ ပံုမရွိေသာေၾကာင့္ အလ်င္းသင့္တဲ့အခါ တင္ျပပါမည္။ ခင္းက်င္းျပသထားသည့္ အမ်ိဳးသမီးဝတ္စံုသည္လည္း ေယာရိုးရာ အမ်ိဳးသမီးဝတ္စံု မဟုတ္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုႏိုင္ပါသည္။ 

ပံုတြင္ ျပသထားသည္မွာ ထဘီမဟုတ္ပဲ ဂါဝန္ပံုစံျဖစ္ေနသည္။ 

ခါးတြင္လည္း တဘက္အနီကို စည္းထားသည္။ ေခါင္းတြင္လည္း ခေမာက္ငယ္လား ဦးထုတ္လား ေဆာင္း ထားေသးသည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ပံုမွာ ေတာင္သားအမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ရိုးရာဝတ္စံုႏွင့္တူသည္။ ေယာအမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ထိုကဲ့သို႔ မဝတ္ဆင္ၾကပါ။ ေဒသမွထြက္ေသာ နာမည္ႀကီး ေယာထဘီကိုသာ ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ 

ပံုမွာျပထားသကဲ့သို႔ ဂါဝန္ရွည္ မဝတ္ဆင္ၾကပါ။ အက်ီၤကိုလဲ ရင္ဖံုးအက်ီၤကိုသာ ဝတ္ဆင္ပါသည္။ ခါး ရင္ဘတ္မ်ားတြင္လဲ တဘက္ကို မစည္းေႏွာင္ၾကပါ။ ေခါင္းတြင္လည္း ပံုမွာျပထားသကဲ့သို႔ ဦးထုတ္ မေဆာင္းၾကပါ။ 

ေယာအမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ ေတာသြားသည့္အခါ တဘက္ကို ေခါင္းတြင္ အမ်ိဳးသားမ်ားကဲ့သို႔ ေပါင္းၾကၿပီး ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားသည့္အခါ တဘက္ကို ညာဘက္ပခံုးေပၚတင္လ်က္ သြားၾကပါသည္။ 

ထို႔ေနာက္ တဘက္ကိုခင္းလ်က္ ရွိခိုးၾကသည္မွာ ေယာအမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ရိုးရာျဖစ္ပါသည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ေယာရိုးရာဝတ္စံု မဟုတ္ပါပဲႏွင့္ ေယာဆိုေသာ စာလံုးျဖင့္ ခင္းက်င္းျပသထားသည္ကို က်ေတာ္တို႔ ေယာသားမ်ားက ကန္႔ကြက္သင့္ပါသည္။ 

ကန္႔ကြက္သည္ဆိုရာတြင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚတြင္ အေရမရအဖတ္မရ ဆဲဆိုႀကိမ္ေမာင္းေနျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ထိထိေရာက္ေရာက္ျဖစ္ေအာင္ ကန္႔ကြက္သင့္သည္။ 

ရန္ကုန္ေယာအသင္းမွ ဦးေဆာင္၍ေသာ္လည္းေကာင္း အျခားလူတစ္ဦးဦးမွ ဦးေဆာင္၍ေသာ္လည္း
ေကာင္း ကန္႔ကြက္တာက ပိုထိေရာက္မည္။ 

တိုင္းရင္းသားေက်းရြာသည္ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု အသက္အရြယ္လူတန္းစားမ်ိဳးစံု ဝင္ေရာက္ေလ့လာသည့္
ေနရာ ျဖစ္သည့္အတြက္ လူအမ်ား အထင္မွား အမွတ္မွားျဖစ္သြားမွာ အေသအခ်ာျဖစ္သည္။ 

အခ်ိန္အၾကာႀကီး ဆက္မွားေနလွ်င္ ေနာင္ေသာအခါ ျပင္ရန္လြယ္ကူေတာ့မည္မဟုတ္။ သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆက္မွားေနေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ေယာကိုခ်စ္ေသာ ေယာသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေယာရိုးရာဝတ္စံုမွ ေရာေရာေႏွာေႏွာရိုးရာဝတ္စံုအျဖစ္ အမွတ္မမွားေစပဲ အမွားျပင္ဆင္ႏိုင္ၾကရန္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။


ေယာလူ(ဘုန္းစိုးက်ယ္) ~













1 comments :

  1. Aung Myint Oo said... :

    အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္း ေယာ၀တ္စုံ မွားေနပါတယ္။
    အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး၀တ္စုံက ေတာင္သားလူမ်ိဳး အမ်ိဳးသမီး၀တ္စုံ ျဖစ္ေနပါတယ္။
    ေယာသားၾကီးေတြဟာ ပင္နီတိုက္ပုံ၊ေယာပုဆိုးကို ဂုဏ္ယူစြာ ၀တ္ဆင္ၾကျပီး မ်က္ႏွာသုတ္တဘက္ေစာင္ကို ေခါင္းေပါင္းေလ့ ႐ိွပါတယ္။
    လြယ္အိတ္တစ္လုံးကလည္း သြားေလရာပါ ပါတယ္။
    ေယာသူေတြကေတာ့ ရင္ဖုံးအက်ႌ ၊ေယာထမီကို ၀တ္ဆင္တတ္ၾကျပီး ႏွီးခေမာက္ အျမဲေဆာင္းၾကပါတယ္။
    ခါးစည္း မပါ ပါဘူး။
    ပခုံးတင္ တဘက္ေစာင္ကေလးကလည္း အျမဲပါၾကပါတယ္။
    ဦးထုပ္ေဆာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ မ႐ိွပါဘူး။
    ဒါေၾကာင့္ သက္ဆ္ိုင္ရာ လူၾကီးမင္းမ်ားက ျပဳျပင္ေပးၾကပါဦးလို႔ ေမတၱာရပ္ခံ ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved