ထုိင္းပင္လယ္ထဲ ျမန္မာေတြတည္တ့ဲ ေစတီ

Monday, May 14, 2012


ထိုင္းႏိုင္ငံ အေရွ႕ပင္လယ္ထဲမွာ စံပယ္ေတာ္မူေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ ေစတီေတာ္
ဘေစာတင္

"---ဒီကၽြန္းမွာ အရင္က သနပ္ခါး ပါးကြက္က်ား ကြက္ရင္ ဘတ္ ၅၀၀ ဒဏ္ရိုက္ခံရတယ္---"


တမိုင္မက ျမင့္တဲ့ ေတာင္ထိပ္ကို ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔က တခ်ိဳ႕၊ ေျခလွ်င္နဲ႔က တခ်ိဳ႕ ကားနဲ႔က တခ်ိဳ႕ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ တက္ေနၾကတယ္။

လမ္းတေလွ်ာက္ကလည္း ရခိုင္ရိုးမထဲက အႏၱရာယ္ကုန္းဆင္းလို က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ တက္လမ္းမွာရွိတဲ့ ဖိုးျပန္ေတာင္ အတက္လိုလို မတ္မတ္ေစာက္ေစာက္ေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ဒါေတြကို တစက္ကေလးမွ မစိုးရိမ္ မထိတ္လန္႔ဘဲ ေယာက္်ားေတြ မိန္းမေတြ စိတ္အားထက္သန္စြာ တက္ေနၾကတယ္။

သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ငါတုိ႔အားလံုး စုေပါင္း တည္ထားကိုးကြယ္မဲ့ ေစတီေတာ္ ဒီကေန႔ ထီးတင္ေတာ့မယ္။ ငါတုိ႔ရဲ႕ ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ရင္းၿပီး ငါတုိ႔ ကိုယ္တိုင္လုပ္အားနဲ႔ ျဖစ္တည္တဲ့ ဒီေစတီေတာ္ႀကီးဟာ ေနာင္ခါ ဒီကၽြန္းေပၚမွာ ျမန္မာေတြ ေနသြားပါတယ္ ဆိုတာကို သက္ေသခံမဲ့ သမုိင္းမွတ္တုိင္ႀကီးတခု ေရးထိုးရစ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ လန္းဆန္းတက္ၾကြစြာနဲ႔ ဒီေတာင္ထိပ္ကို တက္လာေနၾကတာလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္မွာေပါ့။

ဒီလိုတက္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ၁၃၇၄ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔။ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၅ ရက္ (စေန) ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္မွာလဲဆိုရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း စူရဌာနီခရုိင္ ေကာ့ေတာင္ကၽြန္းရဲ႕ ဟတ္စလီေတာင္မွာပါ။ ဒီက လူေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ျခမ္းမွာရွိတဲ့ အက္ဒမန္ပင္လယ္ဘက္ကို အေနာက္ပင္လယ္လုိ႔ ေခၚၾကၿပီး သူတုိ႔ ေနထိုင္ရာ အေရွ႕ဘက္ ျခမ္းက ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ရွိရာကိုေတာ့ အေရွ႕ပင္လယ္လုိ႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီေကာ့ေတာင္ ကၽြန္းကေတာ့ အေရွ႕ပင္ လယ္မွာ ရွိတာေပါ့။

ထီးေတာ္တင္မဲ့ မဂၤလာအခ်ိန္အခါကိုေတာ့ နံနက္ ၉ နာရီ ၆ မိနစ္လုိ႔ ေၾကညာထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ထင္ပါရဲ႕ ၉ နာရီထိုးခါနီးအခ်ိန္မွာေတာ့ ဘုရား ပရ၀ုဏ္ တ၀ုိက္မွာ ေထာင္ခ်ီရွိႏိုင္တဲ့ ျမန္မာျပည္သားေတြ စုရံုးေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္။ ဒီထီးေတာ္တင္ပြဲဟာ ဒီကၽြန္းမွာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း လူေတြက ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားၾကတာ ေနပါလိမ့္ မယ္။

ေစတီေတာ္တဆူ တည္ျဖစ္လာပံုကို ေဂါပကအဖြဲ႕၀င္ တဦးလည္းျဖစ္ ကၽြန္းရွိ ျမန္မာအလုပ္သမား အမ်ားစုက ေလးစား ၾကည္ညိဳတဲ့ ဦးေလးႀကီး ေခၚ ဦးေနလင္းက အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

´ဆရာေရ ေျပာရရင္ ဒီဘုရားတည္ျဖစ္တာဟာ ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)နဲ႔ ရခိုင္ျပည္က ေစတီျပင္ ဆရာေတာ္တုိ႔ ၾကြလာၿပီး တရားပြဲေတြက်င္းပျဖစ္ရာက ရလာတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးအဆက္လုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီတရားပြဲေတြအၿပီးမွာ ကၽြန္း မွာရွိတဲ့ လူေတြ က်ေနာ္ အပါအ၀င္ေပါ့။ ဘာသာေရးဘက္မွာ လိုက္စားတဲ့သူေတြ မ်ားလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီေစတီ ေတာ္ တည္ျဖစ္တာကေတာ့ ကမကထ ဦးေအာင္မိုးဟာ အဓိကပါ။ သူ႕ရဲ႕ ဇြဲလံု႕လနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ အခုလို ေအာင္ ေအာင္ ျမင္ျမင္နဲ႔ သူတပါး တုိင္းျပည္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ရွာေဖြ စားေသာက္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ဒီကၽြန္းေပၚမွာ ေစတီတဆူ တည္ ထားႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ဒီအတြက္ အင္မတန္ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္မိပါတယ္` ဆိုပါတယ္။

ဦးေနလင္းဟာ ပဲခူးတိုင္းသားျဖစ္ၿပီး ဒီကၽြန္းမွာ ေနလာတာ ၂၀ႏွစ္ နီးပါးရွိၿပီမုိ႔ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ လူငယ္ေတြက ဦးေလးႀကီး ဦးေလးႀကီးနဲ႔ ေခၚၾကရာက နာမည္ရင္း မထင္ရွားေတာ့ဘဲ ဦးေလးႀကီး ျဖစ္ေနသူပါ။



ဟိုတုန္းက ႏိုင္ငံျခားသားေတြဟာ ဆူနာမီ ေရလႈိင္းဒဏ္ မခံရမီက ဖူးကက္ကၽြန္းနဲဲ႔ ဖန္င ကမ္းေျခတုိ႔ကိုဘဲ အပန္းေျဖေနရာအျဖစ္ ေရြးခဲ့ၾကပါတယ္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ တိုက္ခတ္ခဲ့တဲ့ ဆူနာမီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြဟာ ပင္လယ္ကို ျဖတ္ၿပီးသြားရတဲ့ ေကာ့ေတာင္ကၽြန္း ေကာ့စမြီကၽြန္းနဲ႔ ေကာ့ပဂန္းကၽြန္းတုိ႔ဘက္ကို ေျခဦးလွည့္လာခဲ့ၾကပါတယ္။

အခုအခါမွာေတာ့ ဒီကၽြန္းေတြက အေပ်ာ္ခရီး ထြက္လာသူမ်ားအတြက္ မေရာက္မျဖစ္ ေနရာေတြေတာင္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီလို ခရီးသြားေတြ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြ စားေသာက္ဆိုင္ လုပ္ငန္းေတြ ပိုမို ထြန္းကားလာတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ လုပ္ငန္းေတြမွာ ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြက ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကတယ္။

အခုဆိုရင္ ဒီကၽြန္းေပၚမွာ ျမန္မာျပည္သား ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေရာ့မယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းေျပာၾကပါတယ္။ ေယာက္်ားေတြကေတာ့ ေဒသစံုက လာၾကတာကို ေတြ႕ရ တယ္။ ဗမာ ရခုိင္ မြန္ ကရင္ ထား၀ယ္ ၿမိတ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အမ်ိဳးသမီး အမ်ားစု ကေတာ့ တနသၤာရီတိုင္းသူ ထား၀ယ္ေတြ ၿမီတ္ေတြပါဘဲ။

ေကာ့ေတာင္ကၽြန္းကေလးဟာ ပင္လယ္ျပင္မွာ အလြန္တရာလွပတဲ့ ကၽြန္းကေလး တကၽြန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကၽြန္းကို အလည္ေရာက္ခဲ့လုိ႔ ကၽြန္းပတ္လည္ကို စက္ေလွနဲ႔ ၾကည့္ခြင့္ႀကံဳရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တသက္တာအတြက္ မေမ့ရက္ ေလာက္ေအာင္ လွပတဲ့ အလွတပါးကို ခင္ဗ်ား ၾကည့္ခြင့္ရသြားၿပီလုိ႔ဆိုရင္ အပိုေျပာတယ္ ထင္မွာပါ။ မပိုပါဘူး။ အမွန္တကယ္ကို လွပတဲ့ ကၽြန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကၽြန္းေပၚမွာ ေစတနာ သဒၶါတရား ထက္သန္တဲ့ ျမန္မာျပည္သား အလုပ္သမားမ်ားက ဗုဒၶေစတီေတာ္ တဆူကို တည္ထားလိုက္တာကျဖင့္ ဒီကၽြန္းရဲ႕ က်က္သေရကို ပိုၿပီး တင့္တယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္လိုက္တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေစတီေတာ္ကို အဓိက ကမကထ ျပဳလုပ္တဲ့ ဘုရားဒကာ ဦးေအာင္မုိးက ဒီလိုေျပာျပပါတယ္။ ´ဒီေစတီ ပံုေတာ္ကို တနသၤာရီတိုင္းက ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱပါေမာကၡ က ပံုစံေပးပါတယ္။ ဒါကို က်ေနာ္တုိ႔က ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာဟန္ ပါလာေအာင္ ထပ္ဆင့္ ႀကံစည္ၿပီး ေရးဆြဲၾကပါတယ္။ ပန္းရံဆရာေတြ ဘာေတြ မငွါးၾကပါဘူး။ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ဘဲ ဦးစီးၿပီး လူငယ္ေတြနဲ႔ တည္ပါတယ္။ ညအားတဲ့လူ ည။ ေန႔အားတဲ့လူေန႔ေပါ့။ ေန႔မီး ညမီး တည္ၾကတယ္ေလ။ ပႏၷက္ရိုက္တာက ဒီႏွစ္ နတ္ေတာ္လျပည့္ေန႔ပါ´ တဲ့။

ဒီလို မတ္ေစာက္တဲ့ ေတာင္ထိပ္ကို ဘိလပ္ေျမအိတ္ေတြကို ထမ္းပိုး သယ္ရြက္ၾကတာ။ အုတ္ေတြကို ထမ္းတင္ၾကတာ။ အေသအခ်ာ ေတြးၾကည့္ရင္ ဒီေ၀ယ်ာ၀စၥ ကုသိုလ္ရွင္ေတြရဲ႕ ေစတနာဟာ ဘယ္ေလာက္ ထက္သန္ေနသလဲဆိုတာ သိသာလွပါတယ္။

ဒီထီးေတာ္တင္ပြဲမွာ ရခိုင္လံုခ်ည္၊ ေယာပုဆိုး ပေလကပ္ အသစ္က်ပ္ခၽြတ္ေတြနဲ႔ ေကာ္လာကတံုးေတြ ရွပ္အက်ၤ ီ အျဖဴေတြကို ၀တ္ဆင္ထားၾကတဲ့ လူငယ္လူရြယ္ လူလတ္ပိုင္းေတြရယ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကလည္း လံုလံုၿခံဳၿခံဳ သိကၡာရွိရွိ ျမန္မာ့ထမီ ျမန္မာအက်ၤ ီ ေတြနဲ႔ က်က္သေရ တင့္တယ္ေနတာကို ျမင္ရေတာ့ ထုိင္းႏိုင္ငံမွ ဟုတ္ပါေလစလုိ႔ ထင္မိပါေသးတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာဘုိ႔ အရင္ေရာက္ႏွင့္တဲ့ ေနာင္ေတာ္ေတြက အရင္းအႏွီး ႀကီးႀကီးေပးခဲ့ရပံုကို ရခိုင္ျပည္နယ္ မန္ေအာင္ကၽြန္းသားျဖစ္တဲ့ ဦးကာရီက က်ေနာ့ကို ရွင္းျပပါတယ္။

´ဆရာ ဒီကၽြန္းမွာ အရင္က သနပ္ခါး ပါးကြက္က်ား ကြက္ရင္ ဘတ္ ၅၀၀ ဒဏ္ရိုက္ခံရတယ္။ ကိုယ့္ကို ျမန္မာျပည္ သားမွန္း မသိရေအာင္ တတ္ႏို္င္သမွ် ထိန္းသိမ္းေနရတယ္။ ဒီမွာက အရင္က ရဲလည္း ေၾကာက္ရသလို ကၽြန္းေပါက္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေဒသခံ ကၽြန္းသားေတြကိုလည္း ေၾကာက္ရတယ္။ ကၽြန္းေပါက္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ကိုထား။ ရဲေတြေတာင္ လန္႔ရ တယ္ဆရာ။ ဒီအေျခအေနမွာ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ စုေပါင္းၿပီး ၿခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြ ဟီးထေနၿပီး ညစ္ပတ္ေနတဲ့ ထိုင္းဘုန္း ေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ေပးၾကတယ္။ ေကာ့ေတာင္ကၽြန္းမွာ ေရႀကီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ စုေပါင္းၿပီး ေရစီးေရလာေကာင္းေအာင္ ၀ိုင္းၿပီး လုပ္ၾကတယ္။ ဒီလိုလုပ္ေပးတဲ့ အတြက္ ကၽြန္းလူႀကီးေတြ အာဏာပိုင္ေတြ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက သေဘာက်လုိ႔ အခုလို လံုခ်ည္တကားကားနဲ႔ ေနလာႏိုင္ၾကတာဆရာ´ လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲမ်ားကို တသီတတန္းႀကီး ေျပာျပတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ မရိုးႏိုင္ေသာ ဇာတ္လမ္းေတြပါ။ ေနရာသာကြဲမယ္။ ဇာတ္လမ္းေတြကေတာ့ ဆင္တူခ်ည္းပါဘဲ။

ဒီေစတီေတာ္ တည္မဲ့ ေျမေနရာကိုလည္း ကမကထ ကိုေအာင္မိုးတုိ႔ အလုပ္ရွင္က ၀ယ္ေပးတာတဲ့။ ဒီထိုင္းႀကီးကေတာ့ တမ်ိဳးထူးတယ္။ သူေျမထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ထားသလို တရုတ္ ကုိးကြယ္မႈ ျဖစ္တဲ့ ကြမ္ယင္ မယ္ေတာ္ ေက်ာင္းေဆာင္လည္း ရွိတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကုလားေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ မဟာပိႏၷဲ နတ္ဘုရားလည္း ရွိတယ္။


ဒါ့အျပင္ ဒီမွာ မထင္မွတ္ဘဲ ေတြ႕ခဲ့ရတာတခုကေတာ့ အင္မတန္ အသံေကာင္းၿပီး ျမန္မာသံစဥ္ကို တကယ့္ ၀ါရင့္ အဆုိေတာ္ႀကီးေတြလို သီဆိုႏုိင္တဲ့ မိန္းကေလးေတြရယ္။ ထီးေတာ္တင္ပြဲကို ဂုဏ္ျပဳၿပီး သီးခ်င္း ေရးစပ္သီကံုးႏိုင္တဲ့ ေတးေရးစာဆိုေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုတာပါဘဲ။ သူလုိ ငါလို ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားဘ၀နဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ပါရမီရွိတဲ့ ဂီတပညာကို ရြက္ပုန္းသီးအျဖစ္ ပင္လယ္ျပင္မွာ ငုပ္လွ်ိးေနရာက အခြင့္သာခိုက္မွာ မီးခဲျပာဖံုး ဟုန္းကထဲ တေတာက္တာကို ျမင္ခဲ့ရတာ ၀မ္းသာလုိ႔ မဆံုးပါဘူး။ ကီးဘုတ္ကေလး တလံုးနဲ႔ တပြဲလံုးကို ထိန္းသြားၾကတာပါ။ အားလံုးဟာ မိတ္အင္ ေကာ့ေတာင္ပါ။



ၿပီးေတာ့ ပြဲကိုၿမိဳင္ေစတဲ့ ဒိုးအဖြဲ႕ကလည္း ပါလုိက္ေသးတယ္။ ဒီထီးေတာ္တင္ပြဲမွာ အရာအမ်ားစုက တကယ့္ကို မိတ္အင္ ေကာ့ေတာင္ေတြ မ်ားပါတယ္။ မိတ္အင္ ေကာ့ေတာင္ မဟုတ္တာကေတာ့ ေစတီ
မွာ ဌာပနာမဲ့ ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တနသၤာရီတိုင္းက ပင့္ေဆာင္တာျဖစ္ၿပီး တရားေဟာ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ၀ပ္တလံုးေက်ာင္းက ပင္႔တာပါ။ ဧည့္သည္ဆိုလုိ႔ အထူးတလည္ ဖိတ္ထားတဲ့ ခ်ံဳေဖာ္နဲ႔ ေကာ့စမြီကၽြန္းက တခ်ိဳ႕နဲ႔ ဘန္ေကာက္က က်ေနာ္တေယာက္ရယ္ဘဲ ကၽြန္းအျပင္က ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီေစတီေတာ္ရဲ႕ ဘြဲ႕ေတာ္က အဓိ႒ာန္ျပည့္ ကိုးန၀င္း ဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ မိတ္ေဆြလည္း အခါသင့္လုိ႔ ေကာ့ေတာင္ကၽြန္းကို ေရာက္ခဲ့ရင္ ဟတ္စလီေတာင္ေပၚမွာ စံပယ္ေတာ္မူေနတဲ့ အဓိ႒ာန္ျပည့္ ကိုးန၀င္း ေစတီေတာ္ကို ဖူးေမွ်ာ္ျဖစ္ေအာင္ ဖူးေျမာ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရာဇ၀င္ အဆူဆူမွာ မင္းဘုရင္ေတြရယ္ သူေဌးသူၾကြယ္ေတြနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ စုေပါင္းၿပီး ဘုရားတည္ေလ့ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီဘုရားကေတာ့ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ာက တည္တာျဖစ္ၿပီး ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းရာေထာင္ ရွည္လာသည့္အခါ ဤအရပ္တြင္ ျမန္မာျပည္သားမ်ား လာေရာက္ေနထိုင္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း သက္ေသခံေနမဲ့ ဘုရားေစတီ တဆူအျဖစ္ တည္ရွိေနမယ္ဆိုတာကို အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္မိပါတယ္။

4 comments :

  1. Anonymous said... :

    ျမန္မာေတြ ထုိင္းနုိင္ငံမွာ ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္ လုပ္တာ ကုသုိလ္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ထုိင္းဥပေဒအရ ျမန္မာပုိင္ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမွန္သမွ် ထုိင္းက သိမ္းပုိက္ဘုိ႔ ဥပေဒျပဌာန္းျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
    ဒါေၾကာင္႔ အလုပ္သမားမ်ား အေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ ေခြ်းနဲစာကုိ ျမန္မာျပည္ကုိ ျပန္ျပီး ကုသုိလ္ျပဳသင္႔ပါသည္။
    ကုသုိလ္ျပဳတဲ႔ေနရာမွာ ဥာဏ္ယွဥ္ျပီး ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳပါသည္။

  1. Anonymous said... :

    ဘုရားသာသနာဆုိတာ အစုိးရတစ္ရပ္ကသိမ္းပုိက္ေပမယ့္
    ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး..
    သာသနာျပဳတာကုိ ျမန္မာျပည္ထုိင္းဆုိျပီးခြဲျခားေနမယ့္အ
    စားဘယ္ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္ဗုဒၵဘာသာထြန္းလင္းေအာင္လုပ္
    သင့္ပါတယ္..ဒါဟာသာသနာျပန္႔ပြါးေရးတစ္ရပ္ျဖစ္သလုိ
    ျမန္မာေတြရဲ႕သမုိင္းမွတ္တုိင္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္ပါတယ္..
    အားလုံးကုိသာဓုေခၚပါတယ္ဗ်ာ...

  1. yokegazoe said... :

    ကုသိုလ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာ လုပ္လုပ္ကုသိုလ္ပါပဲ။ သူတို႔ရင္ထဲက သဒၵါစိတ္က အဓိကပါ။ ဘုရား တရား သံဃာအတြက္ရည္စူးလွဴဒါန္းတာပါ။ ထိုင္းအစိုးရက သိမ္းတာ မသိမ္းတာ လွဴဒါန္းသူေတြအတြက္ အေရးမၾကီးေတာ့ပါဘူး။ ကၽြဲကူးေရပါ သေဘာနဲ႔ အျမတ္ထြက္တာက တိုင္းတပါးမွာ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီ စည္းစည္းလံုးလံုးရွိတာ။ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေရာက္ ဘာသာ သာသနာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို မေမ့ေလ်ာ့ပဲ တတ္အားသမွ် ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္တာ။ ဒါေတြဟာ ခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ ၀မ္းလည္းသာပါတယ္။ သာဓုသံုးၾကိမ္ေခၚဆိုပါတယ္။ အားလံုးအစစ အရာရာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ၾကပါေစ။ ေကာင္းၾကိဳးလိုရာ ဆႏၵမ်ားျပည့္၀ျပီး အမိျမန္မာျပည္မွာ မိသားစုေတြ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ႏိုင္ၾကပါေစ။

  1. ေမာင္ေကာင္း( ရန္ဂြန္း) said... :

    သိမ္းတာျပႆနာမရိွဘူးဗ် ဇာတ္ညႊန္းအရလွတယ္ ၿဖိဳပစ္တာမွမဟုတ္တာ၊ ဒါဗမာေတြဘုရား ဗမာေတြ ေခၽြးနဲ႔ရင္းတည္ခဲ့တဲ့ဘုရားဆိုတဲ့ သမိုင္းကိုေတာ့ ထုိင္းေတြ ေဖ်ာက္လို႔ သိမ္းလို႔ ျပင္လို႔မရတာေတာ့ ေမာင္ေကာင္း ဝမ္းေျမာက္တယ္ ဒီေဆာင္းပါဖတ္ရတာ ဒီေန႔ အလြန္က်က္သေရျပည့္တယ္ဗ်ား မဂၤလာရိွလိုက္တာ

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved