ရွင္ႀကီး က်ားထက္ဆိုး

Saturday, March 17, 2012



ေက်ာ္သူ ေရးသားသည္ -

"---အေရြးခ်ယ္ခံမည့္ လူတစ္ဦးခ်င္း တစ္ဦးခ်င္းတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ ခံယူခ်က္၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ စိတ္ဓါတ္က အေရးႀကီးေပသည္---"

ကြၽန္ေတာ္ေက်ာ္သူသည္ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းတြင္ လက္ဦးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ေအာင္႐ိုက္ကူးေသာ “ခ်စ္ႀကိဳး ေလးႏွစ္မွ်င္” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကထဲသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သူျဖစ္သည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာ ဇင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္႐ိုက္ကူးေသာ “တျပည္သူမေ႐ႊထား” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႏွင့္ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆုကို ရရွိခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ “အေမ့ႏို႔ဖိုး” ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုးဒါ႐ိုက္တာ ထူးခြၽန္ဆုကိုရရွိခဲ့ကာ ယင္းဇာတ္ ကားႏွင့္ အကယ္ဒမီေပါင္း (၇) ဆုကိုလည္း ထိုက္ထိုက္တန္တန္ရရွိေအာင္ ႐ိုက္ကူးဖန္တီးခဲ့ေသာ သူတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္သည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ (ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး) မတိုင္ခင္အထိ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ဳိးျပဳဇာတ္ကားမ်ား၊ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ဂုဏ္ျပဳပေဒ သာကပြဲမ်ား၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းမ်ားအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ရံပံုေငြရွာေဖြေရး ေဘာလံုးပြဲမ်ား၊ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္း မ်ားကို ႐ိုက္ကူးေပးခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ (ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး) မွစ၍ ကြၽန္ေတာ့္အား ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီး႒ာနက အႏုပညာလုပ္ခြင့္မ်ားကို ပိတ္ပင္ထားသည္မွာ ယေန႔တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကႏွင့္ ေဝးကြာ သြားသည္ေတာ့မဟုတ္။ အႏုပညာသမားမ်ား၏ သတင္းမ်ား၊ အႏုပညာေလာကအတြင္းျဖစ္ေပၚေနေသာျပႆနာမ်ားကို အတြင္းက်က်သိ ရွိေနသူျဖစ္သည္။ အႏုပညာေလာကတြင္ က်င္လည္ခဲ့စဥ္က အႏုပညာေမာင္ႏွမမ်ား၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာမ်ားႏွင့္ မည္သည့္ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာမွ် မေပၚေပါက္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွစ၍ ႐ုပ္ရွင္ဖခင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဘဘဦးသုခ မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးေသာ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)တြင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွပါဝင္၍ အမ်ားျပည္သူတို႔အား တတတ္တအား ကူညီေဖးမကာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေပးဆပ္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ အႏုပညာသမားအခ်ဳိ႕သည္ ကြၽန္ေတာ့္ႏွင့္ လက္တြဲ႐ိုက္ကူးျခင္းကို မျပဳလုပ္ၾကေတာ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆို ကြၽန္ ေတာ္လုပ္ကိုင္ေပးဆပ္ေနေသာလုပ္ငန္းသည္ လာဘ္ပိတ္ျခင္း၊ နာမ္ႏွိမ္ခံရျခင္း စသည့္အယူဝါဒအစြဲမ်ားေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ မည္ သုိ႔ျဖစ္ေစ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ ဒိ႒ိအယူဝါဒမ်ားအား တိုက္ဖ်က္ကာ မိမိ၏ခံယူခ်က္၊ ဘဘ ဦးသုခ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားကို ၾကံ့ၾကံ့ခံကာ အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္ေပးဆပ္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔တိုင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဘဘဦးသုခ ကြယ္လြန္သြားသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ ေပးဆပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအား နာေရးကူညီမႈတင္မက၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘးဒဏ္ စသည့္လူသားတို႔၏ မျဖစ္မေနၾကံဳေတြ႔ရမည့္ အခက္အခဲမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕၍ ကူညီေဖးမေပးခဲ့သည္။ ထိုသို႔ နာေရးကိစၥ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးဒဏ္ ခံခဲ့ရေသာ ျပည္သူလူထုကို ကူညီေဖးမေပးဆပ္ခဲ့သလို ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာသည္မ်ားကိုလည္း မ်ားစြာ ကူညီေဖးမ ေပးဆပ္ခဲ့ရသည္။

ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား၏ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ရာတြင္ အာဏာရွင္စနစ္အား တိုက္ဖ်က္ လိုျခင္း၊ အနိမ့္က်ဆံုးျဖစ္ေနေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အား ျမႇင့္တင္လိုျခင္း၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား မိသားစုသဖြယ္ စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီၫႊတ္ ၫႊတ္ျဖစ္ေစလိုျခင္း စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအား အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းေတာ့မည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္ သိရွိခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ေက်းဇူး မကင္းခဲ့ေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းအား အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္မားစြာျဖင့္ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲမႈကို အမွန္တကယ္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ေတြ႔လိုခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ခြင့္မရရွိေသး ေသာ္လည္း တဖက္တလမ္းမွ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းအား တိုးတက္ေစလိုေသာဆႏၵျဖင့္ မိမိတြင္ရွိေသာ လူမႈေရးစိတ္ဓါတ္၊ အႏုပညာ စိတ္ဓါတ္၊ ခိုင္ၿမဲေသာသီလတုိ႔ျဖင့္ ျပန္လည္၍ေက်းဇူးဆပ္လိုပါသျဖင့္ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္အလႊာမွ ဝင္ေရာက္အေရြးခ်ယ္ခံရန္အတြက္ စဥ္းစားမိေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိမိႏွင့္ရင္းႏွီးေသာ အႏုပညာလက္တြဲေဖာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္တည္းျဖတ္ ပညာရွင္တစ္ဦးအား မိမိ၏ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္လက္ဆင့္ကမ္းကာ ကြန္ျပဴတာစာ႐ိုက္၍ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသို႔ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္အလႊာတြင္ ဝင္ေရာက္ေ႐ြးခ်ယ္မႈ ေလွ်ာက္လႊာအား တေလးတစားျဖင့္ သြားေရာက္ယူငင္ခိုင္းခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘးစသည့္ လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေန၍ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္၍ ေလွ်ာက္လႊာအား မယူျဖစ္ခဲ့ပါ။ ယင္းေန႔ နံနက္ (၁၀ း ၀၀) နာရီခန္႔တြင္ ကြၽန္ေတာ္၏မိတ္ေဆြ တည္းျဖတ္ပညာရွင္ထံမွ ကြၽန္ေတာ့္ထံသို႔ “ကိုယ္တိုင္ လာမယူ၍ မေပးႏိုင္ေၾကာင္း” ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ေရြးေကာက္ပြဲအဖြဲ႔ဝင္မ်ားကေျပာၾကားေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။

ဤတြင္ ကြၽန္ေတာ္မွ ျပန္လည္၍ေမးခြန္းမ်ားျပန္လည္ ေမးျမန္းခ်င္ေတာ့သည္။

● ကြၽန္ေတာ့္ကဲ့သို႔ အကယ္ဒမီ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အကယ္ဒမီဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးအား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ က်လာယူမွေပးမည္ဟု ေျပာခဲ့ေသာ္ လည္း ဇာတ္ပို႔/ရံအလႊာမွ လူရႊင္ေတာ္တစ္ဦးအား တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ေလွ်ာက္လႊာေတာင္းခံျခင္းကို အဘယ့္ေၾကာင့္ေပးခဲ့သနည္း .. ?
● ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ ဇာတ္ၫႊန္းအလႊာမွ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာတစ္ဦးအားလည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ ေလွ်ာက္လႊာေပးခဲ့သနည္း .. ?

ထို႔အျပင္ ယင္းစစ္မွန္ေသာေရြးေကာက္ပြဲအား အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနေသာ အႏုပညာသမားမ်ားထဲတြင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ (ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး) အၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အဖမ္းခံရၿပီး ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာေသာအခ်ိန္တြင္ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦး၏ စ်ာပနအခမ္းအနား၌ “ေမာင္ေမာင္ … မင္းက အခ်ိန္မတန္ေသးဘဲ လုပ္တာကိုး” ဟု ဆရာႀကီးပုံစံနဲ႔ေျပာဆိုခဲ့ေသာ အခြင့္အေရးသမားတစ္ဦး ပါဝင္ေနျခင္းႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫႊန္႔ အထိန္းသိမ္းခံရာမွ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာစဥ္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုၾကေသာ အႏုပညာ သမားမ်ားထဲမွ “ေက်ာ္သူက တစ္ခ်ိန္လံုးမူးေနတာ၊ ဂ်ပန္မွာ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးခဲ့တယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့ေသာ ကိုယ့္ဂုဏ္ျမင့္၍ အျခား သူအား အပုပ္ခ်ခဲ့ေသာ ခြက္ပုံး အႏုပညာသမား ပါဝင္ေနျခင္းတို႔အား ကြၽန္ေတာ္ မ်ားစြာ ေတြးေတာစဥ္းစားမိေတာ့သည္။

ယခု ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးအား ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာသည္မ်ားေျပာၾကားၾကေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက အႏုပညာေမာင္ ႏွမ မ်ားအား စည္းလံုးညီၫႊတ္စြာျဖင့္ မိသားစုစိတ္ဓါတ္ထားကာ တစ္ဦး၏အခက္အခဲမ်ားကို ဝိုင္းဝန္းေျဖရွင္းေပးလိုျခင္း၊ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ သမားမ်ား၏ သာေရး/နာေရးကိစၥမ်ားကို ဝိုင္းဝန္း၍ ကူညီေဆာင္ရြက္လိုျခင္း စသည့္စကားမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္အတြက္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္စဥ္ကာလ၌ ႏိုင္ငံေတာ္က အေရးယူ ပိတ္ပင္ထားေသာ အႏု ပညာသမားမ်ား၏ အသက္ရွင္သန္မႈ၊ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ထိုစဥ္အခါက ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားေပးရန္၊ ဖြင့္လွစ္ေပးရန္ တိုက္တြန္းမႈ၊ အၾကံေပးမႈ၊ အသနားခံမႈမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါ၍ ယင္းကဲ့သို႔ ပိတ္ပင္ခံထားရေသာအႏုပညာသမားမ်ား ျပန္လည္၍ အႏုပညာေလာကတြင္ သက္ဝင္လႈပ္ရွား ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ျငင္း၍ မရေပ။

သို႔ေသာ္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလမွစ၍ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ားအပိတ္ပင္ခံခဲ့ရေသာ ကြၽန္ေတာ္၏ကိစၥရပ္အား မည္သည့္ အႏုပညာသမားမ်ား၊ မည္သည့္ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးမွ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားတို႔က ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္သူပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾက စဥ္ တစ္ခြန္းတပါဒမွ ေျပာၾကားေပးခဲ့ျခင္း မရွိေခ်။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အႏုပညာေလာကမွ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အႏုပညာလုပ္ခြင့္ပိတ္ပင္ခံရသူ အႏုပညာ ရွင္မ်ားထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ပိတ္ပင္ခံရမႈ သက္တမ္းအ႐ွည္ဆံုး အႏုပညာသမားျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္ရွင္ ေလာက ဖခင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဘဘဦးသုခ မ်ဳိးေစ့ခ်ခဲ့ေသာ လူမႈေရး လုပ္ငန္းႀကီးအား တိုးတက္ျမင့္မားလာေအာင္ ထမ္းေဆာင္ရင္းႏွင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္ ရွိၾကေသာ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာမ်ား၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ား၊ ဇာတ္ပို႔/ရံမ်ား၊ လူၾကမ္းသ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားမွအစ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး႒ာနမွဝန္ထမ္းမ်ား (ဥကၠ႒မွအစ သန္႔ရွင္းေရးအဆံုး) ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ နာေရး၊ က်န္းမာေရးကိစၥရပ္မ်ားအား မနားမေန ကူညီေဖးမေပးေနသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ကုသုိလ္ေရးလုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား ထမ္းရြက္ေပးေနရသည့္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္၏ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ အမ်ားျပည္သူတို႔ႏွင့္ ျပင္ပေလာကတြင္ အနီးကပ္ ထိေတြ႔ ေပးဆပ္ေနရမႈကို ေက်နပ္ပီတိျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ယေန႔ ကြၽန္ေတာ့္၏မိတ္ေဆြျဖစ္သူ တည္းျဖတ္ပညာရွင္အား လမ္းၾကံဳ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအေဆာက္အဦးသို႔ ဝင္ေရာက္ပို႔ ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး၏ ဆင္ဝင္ေအာက္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ေခတၱရပ္နား၍ ကြၽန္ေတာ္၏မိတ္ေဆြ ကားေပၚမွဆင္း ခ်ိန္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အနီးတြင္ရွိေသာ လူၾကမ္းသ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦးႏွင့္ေတြ႔ဆံု၍ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ရက္ခန္႔က ယင္းလူၾကမ္းသ႐ုပ္ေဆာင္ အစ္မျဖစ္သူ၏ နာေရးကိစၥရပ္အား အဆင္ေျပမႈအားေမးျမန္းေနစဥ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွ ဗီဒီယိုဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးေရာက္လာကာ “ေဟ့လူ … ဒီေနရာက ကားရပ္ရတဲ့ေနရာမဟုတ္ဘူး” ဟူ၍ ရင့္သီးစြာေျပာဆိုျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္နားလည္သည္မွာ အေဆာက္အဦးမ်ား တြင္ရွိေသာ ဆင္ဝင္ေအာက္သည္ လူအပို႔/ႀကိဳ ျပဳလုပ္ရန္ ထားရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေခတၱရပ္နားရန္ေနရာပင္ မဟုတ္ပါလား။ ကြၽန္ေတာ္ သည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား စက္ရပ္နားျခင္းလည္း မျပဳလုပ္။ မိနစ္ဝက္ခန္႔သာ စကားလွမ္းေျပာျခင္းကိုသာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္၏အေပၚ ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္ရွိျပန္ၾကားေရး႒ာနက ပိတ္ပင္ထားခဲ့မႈမ်ားကို ျပန္လည္ပြင့္လင္းေအာင္ လုပ္ေပးရ မည္ျဖစ္ ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး အေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ျခင္းကို တားျမစ္ျခင္း၊ ကြၽန္ေတာ့္အား ယခုကဲ့သို႔ ေ႐ြးေကာက္ ပြဲေကာ္မတီတြင္ ပါဝင္ေသာ ဗီဒီယိုဒါ႐ိုက္တာမွ ရင့္သီးစြာဆက္ဆံျခင္းတို႔သည္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ရွိ အႏုပညာ သမားမ်ား လုပ္ရမည့္ လုပ္ရပ္မ်ား မဟုတ္ေပ။

မည္သို႔ျဖစ္ေစကာမူ ကြၽန္ေတာ္သည္ မည္သည့္အစိုးရ တက္တက္၊ မည္ကဲ့သုိ႔ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ေပၚေပါက္ေပၚေပါက္ ကြၽန္ေတာ့္၏တာဝန္မွာ လူမ်ဳိးဘာသာ၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ မိတ္ေဆြရန္သူမေ႐ြးတို႔၏ နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘးဒဏ္ စသည္တို႔ကို ေသတပန္ သက္တစ္ဆံုးလုပ္ကိုင္ ေပးဆပ္သြားရမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

အဆံုးသတ္ရေသာ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း တိုးတက္ျမင့္မားေအာင္၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာသမားမ်ား စည္းလံုး ညီၫႊတ္ေအာင္၊ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမပါဝင္ေသာ NGO စစ္စစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ေပၚေပါက္လာ ေအာင္၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အႏုပညာသမားမ်ား ညီရင္းအစ္ကို ေမာင္ႏွမသဖြယ္ တစ္ဦး၏ကိစၥရပ္မ်ားကို စုေပါင္းေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေအာင္ စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပန္လည္၍ ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ရာ အႏုပညာသမားစစ္စစ္မ်ားအေနျဖင့္ အေရြးခ်ယ္ခံမည့္ လူတစ္ဦးခ်င္း တစ္ဦးခ်င္းတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ ခံယူခ်က္၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ စိတ္ဓါတ္က အေရးႀကီးေပသည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အႏုပညာျဖင့္ ဘဝကိုရပ္ တည္ေနေသာသူမ်ားအတြက္ “က်ားေၾကာက္လို႔ ရွင္ႀကီးကိုး၊ ရွင္ႀကီး က်ားထက္ဆိုး” ဟူ၍ မျဖစ္ေအာင္ အထူး သတိျပဳေစလိုေတာ့သည္။

ညႊန္း - ေက်ာ္သူFacebook - http://www.facebook.com/ActorKyawThu

10 comments :

  1. ေမာင္ေကာင္း( ရန္ဂြန္း) said... :

    ျမန္မာ့ဘိုင္စကုပ္ေလာက ေခတ္မီတိုးတက္ဖို႔ ေဝးပါေသးတယ္ ျပင္ပစီးပြားေရးသမားအခ်ိဳ႕ ဖြတ္ကလိဒဂၤါးေပါလြန္းလို႔ စက္ကရိယာအေကာင္းစားႀကီးေတြ ဝယ္ေထာင္ထားတာေတာင္ ဖုန္တက္ေနေပါ့ အဓိက ကေတာ့ဗ်ာ လူေတြစိတ္ဓါတ္ေတြလိုတာပါ၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမဆို သနားငဲ့ညာမႈ၊ ေဖးကူမမႈ၊ ေလးစားခ်စ္ခင္ဦးထိပ္ပန္မႈတို႔ မဲ့ ကုန္တဲ့အျပင္ Teamwork ဆိုတာကိုပါ နားမလည္ၾကေတာ့ပဲ ငါ တေကာ ေကာေနမွေတာ့ ဂြမ္းၿပီေပါ့ဗ်ာ၊ ကိုေက်ာ္သူေရ ေနာင္ဘဝ ေနာင္ဘဝ သံသရာမလြတ္ေသးသ၍ ျမန္မာ့ဘိုင္စကုပ္ေလာကနဲ႔ အေၾကာင္းဆက္ခ်င္ရင္ေတာ့ ခုကထဲက ဆုပန္ထားေပါ့ဗ်ာ။

  1. Kyaw Zaw said... :

    ကိုေက်ာ္သူေရ ခင္ဗ်ားတို႔ ရုပ္ရွင္အစည္းရုံးတင္ဘယ္ဟုတ္မလဲ ျမန္မာျပည္မွာ ဖဲြ႔ထားၾကတဲ႔ ျပည္တြင္းျဖစ္ NGOs ေတြ(အမ်ားစု)က အမွန္ဖက္ကရပ္တည္ၿပီး ဘာလုပ္လို႔တုန္း စားဖား အခြင့္ေရးသမားေတြ လုပ္စားေနတဲ႔သူေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနတယ္။

    Kyaw Zaw

  1. Unknown said... :

    ရွက္စရာေကာင္းလိုက္တာ။
    ဦးေက်ာ္သူရဲ႕ ေခ်းပဲ စားဖို႔ေကာင္းၾကတယ္။

  1. Anonymous said... :

    U kyaw,
    pls dont waste your time by talking about these people.the peoples are laughing about these people's funny policy.we support your care fpr myanmar people health and education charity job.that is very important for the country.

  1. Anonymous said... :

    ကိုေက်ာ္သူ ေရ ခင္ဗ်ား အခု လူမႈ ေရး ေတြ လုပ္ေန တာ ေလးစား ပါ တယ္ ။ ေထာက္လွမ္း ေရး ေခတ္ က ရဲႏိုင္ဝင္း တို႕ နဲ႔ ေပါင္း ျပီး Living Colour က အက်ိဳးအျမတ္ ေတြ အ ကုန္လုံးကို ေထာက္လွမ္း ေရး ေတြ ႏွိပ္စက္ ခဲ႔တယ္႔ မိသားစု ေတြ ကို အခု ျပန္လႉ ႏိုင္ ရင္ ရာဇဝင္ ပိုေကာင္းသြား မယ္ ထင္တယ္။

  1. ကိုေပါက္စ said... :

    တိုတိုေၿပာရရင္...ကိုေက်ာ္သူေနရာမွာ ကိုေက်ာ္သူ
    ၿဖစ္ေနလို႔ပါပဲ..(မနာလိုစိတ္ေတြေပါ႔)

  1. Anonymous said... :

    @ Anonymous (March 17, 2012 8:29 PM)

    It is exactly what I want to say.
    There may be many people remembering Dr. Ye Naing Win, U Kyaw Thu, Living Color and their deep friendship.
    It is also questionable that how U Kyaw Thu knew what other person said to U Khin Nyunt about him.
    Anyway, we have to appreciate U kyaw Thu as nowaday U Kyaw Thu.

  1. Anonymous said... :

    ကိုေက်ာ္သူေရ ရွင္ႀကီးကေတာ့ က်ားထက္ဆိုးမွာပဲ ၊ ကိုေက်ာ္သူေျပာတဲ့ အခြင့္အေရးသမား ခြက္ပံုးအႏုပညာ သမားေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးကို ဦးစီးေတာ့မယ္ေလ ဘယ္သူက ဥကၠ႒လုပ္မယ္ ဘယ္သူက အတြင္းေရးမွဳးလုပ္မယ္ဆိုျပီး ရာထူးေတြေတာင္ ခဲြေနၾကျပီ လုပ္လိုက္တဲ့အစည္းအေ၀းကလည္း မနက္ဆိုရင္ အိုရီရင္တယ္ေဟာက္စ္ ၊ အက္စ္ အက္စ္ ညေနဆိုရင္ ခိုင္လီ ၊ အက္စ္ အက္စ္ နဲ႔ အျမည္းေကာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြ လုပ္ေနၾကေတာ့ ရွင္ႀကီးကေတာ့ ရွင္ႀကီးပါပဲ ၊ကိုေက်ာ္သူက အခ်ိန္မတန္ေသးပဲ တကယ္လုပ္ခဲ့တာကိုး သူတို႔ကေတာ့ အခ်ိန္ေစာင့္ၿပီး အန္တီစုလြတ္တဲ့အခ်ိန္ ကိုသူရလြတ္တဲ့အခ်ိန္က်မွ လုပ္ၾကတာ ၊ သူတို႔ပဲေတာ္တာလား ကိုေက်ာ္သူပဲ ဆႏႉေစာတာလား ကၽြန္ေတာ္တို႔လဲ ေ၀ခဲြမရပါ သူတို႔မွာက စားေကာင္း ေသာက္ေကာင္း ရ သံုးလံုးကိုခိုင္က အားကိုးရတယ္ေလ အားကိုးေကာင္းတာ အခုေတာ့ မင္းသားမင္းသမီးေတြ အခြန္ေရွာင္လို႔မရေတာ့ဘူး လႊတ္ေတာ္မွာ တရား၀င္ေျပာျပီေလ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာေျပာတယ္ အတည္ျပဳတယ္ ဆိုတာ အဲဒါမ်ိဳးကို ေခၚတယ္ဆိုတာ ကိုေက်ာ္သူေျပာတဲ့ ဆရာႀကီးပံုစံ အခြင့္အေရးသမား ခြက္ပံုးအႏုပညာသမားေတြ မသိဘူးလားမသိဘူး။ ရုပ္ရွင္အေရးတက္ၾကြလွဳပ္ရွားသူမ်ားဆိုၿပီး ရုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုေလာကသားမ်ားသို႔ ပန္ၾကားခ်က္ျဖန္႔တဲ့စာမွာ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးအား ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မရွိေသာ 100% NGO အဖဲြ႔အျဖစ္ ျပန္လည္ဖဲြ႔စည္းေရး (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာအတည္ျပဳၿပီး)လို႔ေဖာ္ျပထားတာ ခြက္ပံုးတို႔လက္ခ်က္ပဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာတင္ျပခ်က္ အေမးအေျဖေတြ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြမွာ ဒီေန႔အထိ မေတြ႔ရေသးဘူး။ ကိုေက်ာ္သူကိုသာ ကိုယ့္ဂုဏ္ျမွင့္ျပီး အျခားသူကိုသာ အပုတ္ခ်ခဲ့တာမႈတ္ဘူး ရုပ္ရွင္အနုပညာသမားေတြကိုလည္း လိမ္တာ ဒီေတာ့ ကိုေက်ာ္သူေရ က်ားထက္ဆိုးတဲ့ ရွင္ႀကီးေတြ ျမန္မာနိုင္ငံရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးကို ေရာက္မလာဖို့ ဦးေဆာင္ေပးပါ

  1. Golden Eye said... :

    ကိုေက်ာ္သူေရ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ခြက္ပံုးက ေထာက္လွမ္းေရး ေခတ္တုန္းကလည္း အႏုပညာေလာကရဲ႕ ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပး ေယာင္ေယာင္ လုပ္ခဲ့ေတာ့ ခင္ဗ်ားဂ်ပန္မွာ မူးေနလို႔ ထိန္းရတယ္ဆိုၿပီး ဂုဏ္ေဖာ္ခဲ့တာေပါ့ သူမူးတာေတာ့ ဘယ္သိမလဲ ခြက္ပံုးကိုး ။ ခြက္တင္ပံုးတာမႈတ္ဘူး။ ဗ်ပ္လဲ ပံုးေသးတယ္၊ ေနာင္က်ရင္ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးမွာ ၀ိုင္းဖဲြ႔ၾကတာေပါ့၊ ဒါရိုက္တာေလးက ခင္ဗ်ားကိုေမာင္းထုတ္တာ ခင္ဗ်ားက ေယာက္်ားႀကီးျဖစ္ေနတာကိုး သူက တက္သစ္စေလးမင္းသမီးေတြဆိုရင္ သိပ္တင္ေပးတတ္တာ၊ သူတင္ေပးတဲ့တက္သစ္စဆိုရင္ သူ႔ဇာတ္ကားေတြမွာ အၿမဲပါတယ္။ သိသာပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ေတာင္ဖ်က္ရဘူးေနၿပီ။ ရုပ္ရွင္ေလာကကို ဦးေဆာင္မယ့္ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးမွာ ေလာင္းကစားနဲ႔လူမႈအက်င့္သိကၡာပ်က္ျပားသူေတြ မပါဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ရွင္ႀကီးဆိုတာကေတာ့ ပုဂံေခတ္က အရည္းႀကီးေတြျဖစ္လို႔ ရွင္ႀကီးေတြသာ ေနရာရရင္ ရုပ္ရွင္ေလာကနဲ႔ အရည္းႀကီးေတြ ေတြ႔ၾကၿပီေပါ့ ကိုေက်ာ္သူေရ က်ားထက္ဆိုးတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြေတြ႔ရအံုးမွာ၊ ဌာနဆိုင္ရာကို တိုက္ခိုက္ၾကရုံနဲ႔အထင္ႀကီးစရာမဟုတ္တာကို အႏုပညာသမားေတြ နားလည္ရမယ္။ ကိုေက်ာ္သူ႔ ေဆာင္းပါးေလးကို ေထာက္ခံပါတယ္။ ကိုေက်ာ္သူ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ေဆာင္းပါးေလးေတြကို ထပ္ေရးပါအံုး

  1. အေပၚမွာ ေရးထားတဲ႔ comment တခု ဖတ္မိလို႔ပါ။ကုိရဲနဲ႔ ေပါင္းၿပီး Living Color ဆုိင္ဖြင္႔ၿပီး စီးပြားရွာတာ အၿပစ္မွမဟုတ္တာ။ ကုိယ္႔စီးပြားကုိယ္လုပ္တာပဲ ။ကုိရဲ ကလဲ ေထာက္လွမ္းေရးမဟုတ္သလို ဦးေမာင္ ကလဲ သူ႔စီးပြားသူ လုပ္တာ။ ေထာက္လွမ္းေရးႏွိပ္စက္လုိ႔ ဘ၀ ပ်က္ခဲ႔ရတဲ႔ လူေတြ ဒုနဲ႔ ေဒး

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved