ဇယားႏြံထဲကၽြံြေနတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ားနဲ႔ တုိ႔ပုိင္တဲ့ေျမ

Friday, February 4, 2011

ျမင္ခြင့္ရသေလာက္ကေန ျမင္ႏိုင္ၾကည့္ႏုိင္သေလာက္ေကာင္းကင္ထဲကို ျပန္ေရာက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေလးမ်ားက သူတုိ႔တုိးခ်ဲ႕သေလာက္ ခ်ဲ႕တုိးထားတဲ့ ေကာင္းကင္မွာ ဘာအမွာစကားပါးရမလဲ ႏူတ္ဆက္စကားပါးရမလဲ ေတာင္းဆုိသံေတြထဲ စိတ္လႈပ္႐ွားခဲ့ရတယ္။

အသက္၂၀ သမီးငယ္ေလးရဲ႕ဝန္းက်င္နဲ႔ မ်ဳိးဆက္အတြက္ ကမၻာႀကီးလည္းၾကည့္႐ႈေစေတာ့ဆုိၿပီး ခ်ေရးျဖစ္လုိက္တယ္။ ဘယ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကို ဝင္မလဲ ေဝခြဲမေနေတာ့ပါဘူး။ ခံစားမႈစစ္စစ္ဆုိတာ ရဲဝ့ံေနမိတယ္။ ခ်စ္ေသာ သမီးငယ္ေလးသုိ႔

() လက္ေတြ႔မလုပ္ႏုိင္တဲ့ ေလ့လာမႈ၊ အေတြးအေခၚ၊ အေျပာအဆုိမွန္သမွ်၊ အဓိပၸါမ႐ွိဘူး။

() အေဖအေမဆုိတာ သားသမီးတုိင္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈတုိင္းအတြက္ ထာဝရအထက္တန္းစား ေမတၱာ႐ွင္ သုခမိန္ ျဖစ္တယ္။

() “ပ်င္း”တာရယ္ “ေျပာ”တာရယ္လုပ္ေနတတ္တဲ့ မိန္းခေလးဆုိတာ မိန္းမ“ပ်က္”ကလြဲၿပီး ဘာမွမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။

() လူငယ္တုိင္းရဲ႕ အိမ္မက္မက္ခြင့္နဲ႔ အိပ္မက္တုိင္းကုိ ႀကိဳဆုိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လူနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ အက်ဳိး႐ွိတဲ့ အိပ္မက္ပဲျဖစ္ရမယ္။

() ဘာလုပ္လုပ္ “အမွန္”“တကယ္”လုပ္ပါ။

သူ႔ေကာင္းကင္ကုိတင္ဖုိ႔ နံပါတ္သုံးအခ်က္ ပသုံးလုံးေၾကာင့္ ပထမ သေဘာမတူဘူး။ သုံးရက္ေလာက္ သူနဲ႔ ႐ြယ္တူ စစ္တမ္းေကာက္ၾကည့္ေတာ့ သူကုိယ္တုိင္ သေဘာက်ၿပီး ေကာင္းကင္ေပၚတင္႐ုံမကပဲ သူ႔အိပ္ခန္းရဲ႕ နံရံမွာပါ ကပ္ထားေတာ့တယ္။ ေက်းဇူးပါသမီးငယ္ေလး။

သူကေနသားက်သြားေပမယ့္ ကိုယ္၌ကေနသားမက်ႏုိင္။ ဒီဘက္ေခတ္မ်ဳိးဆက္ေတြက ဒီလုိဇယားဆန္တဲ့ စာရင္းဆန္တဲ့ အေတြးအေခၚမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႔ခြင့္ကို ၾကည္ႏူးပါ့မလား။ လား? ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေယာက္ယက္ခတ္ေနခဲ့တယ္။ အေတြးဟာ က်ယ္ေျပာျပန္႔ကားစြာ ခရီးဆန္႔တယ္။

တုိ႔ရဲ႕ျမန္မာသိုက္ၿမႇဳံ ရဟတ္မွာေရာ လူႀကီးတယ္၊ အ႐ွိန္အဝါႀကီးတယ္၊ ေငြႀကီးတယ္ဆုိၿပီး သူခ်ထားတဲ့ စာရင္းဇယားထဲမွာ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ ျဖစ္ေအာင္သြားဆုိတာက အမွန္လား။ ကိုယ္၌က ကုိယ့္သမီးအ႐ြယ္ မ်ဳိးဆက္ေတြကို အမွန္လုိ႔ကုိယ့္ အေတြ႔အႀကံဳရယူဆတဲ့ အေတြးအေခၚ စာရင္းႀကီးနဲ႔ ခ်ဳပ္ထားလုိ႔အမွန္လား ဆက္တုိက္ က်ယ္ေျပာျပန္႔ကားၾကည့္ေတာ့ “ခ်ဲ႕ထြင္” တာကို ေတြ႔လာတယ္။ ဘာကုိခ်ဲ႕ၿပီး ဘာကိုထြင္သင့္သလဲ။ အမွန္ကိုခ်ဲ႕ရမွာေပါ့။ ဘာအမွန္လဲ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ အမွန္တရား။

ဘာကုိထြင္သင့္လည္း လူႏွင့္လ႔ူပတ္ဝန္းက်င္သာယာၿငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔ေတြပဲ တီထြင္သင့္တာေပါ့။

စာလုံးတလုံးကို ဖတ္ေနက် စာဖတ္သူ သံခိတ္မဂၢဇင္းထဲက ေတြ႔ရတယ္ ထြင္ထားတဲ့စကားလုံးပါပဲ ဆင္းရဲသားမ်ားရဲ႕ ခ်န္ပီယံတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို မေတြးရဲမေတြးရက္ေလာက္ေအာင္ထြင္ႏုိင္တဲ့ စကားလုံးပါပဲ။ ရင္ကိုခ်ိနဲ႔ သြားေစတယ္။

တီထြင္မႈကုိ ေလ့လာမိသေလာက္ လြန္ခဲ့တဲ့ ခရစ္ႀကိဳေျခာက္ရာစုက ေဂါတမသိဒၶတၳဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေတြးေခၚ၊ စုေဝး၊ ေဟာေျပာ ေရးသားမႈကုိ လူသားအားလုံးအတြက္ “စြန႔္ဦးတီထြင္သူ”ပါပဲ။ ဆီသည္မလက္သုပ္ဝတ္ပါပဲ။ ေခတ္စားေနေတာ့ ေျပာလုိက္အုံးမယ္။ ဒီမုိကေရစီေပါ့။

ဘာထရန္ရပ္ဆဲ” ဆိုတဲ့ကမၻာေက်ာ္စာေပပညာ႐ွင္ႀကီးကေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆုိတာ အစိုးရေကာင္းေတြကိုေတာ့ မျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ မေကာင္းဆုိးဝါးမ်ားကိုေတာ့ တားဆီးႏုိင္တယ္လုိ႔ေျပာပါတယ္။

ကိုယ္၌ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆုိတာထက္ လြတ္လပ္စြာကြဲလြဲခြင့္ကို ႐ွင္သန္ျခင္းအားျဖင့္ အမွန္တရားကို ေရာက္ဖုိ႔ အနီးဆုံးလမ္းလုိ႔ေျပာခ်င္တယ္ က်င့္သုံးခ်င္တယ္။

ႏုိင္ငံတုိင္းမွာေရာ ႏုိင္ငံတုိင္းဘယ္လုိ အစုိးရပဲအုပ္ခ်ဳပ္ပါေစ အႏုပညာ႐ွင္၊ အတတ္ပညာ႐ွင္၊ အသိပညာ႐ွင္ ဖန္တီးသူေတြဟာ တုိင္းျပည္ရဲ႕ တံခြန္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိလူမ်ဳိးေတြဟာ အမွန္တရား(တကမၻာလုံးခ်ီအမွန္တရား) ဘက္ကလြဲၿပီး ဘယ္ဘက္မွ လုိက္ဖုိ႔မလုိဘူး၊ ဒီလုိပဲ စတုတၳမ႑ိဳင္ဆုိတာ အမွန္တရားမွာပဲ ခုိင္မာစြာ စုိက္ထူရမယ္၊ ဒါမွတုိင္းျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာတံခြန္ဟာ တလူလူလြင့္ေနမွာ ျဖစ္တယ္။ ကုိယ္၌ကေတာ့ အဲဒီမွာ ေနထုိင္ဖုိ႔ပဲအၿမဲျဖစ္တယ္။ ေနရာခ်ထားမႈကေတာ့ လူနဲ႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ဘုရားသခင္ရဲ႕အလုပ္ပဲျဖစ္တယ္။


ဒီေန႔ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ရာမွာ ကိုယ္၌အျမင္ကေတာ့ ျပတ္သားလာပါၿပီ။ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ရာမွာ သည္းခံ ႏုိင္ျခင္းသည္ထက္ သတၱိသာျဖစ္ၿပီး လက္တုန္႔ျပန္ျခင္းသည္ မုိက္မဲမႈစစ္စစ္သာျဖစ္တယ္လို႔ဆုိခ်င္တယ္။

ႏုိင္ငံေကာင္းဖုိ႔ ႏုိင္ငံမွန္ဖုိ႔ဆုိရင္ ႏုိင္ငံရဲ႕ ရန္သူကို ႐ွာတုိက္ရမယ္ဆုိတာကုိ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိရန္သူလဲ။ ရန္သူကဘယ္မွာလဲ တကယ့္ရန္သူက ျပည္တြင္းမွာလည္းမဟုတ္ဘူး။


ျပည္ပကလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တာဝန္႐ွိသူေတြေရာ တာဝန္႐ွိခ်င္သူေတြပါ မေတြ႔ေသးတဲ့ ရန္သူက မိမိကုိယ္တြင္းက မာန ဆုိတဲ့ ရန္သူပါ။ အဲဒီမာနရန္သူကို တုိက္ထုတ္လုိက္ၿပီး အဲဒီေနရာမွာ အေမေမြးထဲကပါလာတဲ့ “ေမတၱာ”ခ်စ္သူေလးသာထည့္လုိက္ပါ။ ဘယ္လုိ ရန္သူမွ လုိက္႐ွာဖုိ႔ မလုိေတာ့ဘူး ေျပာခ်င္ပါတယ္။


လူတုိင္းလူတုိင္းမွာ အေတြးအေခၚဝါဒ မိမိပုိင္အေတြးအေခၚဝါဒ က႐ွိၿပီးသားပါ။ လုပ္ႏုိင္ခြင့္၊ ေျပာႏုိင္ခြင့္နဲ႔ ေနရာေၾကာင့္ မေပၚထြက္ႏုိင္ခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒါကို လူတစ္ဦးထဲရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ထဲရဲ႕ အေတြးအေခၚကသာ အမွန္ဆုိတဲ့ အေျပာကို အလုပ္ကို လူတုိင္းလက္ခံဖုိ႔ မသင့္လုိ႔ေျပာခ်င္တယ္။


ကိုယ္ေတြးထားတဲ့ဝါဒအတုိင္း သစ္သည္ျဖစ္ေစ ေဟာင္းသည္ျဖစ္ေစ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ လူနဲ႔လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္အက်ဳိး ေကာင္းက်ဳိးကုိ လူမ်ားစြာက လက္ခံဖုိ႔ေတာ့ လုိတာေပါ့။ ဘာေပတံနဲ႔ တုိင္းမလဲ “လြတ္လပ္စြာေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္”ကလဲြၿပီး အျခားမ႐ွိပါဘူး။ “အားလုံးပါဝင္ဖုိ႔” ေတာ့လုိတာေပါ့။


လြတ္လပ္စြာေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ရမွ မဟုတ္ပဲ ကိုယ့္အသိုင္းအဝုိင္းက အသိအမွတ္ျပဳမႈတခုနဲ႔ အျခားလူထုမ်ားကို ကိုယ္ျပဳခ်င္သလုိ ျပဳခုိင္းတာဟာ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ကို ခ်ဳိးေဖာက္တာ။ ဘုရားကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳေတာလု႔ိ တာဝန္႐ွိသူမ်ားေရာ တာဝန္႐ွိခ်င္သူေတြကိုပါ ေျပာပါရေစ။


လူသားစစ္စစ္တုိင္း ဒီေန႔လက္ခံရမွာက ေခါင္းမာတာဟာ သတၱိမဟုတ္ဘူး မုိက္႐ႈးရဲ႕ဆန္တာဆုိတာပါပဲ။


အဲဒီေတာ့ ဟုိတုံးက ဘာလုပ္ခ့ဲတယ္ ဒီေန႔ဘာလုပ္၊ လာမယ့္ေန႔ၾကရင္ဘာလုပ္၊ ဒီေန႔မလုပ္နဲ႔၊ လာမယ့္ေန႔ ဘာမလုပ္နဲ႔၊ ဆုိတဲ့ ခုိင္းေစမႈေတြ ခုိင္းေစခ်င္ေနတဲ့ စိတ္ေတြရပ္လုိက္ၿပီး
(ငါသူတပါးေယာကၤ်ား၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱဝါ အားလုံးခနငယ္ေလးပဲ အသက္တ႐ွဴတ႐ႈိက္ေလးပဲ ပိုင္ၾကတာပါ)။ ကုိယ္ခိုင္းေစခ်င္ေနတဲ့ စာရင္းဇယားႀကီးေတြကိုပဲ ဆြဲႏွစ္ေနမယ့္အစား အျခားလူမ်ားစြာကို သူတုိ႔ပုိင္ အေတြးအေခၚဝါဒေတြနဲ႔ လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လုပ္ကိုယ္ခြင့္ျပဳၾကပါစုိ႔လုိ႔ လူအားလုံးအဖြဲ႔အားလုံးကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါဆုိဘာမဆုိအဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။ အဆင္မေျပဘူးထင္ရင္ ဘယ္သူမဆုိစၿပီး စမ္းၾကည့္လုိက္ပါ။ အဆင္ေျပပါတယ္။

မေကာင္းမႈဟူသည္ ျပဳလုပ္ေနစဥ္ စိုးရိမ္ရ၊ ပူပန္ရ၊ ျပဳလုပ္ၿပီးေသာအခါ၌လည္း စိုးရိမ္ရ၊ ပူပန္ရ၊ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ဘဝႏွစ္တန္လုံး စုိးရိမ္ရ၊ ပူပန္ရေသာအမႈသည္ မေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ (ဓမၼပဒ ၁၅/၁၇)

ေကာင္းမႈဟူသည္ ျပဳလုပ္ေနစဥ္ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ရသည္၊ ျပဳလုပ္ၿပီးေသာအခါလည္း ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ရသည္။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ဘဝႏွစ္တန္လုံး၌ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ရသည့္အမႈသည္ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။
(ဓမၼပဒ ၁၆/၁၈)

ကဲဘယ္လမ္းကိုေ႐ြးမလဲ၊ လမ္းဆုံလမ္းခြေတာ့ ေရာက္ေနၿပီ ေရာက္ေနခဲ့ၿပီ။ လူေတြက ေ႐ြးႏုိင္သည္။ လူမွလြဲ၍ အျခားသူမ်ား
(သတၱဝါ)မ်ား ေ႐ြးဖုိ႔မ႐ွိ။ ေ႐ြးခြင့္မ႐ွိ။ ခ်စ္စရာ ျမတ္ႏုိးစရာ ဓမၼပဒ၏ စာသားအဆုိမ်ား အံ့ခ်ီးမကုန္ႏုိင္ေသာ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈ စာသားဒႆနမ်ား ဘာကို ဘယ္လုိေ႐ြးခ်ယ္မလဲ။

အာ႐ွတုိက္၏ မမိွတ္ေသာကဗ်ာၾကယ္ ရာဘင္ျဒာနတ္တဂုိး ဆုိတဲ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးကေတာ့ “လူတုိ႔သည္ အခ်ိန္တုိင္း ေသမင္းနဲ႔ စစ္ခင္းေနၾကသည္ ႐ွိၿပီးသားလမ္းကို ကိုယ့္လမ္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾက”တဲ့။ ကုိယ္၌ကေတာ့ ႐ုိး႐ုိးသားသားပဲ ေျပာပါရေစ “အမွန္”ကို “တကယ္” လုပ္ၾကပါ။


(Reader’s Digest January 2010
ထုတ္စာအုပ္မွ Dora Cheok ႏွင့္ Catherine Lim ၏ စာမ်ားကုိ ဖတ္႐ႈခံစား၍)

မ်ားစြာျဖင့္

ေစာေဝ

1, July 2010

1 comments :

  1. Anonymous said... :

    ((၁) လက္ေတြ႔မလုပ္ႏုိင္တဲ့ ေလ့လာမႈ၊ အေတြးအေခၚ၊ အေျပာအဆုိမွန္သမွ်၊ အဓိပၸါမ႐ွိဘူး။
    “ပ်င္း”တာရယ္ “ေျပာ”တာရယ္လုပ္ေနတတ္တဲ့ မိန္းခေလးဆုိတာ မိန္းမ“ပ်က္”ကလြဲၿပီး ဘာမွမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။))))

    ဒီအဆိုႏွစ္ရပ္ကို ကြ်န္ေတာ္အၿပည္၀ ေထာက္ခံပါသည္ အလြန္မွန္ကန္ပါသည္။
    သို ့ေသာ္.....
    (အေဖအေမဆုိတာ သားသမီးတုိင္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈတုိင္းအတြက္ ထာဝရအထက္တန္းစား ေမတၱာ႐ွင္ သုခမိန္ ျဖစ္တယ္။ )

    အားလံုေတာ့မၿဖစ္ႏုိင္ပါ လက္ေတြ ့ခံစားရသူပါ။

Post a Comment

 
Copyright © 2014 Irrawaddy Publishing Group. All Rights Reserved