ေထာင္းတြင္း အျပစ္ေပးမႈ ေဒါက္ေျခခ်င္း သ႐ုပ္ျပပုံ (ဓာတ္ပုံ – AAPP / Irrawaddy)
အင္းစိန္ေထာင္တြင္း မွာေတာ့ ပဲခူး၊ သနပၸင္က မက်င္လွရဲ႕ ႏြားတံဆိပ္ ေဆးေပါ့လိပ္ဟာ အက်ဥ္းသား တိုင္း အတြက္ အသျပာ အျဖစ္ အသံုးျပဳတဲ့ပစၥည္း ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ့္ရဲ႕ ပထမဆံုး ေထာင္ဝင္စာမွာ မိသားစုေတြက အက်ဥ္းေထာင္တြင္းမွာ ပိုက္ဆံေငြေၾကး သံုးစြဲခြင့္ မရတာ သိထားေလေတာ့ ေဆးေပါ့လိပ္ေတြ ၁၂ စည္း ထည့္ေပး လိုက္တယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ့္ အတြက္ အေတာ္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြဆိုေတာ့ ရင္ထဲ ေတာ္ ေတာ္ပီတိ ျဖစ္ခဲ့မိတယ္။
ေထာင္ထဲ မေရာက္ခင္တုန္းက ေဆးလိပ္ မေသာက္တတ္တဲ့ က်ေနာ့္အတြက္ အရင္ေရာက္ႏွင့္ ေနတဲ့သူ
ေတြ ဆီက အတတ္ေကာင္း တခု ရေနပါၿပီ။ အဲဒါကေတာ့ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းပါ။
အက်ဥ္းေထာင္ထဲ ေရာက္ကတည္းက စာဖတ္ခ်င္တဲ့ က်ေနာ့္အတြက္ စာဖတ္စရာအျဖစ္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ စကၠဴေတြနဲ႔ ဖင္စီခံ လုပ္ထားတဲ့ ေဆးေပါ့လိပ္ေတြက က်ေနာ္တို႔ အတြက္ ဖတ္စရာစာအုပ္ေတြ အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း သြားခဲ့တာမို႔ စာဖတ္ခ်င္ေလေလ ေဆးလိပ္ေသာက္ျဖစ္ ေလေလဆိုတဲ့ အက်င့္ တခုကို ရခဲ့ပါတယ္။
အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ဖို႔ အတြက္ ေဆးလိပ္မီးရဖို႔က အခက္အခဲဆံုး ႀကိဳးစားရမႈ ထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ေထာင္ ဝန္ ထမ္း ဆီ ေဆးလိပ္မီး ေတာင္းရတာ အလြန္ပင္ပန္းၾကရၿပီး တခါတခါ မေခ်မငံ အေျပာအဆို ခံရတာမ်ိဳးလည္း ရွိၾကတယ္။
ဒီေတာ့ ေဆးလိပ္မီး မေသေရး အတြက္ ေဆးလိပ္ေတြ ပိုေသာက္ျဖစ္သလို မီးမေသေသးတဲ့ သူေတြဆီ က ေဆးလိပ္မီးကို အျပန္အလွန္ ပစ္ေပါက္ေပးရင္း ဒီျပႆနာကို တနည္းေျဖရွင္း ရတယ္။
မီးျခစ္ ကိုင္ေဆာင္မႈ ဆိုတာ အက်ယ္ခ်ဲ႕ရင္ ေထာင္မီး႐ိႈ႕မႈနဲ႔ပါ တရားစြဲ ခံရကိန္းရွိတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ မီးျခစ္ လက္ဝယ္ရွိေရး ႀကိဳးစားၾကရ ျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ ေထာင္တြင္း မီးျခစ္ဆိုတာကို တီထြင္ ၾကရတယ္။
ပထမဆံုး ခင္ရာမင္ရာ မီးျခစ္ရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းကို ေပါင္းသင္းၿပီး သူ႔ဆီက မီးျခစ္နဲ႔ စြပ္က်ယ္ ျဖဴသန္႔သန္႔ (အဆီ၊ ေခ်းေညႇာ္ မပါ)ကို မီး႐ိႈ႕ၿပီး မီးကို အခ်ိန္မီသတ္ရတယ္။
ဒါကို ေထာင္စကားအရ “နာဖုတ္တယ္” လို႔ ေခၚၾကတယ္။ မီးစာ ျဖစ္သြားတဲ့ စြပ္က်ယ္စကို က်ားပ႐ုတ္ဆီ သံဘူးေလးထဲကို က်က်နနထည့္ၿပီး အဖံုးကိုလည္း ေလလံုေအာင္ ထားရတယ္။
ေနာက္တဆင့္က ေထာင္ က ခ်ိဳးပိုင္းျဖတ္ၿပီး ေပးထားတဲ့ သြားပြတ္တံကို မီးၿမႇိဳက္ၿပီး မီးျခစ္ဆံကို အဲဒီ သြားပြတ္တံမွာ ထည့္ျမႇဳပ္ ရတယ္။ ဘလိတ္ဓား အက်ိဳးတခုနဲ႔ အဲဒီမီးျခစ္ဆံကို ခတ္၊ က်ားပ႐ုတ္ ဆီဘူး ထဲက နာဖုတ္ထားတဲ့ မီးစာကို မီးစြဲေအာင္ လုပ္ယူရတယ္။ မီးစြဲတာနဲ႔ ေဆးေပါ့လိပ္ကို ကမန္း ကတန္း မီးတို႔ၿပီး ဖြာၾက၊ ႐ိႈက္ၾက၊ ေဝငွၾကနဲ႔ ေဆးလိပ္ တခါေသာက္ဖို႔ အေရး အပင္ပန္းခံၾကရတယ္။
အဲဒီ ေထာင္တြင္း မီးခတ္မီးျခစ္ ကိုပဲ အၿမဲလံုၿခံဳေအာင္ ဝွက္ထားၾကရတယ္။ ေဆးလိပ္မီးကို ေဆးလိပ္တိုနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အခန္းေတြ၊ ေဘးခ်င္းကပ္ အခန္းေတြကို လွမ္းပစ္ေပးရင္း ၾကာလာေတာ့ အခန္းနံပါတ္နဲ႔ တကြ သူ႔အခန္းရဲ႕တံခါးေရွ႕ ေဆးလိပ္တို ကြက္တိေရာက္ေအာင္ ပစ္ေပးတာ ကြ်မ္းက်င္လာေတာ့တာ ပါပဲ။
ေဆးလိပ္ေသာက္ၿပီးလို႔ ဖင္စီခံေလးေတြကို ခြာၿပီး လွ်ိဳ႕လွ်ိဳ႕ဝွက္ဝွက္နဲ႔ ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြ မသိေအာင္ စာဖတ္ ၾကရတာမွာ အဆင္ မေျပမႈေတြလည္း အစပိုင္း ႀကံဳၾကရတယ္။
ပထမေတာ့ ေဆးလိပ္ဖင္စီခံက သတင္းစာ စကၠဴကို စာဖတ္လိုေဇာနဲ႔ခြာေတာ့ စာေတြ ပ်က္ကုန္တာမ်ိဳး၊ စာရြက္ၿပဲတာမ်ိဳးေတြ ႀကံဳေတြ႔ရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳက သင္ခန္းစာေတြေပးလာေတာ့ ေနာက္ပိုင္း
ေဆးလိပ္ ဖင္စီခံေလးေတြကို ေရစိမ္ၿပီး ေရႏူးၿပီးမွ သတင္းစာ စကၠဴကိုခြာ၊ အေျခာက္လွန္း၊ ၿပီးမွ အထပ္ လိုက္ကေလးေတြစု၊ ဖတ္စရာ၊ မွတ္စရာေတြကို ေရးမွတ္ၾက ရတယ္။
ဒီလို ေရးမွတ္တာမွာ မိသားစုက ေထာင္ဝင္စာ လာေပးတဲ့ ဟင္းထည့္တဲ့ ပလတ္စတစ္ အၾကည္ေတြ ေပၚ မွာ ဖ်ာစ ဝါးခြ်န္ေလးနဲ႔ ထံုးသုပ္ထားတဲ့ ေထာင္နံရံမွာကပ္ၿပီး ေရးရင္ စာေတြက ပလတ္စတစ္စာရြက္ မွာ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။
အဲဒီလို ပလတ္စတစ္ စာရြက္ေတြကို စုထပ္ၿပီး ပလတ္စတစ္ စာအုပ္ေတြ ျဖစ္လာကာ ေထာင္တြင္း စာၾကည့္တိုက္တခု ျဖစ္လာ ေတာ့တာပါပဲ။
ေဘာပင္၊ ခဲတံ စတဲ့ စာေရးပစၥည္းနဲ႔ စကၠဴ ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ အတြက္ေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ ရဲ႕ မဟာသံမဏိ တားျမစ္ခ်က္ႀကီး တခုပါပဲ။
ဒီေတာ့ စကၠဴနဲ႔ စာေရးကိရိယာ ဆိုတာ မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္း သား ေတြဟာ စာေရး စကၠဴနဲ႔ စာေရးကိရိယာေတြကို မရရေအာင္ ဖန္တီး ရွာေဖြခဲ့ ၾကပါတယ္။
ေထာင္တြင္း စာၾကည့္တိုက္ ဆိုၿပီး လူသိရွင္ၾကား စာဖတ္လို႔ မရသလို၊ စာပါ အေၾကာင္း အရာ ေတြ ကိုလည္း ျဖန္႔ေဝလို႔ မရပါဘူး။
ပလတ္စတစ္ ေထာင္စာအုပ္ ေတြကို ဖတ္တဲ့ အခါ ႀကိဳးတိုက္ရဲ႕ အခန္းတြင္းမွာ အလင္းေရာင္လည္း မရွိသလို လွ်ပ္စစ္မီးလည္း မရွိေတာ့ ဖတ္တဲ့ေနရာမွာ မ်က္လံုးကို အားစိုက္ရ ပါတယ္။
တခါ စာဖတ္တဲ့ အခါေတြမွာလည္း အခန္းအျပင္က ေထာင္ဝန္ထမ္း ျဖတ္သြားရင္ မျမင္ရေအာင္ အခန္း တြင္း ေထာင့္တခုမွာ အိမ္သာထိုင္ရင္း အိမ္သာ အကာအဝတ္ ဒါမွမဟုတ္ ဖ်ာကို အကာအကြယ္ ယူထားၿပီး မွ ဖတ္ရပါတယ္။
အခန္းတြင္းမွာ အေဖာ္တဦး ရွိရင္ေတာ့ စာဖတ္သူ အတြက္ သူက ကင္းေစာင့္ေပးရပါတယ္။ ကင္းေစာင့္ တယ္ ဆိုတာကလည္း ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ရွာေဖြထားရတဲ့ မွန္ (ေၾကးမံုခ်ပ္ငယ္) ေသးေလးကို လက္ဖဝါးထဲ ထည့္ၿပီး အခန္းအျပင္ လက္ထုတ္ကာ ႀကိဳးတိုက္ရဲ႕ အလယ္အူေၾကာင္း လူသြားလမ္း တေလွ်ာက္ ဘယ္၊ ညာၾကည့္ၿပီး လူၾကည့္ ေပးရ တာမ်ိဳးပါ။
ဒီေနရာမွာ ေထာင္ဝန္ထမ္း ကိုလည္း ေစာင့္ၾကည့္ရ သလို “အက်ဥ္းသား သတင္းေပး” ေခၚတဲ့ “ငခြ်န္” (အပ္) ေတြကိုလည္း သတိထား ေစာင့္ၾကည့္ရပါတယ္။
ေရးမွတ္ထားတဲ့ ပလတ္စတစ္ စာရြက္ေတြကို ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္ဟန္နဲ႔ သိမ္းဆည္းတာမ်ိဳး၊ ဝွက္ထား ရတာမ်ိဳး လုပ္ၾကရတယ္။
ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အခ်ိန္မေရြး ရွာေဖြေရး လို႔ေခၚတဲ့ တလာစီတာမ်ိဳး ကိုလည္း အထူး သတိထား ရတယ္။ တလာစီတာက အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတတ္ၾကတယ္။
တခါတရံ ေထာင္မဖြင့္ခင္ ရွာေဖြေရး လာတတ္တာ မ်ိဳးရွိသလို၊ တခါတရံ သတင္းအရ သီးျခားအခန္း ကြက္ၿပီး ရွာတာမ်ိဳး၊ တခါတရံ ႀကိဳးတိုက္တခုလံုး မထင္မွတ္တဲ့ ေန႔ခင္းဘက္၊ ညဘက္ဝင္ၿပီး ရွာတာမ်ိဳး လည္း ရွိတတ္တယ္။
အကယ္၍ တလာစီတဲ့ အခါ စာေရးထားတဲ့ ပလတ္စတစ္အရြက္၊ ေဆးလိပ္ဖင္စီခံ တျဖစ္လည္း သတင္းစာ စကၠဴအပိုင္းေတြ ေတြ႔သြားရင္ေတာ့ ေထာင္တြင္း ျပစ္ဒဏ္ခံစားဖို႔ အသင့္ ျပင္ထားေပေတာ့။
တိုက္ဝန္း႐ံုးခန္း အနီးက ေျမကြက္လပ္မွာ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ခိုင္းထားၿပီး ေထာင္ဝန္ထမ္းတခ်ိဳ႕နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လက္ပါးေစ အက်ဥ္းသား တခ်ိဳ႕က ဂန္းပိုက္ လို႔ေခၚတဲ့ ေရာ္ဘာတုတ္နဲ႔ ႐ိုက္ၿပီးစစ္ေမးတယ္။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီလိုစာေတြေရး၊ စာေတြစု ေဆာင္းတယ္ ဆိုတာ ေျဖရတယ္။ ၿပီးရင္ ေဒါက္ေျခခ်င္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ ထဲက ျပစ္ဒဏ္အေပၚ မူတည္ၿပီး ၆ လက္မ၊ ၁ ေပ၊ ၁ ေပခြဲစတဲ့ အက်ယ္ရွိတဲ့ ေျခခ်င္း နဲ႔ ေဒါက္ေတြ ခတ္တာ၊ ေျခခ်င္းခတ္တာ ခံရတယ္။
၁၄ ရက္တခါ ေထာင္က် အက်ဥ္းသားတိုင္း ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ခြင့္ရွိေပမယ့္ ေထာင္တြင္း ျပစ္ဒဏ္ ျဖစ္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႔ခြင့္ အနည္းဆံုး တပတ္၊ ေကာ္စား (ထမင္းကို ေပ်ာ့ၿပဲေနေအာင္ ႀကိဳထားတာ) အနည္းဆံုး တႀကိမ္၊ စစ္ေခြးတိုက္ (တိုက္ပိတ္) ျပစ္ဒဏ္ စသျဖင့္ အသီးသီး ခံစားၾကရတယ္။
ဒီအေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းေတြမွာ ကိုယ္ေတြ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြ ေျပာျပပါဦးမယ္။ တိုးတိုးတိတ္တိတ္နဲ႔ ေမးၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ အထာစကားေတြနဲ႔ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း တိုင္ပင္ၾကနဲ႔ ကိုယ့္ ဦးေႏွာက္ေတြ မေသသြားေစ ေရး ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ေသြးေပးၾကရတယ္။
သိသူမွသည္ မသိသူသို႔ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း အဂၤလိပ္စာ အပါအဝင္ ဘာသာစကား၊ သေဘာတရား၊ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ဖလွယ္ၾက ရင္း ေထာင္တြင္းရက္စြဲေတြကို တရက္ျခင္း ေက်ာ္ျဖတ္ၾက ရတယ္။
ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႔ၾကတဲ့ အခါ မိသားစုဝင္ေတြ ဆီကတဆင့္ ျပန္ၾကားရတဲ့ ျပင္ပကမၻာက အျဖစ္ အပ်က္ ႏႈတ္ စကားေတြ၊ သတင္း စကား ေတြဟာ ေထာင္က ေပးတဲ့ ပဲဟင္း၊ ထမင္းေပ်ာ့တူးမနပ္၊ တာလေဘာ ဟင္းရည္ လို႔ေခၚတဲ့ ဟင္းေတြထက္ ပိုၿပီး ခြန္အား ရွိတဲ့ စိတ္အာဟာရေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ႀကိဳးတိုက္တြင္းက ႀကိဳးသမားေတြထဲက တခ်ိဳ႕ ႀကိဳးသမားေတြလည္း စာေပရဲ႕တန္ဖိုးကို နားလည္ လာသလို ေသဒဏ္ က်ေန ေပမယ့္ ဗဟုသုတေတြ ရွာေဖြလိုစိတ္ ႀကီးမားလာၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္၊ ဗဟုသုတ မ်ားၾကၿပီး စာေရးဆရာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ဦးေသာ္က၊ ဦးကိုယု စတဲ့ သူေတြရဲ႕ ျပန္ ေျပာင္းေျပာျပတဲ့ စကားေတြနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြ အေပၚလည္း ႀကိဳးတိုက္ထဲက သက္ရွိ စာၾကည့္တိုက္ေတြ အျဖစ္ မွတ္ယူခဲ့ၾက တယ္။
ဒီေနာက္ပိုင္း ႀကိဳးတိုက္ထဲက သက္ရွိစာၾကည့္တိုက္ေတြနဲ႔ သက္မဲ့စာၾကည့္တိုက္ေတြ အေၾကာင္း ဆက္လက္ တင္ျပပါဦးမယ္။ ။
လင္းသန္႔ ~
0 comments :
Post a Comment