ေျပာမဆံုးေသာရိုမန္းေဘာ့ထ္

Saturday, June 28, 2014

 ~





အခုမွ ဖတ္ရလို႔ အခုမွ မွတ္ခ်က္ေပးလိုက္ပါတယ္ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းေရ။

ေအာင္ရင္ၿငိမ္းနဲ႔ သိကၽြမ္းပါတယ္။ သူ႔အေပၚ ကာကြယ္စရာေရာ တိုက္ခိုက္စရာပါ မရွိပါ။

အားထုတ္မႈနဲ႔ သတၱိကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။  ထိေရာက္ေသာ အားထုတ္မႈျဖစ္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

၁။ ဒီလိုအခ်ိန္အခါ ဒီလိုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ဒီလိုလႈမႈဝန္းက်င္အေျခအေနမွာ ဒီလိုစာအုပ္မ်ိဳး ေရးသားထုတ္ေဝရင္ ဒီလိုအက်ိဳးဆက္မ်ိဳး ခံရမယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားၿပီးျဖစ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆူညံသံေတြ၊ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြ၊ အေရးယူမႈေတြ(ရွိလာရင္) မွန္သည္ျဖစ္ေစ မွားသည္ျဖစ္ေစ စာေရးသူဟာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္လိုျခင္း အျပစ္တင္ျခင္း မျပဳပဲ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ ရင္ဆိုင္ဖို႔ပဲရွိပါတယ္။ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္သြားေစတာ စာေရးသူရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခု ဆုိရင္လည္း ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ယူဆႏိုင္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ လူဖတ္မ်ားတယ္ဆိုတာ ဒီအထဲမွာပါတဲ့ erotic ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကို ဒါမ်ိဳးမဖတ္ဖူးသူေတြက ရွာေဖြဖတ္ၾကတာလား၊ လူေျပာသူေျပာမ်ားလို႔ ဘာမွန္းသိေအာင္ ဖတ္ၾကည့္ၾကတာလား၊ စာေရးသူတင္သြင္းခ်င္တဲ့ အယူအဆေတြကို ေတြးေတာခ်င္သူေတြ မ်ားလာတာလား၊ စာေရးသူနဲ႔ စာအုပ္ထြက္ရွိျခင္း အေပၚမွာသာ အထူးအဆန္းအျဖစ္ စိတ္ဝင္စားသူေတြလား အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကမယ္။ ကို္ယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့သလားဆိုတာ စာေရးသူက အသိဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၂။ တစ္အုပ္လံုးအျပာစာအုပ္လို႔ ေျပာႏိုင္မယ္မထင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီစာအုပ္မွာ erotic ျဖစ္တဲ့ ဇာတ္ကြက္အခ်ိဳ႕ေရာ၊ ထုတ္ႏုတ္ထားတဲ့ အယူအဆအေတြးအေခၚေတြပါ လက္ရွိ လူမႈဝန္းက်င္အေနအထားမွာ အလြန္တရာ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကေတာ့ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ တကယ္ျဖစ္ေနတဲ့ အမွန္တရားပါ။ ဒီလိုအျငင္းပြားဖြယ္ေတြကို ဘက္ေပါင္းစံုက ေတြးေတာဆင္ျခင္စရာျဖစ္ေအာင္ ဇာတ္လမ္းကိုလည္း ဆင္မထား၊ တင္ျပပံုကိုလည္း ခပ္ပါးပါး ဘက္လိုက္မႈကင္းကင္း မထားပဲ စာေရးသူရဲ႕ ရည္တည္ခ်က္ေပၚမွာ ထုိင္ၿပီး အယူအဆမတူသူေတြကို စိန္ေခၚၿပီး ပညာေပးသလိုလို သင္ၾကားေပးသလိုလို ကုိယ္ႏွစ္သက္တဲ့ အကိုးအကားအစိတ္အပိုင္းေတြကို တိုက္ရိုက္ အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ တင္သြင္းလာတဲ့အခါ ပိုလိို႔ အျငင္းပြားဖြယ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ စာအုပ္မဖတ္ဖူးဘူးပဲနဲ႔ေတာင္ လက္ခံတာ ျငင္းပယ္တာေတြ ေတြ႔လာရပါတယ္။

၃။ စာေရးသူရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြကိုလည္း ဒီထက္ပိုၿပီး အစာေၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေလ့လာမႈ homework ကိုယ္ ေက်ေအာင္ အရင္လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ အစာေၾကမွ သူကေန တင္သြင္းဆင့္ပြားလိုက္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို ဖတ္သူေတြကလည္း လံုးေစ့ပတ္ေစ့ ဆင္ျခင္ေတြးေတာႏိုင္မွာမို႔လို႔ပါ။ ဥပမာ- တစ္ဖက္ကေတာ့ မိန္းမေတြကို အထင္ေသးလိုက္၊ မိန္းမဆန္တယ္တို႔ မိန္းမလိုမိန္းမရျဖစ္တယ္တို႔ စကားေတြသံုးႏႈန္းၿပီး ေရွးရိုးစြဲ သေဘာထားေတြကို ေဖာ္ျပလိုက္၊  လိင္ဆက္ဆံမႈလြတ္လပ္ခြင့္က်ေတာ့ မိန္းမေတြလည္း တန္းတူသေဘာ ရွိသင့္ေၾကာင္း  အယူအဆေတြကို ကိုးကားေျပာဆိုလိုက္နဲ႔ ေတြးေခၚမႈဟာ တသမတ္တည္း ပြင့္လင္းသစ္လြင္မႈ မရွိပါဘူး။ erotic အခန္းေတြမွာလည္း မိန္းမအထာကို ကၽြမ္းက်င္တယ္ဆိုတာကို ျပခ်င္စိတ္အားႀကီးေနတာ၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ ဒါကို သိပ္လိုအပ္ေနရွာမွာပဲ လို႔ ထင္ေစတဲ့ အေရးအသားေတြဟာလည္း မိန္းမေတြအေပၚ ေလးစားမႈနည္းတဲ့ ေယာက်္ားမ်ိဳးေတြရဲ႕ သာမန္ ေရွးရိုးစြဲ စရိုက္ေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။

၄။ ကိုယ့္အယူအဆနဲ႔ ဆန္႔က်င္သူေတြ သေဘာမတူသူေတြအေပၚ တိုက္ခိုက္လိုျခင္း၊ အထင္ေသးျခင္းမ်ိဳး ျပတာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သေဘာတရားမဟုတ္ပါ။ တကယ့္ဘဝမွာ ကြန္ဆာ့ဗတစ္ မဟုတ္ရင္ လစ္ဘရယ္၊ လစ္ဘရယ္ မဟုတ္ရင္ ကြန္ဆာ့ဗတစ္ လို႔ အျဖဴနဲ႔အမည္း ႏွစ္မ်ိဳးသာ ရွိတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစာအုပ္ တစ္အုပ္လံုးကိုလည္း လံုးလံုး သေဘာမတူသူရွိမယ္။ တစ္အုပ္လံုးကို အျပည့္အဝ လက္ခံသူရွိမယ္။ တခ်ိဳ႕အပိုင္းသေဘာတူ တခ်ိဳ႕အပုိင္း သေဘာမတူသူရွိမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေဆာတလ်င္ တံဆိ္ပ္ကပ္ျခင္းဟာ မေလ်ာ္ကန္ပါဘူး။

၅။ အသစ္ဆိုၿပီး ျဖစ္ေစခ်င္တာကို ကာလံေဒသံ မစဥ္းစားဘဲ အတင္းကာေရာ ခ်ျပျခင္းဟာ လူအမ်ား နားမလည္ႏိုင္တဲ့အခါ မူလေတြးေခၚရွင္ေတြကိုေတာင္ ႏွိမ့္ခ်သလိုျဖစ္တတ္တယ္။ မိမိရည္ရြယ္ခ်က္ကို မိမိကိုယ္တုိင္ ဖ်က္ဆီးမိတတ္ပါတယ္။ လူတိုင္းဟာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို အမွန္လို႔ ထင္ၾကတာခ်ည္းပဲ။ လူတုိင္းဟာလြတ္လပ္စြာကြဲျပားခြင့္ရွိေပမယ့္ သူတပါးရဲ႕ကြဲျပားတဲ့ ယံုၾကည္မႈေတြ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳဖုိ႔ေတာ့မသင့္ဘူး။ ဥပမာ ေဝးေခါင္သီလံတဲ့ ေတာရြာကေလးတစ္ရြာမွာ သစ္ငုတ္တိုတစ္ခုကိုပဲ ကိုးကြယ္ေနၾကတယ္ဆိုဦးေတာ့။ အဲဒါဟာ အယူမွားဆိုၿပီး ဝုန္းဒိုင္းနဲ႔ သစ္ငုတ္တိုကို ခ်က္ခ်င္းဆြဲႏုတ္ၿပီး မီးရိႈ႕ပစ္ရင္ ေဒါသထြက္ၾက၊ ဝမ္းနည္းၾက၊ ေၾကာက္လန္႔ၾကမယ္။ မတူကြဲျပားတဲ့ အယူအဆေတြ တန္ဖိုးေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာ အင္မတန္သိမ္ေမြ႔ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးတို႔ က်င့္ဝတ္တို႔နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ပိုလို႔ ထိလြယ္ရွလြယ္ပါတယ္။

၆။ တကယ္သစ္သလား မသစ္ဘူးလားဆိုတာကေတာ့ စာအုပ္အငွားဆိုင္မွာ ေျပာေနၾကသလုိပါပဲ။ မဖတ္ရေသးရင္ အသစ္ေပါ့ တဲ့။ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ သစ္ၿပီး တခ်ိဳ႕အတြက္ကေတာ့ သိဖူးျမင္ဖူးၿပီးသား ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ စာေရးသူရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကလည္း what is original? လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ေနတဲ့ေခတ္မွာ သိပ္ၿပီး ျပႆနာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္အေတြ႔အႀကံဳကို ကိုယ္ေျပာၿပီး ကိုယ္ႀကိဳက္ရာကို ထုတ္ႏုတ္မွီျငမ္းတာ စာေရးသူ႔အခြင့္အေရးပါပဲ။ ကိုယ့္စကားလိုလို ေျပာတာနဲ႔စာရင္ ဘယ္သူက ဘယ္လိုေျပာသြားတာပါလို႔ အတိအလင္း ဝန္ခံကိုးကားတာက ပိုေကာင္းပါေသးတယ္။ (အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ ျဖစ္တာက လြဲလို႔ေပါ့။) ျမန္မာစာေပေလာကအတြက္ေတာ့ ဒီလိုအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဒီလိုျပႆနာေတြကို တရားဝင္ထုတ္ေဝ တင္ျပလာတာက အသစ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

၇။ ဒီစာအုပ္ကို နမူနာျပၿပီး အရင္လို အစိုးရက စိစစ္ေရး ျပန္တင္းက်ပ္လာမလား လို႔ စိုးရိမ္လာၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အမ်ားရဲ႕ လြတ္လပ္စြာေဖာ္ျပခြင့္ကို ထိခိုက္လာရင္ ဘယ္သူမွ ေက်နပ္မယ္မထင္ပါဘူး။ တစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္း ကိုယ္ထင္တဲ့ အမွန္တရားကို လြတ္လပ္စြာ ကြဲျပားခြင့္ တင္ျပခြင့္ရွိေပမယ့္ လူအမ်ားကို ထိခိုက္တယ္လို႔ ယူဆစရာျဖစ္ေနၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း ျပႆနာေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီစာေရးသူကို ဝိုင္းအကာအကြယ္ေပးရမွာလား ဒါမွမဟုတ္ ဝိုင္းကန္႔ကြက္ရမလားဆိုတာလည္း စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ မူဝါဒရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ တည္ဆဲဥပေဒ တစ္ခုခုနဲ႔ ၿငိစြန္းေနရင္ေတာ့ အဲဒီဥပေဒ တည္ေနသေရြ႕ အေရးယူပိုင္ခြင့္ကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ case by case  စီမံသင့္ပါတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တရားရုံးကို မေရာက္ဘဲ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အသိုင္းအဝိုင္းအတြင္းမွာ အရင္ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္း ေျဖရွင္းၾကတဲ့ self-regulation ကိုလည္း အားေပးသင့္ပါတယ္။

၈။ စာေရးသူရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ေလးစားပါတယ္။ ေခတ္စနစ္ပြင့္လင္းလာတာနဲ႔အမွ် ဒီလိုအေၾကာင္းအရာ အေတြးအေခၚေတြဟာ အေႏွးနဲ႔အျမန္ဆိုသလို ထြက္ေပၚလာစရာရွိပါတယ္။ အျခားက႑ေတြမွာ အေျခခံအဆင့္သာ ရွိေသးတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစာေနလြန္းသလားဆိုတာက ေဝဖန္စရာျဖစ္ပါတယ္။ တင္ျပပံုဟာ ခ်ျပတာမ်ိဳးထက္ စည္းရုံးျခင္း ျမွင့္တင္ျခင္း ခုခံျခင္း ဆန္ေနတဲ့အတြက္ ဘယ္လို ဘာေၾကာင့္ ဆိုတဲ့ ေဆြးေႏြးစရာ ေမးခြန္းမ်ိဳးထက္ ဒါကိုလက္ခံလား လက္မခံဘူးလားဆိုတဲ့ yes or no ေမးခြန္းေတြ ထြက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ မလြယ္ကူပါဘူး။ ကိုးကားထားတဲ့ အေတြးအေခၚေတြထဲမွာ အျခားရႈေထာင့္မ်ားက ထပ္မံေလ့လာစရာေတြ ရွိပါတယ္။ issue ေတြကလည္း တစ္ခုတည္းမဟုတ္ပါဘူး။ အပ်ိဳစင္အယူအဆ၊ ဥပေဒဆုိင္ရာ၊ က်င့္ဝတ္ဆိုင္ရာ၊ အိမ္ေထာင္ေရးဆုိင္ရာ၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေရးဆိုင္ရာ၊ ေဂးအခြင့္အေရး စသည္ျဖင့္ ပါဝင္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ လူေတြရဲ႕ အာရုံ ကေတာ့ စာေရးသူနဲ႔ ထုတ္ေဝမႈ အေပၚမွာပဲ ပိုေနပါတယ္။ (ဒီမွတ္ခ်က္ကလည္း အဲဒီလိုပါပဲ။) တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီစာအုပ္အေၾကာင္း ေျပာေျပာေနတာ ဒီစာအုပ္ကို လူမ်ားမ်ား ပိုဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ျမွင့္တင္ေနသလိုပဲလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ လူမ်ားမ်ားပိုဖတ္ျဖစ္ၿပီး ေတြးေတာဆင္ျခင္ ၾကည့္လာၾကတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ 

၉။ အခုအထိေတာ့ ၿခံဳငံုၾကည့္သူေတြအတြက္ တစ္ခါလာလည္း ဒီဖိုမကိစၥနဲ႔ ဒီအေတြးအေခၚ အသားေပး လို႔ ထင္ေစပါတယ္။ ေခတ္သစ္လူမႈအဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အျခားေသာက႑ေတြမွာလည္း ေဖာက္ထြက္ၿပီး စဥ္းစားစရာျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ အယူအဆေတြကို ဆက္ၿပီး ခ်ျပေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ထဲမွာလည္း ႏုိင္ငံေရး ဘာသာေရး ေနာက္ခံေတြ နည္းနည္းပါးပါး ထည့္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ စာေရးသူႀကိဳက္ရာဘက္ကေန အတင္းရပ္ျပတဲ့ တင္ျပပံုမ်ိဳးထက္ စာကိုဖတ္ၿပီး လူတိုင္း နက္နက္နဲနဲေတြးေတာၿပီး ကိုယ္တုိင္ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ေစတာမ်ိဳးကို ပုိဖတ္ခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါလာလည္း ဒီအေၾကာင္းေတြပဲဆိုရင္ေတာ့ စာေရးသူဟာ ဒီအေၾကာင္းေတြပဲ ေခါင္းထဲမွာ ႀကီးစိုးေနတယ္လို႔ ထင္စရာျဖစ္လာပါမယ္။

၁၀။ စာေရးသူက“လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေဟာင္းႀကီးကုိ လူသားသစ္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကဖုိ႔ အသိအျမင္နဲ႔ အႏုပညာ အေသခံဗုံးခြဲျခင္း” လို႔ဆိုပါတယ္။ အေသခံဗံုးခြဲသူတုိင္းဟာ ျပင္းျပတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔အေနအထားေတြမွာ မ်က္ကန္းယံုၾကည္မႈ (blind faith) လို႔ေတာင္ ေျပာၾကတာရွိပါတယ္။ ဒီေဝါဟာရ အရ စာေရးသူဟာ လူသားသစ္အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ထြန္းေစခ်င္လြန္းလို႔ သူ႔ရဲ႕ အသိအျမင္ေတြနဲ႔ အႏုပညာကို အေသခံၿပီး ေဖာက္ခြဲလိုက္တယ္လို႔ နားလည္ရမွာလား။ ရွိၿပီးသား အသိအျမင္ဆိုတာလည္း သတ္လို႔မရပါဘူး။ အႏုပညာစစ္မွန္ရင္ အႏုပညာဆိုတာလည္း တမင္သတ္လို႔ေတာ့ မေသႏိုင္ပါဘူး။ ေသႏိုင္တာေတြက လူတို႔၊ နာမည္တို႔ပါ။ ဘယ္အရာပဲ ေသသြားသြား ေသတဲ့အခါ ကိုယ္ေကာင္းတယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ ဂတိကို တကယ္လားပါေစလို႔ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းကို ဆုေတာင္းပါတယ္။

၁၁။ အျခားေသာ အေသးစိတ္ သံုးသပ္မႈေတြအတြက္ေတာ့ ေကာင္းကင္ကို၊ ေအာင္ေကာင္းျမတ္၊ ေအးလဲ့ တို႔ ေရးထားတာကို ရည္ညႊန္းလိုပါတယ္။

https://www.facebook.com/notes/kaung-kin-ko/%E1%80%9B%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%99%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%B1%E1%80%98%E1%80%AC%E1%80%B7%E1%80%91%E1%80%B9%E1%80%96%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%A1%E1%80%BB%E1%80%95%E1%80%AE%E1%80%B8-%E1%80%B1%E1%80%94%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%86%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%90%E1%80%BC%E1%80%B2-%E1%80%A1%E1%80%B1%E1%80%90%E1%80%BC%E1%80%B8%E1%80%99%E1%80%BA%E1%80%AC%E1%80%B8/10152529250659116

https://www.facebook.com/notes/aung-kaung-myat/%E1%80%9B%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%99%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%98%E1%80%AC%E1%80%B7%E1%80%80%E1%80%AD%E1%80%AF-%E1%80%85%E1%80%AC%E1%80%B1%E1%80%95%E1%80%A1%E1%80%9B-%E1%80%B1%E1%80%9D%E1%80%96%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%BB%E1%80%81%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8/737476429623745

https://www.facebook.com/AyeLT/posts/10152450195742492?fref=nf


ပန္ဒိုရာ
၂၇.၆.၂၀၁၄






ဒီေဝဖန္ခ်က္ကုိပန္ဒုိရာရဲ႕ ေဖ့စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာမွာလည္း ဖတ္ရႈႏုိင္ပါတယ္။ ဧရာဝတီဘေလာ့မွာ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပဖုိ႔ သူ႔ဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူခ့ဲပါတယ္။
 

ဆက္စပ္

http://burma.irrawaddy.org/opinion/viewpoint/2014/06/20/60694.html
 


.

2 comments :

  1. Anonymous said... :

    မွက္ခ်က္အားလံုးထဲအေကာင္းဆံုးပဲ

  1. Zaw Min said... :

    ဘာမွမျပာပါ။ပြဲဆူေအာင္အလံရွုးေတ႕လုပ္တာ။ဂူဝမွာအနာျပစဥ္ကဆိုတဲ႕ဇတ္ေတာ္ေလာက္ေတာင္ရင္မခုန္ပါ

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved