ကြယ္လြန္ သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦးရဲ႕ သႀကၤန္ ခံစားမႈကုိ ျပန္လည္ ခံစားျခင္း

Monday, August 24, 2015


ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦးႏွင့္ ဇနီး  

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ ဆရာတဆူလုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳထားခဲ့ရတဲ့ အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦး ဟာ ဒီကေန႔ ၾသဂုတ္လ ၂၄ ရက္ေန႔ နံနက္၉ နာရီမွာပဲ သူေနထုိင္ရာ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ အသည္းေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားပါၿပီ။ သူ ကြယ္လြန္ခ်ိန္မွာ အသက္ ၇၅ ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ ပါပါႀကီးလုိ႔ အမ်ားေခၚေ၀ၚၾကတဲ့ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦးဟာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ပညာရွင္ေတြထဲမွာ အႏုပညာရွင္ တပည့္ေမြးထုတ္တာ ေတာ္တဲ့သူ တပည့္အမ်ားဆုံး ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သူ တဦးပါလုိ႔လည္း သူ႔ရဲ႕ တပည့္အရင္းျဖစ္သူ အႏုပညာရွင္ ဇာဂနာက သူ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ေဖ့ဘုတ္ စာမ်က္ႏွာမွာ ေရးသားထားတာပါ။ ဒါ့အျပင္ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦးဟာ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသာမကဘဲ ဇာတ္ညႊန္ေရးဆရာ ဖလင္အယ္ဒီတာ စတာေတြကုိပါေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သူပါတဲ့။ သူေမြးထုတ္ေပးခဲ့သူေတြထဲမွာ ေနေအာင္၊ ဇင္၀ုိင္း၊ ရန္ေအာင္၊ မုိ႔မုိ႔ျမင့္ေအာင္၊ ေမးသန္းႏု၊ ေမသဥၨာဦး၊ သိဂီၤ  ထြန္း၊ ဒါရုိက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္၊ ဟိန္းစုိး၊ ေအာင္မင္းသိမ္း၊ ဇာဂနာ၊ ခ်စ္မင္းလူ၊ ႏုိင္ႏုရွိန္(ဖထီး)၊       ကုိေဇာ္(အာ႐ုဏ္ဦး) စသူတုိ႔ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္လုိ႔ ဦးဇာဂနာက ေရးသားထားပါေသးတယ္။ ဒါ႐ုိက္တာ   ေမာင္တင္ဦး ရဲ႕ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ အထင္ကရ ဇာတ္ကားတကားျဖစ္ေသာ သႀကၤန္မုိးဇာတ္ကားနဲ႔ပတ္   သက္လုိ႔ေရာ သႀကၤန္ဆုိတဲ့ အရာအေပၚ သူဘယ္လုိခံစားခ်က္ရွိသလဲဆုိတာေတြေရာကုိ ဧရာ၀တီကေန ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေလာက္က ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲ့ဒီလုိေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ ဒါ႐ုိက္တာ   ေမာင္တင္ဦးရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးကုိ ယခု သူကြယ္လြန္ခ်ိန္မွာ အမွတ္တရ အျဖစ္နဲ႔ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလုိ္က္ပါ တယ္။ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦးဟာ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ေဇာ္၀မ္းရဲ႕ အကုိ အရင္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။
--------------------------

ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦးရဲ႕ သႀကၤန္ခံစားမႈ

Friday, 10 April 2009 14:32

ျမန္မာ့႐ိုးရာသႀကၤန္ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာကို သႀကၤန္မိုး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖင့္ သမိုင္းမွတ္တမ္း၀င္ဖန္တီးခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီ ေမာင္တင္ဦးအား ႏွစ္ကူး အတာသႀကၤန္ အမွတ္တရအေနႏွင့္ ဧရာ၀တီက ဆက္ သြယ္ေမးျမန္း၍ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္တင္ဦးသည္ ၎ ဖန္တီး႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္က အကယ္ဒမီ စတင္ ရရွိခဲ့သည့္ ေနထြက္ေသာ ည ဇာတ္ကား အပါအ၀င္ တခါက တဘ၀ ၊ သႀကၤန္မိုး ၊ တိုက္ပြဲ ေခၚသံ၊ ႏွလုံးလွ လူမိုက္ စသည့္ ႐ုပ္ရွင္ကား မ်ားျဖင့္ အကယ္ဒမီ ၅ ဆုကို ဆြတ္ခူးရရွိထားသူ ျဖစ္သည္။ 

ေမး။     ။ သႀကၤန္အစီအစဥ္ ဘာေတြမ်ားရွိသလဲ။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္က သႀကၤန္အစီအစဥ္ေတာ့မရွိေသးဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္က သႀကၤန္ကို မႏၲေလးနဲ႔ ရန္ကုန္ ဘယ္မွာ က်ရမွန္းမသိလို႔ ေလ၊ အဲဒါေတြေ၀ေနတာ၊ ဘာလို႔ဆို ဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ ေလ ကေလးေတြ လုပ္ တာ ထိုင္ၾကည့္ရတာတမ်ိဳးေကာင္းတယ္၊ ကေလးေတြက သူတုိ႔ကလည္း လန္းတာကို ၊ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ႕လန္း ဆန္းမႈေလးေတြ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကုိယ္က အင္အားတခုရတာေပါ့ဗ်ာ၊ ကုိယ္က အသက္ႀကီးေပမယ့္ သႀကၤန္က်ေတာ့ ေပ်ာ္ခ်င္တာေပါ့၊ ေပ်ာ္ခ်င္တယ္ဆိုတာကလည္း ေရပက္ခံလို႔လည္း မရေတာ့ဘူးေလ၊ ကုိယ္က ေရပက္လို႔ လည္း မရေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ေရပက္ခံၾကတာကို ေရပက္ၾကတာကို ကုိယ္က တေနရာက ထိုင္ၾကည့္၊ အဲဒီလို ေလးပဲ ေနလိုက္တာ ေကာင္းတယ္ေလ၊ ဒီ့ျပင္လူလိုလည္း တရားစခန္း၀င္ ဘာညာ ဆိုတာကလည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ အဲဒီလိုေလး။

ေမး။     ။ သႀကၤန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အရင္ သႀကၤန္မိုး႐ုပ္ရွင္ကားမ်ိဳးလို ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ အစီအစဥ္ ေတြကေရာ…။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္ “အတာေရနဲ႔ေဆးပါ့မယ္” ဆုိတာေလ၊ ေရဗကၠာ၀င္း၊ ဟန္ဇာမိုး၀င္းတို႔နဲ႔ ႐ိုက္ထားတယ္၊ ဗီဒီယို ကားေလး ေပါ့၊ ရန္ကုန္မွာပဲ ႐ိုက္တာ၊ အခု ျဖန္႔ေနတယ္၊ လူငယ္ႀကိဳက္ေလးေပါ့ဗ်ာ၊ ေဇာ္၀မ္းတို႔ဘာတို႔နဲ႔ ပံ့ပိုး ထားတာေပါ့၊ ဇာတ္လမ္းက က်ေနာ့္ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ညႊန္းက ေမာင္မ်ိဳး(ျမန္မာစာ)ပါ။

ရန္ကုန္သႀကၤန္ပဲ မ႐ုိက္ေတာ့ သလိုျဖစ္ေနလို႔ ေလ၊ ရန္ကုန္သႀကၤန္ အတိုင္းပဲ ႐ိုက္တာေပါ့ေနာ္၊ ဇာတ္သေဘာ ေလးကေတာ့ သႀကၤန္တိုင္း သႀကၤန္တိုင္းမွာဗ်ာ၊ မင္းသားက အူတူတူ အတတနဲ႔ေလ၊ သႀကၤန္သာကုန္သြား ႏွစ္ေတြသာ ေညာင္းသြားတယ္၊ သူက တကိုယ္တည္း လူပ်ိဳႀကီးျဖစ္ေနတဲ့ ဟန္ဇာမိုး၀င္းေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီလို ဇာတ္ လမ္းေလး ။ 

ေမး။     ။ ဒီကားနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ သႀကၤန္ဇာတ္၀င္ေတးေတြ အသစ္လုပ္သုံးတာမ်ိဳးေရာရွိလား။

ေျဖ။     ။ မပါဘူး ခင္ဗ်၊ အဲဒါေတာ့ မပါဘူး၊ ဗီဒီယို ကားအေနနဲ႔လည္း ဘယ္လိုမွလုပ္လို႔မရပါဘူး၊ ထြက္ၿပီးသား သႀကၤန္တီးလုံးေလးေတြရယ္၊ ေရဗကၠာရဲ႕ Dancer (အက) သီခ်င္းရယ္၊ ေနာက္ ကေလးေတြရဲ႕ Love နဲ႔ ပတ္ သက္ တဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္းေလးေတြလည္း သူ႔ေခတ္နဲ႔ အလိုက္ေပါ့ေနာ္၊ ဒါပါပဲ။

ဒီ ဗီဒီယိုကားေလးက ေပါေခ်ာင္ေကာင္းေလးပါပဲ၊ ဗီဒီယုိေစ်းကြက္အတိုင္းေလးပဲ ႐ုိက္ေပးလိုက္ရတာ၊ ဒီ သႀကၤန္တြင္းမွာ ေပ်ာ္စရာေလးတခုေပါ့၊ ၿပံဳးလိုက္ရင္ ေတာ္ပါၿပီ၊ ဒီကားေလးၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးလိုက္ရင္ေတာ္ၿပီ၊ အဲဒီေလာက္ေလးပါပဲ၊ သႀကၤန္က်ေတာ့ ၿပံဳးၾက ရယ္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ၊ နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ေပါ့ေနာ္၊ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္က အကန္႔အသတ္ နဲ႔၊ ဘယ္ေလာက္ထက္ပို ကုန္က်စရိုတ္မ်ားေအာင္ မရိုက္ရ ဆိုၿပီးေတာ့ အတားအဆီးေတြၾကားက ႐ိုက္ရတာ၊ စက္မႈပိုင္းပညာသည္တို႔ ဘာတို႔ နည္းနည္း အလုပ္ရသြားတယ္၊ ေနာက္တခါ ကုိယ္က အႏုပညာ ႏွလုံးအိမ္  ဆုိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္သင္တန္းေလးရွိေတာ့ သင္တန္းသူ သင္တန္းသားေတြထည့္သုံးလို႔ ရတာေပါ့၊ သူတို႔ အတြက္ ကလည္း အေလ့အက်င့္ေလးတခုရတာေပါ့။

ေမး။     ။ သႀကၤန္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ထပ္႐ိုက္ဖို႔ စိတ္ကူး အသစ္ေရာ ရွိလား။

ေျဖ။     ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ခ်ဲလင့္လုပ္(စိန္ေခၚ)လိုက္တယ္၊ တန္ခူးေလ ဆိုတဲ့ ကားကို ႐ိုက္မယ္၊ ဘယ္ေလာက္အကုန္ခံႏိုင္လဲဆုိေတာ့ တေယာက္မွမထြက္ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီမွာပဲ ကုိယ္က ဒီအတိုင္းပဲ ေနလိုက္ေတာ့တာေပါ့၊ အဲဒါ တန္ခူးေလ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားတကားက ရင္ထဲမွာေတာ့ရွိတာေပါ့။ 

ဒါေပမယ့္ တန္ခူးေလ သည္ ႐ိုက္ခဲ့ရင္ အင္တာေနရွင္နယ္ တန္း၀င္ရမယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္နဲ႔ မရဘူး၊ Asia က Burmese Traditional Water Festival ေပါ့၊ ဒါအကုန္လုံး သိေနပါၿပီ၊ အေသ အခ်ာ ေလး ျပႏုိင္ရင္ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာနဲ႔ ျမန္မာ့ဓေလ့ ကို တန္ခူးေလ နဲ႔ သာ ျပႏိုင္ရင္ ေကာင္းမွာ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔က ဟာသ ေတြျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္သူမွ စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ ဟာသေငြရပဲ၊ ဘယ္သူမွ မလႈပ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ပညာသည္ ဆုိတာ ကေတာ့ ေငြရွင္မွ မဟုတ္တာ၊ သူ႔ စိတ္ကူး စိတ္သန္းေတြကို ရင္မွာ ပိုက္ၿပီးေတာ့ တခ်ိန္ခ်ိန္ ေပါ့၊ မေသခင္ ႐ိုက္ ျဖစ္ ခ်င္ရင္လည္း ႐ိုက္ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ 

တန္ခူးေလ ထဲမွာ ေမ်ာပါတဲ့ ေတးသံေလးေတြေပါ့၊ သႀကၤန္မိုးေလးၾကေတာ့ အဖ်က္မိုးေလး မဟုတ္ပါဘူးဆုိတဲ့ Theme (အေၾကာင္းအရာ)နဲ႔ ဇာတ္တည္တာ၊ တန္ခူးေလထဲမွာ တူးပို႔ သံေလးေတြနဲ႔ ဘယ္လို ဇာတ္တည္မလဲ၊ အဲဒီမွာအရင္တုန္းက ေခတ္ မႏၲေလးမွာ သဂၤဟနဲ႔ ၿမိဳ႕မ ေပါ့၊ ဒီအသင္းႀကီးေတြဟာ တီးမႈတ္တဲ့ တူရိယာ ၀ိုင္း ႀကီး ေတြ ကားေပၚတင္ၿပီး သြားၾကတာေပါ့၊ ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ ၿပိဳင္ၾကတာေပါ့၊ အံ့မခန္းပဲ၊ ကားႀကီး ၂ စီး ေခါင္းခ်င္း ဆိုင္ၿပီး ရန္လည္း မျဖစ္ဘူး၊ အတီးအမႈတ္ေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ၾကတာ၊ ဂီတ နဲ႔ ပစ္ၾကခတ္ၾကတာ၊ ၿပီးေတာ့ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး လက္ေတြျပၿပီး ထြက္သြားၾကတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ေပ်ာ္စရာေကာင္းလဲ ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အားက်စရာေကာင္းလဲ၊ အဲဒါမ်ိဳးက သႀကၤန္မိုးမွာ မ႐ိုက္ခဲ့ရဘူး၊ တန္ခူးေလၾကမွ ႐ိုက္မွာ၊ Flash back (ေနာက္ေၾကာင္းျပန္)ေလးေတြနဲ႔ ႐ိုက္မွာေပါ့ေနာ္၊Plot(ဇာတ္အိမ္)ေလးေတြကေတာ့ စုထားတာေပါ့၊ ဒါေတြ က ကုိယ့္အတြ႕အႀကံဳမွာ ျဖစ္ခဲ့တာေတြ၊ အသက္ ၇ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ျမင္ခဲ့ရတာေတြ၊ မွတ္မိေနတယ္။ 

ေမး။     ။ သႀကၤန္မိုး ႐ုပ္ရွင္က ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကို အေျခခံ႐ိုက္ထားတာလို႔ ၾကားရပါတယ္၊ အဲဒါ ဟုတ္ပါသလား။ 

ေျဖ။     ။ အဲဒီလို ႀကီးေတာ့ တိတိက်က် မဟုတ္ပါဘူး၊ က်ေနာ္က အႏုပညာသမား တေယာက္ရဲ႕ ပုံရိပ္ ကုိယ္စား ျပဳလိုက္ တာ ပါပဲ၊ ၿငိမ္းေမာင္ေနရာမွာ ဆရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ၀ိညာဥ္ ကုိယ္စားသြင္းေပးလိုက္တာပါပဲ၊   ဒီေလာက္ ပါပဲ၊ ဆရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကို ႐ိုက္တာမဟုတ္ပါဘူး ခင္ဗ်။ 


ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦး မိသားစု(ဓာတ္ပုံမ်ား - ေတဇလိႈင္/ The Irrawaddy)

ေမး။     ။သႀကၤန္မိုးနဲ႔ ပိေတာက္ပင္လယ္တို႔ သႀကၤန္မိုးေရ တန္ခူးေလတို႔ အခု အတာေရနဲ႔ ေဆးပါ့မယ္ ဆိုတဲ့ ဗီဒီယုိကား ေတြမွာ သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အႏုပညာ ခံစားမႈ၊ ဖန္တီးမႈ ဘယ္လိုကြာျခားမႈ ရွိပါသလဲ။ 

ေျဖ။     ။ သႀကၤန္မိုးက စကတည္းက Basic ကိုက ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ သႀကၤန္ဆိုၿပီးေတာ့ ဇာတ္လမ္းဖြဲ႕လိုက္တာကိုး၊ အဲဒီ အေပၚ မွာ ဖြဲ႕တဲ့အတြက္ ၅၇ ခု ႏွစ္က ရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြ အကုန္လုံး ရွင္သန္ေနတာေပါ့၊ ၅၇ ခုႏွစ္မွာရွိခဲ့တဲ့ သႀကၤန္အလွ အပ၊ မ႑ပ္ ၊ အလွျပ ကားေတြ အကုန္လုံး ျပန္ရွင္သန္ ေပးလိုက္တာေပါ့၊ အဲဒီအတြက္ သူက တကယ့္ Masterpiece (အေကာင္းဆုံးအႏုပညာလက္ရာ) တခုလို ျဖစ္သြားတယ္၊ သူက Basic foundation ကို က သိပ္ေကာင္းတာ၊ သႀကၤန္မိုးက စ ေရးတာက တႏွစ္ ေလာက္ၾကာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္တာက ၄ လ ေလာက္ၾကာတယ္၊ အခ်ိန္လည္း အမ်ားႀကီးယူတယ္၊ တကယ္လည္း ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္တယ္၊ ဇာတ္ညႊန္းနဲ႔ လည္း အလိုက္၊ ဘက္ေပါင္းစုံက ေနၿပီးေတာ့ အႏုပညာသမားေတြ အားထည့္ ၾကတဲ့အတြက္ တကယ့္ကို အေပး အယူမွ်ၿပီးေအာင္ျမင္သြားတာ၊ အဲဒီလိုကို ေအာင္ျမင္ သြားတာ။ ဒါက သႀကၤန္မိုးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔။

လူႀကီး၊ လူငယ္ အရြယ္စုံ ခံစားလုိ႔ရတယ္၊ ဒါကလည္း ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေရာေမႊရတဲ့ဟာပါ၊ ဆရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြကလည္း အခုထက္ထိ သႀကၤန္ေလထဲမွာ စီးေမ်ာေနတုန္းပါပဲ၊ ေတာ္ေတာ္ေလး foundation က ေကာင္းတာကိုး၊ အဲဒီေတာ့ အေျခခံခိုင္တဲ့ အတြက္ ဒီအႏုပညာ တခုက ဒီေန႔ အထိ ရွင္သန္ေန တယ္၊ အဲဒါက သႀကၤန္မိုး။ ဒါကေတာ့ လုံး၀ ဥသုံ အဲဒီလိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တခါ ပိေတာက္ပင္လယ္က်ေတာ့ စိတ္ကူးက ကဗ်ာေလး တပုဒ္ပဲ၊ သႀကၤန္ကို ကဗ်ာလို လုပ္မယ္ေပါ့၊ ပင္လယ္မွာ ပိေတာက္ေတြ မေ၀ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ပင္လယ္မွာ ပိေတာက္ေတြ ေ၀ၿပီ ဆိုတာေတာ့ ဒါ ကဗ်ာပဲ၊ ဒါနဲ႔ ရင္ခုန္ရေအာင္လုပ္ၾကမယ္ဆုိတဲ့အခါ မုန္တိုင္း ၀င္လာေရာ ၁၂ ရက္လုံးလုံး မုန္တိုင္းက်တယ္၊ ျပင္ဆင္မႈ ေတြ အကုန္လုံးက ဖလက္ပဲ၊ ဆိုတဲ့ အခါမွာ ပါပါႀကီးက ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာ ျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ ကုိသူရ(ဇာဂနာ) တို႔၊ ကုိေအာင္မင္းသိမ္းတို႔၊ ေမာင္ဟိန္းစိုး တို႔၊ သူတုိ႔ကုိ အကုန္လုံး တခုခ်င္း ခြဲ ႐ိုက္ခိုင္းရတယ္၊ က်န္တာ ေတြ က ေနာက္ကေနၿပီးေတာ့ ျပန္ၿပီး ပစ္ကပ္ လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ဘယ္လိုမွ လုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေနရာ ေဒသေရာ၊ လူေတြေရာ အားလုံးက ပါပါႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၾကတာကိုး၊ အဲဒီမွာ ဟိုလိုက္ၾကည့္ ဒီလိုက္ၾကည့္၊ ဟိုေမာ့ေတာ့ ဒီေမာ့ေတာ့နဲ႔ အဲဒီလိုၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ ပရိသတ္ကို ေစာ္ကား သလိုျဖစ္သြားတယ္။ 

႐ုံလည္း တင္လိုက္ေရာ တစ္ပူးနဲ႔ ႐ႈိးသလိုပဲ၊ တခ်ပ္ေမွာက္ ဖဲမွာ တစ္ပူးနဲ႔ ႐ႈိးလိုက္သလိုပဲ၊ အားလုံး အဟုတ္ မွတ္လို႔ ၾကည့္လုိက္ တာ၊ ဘာႀကီးလဲဟ ဆုိၿပီးေတာ့ေပါ့၊ ရသ က မပီ ဘူး၊ ကဗ်ာလည္း မက် ဘာလည္း မက်၊ ကုိးလို႔ ကန္႔လန္႔ေတြျဖစ္ၿပီး အဲဒီမွာ အားထည့္တာေတြ အကုန္လုံးဟာ ဘယ္လိုမွ အရာမေရာက္ဘဲနဲ႔ ေလထဲ ကို လြင့္သြားသလို ခံစားလိုက္ရတယ္၊ အဲဒီအခါ က်ေတာ့ အားနာတယ္၊ ဒါကိုလည္း ၀န္ခံပါတယ္၊ ဂ်ာနယ္ စာေစာင္ ေတြမွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ၀န္ခံၿပီးသားပါ၊ ၄ ႏွစ္လုံး ဘာမွ မ႐ိုက္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး တေနရာမွာ သြားေန တယ္၊ အဲဒါ က ပိေတာက္ပင္လယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဖြင့္ဟ ၀န္ခံခ်က္၊ ဒါလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဆုံးမ ၿပီး ပါၿပီ၊ အဲဒီေတာ့ ပိေတာက္ပင္လယ္ကိုေတာ့ မေမးတာေကာင္းပါတယ္။

ပိေတာက္ပင္လယ္က ခံစားၿပီးေတာ့ ရင္ထုမနာ ျဖစ္ရတဲ့ ကိစၥ၊ ဒါကလည္း ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈပါပဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ဆိုတာ ေျပာစရာ မလိုဘူး၊ ပရိသတ္ကို ဒါေစာ္ကားတာ၊ ပရိသတ္ကို ေစာ္ကားတာ ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာရဲရတယ္၊ ၀န္ခံရဲရတယ္၊ အဲဒါ သတၱိပဲ။ အဲဒါ ၉၆ ေလာက္က။ သီခ်င္းေခြကေတာ့ ရွင္သန္ေနပါေသးတယ္။ 

သႀကၤန္မိုးေရ တန္ခူးေလကေတာ့ စင္တင္ျပဇာတ္ပါ၊ သူက ပိေတာက္ပင္လယ္ထက္အရင္၊ အမ်ိဳးသား ကဇာတ္႐ုံ မွာ ေဒြးရယ္၊ တင့္တင့္ထြန္းရယ္၊ ေမာင္ဇင္၀ိုင္းတို႔နဲ႔၊ သႀကၤန္ျပဇာတ္စင္တင္တာေပါ့၊ ကုိၿငိမ္းမင္းကို က်ေနာ္ အား ကိုး ရတာေပါ့၊ ကိုၿငိမ္းမင္းရဲ႕ ျပဇာတ္ေနာ္၊ က်ေနာ္က ျပဇာတ္မကြ်မ္းဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အားလုံးက ယုံၾကည္ၾကတာ ေပါ့၊ ကုိယ့္ကို ျပဇာတ္လည္း ကတတ္မယ္ ထင္ၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး၊ ျပဇာတ္လည္း ျပဇာတ္ပညာ ပဲ၊ ႐ုပ္ရွင္က ႐ုပ္ရွင္ပဲ ၊ အဲဒါလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဆုံးမရမယ္ဗ်၊ လူဟာေလ အသက္ႀကီးေလေလ သခၤန္းစာ ရေလေလပဲဗ်၊ အခုက ေသ အထိ ရေနမွာ သခၤန္းစာက။ 

အသက္ႀကီးတိုင္း ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဟုတ္လွၿပီ ထင္လို႔ မရဘူး၊ ျပဇာတ္ပညာက တမ်ိဳးဗ်၊ အဲဒီမွာ ဇာတ္ညႊန္းေရး တဲ့ ကိုၿငိမ္းမင္းက တြဲဖက္ ဒါရိုက္တာ အေနနဲ႔လုပ္ေပးတာ၊ ျပဇာတ္ ဒါ႐ိုက္တာက သီးသန္႔ ပညာရွင္၊ ျပဇာတ္ ပညာ က တမ်ိဳး ၊ အဲဒီမွာလည္း မညႇိဘူးေပါ့၊ လုပ္ရတာသာၾကာတာေလ၊ ဖတ္ဖတ္ ေမာၿပီးေတာ့ေလ၊ အဲဒီတုန္းကလည္း တကယ့္လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ပိုင္းေရာ၊ သီခ်င္းေတြကလည္း အကုန္လုံးကိုအေကာင္း ဆုံးေတြလုပ္တာေပါ့၊ ကာယဇလ အသင္း ရန္ပုံေငြ အျဖစ္ကတာ၊ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အထင္ႀကီးၿပီးလုပ္တာေပါ့၊ အဲဒါကေတာ့ ပါပါႀကီးရဲ႕ ဒုတိယ အမွားအယြင္း သခၤန္းစာ ျဖစ္ျပန္ေရာ၊ အဲဒါ လည္း ၿပီးေရာ ၃ ႏွစ္ေလာက္ နားရ ျပန္ေရာ ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဆုံးျဖတ္ၿပီးေတာ့ မုံ႐ြာနားက ေျမာင္က ဆင္ေခါင္း ေတာင္ သြားေနတယ္၊ အဲဒီမွာ အဆိုေတာ္ ကုိဟန္တင္က သာသနာျပဳေနတာကိုး၊ သူ႔ဆီ သြားေနလိုက္ေတာ့ စိတ္ရွင္းတာေပါ့၊ အဲဒီမွာ ဒဏ္ခတ္ တာ ၃ ႏွစ္၊ အရင္ ၄ ႏွစ္ ၊ ၇ ႏွစ္ေလာက္ ဒဏ္ခတ္ဖူးတယ္။ 

သႀကၤန္မိုး ေရာ၊ ပိေတာက္ပင္လယ္ေရာ၊ ေနာက္ သႀကၤန္မိုးေရ တန္ခူးေလ ဆုိတဲ့ အဲဒီ သီခ်င္းေတြအားလုံး ကုိယ္ေရာ အႏုပညာ အသိုင္းအ၀န္းေတြအားလုံးက ဖန္တီးခဲ့ၾကပါတယ္၊ အခုထက္ထိ အဲဒါေတြအားလုံး ၀ဲလည္ေနတာ ပါပဲ၊ သႀကၤန္အခ်ိန္က်တိုင္း ဒီသီခ်င္းေလးေတြနဲ႔ေလ ေဖ်ာ္ေျဖေနၾကတုန္းပဲ၊ ေနာက္တခုက ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း ဆိုလို႔ ရွိရင္ သူကတကယ့္ကို Artistic ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေလ၊ ေနာက္ သူ႔ကို သႀကၤန္အတြက္ သီခ်င္းေရးဖို႔ ေမြးဖြားလိုက္ သလားေတာင္ ထင္ရေလာက္ေအာင္ အႏုပညာ ေျပာင္ေျမာက္မႈရွိတယ္၊ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေလာက္ ႀကိဳၿပီးေတာ့ မ႐ိုး ေအာင္ ေရးထားႏိုင္တာကို၊ အဲဒီ သႀကၤန္ေတးသံ မယ္လိုဒီေရာ စာသားေရာပါ ဒီေန႔ လူႀကီး လူငယ္ လူလတ္ပါ အကုန္လုံး ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။  

ေမး။     ။ ကုိယ္တိုင္က ရန္ကုန္သႀကၤန္ေရာ၊ မႏၲေလး သႀကၤန္ေရာ ထိေတြ႕ျဖတ္သန္းမႈ ရွိေတာ့ အခုေခတ္ သႀကၤန္ နဲ႔ အရင္ေခတ္ သႀကၤန္ အေပၚ အျမင္ခံစားမႈကို ေျပာျပေပးပါ။ 

ေျဖ။     ။ အဲဒါက အသက္အရပဲ ေျပာလို႔ရမယ္၊ ဟိုဘက္ကာလ ရွိတဲ့ အသက္နဲ႔ ဒီဘက္ရွိတဲ့ အသက္က အေတာ္ ကြာ တယ္၊ အခု အသက္ က ၆၇ ႏွစ္ ၊ သႀကၤန္ကို အသက္ ၇ ႏွစ္ ကတည္းက ေပ်ာ္ပိုက္စြာနဲ႔ တႏွစ္မွ မျပတ္ ေအာင္ ေနခဲ့တာ၊ ေခတ္ေတြေခတ္ေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြမွာလည္း သႀကၤန္မွာ အမ်ိဳးစုံေပါ့ေနာ္၊ သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ေ၀ဆာ ေနတဲ့ သႀကၤန္၊ အလွအကေတြ ေ၀ ဆာ ေနတဲ့ သႀကၤန္၊ အဲဒီ သႀကၤန္ေတြကေန ေျပာင္းလာတာ၊ တေန ရာတည္းစုတဲ့ သႀကၤန္ျဖစ္လာတယ္၊ ဒါကေတာ့ ေခတ္ကာလ ရဲ႕ အေျခအေန ရယ္၊ လူေတြအေနနဲ႔ ေရ ေဖာေဖာ သီသီ ပက္ႏိုင္မယ့္ေနရာေပါ့၊ သီခ်င္းသံေတြက ဖလားနဲ႔ ပက္လို႔ မရဘူး၊ မျပတ္ တီးေနတဲ့ ရက္ပ္ေတြ၊ စည္းခ်က္ ၀ါးခ်က္ ေတြနဲ႔က ေရက ေတာက္ေလွ်ာက္ပန္းထြက္ေနရမွာ၊ တကယ္ကို က်ဳံးကို ေျခကန္ပက္ၾကရ ေတာ့၊ က်ဳံး ပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ သႀကၤန္က ျဖစ္သလို၊ ဒီရန္ကုန္မွာလည္း အင္လ်ားပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ သႀကၤန္ျဖစ္တယ္၊ ေရ ေဖာေဖာသီသီ သုံးႏုိင္တဲ့ ေနရာမွာ အခုေခတ္ကေတာ့ သႀကၤန္ေ႐ြးလိုက္ၾကတာ။ 

ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ဖလားေလးနဲ႔ ပက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ရပ္ကြက္ေတြ ရပ္ကြက္ေတြ မွာ အလွအကေလးေတြ နဲ႔ေပါ့၊ ဒီဟာကို ခံစားတာ၊ ဒီရပ္ကြက္မွာ စင္တစင္၊ ဟုိမွာ တစင္၊ အဲဒါကိုက လွည့္ၿပီး ေငးေမာရတဲ့ ေခတ္၊ အခု ကေတာ့ ေငးေမာတဲ့ ေခတ္ မဟုတ္ဘူး၊ ရင္ခုန္ၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွား ထႂကြၿပီးေတာ့ ျမဴးထူးတဲ့ ေခတ္၊ အဲဒါ ၂ ခုကို ဘယ္ဟာေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာ မေကာင္း ဘူး ဆုိတာၾကေတာ့၊ ကုိယ္က အသက္အ႐ြယ္ႀကီးလာတဲ့ အေပၚမွာ ဆုံးျဖတ္ရ တဲ့အခါၾကေတာ့၊ အႏုပညာသမားဆိုတာ ျမင္တတ္ ရမယ္ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ေလ၊ အကုန္လုံး ေကာင္း တယ္ပဲ ဆုံးျဖတ္ရမွာေပါ့၊ ကေလးေတြ ဘယ္လိုစီးေမ်ာေနတာ၊ ကေလးေတြကို နားလည္ရမယ္၊ သူတို႔ကို နား မလည္လုိ႔ မရဘူး၊ သူတို႔ကို ေနရာေပးရမယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကိုလည္း ကုိယ္က အသိအမွတ္ျပဳရ မယ္၊ သူတို႔လည္း သူတို႔ရဲ႕စိတ္အင္အား နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕အလ်င္နဲ႔ ထူေထာင္ေနတာ၊ အဲဒီထူေထာင္မႈကို ေလးစားရမယ္၊ အသိအမွတ္ျပဳရမွာေပါ့၊ မေကာင္းဘူးလား ဗ်ာ။


ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္တင္ဦး ရရွိခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္တုမ်ား 


သူ႔ရဲ႕ ေနအိမ္၌ စ်ာပနအခမ္းအနားျပဳလုပ္ထားပုံ


1 comments :

  1. koko thaw said... :

    ေသျခင္း တရားဟာ ေရွာင္လဲြလို႔ မရေပမဲ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ေတာ့ အစားထိုးမရ တဲ့ ဆုံးရွုံးမွု ပါဘဲ။ ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ။

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved