အရင္ေခတ္ေတြတုန္းက ျဒပ္မဲ့ ပန္းခ်ီကို စိတၱဇ ပန္းခ်ီလို႔ ေခၚေ၀ၚခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီမွာ စိတၱဇ ေ၀ဒနာနဲ႔ ေရာၿပီး လူ အမ်ားက လက္တြန္႔သြားသလို ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ တကယ္ေတာ့ Abstract လို႔ေခၚတဲ့ စိတၱဇပန္းခ်ီ ဆိုတာ စိတၱ (စိတ္)၊ ဇ (ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ) ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားကေန ဆင့္ပြား အဓိပၸာယ္ ျဖစ္လာရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ပန္းခ်ီကို `စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ပန္းခ်ီ´၊ `စိတ္ခံစားမႈက ျဖစ္လာေသာ ပန္းခ်ီ´ လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိျပဳရမွာက စိတ္ ဆိုတာ ရပ္တန္႔မေနဘဲ အၿမဲေျပာင္းလဲေနတတ္တဲ့ သဘာ၀ ရွိတယ္ ဆိုတာရယ္၊ ေျပာင္းလဲေနတဲ့အေပၚ ခံစားမႈ၊ ခံယူမႈေတြကလည္း ေျပာင္းလဲေနတတ္တယ္ ဆိုတာပါ။ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ စိတ္နဲ႔ အတူ ဖန္တီးေရးဆြဲတာေတြကလည္း ေျပာင္းေျပာင္းေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ Abstract Painting ဖန္တီးတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူအမ်ား ထင္သလို ခက္ခဲမေနပါဘူး။ လြတ္လပ္စိတ္နဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတာကို ေပါင္းဆင့္ေရးဆြဲရင္း ေက်နပ္အားရမႈရွိရင္ ျဒပ္မဲ့ ပန္းခ်ီကားေကာင္း တခု ရႏိုင္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားမွာ ပါတဲ့ သဏၭာန္တခုဟာ အျပင္ေလာကက တခုခုနဲ႔ တူညီေနတတ္ေပမယ့္ တကယ့္ အျပင္ကလို မဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ေနတာေတြ ေၾကာင့္ ဘာကို ေရးဆြဲမွန္း မသိဘဲ ေ၀၀ါးသြားတယ္လို႔ ေျပာဆိုတာေတြ ရွိေနပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ သတိျပဳရမွာက အျပင္မွာရွိတဲ့ အရာ၀တၳဳေတြ၊ ႐ႈခင္းေတြကို Abstract ပန္းခ်ီကားထဲမွာ တိုက္႐ိုက္ ကူးယူ ေဖာ္ျပတာ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျမင္မိတဲ့အတိုင္း၊ မွတ္မိတဲ့အတိုင္း၊ ခံစားမိတဲ့အတိုင္း ေရးဖို႔ဆိုတာပါပဲ။
ကဲ ..၊ ျဒပ္မဲ့ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲဖို႔ အေျခခံအဆင့္ ၈ ဆင့္အေၾကာင္း ေျပာျပပါ့မယ္။ အလြန္လြယ္ကူသေလာက္ စိတ္မွာ ရွင္းလင္း ေနဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
အဆင့္ (၁)
ပထမဆုံး မိမိ ႏွစ္သက္တဲ့ က်က္ၿပီးသား ကင္းဗတ္ အရြယ္အစားကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ ေထာင္လိုက္ ေရးဆြဲမွာလား၊ သို႔မဟုတ္ အလ်ားလိုက္ ေရးဆြဲမွာလား၊ သို႔မဟုတ္ အလ်ား နဲ႔ အနံ တူ ေလးေထာင့္ ပုံလား ဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆင့္ (၂)
ဒုတိယ အဆင့္က အသုံးျပဳမယ့္ မီဒီယံက အခ႐ိုင္းလစ္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဆီေဆးလား ဆုံးျဖတ္ရမွာပါ။ အခ႐ိုင္းလစ္ ကေတာ့ လြယ္ကူ အဆင္ေျပတယ္၊ အေျခာက္လည္း ျမန္တယ္၊ ျပန္ျပင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ လည္း ထပ္ၿပီး ဖုံးအုပ္ ေရးဆြဲ ႏုိင္တယ္ စတဲ့ အားသာခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ေျခာက္သြားတဲ့အခါ တင္ထားတဲ့ အေရာင္ကေန အနည္း အေရာင္ ေလ်ာ့က်တတ္တဲ့ သေဘာလည္း ရွိပါတယ္။ ဆီေဆးကေတာ့ အခ႐ိုင္းလစ္ရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ သေဘာပါ။ မဆြဲခင္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈေတြ အမ်ားအျပား လုပ္ရပါတယ္။ ေျခာက္ေသြ႔မႈ လည္း အလြန္ေႏွးပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အေရာင္ေလ်ာ့က်မႈ အလြန္နည္းပါတယ္။
အဆင့္ (၃)
မိမိ ေရးဆြဲလိုတဲ့ အေနအထား ျပင္ဆင္ပါ။ Easel လို႔ေခၚတဲ့ ပန္းခ်ီေထာက္တင္ ေပၚမွာ ေရးလိုက ေရးဆြဲႏိုင္သလို အားရပါးရ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ခ်ခင္းၿပီးလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အီဇယ္ေပၚမွာ တင္ေရးဆြဲျခင္းက ပန္းခ်ီကားကို ေရွ႕တိုး ေနာက္ဆုတ္ၾကည့္႐ႈ ခံစားၿပီး လိုအပ္တာ ပိုျဖည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးစပ္ျပားနဲ႔ စုတ္တံ အႀကီး အေသး လည္း အဆင္သင့္ ျပင္ထားရမွာပါ။
အဆင့္ (၄)
ပန္းခ်ီေရးဆြဲရာမွာ အေရးအႀကီးဆုံး အပိုင္း ေရာက္လာပါၿပီ။ မိမိ ေရးဆြဲမယ့္ အေၾကာင္းအရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္မွာ ေပၚလာတာကို စဥ္းစားပါ။ အေရးႀကီးတာက တကယ့္ မူလရွိေနတဲ့အတုိင္း ေရးဆြဲဖို႔ မဟုတ္ဘဲ မိမိ အေတြးစိတ္ကူးမွာ ေပၚလာသလို ေရးဆြဲဖို႔ပါ။ Abstract ပန္းခ်ီ ဆိုတဲ့အတိုင္း မူလရွိေနတဲ့အရာကို မိမိစိတ္ျမင္အေနအထားအတိုင္း ေရးဆြဲယူဖို႔ပါ။
ပုံမွာ ေဖာ္ျပထားတာကေတာ့ ပန္းဆီေရာင္ စကၠဴပန္းေတြေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အေရာင္တူဖို႔၊ အရြက္တူဖို႔ထက္ မိမိစိတ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အတိုင္း၊ ေပၚလာတဲ့အတိုင္း ေရးဆြဲဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားပုံေတြကိုလည္း ၾကည့္႐ႈေရးဆြဲႏုိင္ပါတယ္။ ပိေတာက္ပန္းေတြ၊ ႏွင္းဆီပန္းေတြ၊ ငုပန္း၀ါ၀ါေတြ စသျဖင့္ေပါ့။
အဆင့္ (၅)
ကဲ စတင္ ေရးဆြဲပါၿပီ။
အဆင့္ (၆)
ပန္းခ်ီကားမွာ ထည့္သြင္းေရးဆြဲဖို႔ အေရာင္ကို တေရာင္တည္း မဟုတ္ဘဲ တျခား ႏွစ္သက္ရာ အေရာင္ေတြလည္း မိမိ အေတြး စိတ္ကူး အတိုင္း ထည့္သြင္းေရးဆြဲႏိုင္ပါတယ္။ အေရာင္ေတြ၊ အလင္းအေမွာင္ေတြ စိတ္မွာ ေပၚလာသလို ေရးဆြဲႏိုင္ပါတယ္။
အဆင့္ (၇)
အဆင့္ ၇ မွာေတာ့ အ၀ါေရာင္ အနည္းငယ္ လိုပါမယ္၊ အနီေရာင္လည္း အနည္းငယ္ လုိပါမယ္။ ဒီအေရာင္ေတြက မိမိ ပထမ သုံးခဲ့တဲ့ အေရာင္ေတြကို ေျပျပစ္ လိုက္ဖက္ေအာင္ အားျဖည့္ေပးပါလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္ ပိုၿပီး နက္ေမွာင္သြားဖို႔၊ တခ်ိဳ႕စုတ္ခ်က္ေတြမွာ ေပါ့ပါး ေပၚလြင္သြားဖို႔ေပါ့။
အဆင့္ (၈)
ဒီ အဆင့္က ေနာက္ဆုံး အဆင့္ေပါ့။ မိမိ ေက်နပ္ အားရသြားၿပီဆိုရင္ မျဖစ္မေန ရပ္လိုက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ထပ္ျဖည့္ဦးမယ္၊ ထပ္ထည့္ဦးမယ္ ဆိုတာကို ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ၿပီး ခ်ီတုံခ်တံု မျဖစ္ရေတာ့ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ခ်ီတံုံခ်တံု ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ျဒပ္မဲ့ ပန္းခ်ီ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီပုံဟာ နမူနာ ပုံပါပဲကြယ္။ ကေလးတို႔ အေနနဲ႔ ဒီလို ေရးဆြဲရမယ္လို႔ မသတ္မွတ္ထားပါဘူး။ ဉာဏ္ရွိသလို၊ ခံစားမိသလို၊ မွတ္မိသလို ေရးဆြဲႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ေရးဆြဲမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲဆိုတာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ တူဖို႔ ေရးတာထက္ စိတ္မွတ္ မွတ္မိသလို ျပန္လည္ေရးဆြဲတင္ျပတာလို႔ အၾကမ္းဖ်င္း နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီထက္ နည္းနည္း ပိုၿပီး ေျပာရရင္ေတာ့ မိမိခံစားမိသလို ေရးဆြဲတင္ျပတာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ျဒပ္မဲ့ ပန္းခ်ီဟာ လတ္တေလာ စိတ္မွာ ျဖစ္တည္ေနတဲ့ ေက်နပ္အားရမႈကို ပုံေဖာ္ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကား ၿပီးမွ ထပ္ျဖည့္တာမ်ိဳး မလုပ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ျဒပ္မဲ့ပန္းခ်ီ (သို႔မဟုတ္) စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာ ပန္းခ်ီဟာ လွ်ပ္တျပက္ စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ ပုံေဖာ္တင္ျပမႈမွာ မူတည္ေနလို႔ပါပဲ။
ႏုိင္စြမ္း
0 comments :
Post a Comment