"တခါလာလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ ဘုရား ေစတီ၊ ႏြားလွည္း.."

Monday, March 11, 2013










ပန္းခ်ီလွျမင့္ေဆြဟာ တပ္မေတာ္သားအရာရိွေဟာင္းတဦးပါ။
သူေရးသားျပဳစုခ့ဲတ့ဲ စာအုပ္မ်ားထဲမွာ ပန္းခ်ီ နဲ႔ ဓာတ္ပုံ ဆုိင္ရာ စာအုပ္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြက
မင္ျခစ္ပန္းခ်ီမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။မၾကာေသးခင္က ပန္းခ်ီလွျမင့္ေဆြနဲ႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ေတြ႔ဆုံခုိက္ ျပဳလုပ္ခ့ဲတ့ဲ အင္တာဗ်ဴးကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
သတင္းေရး၊ ပန္းခ်ီ/ကာတြန္းဆဲြတ့ဲ ဂြ်န္ခ်စ္ၿငိမ္း(ေတာင္ႀကီး)က ေမးျမန္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာ့ရဲ႕ လက္ရာတခ်ဳိ႕ကုိလည္း အင္တာဗ်ဴးနဲ႔အတူ ပူးတဲြ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။


ေမး။ ။ အန္ကယ္လွျမင့္ေဆြအေၾကာင္း စာဖတ္ပရိသတ္ကုိ နည္းနည္းပါးပါး မိတ္ဆက္ေပးပါခင္ဗ်။

ေျဖ။ ။           ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အန္ကယ္ကို႕ ပန္းခ်ီေလာကမွာ မင္ျခစ္ပန္းခ်ီနဲ႔ လူေတြသိၾကတယ္၊   အန္ကယ္က အရင္က စစ္သား ဆိုေတာ့ ေနရာေဒသအစံု သြားလာေနရတယ္၊ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္တဲ့ပိုးကေဖ်ာက္လို႕မရဘူး၊ ေဆးေတြစုတ္ေတြ၊ ကင္းဗတ္ေတြကလည္း ယူသြားဖိ္ု႔ အဆင္ မေျပျပန္ဘူး၊ သည္ေတာ့ကာ  ဘယ္လို လုပ္ခဲ့ရလဲဆို ေတြ႕တဲ့ စကၠဴ အပိုင္း အစေလးေတြမွာ ေဘာပင္န္နဲ႕ေရးျခစ္တယ္၊ ေရာက္တဲ့ေနရာေဒသက ရႈခင္းေလးေတြ၊ ေတာေတာင္ေရေျမ သဘာ၀ေတြ အားလံုးေပါ့ သည္လိုပဲေရးခဲ့ရတယ္။
         

အဲဒီကတည္းက စကၠဴေပၚမွာ မင္ျခစ္ေရးတာ အခု တပ္မေတာ္ကေနျပီး အျငိမ္းစား ယူထားတဲ့ အခုခ်ိန္ထိ အဲသည္ဟန္အတိုင္းပဲေရးျဖစ္ေနတယ္၊ ကုိယ္တိုင္လည္း သည္လိုေရးရတာ သေဘာက်တာလည္း ပါတာေပါ့။


အခု အျငိမ္းစားဘ၀ ဆိုေတာ့ အႏုပညာ အလုပ္ေတြ ပိုလုပ္ျဖစ္တယ္၊ အရြယ္က ေနာင္လာေနာင္သား မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းရမယ့္ အရြယ္ေရာက္ေနျပီ ဆိုေတာ့ လူငယ္အႏုပညာရွင္ေတြကို အားေပးေနတယ္။

ေမး။  ။ ျပည္တြင္းပန္းခ်ီေစ်းကြက္ ကေကာ အေျခအေန ေကာင္းေနလားဗ်။ လက္ရာပိုင္းေကာေပါ့ဗ်ာ။

ေျဖ။       ။      ျပည္တြင္း ပန္းခ်ီၤဆရာေတြရဲ႕ လက္ရာ အဆင့္အတန္းကလည္း  မနိမ့္ပါဘူး၊  အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ျပည္သူထူထုက အားေပးမႈ၊ စိတ္၀င္စားမႈ ေတြနည္းေနေသးတယ္။
ေနာင္တခ်ိန္ မွာေတာ့ တိုငး္ျပည္ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္လာသည္ႏွင့္ အမွ် ျပည္သူေတြကလည္း အားေပးမႈ ပိုလာမယ္လို႕ အန္ကယ္ျမင္တယ္။



ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီ ျပပြဲေတြ အန္ကယ္ ခဏခဏေရာက္ဖူးတယ္၊ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ျပည္တြင္းကေန ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ေနတာေတြရွိတယ္၊ အာဆီယံ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ပန္းခ်ီဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ေတြ႕ဖူးတယ္၊ ပန္းခ်ီ အဆင့္အတန္းက လံုး၀ မနိမ့္ပါဘူး၊ သို႕ေသာ္လည္းအန္ကယ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းက  ပန္းခ်ီျပပြဲေတြသြားလိုက္လို႕ရွိရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ေပါ့   ေရးထားတာေတြက ျမင္လိုက္ရင္ေတြ႕လိုက္ရရင္ သိပ္ျပီးေဖာက္ထြက္မေနဘူး၊ ရိုးရွင္းေနတယ္၊ ဥပမာ - တခါလာလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ ဘုရား ေစတီ၊ ႏြားလွည္း ဒါေတြပဲ ေတြ႕ေနရတယ္၊ ရိုးရွင္းလြန္းေနတယ္ေပါ့။



ပန္းခ်ီဆရာေတြ ေတြ႔ရင္လညး္ အန္ကယ္ကေတာ့ အားေပးပါတယ္၊ ကိုယ့္လိုင္းနဲ႕ ကိုယ္ အသစ္သစ္ေတြ ဖန္တီးေရးဆြဲဖို႕ေပါ့။  အန္ကယ္သိတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြရွိတယ္ဥပမာ ၀င္းျမင့္မိုး ဆိုပါေတာ့ - သူ႕ဆရာက ဆရာၾကီးဦးလြန္းၾကြယ္။ သည္ေတာ့ကာ   သူေရးတဲ့ ကားေတြ ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆရာၾကီး ဦးလြန္းၾကြယ္္ ရဲ႕ ဟန္ေတြ ၊ စုတ္ခ်က္ေတြ၊ လိုင္းေတြ ေရးဟန္ေတြ လြမ္းမိုးေနတယ္၊ တကယ္ဆိုရင္ ဆရာၾကီး ဦးလြန္းၾကြယ္ ရဲ႕ ပန္းခ်ီွ အေျခခံကိုသာယူျပီး   ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႔ ဖန္တီးသင့္တယ္၊တီထြင္သင့္တယ္၊    ေတြ႕တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ အငယ္တိုင္းကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႕ ေရးဖို႕ ဖန္တီးဖို႕ အန္ကယ္အျမဲေျပာတယ္။

                   ႏိုင္ငံတကာမွာလညး္ အရင္က ရိုးရာလိုင္းေရးတဲ့သူေတြ ရွိတာပဲ၊ သည္လူေတြလည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ အသစ္သစ္ေတြ ရွာေဖြ ဖန္တီးျပီး တခ်ိဳ႕ဆို ေမာ္ဒန္ေတြေတာင္ ေရးလာၾကတယ္။


                  ပန္းခ်ီေစ်းကြက္အေနနဲ႔ကေတာ့ ျပည္တြင္းကေန ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ေနတဲ့
သူေတြလညး္ ရွိေနတယ္၊ တဦးခ်င္းေပါ့။

ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီျပပြဲ ေတြမွာက်ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာက ပန္းခ်ီ၀ယ္လက္ေတြက ၾကည့္ၾကတယ္၊၀ယ္ၾကတယ္၊ အန္ကယ္ တို႕ျပည္တြင္းမွာေတာ့ အဲသည္လို ေစ်းကြက္ မျဖစ္လာေသးဘူး၊  အခုေလာေလာဆယ္မွာ တဦးခ်င္း တေယာက္တည္း လူနည္းစုသာ ေစ်းကြက္ ကိုထိုးေဖာက္ႏိ္ုင္ျပီး ပန္းခ်ီဆရာ အမ်ားစုကေတာ့ မထိုးေဖာက္ႏိုင္ေသးပါဘူး။

ေမး။         ။အင္း အန္ကယ္ေရးတဲ့ မင္ျခစ္ဟန္ေကာ မေျပာင္းေတာ့ဘူးလား။

ေျဖ။            ။    သည္ဟန္ေရးလာတာ အႏွစ္ ၃၀/၄၀ မကေတာ့ပါဘူး၊ သည္ေတာ့ ေျပာင္းလဲဖို႕လည္းမရွိဘူး၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြက ပန္းခ်ီနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳတတ္ၾကတယ္၊ ျပဳေတာ့ မင္ျခစ္တခုထည္းေရးလို႕မရဘူး(ဥပမာေပါ့)၊
အပ္ထည္ကို လက္ခံျပီး ေရးဆြဲေလ့ရွိၾကတယ္၊ ပံုတူ၊ ၀ထၱဳမ်က္ႏွာဖံုး အစရွိသျဖင့္ေပါ့၊ လက္ခံေတာ့
လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးလို႔မရဘူးေပါ့၊ ဖန္တီးခြင့္လည္း အခြင့္အလမ္း နည္းသြားတယ္၊ အပ္သူအၾကိဳက္ လိုက္ေရးေပးရတာေပါ့။


  
                 အန္ကယ္ကေတာ့ပန္းခ်ီနဲ႔  အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳတာ မဟုတ္ဘူး။ ၀ါသနာအရ ေရးဆြဲတယ္၊ အခ်ိန္ေပးႏိုင္တာလည္း နည္းလို႕ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ မင္ျခစ္ကိုပဲ အားသန္ပါတယ္၊ မင္ျခစ္ကို ေျပာင္းေရးမလားဆိုေတာ့ ေျပာင္းဖို႕ မၾကိဳးစားေတာ့ဘူး၊မင္ျခစ္ ကိုပဲ သည္ထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားျပီး အသစ္သစ္ေတြရွာမယ္၊ ဖန္တီးမယ္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ပန္းခ်ီဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ      သူတို႕ေရးတဲ့
လိုင္းကိုပဲ တလိုင္းတည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ေရးတတ္ၾကတယ္၊ တရုတ္က ပန္းခ်ီ ဆရာ တစ္ဦးဆို ျမင္းေတြခ်ည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ေရးတယ္။ ဥေရာပက ပန္းခ်ီဆရာတဦး ဆိုရင္ ေရေတြခ်ည္းေရးတယ္၊ အဲဒီလိုေပါ့ ကိုယ့္လိုင္းကိုပဲ ထိုးေဖာက္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားျပီးေရးသြားမယ္။

ေမး။  ။ ျပပြဲ  လုပ္ဖို႕ေကာ ရွိေသးလား။

ေျဖ။          ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ မရွိပါဘူး၊ အန္ကယ္က ဓာတ္ပံုလည္း ရိုက္တယ္။ မင္ျခစ္ကိုလည္း သူတို႕ရဲ ႕ မ်က္ႏွာ အသြင္အျပင္ သ႑ာန္တင္မကပဲ အတြင္းက စိတ္ရင္းသဏၭာန္ပါ ေပၚလြင္ေအာင္ေရးႏိုင္ဖို႕ၾကိဳးစားေနပါတယ္၊ ျပပြဲလုပ္ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ ပန္းခ်ီ တခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ အန္ကယ္ရဲ႕ အႏုပညာ အလုပ္ေတြအကုန္ျပတဲ့ အႏုပညာျပပြဲပဲ လုပ္ျဖစ္ဖို႕ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။

အခ်ိန္ေပးျပီး ေျဖေပးတ့ဲအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

 












0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved