ယခုအပတ္ True News Journal အတြက္ေရးခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးၿဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ဆာထိလို႕ အၿဖဳတ္ခံရတာေၾကာင့္ FB မွာတင္လိုက္တာပါ ဆုိျပီး လူထုစိန္၀င္းရဲ႕ ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဆက္စပ္ေဆာင္းပါး - မင္းကိုႏိုင္တို႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ၾကိဳဆိုတယ္
ဆက္စပ္ေဆာင္းပါး - မင္းကိုႏိုင္တို႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ၾကိဳဆိုတယ္
လူထုစိန္၀င္း
၂၅.၁.၂၀၁၂ ေန႔ခင္းက မင္းကိုႏိုင္ေရာက္လာၿပီး ႏွဳတ္ဆက္ပါတယ္။ သူနဲ႕အတူ သူ႕ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္ ပါလာတယ္။ ဂ်ာနယ္ေတြ မျပတ္ဖတ္ေနရလို႕ ျပင္ပအေျခအေနေတြ သိသင့္တာ မွန္သမွ် သိထားတာ ေတြ႕ရလို႕ ၀မ္းသာရတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႕ လူလံုးမပ်က္ ျပန္ေရာက္လာတာ ေတြ႕ရလို႕ ပိုျပီး ၀မ္းသာရတယ္။
တစ္ေလသံတည္းထြက္
အေတာ္ၾကာၾကာ စကားစျမည္ေျပာျပီးတဲ့အခါက ဆံုးမစကားေတြ ၾကားပါရေစဦးလို႕ ေျပာလာတယ္။ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ ေထာင္ထဲမွာ အၾကာၾကီးေနျပီး ဒုကၡမ်ိဳးစံု ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္သူေတြၾကားမွာေနျပီး၊ ျပည္သူေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေရး ဆက္လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ကေတာ့ တစ္ဆံခ်ည္ေလာက္ေတာင္ ေရြ႕လ်ားမသြားခဲ့ဘူး။ သရက္ေထာင္က လြတ္တဲ့သူေရာ၊ ေတာင္ၾကီးေထာင္က လြတ္တဲ့သူေရာ၊ ကေလး၊ခႏီးၱ စတဲ့ ေထာင္ေတြကလြတ္တဲ့သူေရာ၊ တိုင္ပင္မေနရဘဲနဲ႕ တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားကို တညီတညြတ္တည္း ေျပာၾကတယ္။ ပါတီ မေထာင္ဘူး၊ ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ဘူး၊ ဒီမိုကေရစီ အေရးေဆာင္ရြက္သူ အားလံုးနဲ႔ လက္တြဲ လုပ္ကိုင္သြားမယ္တဲ့။
အေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့စကား
လိမၼာလိုက္ၾကတာ။ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ အာလဘတေတြ ေရွ႕တန္း မတင္ဘူး။ ျပည္သူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာနဲ႕ အေၾကာက္တရားအားလံုးက ကင္းေ၀းတဲ့ဘ၀မ်ိဳးေနႏိုင္ဖို႕အတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနသူမွန္သမွ်နဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္တဲ့။ ျပည္သူအားလံုးခ်စ္ၾကတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုလည္း အရင္ကအတိုင္း ဆက္လက္ေထာက္ခံျပီး ေဘးက ၀န္းရံသြားမယ္တဲ့။ ဘယ္ေလာက္အေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့ စကားလဲ။ ၀န္းရံတယ္ဆိုတဲ့ စကားကို တမင္ေရြးျပီး ေျပာလိုက္တာကိုက သူတို႕ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အရည္အေသြးကို ေဖာ္ျပေနတာျဖစ္တယ္။
မျငိဳျငင္နဲ႕ မေစာ္ကားနဲ႕
လိမၼာျပီးသားေတြမို႕ အေထြအထူး ဆံုးမစကားေျပာစရာမရွိပါဘူး ေျပာေပမယ့္ သူတို႕က သိပ္ေျပာေစခ်င္ေနတာေၾကာင့္ စကားႏွစ္ခြန္း ေျပာလိုက္တယ္။ ပထမ တစ္ခြန္းက ျပည္သူကို အျမဲဦးထိပ္ထားပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ မျငိဳျငင္နဲ႕ ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ္ႏွဳတ္၊ႏွလံုးနဲ႔ ေစာ္ကားသလို မျပဳမိေစနဲ႕ ဆိုတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီ စကားေျပာရသလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုက သူတို႕ခ်စ္တဲ့ သူေတြဆိုရင္ သိပ္ကို ျမင္ခ်င္ေတြ႕ခ်င္ၾကတာ။ အျပင္ ထြက္လာတာကိုေတြ႕ရင္ ေျပးျပီး ႏွဳတ္ဆက္ခ်င္တယ္။ လက္ကေလးကို ထိရထိရ ထိခ်င္တယ္။ စကားေျပာသံေလး တစ္ခြန္းျဖစ္ျဖစ္ ၾကားခ်င္တယ္။ လူေတြသိပ္မ်ားျပီး လမ္းပိတ္ေနရင္ စိတ္ထဲမွာျငိဳျငင္လာတတ္တယ္။ ျငိဳျငင္ေတာ့ ကိုယ္၊ႏွဳတ္၊ အမူအရာေျပာင္းသြားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ေဘးကလိုက္ပါလာတဲ့ “အနားျပာ” ေတြက လူေတြကို တြန္းထုတ္ ဖယ္ရွားျပီး မာမာေက်ာေက်ာနဲ႔ ေမာင္းမဲတာမ်ိဳး လုပ္ေလ့ရွိတယ္။
အိုးေ၀သံက်ဴးပါေစ
လူေတြ၀ိုင္းအံုလာတာကခ်စ္လို႕ပါ။ မုန္းတဲ့သူဆို မ်က္ေစာင္းေတာင္ထိုး မၾကည့္ဘူး။ ဒါကိုေမာက္ေမာက္မာမာနဲ႕ တြန္းထုတ္ ဖယ္ရွားလုပ္တာက ျပည္သူကို ေစာ္ကားတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္တယ္။ အဲဒီလို “စြမ္းအားရွင္” မ်ိဳးေတြကို ဘယ္သြားသြားေခၚမသြားပါနဲ႕လို႕ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒုတိယစကားကေတာ့ မင္းကိုႏိုင္ သရက္ေထာင္က လြတ္လာေတာ့ ျမိဳ႕လူထုက ခြပ္ေဒါင္းအလံ တလူလူလႊင့္ျပီး ၾကိဳဆိုၾကတယ္။ အဓိပၸါယ္ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းအလံ မိုးယံမွာ လြင့္ပ်ံေနပါေစ။ ေျမမွာခ်ျပီး နင္းေခ်မပစ္ပါနဲ႕။ သူမ်ားေနာက္ကေနာက္ျမီးဆြဲလုပ္ျပီး မလိုက္ပါနဲ႕ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ပါလိမ့္မယ္လို႕ ယူဆတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခြပ္ေဒါင္းကို သူ႕ေနရာမွန္မွာပဲ လြင့္ပ်ံျပီး အိုးေ၀သံက်ဴးရင့္ပါေစ ဆိုတဲ့ စကားေျပာလိုက္ပါတယ္။
ေရွ႕တန္းကဦးေဆာင္
ခြပ္ေဒါင္းဆိုတာ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ေရွ႕တန္းက ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ တို႕ဗမာအစည္းအရံုး ေခတ္မွာလည္း ခြပ္ေဒါင္း ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သခင္ေအာင္ဆန္းတို႕ သခင္ဗဟိန္းတို႕ ဦးေဆာင္က႑က ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ ဖဆပလေခတ္မွာလည္း ခြပ္ေဒါင္းကိုယ္စားျပဳ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေရွ႕တန္းက ပါခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးမွာလည္း ေရွ႕တန္းကပဲ။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပဲြ အဆင့္ဆင့္မွာ ခြပ္ေဒါင္းအလံဟာ ေရွ႕တန္းက ငြါးငြါးစြင့္စြင့္ ပါ၀င္ခဲ့တာခ်ည္းျဖစ္တယ္။ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္စဥ္ၾကီးကို စတင္ခဲ့တာလည္း ခြပ္ေဒါင္းကိုယ္စားျပဳ လူငယ္ေတြပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။
နားခြက္ကမီးေတာက္ျပီးသား
ဒီအစဥ္အလာကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းဖို႕က ၈၈မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယစကားကို ေျပာလိုက္တာျဖစ္တယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္သင္းတစ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ေနာက္ကလိုက္ပါၿပီိး ေနာက္ၿမီးဆြဲ လုပ္ရင္ ခြပ္ေဒါင္းရဲ႕ သမိုင္းကို ရိုက္ခ်ိဳးပစ္လိုက္သလိုျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ “တို႕ေခတ္က်မွညံ့ၾကေတာ့မွာလား” လို႕ အျပစ္တင္စရာျဖစ္သြားလိမ္မယ္။ ေျပာမယ့္သာေျပာတာပါ သူတို႕ လူငယ္ေတြက ခ်က္ဆို နားခြက္ကမီးေတာက္ျပီးသားေတြပါ။ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစု လူငယ္ေတြမဟုတ္လား။
ေမးခြန္းမေမးရဲဘူး
အခုအခ်ိန္မွာ ျပည္သူလူထုအတြက္ အဓိက လိုအပ္ေနတာက သူတို႕အေရးကိစၥမွန္သမွ်ကို ေရွ႕ကမားမားမတ္မတ္ရပ္ၿပီး ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ေပးမယ့္သူျဖစ္တယ္။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္လံုးလံုး တစ္ေသြးတစ္သံ တစ္မိန္႕ အာဏာရွင္စနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္မွာ ေနခဲ့ၾကရေလေတာ့ ျပည္သူေတြဟာ အရပ္ထဲက ဆယ္အိမ္ေခါင္းမင္း ေျပာသမွ် နာခံၾကရတယ္။ ထည့္ဆိုသမွ် ထည့္ၾကရတယ္။ လုပ္ဆိုသမွ် လုပ္ၾကရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးျပန္မေမးရဲၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႕ေရွ႕ကရပ္ျပီး သူတို႕ကိုယ္စား ေျပာေပး လုပ္ေပးမယ့္သူကို လိုခ်င္ၾကတယ္။
ျမစ္ဆံုေရကာတာ သာဓက
ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ရွိေနၿပီးသား မဟုတ္လားလို႕ ေမးစရာရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီဆိုတာက အခါခပ္သိမ္းအားကိုးလို႕ မရဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူတို႕ပါတီေတြအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ တာ၀န္ေတြက တစ္ဖက္ရွိေသးတယ္။ ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ကစားရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ မွန္တိုင္း မေျပာႏိုင္ဘဲ ဒစ္ပလိုေမစီ က်င့္သံုးရတာေတြ ရွိတယ္။ မခ်စ္ေပမယ့္ ေအာင့္ကာနမ္းရတာေတြ ရွိတယ္။ မနမ္းေပမယ့္ ပင့္သက္ရွဴျပရတာေတြရွိတယ္။ ထင္ရွားတဲ့သာဓကျပရရင္ ျမစ္ဆံုေရကာတာကိစၥကိုၾကည့္။ ဘယ္ပါတီ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကမွ စမေျပာၾကဘူး။ သူတို႕နဲ႕မဆိုင္သလိုဘဲ ေနၾကတယ္။ မေနႏိုင္တဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြနဲ႕ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းသမားေတြက ၀င္ၿပီးေျပာၾက၊ ဆိုၾက၊ ေရးသားၾကေတြ လုပ္ေတာ့မွ အစိုးရက အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။
တိုက္တြန္းစကား
အဲဒီေနာက္ မီးရထားခေတြ ဆယ္ဆတက္၊ မီတာခေတြတက္၊ ေရခြန္မီးခြန္ေတြတက္ ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိလာတာကိုလည္း ဘယ္ပါတီ အဖြဲ႕အစည္းကမွ ၀င္မေျပာၾကဘူး။ တုိင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ စစ္ပဲြေတြျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ အရပ္သူအရပ္သားေတြ ေျမဇာပင္ျဖစ္ေနၾကရတာေတြကိုလည္း မသိသလိုဘဲ ေနၾကတယ္။ အဲဒါေတြကို ျပည္သူလူထုက အားမလို အားမရျဖစ္ၾကတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ၈၈ေတြ လြတ္လာျပီး ပါတီ မေထာင္ဘူး၊ ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ဘူး၊ ျပည္သူေတြၾကားမွာေနျပီး ျပည္သူေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္မယ္လို႕ ေျပာၾကေတာ့ သိပ္ျပီး အားရ ၀မ္းသာျဖစ္ၾကတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ၾကပါေစလို႕ တိုက္တြန္းစကား ဆိုလိုက္ရပါတယ္။
လူထုစိန္၀င္း
၂၅.၀၁.၂၀၁၂
Anyway, we need the good believable leaders for our country. After Amay Daw Aung San Suu Kyi, there is no one such a person, EXCEPT Ko Min Ko Naing and '88 leaders. This is exactly what all people want to see. Listening the public' voice and doing by self (as a president) is better and surer than demanding to the government led by other persons.