မိန္းမလ်ာေတြရဲ႕ သရုပ္မွန္ကုိ ျပန္ဖတ္ခြင့္ရေတာ့မယ့္ ယခင္က အျဖတ္ထုတ္ခံ "ၿပံဳ၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ"

Thursday, June 4, 2015




နတ္ကုိးကြယ္ယုံၾကည္သူေတြရဲ႕ အဓိက အခ်က္အခ်ာ ေတာင္ျပဳန္းပြဲေတာ္ႀကီးကုိအေၾကာင္းျပဳလုိ႔ မိန္းမလ်ာေတြရဲ႕ ဘ၀ သရုပ္မွန္ေတြကုိ ေဖာ္က်ဴးထားတဲ့ ဆရာမ ႏုႏုရည္(အင္း၀)ရဲ႕ “ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ” ၀တၳဳ စာအုပ္ကုိ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ထြက္ရွိခဲ့တာပါ။

ဒီစာအုပ္ရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ မထြက္ရွိခင္ကတည္းက “အမ်ားျပည္သူ ဖတ္ရႈရန္မသင့္” ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြတပ္ၿပီး ထုတ္ေ၀ခြင့္လုံး၀မရခဲ့ပါဘူး။ အမ်ားျပည္သူ ဖတ္ရႈရန္မသင့္ေလာက္ေအာင္ ဘယ္လုိအေၾကာင္းအခ်င္းအရာေတြ ပါေနလုိ႔ပါသလဲ။ အဓိကကေတာ့ မိန္းမလ်ာေတြ နတ္ကေတာ္ေတြရဲ႕ ဘ၀ သရုပ္မွန္ေတြကုိ ထင္ဟပ္ျပသတာေၾကာင့္ပါတဲ့။ အဲ့ဒီလုိ ေခါင္းစဥ္ေတြတပ္ၿပီး ထုတ္ေ၀ခြင့္ ပိတ္ပင္ခံခဲ့ရတဲ့ အဲ့ဒီ ၀တၴဳဟာ အဲ့ဒီကာလမွာ ဘယ္လုိအခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသလဲဆုိတာကုိ အဆုိပါ ၀တၳဳရဲ႕ ဖန္တီးရွင္ စာေရးဆရာမ ႏုႏုရည္(အင္း၀) က ဧရာ၀တီကုိ အခုလုိ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

“ဒီစာအုပ္ေလးက ၁၉၉၄ မွာ ထြက္တာေလ။ အဲ့တုန္းက ပထမဆုံး စာေပစိစစ္ေရးတင္ေတာ့ တအုပ္လုံး ပိတ္တာေလ။ စာေပစိစစ္ေရးရဲ႕ ထုံးစံအတုိင္းပဲေပါ့။ က်မက ဘာေၾကာင့္ ပိတ္တာတုန္းလုိ႔ ေမးတာ “အမ်ားျပည္သူဖတ္ရႈရန္မသင့္” ဆုိတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ပိတ္တာ။ ဒီမွာ ဘာအေၾကာင္းအရာေတြဘာေၾကာင့္ဆုိတာ မေျပာဘဲနဲ႔ အဲ့လုိအခ်က္ေတြနဲ႔ ပိတ္တာ။ အဲ့လုိ ေဖာ္ျပခ်က္ကုိက စာေရးဆရာတေယာက္အတြက္ကုိ အင္မတန္ စိတ္နာစရာေကာင္းပါတယ္။ အဲ့လုိ ပိတ္လုိက္ေတာ့ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက က်မကုိ ထုတ္ေ၀ေပးတဲ့ ထုတ္ေ၀သူေပ့ါေနာ္ သူက သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ ျပန္ၿပီး ႀကိဳးစားတာေပ့ါ။ အဲ့ခါက်ေတာ့ သူတုိ႔က နည္းနည္းေလွ်ာ့ ေပးတယ္ေပ့ါ။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကုိ ျပင္လုိ႔ရွိရင္ ျပန္ထုတ္လုိ႔ရမယ္ဆုိၿပီး က်မနဲ႔ ညွိၾကတယ္။ အဲ့ဒီခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီထဲမွာ အဓိကက်တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေပ့ါေနာ္။ ေဒစီဂ်ိမ္းစ္ရဲ႕ ကာရုိက္တာ ေဂးလ္ ကာရုိက္တာျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ အဲ့ဒီ ေဂးလ္ ကာရုိက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ေနတဲ့ မင္းမင္းဆုိတဲ့့ ေဒစီဂ်ိမ္းစ္ရဲ႕ boyfriend ေလးကုိ ေခၚတဲ့ အေခၚအေ၀ၚကုိ ေျပာင္းခုိင္းတယ္။ သူ႔ကုိ ခ်စ္သူမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေမြးစားသားလုပ္လုိက္ပါလား ဆုိတာမ်ိဳးေပ့ါ။ က်မေရးခ်င္တဲ့ ေတာင္ျပဳန္းနတ္ပြဲအေၾကာင္းနဲ႔ အဲ့ဒီေခတ္က လူေတြအေၾကာင္းေရးခ်င္တဲ့အခါမွာ မပါမျဖစ္ပါရမယ့္ နတ္ကေတာ္ ကာရုိက္တာရွိတယ္ေလ။ အဲ့ဒီကာရုိက္တာ ရွိတဲ့အတြက္ ေရးတယ္။ နတ္ကေတာ္ ကာရုိက္တာဆုိသည္မွာ ၉၉ ဒသမ ၉ ရာခုိင္ႏႈန္းဟာ ေဂးလ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီလုိ ေဂးလ္ေတြျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အဲ့ဒီေဂးလ္ေတြရဲ႕ စရုိက္သဘာ၀က ထင္ကုိ ထင္ဟပ္ရမယ္ေလ။ က်မကေတာ့ သူတုိ႔ေတြနဲ႔ ေတြ႔တယ္ စကားေတြေျပာတယ္ စာအုပ္ေတြဖတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဒါကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ကုိယ္က ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔က မႀကိဳက္ဘူးေပ့ါ။ အဲ့ဒါကုိ ေျပာင္းျဖစ္ရေတာ့ က်မက ေမြးစားသားဆုိၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာေတြကုိ ျပင္ခဲ့ရတာ။ အဲ့မွာ တခ်ိဳ႕ဇာတ္ကြက္ေတြ ရွိတယ္။ ေတာင္ျပဳန္းမွာ ေဂးလ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အေတြ႔အႀကဳံေလးေတြေပ့ါ။ ရယ္စရာလည္း ေကာင္းတယ္။ ေၾကကြဲစရာလည္းေကာင္းတယ္။ အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြကုိ ျဖတ္ပစ္ရတယ္။ အဲ့တုန္းက စာအုပ္ေလးက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ပါးသြားတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားျဖတ္ပစ္ရတယ္ေပ့ါ” ဆုိၿပီး ဆရာမ ႏုႏုရည္က ရွင္းျပပါတယ္။

အဲ့လုိ ျဖတ္ထုတ္ပစ္ခဲ့ရတဲ့ “ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ” ဆုိတဲ့ ဒီစာအုပ္ကုိ နဂုိ ေရးသားထားခဲ့တဲ့ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္အတုိင္း ျပန္ထုတ္ေတာ့မယ္လုိ႔လည္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

“အဲ့ဒါေတြ အကုန္လုံးကုိ က်မ ျပန္ထည့္မယ္။ ပထမဦးဆုံးေရးခဲ့တဲ့ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္အတုိင္း ျပန္ထုတ္မယ္။”  လုိ႕ ဆုိပါတယ္။
အဲ့ဒီလုိ ျဖတ္ထုတ္ပစ္ခဲ့တဲ့အထဲမွာ မိန္းမလ်ာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ ဘယ္လုိ စရုိက္သဘာ၀ေတြကုိ ထင္ဟပ္ျပသ ထားခဲ့သလဲ။
ဘယ္လုိအေၾကာင္းအရာေတြကုိ ျဖတ္ထုတ္ပစ္ခံခဲ့ရတာလဲဆုိတာ စိတ္၀င္စားစရာပါ။ ဒါကုိ ဆရာမ ႏုႏုရည္(အင္း၀) က ..

“ျဖတ္ထုတ္လုိက္တဲ့အထဲမွာ စကားလုံးေတြ အျဖစ္အပ်က္ေတြလည္းပါတယ္။ ေဂးလ္ေတြရဲ႕စရုိက္ သဘာ၀အရ သူတုိ႔က မိန္းမျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့သူေလ။ စိတ္ကလည္း တကယ့္ကုိ မိန္းမ ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့သူေတြေလ။ ကုိယ့္ခ်စ္သူ ေယာက်ာ္းကုိ သုံးႏႈန္းတဲ့အခါမွာ ေမာင္ေရတုိ႔ ကိုယ္ေရတုိ႔ ေခၚတာနဲ႔ င့ါေယာက်ာ္း ငါ့လင္တုိ႔ သိပ္ေျပာတာ။ သူတုိ႔ အဲ့ဒါကုိ အထူးတလည္ ထည့္ထည့္ေျပာတာေပ့ါ။ အဲ့လုိဟာမ်ိဳးကုိ သူတုိ႔ကလည္း တကယ္ေျပာေတာ့ သူတုိ႔ကာရုိက္တာနဲ႔ က်မက ထည့္တာေပ့ါ။ ထည့္ေပမယ့္ အဲ့ဒါေတြလည္း အကုန္ျဖတ္ပစ္တာေလ။ ေမြးစားသားလုိလုိ ဘာလုိလုိ ထင္ေယာင္ထင္မွားလုပ္ရတာေလ။ ဒါေပမယ့္ ပရိတ္သတ္က သိပါတယ္။” လုိ႔ သူက ေျပာပါတယ္။

ဒီ ၀တၴဳဟာ ဇူလုိင္လကုန္ေလာက္ထြက္မွာျဖစ္ၿပီး  ဇဗၺဴတလူ စာအုပ္တုိက္ကေန ျဖန္႔ခ်ိမယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ဒီဘက္ေခတ္ကာလမွာ မိန္းမလ်ာ၊ လိင္တူခ်စ္သူဆုိတဲ့ အသို္င္းအ၀ုိင္းတခုကုိ လူ႔အသုိင္းအ၀ိုိင္းအေနနဲ႔ အနည္း အက်ဥ္း လက္ခံလာၾကတာရွိသလုိ တခ်ိဳ႕ေတြအေနနဲ႔  ေ၀ဖန္ တုိက္ခုိက္ေျပာဆုိတာမ်ိဳးေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရဆဲပါပဲ။

အခုလုိ မိန္းမလ်ာေတြရဲ႕ ဘ၀သရုပ္အမွန္ေတြကုိ ထင္ဟပ္ျပသႏုိင္ခဲ့တဲ့ ဒီ ၀တၳဳစာအုပ္ ထပ္မံ ထြက္ရွိလာမယ္ ဆုိရင္ေရာ ဒီအသုိင္းအ၀ုိင္းကုိ လက္မခံႏုိင္ေသးတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လုိ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မႈေတြ ရွိလာႏုိင္ သလား ဆုိတဲ့အေပၚဆရာႏုႏုရည္(အင္း၀)က ..

“ဒါကေတာ့ လက္မခံႏုိင္တဲ့ အသုိင္းအ၀ိုင္း ရွိတယ္ဆုိရင္လည္း ဒါက သူတုိ႔သေဘာထား သူတုိ႔ဘာသာ သူတုိ႔ ေျပာပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းအရာတခုနဲ႔တခု ဟုိဘက္ ဒီဘက္ အျငင္းအခုန္ျဖစ္တာ က်မအတြက္က ရုိးေနၿပီ။ အခုလည္း သူတုိ႔ဘာသာ သူတုိ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သေဘာထား ကြဲလြဲလုိ႔ရပါတယ္။ ျဖစ္မျဖစ္ဆုိတာလည္း ၾကည့္ရမွာေပ့ါေလ။ က်မ ဒီစာအုပ္ေလးကုိ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္းမွာ လူေတြဘာေၾကာင့္ နတ္ေတြကုိ ကုိးကြယ္လာၾကသလဲဆုိတာကုိ ေရးတာ။ ရုိးရာပြဲတခုကုိ ၾကည့္ရင္း ေတာင္ျပဳန္းပြဲကုိ သြားၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ အယူသီး ကုိးကြယ္မႈကေန ယုံၾကည္မႈျဖစ္လာတယ္။ အဲ့ဒီယုံၾကည္မႈကေန ယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္ ေျပာင္းသြား တယ္လုိ႔ ေတြ႔လာရတယ္။ အဲ့လုိ ေရးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီထဲမွာ မထည့္မျဖစ္ ထည့္ရမယ့္ ေဂးလ္ ကာရုိက္တာ အေၾကာင္းပါသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ေတြ အေၾကာင္းေတြကုိ ေသခ်ာေလ့လာၿပီးေတာ့ ေရးလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဂးလ္ေတြက ဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ၿပီးခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ရဲ႕ အားငယ္တဲ့စိတ္ သူတုိ႔ကုိ တန္းတူ မဆက္ဆံ ခ်င္တဲ့စိတ္ လူရာမသြင္းခ်င္တဲ့ စိတ္ေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ ရင္ထဲက သူတုိ႔ တကယ္ျဖစ္ေနတာကုိ ခ်ျပတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ သိပ္ႀကိဳက္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ေနတာ။ အဲ့ဒါေလးတခုကိုေတာ့ က်မက ဒါ ကုသုိလ္တခု လုပ္မိတယ္လုိ႔ က်မစိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္ေနပါတယ္။” လုိ႔ ၎က ဆုိပါတယ္။

“ၿပဳံး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ။ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ” ဆုိတဲ့ ဒီ ၀တၳဳ စာအုပ္ထြက္ လာရင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ မိန္းမလ်ာနဲ႔ နတ္ကေတာ္ အသုိင္းအ၀ုိင္းအတြက္ ဘယ္လုိုအေၾကာင္းအခ်င္း အရာေတြ ေတြ႔ရ ျမင္ရဦးမလဲဆုိတာကေတာ့ ….။

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved