အီရတ္ပန္းခ်ီဆရာ ႏွင့္ ေမးခြန္းတခ်ိဳ႕

Thursday, February 14, 2013


~



ႏိုင္စြမ္း ~


အီရတ္ ႏုိင္ငံသား ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ဖြား အလာဘာရွား (Ala Bashir) ဟာ တကယ့္ကုိ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အႏုပညာရွင္ တဦးပါ။ သူဟာ ပန္းခ်ီဆရာ တဦးျဖစ္သလုိ ပန္းပုဆရာတဦးလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Plastic Surgery ခြဲစိတ္ ကုသရာမွာလည္း အထူးကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆရာ၀န္တဦးပါ။ သူ႔ရဲ႕ လက္ရာေတြကုိ ျပင္သစ္က (Paris, Cagnes-sur-Mer) မွာ၊ အဂၤလန္နဲ႔ အုိင္ယာလန္မွာ၊ ၾသစႀတီးယားက (Vienna) မွာ၊ ဂ်ာမနီမွာ၊ ယူဂုိစလားဗီးယား က (Belgracie) မွာ၊ အီတလီက (Rome) မွာ၊ ႐ုရွားက (Moscow) မွာ၊ ကာတာက (Doha) မွာ၊ ေမာ္႐ုိကုိက (Robat) မွာ လစ္ဗ်ားက (Tripoli) မွာ၊ အိႏိ္ၵယက(New Delhi) မွာ၊ တူနီးရွားက(Tunis) မွာ၊ အီဂ်စ္က (Cairo) မွာ၊ အေမရိကန္နဲ႔ အီရတ္ႏုိင္ငံက ဘဂၢဒက္မွာ စသည္ျဖင့္ ျပင္တြင္းမွာေရာ ျပည္ပမွာပါ ျပပြဲေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။

အီရတ္လုိ တုိင္းျပည္မွာ ပန္းခ်ီဆရာတဦး (အႏုပညာရွင္တဦး) အျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔၊ အႏုပညာအလုပ္ေတြ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ ဆုိတာ လံုး၀မလြယ္ကူတဲ့ အေျခအေနပါ။
အထူးသျဖင့္ အႏုပညာဖန္တီးမႈကုိ ဘာသာေရးကြပ္ထိန္းမႈ ရွိေနတဲ့အတြက္ ပုိမလြယ္ကူ လွပါဘူး။

ဘာရွားဟာ အီရတ္မွာေရာ ျပည္ပမွာပါ ဆုတံဆိပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ဆြတ္ခူး ရရွိခဲ့သူပါ။
 ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဘဂၢဒက္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲ (Biennale International Exhibition in Baghdad) မွာ ေရႊတံဆိပ္ရရွိခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၈၃ မွာ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ Paris မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ International Poster Exhibition မွာ ဒုတိယဆု ရခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အီရတ္ႏုိင္ငံ ကုိယ္စားျပဳ အႏုပညာ အျမင့္ဆံုးဆု တခုလည္း ခ်ီးျမႇင့္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဘာရွားဟာ သမုိင္း၀င္ပန္းပု လက္ရာ ၂ ခု ကုိလည္း ဘဂၢဒက္မွာ ဖန္တီးခဲ့ပါေသးတယ္။
ပထမတခုက 'The Union' ဆုိတဲ့ ႐ုပ္တုေပါ့။ ႐ုပ္တုရဲ႕ အျမင့္က ၇၃-ေပရွိၿပီး တန္ခ်ိန္ ၉၇၀-ရွိတဲ့ ပန္းပုလက္ရာႀကီးပါ။ မိန္းမနဲ႔ ေယာက်္ားတုိ႔ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ေဖာ္က်ဴးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ 'The Union' ဆုိတဲ့  ပန္းပု လက္ရာႀကီးကုိ ယခုအခါ အဖ်က္အဆီးခံလုိက္ရပါၿပီ။ ဒုတိယ ပန္းပုလက္ရာက 'The Cry' ေပါ့။ အျမင့္ ၂၇-ေပရွိၿပီး ေၾကးနီနဲ႔ ထုဆစ္ပံုသြင္းထားပါတယ္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ မွာတုန္းက ပထမဆံုး ေရလက္ၾကား စစ္ပြဲမွာ အျပစ္မဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ ကေလး ၄၀၀ ေက်ာ္ ေလေၾကာင္းက တုိက္ခုိက္ခံရၿပီး ေသဆံုးခဲ့ရမႈအတြက္ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ပန္းပုလက္ရာပါ။
 ဒီ႐ုပ္တုလက္ရာကုိ အခင္းျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ Amiyria အေဆာက္အဦအနီးမွာ ထားရွိထားပါ တယ္။
              
ဘာရွားအေပၚ ေ၀ဖန္သံုးသပ္မႈမ်ား
အီရတ္ပန္းခ်ီဆရာ အလာဘာရွားအေပၚ ပညာရွင္အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔က မွတ္ခ်က္ ျပဳ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကပါတယ္။
သူတုိ႔သံုးသပ္မႈက အလြန္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေနပါတယ္။ ဘာရွားရဲ႕ ပန္းပု႐ုပ္ေတြ၊ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ အီရတ္ အမ်ဳိးသားျပတုိက္၊ ေဂ်ာ္ဒန္ႏုိင္ငံက အႏုပညာျပတုိက္၊ ကာတာႏုိင္ငံက အႏုပညာျပတုိက္နဲ႔ Corvus Art Centre in New Heaven, CT, USA စတဲ့ ျပတုိက္နဲ႔ ျပခန္းေတြမွာ အၿမဲတမ္းျပသထားတာကုိလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

အဲဒီမွာ Corvus Art Centre  ရဲ႕ တာ၀န္ခံလက္စေလ႐ိြဳင္းက ဘယ္လုိမွတ္ခ်က္ ျပဳသလဲဆုိေတာ့ -
“အလာဘာရွားရဲ႕ ပန္းပုေတြ ပန္းခ်ီကားေတြနဲ႔ ပံုၾကမ္း Sketch ေတြဟာ အစစ္အမွန္အေၾကာင္းအရာေတြကုိ အားလံုးနားလည္ႏုိင္တဲ့ ဘာသာစကားနဲ႔ ေျပာျပ ေဖာ္ၫႊန္းေနပါတယ္။ ဆရာ၀န္တဦးရဲ႕ တိက်တဲ့ေသခ်ာတဲ့ ေဖာ္ၫႊန္း ဖန္တီးမႈပါပဲ။
သူ႔ရဲ႕ ေဖာ္ၫႊန္းမႈ ဆုိလုိရင္းကုိ လူသားအားလံုး အလြယ္တကူ နားလည္ႏုိင္ၾကသလုိ သူ႔ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား၊ ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ပါရမီထူးကုိလည္း ျမင္သာေနပါတယ္” တဲ့။
                                      
ၿပီးေတာ့ - International Artists' Magazine အယ္ဒီတာ ေမာ္ရင္းဘလြန္းဖီးလ္ဒ္ က ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလထုတ္မဂၢဇင္းမွာ မွတ္ခ်က္ျပဳ ေရးသားထား တာကုိလည္း ၾကည့္ပါဦး။

“အီရတ္ပန္းခ်ီဆရာ အလာဘာရွားရဲ႕ လက္ရာေတြက Surreal ဆန္ ေနတယ္လုိ႔ ဆုိေပမယ့္ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္တခု သုိ႔မဟုတ္ အေတြးအျမင္ တခုကုိ ပုံေဖာ္ျပသတာမဟုတ္ဘဲ သူ႔ဘ၀ျဖတ္သန္းခဲ့ရမႈ (Time & Space) ထဲက တကယ့္ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ အေျခအေနေတြကုိ အရင္းအတုိင္း ပံုေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႕ရတယ္” လုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။

အလာဘာရွားကုိ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ရဲ႕ ေလးစားစရာ အေကာင္းဆံုး Artist အျဖစ္ NAMTA (National Art Material Trade Association)  မွ ခ်ီးျမႇင့္ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ NAMTA ညီလာခံ တက္ေရာက္ဖုိ႔ ဖိတ္ၾကားခဲ့ၿပီး၊ အမွာစကားေျပာေစခဲ့ပါတယ္။ NAMTA ရဲ႕ ဥကၠဌလည္းျဖစ္၊ HK Holbein  ရဲ႕ ဒုတိယဥကၠဌလည္း ျဖစ္တဲ့ တင္မုိသီ မွတ္ခ်က္ျပဳတာက -

“ဘာရွားကုိ အႏႈိင္းမဲ့ျဖစ္ေစတာက သမုိင္းတေလွ်ာက္ ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ တင္းက်ပ္တဲ့ အုပ္စုိးမႈေအာက္မွာ ရွင္သန္ ရပ္တည္ေနၾကရသူေတြ ဘယ္လုိ ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ရမယ္ ဆုိတာ ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ျပေရးဆြဲႏုိင္ျခင္းပဲ”




အီရတ္-အီရန္ စစ္ပြဲကာလ အတြင္းတုန္းက အီရတ္စစ္သားေတြကုိ ကုိယ္ဖိရင္ဖိ ကၽြမ္းက်င္စြာ ျပဳစုကုသေပးခဲ့တာေၾကာင့္ ဘာရွားရဲ႕ အရည္အခ်င္းကုိ သိရွိ သတိျပဳမိၿပီး က်န္းမာေရး အႀကံေပး အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံခဲ့ရပါတယ္။
 ၿပီးေတာ့ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ရဲ႕ အတြင္းလူ (ဆက္ဒမ္ရဲ႕ က်န္းမာေရး အတြက္ တာ၀န္ယူေစာင့္ေရွာက္ရသူ ဆရာ၀န္) အျဖစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ရပါေသးတယ္။ အခုေတာ့ ဘာရွားဟာ အဂၤလန္မွာ ေနထုိင္ေနပါၿပီ။ သူဟာ 'The Insider: Trapped in Saddam's Brutal Regime' စာအုပ္ကုိလည္း ေရးသားခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ကုိ Publisher's Weeklyမွာ ဘယ္လုိ မွတ္ခ်က္ျပဳ ေရးသားထားသလဲဆုိေတာ့ -

“ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကုိ တာ၀န္ယူေစာင့္ၾကပ္ရတဲ့ ဆရာ၀န္ တဦးျဖစ္သလုိ သူ႔နဲ႔ သူ႔မိသားစုအတြက္ အခ်ိန္မေရြး ဆုိးက်ဳိးရလဒ္တခု ဖန္လာႏုိင္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တင္းၾကပ္မႈေအာက္မွာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရတဲ့ အေမွာင္လႊမ္းခဲ့တဲ့ ေန႔ရက္ေတြအေၾကာင္း၊ ၿပီးေတာ့ ဆက္ဒမ္ရဲ႕ “ယံုမရေသာ အတြင္းလူ”လုိ႔ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကေန စာဖတ္သူကုိ သမၼတေနအိမ္ေတာ္၊ ေသြးလႊမ္းခဲ့ရတဲ့ စစ္ဆင္ေရးခန္းမနဲ႔ ေသြး အလူးလူး အဂ္ၢဒက္အေၾကာင္း ေဖာ္ေဆာင္ဖြင့္ခ်ပါလိမ့္မယ္” တဲ့။

ၿပီးေတာ့ ၂၀၀၃-ခုႏွစ္ အေမရိကန္က တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္မႈအၿပီး ၂၀၀၄- ခုႏွစ္မွာ အယ္ဂ်ာဇီးရားကုိ ေရးသား ေျပာဆုိခဲ့ရာမွာ သမုိင္းသစ္ ေရးထုိးႏုိင္ၾကဖုိ႔ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “အီရတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ မွားယြင္းစြာ နားလည္ လက္ခံရတာေတြရွိတယ္။
အဲဒီအေပၚ က်ေနာ္သိရွိ နားလည္တဲ့ အတုိင္း အမွန္ကုိ ေျပာျပဖုိ႔က က်ေနာ္္ရဲ႕ ေလးနက္တဲ့ တာ၀န္တခုလုိ႔ ခံယူပါတယ္။ အီရတ္ျပည္သူေတြရဲ႕ လုိလားမွန္းဆခ်က္ေတြကုိ ၾကားပါတယ္” တဲ့။

ဘာရွားေျပာတဲ့ စကားအခ်ဳိ႕
“က်ိိန္စာသင့္ေနသလုိ ေသျခင္းတရားေတြက ပတ္ခ်ာလည္ ၀ုိင္း၀န္း ႏွိပ္စက္ေနခ်ိန္မွာ လူသားဟာ သူ႔ဘ၀ျဖစ္တည္မႈကုိ အေလးအနက္ ေတြးေတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔သာ လြတ္ေျမာက္လမ္းကုိ ရႏုိင္ တယ္လုိ႔ သေဘာေပါက္လာတယ္။
 ေသခ်ာတဲ့ လြတ္ေျမာက္ရာအတြက္ မလုိတာေတြ ဖယ္ရွားပစ္လုိက္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေသမင္းကုိ မေက်ာ္လြန္ ႏုိင္ေပမယ့္ က်ေနာ့္ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာေတာ့ ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တုိ႔ရဲ႕ ပဲ့တင္ဟိန္းသံေတြ ပါ၀င္ေနမွာပါ” တဲ့။


ဒီစကားကုိ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ဘာရွား ေျပာခဲ့တာပါ။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ေျပာ ခဲ့တဲ့စကားကလည္း မွတ္သားစရာပါ။
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ပန္းခ်ီအႏုပညာ အေပၚအျမင္၊ သူေတြ႔ရွိခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ပါ၀င္ေနလုိ႔ပါပဲ။

“ငယ္ရြယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ ေသျခင္းတရားဆုိတာ ေၾကကြဲဖြယ္အေကာင္းဆံုး အျဖစ္အပ်က္ပဲလုိ႔ နားလည္ထားခဲ့တယ္။
 ဒါေပမဲ့ ၁၉၅၈ ခုမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္တခုေၾကာင့္ “အမုန္းတရားဆုိတာ ပ်က္သုဥ္းေရးတရားပါလား”လုိ႔ သေဘာ ေပါက္သြား ပါတယ္။
ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္လာေတာ့ ျမင္ေနရတဲ့အရာဆုိတာ မျမင္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားကုိျပတဲ့ ထင္ရွားတဲ့ သာဓကပဲလုိ႔ သေဘာေပါက္ လာခဲ့တယ္။ အစစ္အမွန္ရဲ႕ အေနအထားကုိ က်ေနာ့္္စိတ္ထဲမွာ ပံုသဏၭာန္ ေနာက္တမ်ဳိးနဲ႔ ျမင္ေနတယ္။
တခ်ိန္တည္းမွာ အာ႐ံုေတြရဲ႕ လွည့္ျဖားမႈကုိလည္း သတိျပဳမိလာတယ္။ အေမွာင္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ စတင္ခဲ့ ရာျဖစ္သလုိ အဆံုးသတ္ရာပါပဲ။
အေမွာင္နယ္ထဲမွာ အလင္းေရာင္သြားလာမႈကုိ မျမင္ရဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ႏုိင္တာက အရာ၀တၳဳေတြရဲ႕ ထင္ဟပ္ ေရာင္ျပန္ဟပ္မႈကုိပဲေလ။
အမွန္တရားဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ႏုိင္တာ ရဲ႕ အလြန္မွာရွိေနပါတယ္။ က်ေနာ့္ အႏုပညာဟာ ဒီအခ်က္ကုိ နားလည္ေစႏုိင္ဖုိ႔ လမ္းခင္းေပးတဲ့ သေဘာပါ”



အာဖဂန္ရဲ႕ သားေကာင္းရတနာ စာေရးဆရာ ခါလစ္ဟုိေဆနီနဲ႔ စကား ေျပာျခင္းဆုိၿပီး အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါးကုိ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ စင္တင္ဘာလထုတ္ ႏြယ္နီမဂၢဇင္းမွာ ဖတ္႐ႈခဲ့ရပါတယ္။ အာဖဂန္ႏုိင္ငံသား ခါလစ္ဟုိေဆနီကုိ Mother' Jones မဂၢဇင္း က အင္တာဗ်ဴး ျပဳလုပ္ခဲ့တာကုိ ဘာသာျပန္ေဖာ္ျပေပး ထားတာပါ။
အဲဒီမွာ အာဖဂန္အေပၚ ဟုိေဆနီရဲ႕အျမင္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေတြကုိ ေတြ႕ရွိရေတာ့ အီရတ္ႏုိင္ငံသား အလာဘာရွားကေရာ အီရတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္ဘယ္လုိရွိ မွာပါလိမ့္လုိ႔ ေတြးမိတယ္။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္ဘာရွားဆီကုိ e-mail ပုိ႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ သူျပန္လည္ေျဖၾကားတာေတြကလည္း စိတ္၀င္စားစရာပါ။
က်ေနာ္ တိုက္႐ိုက္ ေမးျမန္း ေျဖၾကားေပး တာေတြကုိ တင္ျပမွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္။

ေဒါက္တာ အလာဘာရွားခင္ဗ်ား   
အီရတ္လုိ သမုိင္းေနာက္ခံရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြ ကမၻာေပၚမွာ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ဗ်။ ဥပမာ - အာဖဂန္ေပါ့။ အီရတ္အေပၚ ခင္ဗ်ား ဘယ္လုိသေဘာထား တယ္။ ဘယ္လုိေမွ်ာ္လင့္တယ္ဆုိတာက စိတ္၀င္စားစရာပါပဲ။ (အခုေတာ့ ခင္ဗ်ား UK မွာ ေနထုိင္ေနၿပီေလ) အခု က်ေနာ္ေမးမယ့္ ေမးခြန္း ၅ ခု ကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျဖၾကားေပးလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

၁။ ခင္ဗ်ား အီရတ္ကုိ ျပန္ျဖစ္ေသးလား။ ဘယ္လုိေတြ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီလဲ။ အဲဒီအေပၚ ခင္ဗ်ား ဘယ္လုိခံစားမိလဲ။
၂။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အႏုပညာက ခင္ဗ်ားဇာတိ တုိင္းျပည္က လူေတြကုိ တစံုတရာ တြန္းအားေပး ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္မလား။
၃။ အီရတ္လုိ သမုိင္းေၾကာင္းေနာက္ခံရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံက Artist ေတြကုိ ခင္ဗ်ား ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
၄။ ဆရာ၀န္ဘ၀နဲ႔ Artist ဘ၀ ဘယ္ဟာကုိ ပုိႏွစ္ၿခိဳက္ပါသလဲ။
၅။ ခင္ဗ်ား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မယ့္ ေရွ႕အစီအစဥ္တခ်ဳိ႕ကုိ သိပါရေစ။
                                ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ား။
                              
မစၥတာႏုိင္
အခုလုိ စာေရးေမးျမန္းတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးပါ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကုိ က်ဳပ္ စာပုိဒ္ေတြနဲ႔ေျဖမယ္။ ၿပီးမွ ခင္ဗ်ား အဆင္ေျပသလုိ ခြဲလုိက္ေပါ့။
က်ဳပ္ ေျဖတာေတြက ခင္ဗ်ားေမးခြန္းေတြအေပၚ ၿခံဳငံုႏုိင္မိမယ္ ထင္ပါရဲ႕ေလ။

ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္ေရာ ဆရာ၀န္တဦးအျဖစ္နဲ႔ပါ က်ဳပ္က ေနသားက် ေနၿပီဗ်။
အႏုပညာကေတာ့ ဘ၀ရွင္သန္ ျဖတ္သန္းမႈ ကုိ ပုိၿပီးနက္႐ႈိင္းတဲ့ အေနအထား တရပ္က ႐ႈျမင္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီေပးသလုိ လူသားဘ၀ေတြမွာ ဘက္ ႏွစ္ဖက္ ရွိေနတယ္ ဆုိတာအထိ ေတြ႕ရွိေစခဲ့တယ္။ တခုက “ဖံုးကြယ္မထား တဲ့ဘက္”၊  ေနာက္တခုက “ဖံုးကြယ္ထားတဲ့ဘက္”ေတြေပါ့။ ဖံုးထားတဲ့ ဘက္က အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္။
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ တျခားလူေတြ မျမင္ႏုိင္၊ မခံစားႏုိင္ဘူးေလ။ အဲဒီ ဖံုးထားတဲ့ဘက္ကုိ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျမင္ရသလဲဆုိေတာ့ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာရလာတဲ့အခ်ိန္က်မွသာ ျမင္ရတာမ်ဳိးပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ဟာ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိင္သူ ျဖစ္သြားေတာ့တာပဲ။ အျခားသူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ ကုိ ထိပါး ဖိႏွိပ္တာေတြ ျဖစ္သြား ေတာ့တာပဲ။
အႏုပညာက အဲဒီလုိ ေပ်ာက္လြင့္ဆံုး႐ံႈးသြားရတဲ့ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ ျပန္လည္ရယူဖုိ႔ နည္းမွန္ လမ္းမွန္နဲ႔ ေစ့ေဆာ္ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္တယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရေစႏုိင္တယ္လုိ႔ ယံုၾကည္တယ္။



အီရတ္ဟာ ဒီလုိလႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိင္သူ လက္ေအာက္မွာ ရွိခဲ့တုန္းက ျပည္သူေတြလည္း ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ ေအာက္မွာ မေပ်ာ္ရႊင္ ခဲ့ၾကရပါဘူး။
အဲ အေျပာင္းအလဲ တခုနဲ႔ႀကံဳေတာ့ ျပည္သူေတြ ေပ်ာ္ၾကတယ္။ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အသစ္ေတြ ရလာၾကတယ္။
သုိ႔ေပမယ့္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္သြားရျပန္သလဲဆုိေတာ့ ျပည္သူကုိ အလုပ္အေကြ်းျပဳၿပီး တုိင္းျပည္ကုိ ဦးစီးဦးေဆာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔ထက္ အခြင့္အာဏာနဲ႔ ေငြေၾကးရဖုိ႔ပဲ ဦးတည္ေနတဲ့ ဦးေဆာင္သူေတြ ေပၚထြက္လာ ၾကျပန္ေရာပဲ။
သံုးသပ္ၾကည့္ေတာ့ ပညာေကာင္းေကာင္း မတတ္ခဲ့ၾကလုိ႔ပဲ။
 ၿပီးေတာ့ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးဓေလ့ ထံုးထမ္းေတြကုိ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲ ဆြဲယူထည့္သြင္း လုပ္ကုိင္ေနၾကလုိ႔ပဲ။ ဒီလုိအေျခအေနမွာ ရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံအတြက္ တကယ့္ ဒီမုိကေရစီ ဆုိတာရဖုိ႔ အခ်ိန္ပုိယူ၊ ပုိၾကာႏုိင္တယ္ဗ်။
 ဒါနဲ႔က်ဳပ္လည္း အီရတ္ကုိ အခုအထိျပန္မေရာက္ျဖစ္ေသးဘူး ဆုိပါေတာ့။


က်ဳပ္က ေဆးပညာကုိခ်စ္သလုိ အႏုပညာကုိလည္း ျမတ္ႏုိးသူပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အဲဒီ ႏွစ္ခုစလံုးက လူသားနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတာကုိး။
ေဆး ပညာက လူ႔ခႏၶာကုိယ္ ဘယ္လုိတည္ေဆာက္ထားတယ္။ ဘယ္လုိအလုပ္လုပ္ တယ္ဆုိတာ သိရွိေစသလုိ အႏုပညာကလည္း လူသားနဲ႔ အျခားအရာ၀တၳဳေတြ (သဘာ၀တရား) ဆက္စပ္တည္ရွိမႈကုိ အတြင္းက်က် သိရွိေစတယ္။
အဲဒီထက္ ပုိေျပာရရင္ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ခႏၶာႀကီးရဲ႕ အလွအပ အျမင္တရားအျပင္ လူ႔ဘ၀ ရွင္သန္ ျဖတ္သန္းမႈ ရဲ႕ အတြင္းပုိင္း အလွအပ တရားကုိလည္း ေတြ႕ျမင္ခံစားရေစ ပါတယ္။ အဲ ခင္ဗ်ားေမးသလုိ အဲဒီႏွစ္ခုက ဘယ္ဟာကုိ ပုိႏွစ္သက္သလဲ ဆုိရင္ေတာ့ အႏုပညာကုိပဲ ေရြးတယ္လုိ႔ ေျပာမယ္။
က်ဳပ္ဆက္ၿပီးလုပ္မယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ကေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြေရးမယ္။ အထူးသျဖင့္ေပါ့ အခြင့္အာဏာ အတြက္ အသံုးခ်ခံေနရတဲ့ လူေတြအတြက္ တစံုတရာ သိျမင္ေစဖုိ႔ပဲ။

က်ဳပ္ေျဖထားတာေတြက ခင္ဗ်ားေမးတာနဲ႔ အဆင္ေျပမယ္ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ တျခားေမးခ်င္တာရွိရင္လည္း ေမးႏုိင္ပါတယ္။

အလာဘာရွား

အီရတ္ပန္းခ်ီဆရာ ေဒါက္တာအလာဘာရွားနဲ႔ ဆက္သြယ္လုိရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ၀က္ဆုိဘ္ www.alabashir.com, နဲ႔ www.corvusart center.com  ေတြမွာ ၾကည့္႐ႈဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္။


(၂၀၀၉-ႏုိ၀င္ဘာ၊ ႏြယ္နီမဂၢဇင္း)
              

             





















--

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved