လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ေနရတဲ့ ျမင့္ျမတ္

Sunday, July 8, 2012

~




လြတ္လပ္ က်ယ္၀န္း လွပတဲ့ ေကာင္းကင္ႀကီးမွာ အေတာင္ေတြ ျဖန္႔ၾကက္ၿပီး ေရာက္ခ်င္တဲ့ ေနရာ ေရာက္ေအာင္ ပ်ံသန္း ႏိုင္ဖုိ႔ လံု႔လ၊ ၀ီရိယေတြ ရွိဖုိ႔ လုိပါတယ္။

အနားကေန ျဖတ္သန္း သြားမယ့္ ေလနီၾကမ္း၊ အႏၲရာယ္ ေပးမယ့္ ငွက္ဆုိးေတြရဲ႕ ဒဏ္ကုိ ကာကြယ္ႏိုင္တဲ့ ခြန္အားေတြ ရွိဖုိ႔လည္း လုိအပ္တာပါ။ ရွိတဲ့ ခြန္အားေတြသံုး၊ လံု႔လ ၀ီရိယေတြနဲ႔ ေရာက္ခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ဆီကို ဦးတည္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြထဲမွာ ျမင့္ျမတ္လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။

ျမင့္ျမတ္က လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္တာ ကာလက စၿပီး အႏုပညာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေလာကထဲကို ေရာက္ရွိ လာခဲ့တာပါ။ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာ သ႐ုပ္ေဆာင္ လမ္းေၾကာင္း အစက ဒုတိယ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဇာတ္ပို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရာကေန စခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မေဟာ္ဂနီ ဗီဒီယို ထုတ္လုပ္ေရးရဲ႕ ပင္တုိင္မင္းသား၊ ေခါင္းေဆာင္ မင္းသားအျဖစ္ ၅ ႏွစ္တာ ကာလ ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ျမင့္ျမတ္က မေဟာ္ဂနီ ထုတ္လုပ္ေရးနဲ႔ စာခ်ဳပ္ကာလ ျပည့္သြားတာေၾကာင့္ အျခား ထုတ္လုပ္ေရး ေတြနဲ႔ လက္တြဲ ႐ိုက္ကူးေနပါၿပီ။

ျမင့္ျမတ္ရဲ႕သ႐ုပ္ေဆာင္ လႈပ္ရွားမႈမွာ ဘာစာခ်ဳပ္၊ ဘာအခ်ဳပ္အေႏွာင္မွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အငို မင္းသားေလး တစ္ေယာက္လို႔ ပရိသတ္ရဲ႕အသိအမွတ္ ျပဳမႈကို ခံခဲ့ရေပမဲ့ အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ အငိုမင္းသားရယ္ မဟုတ္ဘဲ ဘက္စံုရတဲ့ မင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳမႈ ခံေနရပါၿပီ။

ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈ ကင္းကင္းနဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ျမင့္ျမတ္ကို ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုး ႐ိုက္ဖို႔ စီစဥ္ေတာ့ ျမင့္ျမတ္ရဲ႕ ျပင္ဦးလြင္ သြားမယ့္ ရက္ေတြနဲ႔ တိုက္ေနပါတယ္။ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူး ေရး တစ္ခုကလည္း မျပတ္ေသးတာေၾကာင့္ ျပင္ဦးလြင္ မသြားခင္ တစ္ရက္မွာ အခ်ိန္လုၿပီး ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မန္ေနဂ်ာ မင္းမင္းနဲ႔ တုိင္ပင္ ညိႇႏႈိင္းၿပီး အႏုပညာ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို လုပ္ျဖစ္ေနတဲ့ ျမင့္ ျမတ္က ေမလ တစ္လလံုး ျပင္ဦးလြင္မွာ ရွိေနမွာပါ။ ဒါ႐ိုက္တာ သားႀကီး၊ ဒါ႐ိုက္တာ ေက်ာ္ေဇာလင္း(အေတြး ပံုရိပ္)နဲ႔ ဗီဒီယုိ ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္ကူးရင္း ျပင္ဦးလြင္မွာ ရွိေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္တုိင္းေက်ာ္၊ ေအာင္သီရိ၊ ေဂ်ာ္ လီေဆြႏွင့္ သားမ်ား ဗီဒီယုိ ထုတ္လုပ္ေရး ၃ ခုနဲ႔ လက္တြဲ ၿပီး ႐ိုက္ထားတဲ့ ဗီဒီယုိဇာတ္ ကားေတြ ထြက္ရွိထားတာပါ။ ရိတ္သိမ္းခြင္၊ ရွင္းလို႔ မရေအာင္ ႐ႈပ္ကုန္ၿပီ ဇာတ္ကား ေတြကို ပရိသတ္ေတြ ႀကိဳက္ ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။

အခု လက္တြဲထားတဲ့ ထုတ္လုပ္ေရး ၃ ခုကေန ဇာတ္ကားေတြ ထြက္ရွိထားတာ ဆုိေတာ့ အရင္က ႐ိုက္ခဲ့ တဲ့ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ပရိသတ္တုံ႔ျပန္မႈက ဘယ္လုိ ေတြရခဲ့လဲ။

ပရိသတ္အေနနဲ႔က အႏုပညာ တစ္ခုတည္းကိုပဲ အားေပးတာ။ ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲမႈ ဆုိတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ မေဟာ္ဂနီမွာ လုပ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကလည္း ႀကိဳးစားၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္တယ္။ အခု အခ်ိန္မွာလည္း အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားၿပီး သ႐ုပ္ ေဆာင္တယ္။ ႀကိဳးစားမႈကေတာ့ ဘာမွ မေျပာင္းလဲဘူး။ အခ်ိန္ေလး နည္းနည္းၾကာလာတာနဲ႔ အမွ် အေတြ႕အၾကံဳ ေလးေတြ ရလာေတာ့ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရမယ့္ အပုိင္းေလးေတြ သိလာတာေတြ ရွိတယ္။ ေအာင္တုိင္းေက်ာ္ ထုတ္လုပ္ေရးက ထြက္တဲ့ ရိတ္သိမ္းခြင္ ဇာတ္ကားဆုိရင္ ပရိသတ္ အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ဆုိင္လည္း ၁၆၅၀ ေလာက္ တက္တယ္ဆုိေတာ့ အရမ္း၀မ္းသာ စရာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အျပင္မွာ အလုပ္ ထြက္လုပ္တဲ့ အခ်ိန္ ပရိ သတ္ေတြက ႏွစ္သက္တယ္ ဆိုေတာ့ အရမ္း ၀မ္းသာသလို အားလည္းတက္တယ္။

မေဟာ္ဂနီနဲ႔ ႐ိုက္တုန္း ကေတာ့ သူတို႔ေရြးတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြကို ႐ိုက္ခဲ့ရတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ျမင့္ျမတ္ ကုိယ္တုိင္ေရြးခ်ယ္ ႐ိုက္ကူးရတဲ့ အတြက္ ဖိအားေတြ ပိုမ်ား လာၿပီေပါ့။


အထူးသျဖင့္ ကုိယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ပံုစံနဲ႔ ဇာတ္ကားေတြ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ကုိယ့္စိတ္ ႀကိဳက္မဟုတ္ရင္ မ႐ိုက္ဘူး။ ဥပမာ-ၾကားက်တဲ့ ဇာတ္မ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီလို ဇာတ္မ်ဳိးေတြဆုိ ကၽြန္ေတာ္ မ႐ိုက္ ခ်င္ဘူး။ ဒရာမာလား ေမးရင္ မဟုတ္ဘူး။ ဟာသလား ေမးရင္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အခ်စ္ လားေမးရင္လည္းမဟုတ္ဘူး။ ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ ၾကားထဲက ဇာတ္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီလို ဇာတ္မ်ဳိးေတြဆုိ မ႐ိုက္ဘူး။ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ဇာတ္ေတြပဲ ႐ိုက္ေနတာ ဆုိေတာ့ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ကုိယ့္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ေနတာ လုပ္ရတဲ့ အတြက္ ကုိယ္ေက်နပ္တယ္။

ျမင့္ျမတ္ရဲ႕ ရပ္တည္မႈက ျမင့္ျမတ္ရဲ ႕ေရြးခ်ယ္မႈေပၚ မူတည္တာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ အပုိင္းေတြမွာ ပိုၿပီး ဂ႐ုစုိက္ရလဲ။

အဓိက ဂ႐ု စုိက္ရတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဇာတ္လမ္း ေကာင္းဖို႔ကို အဓိက ဦးစား ေပးတယ္။ က်န္တာေတြက အားလံုးေပါင္းၿပီး ႀကိဳးစား ၾက၊ ပ့ံပုိးၾကတယ္။

စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္က ေလွာင္အိမ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ငွက္ကေလးလိုေပါ့။ အခု ေလွာင္အိမ္ထဲက ထြက္တဲ့ ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္ရဲ႕ ခံစားမႈ ဘယ္လုိေတြ ရွိသြား ၿပီလဲ။

အဓိကက လူဆုိတာ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ရဖို႔ပဲေလ။ အခု လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျဖစ္သြားၿပီဆိုေတာ့ ကုိယ့္ ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တာ၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ေနတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ရတယ္။ အဲဒီလို ကိုယ္ လုပ္ခ်င္တာ၊ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ၊ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ္လုပ္တဲ့ အတြက္ ျဖစ္လာတဲ့ အေပၚမွာ နာရင္လည္း ခံမယ္၊ သာရင္လည္း စံမယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်နပ္တယ္။

ျဖစ္ခ်င္တာ၊ လုပ္ခ်င္ တာေတြက ရာခိုင္ႏႈန္း အျပည့္ ရေနၿပီလား။

ရာခိုင္ႏႈန္းအျပည့္က ေနရာတကာေတာ့ မရေသးဘူး။ လူတိုင္းက ၿပီးျပည့္စံုတယ္ ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ အကုန္လံုးက လုိအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ လည္ပတ္ ေနၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒီအလုပ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္ေလာက္တဲ့၊ တင္းတိမ္ ေလာက္တဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ရည္မွန္းထားတဲ့ ေနရာတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အခုမွ ႀကိဳးစားေနရင္းနဲ႔ ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာေလးေပါ့။ အဲဒီထက္လည္း အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရဦးမွာပါ။

ဇြန္လမွာ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး တစ္ကား ႐ိုက္ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္ ဆုိေတာ့ အရင္က ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ႐ိုက္ဖို႔လက္ခံတဲ့မူနဲ႔ ကြာျခားမႈေတြမ်ား ရွိႏုိင္မလား

အဓိကကေတာ့ လုပ္ကြက္ပါ။ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီး ႐ိုက္တယ္ဆုိကတည္းက အဓိကက အႏုပညာ က်န္ဖို႔ပါ။ ကိုယ့္ အတြက္ လုပ္ကြက္က်န္မယ္။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ လုပ္ျပခြင့္ ရတဲ့ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ တစ္ခုပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ဇာတ္ျဖစ္ရမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မေတာင္းဆုိပါဘူး။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ျဖစ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္ပါတယ္။

ဇာတ္လမ္း အမ်ဳိးအစားက်ေတာ့ေရာ ဘယ္လုိဘက္ကို ဦးတည္ သြားခ်င္လဲ။

ကၽြန္ေတာ္က ဘ၀ သ႐ုပ္ေဖာ္မ်ဳိးကို ဦးတည္ၿပီး သြားခ်င္တယ္။ အခု႐ိုက္ဖို႔ စီစဥ္ထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားကလည္း ဘ၀ သ႐ုပ္ေဖာ္ ဇာတ္လမ္းေလးပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ႐ိုက္ဖို႔စီစဥ္ ျဖစ္သြားတာ။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့အေတြ႕အၾကံဳ၊ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ အရဆိုရင္ သူ႔ဟာနဲ႔ သူသင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္စြာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေနႏုိင္ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ဇာတ္ လမ္းေတြကို လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒရာမာေတြ ႐ိုက္ဖုိ႔က ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ ဟီး႐ိုး ရွားတာေပါ့ေနာ္။ ေတာ္ေတာ္ ေလးရွားပါတယ္။ ဟာသေတြ ပဲ ႐ိုက္ၾကတာ မ်ားတယ္။ ပရိသတ္ကလည္း ဒရာမာ ဆုိရင္ ႐ံုမွာ လာမၾကည့္ခ်င္ ဘူး။ အဲဒီလုိသေဘာေလး ေတြရွိတယ္။

အခ်စ္ကား သီးသန္႔ဆို ရင္ေရာ ပရိသတ္ေတြ စိတ္၀င္စားႏိုင္မလား။

အဲဒီလို ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခ်စ္ကားေလာက္ဆိုရင္ လူငယ္ ပရိသတ္ေတြ၊ လူလတ္ ပိုင္းေလာက္ထိ အားေပးၾကတာမ်ဳိး ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒရာမာက ျဖစ္ႏုိင္ဖို႔လုိတယ္ဗ်။

ဇြန္လဆန္းမွာ ႐ုိက္မယ့္ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးမွာ မင္းသမီးသစ္ တစ္ေယာက္ပါတယ္ ဆုိေတာ့ ဘယ္လို ေရြးခ်ယ္မႈေတြနဲ႔ လက္ခံခဲ့လဲ။

အဓိကက ဇာတ္လမ္းကို ေရြးခ်ယ္တာပါ။ မင္းသမီးသစ္ရယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ အသစ္က စလာရလု႔ိပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္လည္း အသစ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ဒီေလာကထဲ စတင္ ၀င္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ အသစ္ တစ္ေယာက္ကို လက္တြဲ ရတယ္တုိ႔ ဘာတုိ႔မရွိပါဘူး။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း ကၽြန္းကုိင္းမွီ၊ ကုိင္းကၽြန္းမွီ အားလံုး စုစည္းၿပီး ဇာတ္ကားေကာင္းဖို႔ လုပ္ၾကတာပါပဲ။

အသစ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျမင့္ျမတ္ စတင္ ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဇာတ္ကား ေတြ႐ိုက္မယ့္ ထုတ္လုပ္ေရးနဲ႔ စတင္ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ အခက္ အခဲေတြ ၾကံဳေတြ႕ရတယ္လို႔ ေျပာေတာ့ ဘယ္လိုအခက္ အခဲေတြမ်ား ျဖစ္မလဲ။


အခက္အခဲက အမ်ားႀကီးပါ။ ဒီအလုပ္ရယ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္း တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စၿပီး လုပ္ ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူမဆုိ သူေဌး ေနရာကို တန္းၿပီး လုပ္လုိ႔မရဘူး။ တတ္ႏိုင္တဲ့ သူကေတာ့ သူေဌးေနရာ တန္းၿပီး လုပ္လုိ႔ရတယ္။ အေျခခံကေန ေအာက္ေျခကေန တက္လာခဲ့တဲ့ သူေတြက်ေတာ့ အခက္အခဲ ဆိုတာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၀မ္းနည္း ခဲ့ရတာေတြ ရွိတယ္။ ေၾကကြဲ ခဲ့ရတာေတြ ရွိတယ္။ နာက်င္ခဲ့ရတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေတြက်ေတာ့ လူမသိဘူး။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ အသစ္ဆိုရင္ ပိုၿပီး လက္တြဲ ေခၚသင့္တယ္။ ပိုၿပီး ေဖးမသင့္တယ္။ အားေပးသင့္တယ္။ ကူညီ သင့္တယ္ေပါ့။

ျမင့္ျမတ္က ကုမၸဏီ တစ္ခုနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ေနာက္တက္လာမယ့္ အသစ္ေတြေရာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ႐ိုက္သင့္လား။

ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ပုိက္ဆံရွိရင္ ကုိယ့္ဘာသာထုတ္လုပ္ေရး ေထာင္ၿပီး ကုိယ့္ဘာသာ ႀကိဳက္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ႀကိဳက္တဲ့ မင္းသမီး ငွားၿပီး ကိုယ့္ဘာ သာ႐ိုက္၊ အေကာင္းဆံုးပဲ။ ဒါကေတာ့ တတ္ႏုိင္တဲ့သူ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရွိတဲ့သူ အတြက္ေပါ့။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရွိတဲ့သူ အတြက္ ကေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ဆုိတာ ဘာမွကို မရွိဘူး။ ၾကံဳလာတဲ့ အေပၚမွာပဲ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ရင္ဆုိင္ၾကရတာပဲ။

ျမင့္ျမတ္က အခု အခ်ိန္မွာ ထုတ္လုပ္ေရး ၃ ခုနဲ႔ လက္တြဲ ေနတာကိုေတာ့ ထုတ္လုပ္ေရး တစ္ခုတည္းက ပဲ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ႐ိုက္မယ္ ဆုိရင္ေရာ ႐ိုက္ဦးမလား။

ထုတ္လုပ္ေရး တစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ိုက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသေဘာနဲ႔မွေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တာ၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ဖုိ႔ဆုိတာ လြတ္လပ္မႈ ရွိမွ ရမွာေလ။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အလုပ္ လုပ္ခ်င္တယ္။ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ပါမယ့္ ဘယ္ အလုပ္မ်ဳိးမဆုိ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေလး တစ္ခုရွိမွ ပိုၿပီး အဆင္ေျပႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ ျမင့္ျမတ္ကေရာ ကိုယ္တုိင္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ဘယ္ေလာက္ ရွိလဲ။

ကုိယ့္ကိုယ္ကုိ ထိန္းခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီလို နာမည္ေလး တစ္လံုး ရလာတယ္။ ဒီလိုေနရာ ေရာက္လာတယ္ ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အႏုပညာ မ်ဳိး႐ိုးလည္း မရွိဘူး။ အရင္ကတည္းက ျပည့္စံုတဲ့ သူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာ ႀကိဳးစားရင္း၊ ႀကိဳးစားရင္း ကုိယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းေက်ာင္းရင္း၊ ထိန္းေက်ာင္းရင္း အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရင္ဆုိင္ရင္းနဲ႔မွ ဒီလိုေနရာ ေရာက္လာတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ မထိန္းႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလြန္အကၽြံ မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ထိန္းတတ္တယ္။

ျမင့္ျမတ္က အခုအခ်ိန္မွာ မန္ေနဂ်ာ တစ္ေယာက္ထားၿပီး အလုပ္ေတြ လုပ္တာဆုိေတာ့ ဘယ္လုိ အေထာက္အပံ့ေတြ မ်ားရလဲ။


အေထာက္အကူ မ်ားစြာရပါတယ္။ ဇာတ္လမ္း ေရြးခ်ယ္တာက အစေပါ့ေနာ္။ အျပင္ အလုပ္ေတြ လုပ္ရင္လည္းအားလံုး တုိင္တုိင္ပင္ပင္နဲ႔ လုပ္တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အမွား မပါေအာင္ ေပါ့ေနာ္။

မန္ေနဂ်ာထားလို႔၊ မန္ေနဂ်ာေၾကာင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ အႏုပညာ၊ ကုိယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြမွာ ထိခိုက္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတတ္တယ္။ အဲဒီ အေပၚမွာေရာ ျမင့္ျမတ္ ဘာေျပာခ်င္လဲ။

မွန္ပါတယ္။ မန္ေနဂ်ာေၾကာင့္ ထိခိုက္တာမ်ဳိးေတြရွိလည္း ရွိတယ္။ ၾကားလည္း ၾကားဖူးတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ္ပါ ပဲ။ ကိုယ္နဲ႔ အဆင္ေျပမယ္ ထင္လုိ႔၊ အလုပ္ေတြ တြင္က်ယ္ဖုိ႔က မန္ေနဂ်ာ မထားလို႔က မရဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ မန္ေနဂ်ာထား ၿပီဆိုကတည္းက ၀န္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပါ့သြားတယ္။ ေပါ့သြားတဲ့ အေလ်ာက္ တခ်ဳိ႕အပုိင္းေတြမွာ ေခါင္းေအးေအးနဲ႔ လုပ္ႏုိင္တာေတြ ရွိတယ္။ ျဖစ္သမွ် ျပႆနာေတြကို ကိုယ္ပဲရွင္းေနရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီး အဆင္ မေျပဘူး။

ျမင့္ျမတ္က အႏုပညာ ပ်ဳိးခင္း အဖြဲ႕ထဲမွာပါတဲ့ သူ တစ္ဦးအေနနဲ႔ အႏုပညာပ်ဳိး ခင္းက စင္တင္တဲ့ မင္းသမီး ေတြနဲ႔ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးေရး အစီအစဥ္ ဘာေတြမ်ား စီစဥ္ထားလဲ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အႏုပညာ ပ်ဳိးခင္းက မင္းသမီးေတြ နဲ႔ ဇာတ္ကားေတြ စတင္ ႐ိုက္ေနၿပီ။ ယုသႏၲာတင္၊ အိေခ်ာပိုတို႔နဲ႔ ႐ိုက္ၿပီးၿပီ။ ေရႊမႈန္ရတီနဲ႔ပဲ ႐ိုက္ဖို႔ က်န္ေတာ့တယ္။ သူတို႔နဲ႔႐ိုက္မယ့္ ဇာတ္ေလးေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ ၿပီး၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစတနာ ထားၿပီး ႐ိုက္ကူးတယ္။

အႏုပညာ ပ်ဳိးခင္းက လူေတြက ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ ကုိယ္ အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ေနသလိုပဲ။ အဖြဲ႕အေနနဲ႔ တျခား ဘာေတြမ်ား လုပ္ဖို႔ ရွိ ေသးလဲ။

ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အကုန္လံုးေတာ့ ပါပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ျပန္ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေနရာမွာလည္း အႏု ပညာပ်ဳိးခင္းက ညီအစ္ကိုေတြ အကုန္ ပါတာပဲ။ ဒါက အဖြဲ႕အစည္း အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဖြဲ႕ထားတဲ့ အဖြဲ႕ေလးအေန နဲ႔ လုပ္တာမဟုတ္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အကုန္ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ေလး ဖြဲ႕ထားတာက မင္းသမီးသစ္ ၃ ေယာက္ တင္ဖို႔တင္ မဟုတ္ဘူး။ အစီအစဥ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္။ အတုိခ်ဳပ္ ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ လက္ရွိ လည္ပတ္ေနတဲ့ အႏုပညာ ေလာကေကာင္းဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ကိစၥေတြလုပ္ဖို႔ ဒီအဖြဲ႕ေလးကို ဖြဲ႕ထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အႏုပညာ ေလာက အတြက္ ထိခိုက္လာ မယ့္ ကိစၥမွန္သမွ်ကို လုိအပ္ ရင္ လုိအပ္သလို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကာကြယ္ေနမယ္။



ျမင့္ျမတ္က သ႐ုပ္ေဆာင္ အႏုပညာ ေလာကမွာ ၅ ႏွစ္တာ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို အသံုးခ်ၿပီး ေရွ႕ဆက္ ဘယ္လုိေတြ လုပ္သင့္တယ္ဆို တာေတြကို ေတြးဆ ႏုိင္ေနပါ ၿပီ။ မ်က္လံုးအားေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ ျမင့္ျမတ္က ေရႊအျမဳေတ မ်က္ႏွာဖံုး ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာ သူ႔ရဲ႕မ်က္လံုးအားေတြကို အသံုးခ်ခဲ့ပါတယ္။ ေရႊအျမဳ ေတမ်က္ႏွာဖံုးမွာ တစ္ႏွစ္ ကို တစ္ႀကိမ္ႏႈန္းပါတဲ့ ျမင့္ျမတ္က ဘယ္အလုပ္မဆုိ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ ေဆာင္တတ္တာပါ။ လြတ္ လပ္မႈေတြနဲ႔အတူ အေတာင္ပံ ျဖန္႔ၾကက္ပ်ံသန္းေနတဲ့ ျမင့္ ျမတ္ လုပ္ခ်င္တာေတြကို စိတ္တုိင္းက်လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ ပါေစ။ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း အတြက္ ကမ္းနား၊ ပန္းျခံထဲ မွာ မနက္ပိုင္း၊ ညေနပိုင္း အခ်ိန္မ်ားစြာေပးၿပီး ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။ ေနပူပူမွာ ေခၽြးရႊဲရႊဲနဲ႔ အေကာင္းဆံုးပံု ေဖာ္ေပးတဲ့ ဓာတ္ပံု ကိုလင္း (Studio-K) ကိုလည္း ေက်း ဇူးတင္ ရွိပါတယ္။


ခင္ေလးျမင့္
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ဇြန္လ ၂၀၁၂)

http://shweamyutay.com/



~

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved