သူပုန္ၾကီး (Burma Media Wash)
အလွည့္က်လွာသူဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က၊ ခပ္ရႊင္ရႊင္စကားျဖင့္ ’စ’ေလသည္။
“ပုဂံရာဇ၀င္ေျပာရင္၊ ဒုတ္ထမ္းျပီးေျပာရတယ္ တဲ့.။ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္း ေျပာရင္ေတာ့၊ ဓါးထမ္းျပီး ေျပာရလိမ့္မယ္ခင္ဗ် .. ဟဲ .. ဟဲ .. ”
ဤသို႔အစခ်ီျပီး ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က ေရွ႕ဆက္ ေျပာဆိုသည္မွာ၊ “လြတ္လပ္ေရးရခ်ိန္မွစ၍ ယခုတိုင္ မရပ္မစဲ, တသဲသဲ စစ္ပဲြမ်ားသည္ .. ၊ ဒဲ့, ေျပာရလွ်င္ လူသတ္ပဲြမ်ားျဖစ္သည္ .. ။ ေရတြက္မရႏိုင္ေတာ့ျပီ။ သို႔ျဖစ္ရသည္မွာ စစ္ပဲြ, လူသတ္ပဲြမ်ားကို အမိန္႔ေပး ဖန္တီးသူမ်ား၏ စိတ္ေန သေဘာထားပိုင္းႏွင့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆပိုင္းေပၚ အဓိက မူတည္သည္” တဲ့ခင္ဗ်ာ။
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က သူ႔အျမင္ကို ဆက္လက္ရွင္းျပသည္။
“စိတ္ေနသေဘာထားပိုင္းကို ေျပာရရင္၊ စိတ္ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ျမင့္ျမတ္သူေတြက၊ ၾကမ္းတမ္းရမယ္, ရမ္းကားရမယ္, ရိုင္းစိုင္းရမယ္, ဆိုတဲ့အေတြးအေခၚ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳး ဘယ္ရွိပါ့မလဲဗ်ာ…။ ေသြးသံရဲရဲ, သတ္ဟယ္, ျဖတ္ဟယ္, ဘယ္လုပ္ပါ့မလဲဗ်ာ .. ။ ကဗ်ာ အပ်ံသင္စတစ္ေယာက္၊ ေရာဂါ ထထားတဲ့ လက္ရာ တပိုင္းတစကို .. ဟဲ .. ဟဲ .. ရြတ္ျပမယ္ခင္ဗ်…
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က၊ ဤသို႔’ရြတ္’ျပျပီး မွတ္ခ်က္ေပးေလသည္။
“ခက္ထန္ၾကမ္းက်ဳတ္၊ ရိုင္းစိုင္းယုတ္မာ၊ စက္ဆုပ္စြာရမ္း၊ လူ႔ငကန္းမ်ား၊ သရမ္းပါေပ႔ .. အဲဒီ တို႔လို႔တန္းလန္းစာစုေလးက၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ပ်က္သုဥ္းေနရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြ အမ်ားၾကီးထဲက အေၾကာင္းကေလး တစ္ေၾကာင္းကို လွစ္ဟထားတာဗ်။ အရွင္းၾကီးပါခင္ဗ်ာ .. ”
ထိုထိုဤဤစကားအရွိန္တက္ေနစဥ္ သစ္ရြက္သစ္ခက္မ်ားကို ’၀ွီး’ခနဲ ထိုးေဖါက္လာေသာ ေလာက္စာလံုးက၊ စကား၀ိုင္း၏ လက္တကမ္းမွာ’ဖုတ္’ခနဲ က်လာသည္။ ဆရာသစ္’ရြတ္’ခဲ့ေသာ စာစုေလး၏ အဆံုးသတ္ “လူ႔ငကန္းမ်ား၊ သရမ္းပါေပ့” ဆိုသည္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္လိုက္ပါဘိ။
မဆင္မခ်င္ လက္သရမ္းသူေၾကာင့္Burma MediaWash ၀ိုင္းေတာ္သားတစ္ဦးဦးကို လာမွန္လွ်င္ မခက္ေပဘူးလား .. ။ ကံသီလို႔, ေတာ္ေပေသးရဲ႕ .. ။
ေလာက္ေလးခြျဖင့္ ပစ္လိုက္သည့္ ေလာက္စာလံုးသံကို ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္ေရာ…၊ က်ေနာ္ သူပုန္ၾကီးပါ ၾကားလိုက္ရသည္။ ဆရာသစ္က ဂ်ိဳးငွက္ေလးစံုတဲြ ပ်ံကာေျပးသည္ကို.၊ တေငးေငး ေမာ္ၾကည့္ျပီးမွ ညည္းညည္း တြားတြား ဆိုရွာသည္။
“ဂ်ိဳးငွက္ေလးစံုတဲြလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့စြာ မေနရပါကလား။ တစိုးရိမ္ရိမ္ တေၾကာင့္က်က်နဲ႔ မလံုမျခံဳဘ၀မွာ ေနၾကရပါကလား။ သူတို႔ေမာင္ႏွံ ကံသီေပလို႔ .. ။ ေၾသာ္ .. .ၾကမ္းႏိုင္သူ, ရမ္းႏိုင္သူ, ရိုင္္းႏိုင္သူက, စားစတမ္းပါလား .. ။ ေၾသာ္ .. ႏိုင္သူစား၊ ႏိုင္သူစား .. ”
ဤသို႔ေသာ သံေ၀ဂစကားကို၊ ဆရာသစ္က အားအင္ခ်ိနဲ႔ေသာ ေလသံျဖင့္ ၾကားျဖတ္ဆိုျပီးလွ်င္၊ မူလေၾကာင္းရာကိုု ဆက္ရွင္းေလသည္။
“အေတြးအေခၚအယူအဆပိုင္းကိုေတာ့ နက္နက္ေျပာရမယ္ခင္ဗ် .. ။ အာဏာဆိုတာ ေသနတ္ေျပာင္း၀က ထြက္တယ္’ ဆိုတဲ့ ေမာ္စီတုန္းရဲ႕ၾသ၀ါဒကို အခရာထား ေဆြးေႏြးမယ္ .. ”
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္ကလည္း’ဒိတ္’ကိုမွ တက္ျပီး ’ကိုင္’ လိုက္သည္။
“ေမာ္စီတုန္းၾသ၀ါဒကို ေျခေန, ခ်ိန္ခါ, ေဒသမေရြး ပံုေသကားခ်ပ္ သံုးလို႔ ရတာမွ မဟုတ္ပဲ။ ဒါကို ျမိဳ႕ေပၚ အစိုးရပိုင္းထဲက ျပည္တြင္းစစ္ ဖန္တီးသူေတြ….။ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္းပိုင္းထဲက ျပည္တြင္းစစ္ ဖန္တီးသူေတြ….။ အဲဒီ, ျပည္တြင္းစစ္ ဖန္တီးသူေတြက .. .၊ စာအုပ္ၾကီးအတိုင္း အဟုတ္ၾကီးမွတ္ .. ။ ရက္စက္မႈ အေပါင္းကို စြတ္ရြတ္ျပီး သရဖူေဆာင္းခဲ့ၾကတယ္”
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က ဘြင္းဘြင္း တည့္တည့္ ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္ .. ။ မိမိဘ၀ တေလွ်ာက္လံုး၊ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတာေတြက ’စံုမွစံု’ပါသတဲ့.။ ဂၽြမ္းထိုးေမွာက္ခံု, ေမွာက္ခ်ီလွန္ခ်ီ, ေကြ႕ခ်ီေကာက္ခ်ီ, ေစာင္းခ်ီယိုင္ခ်ီေတြခ်ည့္ပါပဲ တဲ့ဲ။ ျပည္တြင္းစစ္ ’ျငိမ္း’သြားတယ္လို႔ မရွိခဲ့ပါဘူး, တဲ့ .. ။
ဤသို႔ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ေျပာဆိုျပီး၊ ျပည္တြင္းစစ္ ဆိုးက်ိဳးကို တက႑ခ်င္း ေထာက္ျပ၏။
“ဟိုဘက္ဒီဘက္ စစ္တိုက္ၾကရသူမ်ားေရာ၊ အရပ္သားျပည္သူမ်ားပါ၊ အေျမာက္အျမား အေသဆိုးနဲ႔ ေသပဲြ၀င္ခဲ့ၾကရတယ္။ အေတာ္မ်ားမ်ားက လုပ္မစားႏိုင္ေတာ့တဲ့ ဒုကၡိတအျဖစ္နဲ႔ ဘ၀ပ်က္ရတယ္.။ ဒါက .. သတၱႏၱရကပ္ ..
“တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြါးေရးမွာ အဓိကအားထားရာ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္ငန္းေတြ .. ၊ အျခား တႏြယ္ငင္တစင္ပါ လုပ္ငန္းေတြ .. .၊ ျခံဳေျပာရရင္, စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းစံု ထိခိုက္ကုန္တယ္…။ ပ်က္စီးကုန္တယ္။ ရပ္စဲကုန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္, စားနပ္ရိကၡာ ရွားပါးတယ္။ ျပတ္လပ္တယ္ .. ။ ငတ္ျပတ္တယ္။ ဒါက…ဒုဗၻိကႏၱရကပ္ ..
“စစ္ေျပးဘ၀မွာ စားရတာက, မ၀ေရစာ၊ ငတ္တလွည့္ ျပတ္တလွည့္။ မသန္႔မရွင္းေရကို သံုးစြဲရ .. ။ ရာသီဥတုေဘးဒဏ္ကို ခံရ .. ။ ျခင္, ယင္, ပိုးမႊားကို ေရွာင္မရ .. ။ ဒီေတာ့, ငွက္ဖ်ား, ၀မ္း, စတဲ့ .. ေရာဂါဘယေတြျဖစ္ .. ။ တေလာင္းျပီး တေလာင္း ေသၾကရ .. ။ အဲဒါက, ေရာဂႏၱရကပ္…
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္ေျပာခဲ့ေသာကပ္၃ကပ္သည္၊ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ကတည္းက ဘုရားရွိခိုးရာတြင္ ထဲ့သြင္း ရြတ္ဆိုေသာ ကပ္ၾကီးသံုးပါးတည္း။
“ဒုဗၻိကႏၱရကပ္၊ ေရာဂႏၱရကပ္နဲ႔သတၱႏၱရကပ္ေၾကာင့္ေသရွာရသူေတြ .. ။ အေလာင္းခ်င္း ထပ္လိုက္ရင္ ေတာင္လိုပံုေနေတာ့မွာ .. ။ ေသရတဲ့ အေရအတြက္ကို တြက္ခ်က္လို႔ ဘယ္လို ရႏိုင္ဦးမွာလဲ .. ..
“အဲဒီလိုအေလာင္းခ်င္းထပ္ေစတဲ့, ကပ္ၾကီးသံုးပါးက၊ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ ေနာက္မွာ၊ ဖ၀ါးေျခထပ္ ကပ္ပါလာတယ္ .. ။ ဒုကၡျပီး, ဒုကၡ .. ေတြပါလားဗ်ာ။ ရေတာင့္ရခဲ လူဘ၀မွာ လူျဖစ္လာရတာ၊ ဒုကၡအ၀၀ကို ကုန္းခံၾကဖို႔လား”
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က၊ ျပည္တြင္းစစ္၏ အက်ိဳးဆက္’ကပ္ၾကီးသံုးပါး’အေၾကာင္းကို .. ၊ အကန္႔တကန္႔, ကန္႔လိုက္၏။
ထို႔ေနာက္ လမ္းမမ်ားေပၚက လက္ခ်ည္း ဗလာမ်ားကို သတ္ျဖတ္သည့္ အဓမၼ အစိုးရမ်ား၏ လူသတ္ပဲြမ်ားဆီ စကားလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္သည္။
“ဒီလူသတ္ပဲြမ်ိဳးဟာ, ဟိုဘက္ဒီဘက္ အျပန္အလွန္ သတ္ၾကတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ တဘက္သပ္ သတ္တာ.။ ဒါေၾကာင့္ေျပာခဲ့တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ေတြထက္ အဆမတန္ ပိုမို အရုပ္ ဆိုးလြန္းတယ္။ ၾကည့္ၾကပါဦးဗ်ာ .. ”
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က ေထာက္ျပစရာမ်ားကို ညႊန္းေဖၚပါျပီ။
“ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသားျပည္သူတို႔က.၊ ေမြးရာပါ လူ႔အခြင့္အေရးအရ ေအးခ်မ္္းစြာ ဆႏၵ ေဖၚထုတ္တာ .. ။ ဘာလက္နက္မွ်မပါ .. ။ အၾကမ္းမဖက္ .. ။ သို႔ပါလ်က္နဲ႔, လမ္းမမ်ားေပၚမွာ အေခ်ာက္တိုက္ ပစ္သတ္ခံရတယ္။ ႏွိပ္စက္ခံရတယ္။ ေထာင္ခ်ခံရတယ္ .. ”
သည့္ထက္ ပိုဆိုးသည္မ်ားကိုပါ၊ ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္က ထိုးျပလွာျပန္သည္။
“မေသမရွင္ျဖစ္ေနသူမ်ားခမ်ာ၊ လူေသေကာင္ေတြနဲ႔ အတူ၊ အစုအျပံဳလိုက္ အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမဳပ္ခံရ.။ မီးသျဂၤိဳဟ္စက္ထဲ အရွင္လတ္လတ္ မီးေလာင္တိုက္ အသြင္းခံရ.။ ဒီေက်ကဲြဘြယ္ အျဖစ္ဆိုးေတြကို၊ ဘယ္လိုေမ့ေဖ်ာက္လို႔ ရႏိုင္မွာလဲဗ်ာ .. ”
ဆရာၾကည္ေမာင္သစ္, ခမ်ာ၊ ေျပာရလြန္း၍ ေမာရွာျပီထင့္ .. ။ ေလသံက ခ်ည့္နဲ႔ ေပ်ာ့ေခြသြားေလျပီ။ သို႔ျဖစ္၍ က်ေနာ ္သူပုန္ၾကီးက၊ ကိုယ္ေရာင္ ေဖ်ာက္ျပီး လႈပ္ရွားတဲ့, ကိုယ္ေဖ်ာက္၀ိဇၨာအား မ်က္ရိပ္ျဖင့္ ဖိတ္မႏၱကျပဳရ၏.။
ကိုယ္ေဖ်ာက္၀ိဇၨာက လိုလား တက္ၾကြစြာ၊ ေျပာျပေလသည္။
(အပိုင္း၄သို႔) - -
အပိုင္း(၁)
အပိုင္း(၂)
အဲဒီ ဂ်ပန္ဘိနပ္ကေလးနဲ႔ ေသြးကြက္က ဘယ္မွာ ပစ္သတ္ခံရတာလဲဗ်။ ေနရာေလးသိရင္ ေျပာျပပါလားခင္ဗ်။